News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Valehteleeko Kyllönen (vas) Liikenneviraston säästömuistiosta?

Started by skrabb, 17.11.2012, 17:46:43

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteMinisteri IS:n paljastamasta "giljotiinilistasta": Revin ja poltan sen!
Julkaistu: 15.11.2012 18:39

Ilta-Sanomien kautta keskiviikkona julkisuuteen tullut Liikenneviraston muistio tienrakennuksen säästöistä nostatti torstaina kiivaan väittelyn liikenneministeri Merja Kyllösen (vas) ja keskustalaisten edustajien kesken.
Kyllönen tulkitsi eduskunnan kyselytunnilla, että keskustan Anu Vehviläinen olisi syyttänyt häntä valehtelusta, kun hän sanoi, että Kyllönen ei puhu totta. Vehviläinen tosin pyysi sanojaan anteeksi.

Kyllönen hiiltyi etenkin, kun häneltä tivattiin, että hyväksyykö hän muistioon sisältyvät miljardin euron leikkaukset. Hän vakuutti moneen kertaan, että kyseistä muistiota ei ole tehty ministeriössä ja että hän ei ole ohjeistanut minkään "giljotiinilistan" tekemistä.
Kyllönen muistutti, että hän on ohjeistanut vain hallituskauden hankkeita.
Hänen tietojensa mukaan kyseinen muistio käsittelee vain vuoden 2016 jälkeistä aikaa valtatie 8:aa koskevaa kohtaa lukuun ottamatta.
Kyllönen vakuutti, että ministeriön tarkoituksena ei ole tehdä mitään karsintalistoja. Sen sijaan tarkoituksena on ottaa "uusia elementtejä" mukaan suunnitteluun.

Kyllönen kertoi, mitä hän aikoo tehdä jos saa muistion käsiinsä:
Kun saan sen käsiini, revin sen tuhanneksi kappaleeksi. Varmuuden vuoksi vielä poltan sen.
[...]
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288516834469.html

Quote15.11.2012 17.19
Kansanedustaja joutui pyytämään anteeksi: "En ole sanonut sellaista sanaa enkä käytä sitä sanaa"

Tuula Kärki

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) tyrmäsi voimakkaasti väitteet "tiegiljotiinista" ja miljardin euron leikkauksesta, joka kohdistuisi valtateiden parannushankkeisiin.
Ilta-Sanomat uutisoi keskiviikkona liikennevirastosta vuodetun muistion pohjalta, että ministeriö olisi leikkaamassa kahdeksalta tiehankkeelta yhteensä miljardi euroa.

Asia nousi esiin eduskunnan kyselytunnilla torstaina. Kyllösen mukaan karsintalistoja ei ole tekeillä.
– Ministeriö ei ole valmistellut muistiota eikä antanut mandaattia minkään miljardilistan läpiviemiseksi, Kyllönen sanoi.

Hän joutui kertaamaan asian muutamaan kertaan:
– Koska en ole ohjeistanut liikennevirastoa laatimaan listaa, kun saan sen käsiini, revin sen tuhanneksi kappaleeksi ja poltan vielä, ministeri kuvaili.

Vehviläinen pyytää anteeksi

Keskustan kansanedustajia tämä ei kuitenkaan tyydyttänyt. Varsinkin edellinen liikenneministeri, kansanedustaja Anu Vehviläinen piti Kyllösen puhetta epäuskottavana.
– Eihän liikennevirasto ole keksinyt sitä omasta päästään. Minusta ei ole totta, mitä sanotte, hän sanoi.

Kyllönen tulkitsi, että Vehviläinen antoi hänelle vakavan huomautuksen.
– Ja ilmiselvästi sanoi, että olen valehdellut, Kyllönen totesi.

Eduskunnassa ei saa syyttää toista valehtelusta.
Vehviläinen joutui pyytämään anteeksi.
– En ole sanonut sellaista sanaa enkä käytä sitä sanaa. Jos olette ymmärtänyt, että puhun, että ette puhu totta, pyydän anteeksi.

– Olen ikäni elänyt keskustalaisessa maakunnassa ja ymmärrän, että on vaikea käsittää, mitä sanotaan, kainuulainen ministeri tölväisi.
– Toki voimme päättää jokainen, tehdäänkö liikennepolitiikkaa Ilta-Sanomien kirjoittelun vai liikennepoliittisen selonteon pohjalta. itse teen sitä selonteon pohjalta.
[...]
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2912968/kansanedustaja-joutui-pyytamaan-anteeksi-%e2%80%9den-ole-sanonut-sellaista-sanaa-enka-kayta-sita-sanaa%e2%80%9d


QuoteLAUANTAINA 17.11.2012
Liikenneministeriö ohjeisti karsittavia tiehankkeita
Ministeri Kyllösen mukaan Liikennevirasto teki suunnittelua oman päänsä mukaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Marja SalmelaHS

Liikenne- ja viestintäministeriö lähetti Liikennevirastoon 4. kesäkuuta kirjeen, jossa määräsi kahdeksan hanketta tarkistettavaksi uudelleen.

