News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-05-22 HU: Käynti Puhoksessa (P-harjun ostoskeskus) on kuin matka ulkomaille

Started by skrabb, 22.05.2013, 08:16:01

Previous topic - Next topic

slobovorsk

Uussuomalaisia, uusnatseja, uus-sitä ja uus-tätä. Onko tämä sitä uuskieltä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuskieli

Tätä kejua lukiessa kyllä taas harmittaa, millaiseksi kotiseutuni on mennyt. Kun lapsena muutin lähistölle, Lähi-Itäkeskuksen paikalla oli vain peltoa. Kaikkien tästä kehityksestä vastuussa olevien poliitikkojen kotiseudut pitäisi muuttaa samanlaisiksi.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Roope2

Perjantaina...

"Moskejasta – sekin Ostarilta löytyy – purkautuu ulos joukottain muslimimiehiä.  Osa kahvittelee sosiaalikeskus Banadirissä, osa hengailee ostarin ympyrän ylätasanteella tapaamassa tuttuja...

... ja samaan aikaan VHM on tienaamassa täytettä taikaseinään.  :)
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

unikeko

Quote from: slobovorsk on 23.05.2013, 11:51:09
Uussuomalaisia, uusnatseja, uus-sitä ja uus-tätä. Onko tämä sitä uuskieltä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuskieli

Tätä kejua lukiessa kyllä taas harmittaa, millaiseksi kotiseutuni on mennyt. Kun lapsena muutin lähistölle, Lähi-Itäkeskuksen paikalla oli vain peltoa. Kaikkien tästä kehityksestä vastuussa olevien poliitikkojen kotiseudut pitäisi muuttaa samanlaisiksi.

Juu, ei tuo puotinharjun ostari ole ikinä mikään miellyttävä paikka ollut, mutta nykyään se on kuin pahimmasta painajaisesta. Ja samaa voi sanoa tallinnan-aukiosta ja koko itis seuraa perässä.
Tunnelma koko tolla alueella alkaa olemaan erittäin epämiellyttävä.
:flowerhat: Wippajei!

KalleK

Toisaalta kauppakeskus Itis, eli se Puhoksen vieressä seisova isoveli, on jo ihan samassa pisteessä. Eipä siellä prosentuaalisesti  enää kovin iso osa asiakkaista ole suomalaisia. Ei ole ollut enää muutamaan vuoteen ja meno sen kun pahenee.

Paikan norjalainen omistaja ei taida oikein olla selvillä mitä siellä oikein tapahtuu kun luulee että remontoimalla (ts. resursseja lisäämällä :D ) paikasta saadaan vielä taloudellisesti tuottoisa.

Puhoksessa ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut käydä, viimeksi kun siellä kävin kaverin kanssa oluen perässä, niin eikös kaverin liiveihin uinut siinä pihamaalla välittömästi ja ilman mitään ennakkovaroitusta mustalaismies sekavassa mielentilassa. Siinä sitten hetken hypnoottis-magneettiskatsetta hyväksi käyttäen sain mustalaisen poistumaan, ainoana vahinkona vitutus ja vakaa päätös siitä, ettei tarvitse tähänkään persläpeen enää tulla.

Pakko vielä lisätä kaikkien muiden ulkkisten puolustukseksi, että Itiksessäkin ne ainoat todellista häiriötä minulle aiheuttaneet ovat olleet juurikin mustalaiset (joilla näyttää olevan siellä joku ihme päivittäinen sukukokous päällä, niitä pyörii oikeasti satoja siellä aamusta iltaan, päivästä toiseeen) ja pari satunnaista narkkia. Itiksen neeker'ukot taas näyttävät olevan melko lungia sakkia hyvin pitkälle, kahviloissa naureskellen lähinnä maleksivat, mutta naisensa ovat huomattavasti röyhkeämpiä ja tulevat kyllä lastenrattaillaan päälle jos satut heidän kävelylinjalleen. On tullut useampikin kolari, kun ei aina ole "ehtinyt" väistää :)
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Embo

Quote from: KalleK on 28.05.2013, 12:43:36
Paikan norjalainen omistaja ei taida oikein olla selvillä mitä siellä oikein tapahtuu kun luulee että remontoimalla (ts. resursseja lisäämällä :D ) paikasta saadaan vielä taloudellisesti tuottoisa.

