News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

Marko Parkkola

Quote from: dothefake on 06.05.2013, 18:58:23
Kun lauantaina voitan lotossa, niin palkkaan kymmenen importmannea kaivamaan ojia. Normaalilla palkalla, mutta on myös huhkittava. Tai taidankin perustaa metsänharvennusfirman ja marjojakin voi poimia tuntipalkalla.

Eikö puuvillapelto olisi parempi?

mikkoR

Tuollahan olisi pellot väärällään hukkakauraa mikä on aika iso ongelma...
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

JEE

Arvon herrat, pääsikö nyt unohtumaan sellainen pikkuseikka, että eihän noita ole ennenkään saanut TÖITÄ tekemään -edes RAHALLA....!

Marko Parkkola

Quote from: JEE on 06.05.2013, 20:44:21
Arvon herrat, pääsikö nyt unohtumaan sellainen pikkuseikka, että eihän noita ole ennenkään saanut TÖITÄ tekemään -edes RAHALLA....!

Pitäisikö tarjota palkaksi kuparia?

dothefake

Kuparitaalerin päälle mannekin ymmärtäisi:
1600-luvun alussa kaksi markkaa vastasi yhtä kuparitaaleria ja kaksi kuparitaaleria yhtä hopeataaleria.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

CaptainNuiva

Quote from: JEE on 06.05.2013, 20:44:21
Arvon herrat, pääsikö nyt unohtumaan sellainen pikkuseikka, että eihän noita ole ennenkään saanut TÖITÄ tekemään -edes RAHALLA....!

No niin koska on rasistisesti tarjottu vääriä duuneja, kuuluisi tarjota sellaisia monikulttuurisia pomon hommia josta maksetaan hyvin ja jossa pomolla on alaisia jotka tienaavat vain pomolle niin johan työ maistuisi!
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

JEE

Quote from: dothefake on 06.05.2013, 20:50:34
Kuparitaalerin päälle mannekin ymmärtäisi:
1600-luvun alussa kaksi markkaa vastasi yhtä kuparitaaleria ja kaksi kuparitaaleria yhtä hopeataaleria.

En muuten epäile hetkeäkään, ettei ymmärtäisi, mutta saattaapi manne toki tässä tapauksessa omata hieman erilaisen ymmärtämyksen kaltaisesi maksuvälinehistorian tuntijaan nähden? Nimittäin 2000-luvun alussa 2-kiloa kuparitaalereita vastaa x-määrää nykyvaluuttaa kuparin kurssista riippuen ja sekin on paljon köyhälle työnhakijalle se.

Tomi

(http://i10.aijaa.com/b/00914/12187311.jpg)

En valitettavasti pysty laittamaan aloitetta tekstimuodossa, mutta tässä se kuvamuodossa.

Muuttohaukka

Quote from: dothefake on 06.05.2013, 18:58:23
Kun lauantaina voitan lotossa, niin palkkaan kymmenen importmannea kaivamaan ojia. Normaalilla palkalla, mutta on myös huhkittava. Tai taidankin perustaa metsänharvennusfirman ja marjojakin voi poimia tuntipalkalla.

Lottopotti sinulle. Sillä on selvästi globaali työllistävä vaikutus koko kasakuntamme hyvinvointiin.  Dothen lottopotin puolesta! Niin ja kaikkien importtien puolesta tietenkin!
Muista myös verot ja muut kulut- ei hautaloita.

skrabb

Quotetiistaina 7.5.2013
Esitys kerjäämisen kieltämisestä ei ollut syrjivä
--------------------------------------------------------------------------------
Pentti Saira

Pro­fes­so­ri Mar­tin Schei­nin esit­ti (HS Mie­li­pi­de 28. 4.), et­tä si­sä­mi­nis­te­riön työ­ryh­mä oli laa­ti­nut ker­jää­mi­sen kiel­tä­mi­sek­si eh­do­tuk­sen, jo­ka oli­si mer­kin­nyt syr­jin­tää kan­sa­lai­suu­den tai et­ni­sen al­ku­pe­rän pe­rus­teel­la, ja et­tä juu­ri tuon syr­ji­vän vai­ku­tuk­sen ta­kia eh­do­tus oli pe­rus­tus­lain ja ih­mis­oi­keus­so­pi­mus­ten vas­tai­nen.