Toi­sin kuin lii­ken­ne­mi­nis­te­ri Mer­ja Kyl­lö­nen (vas) edus­kun­nas­sa tors­tai­na sa­noi, lii­ken­ne- ja vies­tin­tä­mi­nis­te­riö oh­jeis­ti Lii­ken­ne­vi­ras­toa val­ta­tei­den pa­ran­nus­suun­nit­te­lus­sa kah­teen eri ot­tee­seen.

Il­ta-Sa­no­mat jul­kai­si vi­ras­ton laa­ti­man lis­tan tie­sääs­töis­tä pa­ri päi­vää sit­ten. Sääs­töt oli­si­vat muis­tion mu­kaan enim­mil­lään yh­teen­sä lä­hes mil­jar­di eu­roa.
Muis­tion mu­kaan mi­nis­te­riö mää­rä­si en­sin, et­tä val­ta­tie 6:n ja 8:n pa­ran­nus­hank­keet on ar­vioi­ta­va uu­del­leen. Sen li­säk­si se lis­ta­si kuu­si muu­ta uu­del­leen ar­vioi­ta­vaa tie­han­ket­ta, jot­ka on kaa­vail­tu teh­tä­väk­si vuo­den 2016 jäl­keen.Tam­pe­reen ja Vaa­san vä­li­nen osuus Kol­mos­tiel­lä oli mi­nis­te­riön mie­les­tä tut­kit­ta­va uu­del­leen, sa­moin Ne­los­tien Jy­väs­ky­län ja Ou­lun vä­li se­kä Ou­lun ja Ke­min vä­li­nen tieo­suus.
Lis­tal­la oli myös Vii­tos­tien Mik­ke­li–­Ju­va-osuus ja Ysi­tien Tam­pe­re–O­ri­ve­si-osuus. Hän­nän huip­pu­na oli Lah­den ete­läi­nen ke­hä­tie.

Tie­dot käy­vät il­mi myös HS:n saa­mis­ta kir­jeis­tä, jot­ka on päi­vät­ty 4. ke­sä­kuu­ta ja 19. syys­kuu­ta.
Kun edus­kun­nas­sa syn­tyi äläk­kä tie­sääs­tö­lis­tas­ta, Kyl­lö­nen va­kuut­ti, et­tä mi­nis­te­riö on oh­jeis­ta­nut vain tä­män hal­li­tus­kau­den eli 2013–2016 tie­hank­kei­den suun­nit­te­lua.
Kyl­lö­nen kiel­si ti­lan­neen­sa mi­tään leik­kauk­sia vi­ras­tol­ta. Hän ker­too saa­neen­sa jul­ki­suu­teen vuo­de­tun muis­tion vas­ta per­jan­tai­na kä­siin­sä.
Val­ta­tie 6:n ja 8:n tie­suun­ni­tel­mien ke­ven­tä­mis­vaa­ti­muk­set Kyl­lö­nen myön­tää. Ai­na­kin val­ta­tie 8:sta on vään­net­ty kät­tä edus­kun­nas­sa aiem­min­kin tä­nä syk­sy­nä.
Kos­ka näi­den tei­den suun­nit­te­lu ei su­ju­nut mi­nis­te­riön mie­len mu­kaan, mi­nis­te­riö pa­laut­ti syys­kuus­sa suun­ni­tel­mat ta­kai­sin vi­ras­toon. "Nii­tä ei ol­lut laa­dit­tu uu­den lii­ken­ne­po­li­tii­kan ta­voit­tei­den ja pe­ri­aat­tei­den mu­kai­ses­ti", mi­nis­te­riö pe­rus­te­li.
"Jou­duim­me puut­tu­maan val­mis­te­luun, kos­ka sil­loi­nen Lii­ken­ne­vi­ras­ton­pää­joh­ta­ja Ju­ha­ni Ter­va­la ei suos­tu­nut to­teut­ta­maan lii­ken­ne­po­liit­ti­sen se­lon­teon lin­jauk­sia. Siel­lä teh­tiin asioi­ta oman pään ja mal­lin mu­kaan", Kyl­lö­nen puo­lus­tau­tuu.

