QuoteSuomalaisnaiset rakastuvat saamelaismiesten vilkkusilmiin
...
Seuraavana vuonna pappi sanoi aamen, ja Henna Lukkarista tuli niin sanottu riukuvaimo.
Riuku juontuu pohjoissaamen sanasta rivgu ja tarkoittaa kirjaimellisesti ei-saamelaista naista. Henna Lukkari ei pidä riuku-sanaa halventavana, mutta koska jotkut pitävät, on turvallisempaa puhua suomalaisvaimoista.
Niin tekee myös filosofian lisensiaatti Outi Korpilähde, joka on tutkinut Ylä-Lapin saamelaismiesten suomalaisia vaimoja. Hänen väitöskirjansa tarkistetaan Lapin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa syystalvella.
Tutkimus on aiheensa ensimmäinen, vaikka ilmiö on vanha. Saamelaiset naivat vaimoiksi suomalaisia jo 1700-luvulla.
Nykyään suomalaisvaimoja elää Ylä-Lapissa muutamia satoja, Korpilähde arvioi. Tutkimuksen aihe on kutkuttava, sillä saamelaisten kotiseutu on oma maailmansa, johon vihkiytyminen on ulkopuoliselle hidasta.
...
Silti Ylä-Lapissa törmää usein naiseen, joka on muuttanut kaukaa etelästä korven keskelle saamelaisen vaimoksi. Monet heistä ovat korkeakoulutettuja, kuten opettajia, virkamiehiä tai tutkijoita.
Jokin pohjoisen miehissä ilmeisesti kiehtoo.
...
Outi Korpilähteen mukaan suomalaisnaiset pitävät saamelaismiehiä "erilaisina".
"He ovat luonnollisia, eivät jäykkiä. Osaavat liikkua metsässä ja kalastaa. Poromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Kolmasosa tutkimuksessa haastateltujen naisten saamelaispuolisoista on poromiehiä. He ovat vähemmistönä myös kaikista Suomen saamelaisista. Noin 60 prosenttia saamelaisista asuu kotiseutualueensa ulkopuolella.
Ammatista riippumatta alkuperäiskansaan kuuluvan luontosuhde on tiivis. Saamelainen virkamieskin liikkuu metsässä mutkitta, Korpilähde kertoo.
Tutkimuksen mukaan saamelaismiehet ovat myös sosiaalisia ja huolehtivaisia. Pakkasessa mies saattoi esimerkiksi tiedustella naiselta, paleleeko varpaita. Miehet mainittiin myös avoimiksi ja mukaviksi.
"Ja sitten on se pilke silmäkulmassa!" Korpilähde sanoo.
Nimimerkki Riikka kuvailee saamelaismiestä väitöskirjassa näin: " –– [Saamelaismies] katsoo toisella tavalla, jotenki se oli se, mihin kiinnitti huomiota. En mä osaa oikein selittää, toisenlainen katsekontakti, pilke silmäkulmassa."
Pilkkeen vaikutus näyttää olleen voimallinen. Nimimerkki Terhi kuvailee:
"–– semmonen helposti lähelle tuleva, hirvittävän hurmaava. . . hyvin nopeasti meni jalat alta, saamelaisilla miehillä on semmonen ominaisuus."
...
Loput: Helsingin Sanomat (http://www.hs.fi/sunnuntai/Suomalaisnaiset+rakastuvat+saamelaismiesten+vilkkusilmiin/a1404532081013?ref=hs-art-top-2)
Voi jumalauta! Ja tuo on joskus ollut valtakunnan ykköslehti. Jutunaiheiden perusteella entisen valtakunnan ykköslehden nimeksi sopisikin paremmin Helsingin Seurapiirisanomat. :facepalm:
Helsingin Pahkasian agendalla on kehua kaikkien etnisten ryhmien miehet, paitsi suomalaiset miehet: heitä solvataan, haukutaan ja vähätellään silloin, kun syyllistämiseltä ehditään.
Mutta kova työhän Heparilla ( Helsingin Pahkasika ) on, kun maailmassa on tuhansia etnisiä ryhmiä. Hyvään alkuun tosin ollaan päästy kyllä. Jännittää vain, ehtiikö koko lehti kuolla kannattamattomana ennenkuin kaikki muut kuin suomalaiset miehet on kehuttu..
Quote
"Ja sitten on se pilke silmäkulmassa!" Korpilähde sanoo.
Nimimerkki Riikka kuvailee saamelaismiestä väitöskirjassa näin: " –– [Saamelaismies] katsoo toisella tavalla, jotenki se oli se, mihin kiinnitti huomiota. En mä osaa oikein selittää, toisenlainen katsekontakti, pilke silmäkulmassa."
Minullakin on kuulemma hassu pilke silmäkulmassa kun on kolmen promillen känni päällä.
Palstan naisille tämä tiedoksi.........
QuoteTutkimuksen mukaan saamelaismiehet ovat myös sosiaalisia ja huolehtivaisia. Pakkasessa mies saattoi esimerkiksi tiedustella naiselta, paleleeko varpaita. Miehet mainittiin myös avoimiksi ja mukaviksi.
:facepalm:
Helsingin Sanomien lasku valtakunnan ykköslehdestä humaninterest- höttöön ja naistoimittajien henkilökohtaisten fantasioiden julistamiseen on aika järkyttävää, suorastaan kamalaa katseltavaa.
Minulle tuli mieleen Pulttibois-sarjan Nunnukamiehet ja Peteliuksen ja Kallialan saamat tappouhkaukset.
http://www.google.fi/search?hl=en-GB&redir_esc=&client=ms-android-samsung&source=android-browser-type&v=133247963&qsubts=1404645804537&q=nunnukamiehet&v=133247963
Quote from: Nuivake on 06.07.2014, 14:18:57
QuoteTutkimuksen mukaan saamelaismiehet ovat myös sosiaalisia ja huolehtivaisia. Pakkasessa mies saattoi esimerkiksi tiedustella naiselta, paleleeko varpaita. Miehet mainittiin myös avoimiksi ja mukaviksi.
:facepalm:
On ne uskomattomia herrasmiehiä. Tuollainen ei minulta onnistuisi koskaan.
Lapissa ollessa olenkin vain tyytynyt huoran palellessa heittämään pyssyn käteen ja kehottanut ampumaan itsensä. Sen jälkeen olen suksinut vittuun puhumatta sanaakaan.
Ei tollasten kanssa vaan voi kilpailla kun on niin suomalainen.
Tuleeko mieleen vastaavassa sävyssä kirjoitettua juttua suomalaismiesten thaivaimoista?
Joopa joo. Siinä taas näitä humanistitutkimuksia kerrakseen. Verorahoitteisesti tietenkin.
Mitenkähän on, että minusta kun alkoi tuntumaan, että tekstissä kuvaillut saamelaismiehet eivät oikein sopineet minun tuntemiini. Pääsääntöisesti. Sitä juoppoa lukuun ottamatta.
Totta on sekin, mitä tekstissä mainittiin, että saamelaismiehiä ei sido etelän rajoitukset. Niin kuin esimerkiksi lait ja asetukset. On aivan normaalia ajella päissään perhe kyydissä monkijällä porotöihin. Siis lapset kyydissä.