Täl­lä Schei­nin tar­koit­ti työ­ryh­män alus­ta­vaa esi­tys­tä, jo­ka kos­ki it­seään elät­tääk­seen ta­pah­tu­van ker­jää­mi­sen kiel­tä­mis­tä jär­jes­tys­lais­sa.

Ta­voit­tee­na oli kiel­tää am­mat­ti­mai­nen ker­jää­mi­nen, jos­sa hen­ki­lön ta­voit­tee­na oli­si saa­da it­sel­leen pää­asial­li­nen taik­ka mer­kit­tä­vä osuus elä­mi­seen Suo­mes­sa tar­vit­ta­vas­ta ra­has­ta ker­jää­mäl­lä.
Työ­ryh­mä kat­soi, et­tä jos kiel­le­tään ja kri­mi­na­li­soi­daan ker­jää­mi­nen ylei­sel­lä pai­kal­la, tä­män ei tu­li­si ol­la yk­sit­täi­nen toi­men­pi­de, vaan osa toi­men­pi­de­ko­ko­nai­suut­ta, jon­ka pää­ta­voit­tee­na on or­ga­ni­soi­dun ker­jää­mi­sen ja sii­hen liit­ty­vän ker­jä­läis­ten hy­väk­si­käy­tön tor­jun­ta.

Läh­tö­koh­ta­na on, et­tä Suo­mi voi har­ki­ta ker­jää­mi­seen liit­ty­viä lain­sää­dän­tö­ky­sy­myk­siä omis­ta kan­sal­li­sis­ta läh­tö­koh­dis­taan. Kan­sain­vä­li­set so­pi­muk­set tai EU-oi­keus ei­vät sää­te­le ker­jää­mis­tä. Ylei­set ih­mis­oi­keus­pe­ri­aat­teet huo­mioi­den Suo­mi voi har­ki­ta ker­jää­mi­sen kiel­tä­mis­tä kan­sal­li­sis­ta läh­tö­koh­dis­ta.

Sel­vi­tyk­sen laa­ti­mis­ai­ka­na osas­sa EU-mais­ta, esi­mer­kik­si Tans­kas­sa, Itä­val­las­sa, Bri­tan­nias­sa, Lu­xem­bur­gis­sa ja Es­pan­jas­sa, kan­sal­li­seen tai alueel­li­seen lain­sää­dän­töön si­säl­tyi ker­jää­mis­tä kos­ke­via kiel­to­ja.

Työ­ryh­mä pai­not­ti, et­tä ker­jää­mi­sen kiel­tä­mis­tä kos­ke­vien esi­tys­ten ei tu­li­si ol­la ris­ti­rii­das­sa pe­rus­tus­lain syr­jin­tä­kiel­lon kans­sa.
Ker­jää­mis­kiel­to kos­ki­si kaik­kia Suo­mes­sa ole­via hen­ki­löi­tä.

Si­nän­sä to­si­asia oli, et­tä työ­ryh­män toi­mi­ai­ka­na ker­jää­mis­tä har­joit­ti­vat pää­osin Ro­ma­nian vä­hem­mis­töön kuu­lu­vat kan­sa­lai­set. Tä­mä ei kui­ten­kaan tar­koi­ta si­tä, et­tei­kö mui­den Eu­roo­pan unio­nin mai­den kan­sa­lai­sia voi­si tu­le­vai­suu­des­sa saa­pua Suo­meen sa­mas­sa tar­koi­tuk­ses­sa.
Työ­ryh­mä kat­soi, et­tei kiel­to ol­lut pe­rus­tus­lain ja ih­mis­oi­keus­so­pi­mus­ten vas­tai­nen.

Työ­ryh­män sel­vi­tys ei ol­lut yk­si­mie­li­nen. Sii­hen si­säl­tyi oi­keus­mi­nis­te­riön se­kä so­siaa­li- ja ter­veys­mi­nis­te­riön edus­ta­jien yh­tei­nen eriä­vä mie­li­pi­de, jos­sa kat­sot­tiin, et­tei työ­ryh­mä sen no­peal­la ai­ka­tau­lul­la työs­ken­nel­les­sään voi­nut ot­taa huo­mioon asian­mu­kai­sel­la ta­val­la muun muas­sa pe­rus- ja ih­mis­oi­keus­jär­jes­tel­miin liit­ty­viä vaa­ti­muk­sia.
http://www.hs.fi/paivanlehti/#07052013/mielipide/Esitys+kerj%C3%A4%C3%A4misen+kielt%C3%A4misest%C3%A4+ei+ollut+syrjiv%C3%A4/a1367818284730
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Elemosina

Herrat höyryikkunat, jääkiekkofanit ovat todellakin ottaneet Kauppatorin yöpymispaikakseen.