"Ter­va­lal­la oli hy­vin sup­pea nä­ke­mys sii­tä, mi­ten liik­ku­mi­sen on­gel­mat voi­daan rat­kais­ta", Kyl­lö­nen sa­noo.
Hän an­taa ym­mär­tää, et­tä täs­sä on yk­si Ter­va­lan eron syis­tä. Lii­ken­ne­vi­ras­ton pää­joh­ta­ja jou­tui eroa­maan lo­ka­kuus­sa.
Ju­ha­ni Ter­va­la ei per­jan­tai­na kom­men­toi­nut asiaa Hel­sin­gin Sa­no­mil­le.
http://www.hs.fi/digilehti/#kotimaa/Liikenneministeri%C3%B6+ohjeisti+karsittavia+tiehankkeita/a1353082030733?src=haku&ref=%23arkisto%2F

Quote17.11.2012 15.59
"Merja ei taivu"

Hannu Hurme

Merja Kyllönen on liikenneministerinä on lähtenyt tuulettamaan hyvä veli -järjestelmää ja siivoamaan käytäntöjä. Tässä näkee Paavo Arhinmäki syyn vastaiskuun, johon tätä vastaan on lähdetty.

Kyllönen on viime päivinä ollut opposition hampaissa. Huolimatta Kyllösen lausunnoista on hänen on väitetty ohjeistaneen miljardin euron supistukset liikennehankkeisiin. Kyllönen on kiistänyt väitteet.

Arhinmäki arvosteli Vasemmistoliiton puoluevaltuustossa Kyllösen vastustajien toimintaa, jossa keinoiksi on käynyt tarkoitushakuiset vuodot lehdistöön, virheelliset tiedot ja täysin perättömät väitteet jopa eduskunnan istuntosalissa.
– Me tiedämme, ettei Merja taivu, vaan karaistuu tällaisista otteluista, katsoi Arhinmäki.

Kyllösen osaansa saama kohtelu on Arhinmäen mukaan osoitus siitä, että politiikan ikävimpiin puoliin kuuluvaa mutapainia ei käydä vain vaalien alla.
Kyllönen on saanut erittäin paljon myönteistä kiitosta siitä, että on vienyt eteenpäin eduskunnassa sovittua politiikkaa. Tässä ei Arhinmäen mukaan ole mitään epäselvää.
– Kaikki eivät tietenkään ole tyytyväisiä siihen, että vanha järjestelmä, jossa tiehankkeita oltiin sopimassa ohi eduskunnan ja ministeriön, on tuuletettu niin, että kansan valitsemat päättäjät päättävät, eikä tehdä ohituskaistoja takahuoneissa.
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2913791/%e2%80%9dmerja-ei-taivu%e2%80%9d

boldaukset minun
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

tietotyöläinen

Quote
Arhinmäki arvosteli Vasemmistoliiton puoluevaltuustossa Kyllösen vastustajien toimintaa, jossa keinoiksi on käynyt tarkoitushakuiset vuodot lehdistöön ...

Mielestäni näiden dokumenttien pitäisi ehdottomasti olla julkisia.

Myöntääkö Arhinmäkin tässä nyt, että lista on Merjan aloitteesta tehty?

JoKaGO

Quote from: hkanime on 17.11.2012, 20:37:49
Totta hemmetissä Kyllönen valehtelee. Sehän on ihan selvä asia.
Ei ministerön virkamiehet puuhaile miljardin leikkauslistaa ilman ministerin siunausta.

Jos lehdistö penkoo asiaa vähän lisää, niin kyllä valehtelu tulee vahvistettua.

Älä turhia toivo.... Jaa, hetkinen, Matiashan voisi ottaa asioista selvää!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

td

Voihan tässä olla kyse "vain" kokoomuksen päättämistä asioista. Unohtivat vain ilmoittaa siitä Kyllöselle.  Kyllönen sitten vähän tuohtui, kun ei olla pidetty ajan tasalla, vaikka asiat liippaavat läheltä...

Pellejä koko porukka.


Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

siviilitarkkailija

En usko että valehtelee. Luulen että liikenneviraston kommunistikokoomuslainen klikki ei ymmärtänyt että tälläkertaa heillä on vastassa ihan oikeilla uhkailuilla ja täysin piittaamattomalla luonteella varustettu vasemmistolaisnainen.

Jos kuuntelette edellistä kepupaskaa ja liikennepelleä, niin Kyllönen pyyhki ämmällä pöydän ja rutisti vielä vedet kepupaskasta viemäriin ilmeenkään värähtämättä. Siinä on monella tiehankekusettajalla mennyt virkapaperit väärään kurkkuun kun Kyllönen on laittanut tuulemaan. Yleensähän liikenneministeriä ovat virkamiehet vieneet ja ministeri on vikissyt kuin kepupaska eduskunnan puhujapöntössä. Minkä ministeri on niellyt toivoen saavansa huijailun ja kusettamisen hyväksymällä itselleen miellyttävän viran jostain toverivirkojen joukosta.


