News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

MTV Push -tapahtuma näyttää Helsingille kalliilta flopilta

Started by Saippuakupla, 12.09.2014, 21:47:08

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteMTV Push -tapahtuma näyttää Helsingille kalliilta flopilta

Parhaillaan käynnissä olevan MTV Push Helsinki -tapahtuman yleisömäärät näyttävät jäävän pieniksi.

Torikortteleissa järjestetyssä MTV Push Helsinki Block Partyssa oli keskiviikkoiltana paikalla olleiden arvion mukaan vain satakunta ihmistä.

Myös nuorisoasiainkeskuksen kanssa toteutetussa MTV Push Helsinki Talent Villagessa näytti torstaina iltapäivällä tyhjältä.

Juontaja huudatti yleisöä, mutta väkijoukko vastasi vaimeasti.

Torstai-illan pääkonserttiin The Circus-yökerhoon oli torstai-iltapäivään mennessä myyty vain kolmesataa lippua, vaikka tavoite oli saada yökerhon 1 200 asiakaspaikkaa täyteen.

Facebookin elokuva- ja tv-sarja-avustajat -ryhmään lisättiin viesti, jossa konserttiin etsittiin "innokkaita musiikin ystäviä yleisöksi ja luomaan koko konsertin tunnelman". Näytti siltä, että yleisön puutteessa konserttiin yritettiin saada väkeä statisteiksi. MTV Pushin suomalaiset järjestäjät kiistivät illalla kuitenkin yksi toisensa perään tietävänsä haalimisesta mitään.

Alun perin viiden euron hintaisia lippuja jaettiin myös ihmisille ilmaiseksi.

MTV Push Helsinki -tapahtumaa tuetaan julkisista varoista 850 000 eurolla, josta kaupungin osuus on 425 000 euroa. Toisen puolen summasta maksavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Hintaa on verrattu sosiaalisessa mediassa käydyissä keskusteluissa esimerkiksi Flow -festivaalin kaupungilta saamaan tukeen, joka oli tänä vuonna 30 000 euroa.

Kaupungin Flow'lle antamaa tukisumma on säilynyt samana vuodesta 2007 asti, vaikka kävijämäärä on kasvanut ja budjetti kymmenkertaistunut.

Kaupunki perustelee MTV Push Helsingin rahoittamista sillä, että kyseessä on kaupunginhallituksen päätöksellä määrätty erillisrahoitus, jota ei ole otettu minkään viraston budjetista.

Puhutaan siis sijoituksesta ja markkinointisatsauksesta – ei tuesta tai avustuksesta, kuten useiden muiden kulttuuritapahtumien kohdalla.

[...]

http://nyt.fi/a1410409604404

Uuno Nuivanen

QuoteMTV Push Helsinki -tapahtumaa tuetaan julkisista varoista 850 000 eurolla, josta kaupungin osuus on 425 000 euroa. Toisen puolen summasta maksavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Ei olla köyhiä eikä kipeitä. Ja jos jotkut ovatkin, niin viis heistä.

Roope

Jo tutuksi tullutta Guggenheim-taloutta:

QuoteYleisökadosta kärsinyt nuortentapahtuma MTV Push on ollut Helsingin päätöksentekijöille väline saada kaupunkiin monta kertaa suurempi tapahtuma, MTV European Music Awards -gaala.

Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).


"Tämä ei ole vain tapahtuma vaan kysymys on myös markkinoinnista", Rauhamäki sanoo.

Hänen mukaansa MTV Push "mahdollistaa" EMA-gaalan hakemuksen, ja tapahtumilla on suora yhteys toisiinsa. EMA on ympäri maailmaa televisioitava suurgaala, jossa esiintyvät maailman eturivin pop-tähdet. Gaala saa vuosittain laajaa medianäkyvyyttä maailmalla.

"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.

[...]

Rauhamäenkään mukaan Push ei välttämättä takaa EMA-gaalan saamista Helsinkiin. Panostusten toimivuutta voidaan hänestä arvioida sitten, kun päätös on tiedossa.

