Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Mylly => Topic started by: J on 28.04.2011, 11:37:13

Title: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: J on 28.04.2011, 11:37:13
Teknologiateollisuuden puheenjohtaja Pekka Lundmark pelkää, että teollisuusyritykset joutuvat siirtämään urakalla työpaikkoja Suomesta, kun EU:n kaavaillut meriliikenteen rikkipäästörajat astuvat voimaan.

Konecranesin toimitusjohtajana toimiva Lundmark sanoo EK:n Prima-lehdessä suoraan, että Suomessa menetetään paljon työpaikkoja rikkidirektiivin vuoksi. Syynä on meriliikenteen kuljetusten hintojen raju kasvu.

Vaatimukset astuvat voimaa vuonna 2015.

Lundmarkin mukaan Itämeri on katsottu pääosin suomalaisten ja ruotsalaisten virkamiesten ja poliitikkojen vaatimuksesta alueeksi, jossa sovelletaan muita meriä tiukempia päästörajoja.

Suurimmillaan lasku Suomen merikuljetukselle voi olla jopa miljardi euroa vuodessa.

Suomalainen elinkeinoelämä yrittää vielä vaikuttaa kansainvälisen merenkulkujärjestön IMO:n kautta. Se tekee lopullisen päätöksen.

Liikkumavara on Lundmarkin mukaan kuitenkin enää hyvin rajallinen.


http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110472185


========

Boldaus minun.
Title: 2012-09-11 VU: YLE: Vain neljä suomalaismeppiä kannattaa rikkidirektiiviä
Post by: skrabb on 11.09.2012, 10:15:44
QuoteYLE: Vain neljä suomalaismeppiä kannattaa rikkidirektiiviä
Politiikka 11.09.2012 07:51 Viimeksi päivitetty 11.09.2012 07:51

Kirjoittanut ILPO KIURU

Euroopan parlamentti äänestää paljon puhetta herättäneestä rikkidirektiivistä tänään. Parlamentin suomalaisjäsenistä vain neljä sanoo YLE Uutisten kyselyssä ennakkoon kannattavansa direktiiviä.

Rikkidirektiivillä rajoitetaan Itämeren laivojen polttoaineen rikkipitoisuus yhdestä prosentista 0,1:een. Direktiivin on määrä tulla voimaan vuonna 2015.

Suomessa erityisesti vientiteollisuuden edustajat ovat arvostelleet direktiiviä siitä, että se heikentää maamme kilpailukykyä. Suomalaisista europarlamentaarikoista kahdeksan jakaa teollisuuden näkemyksen, neljä on toista mieltä.

Vastustajien mielestä direktiivi vääristää kilpailuasetelmaa, koska se otetaan Välimerellä käyttöön viisi vuotta myöhemmin. Direktiivin kannattajat taas perustelevat kantaansa ilmastosyin sekä sillä, että Kansainvälisen merenkulkujärjestön (IMO) piirissä asiasta on sovittu jo vuonna 2008.

Direktiiviä vastustavat suomalaisista Anneli Jäätteenmäki (kesk.), Sari Essayah (kd.), Riikka Manner (kesk.), Petri Sarvamaa (kok.), Sampo Terho (kok.) , Eija-Riitta Korhola (kok.), Hannu Takkula (kesk.) ja Mitro Repo (sd.).

Direktiivin puolesta taas aikovat äänestää Satu Hassi (vihr.), Liisa Jaakonsaari (sd.), Nils Torvalds (r.) sekä Sirpa Pietikäinen (kok.). Tarja Cronberg (vihr.) ei osallistu äänestykseen, koska hän on kokousmatkalla Kyproksella.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php/politiikka/984-politiikka/108623-yle-vain-nelja-suomalaismeppia-kannattaa-rikkidirektiivia

Koska Sampo Terho kokkareihin on loikannut?
Yle ei asiaa uutisoidessaan meppien puolueita mainitse.
http://yle.fi/uutiset/ylivoimainen_enemmisto_suomalaismepeista_vastustaa_rikkidirektiivia/6289350

boldaus oma

ps. VU korjasi Sampo Terhon puolueen:
QuoteViimeksi päivitetty 11.09.2012 10:12
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Nikopol on 11.09.2012, 10:23:58
Paljonkos Itämeren merenkulku on prosentteina koko maailmasta? Veteenkö ne sen rikkinsä laskevat kun virkamiehiä noin huolestuttaa? Eikö rasite pitäisi suunnata sitä vastaan että maailman toiselta puolelta rahdataan halpaa bulkkia Eurooppaan tappamaan paikallisen teollisuuden ja maatalouden?