Pelkään että Kyllönen tullee tuhoutumaan koska liikenneministeriön virkakonnat ovat kuten ministerille valehdellut pääjohtaja, kahdella jakkaralla istuvia huijareita joiden uskollisuus on pelkkää kauppatavaraa. Suomalaisen kepupaskahallinnon ja maantiekusettamiseen erikoistuneen virkagrynderirikollisuuden koura on pitkä. Kepumafian keinot ovat törkeitä ja viha on syvää ja kun se on paljastettu, sen täytyy kostaa.

Niin että luulen Kyllösen virastojen virkakunnan kaivavan tälle jotain aikapommia jolla pyrkivät tuhoamaan ministerin joka on vaaraksi kepupaskan ka kokoomusgrynderien tierahakusettamiselle. Suomen tiehankkeissa on niin paljon rikollista politikointia että niiden paljastumien toisi esiin liian monta poliittista ruumista ja kepupaskan tekemää huijausta että vaientaminen lienee edessä.

Kyllönen ei ole virkamiesten ohjailtavissa oleva ministeripelle. Ministeri joka on ryhtynyt valvomaan ja ohjaamaan täysin ministeristä piittaaamattomia liikennevirastoja moneen kymmeneen vuoteen on hallinnolle liian suuri uhka. Luuletteko ihmiset että kepun Venhviläinen edes osaisi laskea miljardiin ilman poliittista sihteeriä joka keroo mikä numero tulee toisen jälkeen? Ei todellakaan osaa.

Totta helvetissä ministeriövirkamiehet ovat puuhanneet kommarin tekemän listan ja vielä laittaneet sen julkisuuteen kertomatta ministerille mitään koska näin ministerille saadaan hommaa. Seuraava kepponen on jo tulossa. Taattua Kyllöslaatua kun ämmä on vaan luonteeltaan sotaisia ja hyökkäävä. Oli missä hyvänsä johtotehtävässä niin ennenpitkää hän
on täydessä sodassa ympärilläään olevien kanssa. Virkamiehet käyvät vastaiskuun oman petkututaloutensa säilyttääkseen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

jmk

Valehteleeko vasemmistoliittolainen ministeri?
Onko paavi katolinen?
Paskantaako karhu metsään?

skrabb

QuoteHallituksen hämmentävä irvikissa
18.11.2012 | 0 |

Helsingin Sanomat

Lii­ken­ne­mi­nis­te­ri Mer­ja Kyl­lö­nen (vas) oli mi­nis­te­ri­kau­ten­sa en­sim­mäi­sen vuo­den rai­kas poik­keus edel­tä­jis­tään. Hä­nen pu­heen­vuo­ron­sa ja lin­jan­ve­ton­sa oli­vat sel­vää suo­mea ja roh­kei­ta avauk­sia.
Vii­me ai­koi­na ku­va lii­ken­ne­mi­nis­te­ris­tä on kui­ten­kin muut­tu­nut. Kes­kei­sim­mäl­lä vas­tuua­lueel­laan, maan pe­rus­väy­lien kun­nos­sa­pi­toon liit­ty­vis­sä ky­sy­myk­sis­sä, mi­nis­te­ri on­kin yl­lät­täen kuin sa­tu­kir­jan Ir­vi­kis­sa, jos­ta jäi jäl­jel­le ar­voi­tuk­sel­li­nen ir­vis­tys.

Ky­se on sii­tä, mil­lä pe­ri­aat­teil­la ties­tön pe­rus­väy­liä kun­nos­te­taan ja ke­hi­te­tään. Tä­hän saak­ka on läh­det­ty sii­tä, et­tä run­ko­väy­lien pe­rus­kun­nos­tus teh­dään niin, et­tä työn laa­tu on kes­tä­vää ja lii­ken­nöin­ti­olo­suh­teet ja tur­val­li­suus pa­ran­tu­vat olen­nai­ses­ti.
Mi­nis­te­riös­sä val­mis­tel­tiin al­ku­tal­ves­ta edus­kun­nal­le an­net­ta­va val­tio­neu­vos­ton lii­ken­ne­po­liit­ti­nen se­lon­te­ko, jo­hon kir­jat­tiin, et­tä tie­suun­ni­tel­mat "ar­vioi­daan uu­del­leen mah­dol­li­sim­man kus­tan­nus­te­hok­kaan ja käyt­tä­jä­läh­töi­sen rat­kai­sun löy­tä­mi­sek­si".
Esi­merk­ki­nä se­lon­teos­sa mai­nit­tiin Lah­ti–­Kou­vo­la-tien pe­rus­kor­jaus, jos­sa bud­je­tis­ta pu­ris­tet­tiin pois lä­hes puo­let, mut­ta al­ku­pe­räi­sis­tä vai­ku­tuk­sis­ta las­ket­tiin kui­ten­kin säi­ly­neen 75 pro­sent­tia.