"Jos tämä ei johda siihen [EMA-gaalaan], niin sitten kyseessä on tietysti pettymys", Rauhamäki sanoo.

Push-tapahtuma on esitetty eräänlaisena kynnysrahana EMA-gaalan saamiseksi Helsinkiin. Rauhamäki myöntää, että MTV:n toimintatapa voi vaikuttaa erikoiselta.

"En kiistä, etteikö tapa olisi erikoinen, mutta jos Helsinki lähtisi tätä vastaan taistelemaan, niin ei tapahtumaa saataisi tänne", Rauhamäki sanoo.

[...]

Kaupunginhallituksen asiakirjojen mukaan myös MTV odottaa EMA:n osalta kaupungilta rahallista panostusta. Suomalaisten osuus kuluista olisi 1,5 miljoonaa euroa, josta Helsingin kaupunki maksaisi puolet ja valtio puolet. Yhteensä MTV:lle tapahtuman tuotantokustannukset olisivat 10–15 miljoonaa euroa.

Helsinki maksaa myös Pushin järjestämisestä. Push järjestetään Helsingissä vuosina 2014 ja 2015.

Kaupunginhallituksen pöytäkirjan mukaan kaupungin osuus kustannuksista on "enintään 425 000 euroa vuonna 2014 ja 525 000 euroa vuonna 2015" ja valtiolta odotetaan molempina vuosina yhtä paljon tukea.
Helsingin Sanomat: Tästä on kyse Helsingin MTV Push -sotkussa – "ei tapahtuma vaan markkinointia" 12.9.2014
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Onnikka

http://www.rumba.fi/uutiset/mita-oikein-tapahtuu-helsingin-mtv-push-tapahtumassa-toimittajamme-paikan-paalla/

Rumban mukaan väkeä oli. Seuraavan kerran kun järjestävät jotain mihin on väkeä saatava, ehdotan ikärajoja 18-22 ja ilmaista juomaa niin paljon kuin alas menee, eiköhän väkeä saavu kun amiksissa jakaa lippuja. Jollei sitten ole raitistunut nuoriso kokonaan.
Veroilla kun järjestävät, ei tarvitse ottaa huomioon verojen osuutta tarjottavassa kossussa joten jos sitä nyt kolmekymmentä senttiä yksi litra kossua maksaisi veroeurot pois laskettuna niin ei juomatarjoiluun paljoa menisi, lisäksi sitten limonadia joka on kalliimpaa mutta veroja siinäkin taitaa suurin osa olla.

https://www.radiohelsinki.fi/artikkeli/10249/MTV+Push+%E2%80%93+uhka+vai+mahdollisuus%3F+
Pitäisi joittenkin mielestä paikallistenkin saada rahaa. Voisi toki olla järkevintä olla antamatta kellekään, kun samaan aikaan kunnat ja valtio kilvan ottaa velkaa. Paljonhan ooppera ja musiikkitalo vuosittain syövät kuntalaisten rahoja?

Mehud

Roopen mainitsema "Guggenhaim talous" on hyvin nykytilaa kuvaava ilmaisu ja vaadin sitä lisättäväksi johonkin sivistyssanasto ketjuun.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Kasvokeskeinen

Kas, kokkarit toi 90-luvun Helsinkiin eikä ketään kiinnostanut.
Suomi islamia ja kala polkupyörää

Roope

Quote from: Mehud on 12.09.2014, 22:09:41
Roopen mainitsema "Guggenhaim talous" on hyvin nykytilaa kuvaava ilmaisu ja vaadin sitä lisättäväksi johonkin sivistyssanasto ketjuun.

Ei mitään uutta. Yksi nigerialaiskirjeiden alalaji.

Vaan onhan tuo miljoonan euron arvan ostaminen aika mielenkiintoinen käsitys "sijoituksesta ja markkinoinnista" tai ylipäätään Helsingin kaupungille soveliaista toimintatavoista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset


C-Nile

Quote
Kaupunki perustelee MTV Push Helsingin rahoittamista sillä, että kyseessä on kaupunginhallituksen päätöksellä määrätty erillisrahoitus, jota ei ole otettu minkään viraston budjetista.