Tyhmä kysyy vaan. Suomi on allokoitu EU:n hiilinieluksi; teollisuus pois, liikenne seis ja kansa betonikorsuihin.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Kaaoskeisari on 11.09.2012, 16:43:12
Hassi puolustautuu. Laivojen saasteiden vähentäminen säästää ihmishenkiä
http://satuhassi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/116733-laivojen-saasteiden-vahentaminen-saastaa-ihmishenkia (http://satuhassi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/116733-laivojen-saasteiden-vahentaminen-saastaa-ihmishenkia)
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: ketale on 11.09.2012, 16:52:35
Hassille voisi antaa vinkin, että monen muukin asian vähentäminen säästää henkiä.  Aika heikoilla jäillä Hassi uistelee. Esimerkiksi rajoittamalla lentoliikennettä turistihelvetteihin säästetään varmasti paljon enemmän henkiä. Onko Hassi halukas nostamaan tätä esille? Tai entäs autoilun rajoittaminen? No, eikös vihreät aja innokkaasti yksityisautoilua alas.

Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: guest7001 on 11.09.2012, 16:59:06
Jälleen kerran: Näin sanoi Keith Silverang vuonna 2009.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337011262.html

Suomesta on hävinnyt 60.000 teollisuuden työpaikkaa viimeisen 5 vuoden aikana. Samaan aikaan valtio on velkaantunut sellaiset 40 Miljardia Euroa lisää (varovaisenkin arvion mukaan) ja sossukulut vain kasvavat.

Ei tarvitse olla Nostradamus tajutakseen mihin näin vastuuton politiikka tulee meidät viemään.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: tyhmyri on 11.09.2012, 17:06:04
^Syy siihen miksi kehitystä ei kyetä oikaisemaan on yksinkertainen. Jotain asiasta tuolla: http://wp.me/p2nAur-lx
Mutta sehän on uskonkappale, siis euro. Sitä ei pidä arvosteleman.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Kaaoskeisari on 11.09.2012, 17:28:02
Pojat ootte ihan hakoteillä. Tällä rikkidirektiivillä pelastetaan suomalaisia työpaikkoja!
http://yle.fi/uutiset/rikkidirektiivi_voi_tuoda_uusia_tyopaikkoja_telakoille/6290416?origin=rss (http://yle.fi/uutiset/rikkidirektiivi_voi_tuoda_uusia_tyopaikkoja_telakoille/6290416?origin=rss)
QuoteRikkidirektiivi voi tuoda uusia työpaikkoja telakoille
Direktiivin myötä laivoissa yleistyvät niin sanotut rikkipesurit, joita asennettaan asiantuntijan arvion mukaan noin kolmannekseen suomalaisista laivoista.

Asiantuntija kuitenkin huomauttaa, että direktiivin myötä Suomen teollisuuteen voi myös syntyä merkittävästi uutta työtä .
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: svobo on 11.09.2012, 17:29:47
Hyväksytty äänin 606-55.

Quote
Fuel used in the Baltic Sea, North Sea and English Channel - Europe's 'sulphur emission control areas' (SECAs) - will need to meet the new international standard of 0.1% by 2015 (from 1% currently).


http://www.europarl.europa.eu/news/en/pressroom/content/20120907IPR50818/html/Cleaner-shipping-fuels-to-save-lives (http://www.europarl.europa.eu/news/en/pressroom/content/20120907IPR50818/html/Cleaner-shipping-fuels-to-save-lives)

Lisäys:
Tarkoittaakohan tämä myös sitä, että Rotterdamiin ympäri maailmaa tulevat laivat joutuvat puksuttamaan koko matkan vähärikkisellä polttoöljyllä, vai onko niillä pieni lisätankki sitä varten, että pääsevät viimeiset mailit Pohjanmerellä ja Englannin kanaalissa direktiivin mukaisella löpöllä

Quote
Rotterdamissa sijaitsee Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin satama, vain Shanghain ja Singaporen satamat ovat suurempia.

