News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Veli Karimies

Susipaska idea kyllä tämä. Tulisi toteutuessaan nostamaan ihan kaiken hintaa ja täten vaikuttamaan myöskin niihin, jotka eivät autoile. Esimerkki: Kuorma-autoliikenteen kustannukset kirjaimellisesti räjähtäisivät käsiin, kuljetuksen hinta nousisi kymmenillä prosenteilla, elintarvikkeita kuitenkin pitäisi edelleen kuljettaa kauppoihin, joten kohonneet kuljetuskustannukset näkyisivät kohonneina elintarvikkeiden hintoina.

Ja tämä on vain yksi palapelin palanen, todellisuudessa elintarvikkeiden hintoja jouduttaisiin korottamaan eksponentaalisesti, kuten kaiken muunkin, koska autonkuljettajan, kassatyöntekijöiden, vartiontifirman, kylmälaitehuoltajien, jätehuollon yms yms yms työntekijöiden palkkoja jouduttaisiin nostamaan, koska heidän työmatkakustannuksensa nousisivat moninkertaisiksi tämän uudistuksen takia ja puhumattakaan siis vartiointifirman, jätehuollon ja kylmälaitehuoltajien työn kustannusten noususta.

Täysin susipaska idea siis. En pysty edes käsittämään sitä typeryyttä mikä ihmisellä täytyy olla, kun edes ehdottaa tätä.

dothefake

Ainakaan kantaväestön vapaa liikkuvuus ei ole ehdotuksen pontimena. Olenkin aina ihmetellyt, miksi toiset ajavat sinne, mistä toiset tulevat. Ihan turhaa ajelua, olisivat siellä, missä olivat.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ikuturso

Quote from: Veli Karimies on 02.09.2013, 22:56:51
Ja tämä on vain yksi palapelin palanen, todellisuudessa elintarvikkeiden hintoja jouduttaisiin korottamaan eksponentaalisesti, kuten kaiken muunkin, koska autonkuljettajan, kassatyöntekijöiden, vartiontifirman, kylmälaitehuoltajien, jätehuollon yms yms yms työntekijöiden palkkoja jouduttaisiin nostamaan, koska heidän työmatkakustannuksensa nousisivat moninkertaisiksi tämän uudistuksen takia ja puhumattakaan siis vartiointifirman, jätehuollon ja kylmälaitehuoltajien työn kustannusten noususta.

Täysin susipaska idea siis. En pysty edes käsittämään sitä typeryyttä mikä ihmisellä täytyy olla, kun edes ehdottaa tätä.

Muistakaa Teuvo Hakkaraisen puhe eduskunnassa rikkidirektiiveistä ja energiaveroista. Viitasaarella haja-asutusalueella työntekijät tulevat sahalle autolla. Autoilu kallistuu, näille pitää maksaa enemmän palkkaa. Koneellinen puunkorjuu kallistuu ja raaka-aineen hinta kasvaa. Saha pyörii sähköllä. Sahaus kallistuu. Lautatavara matkaa satamaan autoilla. Kuljetuksen hinnat nousevat. Satama toimii sähköllä ja polttoaineilla. Satamamaksut nousevat. Sitten rikkidirektiivi itämerelle ja laivarahti kallistuu. Kaiken tämän jälkeen Kiinan satamassa pitäisi olla kilpailukykyinen.

Jotenkin tuntuu, että näine välillisine veroineen ja kulutusveroineen maata ajetaan hyvin ansaitsevien toimesta alas. Kuka on viime aikoina kuullut, että tulojen verottaminen on se vähiten toimiva systeemi? Toki kun päättäjillä, AY-pomoilla ja teollisuuden lobbareilla on kaikilla kovat ansiotulot, toki ne pitävät omaa puoltansa ja kohdistavat verotuksen köyhiin.

Kun vastasin YLE:n kyselyyn perussuomalaisille kunnanvaltuutetuille, siinä kysyttiin koko maan pitämisestä asuttuna. Vastasin, että ei kaikki voi asua yhdessä kerrostalossa Helsingin keskustassa ja kulkea tuulivoimakäyttöisellä hissillä töissä. Suomi on laaja maa ja yksityisautoilusta ei päästä eroon. Energiapolitiikan tulee perustua realismiin eikä utopioihin. Yllätyin, kun gallupin koosteessa tämä kommenttini oli päässyt läpi esimerkkinä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

IMMane

Tuli komia kommentti vastaan tämän aiheen tiimoilta: Tulevaisuudessa kaikkiin uusiin autoihin saatetaan asentaa automaattiset nopeuden rajoittimet.