"Ei ole otettu minkään viraston budjetista" on aika köykäinen selitys. Voisiko tällaisia "ei minkään viraston budjetin" rahoja käyttää vaikka lastensairaalaan tai muihin hyödyllisiin projekteihin?
All things are impermanent. This is the law of life and extinction.

Onnikka

Quote from: Saippuakupla on 13.09.2014, 11:09:14
MTV Push ihmetyttää festarijärjestäjiä – minne rahat katosivat?

http://www.stara.fi/2014/09/12/mtv-push-ihmetyttaa-festarijarjestajia/
QuoteThe Circus -yökerhon esiintymislavan tuunaukseen ja videonäyttöihin oli käytetty budjetoidun 125.000 euron sijaan korkeintaan 15.000 euroa.
Eikös tämä ole täysin normaalia kunnan rahojen ollessa kyseessä.

Tasapuolisesti vaan kaikista kunnan rahojen "sijoittamisista" selvitykset.

saint

QuoteParhaillaan käynnissä olevan MTV Push Helsinki -tapahtuman yleisömäärät näyttävät jäävän pieniksi.
"Yleisön" mielestä tapahtuman nimeksi taitaa sopia paremminkin VMP Push Helsinki.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

l'uomo normale

Olin päättänyt olla kommentoimatta Homman asiaketjuihin loppuvuoden, mutta olkoon poikkeus. Minulla oli ilo nähdä keskiviikko-iltana MTV-Push tapahtumaa Sofiankadulla kun menin Kino Engeliin. Vaatimattomat puitteet, vähän ihmisiä jotka luultavasti enimmäkseen tavan turisteja, leffaanmenijöitä ja ravintolassakävijöitä; joku nakkikioski ja dj ja muutama järkkäri. Kino Engelin saliin kuului heidän  jumputuksensa hieman leffan päälle. Torstaina päivällä oli touhua Lasipalatsin aukiolla, nuorisoasiainkeskuksen komean teltan huomasin ohikulkiessani. En ottanut tyttösen minulle, nelikymppiselle nuorelle, tarjoamaa flaieria. :P Myöhäillalla olivat saaneet pitkän jonon jonottamaan Circukseen, niin jouduin väistämään hieman ohikulkiessani. Joten minut on laskettava osallistujaksi ainakin keskiviikkoillan Sofiankadun osalta, luultavasti myös torstailta kun tyttönen tuli flyeriä jakamaan. Miljoona euroa.  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm: Jonkun poliitikon pitäisi ottaa asia esille kaupunginvaltuustossa edes julkisuusarvon takia.

Onko kukaan edes paljoa välittänyt MTV:stä vuosikausiin, paitsi puffatut toimittajat? Jo kun tapahtumaa suunniteltiin, Metro-lehden kolumnisti totesi, että uusi musiikki kuunneltiin netistä, Youtubesta, ja Music Television oli menettänyt asemansa nuorisokulttuurin keskipisteessä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

MW

Joku teki taas tilin. Taidan olla järjeltäni köyhä, kun palkkatyössä käyn. Niin paljon olisi saatavilla huijaamalla toisia järjeltään köyhiä, jotka istuvat yhteisten varojen päällä.

Saippuakupla


Veikko

Quote from: Roope on 12.09.2014, 21:55:08
---
Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
---
"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.
---

Oikea muotoilu tietenkin on: "Tämä on sen verran iso houkutin, että sinne kannattaa syytää".

Eli taas lankesi yksi julkisten rahojen käytöstä (valitettavasti) päättävä taulapää ammattikusettajien loukkuun.

Äänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Onnikka

Quote from: Veikko on 13.09.2014, 12:39:40
Quote from: Roope on 12.09.2014, 21:55:08
---
Asian vahvistaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).
---
"Tämä on sen verran iso houkutin, että sitä kannattaa pyytää", Rauhamäki sanoo.
---

Oikea muotoilu tietenkin on: "Tämä on sen verran iso houkutin, että sinne kannattaa syytää".

Eli taas lankesi yksi julkisten rahojen käytöstä (valitettavasti) päättävä taulapää ammattikusettajien loukkuun.

Äänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.
En usko langenneen, eiköhän oman osansa ole saanut. Vaikka osa olisi pieni, niin riittävä että päätöksiä on tehty.

Miksi nuoria pyritään yleensäkään kaupunkiin houkuttelemaan? Ilmasto aiheuttaa rajoituksensa matkailijoiden määrälle, samoin hinnat, lennot jne. Pitäisi varmaankin järkätä halpaa majoitusta ensin, kympin/yö nuorisomajaa tms. Nuorisossa tietysti on varakkaita paljon mutta lähtevätkö ensimmäisenä käymään Helsingissä he.

siviilitarkkailija

Kokoomus nyt vaan on korporaatiokommunistinen.

Pieni kansalaisjuhla vaikkapa Kontulassa. Järjestäjä pyytää 10 000 euroa. Korp.komm.kok: "Ette saa senttiäkään!"

Iso Viihde-korporaatio keskellä Helsinkiä. Järjestä EDELLYTTÄÄ 1 000 000 euroa ennenkun edes suvaitsee jatkaa keskustelua. Korp.komm.kok: "Tottakai ja saako olla muuta!"

Ihmisillä on outo ja harhainen käsitys siitä että kokoomus olisi muka yrittäjähenkinen ja suomalainen hyvinvointia ja yhteiskuntahyvää tuottava puolue. Ei ole. Ainoa mitä se on, on että se on monikulttuuristen korporaatioiden etua ajava puolue joka on yrittäjiä ja kansalaisia vastaan.

Jos korporaatiokommunistisen kokoomuksen liikekumppani olisi järjestänyt huippujuhlat joihin tulee paljon väkeä ja tulee paljon lipputuloa ja VOITTOA, niin asia nyt vaan on niin että ne voitot olisivat menneet sinne korporaation järjestäjän taskuun ja sotkujen siivousmaksut helsinkiläisten veronmaksajien piikkiin. Helsinki alkaa olla menetettyä maata jossa kaupunginhallinto elää omassa sekopää-velka-elvytys-kuplassaan tovereille tehtyjen kaupunginvirkojen maksellessa laskut. Itse kaupunki ei vuosikymmeniin ole kyennyt tuottamaan mitään muuta kuin sosiaalisesti tuettua asunto- ja maahanmuuttopummien oleilupalvelua.

Suomen suurin (muistini mukaan) yksittäinen työnantaja on tällähetkellä Helsingin kaupungin sosiaalivirasto n 15000 työntekijänsä kanssa minkä pitäisi tehdä selväksi että kaupungissa ei ole satunnaisia talousongelmia vaan umpihullu kaupunginjohto. Joka elää velaksi ja ennen konkurssia pitää bileitä kuin viimeistä päivää kuten tapoihin kuuluu. Helsinki elää velaksi ja viimeisiä päiviään ennenen laskujen lankeamista maksettavaksi.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Roope

Quote from: Saippuakupla on 13.09.2014, 12:29:25
Rocktoimittajan päiväkirja: MTV Push, huikea investointi vai vuosikymmenen puhallus?

http://nalleosterman.blogspot.fi/2014/09/mtv-push-huikea-investointi-vai.html
Quote
Ainutlaatuinen konsepti MTV Push ei kuitenkaan ole. Esimerkiksi Facebookista löytyy tapahtumalle joulukuussa 2012 perustettu intialainen sivu (754 tykkäystä), helmikuussa 2011 perustettu espanjalainen sivu (196 tykkäystä) ja tammikuussa 2012 perustettu marokkolainen sivu (194 tykkäystä).

Näiden lukujen valossa konseptin merkittävyys alkaa hahmottua.