Lapset kasvatetaan niin, että perheen tytöt joutuvat pienestä pitäen raatamaan otsa hiessä perheen pään ja poikien piikitellessä sivusta tekemättä mitään. Perheen pään ainut homma on porotyöt ja juopottelu, ja ne ovat siitä käteviä, että niitä voi tehdä myös yhtä aikaa. Pojat, jos ovat vielä liian nuoria juopottelemaan, harjoittelevat tulevia poro- ja suurpetojen salatappokoitoksia varten rälläämällä suuritehoisilla kelkoilla ja mönkijöillä missä sattuu ilman valvontaa. Jos tekevät vahinkoa, niin "kukaan ei ole käskenyt sinun parkkeerata autoasi tuohon-pidä hyvänäsi" -tyylinen vastuun siirtäminenkin opitaankin jo lapsena. Ja jos viinakset loppuvat metsällä, niin taksi tuo lisää. Se on kallista vain kun se tuntuu siltä. "Ei sole sunkhaan kallista, se vain tuntuu jossei sullole rahhaa". Lasten vaatteet voidaan hommata sitten kirpputoreilta, jää rahat sitten perheenpään harkinnan mukaan käytettäväksi. Ja siinäpä ei äidin ja lasten sana paina, koska kulttuuri. Lapsien saamat stipenditkin on käytetty perheen ruokaan parhaissa tapauksissa perheen pään tehtyä hieman "investointeja".
Sen sijaan ne saamelaiset miehet, jotka on ottaneet elämästään ja perheestään vastuun, ovat kyllä aivan loistotyyppejä pääsääntöisesti. Näihin voi törmätä missä vain, myös etelässä. Monesti heidän kanssaan tulee toimeen, ja jos itse olet kiinnostunut vaikka metsästyksestä ja kalastuksesta niin juttuun tulee hyvin. Monesti he ovat osanneet jättää kulttuuristaan pois sellaisen haitallisen aineksen. Sen, mikä ei välttämättä ole säilyttämisen arvoista. Sen takia he ovat pärjännetkin. Hommaan kuuluu, että heitä kadehditaan, ja se näkyy siten, että jos tällaisella on vielä poroja, niin ne "katoavat" muiden toimesta. Hukka vie.
Jotenkin tuntuu, että tähän "Saamelaishypetykseen verorahoitteisesti=saamelaiskäräjät" ja porohommiin ovat hakeutuneet/jääneet ne, jotka eivät muualla pärjää.
Yllä kuvattu perustuu siihen suvakkinaisten vaikenemaan asiaan, että myös saamelaisnaisilla on paljon suomalaisia puolisoja. Tekstissä mainitun karjalaistaustan lisäksi savolaiset ovat edustettuina. Syynä suomalaismiehen valintaan lienee saamelaisnaisten yksilönä kokema kyllästyminen ylläkuvattuun roolimalliin, joka on valitettavan yleinen tänä päivänäkin. Nykyisen roolimallin pohjalla oleva työnjako on ollut ehkä toimiva silloin, kun miehillä on ollut oikeasti fyysisesti raskasta, ja moottorikelkkoja sekä mönkijöitä ei ole ollut.
Rehellisellä, riskillä, raittiilla, ahkera ja maastokestävällä, vaikkakin vähän hiljaisemmallakin, suomalaismiehellä on vientiä. Vastavuoroisesti mies saa yleensä kodista ja lapsista huolehtivan, ja metsähommista naputtamaton tasaveroisen kaverin, joka ei turhista pikkuasioista valita.
Ongelmana saattaa vain olla vaimon suku, ja varsinkin appivanhemmat, jotka eivät oikein aina suomalaismiestä sulata. Siitä aiheutuu usein piikittelyä ja kiusantekoa. Siitä ei kannata välittää, koska harvoin tyttö panee pahakseen, kun anopille ja apelle laittaa rajat. Muuten käy niin, että anoppi huseeraa nurkissa ja säätää kaikkea.
Ja muutenkin perinteinen saamelainen yhteisö on nurkkakuntainen, sisäänpäinkääntynyt ja korostuneen herkkä kaikelle. Yhteisössä yleisenä toimintamallina on heikoimpien painaminen ja äänekäs vallalla ja voimalla, kuvitellullakin sellaisella, öykkäröinti. Ne maan hiljaiset ovat siellä yhteisön sisälläkin usein niitä parhaita tyyppejä. Öykkärit saattavat haastaa kokeilemaan voimia, mutta kun kerran vedät pataan "vahvaa miestä", niin muut ei yleensä enää kokeile. Samoin luonto on pois, jos on aina niin turvallinen elämänpiiri ja joukko ympäriltä poissa. Tehokkainta on, jos joku öykkäröi jatkuvasti, käydä hieman "juttelemassa painavasti" öykkärin kanssa, kun muu lössi ei ole tukena ja turvana.
Ja ylläoleva kirjoitus perustuu omakohtaisiin kokemuksiiin ja havaintoihin....
Suomalaisnaisille ulkomaalainen/vähemmistöön kuuluva mies tuntuu olevan jonkinlainen palkinto, jota on kiva esitellä kaikille. Näitä suhteita sitten (nais)toimittajat hehkuttavat lehtien palstoilla, mutta unohtavat mainita, miten sellaiset liitot yleensä päättyvät.
Eivätkö saamelaiset olekaan suomalaisia? :-\
Jos heiltä itseltään kysytään. Eivät, jos jaossa on velvoitteita. Kyllä, jos jaossa on oikeuksia ja erivapauksia.
Perehtykää Ylä-Lapin maaoikeuskiistaan ja ILO-sopimuksen ratifiointimylläkkään, niin näette missä mennään. Tukea antaa RKP ynnä suvakit.
Siellä ne "ulkomaalaisen oloiset" hurmaavat "Vilkkusilmät" punovat juoniaan RKP:n avustuksella ja ilmeisesti osin rahoittamanakin...
Kollumeilta Koilliseen-bloki, Hirvasrumpu-bloki sekä Jouni kitin kirjoitukset, niin pääsee alkuun.
Quote from: Miniluv on 06.07.2014, 14:38:40
Tuleeko mieleen vastaavassa sävyssä kirjoitettua juttua suomalaismiesten thaivaimoista?
Ainakin Iltalehdessä ollut otsikolla Ihanat thaivaimot. Negatiivisiakin juttuja kyllä löytyi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120116397733_uu.shtml
hmmm. suomessa asuva ja täällä syntynyt lappalainen on siis saamelainen ja sitten niiden suomalaisvaimot. suomeen muuttanut somalilainen on heti tullessaan jo suomalainen samoin kuin hänen koko sukunsa. afrikkalinen espoosta vuokrakämpän saanut raiskari on espoolaismies 8)
oma mies kysyy talvipakkasella mettäreissulla että paleleeko sua. tietääkseni hänen suvussaan ei ole lappalaisia :o
Quote from: rölli2 on 06.07.2014, 15:59:57
hmmm. suomessa asuva ja täällä syntynyt lappalainen on siis saamelainen ja sitten niiden suomalaisvaimot. suomeen muuttanut somalilainen on heti tullessaan jo suomalainen samoin kuin hänen koko sukunsa. afrikkalinen espoosta vuokrakämpän saanut raiskari on espoolaismies 8)
oma mies kysyy talvipakkasella mettäreissulla että paleleeko sua. tietääkseni hänen suvussaan ei ole lappalaisia :o
Suomessa ulkomaalaiset ovat tasa-arvoisempia kuin suomalaiset.
Näinhän on muutoinkin ollut kautta Suomen historian.
Miksei kukaan nimittele saamelaisia rasisteiksi?
Quote from: rölli2 on 06.07.2014, 15:59:57
oma mies kysyy talvipakkasella mettäreissulla että paleleeko sua. tietääkseni hänen suvussaan ei ole lappalaisia :o
Tämä on samaa lajia, että mun Muhis on niiiiiin hellä, huolehtivainen ja huomioon ottava...toisinaan hieman vain tuliluontoinen...
Quote from: Nuivake on 06.07.2014, 14:18:57
QuoteTutkimuksen mukaan saamelaismiehet ovat myös sosiaalisia ja huolehtivaisia. Pakkasessa mies saattoi esimerkiksi tiedustella naiselta, paleleeko varpaita. Miehet mainittiin myös avoimiksi ja mukaviksi.