Euroopan komission liikenneosasto on kehittänyt kaksi keinoa, joiden avulla liikenneturvallisuus paranisi...


Kommenttina tähän uutiseen aamulehden sivuilla mm. tämä:
QuoteHuviajelu on RIKOS.

Se on itsekäs rikos muiden ihmisten turvallisuutta, ilmastoa ja luonnonvarojen riittävyyttä kohtaan.

On täysin käsittämätöntä, miksi sitä vain verotettaisiin, sen sijaan että se yksiselitteisesti kiellettäisiin.

Ovatko vihreät taas myyneet aatteensa rahasta?

Välillä hävettää olla suomalainen. Nykyajan juntit, kuten tuo kommentoija haluavat rangaista ja rajoittaa ihmisten normaalia elämää eli on ns. edistyksellinen(nykyajan suomijuntti.) Vanhat juntit takaisin kiitos, uudet versiot ovat kymmenen kertaa pahempia.

Eino P. Keravalta

Jos oikein muistan, tämä Jorma Ollila, jonka työryhmä vaatii autojen satelliittipaikannusta on sama mies, joka on useampaankin kertaan käynyt Bilderbergin kokouksissa saamassa ohjeita siitä, miten orwellilainen helvetti vähä vähältä rakennetaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

ämpee

Quote"Huviajelu on RIKOS."

Mitähän sitten on Huviveneily, vai sattuuko väärään viiteryhmään ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Titus


Jättirekat tulevat:

http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/talous/rekkayhtiot_uusivat_kalustoaan_76_tonnin_jattirekat_tulevat

Asioista lienee päättämässä sama porukka joka 2009 kavennutti rekkojen kuljetustiloja 5cm  :facepalm:  :facepalm:

that's a bingo!

Veli Karimies

Tässä hieman spekulaatiota tämän kaavaillun järjestelmän yhteiskunnallisista kustannuksista.

http://pispalanobservatorio.wordpress.com/2013/09/03/kumipyorasta-riippuvainen-yhteiskunta/

QuoteKoska kaikki mitä kulutamme, on jollakin tavalla riippuvainen kumipyörästä, joko huollon, asennuksen, kuljetuksen tai jonkun muun seikan kautta, minkä takia työtä tekevien ihmisten on päästävä työkaluineen paikasta A paikkaan B, niin kumipyörän kuluttaman asfalttikilometrin hinnan nostaminen tulee täten vaikuttamaan aivan kaikkiin yhteiskuntamme kustannuksiin. Esimerkiksi sähkön ja veden hinta tulisi nousemaan, koska sähkö- ja vesilaitosten työntekijöiden työmatkakustannukset nousisivat. Sähkön hinnan nousu taas nostaisi vuorostaan teollisuudelle aiheutuvia kustannuksia, minkä teollisuus siirtäisi tilaajille.
QuoteJoten kyseessä on paljon suuremmat asiat kuin se, että autoilijoita ruvettaisiin valvomaan satelliiteillä. Kyseessä on järkyttävän suuri kansantaloudellinen uudistus, mikä toteutuessaan tulisi lamaannuttamaan suomalaisen rakennus-, kuljetus- ja teollisuusalan ja/tai tekisi ihan kaiken hinnasta aivan sietämättömän kallista.

siviilitarkkailija

http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288595191658.html

http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen+satelliittivalvonnalla+tahtoo+rahastaa+salaperainen+suomalainen+pandaryhma/a2202088

Jorma Ollila aikoo parantaa haja-asutusalueella olevien intoa käyttää olemattomia julkisia liikennevälineitä nostamalla peliin miljardeja euroja maksavan autojen sateliittiseurantaan perustuvan verotusmallin. Henkilöauton käyttäminen siirtyy jatkuvaan sateliittiseurantaan ja verotus räjähtää moninkertaiseksi. Kiitos mutta ei kiitos.