    "Kampanjan ja tapahtumakokonaisuuden tärkeimpänä kohderyhmänä ovat nuoret ja nuoret aikuiset. Helsinki haluaa näyttäytyä heille houkuttelevana matkailu-, työskentely- ja opiskelukohteena. Samalla paikallinen osaaminen saa kansainvälistä näkyvyyttä ja tunnettuutta. Markkinointikonsepti tavoittaa laskennallisesti 470 miljoonaa kotitaloutta."

Millaistakohan laskukaavaa käyttäen tuollaiseen lukuun on päästy?

QuoteNäin keskiviikosta raportoi puolestaan Wincave-blogin Lauri Ojanen:

    "Eilinen tapahtuma oli ilmaistapahtumaksi erittäin laadukas niin esiintyjineen kuin miljöineen, mutta missään vaiheessa ei ollut pelkäämääni tungosta. Pekko Käppiä oli Cafe Engelin sisäpihalla seuraamassa kymmenkunta ihmistä, Kasmiria sen jälkeen minä, seuralaiseni ja MTV Pushin sponsoripaidat päällä kulkeneet promoottorit. Viimeisenä esiintynyttä Graciasta sentään seurasi jo moninkertainen määrä porukkaa, mutta tiiviiltä näyttänyt Bryggerin sisäpiha ei missään vaiheessa tuntunut tiiviiltä."

Pink Eminencen tiedottaja ja projektipäällikkö Anna Kari ilmoitti Twitterissä puolestaan, että torikortteleiden tapahtumissa vieraili yhteensä noin kaksituhatta (2000) kävijää.

Millaistakohan laskukaavaa käyttäen tuollaiseen lukuun on päästy?

QuoteKummallisia yksityiskohtia tapahtuman ympärillä on enemmänkin: esimerkiksi MTV Finlandin Facebook-sivuilla kerrotaan olevan 1 730 936 tykkääjää. Miksi sitten sivujen sitoutuneimmat käyttäjät asuvat Perun Limassa?

MTV:n Pohjois-Euroopan PR-päällikkö Peter von Satzger ehti jo vuosi sitten vakuuttelemaan Kauppalehdelle, että sivujen käyttäjämäärä on syntynyt orgaanisesti. Yhtä orgaanisesti kuin eilen Twitterissä?

Flickr-kuvapalvelusta löytyy joukko erilaisia henkilöitä markkinoimassa MTV Push Helsinki -tapahtumaa visuaalisesti. Mitä vikaa kuvassa?

Nykyisten tietojen valossa koko MTV Push -konsepti näyttää vuosikymmenen puhallukselta. Onko Helsingin kaupunki todellakin pannut haisemaan satoja tuhansia euroja Limassa klikattujen Facebook-tykkäysten pohjalta!?!

Quote     MTV Push -tapahtuman avustushakemuksessa on liitteenä myös alustava budjetti. Siinä esimerkiksi tapahtuman vessoihin on budjetoitu 15.000 euroa. Staran saamien tietojen mukaan päivän hinta yhdelle siirrettävälle Bajamaja-vessalle on tänä kesänä ollut hieman alle sata euroa sisältäen kuljetuksen, tyhjennyksen, vessapaperit ja huollon. MTV Push -tapahtuman vessabudjetilla Narinkkatorille olisi siten saanut peräti 150 vessaa.

    Toinen erityistä huomiota osakseen saanut budjetin kohta oli turvallisuus, johon oli budjetoitu 130.000 euroa. Staran tapahtumajärjestäjiltä saamien tietojen mukaan järjestysmiehiä välittävien yritysten käypä hinta on tänä kesänä ollut noin 25 euroa tunnilta sisältäen arvonlisäveron. Budjetoidun mukaan Narinkkatorilla olisi siten pitänyt olla järjestysmiehiä 5.200 miestyötunnin edestä, eli 325 järjestysmiestä kahdeksan tuntia kahtena päivänä. Paikalla olleiden mukaan alueella ei kuitenkaan näkynyt tavallista enempää järjestysmiehiä. Keskimääräinen kesäfestivaali käyttää järjestysmiehiin kolmessa päivässä noin 40.000 – 50.000 euroa arvonlisäveroineen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MW

Helsinki potee jotain omituista suuruus-harhaa. Miljuunakaupungiksi on päästävä, vaikka sitten värväämällä miljuuna neekeriä tukemaan aseman seiniä.