:facepalm:
Kyselevätkö muuten ne muslimimiehet koskaan muijiltaan, onko niillä kuuma niissä mustissa kokovartalosäkeissä?
Quote from: Tsuudi on 06.07.2014, 16:06:36
Quote from: rölli2 on 06.07.2014, 15:59:57
oma mies kysyy talvipakkasella mettäreissulla että paleleeko sua. tietääkseni hänen suvussaan ei ole lappalaisia :o
Tämä on samaa lajia, että mun Muhis on niiiiiin hellä, huolehtivainen ja huomioon ottava...toisinaan hieman vain tuliluontoinen...
;D ei olis pitäny kehua. sehän on vaan suomalainen
Vai tälläinen tarina tällä kertaa :D
Quote"Ja sitten on se pilke silmäkulmassa!" Korpilähde sanoo.
Kuten tällä Suomen kuuluisimmalla saamelaisella:
(http://i60.tinypic.com/wu13z4.jpg)
Quote from: rölli2 on 06.07.2014, 16:52:24
Quote from: Tsuudi on 06.07.2014, 16:06:36
Quote from: rölli2 on 06.07.2014, 15:59:57
oma mies kysyy talvipakkasella mettäreissulla että paleleeko sua. tietääkseni hänen suvussaan ei ole lappalaisia :o
Tämä on samaa lajia, että mun Muhis on niiiiiin hellä, huolehtivainen ja huomioon ottava...toisinaan hieman vain tuliluontoinen...
;D ei olis pitäny kehua. sehän on vaan suomalainen
:) Niin, kun suomalaisilla sitä ominaisuutta pidetään itsestään selvänä. Muhiksien ym. toiseuksien kohdalla se on tuotava aina erikseen ja selkeästi esiin...
Quote from: koli on 06.07.2014, 17:38:40
Quote"Ja sitten on se pilke silmäkulmassa!" Korpilähde sanoo.
Kuten tällä Suomen kuuluisimmalla saamelaisella:
(http://i60.tinypic.com/wu13z4.jpg)
Onkohan tämä sankari muuten jo päässyt linnasta? Pitääpä ruveta taas kattelemaan varaston ovien ja työkalujen perään...
Itse tunnen saamelaisnaisen joka meni naimisiin erittäin tumman intialaisen kanssa ja he asuu pohjois-Suomessa.
Ei mulla muuta, saamelaiset on ihan mielenkiintoinen kansa joka elää vähän eristyksissä muusta Suomesta.
Ei pidä yleistää, mutta jotensakin tyrmistyttävää edes yksittäistapauksissa kuulla joidenkin naisten tunnustautuvan niin ahdasmielisiksi, että heidän "täytyy" saada tumma mies. Kovin on syvällistä juu. Luulisi, että ihminen on kokonaisuus ja että jos toisesta muutoin löytyy mukavia ominaisuuksia, on aivan yhdentekevää, edustaako hän vähemmän haluttua hiusten väriä. Itselleni miehenä on aivan yhdentekevää tulevan kumppanini hiusten tai silmien väri. Kyllä se akka katsotaan luonteen ja yleisen viehättävyyden perusteella. Kaljukin menee, jos on muutoin söötti!
Mutta että joitain naisia ei näköjään edes hävetä tunnustaa, että halutaan sen-ja-sen värisillä hiuksilla varustettu mies! Sitten kun mies ilmoittaa vaativansa tiettyjä fyysisiä ominaisuuksia, häntä pidetään sikana ja tollona! Vastaavanlaista naista pidetään sen sijaan vain rohkeana ja määrätietoisena seikkailijana, joka tietää, mitä tahtoo.
Quote from: M13 on 06.07.2014, 15:43:41
Eivätkö saamelaiset olekaan suomalaisia? :-\
Ne vie meidän naiset! :o
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:17:41
Ne vie meidän naiset! :o
Ei nyt sentään. Suomalaisia naisia on miljoonia, saamelaisia vain joitain tuhansia. ;)
Quote from: Micke90 on 06.07.2014, 20:19:08
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:17:41
Ne vie meidän naiset! :o
Ei nyt sentään. Suomalaisia naisia on miljoonia, saamelaisia vain joitain tuhansia. ;)
Ne vie meidän porot? :roll:
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:20:40
Ne vie meidän porot? :roll:
Ja verorahat porotukien muodossa. :P
Quote from: Micke90 on 06.07.2014, 20:23:42
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:20:40
Ne vie meidän porot? :roll:
Ja verorahat porotukien muodossa. :P
Ovat siis rikkaus ja voimavara.
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:26:41
Ovat siis rikkaus ja voimavara.
Erotuksena kamelikuskeihin tosin se, että poroja esiintyy täällä luonnostaan, kameleita ei. Parasta olisi siis pitää saamelaiset täällä ja palauttaa kamelikuskit kotimaihinsa.
Quote from: Micke90 on 06.07.2014, 20:28:32
Quote from: Ano Nyymi on 06.07.2014, 20:26:41
Ovat siis rikkaus ja voimavara.
Erotuksena kamelikuskeihin tosin se, että poroja esiintyy täällä luonnostaan, kameleita ei. Parasta olisi siis pitää saamelaiset täällä ja palauttaa kamelikuskit kotimaihinsa.
Luulen että tuossa käy päinvastoin, on tämä sen verran ihmeellinen nykyään.
Vihjaileeko Pravda sitä että saamelaiset miehet ovat eläimellisiä ja heillä on vilkkuluomet jotka ovat ainakin suomalaisilta tietääkseni surkastuneet ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilkkuluomi
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla. Useimmat suomalaiset koska ovat vieraantuneet niin kaupunkilaiselämään, että suomalainen luonto ja sen tarjoamat elämykset ja antimet ovat voineet unohtua kokonaan.
Nykyisin voisikin hyvä bisnesidea olla siinä, että tarjoaisi kaupunkilaisille "eräkursseja" (esim. kansalaisopiston kautta), joissa opetettaisiin helppoja erätaitoja luonnossa. Siihen voisi kuulua kalastusta, metsästystä, retkeilyä, tulen tekemistä, solmujen oppimista, marjojensienien yms. tunnistamista ja poimista, teltan pystyttämistä yms.
Todellista vastusta en usko saamelaismiehistä olevan suomimiehille. Muistuttavat liikaa eskimoita ja elävät liian rajaseuduilla. Eikä tuo eräelämäkään ole niin suosittua nykyisin.
Quote from: nollatoleranssi on 06.07.2014, 21:13:04
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla.
Eivät elä. Vievät mönkijällä rehua ja heinää ylisuurille porolaumoilleen. Työkoneita on muitakin, ja öljynvaihto sujuu jouheasti laskemalla jäteöljyt maahan - maasta olet öljy tullut ja maahan sinut pitää kerran kaataman, tuumii Jouni, eikä lähde viemään jäteasemalle.
Luonnon ehdoilla eläminen on romantiikkaa ja mennyttä aikaa.
Quote from: M on 06.07.2014, 22:08:26
Quote from: nollatoleranssi on 06.07.2014, 21:13:04
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla.
Eivät elä. Vievät mönkijällä rehua ja heinää ylisuurille porolaumoilleen. Työkoneita on muitakin, ja öljynvaihto sujuu jouheasti laskemalla jäteöljyt maahan - maasta olet öljy tullut ja maahan sinut pitää kerran kaataman, tuumii Jouni, eikä lähde viemään jäteasemalle.
Kuinka monta miljoonaa vuotta Jouni voi laskea mönkijänsä ja moottorikelkkansa öljyt maahan ilman mitään näkyvää seurausta? Entä kuinka monta vuotta kiinalaiset, intialaiset ja indoneesit etc. voivat tuhota ympäristöä ennen kuin globaali ympäristökatastrofi tapahtuu?
