QuoteMTV Push -tapahtuma näyttää Helsingille kalliilta flopilta
Parhaillaan käynnissä olevan MTV Push Helsinki -tapahtuman yleisömäärät näyttävät jäävän pieniksi.
Torikortteleissa järjestetyssä MTV Push Helsinki Block Partyssa oli keskiviikkoiltana paikalla olleiden arvion mukaan vain satakunta ihmistä.
Myös nuorisoasiainkeskuksen kanssa toteutetussa MTV Push Helsinki Talent Villagessa näytti torstaina iltapäivällä tyhjältä.
Juontaja huudatti yleisöä, mutta väkijoukko vastasi vaimeasti.
Torstai-illan pääkonserttiin The Circus-yökerhoon oli torstai-iltapäivään mennessä myyty vain kolmesataa lippua, vaikka tavoite oli saada yökerhon 1 200 asiakaspaikkaa täyteen.
Facebookin elokuva- ja tv-sarja-avustajat -ryhmään lisättiin viesti, jossa konserttiin etsittiin "innokkaita musiikin ystäviä yleisöksi ja luomaan koko konsertin tunnelman". Näytti siltä, että yleisön puutteessa konserttiin yritettiin saada väkeä statisteiksi. MTV Pushin suomalaiset järjestäjät kiistivät illalla kuitenkin yksi toisensa perään tietävänsä haalimisesta mitään.
Alun perin viiden euron hintaisia lippuja jaettiin myös ihmisille ilmaiseksi.
MTV Push Helsinki -tapahtumaa tuetaan julkisista varoista 850 000 eurolla, josta kaupungin osuus on 425 000 euroa. Toisen puolen summasta maksavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.
Hintaa on verrattu sosiaalisessa mediassa käydyissä keskusteluissa esimerkiksi Flow -festivaalin kaupungilta saamaan tukeen, joka oli tänä vuonna 30 000 euroa.
Kaupungin Flow'lle antamaa tukisumma on säilynyt samana vuodesta 2007 asti, vaikka kävijämäärä on kasvanut ja budjetti kymmenkertaistunut.
Kaupunki perustelee MTV Push Helsingin rahoittamista sillä, että kyseessä on kaupunginhallituksen päätöksellä määrätty erillisrahoitus, jota ei ole otettu minkään viraston budjetista.
Puhutaan siis sijoituksesta ja markkinointisatsauksesta – ei tuesta tai avustuksesta, kuten useiden muiden kulttuuritapahtumien kohdalla.
[...]
http://nyt.fi/a1410409604404
QuoteMTV Push Helsinki -tapahtumaa tuetaan julkisista varoista 850 000 eurolla, josta kaupungin osuus on 425 000 euroa. Toisen puolen summasta maksavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.
Ei olla köyhiä eikä kipeitä. Ja jos jotkut ovatkin, niin viis heistä.
Jo tutuksi tullutta Guggenheim-taloutta:
QuoteYleisökadosta kärsinyt nuortentapahtuma MTV Push on ollut Helsingin päätöksentekijöille väline saada kaupunkiin monta kertaa suurempi tapahtuma, MTV European Music Awards -gaala.
Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
"Tämä ei ole vain tapahtuma vaan kysymys on myös markkinoinnista", Rauhamäki sanoo.
Hänen mukaansa MTV Push "mahdollistaa" EMA-gaalan hakemuksen, ja tapahtumilla on suora yhteys toisiinsa. EMA on ympäri maailmaa televisioitava suurgaala, jossa esiintyvät maailman eturivin pop-tähdet. Gaala saa vuosittain laajaa medianäkyvyyttä maailmalla.
"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.
[...]
Rauhamäenkään mukaan Push ei välttämättä takaa EMA-gaalan saamista Helsinkiin. Panostusten toimivuutta voidaan hänestä arvioida sitten, kun päätös on tiedossa.
"Jos tämä ei johda siihen [EMA-gaalaan], niin sitten kyseessä on tietysti pettymys", Rauhamäki sanoo.
Push-tapahtuma on esitetty eräänlaisena kynnysrahana EMA-gaalan saamiseksi Helsinkiin. Rauhamäki myöntää, että MTV:n toimintatapa voi vaikuttaa erikoiselta.
"En kiistä, etteikö tapa olisi erikoinen, mutta jos Helsinki lähtisi tätä vastaan taistelemaan, niin ei tapahtumaa saataisi tänne", Rauhamäki sanoo.
[...]
Kaupunginhallituksen asiakirjojen mukaan myös MTV odottaa EMA:n osalta kaupungilta rahallista panostusta. Suomalaisten osuus kuluista olisi 1,5 miljoonaa euroa, josta Helsingin kaupunki maksaisi puolet ja valtio puolet. Yhteensä MTV:lle tapahtuman tuotantokustannukset olisivat 10–15 miljoonaa euroa.
Helsinki maksaa myös Pushin järjestämisestä. Push järjestetään Helsingissä vuosina 2014 ja 2015.
Kaupunginhallituksen pöytäkirjan mukaan kaupungin osuus kustannuksista on "enintään 425 000 euroa vuonna 2014 ja 525 000 euroa vuonna 2015" ja valtiolta odotetaan molempina vuosina yhtä paljon tukea.
Helsingin Sanomat: Tästä on kyse Helsingin MTV Push -sotkussa – "ei tapahtuma vaan markkinointia" (http://nyt.fi/a1305873411348) 12.9.2014
http://www.rumba.fi/uutiset/mita-oikein-tapahtuu-helsingin-mtv-push-tapahtumassa-toimittajamme-paikan-paalla/
Rumban mukaan väkeä oli. Seuraavan kerran kun järjestävät jotain mihin on väkeä saatava, ehdotan ikärajoja 18-22 ja ilmaista juomaa niin paljon kuin alas menee, eiköhän väkeä saavu kun amiksissa jakaa lippuja. Jollei sitten ole raitistunut nuoriso kokonaan.