Maksoi mitä maksoi.

Veikko

QuoteÄänestäjien kannattaa toki muistaa nimi ja puolue - noin niin kuin pienenä vihjeenä vain.

Tuon hämmästyttävän viisauden helmen jälkeen muistutan vielä wanhasta ohjeesta teoksesta: Demokratiaa vasta-alkajille:

"Äänestäjän tulee olla pitkämuistinen, ei pitkämielinen".
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

siviilitarkkailija

Helsingin väestökasvu on järjetöntä ja sille vetää vertoja ainoastaan teollisten työpaikkojen katoaminen. Kaupungin olemattoman työvoimapulan paikkaajia syntyy vuodessa pikkukaupungin verran jota varten tarvitaan pataljoona maahanmuutto- ja monikultuurisasiantuntijoita velkarahalla.

Olemme eräänlaisessa perkeleellisessä noidankehässä.

1. maakuntien tuppukylät valtionapuja saadakseen houkuttelevat luokseen vastaanottokeskuksia peittämään taloustappioitaan. Tukien ja pakkoasumisen jälkeen tulijat muuttavat pääkaupunkiseudulle.

2 Helsinki kasvaa joka vuosi pikkukaupungin verran ja muu Suomi tyhjentyy. Tulijat asettuvat sosiaalisesti tuettuun asuntojärjestelmään jossa he (POLIITTISTEN VIRKATOIMIJOIDEN VALHEELLISISTA VÄITTÄMISTÄ HUOLIMATTA) ohittavat kantasuomalaiset hakijat kaikissa asunto- ja sosiaalijonoissa.

3 Helsingin kyky työllistää ja löytää yritystoimintaedellytyksiä laskee ja työttömyys sekä sosiaalinen huono-osaisuus kasvavat. Kaupungin velka kasvaa ja alueet ovat jo nyt aivan helisemässä mikä näkyy mm talvikunnossapidon taantumasta. Kaupunki ei kykene edes sivukatuja auraamaan eikä hoitamaan suomalaisia potilaita ellei näillä ole mukanaan omaisia jotka pitävät älämölöä maahanmuuttajilta opitun kaavan mukaisesti.

K: Mitä kaupunginjohtaja Pajusen kannattaa tehdä toverinsa Saurin ja Viljasen kanssa kun koko kaupunginjohto menee talouden kanssa päin persettä?

V: Otetaan orkesteri ja ryhdytään soittamaan ja laulamaan. Aivan oikein. Kun virkakaudet ovat kuitenkin määräaikaisia tai riippuvaisia kaupunginvaltuuston tuesta, on yksinkertaisesti helpompaa vain unohtaa kaikki talousmurheet ja keskittyä bilettämään. Samalla tavalla kuin hihhuli-juoppo, hieman ennenkun poliisi tulee ja ottaa pullon pois, juopon oikeasti kannattaa yrittää ottaa vielä yhdet hörpyt ja yhdet hömpsyt, ennenkun musiikki lakkaa. Koska sitten kun poliisi tulee ja vie pullon pois, sitten ei voi enää "bilettää".

Helsingin poliittinen kaupunginjohto on valinnut tämän viimeisen tavan kohdata talousongelmansa.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

MW

En nyt kyllä YLEn uutissivuilta vahvistusta löytänyt, mutta eräs Hellsingin arkkitehdeistä, Tuija Brax taisi illmoittaa vetäytyvänsä politiikasta. Kuulemma haasteita muuallakin. Mikähän yritys hänenlaisensa "erikoisasiantuntijuutta" tarvitsisi?