Vähemmän yllättävästi korp.komm. toteuttaa tätä autoilun verotuksen moninkertaistavaa mallia ei korporatiivisen kommunistin, Merja Kyllösen alaisessa panda ryhmässä. Merjahan itse ajaa haja-ajatusalueella mukavasti veronmaksajien taksilla. Kun hän on sellainen vasemmistolainen että on vaikea ymmärtää mikseivät kaikki haja-asutusalueen asukkaat käytä samalla tavalla työllistävää kuljetusvälinettä kuin taksi. Ehkä siksi koska kaikilla haja-asutusalueen asukkailla ei ole valtion maksamaan luottokorttia taksimaksuja varten.

Katsotaampa miten liikenneministeriön autoverotuksen kehittämisryhmän puheenjohtaja on ansioitunut. Ensin telekommunikaatioyrityksen toimitusjohtajana ja sitten ison öljy-yhtiön hallituksen johtajana. Ja nyt vasemmistolaisen liikenneministerin kanssa suunnittelemassa jokaisen suomalaisen (siis suomalaisen, ei suomen teillä ajavan ulkomaalaisrekisteröidyn auton) reaaliaikaista satelliittiseurantaa ja verotuksen kiristämistä. Miksi en ole yllättynyt. Korporaatiokommunisti ja kommunisti löytäneet toinen toisensa autoilijan kukkarolla mutta nyt myös autoilijan jatkuvassa valvomisinnossa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Ari-Lee

Quote from: siviilitarkkailija on 05.09.2013, 08:30:12
http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288595191658.html

http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen+satelliittivalvonnalla+tahtoo+rahastaa+salaperainen+suomalainen+pandaryhma/a2202088

[...]

Toteutuessaan tämä tulee syömään miljardeja euroja. Siitä tulee ensimmäisessä vaiheessa UMTS 23. Proletariaatti laitetaan kävelemään ja pyöräilemään sen omilla äänillä ja rahoilla. Tämän hankkeen pitäisi kaiken järjen perusteella romuttaa koko entinen SKDL niin ettei jää edes kulmakiveä.

Miksi sitten takiaispuolue Vasemmistoliitto jatkaa aina vain? Yksinkertaisesti siitä syystä ettei sen liiton äänestäjillä ole järkeä olla äänestämättäkään sitä samaa 30-lukulaisuutta mitä heidän isovanhempansa saivat osakseen. Ja sitähän saa aina mitä tilaa. Nyt on tilattu stasilaista kyttäämistä verojen korotuksilla. Mutta poliitikan uskottavuutta tämäkään hanke ei syö.

Muistan näiden vitopäiden banderollin pimeältä 70-luvulta: "VEROT KANSAN VERTA JUO!" Vasemmistoliitto ent. SKDL on skitsofreeninen vaihtoehto vapauksia kaipaaville proleille.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

junakohtaus

Mitä muuten tulee järjestelmän arvioituun miljardin hintalappuun, niin lupaan tästä suoraan toteuttaa sadalla miljoonalla systeemin, joka tallentaa gpsn tiedot kilometreistä vyöhykkeellä kallis ja vyöhykkeellä halpa, naittaa ne rekisterinumeroon sekä lähettää tämän tiedon jonnekin puhelinliittymän yli. Oletan, että tällä hinnoittelulla katteekseni  jäisi noin 95-98 miljoonaa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

elukka

Quote from: ämpee on 02.09.2013, 22:04:22
Quote from: normi on 02.09.2013, 10:08:45
Ideanahan on valvoa sitä missä kukakin liikkuu, ilmeisesti autoihin tulisi jonkinlainen jäljitin...

GPS ja GSM laitteet yhdessä, eli GPS hoitaa paikannuksen ja GSM hoitaa tietojen lähettämisen.
Teleoperaattorit hierovat kämmeniään, sekä serverikauppiaat, että ohjelmiston valmistaja, ja myös laitteiston ylläpitäjä.
Viulut kustantaa autojen omistajat.

Verojäämää tuosta on vaikea hahmottaa, mutta 6c/km ja 3c/km on nopeasti tuhlattu, eikä kassaan kilahda kovinkaan paljoa.
Realiaikainen seuranta vaatii rankan laitteiston/henkilökuntaa, eikä se laskujen lähettäminenkään aivan ilmaista ole.
Laitteistokin maksaa, tosin maksaa mutta kenelle ?
Lisäksi tarvitaan laitteistoa valvomaan laitteistoa, muuten ne "radioluteet" ovat aina joko "rikki", tai rikki, tai muuten vain jossain muualla kuin autossa.