Veroilla kun järjestävät, ei tarvitse ottaa huomioon verojen osuutta tarjottavassa kossussa joten jos sitä nyt kolmekymmentä senttiä yksi litra kossua maksaisi veroeurot pois laskettuna niin ei juomatarjoiluun paljoa menisi, lisäksi sitten limonadia joka on kalliimpaa mutta veroja siinäkin taitaa suurin osa olla.
https://www.radiohelsinki.fi/artikkeli/10249/MTV+Push+%E2%80%93+uhka+vai+mahdollisuus%3F+
Pitäisi joittenkin mielestä paikallistenkin saada rahaa. Voisi toki olla järkevintä olla antamatta kellekään, kun samaan aikaan kunnat ja valtio kilvan ottaa velkaa. Paljonhan ooppera ja musiikkitalo vuosittain syövät kuntalaisten rahoja?
Roopen mainitsema "Guggenhaim talous" on hyvin nykytilaa kuvaava ilmaisu ja vaadin sitä lisättäväksi johonkin sivistyssanasto ketjuun.
Kas, kokkarit toi 90-luvun Helsinkiin eikä ketään kiinnostanut.
Quote from: Mehud on 12.09.2014, 22:09:41
Roopen mainitsema "Guggenhaim talous" on hyvin nykytilaa kuvaava ilmaisu ja vaadin sitä lisättäväksi johonkin sivistyssanasto ketjuun.
Ei mitään uutta. Yksi nigerialaiskirjeiden alalaji.
Vaan onhan tuo
miljoonan euron arvan ostaminen aika mielenkiintoinen käsitys "sijoituksesta ja markkinoinnista" tai ylipäätään Helsingin kaupungille soveliaista toimintatavoista.
MTV Push ihmetyttää festarijärjestäjiä – minne rahat katosivat?
http://www.stara.fi/2014/09/12/mtv-push-ihmetyttaa-festarijarjestajia/
Quote
Kaupunki perustelee MTV Push Helsingin rahoittamista sillä, että kyseessä on kaupunginhallituksen päätöksellä määrätty erillisrahoitus, jota ei ole otettu minkään viraston budjetista.
"Ei ole otettu minkään viraston budjetista" on aika köykäinen selitys. Voisiko tällaisia "ei minkään viraston budjetin" rahoja käyttää vaikka lastensairaalaan tai muihin hyödyllisiin projekteihin?
Quote from: Saippuakupla on 13.09.2014, 11:09:14
MTV Push ihmetyttää festarijärjestäjiä – minne rahat katosivat?
http://www.stara.fi/2014/09/12/mtv-push-ihmetyttaa-festarijarjestajia/
QuoteThe Circus -yökerhon esiintymislavan tuunaukseen ja videonäyttöihin oli käytetty budjetoidun 125.000 euron sijaan korkeintaan 15.000 euroa.
Eikös tämä ole täysin normaalia kunnan rahojen ollessa kyseessä.
Tasapuolisesti vaan kaikista kunnan rahojen "sijoittamisista" selvitykset.
QuoteParhaillaan käynnissä olevan MTV Push Helsinki -tapahtuman yleisömäärät näyttävät jäävän pieniksi.
"Yleisön" mielestä tapahtuman nimeksi taitaa sopia paremminkin VMP Push Helsinki.
Olin päättänyt olla kommentoimatta Homman asiaketjuihin loppuvuoden, mutta olkoon poikkeus. Minulla oli ilo nähdä keskiviikko-iltana MTV-Push tapahtumaa Sofiankadulla kun menin Kino Engeliin. Vaatimattomat puitteet, vähän ihmisiä jotka luultavasti enimmäkseen tavan turisteja, leffaanmenijöitä ja ravintolassakävijöitä; joku nakkikioski ja dj ja muutama järkkäri. Kino Engelin saliin kuului heidän jumputuksensa hieman leffan päälle. Torstaina päivällä oli touhua Lasipalatsin aukiolla, nuorisoasiainkeskuksen komean teltan huomasin ohikulkiessani. En ottanut tyttösen minulle, nelikymppiselle nuorelle, tarjoamaa flaieria. :P Myöhäillalla olivat saaneet pitkän jonon jonottamaan Circukseen, niin jouduin väistämään hieman ohikulkiessani. Joten minut on laskettava osallistujaksi ainakin keskiviikkoillan Sofiankadun osalta, luultavasti myös torstailta kun tyttönen tuli flyeriä jakamaan. Miljoona euroa. :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jonkun poliitikon pitäisi ottaa asia esille kaupunginvaltuustossa edes julkisuusarvon takia.
Onko kukaan edes paljoa välittänyt MTV:stä vuosikausiin, paitsi puffatut toimittajat? Jo kun tapahtumaa suunniteltiin, Metro-lehden kolumnisti totesi, että uusi musiikki kuunneltiin netistä, Youtubesta, ja Music Television oli menettänyt asemansa nuorisokulttuurin keskipisteessä.
Joku teki taas tilin. Taidan olla järjeltäni köyhä, kun palkkatyössä käyn. Niin paljon olisi saatavilla huijaamalla toisia järjeltään köyhiä, jotka istuvat yhteisten varojen päällä.
Rocktoimittajan päiväkirja: MTV Push, huikea investointi vai vuosikymmenen puhallus?
http://nalleosterman.blogspot.fi/2014/09/mtv-push-huikea-investointi-vai.html
Quote from: Roope on 12.09.2014, 21:55:08
---
Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
---
"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.
---
Oikea muotoilu tietenkin on: "Tämä on sen verran iso houkutin, että sinne kannattaa syytää".
Eli taas lankesi yksi julkisten rahojen käytöstä (valitettavasti) päättävä taulapää ammattikusettajien loukkuun.
Äänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.
Quote from: Veikko on 13.09.2014, 12:39:40
Quote from: Roope on 12.09.2014, 21:55:08
---
Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
---
"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.
---
Oikea muotoilu tietenkin on: "Tämä on sen verran iso houkutin, että sinne kannattaa syytää".
Eli taas lankesi yksi julkisten rahojen käytöstä (valitettavasti) päättävä taulapää ammattikusettajien loukkuun.
Äänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.
En usko langenneen, eiköhän oman osansa ole saanut. Vaikka osa olisi pieni, niin riittävä että päätöksiä on tehty.
