News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-09-29 MTV3: Maahanmuuttajia kaivataan opettajiksi

Started by Saippuakupla, 29.09.2013, 10:56:40

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteMaahanmuuttajataustaisia opettajia tarvitaan kouluihin lisää.

Samankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin, muistuttaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (Jamk).

– Ammatillisen koulutuksen puolella maahanmuuttajat esimerkiksi keskeyttävät opinnot muita useammin. Aitoa ymmärrystä tarvitaan, sillä Suomi tarvitsee jokaista uutta osaajaa, sanoo koulutussuunnittelija Milla-Maarit Salo.

Suomessa asuu jo runsaasti korkeakoulutettuja maahanmuuttajia, jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina. Jamk on aloittanut maahanmuuttajataustaisille opettajille vuoden kestävän pätevöitymiskoulutuksen.

Salo lisää, että myös kantaväestön koulutus kaipaa kansainvälistä näkökulmaa.

– Tulevaisuudessa jokaisen on pystyttävä työskentelemään yhä monikulttuurisemmassa työympäristössä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/09/1811964/maahanmuuttajia-kaivataan-opettajiksi

gloaming

(toim. huom.: "monikulttuurisuus" tarkoittaa tässä primitiivisiä kehitysmaakulttuurien ilmiöitä, ei tavallista monikansallista ja kansainvälistä työyhteisöä, johon sadat tuhannet ellei miljoona suomalaista on jo tottunutkin)
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Soromnoo

"jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina"

Paperit ovat vaan jääneet kotiin?

Siili

Quote from: Saippuakupla on 29.09.2013, 10:56:40
QuoteMaahanmuuttajataustaisia opettajia tarvitaan kouluihin lisää.

Samankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin, muistuttaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (Jamk).

Meinataanko tuossa vakavissaan, että esimerkiksi venäläistaustaisuus on etu somalilapsia opetettaessa? 

Jotta opettaja pystyy edesauttamaan integroitumista, hänen pitää olla integroitunut itse.  Valtio työntää kyllä sormensa syvälle paskaan, jos se rupeaa "pätevöittämään" huonosti integroituneita mamuja ainoastaan näiden mamutaustaisuuden ja mahdollisen aikaisemman opettajakoulutuksen ja -kokemuksen perusteella.

Blanc73

QuoteAmmatillisen koulutuksen puolella maahanmuuttajat esimerkiksi keskeyttävät opinnot muita useammin. Aitoa ymmärrystä tarvitaan, sillä Suomi tarvitsee jokaista uutta osaajaa, sanoo koulutussuunnittelija Milla-Maarit Salo.

Suomeen lappaa roskasakkia jota ei kiinnosta opiskella ja elättää itseään työtä tekemällä. Ongelma on juuri se liika "ymmärtäminen". Suomi tarvitsee työntekijöitä, eikä "osaajia".
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Saippuakupla

QuoteMaahanmuuttajataustaisia opettajia tarvitaan

Uusi koulutus käynnistyy syksyllä

Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden määrä kasvaa ja sitä myötä myös maahanmuuttajataustaisia opettajia tarvitaan oppilaitoksiin lisää. Samankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin.

– Ammatillisen koulutuksen puolella maahanmuuttajat esimerkiksi keskeyttävät opinnot muita useammin. Kipukohdat ovat hyvin erilaisia, ja aitoa ymmärrystä sekä tukea tarvitaan, jotta kukaan ei jäisi vaille ammattitaitoa. Suomi tarvitsee jokaista uutta osaajaa, kertoo koulutussuunnittelija Milla-Maarit Salo Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisesta opettajakorkeakoulusta.

– Opetussuunnitelmiin tarvitaan kansainvälistä näkökulmaa. Monikulttuurinen osaaminen ei hyödytä vain maahanmuuttajia, sillä jokaisen opinnoistaan valmistuvan on pystyttävä tulevaisuudessa työskentelemään yhä monikulttuurisemmissa työympäristöissä.