Koottujen tietojen väärinkäyttö tulee väistämättä sekin eteen...

Seuraava askel luonnollisesti olisi kansalaisvalvontalaitteisto, kilometrivalvontaa vain hivenen laajennettaisiin.

Verotuloja ei jää, mutta jokin hitec firma ja lahjotut poliitikot kääräisee fyrkkaa....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

siviilitarkkailija

Quote from: junakohtaus on 05.09.2013, 09:25:03
Mitä muuten tulee järjestelmän arvioituun miljardin hintalappuun, niin lupaan tästä suoraan toteuttaa sadalla miljoonalla systeemin, joka tallentaa gpsn tiedot kilometreistä vyöhykkeellä kallis ja vyöhykkeellä halpa, naittaa ne rekisterinumeroon sekä lähettää tämän tiedon jonnekin puhelinliittymän yli. Oletan, että tällä hinnoittelulla katteekseni  jäisi noin 95-98 miljoonaa.

Juuri siksi sinä et sitä toteuta koska hintasi on aivan liian halpa korporaatiokommunistin ja kommunistin käsitettäväksi.

Pitää muistaa että kun Viro toteutti toimivan ja luotettavan terveydenhoitotietojärjestelmän, kustannus oli 10 miljoonaa euroa ja valmista tuli. Kun korporaatiokommunisti ja suomalainen kuntavirkahenkilö toteuttivat oman terveydenhoitotietojärjestelmän, miljardi meni eikä vieläkään ole valmista.

Tässä on sellainen asia että nykyisessä maailmassa on paljon näitä "pilvipalvelujen" tuottajia ja kohteet on usutettu lopettamaan omat tietotekniikkaosastonsa "säästösyistä". Ei ole enää tietotekinistä ymmärrystä ostajapuolella. Luuletteko että vasemmistoministeri Kyllönen tovereineen on edes suupala kun lipeväkielinen Ollila alkaa kutittamaan ministeriä leuan alta helttaansa pöristäen? #Miljardi...ki hi hih hiii...Jorma ei saa...hi hih hii....Tottakai! #
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

elukka

Quote from: Eino P. Keravalta on 03.09.2013, 20:51:45
Jos oikein muistan, tämä Jorma Ollila, jonka työryhmä vaatii autojen satelliittipaikannusta on sama mies, joka on useampaankin kertaan käynyt Bilderbergin kokouksissa saamassa ohjeita siitä, miten orwellilainen helvetti vähä vähältä rakennetaan.

älä tuomitse. suvaitse myös piltterperkkiä ja helvettiä. sinähän tuotat vihapuhetta heitä kohtaan!
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

ikuturso

Quote from: ämpee on 03.09.2013, 21:04:26
Quote"Huviajelu on RIKOS."

Mitähän sitten on Huviveneily, vai sattuuko väärään viiteryhmään ??

Sama porukka, jolla on varaa uusiin handsfree-korvanappeihin ja puhelimiin aina kun vanhat BT-vehkeiden akut kuolevat ja korvanapit paskastuvat, kieltävät kännykän käytön ajaessa, mutta sallivat avotulen käsittelyn ajon aikana (tupakointi). Intressiristiriita?

Vieläpä kännyn käytön kieltoa on perusteltu kommunikoinnin vaatiman huomion - ei pelkästään käsien sitovuuden vuoksi. Kommunikointi jatkuu myös korvanapilla, tai HF irtoluurilla vielä käsiäkin sitoen.

Ja kansa hyväksyy BÄÄÄ-ÄÄ ja kansa äänestää näitä BÄÄÄ-ÄÄ.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

Quote from: Eino P. Keravalta on 03.09.2013, 20:51:45
Jos oikein muistan, tämä Jorma Ollila, jonka työryhmä vaatii autojen satelliittipaikannusta on sama mies, joka on useampaankin kertaan käynyt Bilderbergin kokouksissa saamassa ohjeita siitä, miten orwellilainen helvetti vähä vähältä rakennetaan.

Oikein muistat.

Jorma Ollila on myöskin sama mies, joka palkkasi Elopin pilkkomaan Nokian Microsoftille sopiviksi suupaloiksi. Bilderbergin opit tuottavat runsasta hedelmää, ja hedelmistään puu tunnetaan.