Kaiketi eläkerahasto nipussa, aika siirtyä luxuselämään öyhöttämään, ei niin kuin hän tekee, vaan niin kuin hän sanoo.

Onnikka

Quote from: MW on 13.09.2014, 13:40:36
En nyt kyllä YLEn uutissivuilta vahvistusta löytänyt, mutta eräs Hellsingin arkkitehdeistä, Tuija Brax taisi illmoittaa vetäytyvänsä politiikasta. Kuulemma haasteita muuallakin. Mikähän yritys hänenlaisensa "erikoisasiantuntijuutta" tarvitsisi?

Kaiketi eläkerahasto nipussa, aika siirtyä luxuselämään öyhöttämään, ei niin kuin hän tekee, vaan niin kuin hän sanoo.
Josko hs riittäisi?
http://www.hs.fi/kotimaa/Tuija+Brax+j%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+eduskunnan+ja+politiikan/a1410413681553

Mikä vain suurempi yritys. Suhteita löytyy poliitikoilla ja yritykset tarvitsevat niitä milloin mihinkin. Halvemmaksi tulee palkata muutama poliitikko kuin samasta maksaa kaikenmoisille konsulttiyrityksille.

Vihreä kun on kyseessä niin vähempi löytyy oravan jätöstä ja muuta ympäristöongelmaa kunhan on asiantuntija töissä.

Kemolitor

Ei hätää, ei ne rahat hukkaan ole menneet, koska rahat saadaan moninkerroin takaisin kansainvälisten nuorten kiinnostuttua Helsingistä ja mikä upeinta, nyt voimme hakea EMA-gaalaa:

Quote
Helsingin kaupunki antoi lisätietoja kiistellystä MTV Push -tapahtumasta
-----
Tänään lähetetyssä Helsingin kaupungin ja MTV:n tiedotteessa korostetaan, että kumpikin osapuoli toteuttaa oman tutkimuksensa tapahtuman markkinoinnin vaikutuksista sekä Suomessa että ulkomailla.

"Helsingin kaupunki tekee tästä uudenlaisesta markkinointiyhteistyöstä kokonaisarvioinnin tutkimustulosten perusteella, jonka jälkeen katsomme jatkotoimenpiteitä yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön sekä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa. Olemme huomioineet julkisuudessa käydyn keskustelun erityisesti paikallisten tapahtumajärjestäjien keskuudessa ja jatkamme mielellään keskustelua", kertoo kaupunkimarkkinointiyksikön päällikkö Saila Machere Helsingin kaupungilta.

"Torstain pääkonsertista ja muista tämän viikon oheistapahtumista syntyy upea MTV Push Helsinki Special -ohjelma, jota esitetään MTV:n kanavilla eri puolilla maailmaa. Olemme innoissamme siitä, että voimme MTV:n kanavien kautta esitellä helsinkiläisiä kykyjä ja luovuutta sekä kaikkea sitä, mitä Helsinki tarjoaa", toteaa MTV:n varatoimitusjohtaja ja mainosmyynnin toimitusjohtaja Chris Shaw tiedotteessa.

Pääkonsertin ja sen taltioinnin kokonaiskulut olivat 480 000 euroa. Yleisöä konsertissa oli alle tuhat. Tiedotteen mukaan osan yleisöpaikoista vei taltioinnin vaatima tekniikka.

Tiedote paljastaa, ettei tapahtumasta tullut mitään koko kansan juhlaa. Esimerkiksi MTV – Making Music Look Good -seminaaria Kaisa-talossa seuraisi torstaina vain noin 80 osallistujaa. Waste Side Story -muotinäytös Teurastamolla perjantaina houkutteli paikalle 430 osallistujaa.
-----
Keskiviikkona Helsingissä alkanutta MTV Push -tapahtumaa nimittäin tuetaan julkisista varoista yhteensä 850 000 eurolla, jonka summan kaupunki ja valtio jakavat tasan.
-----
Tapahtumaan on suhtauduttu sijoituksena, joka maksaa itsensä takaisin, kun kansainväliset nuoret kiinnostuvat Helsingistä. Festivaalilla kuvataan video, jota näytetään MTV:n kansainvälisillä kanavilla.