Ilmankos Itis myös mainostaa Helsinkiin johtavilla teillä (mm tie 7) jo yli 100 km:n päässä. Luulevat vissiin, että mainostamalla väkeä saadaan. Ei saada, koska monikulttuuri.

unikeko

Quote from: KalleK on 28.05.2013, 12:43:36
Itiksen neeker'ukot taas näyttävät olevan melko lungia sakkia hyvin pitkälle, kahviloissa naureskellen lähinnä maleksivat, mutta naisensa ovat huomattavasti röyhkeämpiä ja tulevat kyllä lastenrattaillaan päälle jos satut heidän kävelylinjalleen. On tullut useampikin kolari, kun ei aina ole "ehtinyt" väistää :)

Itselle ei ole naiset lastenrattaillaan päälle ajaneet, mutta nuo lähi-idän miesjoukot tuntuvat kävelevän tahalteen päin jotta pääsevät samalla "tönäisemään". Kerran tein tuon saman kuin sinä, enkä väistänyt, niin rupesi kaveri huutelemaan perään ja käyttäytymään uhkaavasti, mutta sitten muu porukka samaisesta miesjoukosta sai hillittyä kyseistä kuumakallea joka vielä perään huuteli jotain tyyliin "fuck you motherfucker" tjsp, ei ollut vielä näköjään jaksanut opetella suomen kieltä.
:flowerhat: Wippajei!

Blanc73

Median käsitys "oikeasta" monikulttuurisuudesta: muslimit=monikulttuurisuus.

terveisin: se anonyymi taikaseinän täyttäjä  >:(
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Rusinapulla

Parempi siis pyöriä Puhoksen ympärillä turvallisesti vain Google Street Viewin näkymissä.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Leso

Artikkelista jäi sellainen tuntuma, että ostarista oli haluttu tehdä puffijuttu asiakasmäärän kasvattamiseksi ja myynnin edistämiseksi.

Valitettavasti toimittaja saattoi tehdä virhearvion valitessaan näkökulmaa.
Eikö niitä suomalaisia pienyrittäjiä siellä ole ollenkaan enää, vai?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Iloveallpeople

QuoteItähelsinkiläisestä ostarista tuli basaari: "Samaa ruokaa, jota syömme kotimaassa"

Vielä muutama vuosi sitten Puotinharjun ostoskeskus Itäkeskuksen kyljessä oli autioitumassa. Nyt perinteikäs "Puhos" on herännyt henkiin maahanmuuttajien liikkeiden avulla. Ostarin kulkijoista vain harva on kantasuomalaisia, ja katukuva on basaarimainen.

Mosambikista Suomeen muuttanut Maria Helena Zindog-Martikainen kertoo Uudelle Suomelle arvostavansa ruokaa, joka maistuu kotimaalta. Näitä makuja hän etsii turkkilaisesta Alanya Oriental Marketista, joka houkuttelee Puotinharjuun monia muitakin afrikkalaistaustaisia maahanmuuttajia.
...

Monia vastaavia tuotteita löytyy myös suomalaisista kaupoista, ja useimmat kertovatkin asioivansa myös suomalaisketjuissa. Alanya Marketissa Jallow arvostaa tuotteiden maun lisäksi tyyliä.

–Täällä tyyli on toinen. Suomalainen tyyli on yleensäkin sellaista harmaata ja beigeä, ehkä yksi väriläiskä jossain. Täällä on värikästä, Jallow sanoo.
...

Uusi Suomi
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Saturoitunut

Vakioparturissani joutuu usein karvaisen sedän käsittelyyn. :(  Ne ei yritä leikkausoperaation jälkeen laittaa mulle mitään möhnää hiuksiin, mistä plus.

Näiden ihkutusjuttujen kirjoittajalle ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että tervetuloa maailmaan, lande.

