News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kiinan varastot täyttyvät myymättömästä tavarasta

Started by B52, 25.08.2012, 04:25:55

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/ulkomaat/Kiinan+varastot+täyttyvät+myymättömästä+tavarasta/a1305595177551

Myymättömän tavaran määrä Kiinan varastoissa ja satamissa kasvaa. Hallit täyttyvät teräspalkeista, lakanoista, teepaidoista ja lenkkikengistä, jotka eivät ole käyneet kaupaksi tai päässeet vientiin.

"Elektroniikan ja kodinkoneiden vuoret näyttävät Himalajan kokoisilta", Financial Times kuvaa.

Kiinan talous on Yhdysvaltain jälkeen maailman toiseksi suurin ja on ollut näihin asti maailmantalouden moottori. Jos Kiinassa tehty tavara ei käy kaupaksi kotimaassa, se tuntuu myös muiden maiden yrityksissä: Kiinan-vienti ei suju entiseen tapaan.

Uusin hallituksesta riippumaton katsaus julkaistiin torstaina. Teollisuus supistui yhdeksättä kuukautta, HSCB-pankki ja Markit-tutkimuslaitos raportoivat.

Varastot ovat täydemmät kuin koskaan ennen, ja tilauksia on vähiten sitten joulukuun 2008.

"On todella vaikeaa selittää tiedoissa mitään parhain päin", Westpac Bankin asiantuntija Robert Rennie kommentoi uutistoimisto Reutersille.

The Financial Timesin mukaan Kiinan omalle taloudelle haitallisin on asuntotilanne. Myymättömiä asuntoja on runsaasti, ja myytyjä, joissa kukaan ei asu, "miljoonia".

Kiinan autoteollisuus on jo maailman suurin, mutta vain 65 prosenttia sen kapasiteetista on käytössä, International Herald Tribune (IHT) kertoo. Autokauppiaiden pihoissa on ainakin 900 000 myymätöntä autoa.

Tukkuliikkeen omistaja To Liangjian välittää tavallisesti kehyksiä ja kuppeja toimistostaan Guangzhoussa. "Myynti on puolet viimevuotisesta ja varastot kasvavat", hän selitti IHT:lle.

Hallitus on keskeyttänyt joidenkin tuotantotietojen julkistamisen. Kun rekisteröityjen autojen määrä väheni, lukujen julkaiseminen keskeytettiin. Tyhjien asuntojen määrää ei ole kerrottu sitten vuoden 2008.


Suomeksi sanottuna, kusessa ollaan vielä monta vuotta.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.


tyhmyri

Kinkeillä ei oo vielä myyntiosaamista. Eka kerran pariinkymmeneen vuoteen tilanne, että innokkaat asiakkaat ei oo ovella vinkumassa että pääsis ostamaan. Siellä on helkatin isoja firmoja joiden markkinointi- ja myyntibudjetti länsimaiden suuntaan on nolla koska innokasta läntistä pelleä suorastaan tyrkyttäytynyt ostamaan kaiken mitä tehtaasta tulee ulos.

Mutta eiköhän tuo muutu kun vähän toipuvat järkytyksestä.

siviilitarkkailija

QuoteHallitus on keskeyttänyt joidenkin tuotantotietojen julkistamisen.

Katos pakanaa, ovat opiskelleet monikulttuuriyhteiskunnan tiedotusoppia Suomesta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

tyhmyri

Hyvällä myynnillä on ennenkin saatu kamaa kaupaksi vaikka olisikin massavalmistusta. Mutta kyllä kinuskeilla on ongelmia myös alikehittyneen kotimaisen kysynnän kanssa. Vähän kuin Saksa.

Jouko

Kiinalaiset ovat pirun ahkeria työmyyriä. Siitä kunnioitus heille. Mutta vievät meiltä työpaikat eivätkä aina tee laatutavaraa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

PaulR

Puolisentoista vuotta sitten ennustivat, että lähitulevaisuuden trendi tulee olemaan paikallinen ja laadukas tavara, vaikka maksaisikin himpun enemmän kuin kinuskien WalMart/Target susi ja sekunda.