Ke­sä­kuun 4. päi­vä­nä mi­nis­te­ri Kyl­lö­nen mää­rä­si Lii­ken­ne­vi­ras­ton aloit­ta­maan täl­lai­sen uu­del­leen­ar­vioin­ti­työn pe­rus­pa­ran­nus­oh­jel­mas­sa ole­vien val­ta­tei­den osal­ta. Vie­lä syys­kuus­sa Kyl­lö­nen pa­tis­ti Lii­ken­ne­vi­ras­toa te­ke­mään uu­des­taan val­ta­tie 8:n suun­ni­tel­mat näis­tä uu­sis­ta läh­tö­koh­dis­ta.

Kun nyt sa­no­ma­leh­det (Il­ta-Sa­no­mat 14. 11. ja HS 15. 11.) ker­toi­vat, et­tä Lii­ken­ne­vi­ras­tos­sa on sel­väs­ti toi­mit­tu mi­nis­te­rin vii­toit­ta­mal­la ta­val­la, mi­nis­te­ri en­sin väis­te­li ja lo­pul­ta me­net­ti malt­tin­sa.
Edus­kun­nan edes­sä hän sa­noi et­tei ole an­ta­nut val­tuuk­sia täl­lai­sen uu­del­leen­ar­vioin­nin vai­ku­tuk­sia erit­te­le­vän muis­tion te­ke­mi­seen ja et­tä "kun mi­nä saan sen lis­tan kä­sii­ni, niin tu­len re­pi­mään sen tu­han­nen kap­pa­leik­si ja vie­lä­pä pol­tan sen".

Ollaan­ko nyt suun­nit­te­le­mas­sa val­ta­tei­den pe­rus­pa­ran­nuk­sia uu­sis­ta ta­lou­del­lis­ta läh­tö­koh­dis­ta vai ei? Mi­ten tä­mä so­pii yh­teen sen kans­sa, et­tä vas­ta vii­me vii­kol­la hal­li­tus nos­ti ras­kai­den ajo­neu­vo­jen enim­mäis­pai­no­ja?

Ky­sy­myk­siin tu­li­si vas­ta­ta ei­kä pii­lou­tua rai­vo­koh­taus­ten tai ir­vis­te­lyn taak­se.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Hallituksen+h%C3%A4mment%C3%A4v%C3%A4+irvikissa/a1353131836095
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

siviilitarkkailija

Kyllönen pelkää jotain uhkailijaa niin paljon ettei ota yhtään askelta vaan ajaa "eduskunnan turvallisuuspalvelun ehdotuksesta " kaikki matkansa taksilla. Eikä pääjohtajan halveksinta ja törkeähkö erottaminen julkisten haukkumisten kera jätä epäselvyyttä ministerin ihmissuhdetaidoista. Niin tai näin, maantierikollisen infrastruktuurin vastaisku on lähtenyt käyntiin lehdistön avulla.

Vastauksena vihervasemmistolaisen roskalehden kysymykseen, olemmeko lähdössä tekemään valtateiden perusparannusta uusista lähtökohdista? Totta helvetissä olemme. Eu ja euroalueet ovat taantumassa, pää- ja valtiovarainministeri ovat taanneet kreikkalaisten lainoja n 15 miljardin euron edestä ja panneet n 2 miljardia euroa riihikuivaa konkurssipesään. Miten pirussa hesarin vihervasemmistolaistoimittaja kuvittelee maksavansa moiset investoinnit? Lainarahallako? Kyllä ne rahat lähtevät ihan kaikista ja erityisesti liikenneinfrastruktuurin saralta.

Nyt on aika kerätä popcornit ja limut kun konkurssia ajaneen roskalehden toimittaja syyttää vasemmistolaista liikenneministeriä kokoomukspääministerin tekemistä rahoitusratkaisuista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JoKaGO

Quote from: siviilitarkkailija on 17.11.2012, 22:55:14
...

Tämä postauksesi pitäisi vain saada osoitettua olevan totta. Eli miten Kyllönen voisi todistaa, ettei ole ollut tietoinen asiasta, koska valmistelu on tehty hänen selkänsä takana? Vai onko niin, että virkamiehet ovat tehneet virheen, jos eivät ole kertoneet puuhistaan ministerille?
Tämähän on mielenkiintoista! Siis tuo postauksesi ajatus on täysin mahdollinen kuvio, joka jonkun pitäisi paljastaa. Kuka? Miten? Siis jos Kyllönen tykkää ministeriauton takapenkistä liikaa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

FadeAway

 http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116353157_uu.shtml
Quote
Kyllönen tilittää Iltalehdelle:
"Edustan väärää sukupuolta

- Edustan väärää sukupuolta - - -. On paha paketti, kun ei ole munia ja on nuori, ministeri laukoo.