Kun tälläkin palstalla on vuosia kirottu Kataisen ja Stubbin tekemisiä niin tässä meillä on Jorma Ollilassa  nyt ruumiillistuneena yksi sellainen isompi tekijä, joka vetelee sätkyukko Käteisen ja sätkyukko Stubbelon naruista. Kun usein ihmettelemme ja pohdimme että mikä tai kuka sixpäkin typeryksiä tanssittaa.

Autojen satelliittipaikannus... kuulkaa, eiköhän suostuta seuraavaksi autojemme satelliittipaikannukseen? Ei kai se nyt niin kauheasti haittaa jos tietävät missä me ajelemme? Johan meitä nytkin seurataan kaikenmaailman Plussakorttien ja ties minkä korttien kautta ja tietokoneemmekin ovat täynnä vakoiluohjelmia.
Rakennetaan yhdessä ihmiskunnalle kunnon lopunajat eiks vaan? :)

multa tulille

Tämän kuusamolaisen laborantin (Kyllönen) ideä on ihan sitä samaa autolla ajamisen vihaamista mitä Suomessa on ollut koko sodanjälkeisen ajan. Valtiolle ja armeijalle on riittänyt autoja ja muusta kansasta nyt niin ei ole ollut väliäkään. Ja sitten kun olot vähän parani, niin autoja sai pienen ikuisuuden odottaen ja hinnalla joka pani pieremään verta. No, nyt kun sitten olisi autoja ja ehkä rahaakin siihen, niin  pannaan joku helvetin metrivero. Kysymys on tietysti siitä, että nykyinen hallitus tarvitsee lisää rahaa  maahanmuuttosekoiluun ja näihin "syrjäytyneisiin" kakaroihin, jotka ei näytä pystyvän mihinkään ja oppivan mitään ja joitten paapomisesta ja kätten päälle panemisesta näyttää tulevan mamu-liiketoimen kaltainen  kultakaivos kaiken maailman sosiaaliämmille, tossa viimeksi tänään aamulla Ylen radio suomessa joukko akkoja suunnitteli mitä kaikkea kivaa näiden kakaroiden ympärille voidaan rakennnella. Ei se ilmaista  ole. Ja kuvaavaa tilanteelle on, että  valtio koittaa poimia joka marjan maasta ja laajentaa verotusta.  Otan esimerkin. Suomessa on muutama kymmen tuhatta venettä, jotka määrättiin rekisteröitäväksi muutama vuosi sitten. Perusteet olivat täysin sumuiset, "parantaa turvallisuutta, helpottaa pelastajien työtä, lisää veneen arvostusta kun on rekisterinumero  yms  muuta harhaa.

No, nyt alun perin maistraatien käsissä ollut homma on siirretty trafille ja ainakin laiturilla arvellaan, että kohta em. veneitä aletaan verotttaa. Kohderyhmähän on ideaalinen: asiansa hoitaneita ihmisiä, eliittimäinen harrastus, kuluttaa luonnonvaroja (purjeetkin tehdään nykyään oljypohjaisesta raaka-aineesta),  poliittisesti ehkä vähän sekaista seurakuntaa.  Eriomainen väestöryhmä panna maksamaan, niin että  peräsuoli ulkona törröttää. Saaduilla rahoilla voidaan ottaa vähintään  200 000 syyrialaista tänne meidän kustannuksella elämään ja jos vero pannaan oikein tiukalle, niin niillä lisärahoilla voidaan varustaa pari prikaatia" pakolaisia" taistelemaan  Assadin joukkoja vastaan, onhan meillä velvollisuutemme.....

CaptainNuiva

Nämä firmat ovat työryhmän takana:
http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen+satelliittivalvonnalla+tahtoo+rahastaa+salaperainen+suomalainen+pandaryhma/a2202088
Joka ainoalla työryhmän jäsenellä on intressi päästä hyötymään kakusta, kuka/ketkä politiikot ovat tälläisen työryhmän töihin pestanneet?
Kenellä viiraa päässä oikein urakalla?

Ja näiden kanssa häärää autojen himoverottajana tunnettu Heikki Kuitunen, mies joka on toimillaan ja visioillaan tuottanut mittavat vahingot valtiolle mutta edelleen vaan istuu pallillaan.
Jolle Heikki Kuitunen on tuntematon niin googlettamalla saa käsityksen miehen aivoituksista.
Tässä yksi keissi:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/03/19/autoverovirkamies-en-tehnyt-80-miljoonan-laskua/20097406/12


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Emo

^
Heikki Kuitunen ei valitettavasti ole jäänyt tuntemattomaksi.