Vähän suhteellisuuden tajua, pliis! Saamelaisilla lienee jokin käsitys kaiken jatkuvuudesta ja sen turvaamisesta, kuten kiinalaisilla maataloudesta elävilläkin, mutta se todistettavasti puuttuu kiinalaisilta (ja muiltakin aasialaisilta) kapitalisteilta.
Quote from: JoKaGO on 06.07.2014, 22:17:12
Quote from: M on 06.07.2014, 22:08:26
Quote from: nollatoleranssi on 06.07.2014, 21:13:04
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla.
Eivät elä. Vievät mönkijällä rehua ja heinää ylisuurille porolaumoilleen. Työkoneita on muitakin, ja öljynvaihto sujuu jouheasti laskemalla jäteöljyt maahan - maasta olet öljy tullut ja maahan sinut pitää kerran kaataman, tuumii Jouni, eikä lähde viemään jäteasemalle.
Kuinka monta miljoonaa vuotta Jouni voi laskea mönkijänsä ja moottorikelkkansa öljyt maahan ilman mitään näkyvää seurausta? Entä kuinka monta vuotta kiinalaiset, intialaiset ja indoneesit etc. voivat tuhota ympäristöä ennen kuin globaali ympäristökatastrofi tapahtuu?
Vähän suhteellisuuden tajua, pliis! Saamelaisilla lienee jokin käsitys kaiken jatkuvuudesta ja sen turvaamisesta, kuten kiinalaisilla maataloudesta elävilläkin, mutta se todistettavasti puuttuu kiinalaisilta (ja muiltakin aasialaisilta) kapitalisteilta.
Käytit han-argumenttia :)
Edelleenkään saamelaiset eivät mielestäni el kategorisesti luonnosta ja luonnon ehdoilla.
Quote from: M on 06.07.2014, 22:38:49
Edelleenkään saamelaiset eivät mielestäni el kategorisesti luonnosta ja luonnon ehdoilla.
Mun pointtini oli, että saamelaisilla on rajattomasti luontoa, mitä raiskata. Aasialaiset ehtivät tuhota maapallon kuusi kertaa, ennen kuin Jounin jäteöljyt alkaisivat tuntua saamelaisten elämässä mitenkään.
No, moraalisesti ajatellen sinä olet oikeassa, mun moraalini on joustavampi ;)
Quote from: JoKaGO on 06.07.2014, 22:45:08
Quote from: M on 06.07.2014, 22:38:49
Edelleenkään saamelaiset eivät mielestäni el kategorisesti luonnosta ja luonnon ehdoilla.
Mun pointtini oli, että saamelaisilla on rajattomasti luontoa, mitä raiskata. Aasialaiset ehtivät tuhota maapallon kuusi kertaa, ennen kuin Jounin jäteöljyt alkaisivat tuntua saamelaisten elämässä mitenkään.
No, moraalisesti ajatellen sinä olet oikeassa, mun moraalini on joustavampi ;)
Väittävät pohjoisen luonnon olevan herkkä...
Quote from: M on 06.07.2014, 23:04:35
Quote from: JoKaGO on 06.07.2014, 22:45:08
Quote from: M on 06.07.2014, 22:38:49
Edelleenkään saamelaiset eivät mielestäni el kategorisesti luonnosta ja luonnon ehdoilla.
Mun pointtini oli, että saamelaisilla on rajattomasti luontoa, mitä raiskata. Aasialaiset ehtivät tuhota maapallon kuusi kertaa, ennen kuin Jounin jäteöljyt alkaisivat tuntua saamelaisten elämässä mitenkään.
No, moraalisesti ajatellen sinä olet oikeassa, mun moraalini on joustavampi ;)
Väittävät pohjoisen luonnon olevan herkkä...
... ja puun polton saunan pesässä olevan se kaikkein vaarallisin ympäristölle :facepalm:
Quote from: Iloveallpeople on 06.07.2014, 13:40:02
"He ovat luonnollisia, eivät jäykkiä. Osaavat liikkua metsässä ja kalastaa. Poromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Suomalainen mies on kuulemma niin juntti että täytyy ottaa rikkaammasta kulttuurista mies ja sitten kun suomalaismies ei ole juntti niin on rajoittunut, kiireinen ja "kotkotuksissa" kiinni liiaksi. Teki niin tai näin...
Quote from: M on 06.07.2014, 22:08:26
Quote from: nollatoleranssi on 06.07.2014, 21:13:04
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla.
Eivät elä. Vievät mönkijällä rehua ja heinää ylisuurille porolaumoilleen. Työkoneita on muitakin, ja öljynvaihto sujuu jouheasti laskemalla jäteöljyt maahan - maasta olet öljy tullut ja maahan sinut pitää kerran kaataman, tuumii Jouni, eikä lähde viemään jäteasemalle.
Luonnon ehdoilla eläminen on romantiikkaa ja mennyttä aikaa.
Onhan niitä koneita ja moottorisahatkin, mutta eipä tuota nykyisin ilman sellaisia pärjäisi. Tai sitten pitäisi elää lähestulkoon omavaraistaloudessa. Pientä ne ovat tuollaiset.
Quote from: nollatoleranssi on 07.07.2014, 02:08:46
Quote from: M on 06.07.2014, 22:08:26
Quote from: nollatoleranssi on 06.07.2014, 21:13:04
Edes kerran HS uutisoi saamelaisista. Pidän sitä hyvänä asiana. Samoin on hienoa, että saamelaiset noudattavat "vanhoja perinteitä" ja muutenkin elävät luonnosta ja sen ehdoilla.
Eivät elä. Vievät mönkijällä rehua ja heinää ylisuurille porolaumoilleen. Työkoneita on muitakin, ja öljynvaihto sujuu jouheasti laskemalla jäteöljyt maahan - maasta olet öljy tullut ja maahan sinut pitää kerran kaataman, tuumii Jouni, eikä lähde viemään jäteasemalle.
Luonnon ehdoilla eläminen on romantiikkaa ja mennyttä aikaa.
Onhan niitä koneita ja moottorisahatkin, mutta eipä tuota nykyisin ilman sellaisia pärjäisi. Tai sitten pitäisi elää lähestulkoon omavaraistaloudessa. Pientä ne ovat tuollaiset.
Niinhän tuolla väitettiinkin elettävän "luonnossa ja luonnon ehdoilla" mikä ei minun mielestäni oikein tarkoita porokarjan ruokkimista muun karjankasvatuksen tavoin vaikka ruokkiminen tapahtuisikin maastossa.
Saamelaisten kannalta on hyvä asia ettei heidän asuinsijoillaan kasva oikein isoa metsää. Hehän lyhytkasvuisina ja -jalkaisina olisivat joka kannossa perseestään kiinni
Rehellinen Lapin mies.
Quote from: JoKaGO on 06.07.2014, 23:56:35
... ja puun polton saunan pesässä olevan se kaikkein vaarallisin ympäristölle :facepalm:
Noita EU-hömpötyksiä taas. Kuka niitä enää viitsii vakavasti ottaa saati noudattaa? >:(
"jalo villi" mytologiaa taas, samallalailla ne elää kun suomalaiset poislukien ne jotka on tehneet saamelaisuudesta ammatin.
Suomalaiset white trash naiset rakastuvat saamelaisten, turkkilaisten, somalien jne vilkkusilmiin. ->
Saavat lapsen/lapsia.->
Eroavat noin parin vuoden sisään. ->
Elävät sosiaalituella, jonka vilkkusilmättömät suomalaismiehet pääsääntöisesti maksavat yksityissektorin työnteolla. ->
Lapset kasvavat päin helvettiä.