Yleisökadosta kärsinyt nuortentapahtuma MTV Push on ollut Helsingin päätöksentekijöille houkutin, jolla saada kaupunkiin monta kertaa suurempi tapahtuma, MTV European Music Awards -gaala.

Tämän kytköksen on vahvistanut Helsingin Sanomille eilen Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki (kok).

"Tämä ei ole vain tapahtuma vaan kysymys on myös markkinoinnista", Rauhamäki sanoi eilen.

Hänen mukaansa MTV Push mahdollistaa EMA-gaalan hakemuksen, koska tapahtumilla on suora yhteys toisiinsa. EMA on ympäri maailmaa televisioitava suurgaala, jossa esiintyvät maailman eturivin pop-tähdet. Gaala saa vuosittain laajaa medianäkyvyyttä eri puolilla maailmaa.
-----

Koko juttu:
HS: Helsingin kaupunki antoi lisätietoja kiistellystä MTV Push -tapahtumasta

MW

Quote from: Onnikka on 13.09.2014, 14:35:07
***
Vihreä kun on kyseessä niin vähempi löytyy oravan jätöstä ja muuta ympäristöongelmaa kunhan on asiantuntija töissä.

Onhan se noinkin. Eräänlainen maksettu epä-henkilö, siis.

Alapo

Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan

MW

Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan

Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.

Ei se tyhmä ole, joka...

l'uomo normale

Quote from: MW on 13.09.2014, 19:23:49
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan

Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.

Ei se tyhmä ole, joka...

Ulkomainoksia oli katujen varsilla niitä valomainostauluja, joissa sisällä koneisto pyörittää kolmea julistetta vuorollaan esille. Lähinnä niissä oli listattu MTV-pushin tapahtumat niinkuin minkä tahansa kulttuurifestivaalin ilmoituksessa, ei mitään ohiikulkijan huomiota tehokkaasti kiinnittävää. Olikohan JCO Decaux vai joku muu joka ne mainosaulut omistaa? Innovatiivinen markkinointi tosiaan; toivottavasti MTV edes mainosti tapahtumaa kanavallaan etukäteen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Leso

QuotePääkonsertin ja sen taltioinnin kokonaiskulut olivat 480 000 euroa. Yleisöä konsertissa oli alle tuhat. Tiedotteen mukaan osan yleisöpaikoista vei taltioinnin vaatima tekniikka.

No aatella!  :flowerhat:  :facepalm:
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Alapo

Quote from: tuo mies on 13.09.2014, 22:46:16
Quote from: MW on 13.09.2014, 19:23:49
Quote from: Alapo on 13.09.2014, 19:11:46
Enpä ole nähnyt minkäänlaisia mainoksia tähän tapahtumaan :o Kuitenkin metrot sun muut ilmaisjakelut tulee luettua tarkkaan

Fyrkat menivät nokkelimmille. Tässä ketjussa kuulin ensimmäisen kerran tästä maailmanluokan tapahtumasta.

Ei se tyhmä ole, joka...

Ulkomainoksia oli katujen varsilla niitä valomainostauluja, joissa sisällä koneisto pyörittää kolmea julistetta vuorollaan esille. Lähinnä niissä oli listattu MTV-pushin tapahtumat niinkuin minkä tahansa kulttuurifestivaalin ilmoituksessa, ei mitään ohiikulkijan huomiota tehokkaasti kiinnittävää. Olikohan JCO Decaux vai joku muu joka ne mainosaulut omistaa? Innovatiivinen markkinointi tosiaan; toivottavasti MTV edes mainosti tapahtumaa kanavallaan etukäteen.

Eipä kovin tehokasta ulkomainontaakaan ole ollut, ainakin noilla omilla reiteillä mitä tulee liikuttua stadissa, niin en muista yhtään nähneeni.