Ekassa kuvassa prinssi Ruususten kaverit odottavat syrjemmällä. Höyryjen puuttumisesta päätellen ovat heränneet jo aikaisemmin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Tässäpä jälleen todiste siitä että Kauppatorilla todellakin yövytään ja samat porukat aina vaan. Hemmot olivat aiemmin siis Postitalon parkissa mutta nyt ovat omineet Kauppatorin yöpymiseensä.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Yöpymisen jälkeen pitää tietenkin ravistella täkit ja muut nukkumatarvikkeet.

Ei siis mitään väliä vaikka kaupunki höpisee että tällaiset leiriytyjät ajetaan pois. Ei pidä paikkansa. Leiri- ja yöpymispaikkaa voi pitää aivan rauhassa ja keskellä kaupunkia. En edes viitsi ajatella minne nämä tarpeensa tekevät.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

msm

Oletkos poliisille ilmoittanut näistä leiriytyjistä?

Elemosina

Quote from: msm on 07.05.2013, 08:40:23
Oletkos poliisille ilmoittanut näistä leiriytyjistä?

No arvaa vaan montako kertaa.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

AN

Quote from: Batistini on 04.05.2013, 12:56:33
Tässä kenties lasketaan päivän keräyssaalista Elielinaukiolla, josta rahat sitten Bemarilla toimitetaan nopeasti niille kuuroille ja invalideille:
(http://i42.tinypic.com/2vmhmyr.jpg)
http://tinypic.com/r/5yspja/5

EDIT: luin kilven väärin ensin. Joka tapauksessa:

Quote
The vehicle details for T193 KBE are:
Date of Liability    01 02 2013
Date of First Registration    01 03 1999
Year of Manufacture    1999
Cylinder Capacity (cc)    1991cc
CO2 Emissions    Not Available
Fuel Type    PETROL
Export Marker    N
Vehicle Status    Unlicensed
Vehicle Colour    BLACK
Vehicle Type Approval    Not Available

Sanoo DVLA

Topi Junkkari

Quote from: Elemosina on 07.05.2013, 08:47:01
Quote from: msm on 07.05.2013, 08:40:23
Oletkos poliisille ilmoittanut näistä leiriytyjistä?

No arvaa vaan montako kertaa.

Yritä vielä muutaman kerran. Kyllä niistä lopulta päästään. Yritä myös Helsingin kaupungin virkamiesten suuntaan.

Afgaaniteltoistakin päästiin, kun eräs pieni ja äkäinen hompanssitar pommitti kaupungin virkamiehiä tarpeeksi pitkään. :-*
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Elemosina

Helatorstaista sitten alkaa kerjäläisten, hanuristien ja varmaankin tämän vuoden uusimpana trendinä patsaiden taholta Kauppatorin haltuunotto. Sorminäppäryyden harjoittajat myös asettuvat kyttäysasemiin.

Quote–?Helatorstaista lähtien risteilyaluksia tuleekin sitten lähes joka päivä, kertoo risteilykoordinaattori Noora Heino Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimistosta.

–?Kausi päättyy näillä näkymin 29. syyskuuta. Muutama alus tulee vielä sen jälkeen, esimerkiksi 28. lokakuuta ja 1. joulukuuta. Nämä ovat niin sanottuja talviristeilyitä, Heino sanoo.

Kaikkiaan risteilyaluksia saapuu tällä kaudella 283 kappaletta. Ne tuovat Helsinkiin noin 400?000 matkustajaa.

Matkustajamäärältään suurin alus on juhannusaattona 21. kesäkuuta tuleva, 311 metriä pitkä Adventure of the Seas. Aluksessa on 3?840 matkustajapaikkaa. Kooltaan suurin on toukokuun lopussa 31.5. saapuva 317-metrinen Celebrity Eclipse.

(-------)

Risteilyalukset viipyvät Helsingissä yleensä vain 4–5 tuntia. Aluksesta riippuen ne tulevat kaupunkiin aamulla noin kello 10 ja jatkavat matkaa kello 17. Turistit etsivät kaupungista tekemistä ja koettavaa.