Suomessa asuu paljon korkeakoulutettuja maahanmuuttajia, jotka ovat saattaneet kotimaassaan jo toimia opetustehtävissä. Opetustyöhön pätevöityminen Suomessa edellyttää riittävän kielitaidon lisäksi myös suomalaisen opetus- ja koulujärjestelmän tuntemista. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama Specima 3-pätevöitymiskoulutus maahanmuuttajataustaisille opettajille on sujuva väylä opettajan pätevyyden hankkimiseen. Vuoden kestävä koulutus alkaa JAMKin ammatillisessa opettajakorkeakoulussa syksyllä.

– Osaavia opettajia tarvitaan, eikä Suomella ole varaa heittää hukkaan korkeasti koulutettujien maahanmuuttajien osaamista. Olemme aiemminkin järjestäneet pätevöitymiskoulutusta ja kokemukset opinnoista sekä niiden vaikutuksesta osallistujien työllistymiseen ovat todella hyviä, Salo kertoo.

JAMKin järjestämään Specima 3-pätevöitymiskoulutukseen voi hakea 31.8.2013 asti. Suomeksi toteutettavat 30 opintopisteen laajuiset opinnot koostuvat orientaatio- ja päätösjaksosta sekä kolmesta viisipäiväisestä intensiiviviikosta Jyväskylässä ja itsenäisestä opiskelusta kotipaikkakunnalla.

http://www.jamk.fi/uutiset/2/0/maahanmuuttajataustaisia_opettajia_tarvitaan

Saippuakupla

Pitkä juttu, joten lukekaa loput linkin kautta.

QuoteSpecima-pätevöitymiskoulutus – avain työmarkkinoille

Räätälöityä koulutusta

Jyväskylän ammattikorkeakoulu on järjestänyt Specima-pätevöitymiskoulutusta Suomessa asuville maahanmuuttajataustaisille opettajille vuodesta 2011. Koulutus kestää yhden lukuvuoden, ja se antaa opettajille yleisen pedagogisen pätevyyden. Opettajilla on Opetushallituksen antama rinnastamispäätös opettajan pätevyydestä omassa kotimaassaan, ja sen mukaan hakijan on suoritettava 15 opintopisteen täydentävät opinnot. Opettajankoulutuksen tavoitteena on antaa pedagogiset valmiudet sijoittua opetusalan tehtäviin sekä samalla edistää sijoittumista työmarkkinoille. Tämä puolestaan tukee maahanmuuttajataustaisten opettajien kotouttamista. Kotoutumislaki (L1386/2010) luo kehykset maahanmuuttajien kotouttamiseen. Kotoutunut maahanmuuttaja asettuu ja tulee osalliseksi yhteiskuntaan säilyttäen oman kielensä ja kulttuurinsa.

Suomessa on toteutettu ja on edelleen käynnissä useita hankkeita, joiden tavoitteena on kotouttaa maahanmuuttajia ja ehkäistä syrjintää. Tänä vuonna päättyvän Osallisena Suomessa -hankkeen tavoitteena on ollut kehittää maahanmuuttajien koulutusta, työllistymistä ja yhteiskunnallisia valmiuksia. Hankkeen tavoitteena on ollut muun muassa kehittää kotoutumiskoulutukselle joustava ja kustannustehokas malli, joka mahdollistaisi kaikkien aikuisten maahanmuuttajien koulutuksen. Hanketta toteutetaan työ- ja elinkeinoministeriön, opetus- ja kulttuuriministeriön,  Suomen kuntaliiton, Su0men Kulttuurirahaston ja Svenska kulturfondenin yhteistyöllä ja yhteisrahoituksella. (Työ- ja elinkeinoministeriö 2012.) Jyväskylän ammatillisen opettajakorkeakoulun maahanmuuttajakoulutus rahoitetaan opetus- ja kulttuuriministeriön Specima-rahoituksesta.