Lähde: Wiki.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Ajattelija2008 on 11.09.2012, 18:07:55
Käsittääkseni laivoissa on pieni lisätankki vähärikkistä polttoainetta. USA:n rannikolla vähärikkinen tulee käyttöön 200 merimailia ennen rantaa.

Rikkidirektiivi maksaa Suomelle jopa 500 miljoonaa euroa vuodessa. Jos se estää 200 ennenaikaista kuolemantapausta vuosittain Suomessa, niin aika kalliiksi tulee elinajan pidentäminen.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Faidros. on 11.09.2012, 18:33:38
Kertokaa minulle, montako minuuttia ko. rikkipäästöt ennenaikaistaa kuolemia. Onko se sama, jos tupakoimaton polttaa elämässään yhden tupakan, vai enemmän/vähemmän? Yksikin tupakka elämässä ennenaikaistaa kuolemaa keskimäärin!

Mielelläni näkisin sen laskentakaavan jolla Satu Hassi on tähän loppupäätelmään tullut. Veikkaan, ettei sitä ole mistään saatavissa.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Sour-One on 11.09.2012, 20:26:20
Quote from: Oinomaos on 28.04.2011, 11:52:06
Pekka Lundmark maalaa piruja seinille. Osin aiheesta, osin aiheetta.

Tiedämme, että koillisväylä on kohta kulkukelpoinen. Jos ei ympäri vuoden, niin ainakin suurimman osan vuodesta.

Rikkidirektiivi on kuten muutkin: ne noudattavat, jotka haluavat. Noudattamatta jättämiselle tuskin mitään kovia sanktioita on. Vaikka olisikin, aina voinemme Etelä-Euroopan valtioiden tyyliin "soveltaa" tätäkin direktiiviä.

Suomella ja suomalaisilla on aivan yhtäläinen oikeus olla piittaamatta EU-direktiiveistä, kuin mitä viime vuosien aikana olemme nähneet muiden tekevän.

Kun viimeksi liputuspäivänä katsoin, siellä liehui siniristilippu. Pidetään tämä kaunis lippumme edelleen hulmuamassa.

Niin tarkoitatko, että ensin rahdataan maan läpi junalla niin pitkälle kuin pystyy ja sitten loppumatka rekoilla satamaan? Tai vaihtoehtoisesti rakennetaan rata satamaan asti? Ymmärrätkö esittämäsi vaihtoehdon mielettömyyden?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Taikakaulin on 11.09.2012, 20:43:02
Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

edit. Lisätään vielä, että muut metsäfirmat seuraavat taatusti perässä.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 11.09.2012, 21:16:38
Quote from: Taikakaulin on 11.09.2012, 20:43:02
Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

Quote
...sekä taistolaisen Sosialistinen opiskelijaliitto SOL:n hallituksen jäsenenä 1973–1975.

Wikistä lainaus. Samat harrastukset yhä edelleen, näköjään. Hyvinvoinnin alasajo, ja kun nälkäisiä on tarpeeksi, vallankumous ja diktatuuri.

Insinöörinä vaikea käsittää tuota tekniikan lisuriutta, jyvittäen isänkin taustalla. Tekniikan ihmiset yleensä ymmärtävät syyt ja seuraukset.

Pakko olla jonkinlainen myyrä, ja isänsä myös.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CrystalCube on 11.09.2012, 21:18:55
Aate sokaisee, siinä ei paljon syyt ja seuraukset paina.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Markkanen on 11.09.2012, 21:59:04
Quote from: Oinomaos on 28.04.2011, 11:52:06
Pekka Lundmark maalaa piruja seinille. Osin aiheesta, osin aiheetta.

Tiedämme, että koillisväylä on kohta kulkukelpoinen. Jos ei ympäri vuoden, niin ainakin suurimman osan vuodesta.