(-------)

Vaikka monet risteilyvieraat piipahtavat Helsingissä vain muutaman tunnin ajan, he jättävät kaupunkiin 28 miljoonan euron potin.

–?Summa on merkittävä. Risteilyt työllistävät täällä monia ihmisiä, Heino toteaa.

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/helsinkiin_tulossa_satoja_tuhansia_risteilyturisteja/
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Topi Junkkari

^ Off-topic, mutta olin muumin hyvällä mielellä käydessäni kymmenkunta vuotta sitten Floridassa ja nähdessäni Key Westin redillä samanaikaisesti kaksi (2) kappaletta Suomessa rakennettuja risteilylaivoja. Muistaakseni ne olivat sitä Frustration, Masturbation, Perspiration... -sarjaa.

Ennen oli meilläkin teollisuutta.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

CaptainNuiva

#9559
Quote from: AN on 07.05.2013, 09:10:40
Quote from: Batistini on 04.05.2013, 12:56:33
Tässä kenties lasketaan päivän keräyssaalista Elielinaukiolla, josta rahat sitten Bemarilla toimitetaan nopeasti niille kuuroille ja invalideille:
(http://i42.tinypic.com/2vmhmyr.jpg)
http://tinypic.com/r/5yspja/5

EDIT: luin kilven väärin ensin. Joka tapauksessa:

Quote
The vehicle details for T193 KBE are:
Date of Liability    01 02 2013
Date of First Registration    01 03 1999
Year of Manufacture    1999
Cylinder Capacity (cc)    1991cc
CO2 Emissions    Not Available
Fuel Type    PETROL
Export Marker    N
Vehicle Status    Unlicensed
Vehicle Colour    BLACK
Vehicle Type Approval    Not Available

Sanoo DVLA

Käytännössä tuo siis tarkoittaa että vaikka autossa on rekisterikilvet niin se on rekisteröimätön ja niin ollen mitä luultavammin myös vakuuttamaton....Mutta ketä kiinnostaa, ei ilmeisesti poliisia eikä ketään muutakaan viranomaista, vahingon sattuessa maksajana toimii suomalainen jonka selkänahasta on suvisten kätevä repiä nämäkin korvaukset.

Jos nyt joku toimittaja tämän huomaisi ja lukisi niin olisiko jutun aihetta kysyä vaikka poliisilta että voiko myös suomalainen ajaa vakuuttamattomalla,rekisteröimättömällä ja katsastamattomalla autolla vai onko Suomen laissa tähän etuoikeus vain jos etninen tausta on joku muu kuin pottunokka?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Leso

Niin kaikuu huutomme korpimailla, vain hongat vastaa humisten...
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

CaptainNuiva

Ja edelliseen autoon vielä liittyen http://ownvehicle.askmid.com/:
NO TI93KBE is NOT showing as insured on the Motor Insurance Database today.

Ja kun ei ole vakuutettu, samalta sivulta tietoa mitä tapahtuu (Ei tietenkään Suomessa tapahdu, täällä ei pienistä välitetä):


As the registered keeper of a vehicle that has no insurance, you could face:... Less

- A £100 penalty;

- Your vehicle being clamped, seized and destroyed

- Court prosecution and a fine of up to £1,000, and

- The Police will also continue to seize vehicle that are driven without insurance - different penalties apply for this offence.

Payment of a penalty does not replace the need for motor insurance.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Fiftari

Jaha.. Ei tunnu viranomaisia kiinnostavan. TUOKAAN.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

CaptainNuiva

Quote from: Fiftari on 07.05.2013, 10:10:15
Jaha.. Ei tunnu viranomaisia kiinnostavan. TUOKAAN.

Viestihän alkaa olla aika lailla selvä.
Ville Niinistö ajelee Ruotsin rekistereissä siksi koska Ruotsi on kovan verotuksen maa ja olettaa autoa voitavan siksi käyttää Suomessa.
Kerjäläiset ajelevat rekisteröimättömillä, vakuuttamattomilla ja katsastamattomilla autoilla poliisin tai kenenkään muunkaan siitä välittämättä.

Taidan olla vähän tymä kun maksan autoveroja,vakuutuksia,katsastuksia ja muita maksuja....Vielä vuosi tai kaksi eteenpäin tätä viestitystä politiikkojen ja viranomaisten taholta niin kyllä minäkin viisastun.