Specima-koulutuksessa opiskelijoilta edellytetään keskitason suomen kielen taitoa, ja heille järjestetään myös opettajaopintojen aikana suomen kielen opetusta. Koulutus toteutetaan työelämälähtöisenä monimuoto-opetuksena. Opettajan pedagogisiin opintoihin sisältyy  opetusharjoittelua. Osa opettajaopiskelijoista toimii opettajana opintojen aikana oppilaitoksessa, jossa he voivat tehdä opetusharjoittelunsa. Korkeasti koulutettujen maahanmuuttajien osuus työttömistä on ollut varsin korkea, tai saatu työ ei ole vastannut taustakoulutusta (Huttunen 2007, 11), joten käytännön opetusharjoittelu voi helpottaa opetuskulttuuriin ja työhön sijoittumista.

[...]

http://www.kieliverkosto.fi/article/specima-patevoitymiskoulutus-avain-tyomarkkinoille/

Eino P. Keravalta

QuoteSamankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin, muistuttaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (Jamk).

Tätä minäkin olen aina saarnannut. Siksi olisikin parempi, että ihmiset pääsääntöisesti pysyisivät omissa maissaan, jolloin ymmärrys, oppiminen ja yhteisen kulttuurin jakaminen ja kommunikaatio voisivat tukea niin inhimillistä kuin yhteiskunnallistakin kasvua ja menestystä.

QuoteSuomi tarvitsee jokaista uutta osaajaa, sanoo koulutussuunnittelija Milla-Maarit Salo.

Osaajia saatetaankin tarvita silloin, kun vastaavaa suomalaista ei ole tarjolla, mutta miksi Suomen maahanmuuttopolitiikka houkuttelee pitkälti osaajien sijaan mokaajia?

QuoteSuomessa asuu jo runsaasti korkeakoulutettuja maahanmuuttajia, jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina. Jamk on aloittanut maahanmuuttajataustaisille opettajille vuoden kestävän pätevöitymiskoulutuksen.

Opettajan, jos kenenkään, tulee hallita suomen kieli TÄYDELLISESTI. Tästä ei saa antaa kompromisseja edes multikulttifasismin nimissä.

QuoteSalo lisää, että myös kantaväestön koulutus kaipaa kansainvälistä näkökulmaa.

– Tulevaisuudessa jokaisen on pystyttävä työskentelemään yhä monikulttuurisemmassa työympäristössä.

Roskaa. Työympäristö on aina yksikulttuurinen, eli asiat hoidetaan työnantajan haluamalla tavalla. Työelämässä varsinkaan ei ole sijaa monikulttuuriselle sooloilulle arvo- ja käytäntökonflikteineen. Sitäpaitsi Suomen menestystarina johtuu pääosin suomalaisista arvoista. Jos nämä vesitetään kehitysmaalaisella "naureskelukulttuurilla", loppuu myös Suomen menestystarina.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Quote from: Soromnoo on 29.09.2013, 11:04:14
"jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina"

Paperit ovat vaan jääneet kotiin?

On se niin hupaisaa, että ollaan täysin kritiikittä valmiita uskomaan aina kaikki hyvä kehitysmaalaisista, mutta ei mitään negatiivista: kaikki Suomeen tulleet ovat aina jotain Mahatma Gandhista seuraavia tai muutoin lahjakkaita ja pyyteettömiä osaajia - joukkoon ei milloinkaan mahdu ainuttakaan huijaria, pedofiilia, sotarikollista, opportunistia, huumeaddiktia, raiskaajaa, kiduttajaa, vähä-älyistä tai naisten, juutalaisten ja homojen vihaajaa.. nämä kaikki taitavat sitten jostain käsittämättömästä syystä mennä muihin maihin? Mistä tämä Suomen vetovoimatekijä johtuu? Miksi Suomeen saadaan vain kristusmamuja?

Kertokaa, oi suvakit: teillähän on vastaus kaikkiin monikulttuurisuusasioihin!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Olen sitä mieltä, että Suomen kannattaisi tehdä vientituote tästä kyvystään houkutella maahan ainoastaan kristusmamuja eikä milloinkaan rikollisia. Nythän monet Euroopan maat kärsivät joidenkin maahanmuuttajaryhmien monikymmenkertaisesta rikollisuudesta. Varmasti maksaisivat miljardeja Suomen mamu-osaamisesta, jolloin hekin saisivat vain kristusmamuja.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

Quote from: Soromnoo on 29.09.2013, 11:04:14
"jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina"

Paperit ovat vaan jääneet kotiin?