Outo olio

QuoteTotta kai esimerkiksi lihaa saa myös suomalaisesta kaupasta, mutta maku on erilainen, hän sanoo Uudelle Suomelle.

Halal-teurastus ja stressihormonit?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Oho

Kuvauksen perusteella Puhos ei ole ihan listan kärjessä niiden ulkomaiden joukossa, joissa haluaisin vielä ehtiä vierailla. Mutta se integraatiosta, tulonsiirto hyvinvointiyhteiskuntaan on integroiduttu, muuten sillä integraatiolla ei niin väliä olekaan.

Aallokko

Hesari kävi paikalla. Tämän päivän (9.10.2013) lehdestä lainattuna alkuosa jutusta, loppu käsittelee paikallista bingoa:

Pu​hok​sen os​ta​ri uu​dis​tu​van Itik​sen vie​res​sä oli ai​ka​naan Suo​men suu​rin. Mes​ta kat​sas​ti, mi​tä sin​ne kuu​luu nyt.

Rul​la​por​taat pyö​ri​vät tyh​ji​nä os​tos​kes​kus Pu​hok​ses​sa, Itä​kes​kuk​sen naa​pu​ris​sa.

Ala​ker​ras​sa on ur​hei​lu​kaup​pa, et​ni​nen ruo​ka​kaup​pa, kirp​pu​to​ri ja muu​ta​ma muu​kin lii​ke, mut​ta ylä​ker​ta on tois​ta maa​ta.

Mo​nen liik​keen ik​ku​noi​ta peit​tä​vät pa​pe​rit tai kiil​tä​vät ver​hot. Ih​mi​siä ei näy.

Vuon​na 1964 val​mis​tu​nut os​tos​kes​kus oli ai​kan​sa suu​rin, ja se on lis​tat​tu kult​tuu​ri​his​to​rial​li​ses​ti erit​täin ar​vok​kaak​si.

Nyt paik​ka näyt​tää au​tiol​ta, mut​ta isän​nöit​si​jän mu​kaan lii​ke​huo​neis​tois​ta on tyh​jil​lään vain yk​si.

Yh​den lii​ke​ti​lan ovi on raol​laan, ja raos​ta nä​kyy kah​vi​ko​ne. Löy​tyi​si​kö tääl​tä haas​ta​tel​ta​va?

Paik​ka on täyn​nä so​ma​lialais​taus​tai​sia mie​hiä. Mie​het tui​jot​ta​vat mei​tä ja me, kak​si suo​ma​lais​nais​ta, tui​jo​tam​me hei​tä.

Kiel​to on eh​do​ton: ei ku​via.

"Ei mus​li​meis​ta saa ot​taa ku​via", huo​maut​taa mui​ta vaa​leam​pi mies, jon​ka ala​leu​kaa kier​tää ka​pea par​ta ja pää​tä peit​tää ne​lis​kant​ti​nen pää​hi​ne.

Hän sy​ventyy ta​kaisin kes​kusteluun. Va​kavat mie​het pu​huvat päät yh​dessä niin hil​jaa, et​tei kie​lestä saa sel​vää.

"To​si mie​lellään oli​sin suos​tunut tei​dän jut​tuun, mut​ta mul​la on työ​kiireitä", sa​noo pu​hemieheksi ryh​tynyt nuo​ri mies.

Os​ta​rin ta​ka​na kak​si nais​ta pu​huu ko​vaan ää​neen kän​nyk​kään ja kier​rät​tää pu​he​lin​ta kä​des​tä toi​seen. Amina Väänänen an​taa pu​he​li​menTufax Darjolle, jo​ka puo​les​taan kul​jet​taa sen kol​man​nel​le ih​mi​sel​le.

"Pu​hum​me Har​gei​saan, So​ma​liaan. Lä​he​tin juu​ri lap​set sin​ne", Vää​nä​nen se​lit​tää. Nyt hän lä​het​tää sin​ne myös ra​haa.
Pu​he​lu​lii​ke tar​joaa 500 pu​he​mi​nuut​tia 20 eu​rol​la.

Ver​hon raos​ta nai​set tir​kis​tä​vät ti​laan, jo​ta he kut​su​vat so​ma​lia​lais​ten so​siaa​li​ti​lak​si.