EL SID

tietää deflaatiota ja lamaa myös kiinaan. Tätä on odotettukin. Dollariin sidottu valuuttaa ei pysty korjaamaan tätä epäkohtaa (Kiinan riippuvaisuutta viennistä ja Euron laskusta, joka on johtanut kiinalaisen tavaran kallistumiseen) ja palauttamaan valuutan arvoa sille tasolle kuin nyt pitäisi.

Kinkkien on aika oppia kapitalismia ja markkinataloutta. Ikuisesti ei voi elää toisen siivellä (lue: USAn dollarin sidotun valuutan tuomista hyödyistä) vaan pitää oppia tulemaan toimeen omalla valuutallaan ja hyväksyä sen kurssimuutosten tuomat riskit.

Siinä olisi mallia monelle Euro-maallekin...

siviilitarkkailija

Kiinan varastot täyttyvät myymättömästä tavarasta kun tehtaat on täyttyneet toisinajattelijoista...
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

mikkoR

Quote from: Jouko on 25.08.2012, 10:46:38
Kiinalaiset ovat pirun ahkeria työmyyriä. Siitä kunnioitus heille. Mutta vievät meiltä työpaikat eivätkä aina tee laatutavaraa.

Veikkaanpa että laatu johtuu osin siitä että tavaroiden teettäjät haluavat halvinta mitä rahalla saa ja tunnetusti halpa ja hyvä ei ole pääsääntöisesti samassa paketissa.
Kaipa hekin saavat tehtyä laadukasta tavaraa tarvittaessa.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

tyhmyri

Quote from: mikkoR on 25.08.2012, 12:14:17Veikkaanpa että laatu johtuu osin siitä että tavaroiden teettäjät haluavat halvinta mitä rahalla saa ja tunnetusti halpa ja hyvä ei ole pääsääntöisesti samassa paketissa. Kaipa hekin saavat tehtyä laadukasta tavaraa tarvittaessa.
No sekä että. Kinkit osaavat tehdä todella laadukasta kamaa, mutta heillä on tapana vetää välistä aina kun vain voi. Ei siinä mitään, kuuluu markkinatalouteen, mutta heidän tapansa on hieman toinen kuin monilla länsimaisilla. Tsekkaa kirja "Poorly Made In China". Google auttaa.

Mutta kyllä Kiinassa on todellista huippulaatuakin tekeviä tehtaita. Mutta myös ostajan asenteen pitää olla toinen kuin monesti länsimaisilla on ollut.

Ajattelija2008

Tuo on kummallista, että tavaraa tuotetaan varastoon. Ei kuulu nykyaikaiseen just on time -teollisuuteen. Varastoon normaalisti voidaan tuottaa vain teräksen kaltaista tavaraa, joka ei vanhene.

tyhmyri

^Juttujen todenmukaisuuteen kannattaa suhtautua varauksella. Lisäksi moni kinkkitehdas tuottaa tavaran ja kuljetus varastosta/satamasta eteenpäin on ostajan vastuulla. Toisin sanoen se, että jos kama jää makaamaan satamaan ei välttämättä ole seurausta tehtaan oudosta toiminnasta. Tehdas vain tekee mitä on sovittu.

Sour-One

Quote from: Jouko on 25.08.2012, 10:46:38
Kiinalaiset ovat pirun ahkeria työmyyriä. Siitä kunnioitus heille. Mutta vievät meiltä työpaikat eivätkä aina tee laatutavaraa.

No ovatko esim. iPhonet sitten laadukkaita?

Marjapussi

Aasiassakin on paljon ihmisiö, jotka euvät arvosta kiinalaisten laatua. Vaikkapa mopissa japanilainen brändi on ehdoton suosikki. Ainoastaan hyvin köyhät ostavat kiinalaisia.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

tyhmyri

Quote from: Marjapussi on 25.08.2012, 16:28:36
Aasiassakin on paljon ihmisiö, jotka euvät arvosta kiinalaisten laatua. Vaikkapa mopissa japanilainen brändi on ehdoton suosikki. Ainoastaan hyvin köyhät ostavat kiinalaisia.
Totta monessa tapauksessa. Elektroniikan osalta huippua on tällä hetkellä "Made in Japan" ja mekaniikan osalta "Made in Germany". Sinänsä hauskaa, että molemmissa osa-alueissa löytyy loistolaatua myös Kiinasta. Mutta siihen harva uskoo.

Nikopol

Helvetin hyvä juttu. Maapallo kiittää.

The road of excess leads to the palace of wisdom.