Veikkaan myös, että tällaisessa positiivisen syrjinnän kiimassa papereihinkin suhtaudutaan varsin suvaitsevaisesti.  Oppilaitoksen taustoja ei taatusti tutkita samalla pieteetillä kuin (nykyään) ulkomailla valmistuneiksi itseään lääkäreiksi väittävien taustoja. 

Siinähän sitten ihmetellään sitä, että segregoituneista kouluista muuttavat viimeisetkin kantikset pois, kun murtaen suomea puhuvat, ilmeisen epäpätevät, luokanopettajat yrittävät kouluttaa pilttejä pärjäämään suomalaisessa yhteiskunnassa.

sense

"Samankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin, muistuttaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (Jamk)."

Allekirjoitan täysin tuon edellä olevan lausuman, totta kai asia on näin. Juuri tämä tosiasia on ollutkin yksi keskeinen syy suomalaiskoulujen hyvään kansainväliseen menestykseen Pisa-tutkimuksissa. Suomi on ollut homogeeninen maa, kaikilla on ollut enemmän tai vähemmän samanlainen kulttuurinen tausta. Tämän seurauksena oppilaat ovat ymmärtäneet mitä opettajat opettavat ja opettajat ovat ymmärtäneet oppilaiden tarpeita, myös oppilaat ovat ymmärtäneet hyvin toisiaan. Asiat ovat siis yleisesti hoituneet ilman kulttuurierojen mukanaan tuomia väärinkäsityksiä ja siitä seuraavaa tehottomuutta ja konfliktejakin. Kaikki ovat olleet kuin yhtä samaa suurta perhettä.

Tämä tilanne on muuttumassa nopeasti huonommaksi ja esim. tämä vaatimus saada kulttuuritaustaltaan erilaisia opettajia kertoo juuri siitä. Tunnustetaan, että erilaiset kulttuurit koululuokassa ei toimi, opetus ei toimi. Nyt kun mokuänkyrät ovat rohkaisseet ja vaatineet, että maahanmuuttajien pitää saada pitää oma kulttuurinsa, niin luokkahuoneisiin tarvitaan tämän kulttuurin opettajia ja sen jälken voimmekin unohtaa minkäänlaisen integroitumisen. Tuhannen taalan kysymys myös on, mistä näitä opettajia löytyy ja mikä mahtaa olla opettajien pedagogisen osaamisen taso. Toisaalta, onko sillä mitään väliä, esim. islamissa tärkeintä opiskelua on tankata arabiankielistä koraania päähänsä ulkomuistista, ei niinkään nyky-yhteiskunnassa tarvittavat muut taidot ja osaamiset. Tätähän se arki on, kun mennään monien eri kulttuurien mukaan. Tarvitseeko sitten ihmetellä, kun mamut eivät työllisty!

Ennustukseni muuten on, että Suomi tulee tulevina vuosina vuosi vuoden perään putoamaan Pisa-sijoituksissa, kun tämä monikulttuurisuus alkaa yhä enenemässä määrin vaikuttamaan luokkahuoneissa. Suomen kanssa Pisan kärkisijoista kamppailevat Aasian maat ovat edelleen homogeenisiä eikä siellä ole vallalla mitään islamkiimaa hintaan mihin hyvänsä. Paska juttu Suomelle, mutta tätähän nykyiset päättäjämme ovat halunneet. Seuraavissa vaaleissa heidät kannattaa vaihtaa.

Blanc73

Quotetavoitteena on kotouttaa maahanmuuttajia ja ehkäistä syrjintää.
Mitäpä jos "kotoutettavia" ei kiinnosta "kotoutua"? Vaikka sitä ei suoraan sanottakkaan, niin nuo mantrat koskevat aina vain Lähi-itä ja Afrikka-taustaisia moniosaajia. Jos mamua pitää "kotouttaa" niin eipä siitä juuri hyvää seuraa.