"Joo, on siel​lä mie​hiä, ei voi​da men​nä", Vää​nä​nen sa​noo.

Mut​ta ku​vaa​ja ja mi​nä voim​me. Op​paak​si läh​tee nuo​ri se​ka​ta​va​ra​kaup​pias Omar Sadog.

Sa​dog on liik​keis​sään liu​kas ja pu​heis​saan va​ro​vai​nen. Hä​nen pit​kät, ka​peat sor​men​sa pyö​rit​te​le​vät ham​mas​tik​kua.
Kat​seet nau​liu​tu​vat mei​hin. Ik​ku​noi​ta peit​tää vih​reä ja kel​ler​tä​vä pa​pe​ri ja lat​tiaa orans​si ko​ko​lat​tia​mat​to.

Sa​do​gin mu​kaan ik​ku​nat on pei​tet​ty, kos​ka so​ma​lia​lai​set pel​kää​vät ra​sis​mia.

"Niin pal​jon on suo​ma​lai​sia, jot​ka vi​haa​vat mei​kä​läi​siä."

Tun​nel​ma on lem​peän ok​ran​vä​ri​nen, mut​ta tääl​lä​kään ei saa ot​taa va​lo​ku​via.

Nur​kas​sa kei​te​tään kah​via ja tee​tä. Jo​ku kat​soo uu​ti​sia So​ma​lias​ta. Val​ko​kaa​pui​nen, pu​na​par​tai​nen mies lu​kee kir​jaa, ja ta​ka​pöy​däs​sä ju​tel​laan.

"He pu​hu​vat teis​tä", Sa​dog ker​too meil​le. "Te pe​lo​tat​te hei​tä. He ei​vät tie​dä, kei​tä te olet​te ja mi​tä te tääl​lä teet​te."

VeePee

Alla muutama poiminta Hesarin jutusta. Poiminnat kuvannevat aika hyvin muslimien elämää länsimaassa. Ilmeisesti arkipäivänä, normaalien ihmisten työaikana, on toimittajanaikkoset käyneet ekskursiolla Puhoksen etnohelvetissä.

QuotePaik­ka (liiketila) on täyn­nä so­ma­lialais­taus­tai­sia mie­hiä

"Ei mus­li­meis­ta saa ot­taa ku­via", huo­maut­taa mui­ta vaa­leam­pi mies

"Pu­hum­me Har­gei­saan, So­ma­liaan. Lä­he­tin juu­ri lap­set sin­ne", (Amina) Vää­nä­nen se­lit­tää. Nyt hän lä­het­tää sin­ne myös ra­haa.

Ver­hon raos­ta nai­set tir­kis­tä­vät ti­laan, jo­ta he kut­su­vat so­ma­lia­lais­ten so­siaa­li­ti­lak­si.
"Joo, on siel­lä mie­hiä, ei voi­da men­nä", Vää­nä­nen sa­noo.

Os­tos­kes­kuk­sen ta­ka­te­ras­sil­la kym­me­net mie­het naut­ti­vat au­rin­gos­ta. Ru­kous­het­ki on päät­ty­nyt.

Roope2

"Puhumme Hargeisaan, Somaliaan. Lähetin juuri lapset sinne"

Mitä varten ja sodan keskelle ?
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Rusinapulla

Quote from: Roope2 on 09.10.2013, 11:09:31
"Puhumme Hargeisaan, Somaliaan. Lähetin juuri lapset sinne"

Mitä varten ja sodan keskelle ?

Siellä on varmasti parempaa erikoisalojen koulutusta kuin Suomessa.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Faidros.

Quote from: Roope2 on 09.10.2013, 11:09:31
"Puhumme Hargeisaan, Somaliaan. Lähetin juuri lapset sinne"

Mitä varten ja sodan keskelle ?