Ari-Lee

Quote from: multa tulille on 05.09.2013, 11:41:03
Tämän kuusamolaisen laborantin (Kyllönen) [...]

Loukkaat kuusamolaisia. Suomussalmelainen. Saatanan paska akka kumminkin. Sellainen edustaja kuin äänestäjät.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tauno-yksi

Quote from: ämpee on 03.09.2013, 21:04:26
Quote"Huviajelu on RIKOS."

Mitähän sitten on Huviveneily, vai sattuuko väärään viiteryhmään ??

No se on tietenkin TÖRKEÄ rikos.

Veneiden gps-seurantajärjestelmää ja sitä kautta toteutettavaa merimailipohjaista verotusta on jo valmisteltu asettamalla rekisteröintipakko kaikille veneille, myös purjeveneille. Maksu porrastetaan vesiväylien ruuhkaisuuden ja merikarttasarjojen mukaan siten, että kartta-alueilla B (Helsinki-Parainen) ja D (Turunmaan saaristo) alueella maksu on korkein, 80c/NM. Perämerellä selviää vähän halvemmalla, siellä maksu on 60c/NM. Maksu korotetaan viikonloppusin ja arkipyhinä siten, että perjantaisin, tai viimeisenä arkipäivänä ennen seuraavaa perjantaita, klo 14 alkaen ja päättyen sunnuntaisin tai sunnuntain jälkeisenä ensimmäistä arkipäivää edeltävänä pyhänä klo 24.00, maksun suuruus on 300% perusmaksusta. Perusmaksun suuruus on 15.4. ja 15.10. välisenä aikana 200% normaalista, ympäri vuorokauden. Alueellisten, viikonloppu- ja arkipyhäkorotusten sekä perusmaksun vuodenaikakorotuksen lisäksi maksu kytketään aluksen nopeuteen siten, että edellisistä muodostunut maksu kerrotaan aluksen gps-järjestelmän avulla mitatun keskinopeuden puolikkaalla.

Esimerkki:

Veikko Veneilijä lähtee vanhalla 7 Princessillään vappuaattona (torstai) veneretkelle, ja palaa seuraavana sunnuntaina. Hän veneilee Dragsfjärdissä, joka osuu merikarttasarjan B alueelle (Helsinki-Parainen). Perusmaksu on näin ollen 80c/NM. Ajankohta osuu välille 15.4. - 15.10, joten perusmaksun suuruus tuolloin on 200%, eli 1.60e/NM. Kyseessä on arkipyhää edeltävä arkipäivä, ja koska Veikko lähtee liikenteeseen klo 15, joten lisäkorotus on 300% x 1.6e = 4.8e/NM. Veikon veneen keskinopeus viikonlopun aikana on 8kn, joten lopullinen maksu on 8/2x4.8e=19.2e. Matkaa kertyy yhteensä 45NM, joten veroa rapsahtaa 19.2*45=864e.

Veneilijä voi lisätä ympäristöystävällisyyttään ja laskea verojaan siten, että on mahdollisimman pitkään ankkurissa paikallaan, koska tällöin keskinopeus ja hiilidioksidipäästöt laskevat. Tiskivedet pitää kuitenkin imeyttää sammaleeseen ja viedä vähintään 2km etäisyydelle rantaviivasta, mitattuna lyhintä reittiä lähimpään vesirajaan tilastollisesti ylimmän vedenkorkeuden aikana. Sammaleen viennin ajaksi gps-seurantalaite tulee irrottaa telineestään ja kytkeä tilaan "Vessel by-product purge tracking mode". Veroa joutuu kuitenkin maksamaan myös tästä matkaosuudesta, mutta se mitataan kilometreissä ja kilometreinä tunneissa. Verotettavaa määrää voi jälleen laskea pitämällä mahdollisimman pitkiä taukoja, jolloin keskinopeus laskee ja tuhlatun tiskiaineen ja siten rehevöitymisen määrä vähenee.
Seinähullu hallitus.