Mutta saamme kuitenkin bongorumpuja ja värinää katukuvaan :flowerhat:
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

PMH

QuoteSuomessa asuu jo runsaasti korkeakoulutettuja maahanmuuttajia, jotka ovat saattaneet olla kotimaassaan opettajina. Jamk on aloittanut maahanmuuttajataustaisille opettajille vuoden kestävän pätevöitymiskoulutuksen

"Saataisivat olla"?? No mikseivät ole? Ja jos pätevyys riittää opettamiseen, miksi järjestää pätevöitymiskoulutusta päteville opettajille?

Quote– Ammatillisen koulutuksen puolella maahanmuuttajat esimerkiksi keskeyttävät opinnot muita useammin. Aitoa ymmärrystä tarvitaan, sillä Suomi tarvitsee jokaista uutta osaajaa, sanoo koulutussuunnittelija Milla-Maarit Salo

Jos Reiska ei osaa sorvata ja Reiskaa ei sorvaaminen kiinnosta, ei Reiskasta saa sorvaria oli opettajan tausta mikä tahansa. Normimaailmassa tämä koskee myös Ahmedia, Mutta suvaitsevassa,moni-osaavassa-illuusioSuomessa opettajan tausta-han tässä ratkaisee?

Milla-Maaritoille tiedoksi että meillä on jo istanssi joka kouluttaa halkaisijaltaan suuremman, nelikulmaisen kappaleen asentamista pyöreään reikään.. ei en puhu nyt poliisikoulusta, koska sieltä Kentälle valmistuu etupäässä tolkun ihmisiä, vaan ylipäätään Humanisten-aineiden tohtoreita..dosentteja..kanditaatteja...whatever..tuottavista laitoksista joissa todellisuus on harhaa. Aiemmin tuollaiset yksilöt suljettiin laitoksiin nimeltä mielisairaala, nykyisin yliopistoihin, ilahduttamaan muita "asiantuntijalausunnoillaan" esmes usein kuultu itäsuomenyliopiston rasismin tohtoridosenttimikäsensuojatyöpaikantitteliolikaan? Nimen jätän kiusallanikin mainitsemätta, jotei joku jossakin loukkaantuisi :)
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

AstaTTT

Jos ihan järjellä ajatellaan, parhaat opettajat voivat ollakin maahanmuuttokriittisiä. Heillä on syvällinen tieto Suomesta ja laaja ymmärrys siitä, miksi kotoutuminen ei onnistu. Jos maahanmuuttokriittisiä saataisiin koulutuksen suunnittelu- ja toteutuspuolelle, uskon, että tulokset olisivat huomattavasti paremmat kuin nykyään.

Maahanmuuttokriittinen ymmärtää, että kotoutuminen vaatii tietoutta Suomen laista, moraalista ja kulttuurista. Maahanmuuttokriittinen ymmärtää, että kotoutuminen vaatii yksilöllistä integroitumista yhteisöön, ei mamulauman suojissa liikkumista. Maahanmuuttokriittinen ymmärtää sinnikkään toiston (jankkauksen) merkityksen muutosvoimana eikä hyväksy alisuorituksia hyväksyttävinä. Paljon muutakin maahanmuuttokriittinen ymmärtää, ja jos tämä yhteiskunta tajuaisi hyödyntää maahanmuuttokriittisten latentteja kykyjä osana kotouttamisprosessia, kotoutuminen helpottuisi.

Sitten tietysti tarvitaan maahanmuuttokriittisiä päättäjiä, jotka osaavat suhteuttaa resurssit maahan hyväksyttävien tulijoiden määrään ja katsoa kuvioita laajemmin. Nykyinen määrä on liian suuri näin pienelle kansalle ja päättäjien tulisikin pitäytyä vain kiintiöpakolaisten määrässä (750), minkä ylitse ei humamuja maahan oteta. Maan rajoille eksyneet turvapaikanhakijat ohjataan takaisin omaan maahansa tai omaa maataan lähinnä olevalle pakolaisleirille. Positiivinen syrjintä lopetettaisiin kaikilla tasoilla, koska se ei kannusta omaan yrittämiseen ja vastuun kantamiseen omasta elämästä.