Munatonta menoa.

On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

dothefake

Quote from: FadeAway on 21.11.2012, 08:50:48
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116353157_uu.shtml
Quote
Kyllönen tilittää Iltalehdelle:
"Edustan väärää sukupuolta

- Edustan väärää sukupuolta - - -. On paha paketti, kun ei ole munia ja on nuori, ministeri laukoo.

Munatonta menoa.
Jos kyllöin ei olisi noin mulkku, voisin hälle tiun lähettää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

FadeAway

En usko, että Kyllönen valehtelee. Hän rehellisesti sanoi kun ministerinä aloitti, että hän ei tiedä liikenneasioista yhtään mitään, eikä hän aja autolla. (hänellä ei ole ajokorttia.)

Perusvasemmistolaisena kaikki polkee pyörällä tai rullaa junalla. Mikään ei tietenkään maksa mitään, vaan ilmainen joukkoliikenne.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Archaeopteryx

Quote from: FadeAway on 21.11.2012, 08:50:48
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116353157_uu.shtml
Quote
Kyllönen tilittää Iltalehdelle:
"Edustan väärää sukupuolta

- Edustan väärää sukupuolta - - -. On paha paketti, kun ei ole munia ja on nuori, ministeri laukoo.

Munatonta menoa.
Lopuksi vielä perinteinen feministiuhriutuminen. Eroaisi jo, ei jaksa katsella pidempään.

JT

Quote from: FadeAway on 21.11.2012, 08:50:48
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112116353157_uu.shtml
Quote
Kyllönen tilittää Iltalehdelle:
"Edustan väärää sukupuolta

- Edustan väärää sukupuolta - - -. On paha paketti, kun ei ole munia ja on nuori, ministeri laukoo.

Munatonta menoa.

Kun puoluetaustalla ei ole enää käytännössä mitään merkitystä - paitsi jos on persu - pitää vetää esiin vanha kunnon sukupuolikortti. Kukapa nyt nuoria tyttöjä haluaisi kiusata. Aamu-Tv:tä katsoessa tuli mieleen, että katosiko sininen sävy Merjan hiuksista viime yön aikana? Tekeekö kampaajat Arkadianmäellä yöpäivystyksiä? On se vaan silti yhä lutunen, tuo Kainuun kaunein kukkanen. Iso lentomuisku ja  ;) täältä Merjalle.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

AuggieWren

Jahas, viiltävänterävää hommalogiikkaa taas: Kyllönen on lihava vasemmistolainen ämmä, siispä Kyllönen valehtelee. MOT. Asia loppuunkäsitelty!
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

jmk

Quote from: AuggieWren on 21.11.2012, 09:41:17
Kyllönen on lihava vasemmistolainen ämmä, siispä Kyllönen valehtelee.

Ei suinkaan, eihän ämmä voi valehdella. Hän "puhuu niin totta kuin osaa".

Kuosto

Luultavasti Merja Kyllönen puhuu täyttä totta.
Professori emeritus Jyrki Virolainen ruotii blogissaan hyvin, kuinka ja miksi hyvä-veli-verkosto käy, Helsingin Sanomia ja ip-lehtiä myöten, niin kuumana kun Kyllönen on tallonut veljien varpaita:

http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2012/11/669-kyllonen.html

JT

Quote from: AuggieWren on 21.11.2012, 09:41:17
Jahas, viiltävänterävää hommalogiikkaa taas: Kyllönen on lihava vasemmistolainen ämmä, siispä Kyllönen valehtelee. MOT. Asia loppuunkäsitelty!

Lihava? Ei täällä kukaan sellaista ole väittänyt, paitsi sinä. Muodokas, toki, mutta ei sentään vielä lihava. Luuletko oikeasti, että Suomessa lihavat pääsevät yhä ministereiksi?
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

siviilitarkkailija

Valehteleeko Kyllönen?

Keskustapuolue on muusikko ja kanaedustaja Alatalon sanoin menettänyt luottamuksensa Kyllöseen. Todiste siitä että Kyllönen puhuu totta. Kanaedustaja Alatalo ilmoittaa kepulilauman kasaavan kokoon välikysymystä. Eli kiistaton todiste siitä että Kyllönen puhuu totta ja hallintonsa kepupaskat tierikolliset virkamiehet valehtelevat. Muistakaa että kepu ei petä koskaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

L. Brander

Quote from: hkanime on 17.11.2012, 20:37:49
Totta hemmetissä Kyllönen valehtelee. Sehän on ihan selvä asia.
Ei ministerön virkamiehet puuhaile miljardin leikkauslistaa ilman ministerin siunausta.