Pojat vaihto-oppilaiksi terroristileirille ja tytöt seksuaalista identiteettiä vahvistavaan leikkaukseen/naitettaviksi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Totuus EPT

Quote from: VeePee on 09.10.2013, 11:03:54
Alla muutama poiminta Hesarin jutusta. Poiminnat kuvannevat aika hyvin muslimien elämää länsimaassa. Ilmeisesti arkipäivänä, normaalien ihmisten työaikana, on toimittajanaikkoset käyneet ekskursiolla Puhoksen etnohelvetissä.

QuotePaik­ka (liiketila) on täyn­nä so­ma­lialais­taus­tai­sia mie­hiä

"Ei mus­li­meis­ta saa ot­taa ku­via", huo­maut­taa mui­ta vaa­leam­pi mies

"Pu­hum­me Har­gei­saan, So­ma­liaan. Lä­he­tin juu­ri lap­set sin­ne", (Amina) Vää­nä­nen se­lit­tää. Nyt hän lä­het­tää sin­ne myös ra­haa.

Ver­hon raos­ta nai­set tir­kis­tä­vät ti­laan, jo­ta he kut­su­vat so­ma­lia­lais­ten so­siaa­li­ti­lak­si.
"Joo, on siel­lä mie­hiä, ei voi­da men­nä", Vää­nä­nen sa­noo.

Os­tos­kes­kuk­sen ta­ka­te­ras­sil­la kym­me­net mie­het naut­ti­vat au­rin­gos­ta. Ru­kous­het­ki on päät­ty­nyt.

Ja täällä pitäisi suvaitsemattomilla musulmaaneilla olla omat keskittymänsä, missä he tuntevat olevansa suojassa länsimaiselta hapatukselta.
Tälläinen keskittyminen ei näiden mamujen integraatiota kyllä paranna. 

Ja jälkipolvi lähetetään omaan maahan 'uudelleenkoulutettavaksi'
Missä ******i siellä ongelma.

Uuno Nuivanen

QuoteTun​nel​ma on lem​peän ok​ran​vä​ri​nen

"Lempeän okranvärinen tunnelma", khihihi. Uusi standardiargimentti?  :)

Quote"To​si mie​lellään oli​sin suos​tunut tei​dän jut​tuun, mut​ta mul​la on työ​kiireitä", sa​noo pu​hemieheksi ryh​tynyt nuo​ri mies.
:D

QuoteVer­hon raos­ta nai­set tir­kis­tä­vät ti­laan, jo­ta he kut­su­vat so­ma­lia­lais­ten so­siaa­li­ti­lak­si.

Kuka lie maksaa vuokran..  ???




Aallokko

Jutun "Väänänen" on muuten kuvan perusteella täysverinen somali. Herää kysymys, saako henkilöpaperinsa tuhonnut turvapaikanhakija valita itselleen halutessaan suomalaisen nimen vai olisiko somaliyhteisö laskenut naisensa suomalaisen kanssa naimisiin? Toki toimittajalle voi heittää myös minkä nimen tahansa tällaisessa jutussa... Ehkä se on ollut olevinaan hyväkin vitsi.

Rusinapulla

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.10.2013, 11:25:23
QuoteVer­hon raos­ta nai­set tir­kis­tä­vät ti­laan, jo­ta he kut­su­vat so­ma­lia­lais­ten so­siaa­li­ti­lak­si.

Kuka lie maksaa vuokran..  ???

Sinä, minä ja muut veronmaksajat.

Slogan tee työtä jolla on tarkoitus sai taas uuden merkityksen.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Faidros.

Quote from: Aallokko on 09.10.2013, 11:31:09
Jutun "Väänänen" on muuten kuvan perusteella täysverinen somali. Herää kysymys, saako henkilöpaperinsa tuhonnut turvapaikanhakija valita itselleen halutessaan suomalaisen nimen vai olisiko somaliyhteisö laskenut naisensa suomalaisen kanssa naimisiin? Toki toimittajalle voi heittää myös minkä nimen tahansa tällaisessa jutussa... Ehkä se on ollut olevinaan hyväkin vitsi.