Jos maahanmuuttokriittisyys olisi valtavirtaa, maahan otettaisiin vain aitoja pakolaisia ja vain se määrä, mikä kyetään tehokkaasti kotouttamaan. Kotoutumisen epäonnistumisen asiantuntijat eli maahanmuuttokriitikot huolehtisivat kotouttamisesta, koska heitä ei vaivaa kotouttamissektoria yleisesti vaivaava paapomismentaliteetti. Kotouttaminen olisi prosessi, jolla olisi alku ja loppu, jolloin kotouttaminen ei jatku ikuisuuksiin, vaan ihminen itse ottaa sen päätteeksi vastuun omasta elämästään ja jatkaa elämäänsä, kuten muutkin suomalaiset.

Järkeväähän tämä olisi, mutta Suomi on monessa asiassa ja monella tasolla niin retuperällä, että en usko järkevyyden ulottuvan Suomen humanitaarisia maahanmuuttajia koskevaan politiikkaan vielä vähään aikaan.

Mutta ehkä joskus.

Suvaitsija

Quote– Tulevaisuudessa jokaisen on pystyttävä työskentelemään yhä monikulttuurisemmassa työympäristössä.

En usko. Arabeja nähdään kebab-ravintoloissa, somaleja kiintiöviroissa siivoojina ja bussikuskeina ja kantiksilla on ihan omat kuviot. Jos joku alkaa kulttuurinsa vuoksi haitata työntekoa, niin sellaista ei kauaa kaivata. Se, että joku vitun imaami tulee kouluttamaan oppimisille allergisia muslimeja, ei ole mikään ratkaisu.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Arvoton

Näinpä. Sitä sopeutumista vaaditaan pelkästään kantiksilta ja loputtomiin. Eikka tuolla jo mainitsikin siitä, että työpaikkaan pystyy sisältymään vain yksi "kulttuuri".

Opettajien ammattikoulun henkilöstö on kuitenkin yksipuolisesti kantiksia. Samoin kuin MTV3:n ja YLEn meitä urpoja valistavat toimittajatkin suuressa maailmanrakkaudellisessa hyvyydessään ilon kautta.

Eino P. Keravalta

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että maahanmuuttajia kaivattaisiin opettajiksi.

Heitä kaivataan opettajiksi heidän kehittyvissä kotimaissaan. Me suomalaiset voimme edelleen menestyksekkäästi opettaa itse itseämme.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ilkka Partanen

Tämä on samanlainen ilmiö kuin se romanien kouluttaminen romanien kouluavustajiksi. Valkonaamojen tulee oppia jo lapsesta asti suvaitsevaisuutta, mutta vähemmistöjen ei tietenkään. Sehän on heissä sisäänrakennettuna kun ovat vähemmistöä... :P

Ernst

On se kumma, kun maailman parhaisiin tuloksiin pystyvään koululaitokseemme pitäisi ympätä epämääräisiä pistokkaita maahanmuuttajista, joiden kotimaiden kulttuurit eivät  ole ainakaan oppimisen tai opettamisen alalla kunnostatutuneet.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Eino P. Keravalta

Quote from: M on 29.09.2013, 12:14:37
On se kumma, kun maailman parhaisiin tuloksiin pystyvään koululaitokseemme pitäisi ympätä epämääräisiä pistokkaita maahanmuuttajista, joiden kotimaiden kulttuurit eivät  ole ainakaan oppimisen tai opettamisen alalla kunnostatutuneet.

Jos Cadillaciin laitetaan Ladan osia, se ei enää toimi kunnolla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 29.09.2013, 12:16:46
Quote from: M on 29.09.2013, 12:14:37
On se kumma, kun maailman parhaisiin tuloksiin pystyvään koululaitokseemme pitäisi ympätä epämääräisiä pistokkaita maahanmuuttajista, joiden kotimaiden kulttuurit eivät  ole ainakaan oppimisen tai opettamisen alalla kunnostatutuneet.