Jos lehdistö penkoo asiaa vähän lisää, niin kyllä valehtelu tulee vahvistettua.

Kyllä se nyt penkoo. Media on muutenkin ollut yllättävän ärhäkkäästi Kyllösen kimpussa. Eli mitään "vasemmistonaisen etua" Kyllönen ei nyt tule saamaan.

Kaikkein surullisimman kuvan tapaus antaa suomalaisesta yhteiskunnasta. Lapsenomaiset virkamiehet ja poliitikot syyttelevät toisiaan ja asiat jäävät hoitamatta.  Toisaalta kansa ansaitsee johtajansa...

Dystooppinen salamasota

Isäntä ja loinen

Niinhän se tietysti menee, että kun nainen menestyy urallaan, niin se tapahtuu sukupuolesta huolimatta, mutta sitten kun nainen kohtaa urallaan vastoinkäymisiä, niin se tapahtuu sukupuolesta johtuen.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Lalli IsoTalo

Quote from: AuggieWren on 21.11.2012, 09:41:17
Jahas, viiltävänterävää hommalogiikkaa taas: Kyllönen on lihava vasemmistolainen ämmä, siispä Kyllönen valehtelee. MOT. Asia loppuunkäsitelty!

Sain Kyllösen pyhää vihaa uhkuvasta esiintymisestä sellaisen fiiliksen, että nyt katsotaan kortit loppuun asti, koska hän uskoo/tietää edustavansa totuutta tässä asiassa. Tai sitten hän taistelee ministerinpaikastaan, eikä pokka petä edes puun ja kuoren välissä. Veikkaan kertoimella kaksi yhtä vastaan, että Kyllönen valehtelee vähemmän kuin vastustaja.

Ja, heh, "kepu pettää aina".
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

kale vale

Kyllösen selittelyä hyväveleistä ja miesten ajojahdista voisi jopa uskoa, ellei mieleen muistuisi hänen
visioimiaan satelliittikyttäysjärjestelmiä ym hassunhauskaa stasihenkistä unelmaa.

Se haiskahtaa todellisuudesta hairahtaneelta mieleltä.
suomalaistaustainen

coscarnorth

Quote- Edustan väärää sukupuolta - - -. On paha paketti, kun ei ole munia ja on nuori, ministeri laukoo.

Jos tuollaista tuubaa alkaa laukomaan välittömästi kun toimittajat vähän kiusaa, on syytä miettiä, onko ihan oikea ihminen ministerin hommiin. Kyllönen ei ole ainoa naispoliitikko joka tuohon sukupuoleensa on vedonnut heti kun on vähän tullut ongelmia vastaan. Miten helvetissä johtotehtäviin hakeutuvilla naisilla tuntuu olevan lähes poikkeuksetta ongelma oman sukupuolensa kanssa?
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

siviilitarkkailija

QuoteEn usko, että Kyllönen valehtelee. Hän rehellisesti sanoi kun ministerinä aloitti, että hän ei tiedä liikenneasioista yhtään mitään, eikä hän aja autolla. (hänellä ei ole ajokorttia.)

Tämä maa on täynnä (n 3. 6 milj) ajokortin haltijaa. Näistä ajokortin haltijoista suurin osa tietää olevansa keskimääräistä parempia kuljettajia. Paitsi että he tietävät olevansa keskimääräistä parempia autonkuljettajia, he tietävät olevansa keskimääräistä parempia liikenneministereitä. Näinkö se on? No ei se ole näin. Liikenneministerin pitää käsitellä muutakin kuin kepupaskan siltarumpusooloa ja sen rahoittamista. Kepupaskan liikennehankkeista saa hyvän kuvan Pohjois-Suomen teillä kun tyhjät mutta valaistut liittymät ja risteykset odottavat läpi yön sitä ainoaa henkilöautoa jolla koko valaistusorkesterin rahoitus ja rakennus perusteltiin. Tämä maantierakentaminen on kepupaskan koko olemus.

Liikenneviraston toimintaa on ajettu yksipuolisesti ja sairaasti pelkän henkilöautoliikenteen tarpeita ja hyötyä silmälläpitäen. Mahtaako kukaan edes ymmärtää miten isoista rahoista mm tierakennuksen maansiirtotöissä on kyse tai miten paljon valtio laittaa kiinni rahaa liittymäsuunnitteluun yms? Nämä rahat ja ilo eivät tule edes maanomistajille vaan destialle ja tierakennusta ja vaalikassaa lihottaville maantierosvorakentajille jotka ovat hyvää pataa Kanervien, Sasien ja Vehviläisten kanssa.

Kyllönen on paha paketti sen takia koska edustaa oikeaa sukupuolta, on muna ja kuori.