Miksi nuoria pyritään yleensäkään kaupunkiin houkuttelemaan? Ilmasto aiheuttaa rajoituksensa matkailijoiden määrälle, samoin hinnat, lennot jne. Pitäisi varmaankin järkätä halpaa majoitusta ensin, kympin/yö nuorisomajaa tms. Nuorisossa tietysti on varakkaita paljon mutta lähtevätkö ensimmäisenä käymään Helsingissä he.
Kokoomus nyt vaan on korporaatiokommunistinen.
Pieni kansalaisjuhla vaikkapa Kontulassa. Järjestäjä pyytää 10 000 euroa. Korp.komm.kok: "Ette saa senttiäkään!"
Iso Viihde-korporaatio keskellä Helsinkiä. Järjestä EDELLYTTÄÄ 1 000 000 euroa ennenkun edes suvaitsee jatkaa keskustelua. Korp.komm.kok: "Tottakai ja saako olla muuta!"
Ihmisillä on outo ja harhainen käsitys siitä että kokoomus olisi muka yrittäjähenkinen ja suomalainen hyvinvointia ja yhteiskuntahyvää tuottava puolue. Ei ole. Ainoa mitä se on, on että se on monikulttuuristen korporaatioiden etua ajava puolue joka on yrittäjiä ja kansalaisia vastaan.
Jos korporaatiokommunistisen kokoomuksen liikekumppani olisi järjestänyt huippujuhlat joihin tulee paljon väkeä ja tulee paljon lipputuloa ja VOITTOA, niin asia nyt vaan on niin että ne voitot olisivat menneet sinne korporaation järjestäjän taskuun ja sotkujen siivousmaksut helsinkiläisten veronmaksajien piikkiin. Helsinki alkaa olla menetettyä maata jossa kaupunginhallinto elää omassa sekopää-velka-elvytys-kuplassaan tovereille tehtyjen kaupunginvirkojen maksellessa laskut. Itse kaupunki ei vuosikymmeniin ole kyennyt tuottamaan mitään muuta kuin sosiaalisesti tuettua asunto- ja maahanmuuttopummien oleilupalvelua.
Suomen suurin (muistini mukaan) yksittäinen työnantaja on tällähetkellä Helsingin kaupungin sosiaalivirasto n 15000 työntekijänsä kanssa minkä pitäisi tehdä selväksi että kaupungissa ei ole satunnaisia talousongelmia vaan umpihullu kaupunginjohto. Joka elää velaksi ja ennen konkurssia pitää bileitä kuin viimeistä päivää kuten tapoihin kuuluu. Helsinki elää velaksi ja viimeisiä päiviään ennenen laskujen lankeamista maksettavaksi.
Quote from: Saippuakupla on 13.09.2014, 12:29:25
Rocktoimittajan päiväkirja: MTV Push, huikea investointi vai vuosikymmenen puhallus?
http://nalleosterman.blogspot.fi/2014/09/mtv-push-huikea-investointi-vai.html
Quote
Ainutlaatuinen konsepti MTV Push ei kuitenkaan ole. Esimerkiksi Facebookista löytyy tapahtumalle joulukuussa 2012 perustettu intialainen sivu (754 tykkäystä), helmikuussa 2011 perustettu espanjalainen sivu (196 tykkäystä) ja tammikuussa 2012 perustettu marokkolainen sivu (194 tykkäystä).
Näiden lukujen valossa konseptin merkittävyys alkaa hahmottua.
"Kampanjan ja tapahtumakokonaisuuden tärkeimpänä kohderyhmänä ovat nuoret ja nuoret aikuiset. Helsinki haluaa näyttäytyä heille houkuttelevana matkailu-, työskentely- ja opiskelukohteena. Samalla paikallinen osaaminen saa kansainvälistä näkyvyyttä ja tunnettuutta. Markkinointikonsepti tavoittaa laskennallisesti 470 miljoonaa kotitaloutta."
Millaistakohan laskukaavaa käyttäen tuollaiseen lukuun on päästy?
QuoteNäin keskiviikosta raportoi puolestaan Wincave-blogin Lauri Ojanen:
"Eilinen tapahtuma oli ilmaistapahtumaksi erittäin laadukas niin esiintyjineen kuin miljöineen, mutta missään vaiheessa ei ollut pelkäämääni tungosta. Pekko Käppiä oli Cafe Engelin sisäpihalla seuraamassa kymmenkunta ihmistä, Kasmiria sen jälkeen minä, seuralaiseni ja MTV Pushin sponsoripaidat päällä kulkeneet promoottorit. Viimeisenä esiintynyttä Graciasta sentään seurasi jo moninkertainen määrä porukkaa, mutta tiiviiltä näyttänyt Bryggerin sisäpiha ei missään vaiheessa tuntunut tiiviiltä."
Pink Eminencen tiedottaja ja projektipäällikkö Anna Kari ilmoitti Twitterissä puolestaan, että torikortteleiden tapahtumissa vieraili yhteensä noin kaksituhatta (2000) kävijää.
Millaistakohan laskukaavaa käyttäen tuollaiseen lukuun on päästy?
QuoteKummallisia yksityiskohtia tapahtuman ympärillä on enemmänkin: esimerkiksi MTV Finlandin Facebook-sivuilla (https://www.facebook.com/musictelevisionfinland) kerrotaan olevan 1 730 936 tykkääjää. Miksi sitten sivujen sitoutuneimmat käyttäjät (https://www.facebook.com/musictelevisionfinland/likes) asuvat Perun Limassa?
MTV:n Pohjois-Euroopan PR-päällikkö Peter von Satzger ehti jo vuosi sitten vakuuttelemaan Kauppalehdelle (http://www.kauppalehti.fi/etusivu/mtv+emme+ole+ostaneet+facebook-faneja/201304399521), että sivujen käyttäjämäärä on syntynyt orgaanisesti. Yhtä orgaanisesti kuin eilen Twitterissä?
Flickr-kuvapalvelusta löytyy joukko erilaisia henkilöitä markkinoimassa MTV Push Helsinki -tapahtumaa visuaalisesti. Mitä vikaa kuvassa (https://www.flickr.com/photos/visithelsinki/sets/72157647357086512/)?