Obb

Mielestäni tämä gps-valvontahässäkkä on pelkkä hämäys. Kyllähän päättäjät tietää, että kansa nostaa siitä kamalan äläkän eikä tule sitä hyväksymään.
Hetken päästä hallitus myöntää ettei ota tätä valvontaa käyttöön ja ilmoittaa että joka tapauksessa polttoaineveroa on korotettava esim. euro/litra.
Kansa kuvittelee voittaneensa vaikka maksaakin autoilusta entistä enemmän. Sen pituinen se.

Toadie

Ihan hyvä alku, Tauno, mutta malliisi pitää lisätä kyntömaksu. Meri kuluu kun sitä kynnetään. Entä rantaviivaa kuluttavat aallot? Maan nousu Pohjanlahdella?
Kiitos ja kuulemiin.

dothefake

Lisäksi veneilijät nostavat meren pintaa syrjäyttämällä vettä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

CaptainNuiva

Tuossa venejutussa on kyllä sikäli väärin visioitu että ankkurointi olisi ilmaista, ei olisi.
Tuuli pyörittelisi venettä ankkurissa hiljalleen edes takaisin ja GPS tunnollisesti kirjaisi ylös kuljettua matkaa vaikka käytännössä
vene ei liiku mihinkään....Samoin paikkatieto vaihtelisi jo siitäkin syystä että GPS:n tarkkuus voi heittää kymmeniä metrejäkin, ja laskuri raksuttaa....

Veikko Veneilijä kun nostaisi ankkurin niin ankkuroinnista olisi koitunut yön aikana noin 200 € lasku  :o

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Dharma

Off-topic, mutta ei noita talojen energiatodistuksiakaan säädetty pakollisiksi ellei mielessä olisi talojen ja asuntojen tuleva energiatehokkuuspohjainen verotus.

ikuturso

Quote from: CaptainNuiva on 05.09.2013, 11:46:37
Nämä firmat ovat työryhmän takana:
http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen+satelliittivalvonnalla+tahtoo+rahastaa+salaperainen+suomalainen+pandaryhma/a2202088
Joka ainoalla työryhmän jäsenellä on intressi päästä hyötymään kakusta, kuka/ketkä politiikot ovat tälläisen työryhmän töihin pestanneet?
Kenellä viiraa päässä oikein urakalla?

Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota. Suomessa ei ole korruptiota.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Uuno Nuivanen

Quote
Ollilan esitys ei juuri kiinnostanut kansanedustajia - vain noin 40 saapui paikalle
Julkaistu: 6.9.2013 12:53

Liikenneselvitystyöryhmän työ ei vaikuta erityisesti kiinnostavan kansanedustajia.
Perjantaiaamun esittelytilaisuuteen saapui nelisenkymmentä kansanedustajaa. Moni poistui paikalta kesken tai saapui myöhässä.

Yksi kesken lähteneistä oli Antti Kaikkonen (kesk.), joka sanoi kuulleensa tarpeeksi. Kaikkonen kiteytti tunnelmansa hetkeä myöhemmin tviitissään: "En voi mitään, mutta kyllä ajatus satelliittipaikantimesta kaikkiin autoihin tuntuu aika vieraalta, vastenmieliseltäkin."

Suunnitelmaa esitteli kansanedustajille työryhmän puheenjohtaja Jorma Ollila.

Toisaalta, eihän sen tarvitse kiinnostaakaan, kun hallityksen esityksen mukaisesti nappia kuitenkin painetaan.

Persut, herätys!  >:(

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288596639020.html

Oami

Quote from: junakohtaus on 05.09.2013, 09:25:03
Mitä muuten tulee järjestelmän arvioituun miljardin hintalappuun, niin lupaan tästä suoraan toteuttaa sadalla miljoonalla systeemin, joka tallentaa gpsn tiedot kilometreistä vyöhykkeellä kallis ja vyöhykkeellä halpa, naittaa ne rekisterinumeroon sekä lähettää tämän tiedon jonnekin puhelinliittymän yli. Oletan, että tällä hinnoittelulla katteekseni  jäisi noin 95-98 miljoonaa.

Ööö... Mitä mielestäsi maksaa sellainen paikannuslaite, joka ottaa vastaan satelliitin signaalin ja lähettää tämän tiedon edelleen? Millä tavalla se tieto lähetetään ja mitä kyseinen kaista maksaa?

Tämä kaikki kerrottuna autojen määrällä eli rapialla kolmella miljoonalla?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

junakohtaus

Ajatus on koko ajan ollut, että päätelaitteet maksavat autoilijat itse.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.