Liikenneviraston ja rakennuttajien korruptio ei kertakaikkiaan mennyt läpi vasemmistoliittolaiselle ministerille ja se paljasti heti millainen pummi ja korruptoitu valehtelija ex-liikenneministeri Vehviläinen oli ja on. Se ovatko Kyllösen henkiset rahkeet valmiita koko valtakunnan korruptoituneimman ja törkeimmän tierakennus- ja lehdistömafian kostoiskua varten on toinen asia. Samoin se miksi Kyllönen haluaa tuhota kaikki ihmiset tieltään. Kun ryhdytään julkiseen tuhontaan niin on selvä että viha Kyllösen henkilöä kohtaan kasvaa jos ihmisten kohtelu on noin piittaamatonta.

Rehellisyyden nimissä on sanottava että JOS hompanssilaumastamme otettaisiin kattava valikoima ehdokkaita ja annettaisiin tierakennusyrittäjien ja liikenneviraston yhdessä lahjottavaksi ja voideltavaksi, veikkaan että olisimme myyneet itsemme nopeammin kuin ehdimme sanoa destia. Suomalaisen institutionaalisen korruption ja kiristyksen voimaa on helppo aliarvoida. Mutta se on vuosikymmeniä jatkunut kepulainen hallintokulttuuri jolla on paljon edustusta niin virkakoneistossa kuin roskalehdistössä. Sen kimppuun käyminen ja epäpätevyyden ja huijareiden paljastaminen ei ole mikään helppo rasti naiselle tai miehelle, oli munat kovia tai löysiä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Eugen235

lihava ajokortiton amislainen punavihreä syyttää vuoden budjettimunauksesta miessukupuolta.

Kuosto

Quote from: hkanime on 21.11.2012, 11:01:09
Quote from: Kuosto on 21.11.2012, 09:45:02
Luultavasti Merja Kyllönen puhuu täyttä totta.
Professori emeritus Jyrki Virolainen ruotii blogissaan hyvin, kuinka ja miksi hyvä-veli-verkosto käy, Helsingin Sanomia ja ip-lehtiä myöten, niin kuumana kun Kyllönen on tallonut veljien varpaita:

http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2012/11/669-kyllonen.html

En ole ollenkaan vakuuttunut, että kyseessä on joku hyvä-veli verkosto. Olihan edellinenkin liikenneministeri nainen.

Hyvä-veli -verkostot ovat suomalaista todellisuutta, olipa ministerin sukupuoli mikä tahansa.

Sen sijaan edellisen liikenneministerin puoluekannalla on merkitystä. Liikenneministeriö on aina ollut kepulle tärkeä, koska siltarumpupolitiikka on kepun aluepolitiikan kohta 1, 2 ja 3. LM:llä on siihen erityisen hyvät mahdollisuudet, kuten Anu Vehviläinenkin näytti.

Kepulla ei ollut mitään intressiä paljastaa virkamiesten hutilointeja, senkun vaan vaatii lisää rahaa. Sitä paitsi, LM:n virkakaartissa on huomattavan paljon kepulaisia.


normi

Puhui Kyllönen totta tai puolitotuuksia tai valehtelee sitten täydeltä laidalta, niin Kyllönen on kuitenkin vastuussa oleva ministeri. Katainen on kehunut, kuinka hallituksessa on ne vastuunkantajat, kantaisivat nyt sitten sitä vastuuta. (Lehden päätoimittajakin joutuu vastuuseen lehdessä olevista kirjoituksista olis sitten antanut lupaa julkaisuun tai ei tai onko ylipäänsä lukenut kriminaalia tekstiä.)

Kaiken huippu on tuo "minua kiusataan kun olen nainen" uhriutuminen.

Joka tapauksessa homma ei ole hänen ministeriössään toiminut syystä tai toisesta, joten Merja tee miehen työ ja ota vastuu ja eroa. ;)

(BBC:ssäkin erottiin juuri vaikka tuskin johtaja oli syyllinen niihin tapahtumiin...)

p.s. Missä on PS Kyllösen ja Talvivaaran tapauksessa? Kepulaiset ovat jatkuvasti äänessä mediassa ja Tiilikainen antaa lausuntoja minkä kerkeää? HERÄTYS!!!
Impossible situations can become possible miracles

Nuivake

Liikenneministerinä henkilö, joka ei itse kulje omalla autolla liikenteessä eikä ole edes ajokorttia?
Kyllä, meillä täällä Suomessa se on ihan normaalia.
Minusta aivan v***n typerää ja oikeasti tyhmää.

Ei mulla muuta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

jmk

Quote from: hkanime on 21.11.2012, 13:25:08
Kyllönen ei ole ensimmäinen kortiton liikenneministeri, mutta pidän silti tällaista epäpätevyyttä varsin ikävänä piirteenä.

Mistä on peräisin tieto kortittomuudesta?