Tästähän on ollut jo jossain juttuakin, kuinka musliminimet vaidetaan paikallisiksi, juuri oletetun paremman huijaamisenkohtelun vuoksi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

KalleK

Quote from: Aallokko on 09.10.2013, 10:53:34

Rul​la​por​taat pyö​ri​vät tyh​ji​nä os​tos​kes​kus Pu​hok​ses​sa, Itä​kes​kuk​sen naa​pu​ris​sa.

Mo​nen liik​keen ik​ku​noi​ta peit​tä​vät pa​pe​rit tai kiil​tä​vät ver​hot. Ih​mi​siä ei näy.

Nyt paik​ka näyt​tää au​tiol​ta, mut​ta isän​nöit​si​jän mu​kaan lii​ke​huo​neis​tois​ta on tyh​jil​lään vain yk​si.

Yh​den lii​ke​ti​lan ovi on raol​laan, ja raos​ta nä​kyy kah​vi​ko​ne. Löy​tyi​si​kö tääl​tä haas​ta​tel​ta​va?

Paik​ka on täyn​nä so​ma​lialais​taus​tai​sia mie​hiä. Mie​het tui​jot​ta​vat mei​tä ja me, kak​si suo​ma​lais​nais​ta, tui​jo​tam​me hei​tä.

Kiel​to on eh​do​ton: ei ku​via.

"Ei mus​li​meis​ta saa ot​taa ku​via", huo​maut​taa mui​ta vaa​leam​pi mies, jon​ka ala​leu​kaa kier​tää ka​pea par​ta ja pää​tä peit​tää ne​lis​kant​ti​nen pää​hi​ne.

"To​si mie​lellään oli​sin suos​tunut tei​dän jut​tuun, mut​ta mul​la on työ​kiireitä", sa​noo pu​hemieheksi ryh​tynyt nuo​ri mies.


Sa​dog on liik​keis​sään liu​kas ja pu​heis​saan va​ro​vai​nen. Hä​nen pit​kät, ka​peat sor​men​sa pyö​rit​te​le​vät ham​mas​tik​kua.
Kat​seet nau​liu​tu​vat mei​hin. Ik​ku​noi​ta peit​tää vih​reä ja kel​ler​tä​vä pa​pe​ri ja lat​tiaa orans​si ko​ko​lat​tia​mat​to.

Sa​do​gin mu​kaan ik​ku​nat on pei​tet​ty, kos​ka so​ma​lia​lai​set pel​kää​vät ra​sis​mia.

"Niin pal​jon on suo​ma​lai​sia, jot​ka vi​haa​vat mei​kä​läi​siä."

Tun​nel​ma on lem​peän ok​ran​vä​ri​nen, mut​ta tääl​lä​kään ei saa ot​taa va​lo​ku​via.

"He pu​hu​vat teis​tä", Sa​dog ker​too meil​le. "Te pe​lo​tat​te hei​tä. He ei​vät tie​dä, kei​tä te olet​te ja mi​tä te tääl​lä teet​te."

Noista lainatuista kohdista saattaisi epäluuloisempi saada sellaisen vaikutelman, että ikäänkuin tuolla Puhoksen hämärissä tapahtuisi jotain päivänvaloa kestämätöntä.

Ei kuvia, omituista kyräilyä, rasismisyytöksiä, hiljaista mutinaa, pelon ilmapiiriä, verhoin peiteltyjä "liiketiloja" mistä kukaan ei oikein osaa sanoa, mitä liiketoimintaa siellä harjoitetaan...

Pitäisiköhän noiden somalien kutsua Ahtisaari liikehuoneistoihinsa kaffeelle, jotta nämä turhat ennakkoluulot ja epäilykset haihtuisivat?

Lihavoidulle kohdalle erityis *lol*  ;D  ;D  ;D
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Aallokko

"Te pe​lo​tat​te hei​tä. He ei​vät tie​dä, kei​tä te olet​te ja mi​tä te tääl​lä teet​te."

Tunne on molemminpuolinen, voinee todeta monikin suomalainen.

kyllästynyt

Miksi muuten elintarvikelaki ei koske näitä etinisä ruokakauppoja. Olen parissa käynyt ja tuotteissa on vain harvoin suomenkielinen seloste, jonka laki vaatii. Ymmärrän että se on puodinpitäjän lähes mahdotonta saada jokaiseen Afrikasta roudattuun purnukkaan, mutta laki on laki.