Jos Cadillaciin laitetaan Ladan osia, se ei enää toimi kunnolla.

Niin, se Ladakaan ei toimi kunnolla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

yks vaan

Kohderyhmänä on pelkästään varsinaiset, muualta päin tulevilla maahanmuuttajilla asenteet on yleensä aika nuivat.
Kuka syrjisi minua?

crissaegrim

Olen sitä mieltä, että opettajiksi kaivataan henkilöitä jotka ovat päteviä opettajia. Näin parhaat pääsevät opiskelemaan, lävistävät opintonsa ja saavat töitä. Ei tässä pitäisi olla mitään merkitystä suuntaan eikä toiseen sillä, minkä värinen opettaja on.
In a world of fiction everything is true.

Soromnoo

Quote from: Eino P. Keravalta on 29.09.2013, 11:15:43
QuoteSamankaltainen tausta auttaa ymmärtämään ja tukemaan oppimista paremmin, muistuttaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu (Jamk).

Tätä minäkin olen aina saarnannut. Siksi olisikin parempi, että ihmiset pääsääntöisesti pysyisivät omissa maissaan, jolloin ymmärrys, oppiminen ja yhteisen kulttuurin jakaminen ja kommunikaatio voisivat tukea niin inhimillistä kuin yhteiskunnallistakin kasvua ja menestystä.

Aika hyvä :) Tuossa tosiaan muistutetaan että monikulttuurisuus ei ole ihmiselle luonnollista.


Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 29.09.2013, 13:30:21
Jotenkin tuli taas mieleen, että pottunokkia ei kaivata yhtään mihinkään.

Unohdit nyt maksajan osan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: crissaegrim on 29.09.2013, 12:52:07
Olen sitä mieltä, että opettajiksi kaivataan henkilöitä jotka ovat päteviä opettajia. Näin parhaat pääsevät opiskelemaan, lävistävät opintonsa ja saavat töitä. Ei tässä pitäisi olla mitään merkitystä suuntaan eikä toiseen sillä, minkä värinen opettaja on.

Aivan. Opettajakoulutukseen on haku joka vuosi. Mamukin voi hakea ja päästä, jos on lahjakas ja ahkera.  Lahjakas ja ahkera oppii kyllä tulemaan toimeen eri kulttuureista tulevien kanssa. Kuten täällä jo on kirjoitettu, venäläinen mamutausta ei auta yhtään ymmärtämään vaikkapa somalikulttuurin erityisvaatimuksia. Niitä nyt kun eivät ymmärrä muutkaan, jos tolkuissaan ovat.

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Siili

Minusta on hyvä syy olettaa, että ("positiivisen") syrjinnän kautta opettejanvirkaan päässyt jatkaa ("positiivista") syrjintää ollessaan opettajan virassa.  Kun muodostuu maan tapa, siitä on hyvin vaikea päästä eroon.


J. Lannan haamu

Minä opetan juurikin kyseisessä 'korkeakouluinstituutissa' poikkitieteellisillä aloilla ja voin sanoa että vähissä ovat ne tahot jotka kaipaavat yhtään (kolmansien maiden) maahanmuuttajaa koko koululaitokseen. Tai no, vähissä ja vähissä, juurikin nämä 'kehitys'virkatehtävissä olevat henkilöt, jotta saadaan mainostettua muille kouluille kuinka paljon monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyttä heidän koulussaan on. Mutta ainakin tukihenkilöstön ja monien opettajien ääni on kellossa ihan toinen...

Onhan toki ilmiöllä työllistävä vaikutus, mutta mihin hintaan....?? Pelkkää menoa johon saadaan tukea valtiolta ja EU:lta...

Eipä siinä, iso osa koko ammattikorkeakouluista ja yliopistoista tulisi lakkauttaa kokonaan sanon ma. Tai sitten maksullisiksi....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.