Nykyisten tietojen valossa koko MTV Push -konsepti näyttää vuosikymmenen puhallukselta. Onko Helsingin kaupunki todellakin pannut haisemaan satoja tuhansia euroja Limassa klikattujen Facebook-tykkäysten pohjalta!?!
Quote MTV Push -tapahtuman avustushakemuksessa on liitteenä myös alustava budjetti. Siinä esimerkiksi tapahtuman vessoihin on budjetoitu 15.000 euroa. Staran saamien tietojen mukaan päivän hinta yhdelle siirrettävälle Bajamaja-vessalle on tänä kesänä ollut hieman alle sata euroa sisältäen kuljetuksen, tyhjennyksen, vessapaperit ja huollon. MTV Push -tapahtuman vessabudjetilla Narinkkatorille olisi siten saanut peräti 150 vessaa.
Toinen erityistä huomiota osakseen saanut budjetin kohta oli turvallisuus, johon oli budjetoitu 130.000 euroa. Staran tapahtumajärjestäjiltä saamien tietojen mukaan järjestysmiehiä välittävien yritysten käypä hinta on tänä kesänä ollut noin 25 euroa tunnilta sisältäen arvonlisäveron. Budjetoidun mukaan Narinkkatorilla olisi siten pitänyt olla järjestysmiehiä 5.200 miestyötunnin edestä, eli 325 järjestysmiestä kahdeksan tuntia kahtena päivänä. Paikalla olleiden mukaan alueella ei kuitenkaan näkynyt tavallista enempää järjestysmiehiä. Keskimääräinen kesäfestivaali käyttää järjestysmiehiin kolmessa päivässä noin 40.000 – 50.000 euroa arvonlisäveroineen.
Helsinki potee jotain omituista suuruus-harhaa. Miljuunakaupungiksi on päästävä, vaikka sitten värväämällä miljuuna neekeriä tukemaan aseman seiniä.
Maksoi mitä maksoi.
QuoteÄänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.
Tuon hämmästyttävän viisauden helmen jälkeen muistutan vielä wanhasta ohjeesta teoksesta:
Demokratiaa vasta-alkajille:
"Äänestäjän tulee olla pitkämuistinen, ei pitkämielinen".
Helsingin väestökasvu on järjetöntä ja sille vetää vertoja ainoastaan teollisten työpaikkojen katoaminen. Kaupungin olemattoman työvoimapulan paikkaajia syntyy vuodessa pikkukaupungin verran jota varten tarvitaan pataljoona maahanmuutto- ja monikultuurisasiantuntijoita velkarahalla.
Olemme eräänlaisessa perkeleellisessä noidankehässä.
1. maakuntien tuppukylät valtionapuja saadakseen houkuttelevat luokseen vastaanottokeskuksia peittämään taloustappioitaan. Tukien ja pakkoasumisen jälkeen tulijat muuttavat pääkaupunkiseudulle.
2 Helsinki kasvaa joka vuosi pikkukaupungin verran ja muu Suomi tyhjentyy. Tulijat asettuvat sosiaalisesti tuettuun asuntojärjestelmään jossa he (POLIITTISTEN VIRKATOIMIJOIDEN VALHEELLISISTA VÄITTÄMISTÄ HUOLIMATTA) ohittavat kantasuomalaiset hakijat kaikissa asunto- ja sosiaalijonoissa.
3 Helsingin kyky työllistää ja löytää yritystoimintaedellytyksiä laskee ja työttömyys sekä sosiaalinen huono-osaisuus kasvavat. Kaupungin velka kasvaa ja alueet ovat jo nyt aivan helisemässä mikä näkyy mm talvikunnossapidon taantumasta. Kaupunki ei kykene edes sivukatuja auraamaan eikä hoitamaan suomalaisia potilaita ellei näillä ole mukanaan omaisia jotka pitävät älämölöä maahanmuuttajilta opitun kaavan mukaisesti.
K: Mitä kaupunginjohtaja Pajusen kannattaa tehdä toverinsa Saurin ja Viljasen kanssa kun koko kaupunginjohto menee talouden kanssa päin persettä?
V: Otetaan orkesteri ja ryhdytään soittamaan ja laulamaan. Aivan oikein. Kun virkakaudet ovat kuitenkin määräaikaisia tai riippuvaisia kaupunginvaltuuston tuesta, on yksinkertaisesti helpompaa vain unohtaa kaikki talousmurheet ja keskittyä bilettämään. Samalla tavalla kuin hihhuli-juoppo, hieman ennenkun poliisi tulee ja ottaa pullon pois, juopon oikeasti kannattaa yrittää ottaa vielä yhdet hörpyt ja yhdet hömpsyt, ennenkun musiikki lakkaa. Koska sitten kun poliisi tulee ja vie pullon pois, sitten ei voi enää "bilettää".
Helsingin poliittinen kaupunginjohto on valinnut tämän viimeisen tavan kohdata talousongelmansa.
En nyt kyllä YLEn uutissivuilta vahvistusta löytänyt, mutta eräs Hellsingin arkkitehdeistä, Tuija Brax taisi illmoittaa vetäytyvänsä politiikasta. Kuulemma haasteita muuallakin. Mikähän yritys hänenlaisensa "erikoisasiantuntijuutta" tarvitsisi?
Kaiketi eläkerahasto nipussa, aika siirtyä luxuselämään öyhöttämään, ei niin kuin hän tekee, vaan niin kuin hän sanoo.
Quote from: MW on 13.09.2014, 13:40:36
En nyt kyllä YLEn uutissivuilta vahvistusta löytänyt, mutta eräs Hellsingin arkkitehdeistä, Tuija Brax taisi illmoittaa vetäytyvänsä politiikasta. Kuulemma haasteita muuallakin. Mikähän yritys hänenlaisensa "erikoisasiantuntijuutta" tarvitsisi?
Kaiketi eläkerahasto nipussa, aika siirtyä luxuselämään öyhöttämään, ei niin kuin hän tekee, vaan niin kuin hän sanoo.