Quote from: Iloveallpeople on 06.07.2014, 13:40:02
QuoteSuomalaisnaiset rakastuvat saamelaismiesten vilkkusilmiin
...
"He ovat luonnollisia, eivät jäykkiä. Osaavat liikkua metsässä ja kalastaa. Poromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
...
Apua, tarvitsen terapiaa tai ainakin eheyttävän voimahalin. Minä nimittäin arvostan luonnollisia suomalaisia miehiä, jotka eivät ole vapaita aikatauluista ja rajoituksista. Vahvistamattomien huhujen mukaan monet heistä osaavat liikkua metsässä, jotkut hurjapäät jopa kalastavat.
Muoks: typo.
Eikös tämäkin hääohjelman heppu ollut saamelainen? Katoili ryyppäämään ja muutenkin oli vapaa aikatauluista ja rajoituksista. Kyllä kävi mielessä ohjelmaa katsoessa, että kaikenlaisia sitä naiset ristikseen ottaa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288655874786.html
Minut yllätti, että saamelaismiehetkin ovat naisen tunteet huomioon ottavia. Olen luullut, että tällä ominaisuudella on siunattu vain etelän miehiä ja erityisesti gambialaisia. "Gambialaiset miehet ovat koko ajan vahvasti läsnä inhimillisissä kohtaamisissa. Kaikki on juuri sellaista kuin naiset toivovat. Gambialaiset miehet eivät ole tunteiden ilmaisultaan kylmiä kuten suomalaiset, vaan he antavat huomiota ja kuuntelevat naisia. Gambialaiset miehet eivät koskaan lyö naista."
http://tuuritapio.blogspot.fi/2011/01/jaatavasta-hiljaisuudesta-gambian.html
Tarina ei kerro vilkkuvatko saamelaismiesten silmät Koskenkorvan takia vaiko lantalaisen naisen? Who knows... :roll:
QuoteGambialaiset miehet ovat koko ajan vahvasti läsnä inhimillisissä kohtaamisissa. Kaikki on juuri sellaista kuin naiset toivovat.
Minulla ei ole hajuakaan mitä tuo sillintuoksuinen lausahdus tarkoittaa, mutta en
onneksi ole gambialainen, niin ei minun tarvitsekkaan. Cool story.
Quote from: tapio on 07.07.2014, 10:40:12
"Gambialaiset miehet eivät ole tunteiden ilmaisultaan kylmiä kuten suomalaiset, vaan he antavat huomiota ja kuuntelevat naisia. Gambialaiset miehet eivät koskaan lyö naista."
Kuka nyt rahoittajaansa menisi lyömään. Siinä voisi joutilas ja mukava elämä vaikeutua äkkiä huomattavasti.
Kyllä kai sitä pitää näitä Toiseuden toteemeja kehua. Aikansa kun hokee, niin uskoo itsekin.
Voihan se olla että näillä naikkosilla, jotka hakee näitä "vahvasti läsnäolevia" onnen airuita,
on hiukka markkinointipulmia. Kunhan kelpaa. Toisinaan käy, kunhan on edes nainen:
Turisti kysyy Aslakalta, jotta kumpi se on parempi: poro vai nainen?
Aslakka vastaa: "Jo vain se piät kysyä naapurin Nilsulta, se ko on kerra saanu naistaki."
Totta toinenkin puoli....
Hesari se vaan jatkaa mahalaskuaan.
Minulle tuli mieleeni Amerikan intiaaninaiset, jotka ihastuivat valkoihoisiin turkismetsästäjiin. Puoliverisiä intiaaneja syntyi paljon. Tässä on jotain ihmislajin luontaista käytöstä, joka näkyy maahanmuuttopolitiikassakin. Vähän kuin se että koulussa uokan tytöt ihastuvat mieluummin jonkin toisen luokan poikiin.
^
Jokin teoria väittää, että näin evoluutio/ns. "luonto" pyrkii välttämään sisäsiittoisuutta ja näin ollen geeniperimä vaimikäonkaan monipuolistuu.
Quote from: nitkunatku on 07.07.2014, 18:07:37
^
Jokin teoria väittää, että näin evoluutio/ns. "luonto" pyrkii välttämään sisäsiittoisuutta ja näin ollen geeniperimä vaimikäonkaan monipuolistuu.
Tuo on lähinnä vasemmiston peruspropagandaa.
Oikeasti kaikki eläimet niinkuin ihmiset pohjimiltaan suosii sisäsiittoisuutta. Sekoituksia tulee lähinnä silloin kun vierasheimo tappaa naapuriheimon urokset ja raiskaa naiset. Ennen siis ns. modernia aikaa, missä me nyt elämme.
QuoteFamily business
The birds preferred first cousins over both full siblings and unrelated birds, suggesting that they prefer inbreeding, though not incest.
In a follow-up study, Professor Bateson put newly hatched chicks in a pen with each other. Amazingly, siblings and cousins tended to clump together in groups, even though they had never come into contact.
"Although we never proved it, we speculated that this was due to similar behavioural preferences between relatives," says Bateson. "How it was mediated, we never found out," he adds, "but since the quail chicks also tended to be attracted to relatives in adulthood, we reasonably thought that they were using behavioural cues here as well."
Further work may be needed to discover the precise mechanisms by which personality and facial features interact to determine our mating preferences.
In the human mating game, describing someone as having a nice personality has turned into an insult, because we regard a person's behaviour as secondary to other, more important cues of attractiveness.
But the next time someone describes an eligible member of the opposite sex in this way, perhaps we should all take a bit more notice.
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/articles/emotions/faceperception1.shtml
Quote from: Janix on 07.07.2014, 16:46:02
Minulle tuli mieleeni Amerikan intiaaninaiset, jotka ihastuivat valkoihoisiin turkismetsästäjiin. Puoliverisiä intiaaneja syntyi paljon. Tässä on jotain ihmislajin luontaista käytöstä, joka näkyy maahanmuuttopolitiikassakin. Vähän kuin se että koulussa uokan tytöt ihastuvat mieluummin jonkin toisen luokan poikiin.
Naisten keskuudessa esiintyvä pyrkimys naida oman ryhmän ulkopuolelta on alitajuinen keino kilpailuttaa oman ryhmän uroksia ja saada tätä kautta parempia etuja. Kyseessä on jossain mielessä sama ilmiö kuin vaikkapa sohvakaupassa: ellei yksi sohvakauppias tingi tarpeeksi, voi myyjälle sanoa käyvänsä vielä naapuriliikkeessä katsomassa.
Mitä enemmän sohvaliikkeitä on, sitä paremmat edut sohvanostaja voi saada. Samoin on pariutumisen laita: mitä laajemmasta potentiaalisten miesten ehdokasjoukosta nainen voi valita ja kilpailuttaa, sitä suuremmat edut hän voi saada. Vaikka käytännössä usein ei puhutakaan suoranaisista, mitattavista eduista, johtaa miesten kilpailuttaminen siihen, että mitä suurempi joukko miehiä kilpailee naisista, sitä korkeammalla omaa tasoaan ylempänä olevan miehen nainen voi periaatteessa saada ja vaikkei näin tapahtuisikaan, naiselle tulee vaikutelma suuresta valinnan vapaudesta ja kilpailun kautta koetusta omasta erinomaisuudesta.