Fincum

Quote from: Aallokko on 09.10.2013, 10:53:34
Hesari kävi paikalla. Tämän päivän (9.10.2013) lehdestä lainattuna alkuosa jutusta, loppu käsittelee paikallista bingoa:

Sama paperilehden juttu kuvissa.

Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

VeePee

Tyyppiesimerkki siitä, miten muslimit rakentavat oman yhteiskuntansa pikku saarekkeita valtakulttuurin keskelle. Noihin saarekkeisiin on valtaväestöltä pääsy kielletty ja niissä muslimit voivat elää samoin kuin lähtömaassaan, omien sääntöjensä, lakiensa ja primitiivisten tapojensa mukaisesti. Meille muille jää vain maksajan ja palvelijan rooli. Väkisinkin viha-ajatukset täyttävät kaltaiseni dhimmin pään.

Rändöm

Quote from: KalleK on 09.10.2013, 11:53:51
Quote from: Aallokko on 09.10.2013, 10:53:34

Rul​la​por​taat pyö​ri​vät tyh​ji​nä os​tos​kes​kus Pu​hok​ses​sa, Itä​kes​kuk​sen naa​pu​ris​sa.

Mo​nen liik​keen ik​ku​noi​ta peit​tä​vät pa​pe​rit tai kiil​tä​vät ver​hot. Ih​mi​siä ei näy.

Nyt paik​ka näyt​tää au​tiol​ta, mut​ta isän​nöit​si​jän mu​kaan lii​ke​huo​neis​tois​ta on tyh​jil​lään vain yk​si.

Yh​den lii​ke​ti​lan ovi on raol​laan, ja raos​ta nä​kyy kah​vi​ko​ne. Löy​tyi​si​kö tääl​tä haas​ta​tel​ta​va?

Paik​ka on täyn​nä so​ma​lialais​taus​tai​sia mie​hiä. Mie​het tui​jot​ta​vat mei​tä ja me, kak​si suo​ma​lais​nais​ta, tui​jo​tam​me hei​tä.

Kiel​to on eh​do​ton: ei ku​via.

"Ei mus​li​meis​ta saa ot​taa ku​via", huo​maut​taa mui​ta vaa​leam​pi mies, jon​ka ala​leu​kaa kier​tää ka​pea par​ta ja pää​tä peit​tää ne​lis​kant​ti​nen pää​hi​ne.

"To​si mie​lellään oli​sin suos​tunut tei​dän jut​tuun, mut​ta mul​la on työ​kiireitä", sa​noo pu​hemieheksi ryh​tynyt nuo​ri mies.


Sa​dog on liik​keis​sään liu​kas ja pu​heis​saan va​ro​vai​nen. Hä​nen pit​kät, ka​peat sor​men​sa pyö​rit​te​le​vät ham​mas​tik​kua.
Kat​seet nau​liu​tu​vat mei​hin. Ik​ku​noi​ta peit​tää vih​reä ja kel​ler​tä​vä pa​pe​ri ja lat​tiaa orans​si ko​ko​lat​tia​mat​to.

Sa​do​gin mu​kaan ik​ku​nat on pei​tet​ty, kos​ka so​ma​lia​lai​set pel​kää​vät ra​sis​mia.

"Niin pal​jon on suo​ma​lai​sia, jot​ka vi​haa​vat mei​kä​läi​siä."

Tun​nel​ma on lem​peän ok​ran​vä​ri​nen, mut​ta tääl​lä​kään ei saa ot​taa va​lo​ku​via.

"He pu​hu​vat teis​tä", Sa​dog ker​too meil​le. "Te pe​lo​tat​te hei​tä. He ei​vät tie​dä, kei​tä te olet​te ja mi​tä te tääl​lä teet​te."

Noista lainatuista kohdista saattaisi epäluuloisempi saada sellaisen vaikutelman, että ikäänkuin tuolla Puhoksen hämärissä tapahtuisi jotain päivänvaloa kestämätöntä.


Ja khattia kanssa!