Josko hs riittäisi?
http://www.hs.fi/kotimaa/Tuija+Brax+j%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+eduskunnan+ja+politiikan/a1410413681553
Mikä vain suurempi yritys. Suhteita löytyy poliitikoilla ja yritykset tarvitsevat niitä milloin mihinkin. Halvemmaksi tulee palkata muutama poliitikko kuin samasta maksaa kaikenmoisille konsulttiyrityksille.
Vihreä kun on kyseessä niin vähempi löytyy oravan jätöstä ja muuta ympäristöongelmaa kunhan on asiantuntija töissä.
Ei hätää, ei ne rahat hukkaan ole menneet, koska rahat saadaan moninkerroin takaisin kansainvälisten nuorten kiinnostuttua Helsingistä ja mikä upeinta, nyt voimme hakea EMA-gaalaa:
Quote
Helsingin kaupunki antoi lisätietoja kiistellystä MTV Push -tapahtumasta
-----
Tänään lähetetyssä Helsingin kaupungin ja MTV:n tiedotteessa korostetaan, että kumpikin osapuoli toteuttaa oman tutkimuksensa tapahtuman markkinoinnin vaikutuksista sekä Suomessa että ulkomailla.
"Helsingin kaupunki tekee tästä uudenlaisesta markkinointiyhteistyöstä kokonaisarvioinnin tutkimustulosten perusteella, jonka jälkeen katsomme jatkotoimenpiteitä yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön sekä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa. Olemme huomioineet julkisuudessa käydyn keskustelun erityisesti paikallisten tapahtumajärjestäjien keskuudessa ja jatkamme mielellään keskustelua", kertoo kaupunkimarkkinointiyksikön päällikkö Saila Machere Helsingin kaupungilta.
"Torstain pääkonsertista ja muista tämän viikon oheistapahtumista syntyy upea MTV Push Helsinki Special -ohjelma, jota esitetään MTV:n kanavilla eri puolilla maailmaa. Olemme innoissamme siitä, että voimme MTV:n kanavien kautta esitellä helsinkiläisiä kykyjä ja luovuutta sekä kaikkea sitä, mitä Helsinki tarjoaa", toteaa MTV:n varatoimitusjohtaja ja mainosmyynnin toimitusjohtaja Chris Shaw tiedotteessa.
Pääkonsertin ja sen taltioinnin kokonaiskulut olivat 480 000 euroa. Yleisöä konsertissa oli alle tuhat. Tiedotteen mukaan osan yleisöpaikoista vei taltioinnin vaatima tekniikka.
Tiedote paljastaa, ettei tapahtumasta tullut mitään koko kansan juhlaa. Esimerkiksi MTV – Making Music Look Good -seminaaria Kaisa-talossa seuraisi torstaina vain noin 80 osallistujaa. Waste Side Story -muotinäytös Teurastamolla perjantaina houkutteli paikalle 430 osallistujaa.
-----
Keskiviikkona Helsingissä alkanutta MTV Push -tapahtumaa nimittäin tuetaan julkisista varoista yhteensä 850 000 eurolla, jonka summan kaupunki ja valtio jakavat tasan.
-----
Tapahtumaan on suhtauduttu sijoituksena, joka maksaa itsensä takaisin, kun kansainväliset nuoret kiinnostuvat Helsingistä. Festivaalilla kuvataan video, jota näytetään MTV:n kansainvälisillä kanavilla.
Yleisökadosta kärsinyt nuortentapahtuma MTV Push on ollut Helsingin päätöksentekijöille houkutin, jolla saada kaupunkiin monta kertaa suurempi tapahtuma, MTV European Music Awards -gaala.
Tämän kytköksen on vahvistanut Helsingin Sanomille eilen Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
"Tämä ei ole vain tapahtuma vaan kysymys on myös markkinoinnista", Rauhamäki sanoi eilen.
Hänen mukaansa MTV Push mahdollistaa EMA-gaalan hakemuksen, koska tapahtumilla on suora yhteys toisiinsa. EMA on ympäri maailmaa televisioitava suurgaala, jossa esiintyvät maailman eturivin pop-tähdet. Gaala saa vuosittain laajaa medianäkyvyyttä eri puolilla maailmaa.
-----
Koko juttu:
HS: Helsingin kaupunki antoi lisätietoja kiistellystä MTV Push -tapahtumasta (http://www.hs.fi/kulttuuri/Helsingin+kaupunki+antoi+lis%C3%A4tietoja+kiistellyst%C3%A4+MTV+Push+-tapahtumasta/a1410574586180)
Quote from: Onnikka on 13.09.2014, 14:35:07
***
Vihreä kun on kyseessä niin vähempi löytyy oravan jätöstä ja muuta ympäristöongelmaa kunhan on asiantuntija töissä.
Onhan se noinkin. Eräänlainen maksettu epä-henkilö, siis.
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan
Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.
Ei se tyhmä ole, joka...
Quote from: MW on 13.09.2014, 19:23:49
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan
Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.
Ei se tyhmä ole, joka...
Ulkomainoksia oli katujen varsilla niitä valomainostauluja, joissa sisällä koneisto pyörittää kolmea julistetta vuorollaan esille. Lähinnä niissä oli listattu MTV-pushin tapahtumat niinkuin minkä tahansa kulttuurifestivaalin ilmoituksessa, ei mitään ohiikulkijan huomiota tehokkaasti kiinnittävää. Olikohan JCO Decaux vai joku muu joka ne mainosaulut omistaa? Innovatiivinen markkinointi tosiaan; toivottavasti MTV edes mainosti tapahtumaa kanavallaan etukäteen.
QuotePääkonsertin ja sen taltioinnin kokonaiskulut olivat 480 000 euroa. Yleisöä konsertissa oli alle tuhat. Tiedotteen mukaan osan yleisöpaikoista vei taltioinnin vaatima tekniikka.
No aatella! :flowerhat: :facepalm:
Quote from: tuo mies on 13.09.2014, 22:46:16
Quote from: MW on 13.09.2014, 19:23:49
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan
Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.
Ei se tyhmä ole, joka...