Miksi sitten nainen valitsee persaukisen keharimaalaisen aidosti tasokkaan, koulutetun ja varakkaan länsimaisen miehen sijaan? Syyt ovat moninaiset. Ensinnäkin pelkkä sattuma voi puuttua peliin jo siinä vaiheessa, kun nainen saattaa itsensä alttiiksi kehitysmaalaiselle kontaktille. Toisekseen naiset emotionalisteina eivät kykene välttämättä rationaalisesti ymmärtämään valintojensa seurauksia, vaan saattavat tuntea vetoa sellaiseen kosijaan, joka puhuu paljon tunteistaan. Nainen ei välttämättä naiiviuttaan kykene käsittämään, että kyseessä eivät ole aidot tai ainakaan suomalaisista tunteista poikkeavat lemmentunteet, vaan kyseessä on usein sosiaalinen peli ja kulttuurin vaatimusten mukainen normikäytös. Niinpä nainen saattaa haksahtaa siirappia puhuvaan tummanahkaan kuvitellen löytäneensä todella omistautuneen ja ihastuneen miehen kalsean Suomimiehen sijaan. Nainen ei ymmärrä, että kehitysmaalainen liehittelee kulttuurinsa ehdoin eikä välttämättä sydämensä ehdoin.
Eräs syy naisille naida kehitysmaalaisia on myös siinä, että halutaan kostaa suomalaiselle miehelle näiden kanssa koetut ikävät kokemukset, vaikka ne olisivatkin olleet enemmän tai vähemmän itse aiheutettuja. Lisäksi jotkut naiset kokevat riittämättömyyttä kaiken aineellisen hyvän keskellä, koska alitajuisesti ymmärtävät, etteivät omien kykyjensä perusteella ole ansainneet moista hyvää. Koska nainen ei kuitenkaan uskalla kohdata tätä faktaa, hänen psyykkiset rakenteensa ulkoistavat prosessin ja naamioivat sen inhoksi länsimaista, yltäkylläistä ja kehittynyttä yhteiskuntaa vastaan. Täten nainen myös inhoaa kaikkia tuon kulttuurin edustajia ja etenkin sen rakentajia, toisinsanoen valkoisia heteromiehiä. Siksi nainen alkaa palvoa erilaisuutta, jota naisen mielestä ilmentävät hintit, mustanahkaiset ja länsimaisuutta uskontonsa perusteella inhoavat musulmaanit.
Valitettavasti on niin, että naisen kapinallinen teutarointi ihmissuhdevalinnoissa usein kääntyy hänen omaksi päänmenokseen.
Quote from: Eino P. Keravalta on 07.07.2014, 18:57:32
Quote from: Janix on 07.07.2014, 16:46:02
Minulle tuli mieleeni Amerikan intiaaninaiset, jotka ihastuivat valkoihoisiin turkismetsästäjiin. Puoliverisiä intiaaneja syntyi paljon. Tässä on jotain ihmislajin luontaista käytöstä, joka näkyy maahanmuuttopolitiikassakin. Vähän kuin se että koulussa uokan tytöt ihastuvat mieluummin jonkin toisen luokan poikiin.
Naisten keskuudessa esiintyvä pyrkimys naida oman ryhmän ulkopuolelta on alitajuinen keino kilpailuttaa oman ryhmän uroksia ja saada tätä kautta parempia etuja. Kyseessä on jossain mielessä sama ilmiö kuin vaikkapa sohvakaupassa: ellei yksi sohvakauppias tingi tarpeeksi, voi myyjälle sanoa käyvänsä vielä naapuriliikkeessä katsomassa.
Mitä enemmän sohvaliikkeitä on, sitä paremmat edut sohvanostaja voi saada. Samoin on pariutumisen laita: mitä laajemmasta potentiaalisten miesten ehdokasjoukosta nainen voi valita ja kilpailuttaa, sitä suuremmat edut hän voi saada. Vaikka käytännössä usein ei puhutakaan suoranaisista, mitattavista eduista, johtaa miesten kilpailuttaminen siihen, että mitä suurempi joukko miehiä kilpailee naisista, sitä korkeammalla omaa tasoaan ylempänä olevan miehen nainen voi periaatteessa saada ja vaikkei näin tapahtuisikaan, naiselle tulee vaikutelma suuresta valinnan vapaudesta ja kilpailun kautta koetusta omasta erinomaisuudesta.
Miksi sitten nainen valitsee persaukisen keharimaalaisen aidosti tasokkaan, koulutetun ja varakkaan länsimaisen miehen sijaan? Syyt ovat moninaiset. Ensinnäkin pelkkä sattuma voi puuttua peliin jo siinä vaiheessa, kun nainen saattaa itsensä alttiiksi kehitysmaalaiselle kontaktille. Toisekseen naiset emotionalisteina eivät kykene välttämättä rationaalisesti ymmärtämään valintojensa seurauksia, vaan saattavat tuntea vetoa sellaiseen kosijaan, joka puhuu paljon tunteistaan. Nainen ei välttämättä naiiviuttaan kykene käsittämään, että kyseessä eivät ole aidot tai ainakaan suomalaisista tunteista poikkeavat lemmentunteet, vaan kyseessä on usein sosiaalinen peli ja kulttuurin vaatimusten mukainen normikäytös. Niinpä nainen saattaa haksahtaa siirappia puhuvaan tummanahkaan kuvitellen löytäneensä todella omistautuneen ja ihastuneen miehen kalsean Suomimiehen sijaan. Nainen ei ymmärrä, että kehitysmaalainen liehittelee kulttuurinsa ehdoin eikä välttämättä sydämensä ehdoin.
Eräs syy naisille naida kehitysmaalaisia on myös siinä, että halutaan kostaa suomalaiselle miehelle näiden kanssa koetut ikävät kokemukset, vaikka ne olisivatkin olleet enemmän tai vähemmän itse aiheutettuja. Lisäksi jotkut naiset kokevat riittämättömyyttä kaiken aineellisen hyvän keskellä, koska alitajuisesti ymmärtävät, etteivät omien kykyjensä perusteella ole ansainneet moista hyvää. Koska nainen ei kuitenkaan uskalla kohdata tätä faktaa, hänen psyykkiset rakenteensa ulkoistavat prosessin ja naamioivat sen inhoksi länsimaista, yltäkylläistä ja kehittynyttä yhteiskuntaa vastaan. Täten nainen myös inhoaa kaikkia tuon kulttuurin edustajia ja etenkin sen rakentajia, toisinsanoen valkoisia heteromiehiä. Siksi nainen alkaa palvoa erilaisuutta, jota naisen mielestä ilmentävät hintit, mustanahkaiset ja länsimaisuutta uskontonsa perusteella inhoavat musulmaanit.
Valitettavasti on niin, että naisen kapinallinen teutarointi ihmissuhdevalinnoissa usein kääntyy hänen omaksi päänmenokseen.
Ihmettelen vähän, että jos tavoitteena on esiintyä rationaalisena, asiassa pitäytyvänä toimijana, niin miten se ihan oikeasti onnistuu tällaisten uhriutumisvuodatusten saattelemana? Ihan totta, tällainen kyökkipsykologia istuisi paremmin Kumman Kaa Ellun analyyseiksi (http://www.youtube.com/watch?v=bJBFfF-jE4I#t=652) -
"sen Merjan olemuksestahan näkee, että hän ei ole ottanut omaa reviiriään vaan hekee isähahmoa, ehkä koko loppuelämänsä että ... Vesahan on siinä vaan korvike". - Miten ihmeessä muutaman suomalaisnaisen rakastuminen saamelaismieheen on suomalaismiehelle tällainen uhka? Vaikka Hesari kirjoittaisi aiheesta vähän höpsön kesäartikkelin? Naistenlehdissä on vastaavia, joissa vaimo ulkomainen ja mies suomalainen, tuon linkitetyn Iltalehden Ihanat thai-vaimot tapaan. Tai jos se on uhka niin luuletteko tosiaan että naisille v*ttuilu ja mimosamainen ruikuttaminen on se tie, jolla asemat vallataan takaisin? Jotenkin epäilen toimivuutta.