Suomi voisi ostaa velkarahalla lenkkarivuoren ja laivata Afrikkaan. Turvaneuvosto.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Marjapussi

Quote from: Puhdas sielu on 25.08.2012, 17:47:36
Oltuani aikaisemmin Kiina-fani olen alkanut vieroksua kaikkea kiinalaista koettuani jatkuvasti huijausta, pettämistä ja kaikenlaatuista vilunkia Kiinassa. On rasittavaa matkailla maassa, jossa ei voi luottaa palveluntarjoajien rehellisyyteen eikä siihen, että saa maksamansa palvelun. Ja sitten vielä kinutaan tippiä ala-arvoisesta työstä!

Jaa. Olen tehnyt yli 20 vuotta kiinalaisten kanssa töitä enkä ole saanut vastraavia kokemuksia. En todellakaan fanita heitä, mutta enpä ole tullut myöskään tullut erityisesti huijatuksi satakunta kertaa maassa käyneenä.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

tyhmyri

^Kiinasta kertoo tosiaan paljon se, että paikalliset pitävät ihan normaalina käyttää ostamansa värkki jonkun luotettavan tyypin testattavana, että on edes sinne päin sähköisiltä arvoiltaan. Lisäksi siellä löytyy esimerkiksi testisettejä siihen kuinka testaat mm formaldehydin ja lyijyn ja muiden myrkkyjen määrän ihan itse. Siis apteekki tms myy moisia.

Normaali kiinalainen ei hirveästi luota oman maansa teollisuuden tuotteisiin. Jännää on kuitenkin se, että pahin paska menee nykyisin vientiin. Kinkit eivät enää osta puhdasta sontaa kuten ehkä 15 vuotta sitten. Sitten on joukossa muutamia merkkejä ja valmistajia, joihin luotetaan koska ne oikeasti tekevät ykkösluokan kamaa. Mutta suurin osa länsimaihin vietävän roinan valmistajista yrittää aina löytää sen tavan vetää välistä.

Mulle ei ole tullu osalle silkkaa huijausta, mutta eipä makkia hyväksyttäisikään. Lisäksi yleensä yritetty myydä tuonne. Ja onnistuttu.

Nikopol

Elämme maailmassa jossa uusiseelantilainen lammas tai kiinalaiset omenatkin ovat halvempia kuin paikallinen tavara. Mitä pikemmin bulkin tekeminen ja laivaaminen toisell(t)a puolella maapalloa loppuu, sen parempi. Laatutavara on ihan eri juttu.

Sehän on selvä että jos tavaraa jää myymättä,se dumpataan, ja se tietää lisää vaikeuksia kalliiden työvoimakustannusten teollisuusmaille. Siksi olisi oikeastaan parempi että kaikki laivattaisiin ostokyvyttömiin maihin joissa ei edes tehdä omia lenkkareita ja radioita.

Olenko ihan väärässä kun arvelen että esim teräksen tekeminen varastoon nyt kun kapasiteettia on kuitenkin liikaa on ihan hyvä liiketoimi? Verrattuna alennusmyyntiin, tai tuotannon kasvattamiseen sitten aikanaan kun kysyntä taas kasvaa? Työvoimakustannukset kaiketi voivat Kiinassakin vain kasvaa. Oletan tässä että varastotila Kiinassa on käytännössä ilmaista, saatan olla väärässä.

"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Arvoton

Mämmi ja hapansilakka ovat kait ainoita asioita, joita Kiinassa ei olisi kopioitu.

Ostetaan ny Kiinasta vaikka tiesiltoja halvalla!

olhat

Quote from: B52 on 25.08.2012, 04:25:55
http://www.hs.fi/ulkomaat/Kiinan+varastot+täyttyvät+myymättömästä+tavarasta/a1305595177551


Kiinan autoteollisuus on jo maailman suurin, mutta vain 65 prosenttia sen kapasiteetista on käytössä, International Herald Tribune (IHT) kertoo. Autokauppiaiden pihoissa on ainakin 900 000 myymätöntä autoa.

Tukkuliikkeen omistaja To Liangjian välittää tavallisesti kehyksiä ja kuppeja toimistostaan Guangzhoussa. "Myynti on puolet viimevuotisesta ja varastot kasvavat", hän selitti IHT:lle.