Ulkomainoksia oli katujen varsilla niitä valomainostauluja, joissa sisällä koneisto pyörittää kolmea julistetta vuorollaan esille. Lähinnä niissä oli listattu MTV-pushin tapahtumat niinkuin minkä tahansa kulttuurifestivaalin ilmoituksessa, ei mitään ohiikulkijan huomiota tehokkaasti kiinnittävää. Olikohan JCO Decaux vai joku muu joka ne mainosaulut omistaa? Innovatiivinen markkinointi tosiaan; toivottavasti MTV edes mainosti tapahtumaa kanavallaan etukäteen.
Eipä kovin tehokasta ulkomainontaakaan ole ollut, ainakin noilla omilla reiteillä mitä tulee liikuttua stadissa, niin en muista yhtään nähneeni.
Tossahan on se virhe että ainoa ilmainen mtv kanava ei taida edes kyseistä ohjelmaa edes lähettää vaan se tulisi esim suomessa maksullisilta kanavilta.Ei tolta mtv:n kanavalta ole vuosiin tullut musiikkia ja noi maksulliset ei ole esim itselläni edes valittuina vaikka ne saisinkin valittua.Aika harvalla ne taitaa edes näkyä(ei näy esim dvb-t puolella?).
Quote from: MW on 13.09.2014, 19:23:49
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan
Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.
Vähän sama vika. Itsekin tästä kuulin vasta kun alettiin ihmetellä rahanmenoa. Olisiko kannattanut varata rahaa myös markkinointiin?
Helsinkikin vähän ihmettelee rahanmenoa:
Quote
Helsinki vaatii selvitystä yleisökadosta kärsineestä MTV Push -tapahtumasta
Helsingin kaupunginhallitus vaatii selvitystä MTV Push Helsinki -tapahtumasta, joka kärsi yleisökadosta viime viikonloppuna. Selvityksen on oltava valmiina ensi maanantaina. Kaupunginhallitus pui kohun aiheuttanutta kaupunkitapahtumaa kokouksessaan maanantaina.
Kolmipäiväiseen tapahtumaan upposi kaupungin rahoja 425 000 euroa. Tapahtuman yleisömäärät jäivät odotettua pienemmiksi.
Kaupunginhallitus aikoo tutkia, miten musiikkitapahtuman eri toimijoiden kuten valo- ja äänentoistopalveluja tuottaneiden kilpailutus oli järjestetty.
Samoin arvioidaan eri järjestäjätahot ja yhteistyökumppanit. Tapahtuman järjestämistä on puolustettu sillä, että sen avulla Helsinkiin voitaisiin saada MTV European Music Awards -gaala.
Tapahtumassa esiintyi kansainvälisiä tähtiä mutta esiteltiin myös helsinkiläistä musiikkia ja muotia. Tavoitteena oli levittää ohjelmaa eri maihin ja markkinoida kaupunkia 16–23-vuotiaille nuorille.
Viikonloppuna Helsingin kaupunki ja MTV tiedottivat yhdessä, että kumpikin osapuoli aikoo tutkia tapahtuman markkinointia tarkemmin.
HS: Helsinki vaatii selvitystä yleisökadosta kärsineestä MTV Push -tapahtumasta (http://www.hs.fi/kaupunki/Helsinki+vaatii+selvityst%C3%A4+yleis%C3%B6kadosta+k%C3%A4rsineest%C3%A4+MTV+Push+-tapahtumasta/a1410755045841)
QuoteTavoitteena oli levittää ohjelmaa eri maihin ja markkinoida kaupunkia 16–23-vuotiaille nuorille.
Sinänsä kannatettavaa. Sitten vaan ootellaan kädet ristissä semmoiset kymmenen vuotta, että tällä kohderyhmällä on aikuisten oikeesti varaa edes harkita Helsingin-matkaa.
QuoteHelsingissä järjestetystä MTV Push -tapahtumasta on julkaistu ensimmäinen video MTV:llä.
850 000 euroa. Sen verran paloi Helsingin kaupungin ja Suomen valtion rahoja Helsingissä viime viikolla järjestettyyn kolmipäiväiseen nuorisotapahtumaan.
Lähes miljoonan euron sijoitus on nyt poikinut ensimmäiset sekunnit MTV-kanavalla: yhden minuutin ja 47 sekunnin mittainen uutiskatsaus kertoo MTV Push Helsingin ohjelmistosta, ja raportin pääosaan nousevat tapahtuman kansainväliset artistit, jotka muun muassa mainostavat tulevia levyjään. Helsinki ei katsauksessa näy, ei kaupungin eikä artistien muodossa.
...
Nyt julkaistu uutisraportti ei kuitenkaan tule olemaan ainoa tapahtumasta MTV:llä esitetty lähetys. 10. lokakuuta kanavan on määrä esittää MTV Push Helsinki Special -ohjelma kansainvälisillä kanavilla ympäri maailmaa.
Helsingin kaupungin tiedotteen mukaan kaupunki toteuttaa yhteistyössä MTV:n kanssa tutkimukset markkinoinnin vaikutuksista Suomessa ja ulkomailla.
Ilta-Sanomat (http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288738732515.html?ref=rss)
QuoteNäihin asioihin MTV Push -rahoja käytettiin
Valtio ja Helsinki ostivat MTV:ltä 850 000 euroa maksaneen MTV Push Helsinki –markkinointitapahtuman. Katso, mitä rahalla saatiin.
...
[Helsingin kaupunkimarkkinointiyksikön päällikkö] Saila Macheren mielestä markkinointitempaukseen käytetyt rahat on sijoitettu hyvin.
– Olen tyytyväinen siihen, että MTV:n brändi on haluttu liittää Helsinkiin. On varmasti monia kaupunkeja, jotka haluaisi tehdä tällaista yhteistyötä. Naapurikaupungeissa kaupunkimarkkinointia on tehty jo pitkään. Me hävitään matkailijamäärissä Kööpenhaminalle, Tukholmalle ja Oslolle, Tallinnakin saattaa mennä ohi. Me tarvitaan tekoja, että tänne saadaan ihmisiä, Machere sanoo.
Yle (http://yle.fi/uutiset/naihin_asioihin_mtv_push_-rahoja_kaytettiin/7474789) 16.9.2014
Tämä on niin Guggenheimia...
QuoteHelsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok) kertoo Iltalehdelle, että myös MTV:n European Music Awards -gaalan käyttö rahoituksen syöttinä halutaan selvittää. Helsinki on tavoitellut kansainvälisiä tähtiä ja turistivirtoja isäntäkaupunkiinsa tuovan EMAn järjestysvastuuta aiemmin tuloksetta.
- MTV Push esiteltiin siltana siihen. Se oli tärkeä peruste rahoitukselle, Rauhamäki kertoo.
Hän kuitenkin korostaa, ettei EMAn saamista MTV Pushin avulla väitetty itsestäänselvyydeksi. Rauhamäki sanoo, ettei hän muista, kuka tai mikä taho EMA-houkuttimen erityisesti toi esille.
Kuka keksi yhteyden?
Se, kuka kyseenalaisen myyntipuheen sai alun perin päähänsä, on toistaiseksi mysteeri.
MTV:n tiedottaja vakuutti aamulla Iltalehdelle, ettei ainakaan MTV ole levittänyt tällaista väärinkäsitystä.
- Me järjestämme paljon erilaisia pienempiä tapahtumia ympäri maailmaa. EMA on asia erikseen. Me emme olisi koskaan tuoneet sitä (EMA-isännyyttä) tässä keskusteluun, tiedottaja muotoili.
Iltalehti: Helsinki vaatii selvitystä kalliista "flopista" - Rahoitus perustui harhaluuloon? (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014091618667303_uu.shtml) 16.9.2014
Voisikohan mysteeri ratketa muistelemalla kuka Kataisen hallituksen ministereistä herutti MTV:n juontajana?
Se on mysteeri! Kokoomuslainen arvuutteluleikki. Kuka keksi Push MTV:n?
Quote from: Leso on 16.09.2014, 15:22:06
QuoteTavoitteena oli levittää ohjelmaa eri maihin ja markkinoida kaupunkia 16–23-vuotiaille nuorille.
Sinänsä kannatettavaa. Sitten vaan ootellaan kädet ristissä semmoiset kymmenen vuotta, että tällä kohderyhmällä on aikuisten oikeesti varaa edes harkita Helsingin-matkaa.
Kaippa tallinnalaisilla on varaa käydä jos tahtovat. Osa saa töitäkin mikä on hyvä asia, ikävä kyllä työnantajilla kun ei valvontaa ole, heitä vedetään kuivana kakkoseen palkkojen suhteen ja jää siksi huono kuva Suomesta heille. Tai en tiedä jääkö, mutta itselle ainakin pari-kolmekymppisenä jäi kehno kuva muutamastakin maasta kun palkka tuli käteen ja kuuli juttuja kuinka joillakin jäänyt palkka kokonaan saamati. Eihän sitä kukaan työnantajasta mitään ilmoitusta tee, eikä siitä mitään hyötyä olisikaan, mutta ulkomaisilta saa ryöstää - kulttuuri tulisi mielestäni lopettaa. Tiukalla valvonnalla ja ankarilla rangaistuksilla.
Onko pietarilaisilla nuorilla kiinnostusta käydä, en tiedä. Mutta sieltäkin taitaisi varaa olla käväistä kun niitä halpoja taksibusseja kait kulkee, junahan on varsin kallis. Muualta on aika utopistista alkaa väkeä houkuttelemaan.
Ehkä jonkinlaiset tallinna, pietari ja japanikeskukset voisi laittaa pystyyn joissa omankielistä palvelua saisivat, japani välähti sillä että yhteen aikaan oli hotellissa jossa olin töissä, paljon japanilaisia.
Ei ole katukuvassa enää heitä näkynyt. Keskuksiin matkailuinfoa, ruokakauppaa ja pubia sekä nuorisolle halpa majoitus jossa keittiö missä omaa ruokaa voi laitella. Helsingin ravintolahinnat kun ovat sellaiset ettei suomalaisillakaan ole varaa.
Kaupunkiin ilmainen wlan myös.
QuoteShaw'n mukaan niin Helsingin kaupungilla kuin MTV:llä on vuoden loppuun asti aikaa päättää, järjestetäänkö MTV Push Helsinki myös ensi vuonna. Helsingin kaupunki on jo päättänyt aiempaakin suuremman rahoituksen (525 000 euroa) myöntämisestä, mutta suunnitelmasta voi vielä vetäytyä.
Shaw'n mukaan MTV jatkaa mielellään yhteistyötä Helsingin kanssa myös tulevaisuudessa.
:roll:
^ (http://hommaforum.org/Smileys/default/rolleyes.gif)
Quote
Lue Helsingin kaupunginhallituksen saama selvitys MTV Pushista
Nyt on lukenut kaupunginhallitukselle esitetyn, julkisen selvityksen. Sen esitteli Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkeneva.
Selvityksessä todetaan, että MTV Push Helsingin kohderyhmänä olivat 16–28 -vuotiaat, muualla kuin Suomessa asuvat nuoret ja nuoret aikuiset. Tapahtumakokonaisuus koostui isosta, kaikille avoimesta ja keskellä Helsinkiä järjestetystä yleisökonsertista ja sitä tukevista pienemmistä tapahtumista.
Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osaston arvion mukaan "tapahtumat onnistuivat kokonaisuutena hyvin, ja ne saavuttivat pääosin kävijätavoitteensa".
-----
Kaupunginvaltuutettu Hannu Oskalan (vihr) mukaan kaupunginhallituksessa ei oltu selvitykseen tyytyväisiä. Hallitus odottaa vielä tietoa tapahtuman toteutuneista kuluista.
-----
MTV kuvasi tapahtumien aikaan Helsingissä puolituntisen mainosvideon. Oskalan mukaan se alkaa pyöriä lokakuussa globaalisti MTV:llä lukuunottamatta Pohjois-Amerikkaa. Tiedot sen katsojaluvuista odottavat marraskuuhun.
"Eihän tuollaisesta markkinoinnista voida sanoa euro eurolta, paljonko se tuotti", Oskala sanoo.
-----
Kaupunginhallitukselle annetussa selvityksessä kerrotaan, että aiemmin MTV Push -konsepti on nostanut suuren yleisön tietoisuuteen useita kansainvälisiä tähtiartisteja.
Mainitut artistit ovat Jessie J, Lana Del Rey ja Imagine Dragons.