Tähän viisastumiseen liittyen, jos tuosta bemarista ilmoittaisi poliisille ja olisi mahdollista seurata auton liikkeitä kuukauden ajan ja jos mitään ei poliisin suunnalta reagoida niin eiköhän tuolla olisi jo merkitystä omien ajeluiden kannalta, jos joku virkamies innostuisi vaatimaan rangaistusta...Voisi heti heittää kerjäläiskeissin kehiin että jos tämä ei kiinnosta niin ei perustuslain mukaan ei pitäisi kiinnostaman meikäläisenkään ajamiset rekisteröimättömällä autolla.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

Lienee laitonta sujauttaa autoon kiinni gps-seurantahärpäke. Mutta mukavaa se olisi seurata auton liikkeitä kotisohvalta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Fiftari

Quote from: CaptainNuiva on 07.05.2013, 10:24:05
Quote from: Fiftari on 07.05.2013, 10:10:15
Jaha.. Ei tunnu viranomaisia kiinnostavan. TUOKAAN.

Viestihän alkaa olla aika lailla selvä.
Ville Niinistö ajelee Ruotsin rekistereissä siksi koska Ruotsi on kovan verotuksen maa ja olettaa autoa voitavan siksi käyttää Suomessa.
Kerjäläiset ajelevat rekisteröimättömillä, vakuuttamattomilla ja katsastamattomilla autoilla poliisin tai kenenkään muunkaan siitä välittämättä.

Taidan olla vähän tymä kun maksan autoveroja,vakuutuksia,katsastuksia ja muita maksuja....Vielä vuosi tai kaksi eteenpäin tätä viestitystä politiikkojen ja viranomaisten taholta niin kyllä minäkin viisastun.

Tähän viisastumiseen liittyen, jos tuosta bemarista ilmoittaisi poliisille ja olisi mahdollista seurata auton liikkeitä kuukauden ajan ja jos mitään ei poliisin suunnalta reagoida niin eiköhän tuolla olisi jo merkitystä omien ajeluiden kannalta, jos joku virkamies innostuisi vaatimaan rangaistusta...Voisi heti heittää kerjäläiskeissin kehiin että jos tämä ei kiinnosta niin ei perustuslain mukaan ei pitäisi kiinnostaman meikäläisenkään ajamiset rekisteröimättömällä autolla.

No luulisi että tuo pyörii edes vähän samalla alueella. Tai ainakin isoimmissa kaupungeissa. Eli jos näkee vaikkapa kesän ajan tuota rekisteriä liikenteessä niin voikin sitten alkaa miettimään noita sun juttujas.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

AN

Quote from: CaptainNuiva on 07.05.2013, 10:02:27
Ja edelliseen autoon vielä liittyen http://ownvehicle.askmid.com/:
NO TI93KBE is NOT showing as insured on the Motor Insurance Database today.

Tuo tosiaan oli T193KBE eikä TI93KBE, ennen editointia spekuloin viestissäni että tuolla jälkimmäisellä (TI...) kilvellä rekisteröity auto olisi skotlannista ja rekisteröity loppuvuodesta 2043.

Myöskään T193 KBE ei tosin ole vakuutettu, kuten täällä jo arveltiinkin.

Itsekin olen ulkomailla autoillut, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään lähteä verottamattomalla ja vakuuttamattomalla autolla ulkomaille - järki sanoisi, että silloin ainakin pitää kaiken olla viimeisen päälle kunnossa. Mutta kantani johtuu varmaan vain siitä, että elämäntapani ei ole riittävän yleiseurooppalainen...

GB-kilvet ovat sikäli vähän huonot tämän sorttiseen euroturismiin, että tietoa niiden välissä olevasta autosta on tosiaan ilmaiseksikin saatavilla melko viljalti. Koosteena:

MOTin, ts. katsastuksen, voimassaoloa ei taida helposti saada tarkistettua ilman auton papereissa lukevia lisätietoja.

Mutta se siitä tällä erää, kai noiden takia on ruvettava hätäkeskusta ruuhkauttamaan, mikäli vielä vastaan tulee (Aamulehden etusivun juttu tuntui kyllä tepsivän, pisteet siitä sinne päin). Jotenkin suivaannuttaa kyllä erityisen paljon tämä touhu, liikenteessä kun on kuitenkin pakko viettää kohtalaisen runsaasti aikaa, ja hieman arveluttaa se päänvaivan määrä, mitä siitä seuraisi jos sattuisi tuollaisen kanssa haveri. Myös se, että jäävätkö rehelliset ulkomaanmatkailijat ilman tarvittavaa apua herkemmin näiden takia.