PS. Sukupuoli ja rodullistaminen teemanumero, kuin nenä päähän tähän
Suomalainen mies jälkimodernin valtion Toisena - teemaanne.
http://hommaforum.org/index.php?topic=94642.msg1656589;topicseen#msg1656589
QuoteIhmettelen vähän, että jos tavoitteena on esiintyä rationaalisena, asiassa pitäytyvänä toimijana, niin miten se ihan oikeasti onnistuu tällaisten uhriutumisvuodatusten saattelemana?
Hyvä Kerttu, en minä ainakaan ole pyrkinyt esiintymään erityisen rationaalisena. Ja mitä tulee uhriutumiseen, niin ainakin maahanmuuttajien kohdalla se on osoittautunut erityisen toimivaksi ja kaikenlaisia etuja tuottavaksi metodiksi.
Quote..tällainen kyökkipsykologia..
Kumoa nyt ensin se kyökkipsykologia ja katsotaan sitten keskustelun jatkoa ;D
QuotePoromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Me aikatauluihin kangistuneet kotkottajat pidämme muuten tämän maan pystyssä tekemällä töitä, joka mahdollistaa sen, että poronpurijalla on aikaa kalastella ja helsinkiläisellä riu'ulla ihastella tämän vilkkusilmiä.
Quote from: Kivikova on 07.07.2014, 21:41:47
QuotePoromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Me aikatauluihin kangistuneet kotkottajat pidämme muuten tämän maan pystyssä tekemällä töitä, joka mahdollistaa sen, että poronpurijalla on aikaa kalastella ja helsinkiläisellä riu'ulla ihastella tämän vilkkusilmiä.
Tämän lisäksi olet vielä Syyllinen
TM...Kolonialismiin, kielenvaihtoon U name it...
QuotePoromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Tätä kuvaukseen sopivaa porukkaa on tulossa Välimeren läpi laivalasteittain, joka päivä. Ei tarvitse Korpilähteenkään enää katsella vain pohjoiseen, etelästä on tulossa rajattomasti tuota "kulminoitunutta" väkeä.
Quote from: Nuivake on 08.07.2014, 09:12:38
QuotePoromiehessä tai Tenon kalastajassa kulminoituu aikatauluista, rajoituksista ja muista Etelä-Suomen kotkotuksista vapaa mies", Korpilähde sanoo.
Tätä kuvaukseen sopivaa porukkaa on tulossa Välimeren läpi laivalasteittain, joka päivä. Ei tarvitse Korpilähteenkään enää katsella vain pohjoiseen, etelästä on tulossa rajattomasti tuota "kulminoitunutta" väkeä.
On tuossa sellainen
iso ero, että lapin miehet tekevät sentään raakaa duunia kovissa oloissa ja osaavat sen lisäksi tehdä kaikenlaista muutakin hyödyllistä. Esim. moottorimekaanikoksi poromiehen on pakko opetella itse, kun lähin korjaamo on monesti tiettömien taipaleiden takana.
Vai raakaa duunia? lähes kaikki porojen etsintätyöt, vasanmerkkaus, erotukset ym. tehdään lentovehkeillä, yleisemmin helikopterilla. Suurin osa rehuista on ostorehua, ei enää kiinnosta juuri ketään esim. kerppujen teko johon sopivaa risukkoa on rajattomasti. Pienimmätkin liikkeet tehdään konevoimin, joka on uutta tai uudehkoa takuutavaraa, joissa korjaukset vähäisiä.
Maksaja tiedetään.
Edellä mainittu totta. Erilaisten tulonsiirtojen ja ALV-vähennysten muodossa elinkeinoa tuetaan raskaasti verovaroin.
Mielikuva saamelaisista poromiehistä kovaan työhön tottuneina erämaan asukkeina on kolme-neljävuosikymmentä vanha. Nykyisin saamelaisia tuetaan muutenkin. Heillä on mm. omat saamenkieliset luokkansa, jossa on vain muutama oppilas. Opetuksen suhteen on myös erivapauksia. Haluaisitko lapsesi yhteiskunnan kustantamaan kouluun, jossa tehdään huomattavasti useammin ulkoilmaretkiä ja lapsesi saa henkilökohtaista opetusta. Mamuja ei huolita, ja se on siinä ja tässä jos toinen vanhemmista on suomalainen. Lapset eivät saa myöskään leikkiä suomalaislasten kanssa välitunneilla etteivät saa huonoja vaikutteita. Poronhoito tapahtuu valtion mailla, ja jos tulee tinkaa muiden valtion maita käyttävien ryhmien kanssa, niin saamelaisten poronhoito ajaa edelle. Kysykää vaikka Lemmenjoen kullankaivajilta. Tai paikallisilta metsästäjiltä kenen ehdoilla mennään.
Poronhoitajan ei tarvitse periaatteessa olla hereillä kuin 2 jaksoa vuodesta: Vasanmerkityksessä ja erotuksissa. Satunnaisesti kun pyörii kelkalla maastossa, niin ei "hukka vie" omia poroja. Muut ajat vuodesta voi elää niin kuin parhaaksi katsoo.
Yleensä tämä vapaaherran elämä on mahdollista vain nallewahlrooseille. Veronmaksajien tuella myös muille. Tähän asemaan pääsyä helpottaa "heikoimmassa asemassa oleminen" tai "kulttuuri".
Asumme Hölmölässä, sosialistisessa Hölmölässä.
^
Eivät saa leikkiä suomalaislasten kanssa, mitä helv...?
Mikäs siinä, viekää vain kaikki yksinkertaiset ja hölmöt akat joita vilkkusilmät kiihottavat.
Quote from: nitkunatku on 08.07.2014, 17:25:51
^
Eivät saa leikkiä suomalaislasten kanssa, mitä helv...?
Juuri sitä tässä on ihmetellyt itsekin. Vaan kyllä lapsi vaistoaa. Moni niiltä luokilta haluaa pois. Vaan vanhemmat eivät päästä.
Koska kulttuuri. Ja kulttuurin rahoituksen turvaamiseksi myös jatkossa aivopesu.
Kyllä sen näkee joistain saamelaisnuorista, että on asenne vinksahtanut ja pahoin.
Kiitos, suomen päättäjät. Kiitos Brax. Kiitos Henriksson ynnä muut suvakit.
P.S. kaiken tämän keskellä voimaa saa Eastwoodin kolmesta kuuluisimmasta lännenleffasta, jossa kaiken väkivallan, päähänpotkinnan ja kyynisyyden keskellä löytyy ripaus oikeudenmukaisuutta ja inhimillisyyttä.
Niillä on jotenkin karuudestaan huolimatta terapeuttinen vaikutus. Lähes täysin kyynistynyt yksinäinen päähenkilö, jolla kuitenkin on hitunen inhimillisyyttä sisällä.
Quote from: Kerttu Täti on 07.07.2014, 20:47:33
Ihmettelen vähän, että jos tavoitteena on esiintyä rationaalisena, asiassa pitäytyvänä toimijana, niin miten se ihan oikeasti onnistuu tällaisten uhriutumisvuodatusten saattelemana? Ihan totta, tällainen kyökkipsykologia istuisi paremmin Kumman Kaa Ellun analyyseiksi (http://www.youtube.com/watch?v=bJBFfF-jE4I#t=652) - "sen Merjan olemuksestahan näkee, että hän ei ole ottanut omaa reviiriään vaan hekee isähahmoa, ehkä koko loppuelämänsä että ... Vesahan on siinä vaan korvike".
- Miten ihmeessä muutaman suomalaisnaisen rakastuminen saamelaismieheen on suomalaismiehelle tällainen uhka? Vaikka Hesari kirjoittaisi aiheesta vähän höpsön kesäartikkelin? Naistenlehdissä on vastaavia, joissa vaimo ulkomainen ja mies suomalainen, tuon linkitetyn Iltalehden Ihanat thai-vaimot tapaan. Tai jos se on uhka niin luuletteko tosiaan että naisille v*ttuilu ja mimosamainen ruikuttaminen on se tie, jolla asemat vallataan takaisin? Jotenkin epäilen toimivuutta.