-----
Push-tapahtumien järjestämistä on puolustettu sillä, että sen avulla Helsinkiin voitaisiin saada MTV European Music Awards -gaala. Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok) kertoi Nytin haastattelussa, että Push myytiin kaupunginvaltuuston jäsenille EMA:n mahdollistajana.
Myös Helsingin kaupungin elinkeino-osaston kaupunkimarkkinointiyksikön päällikkö Saila Machere vahvisti tuolloin asian:
"Jos tämä koe, Push, menisi hyvin, polku kohti EMA:aa olisi avoinna."
Hannu Oskalan mukaan tämä ei riitä.
"Meidän pitää saada nykyistä suurempi varmuus siitä, että tähtäimessä oleva European Music Awards tosiaankin tulee Helsinkiin eikä ole vain optio, jotta tätä voidaan jatkaa."
-----
Koko juttu:
HS: Lue Helsingin kaupunginhallituksen saama selvitys MTV Pushista (http://nyt.fi/a1305877474985)
Helsingin kaupunginhallituksen saama selvitys (PDF) (http://dynamic.hs.fi/tiedostot/23526000Khs%2022.9.2014%20-%20MTV%20PUSH%20Helsinki%202014.pdf)
Quote
Selvityksessä todetaan, että MTV Push Helsingin kohderyhmänä olivat 16–28 -vuotiaat, muualla kuin Suomessa asuvat nuoret ja nuoret aikuiset.
Tämä kyllä sopii oikein hyvin yhteen muunkin Helsingin politiikan kanssa.
Quote
Kaupunginhallitukselle annetussa selvityksessä kerrotaan, että aiemmin MTV Push -konsepti on nostanut suuren yleisön tietoisuuteen useita kansainvälisiä tähtiartisteja.
Mainitut artistit ovat Jessie J, Lana Del Rey ja Imagine Dragons.
Onko täällä kohderyhmän ikäistä väkeä, ovatko kuulleet tällaisista tähdistä?
Quote
"Meidän pitää saada nykyistä suurempi varmuus siitä, että tähtäimessä oleva European Music Awards tosiaankin tulee Helsinkiin eikä ole vain optio, jotta tätä voidaan jatkaa."
Nyt äkkiä se Guggenheim jotta Helsingillä on maamerkki jota mainostaa. ;D
Quote from: Onnikka on 24.09.2014, 15:53:30
Quote
Mainitut artistit ovat Jessie J, Lana Del Rey ja Imagine Dragons.
Onko täällä kohderyhmän ikäistä väkeä, ovatko kuulleet tällaisista tähdistä?
Minä en tosin kohderyhmään kuulukaan, mutta täytyy kyllä myöntää, etteivät nuo mainitut kansainväliset tähtiartistit kuulostaneet ollenkaan tutuilta nimiltä. Mutta se varmaankin johtuu vain ja ainoastaan siitä, että olen jo liian vanha tietämään yhtään mitään kansainvälisistä tähtiartisteista.
Quote from: Kemolitor on 24.09.2014, 16:26:40
Quote from: Onnikka on 24.09.2014, 15:53:30
Quote
Mainitut artistit ovat Jessie J, Lana Del Rey ja Imagine Dragons.
Onko täällä kohderyhmän ikäistä väkeä, ovatko kuulleet tällaisista tähdistä?
Minä en tosin kohderyhmään kuulukaan, mutta täytyy kyllä myöntää, etteivät nuo mainitut kansainväliset tähtiartistit kuulostaneet ollenkaan tutuilta nimiltä. Mutta se varmaankin johtuu vain ja ainoastaan siitä, että olen jo liian vanha tietämään yhtään mitään kansainvälisistä tähtiartisteista.
Ovat kyllä tuttuja. :) Lempparini noista on Jessie J.
piäisikö jonkun tutkivan zuurnalistin hieman kaivella Saila Macheren kytköksiä
tilaisuudella rahastaneisiin yrityksiin ja henkilöihin ?
:flowerhat:
Voiman sivuilla Mikko Saulin pitkä artikkeli asiasta. En osaa sanoa, onko tuossa jotakin uuttakin, tähänastiset ainakin on ihan kattavasti koottu yhteen:
Voima: 850 000 euroa – eikä siinä vielä kaikki (http://fifi.voima.fi/artikkeli/2014/marraskuu/850-000-euroa-eika-siina-viela-kaikki)
QuoteHelsinki ei saa MTV Europe Music Awards -gaalaa
Helsinki on tavoitellut vuoden 2016 MTV Europe Music Awards -gaalaa, mutta tänään kaupunki tiedottaa, ettei ole onnistunut vakuuttamaan Viacom International Media Networks -yhtiötä. Tähän liittyvän sopimuksen purkautumisen vuoksi myöskään MTV PUSH Helsinki -tapahtumaa ei järjestetä ensi vuonna.
Helsingin kaupunki on tavoitellut kansaivälistä näkyvyyttä tänä syksynä järjestetyllä MTV PUSH Helsinki -tapahtumilla. Näihin kuului konsertteja, työpajoja sekä puolen tunnin mittainen tv-ohjelma Helsingistä.
MTV:n Euroopassa omistava Viacom International Media Networks on tänään ilmoittanut, ettei Helsinki sovellu MTV Europe Music Awards eli EMA-gaalan pitopaikaksi.Järjestäjien mukaan Helsinki ei nykyisellään vastaa jatkuvasti kasvavan tapahtuman edellyttämiin majoitus- ja saavutettavuusvaatimuksiin kaikilta osin, kerrotaan kaupungin tiedotteessa.
MTV PUSH Helsinki -tapahtumaa on arvosteltu sen kalleudesta. Helsingin kaupungin mukaan markkinointiyhteistyön arvioidut kokonaiskustannukset olivat 850 000 euroa, josta Helsingin osuus oli 425 000 euroa. Saman verran rahoituksesta tuli opetus- ja kulttuuriministeriöstä sekä työ- ja elinkeinoministeriöstä.
Yle (http://yle.fi/uutiset/helsinki_ei_saa_mtv_europe_music_awards_-gaalaa/7690520)
Hyvä. Seuraavaksi Guggenheim helvettiin.