Sikanez

Quote from: AN on 07.05.2013, 14:53:29
Quote from: CaptainNuiva on 07.05.2013, 10:02:27
Ja edelliseen autoon vielä liittyen http://ownvehicle.askmid.com/:
NO TI93KBE is NOT showing as insured on the Motor Insurance Database today.

Tuo tosiaan oli T193KBE eikä TI93KBE, ennen editointia spekuloin viestissäni että tuolla jälkimmäisellä (TI...) kilvellä rekisteröity auto olisi skotlannista ja rekisteröity loppuvuodesta 2043.

Mutta se siitä tällä erää, kai noiden takia on ruvettava hätäkeskusta ruuhkauttamaan, mikäli vielä vastaan tulee (Aamulehden etusivun juttu tuntui kyllä tepsivän, pisteet siitä sinne päin). Jotenkin suivaannuttaa kyllä erityisen paljon tämä touhu, liikenteessä kun on kuitenkin pakko viettää kohtalaisen runsaasti aikaa, ja hieman arveluttaa se päänvaivan määrä, mitä siitä seuraisi jos sattuisi tuollaisen kanssa haveri. Myös se, että jäävätkö rehelliset ulkomaanmatkailijat ilman tarvittavaa apua herkemmin näiden takia.
Mitähän tapahtuisi, jos joku aktivisti kävisi ruuvaamassa yöllä kilvet pois tuosta autosta?
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Joker

Quote from: Sikanez on 07.05.2013, 15:37:10
Quote from: AN on 07.05.2013, 14:53:29
Quote from: CaptainNuiva on 07.05.2013, 10:02:27
Ja edelliseen autoon vielä liittyen http://ownvehicle.askmid.com/:
NO TI93KBE is NOT showing as insured on the Motor Insurance Database today.

Tuo tosiaan oli T193KBE eikä TI93KBE, ennen editointia spekuloin viestissäni että tuolla jälkimmäisellä (TI...) kilvellä rekisteröity auto olisi skotlannista ja rekisteröity loppuvuodesta 2043.

Mutta se siitä tällä erää, kai noiden takia on ruvettava hätäkeskusta ruuhkauttamaan, mikäli vielä vastaan tulee (Aamulehden etusivun juttu tuntui kyllä tepsivän, pisteet siitä sinne päin). Jotenkin suivaannuttaa kyllä erityisen paljon tämä touhu, liikenteessä kun on kuitenkin pakko viettää kohtalaisen runsaasti aikaa, ja hieman arveluttaa se päänvaivan määrä, mitä siitä seuraisi jos sattuisi tuollaisen kanssa haveri. Myös se, että jäävätkö rehelliset ulkomaanmatkailijat ilman tarvittavaa apua herkemmin näiden takia.
Mitähän tapahtuisi, jos joku aktivisti kävisi ruuvaamassa yöllä kilvet pois tuosta autosta?

Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun näen romanin ajamassa kilvettömällä autolla. Jostain syystä kilvettömän auton kuljettajana on yleensä ravikansan edustaja. Ilmeisesti ajoneuvojen kilvettömyys kuuluu heidän villiin ja vapaaseen kiertolaiskulttuuriinsa.

Jos päädyt ruuvailemaan kilpiä, ja niin jätä paskasakille samalla vinkki autoihin vähän paremmin sopivasta uudesta löpöstä. Veroseuraamukset ym. muut sanktiot koskevat vain suomalaisia joilla on ansiotuloja.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288563350900.html
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

nuiv-or

Quote from: msm on 07.05.2013, 08:40:23
Oletkos poliisille ilmoittanut näistä leiriytyjistä?

Eivät vastaa

QuoteTo: kirjaamo.helsinki@poliisi.fi

Teen rikosilmoituksen kuvassa näkyvästä ulkomaalaisista. He yöpyvät Kauppatorilla.

Tarkistakaa maassaoloedellytykset ja karkottakaa heidät jos mahdollista.

Tarvitsen tutkintailmoituksen diaarinumeron, kun tutkinta on käynnistetty.

Terveisin,
Junes Lokka.

Eilen tein siitä rahankerääjästä ilmon, ei mitään.

Outoa, sillä Ilkka Partasen mukaan viranomainen vastaa aina.