Hallitus on keskeyttänyt joidenkin tuotantotietojen julkistamisen. Kun rekisteröityjen autojen määrä väheni, lukujen julkaiseminen keskeytettiin. Tyhjien asuntojen määrää ei ole kerrottu sitten vuoden 2008.


Suomeksi sanottuna, kusessa ollaan vielä monta vuotta.


Luku 900 000 myymätöntä autoa tarttui silmään että onpa vähän, lukuhan on vain kahden kolmen viikonormaalimyynti.  Pakko oli pyrkiä tämän valheen alkulähteelle ja se olikin Hesarin puutteellinen luetun ymmärtäminen ja faktacheckin täydellinen puuttuminen.

Alkuperäisuutisen teksti:
Quote
Yet dealerships' inventories of new cars rose 900,000 units, to 2.2 million, from the end of December to the end of June. While part of the increase is seasonal, auto analysts say that the data shows that retail sales are flat at best and most likely declining — a sharp reversal for an industry accustomed to double-digit annual growth.




Hesari:
QuoteHallitus on keskeyttänyt joidenkin tuotantotietojen julkistamisen. Kun rekisteröityjen autojen määrä väheni, lukujen julkaiseminen keskeytettiin. Tyhjien asuntojen määrää ei ole kerrottu sitten vuoden 2008.

Tyhjien asuntojen määrä saattaa hyvinkin olla virallisesti salainen mutta paikallisilla on kuitenkin varsin hyvä käsitys tilanteesta sillä niitä on aika vaikea salata.
  Tuo painotettu on yksinkertaisesti vale sillä täydelliset listat ovat olleet julkisia joka kuukausi.  Autojen myynti on sitä paitsi lisääntynyt joka vuosi vaikka se prosentti aika aneeminen onkin nykyään.  Bestsellingcarsblog, joka kokoaa kuukausittaisia myyntitilastoja kaikista maailman maista missä ne ovat julkisia, listaa Kiinassa koottujen autojen myyntilukuja tälle vuodelle:

Full 6 months 2012 Top 277 Ranking Table below.
China 6 months 2012:
Pos   Model   2012   /11   2011   Pos
1   Buick Excelle   146,651   21%   121,418   2
2   Chevrolet Sail   137,654   64%   84,043   10
3   VW Jetta   118,407   2%   116,181   3
4   Chevrolet Cruze   118,018   15%   102,584   6
5   VW Passat   116,032   82%   63,834   21
6   VW Bora   110,957   18%   94,042   9
7   Ford Focus   109,700   8%   101,912   7
8   VW Lavida   108,007   -18%   131,626   1
9   Hyundai Verna   98,627   70%   57,923   30
10   Hyundai Elantra Yuedong   97,516   -3%   100,590   8
...jne jne

loppuu tähän:
270   FAW Vizi   171   20%   143   221
271   Hawtai Terracan   141   -93%   2,112   198
272   Karry Youyi   119   n/a   n/a   n/a
273   Gonow GS50   92   n/a   n/a   n/a
274   Hawtai B11   89   -97%   2,637   192
275   Tianqi Meiya SUV   41   n/a   n/a   n/a
276   Chrysler Grand Voyager   31   n/a   n/a   n/a
277   Great Wall Coolbear   17   n/a   n/a   n/a
Source: www.autoweek.nl, www.chooseauto.com.cn
Note: This ranking does not include imports



PaulR

Quote from: Puhdas sielu on 25.08.2012, 18:00:42
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa on niin totta.

Oma filosofiani, jos jotain vielä tarvitsisi. Laatua josta huolehditaan ja huolletaan.

sivullinen.

Taas hesarin juttuja. Kaikkea muuta olen "made in china" leimalla saanutkin, mutta yhtään kiinalaista automerkkiä en ole euroopassa nähnyt. olhatin tilastoista en ottanut selvää. Mitähän niissä sanotaan? Silti muistan juuri General Motorsin joutuneen ongelmiin suvien myynnin kanssa. Niitä dumpattiin markkinoille hinnalla millä hyvänsä; "kaksi yhden hinnalla" ja 5000$ hyvitystä ihan mistä tahansa vaihdokista. Kiinassa tuskin ainakaan pahemmin asiat ovat.

Lasken tämänkin pelkäksi Kiinan vastaiseksi propagandaksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)