Niinpä. Naisille on sallittu uhriutuminen ja tunteisiin vetoaminen, mutta yritäpä miehenä tällaista, niin huomaat, että simsala bim, vanhat sukupuoliroolit ovat voimassa ja niidenkin käytössä, jotka niistä luopumista eniten toitottavat.
Kovan paikan tullen edes feministit eivät ole feministejä.
QuotePS. Sukupuoli ja rodullistaminen teemanumero, kuin nenä päähän tähän Suomalainen mies jälkimodernin valtion Toisena - teemaanne.
http://hommaforum.org/index.php?topic=94642.msg1656589;topicseen#msg1656589
Non habla jälkimarxismo.
Quote from: tapio on 07.07.2014, 10:40:12
"Gambialaiset miehet eivät koskaan lyö naista."
Yksikään gambialainen ei ole koskaan lyönyt naista, yhtä varmasti kuin yksikään suomalainen ei ole jättänyt lyömättä.
Näin rehellisesti sanoen - en voisi kuvitellakaan avioituvani palestiinalaishuiviin ja vaellustakkiin verhoutuneen naaraan kanssa. Näillä kun vielä naamavärkkikin on kuin lävistyskoneella tikattu. Itse jätän nämä naaraat mieluusti tuonti-musujen tai Aslakien omaisuudeksi.
Ja mitä ulkomaisiin naisiin tulee, niin voin vakuuttaa että Suomalainen mies on melkoisen kovaa valuuttaa kun menee Aasiaan tai Etelä-Amerikkaan. Ja kyse ei ole mistään maksullisista naisista, vaan ihan tavallisista, hemmetin hyvän näköisistä naisista.
Nimim. Kokemusta on, mutta silti nuivan suomalaiskaunottarn itselleen löytänyt.
Sent from my P6095 using Tapatalk
Pravda yrittää epätoivoisesti kyhätä vastakkainasettelua suomalaiset vastaan saamelaiset. Ajatus lasitalon toimittelijoilla on tietysti se että suomalaiset olisi jotain eri porukkaa kuin saamelaiset. Sinänsä surkuhupaisaa koska saamelaisethan niitä oikeita suomalaisia ovat. Ne alkuperäisasukit. Provo menee siis niin että suomalaisnaiset rakastuu suomalaismiesten vilkkusilmiin ... hups ... ööö ... ei tainnut mennä provokaatio nyt ihan putkeen :roll:
Vi*** mit* pas*** ala Pravda
Onneksi en itse enää käytä kyseistä pamflettia edes saunansytykkeeksi, joten ainoa kosketus siihen syntyy näitä ketjuja lukiessa.
Quote from: pw on 10.07.2014, 17:14:32
Pravda yrittää epätoivoisesti kyhätä vastakkainasettelua suomalaiset vastaan saamelaiset. Ajatus lasitalon toimittelijoilla on tietysti se että suomalaiset olisi jotain eri porukkaa kuin saamelaiset. Sinänsä surkuhupaisaa koska saamelaisethan niitä oikeita suomalaisia ovat. Ne alkuperäisasukit. Provo menee siis niin että suomalaisnaiset rakastuu suomalaismiesten vilkkusilmiin ... hups ... ööö ... ei tainnut mennä provokaatio nyt ihan putkeen :roll:
Vi*** mit* pas*** ala Pravda
Onneksi en itse enää käytä kyseistä pamflettia edes saunansytykkeeksi, joten ainoa kosketus siihen syntyy näitä ketjuja lukiessa.
Saamelaiset ovat saamelaisia ja suomalaiset suomalaisia. Saamelaiset eivät olet etnisiä suomalaisia, vaikka ovatkin Suomen kansalaisia ja yhteistä menneisyyttä molempien ryhmien välillä runsaasti onkin. Se, mitä nykyään pidetään suomalaisuutena tai saamelaisuutena on melko tuoretta perua. Sekä etelän suomalaisilla että pohjoisen saamelaisilla on muinaiset juuret tällä alueella, jota nykyisin kutsutaan Suomeksi. Se populaatio, jota nykyisin kustumme suomalaisiksi lienee vastaanottaneen enemmän tuorehkoa "ulkomaista" vaikutusta maantieteellisen sijaintinsa vuoksi, mutta olisi silti ongelmallista väittää, etteivätkö hekin olisi alkuperäiskansaa siinä missä syrjempänä eläneet saamelaisetkin.
Mitä Hesarin mahdollisesti masinoimaan vastakkainasetteluun tulee, voihan siinä olla jotain perää, muttei ehkä sitten kuitenkaan. Kevyttä ihmissuhde-höpöhöpöilyä tämä taitaa vain enimmäkseen olla. Välillä tuntuu, että ehkä yliarvioimme lasitalossa asustavien raapustelijoiden motiiveja ja kykyjä "mädättää".
Itselläni on jonkin verran sisäpiirin tietoa Sanoma Oy:n taloudellisesta tilanteesta. Se ei ole kehuttava. Printtimedia on kansallisesti kriisiytymässä, ja etenkin HS on tiukassa paikassa. Ilmoitustulot laskevat. HS on profiloitunut valtakunnan laajuiseksi lehdeksi, mutta on vaikeaa perustella Hakaniemessä sijaitsevan kaupan kauppiaalle miksi hänen kannattaisi mainostaa HS:ssä, koska mainos jossain Hämeenlinnassa, Seinäjoella tai Vaasassa on yhtä tyhjän kanssa.
Siksi minä (taas) kyselen tällaisten juttujen perään: onko tällä tarkoitus jotenkin edesauttaa tuon hakaniemeläisen kauppiaan mainontaa tai tuoda joku merkittävä uutistapahtuma lukijoille tietoon - vai onko tässä tarkoitus jollekin yksittäiselle HS:n toimittajalle ajaa itselleen kivaa asiaa? Sokeakin näkee että kyse on jälkimmäisestä, ja näin luvalla sanoen: hakaniemen kauppiasta tai lehden peruslukijaa ei voisi vähempää kiinostaa kenen kanssa joku utsjokinen pariutuu. Tuollaisen jutun uutisarvo ei ole edes nolla, vaan se on negatiivinen. Se kun karkoittaa sekä lukijat ja heti perässä mainostajat.
Eikö siellä HS:n toimituksen johdossa kilise mikään kello? Ristis lehti ajetaan täysin rappiolle ja operatiivinen johto puuhaa jotain aivan muuta kuin laadukasta uutistoimintaa.
Sent from my P6095 using Tapatalk
Nykyään saamelaisilla on oma koulutettu eliitti, joka kyllä pitää yllä tätä "uhriutumista" ja nostaa esille muinaista riistoa. Itseasiassa saamelaiset ovat paljon "tasa-arvoisempia" kuin monet Lapissa asuvat lantalaiset. Saavat tukea ja avustusta valtiolta rutkasti.
Aikoinaan retkeilin Lapissa paljon rinkka selässä. Näistä vilkkusilmistä ei jäänu kovinkaan mairittelevaa kuvaa. Melkosia kännääjä mennikäisiä ja rehentelijöitä. Missä olivat nuotiotaan pitäneet, niin jäljet olivat sotkuiset. Autiotuvillakin olivat usein sotkeneet sikamaisesti. Että näin!
"Tuli mies,
Lapin jätkänlainen rento
huikea musta mies..."
Ritva Oksanen - Tuli mies 1972 (https://www.youtube.com/watch?v=VItj_7RH2MM)