Rikkidirektiivi on kuten muutkin: ne noudattavat, jotka haluavat. Noudattamatta jättämiselle tuskin mitään kovia sanktioita on. Vaikka olisikin, aina voinemme Etelä-Euroopan valtioiden tyyliin "soveltaa" tätäkin direktiiviä.

Suomella ja suomalaisilla on aivan yhtäläinen oikeus olla piittaamatta EU-direktiiveistä, kuin mitä viime vuosien aikana olemme nähneet muiden tekevän.

Kun viimeksi liputuspäivänä katsoin, siellä liehui siniristilippu. Pidetään tämä kaunis lippumme edelleen hulmuamassa.



Tunnut unohtavan sen, että Suomi haluaa olla malliesimerkki EU:ssa edelleen. Urpilaisen tekaistut "vihapuheista" huolimatta. Suomi tulee allekirjoittamaan tosipaikan tullen rikkidirektiivin ensimmäisenä EU-maana. Kun on kyse maksuista tai veroista niin vihervasemmisto painostaa takiaspuoluetta (dem) ja takiaispuolue taas kokoomusta ja MÄÄÄÄÄÄ napit painuvat taas eduskunnan äänestyksessä samaan tahtiin pohjaan. Näin se menee.

Nyt on poliittisen pelin aika. Kaikki sanovat meppejä myöden, että ei kannateta rikkiveroja. Mitä lähemmäksi 2015 tulee sitä enemmän alkaa takit kääntymään. Seuraavan hallituksen ensimmäinen äänestys on rikkiveron hyväksyminen jos samat valtapuolueet jatkavat. Persutkin voi ennen sitä vielä korruptoitua. Veikkaan, että 80% varmuudella hyväksymme rikkimaksut. Perusteena on mm. se, että autamme näin kehitysmaita ja maailma pelastuu muutenkin veroilla. Hurraaa..
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Nyymi on 11.09.2012, 22:39:40
Quote from: Taikakaulin on 11.09.2012, 20:43:02
Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

Nyt on nähty sekin ihme, että stalinisti ilmoittaa motiivikseen ihmishenkien pelastamisen.

Mutta onko Hassi rasisti? Välimeren alueen ihmisten siekailematon tappaminen saa jatkua vielä määräajan, senkin umpeuduttua kuolleisuus on viisinkertainen (jos oletemme lineaarisen vaikutuksen), rikkiraja on 0,5 % kun se Itämerellä on 0,1 %.

Mielenkiintoisesti edustaja Torvalds (r) äänesti direktiivin puolesta. Mutta ylläri-pylläri: Torvaldsikin on stalinisti!
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: guest7001 on 11.09.2012, 22:43:57
Niissä maissa, joissa ei ole Hassin ja Vihreiden inhoamaa saastuttavaa teollisuutta eletään puutteessa tautien keskellä, nähdään nälkää, harjoitetaan salametsästystä ja levitetään AIDSia. Ihmisoikeuksista tai tasa-arvostakaan ei juuri kannata puhua.

Ei Suomi kommunismista ja ekofasismista luovu, ennenkuin tuottava työ on kokonaan ulosliputettu ja kirstu on tyhjä. Siinähän sitten lähettelevät ilman verotuloja julkisen sektorin syöttösikoja "kehitysseminaareihin" ympäri maata. Toisaalta velaksihan se tehdään jo nyt.

Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 11.09.2012, 23:14:56
Quote from: detonator on 11.09.2012, 22:43:57
Niissä maissa, joissa ei ole Hassin ja Vihreiden inhoamaa saastuttavaa teollisuutta eletään puutteessa tautien keskellä, nähdään nälkää, harjoitetaan salametsästystä ja levitetään AIDSia. Ihmisoikeuksista tai tasa-arvostakaan ei juuri kannata puhua.

Ei Suomi kommunismista ja ekofasismista luovu, ennenkuin tuottava työ on kokonaan ulosliputettu ja kirstu on tyhjä. Siinähän sitten lähettelevät ilman verotuloja julkisen sektorin syöttösikoja "kehitysseminaareihin" ympäri maata. Toisaalta velaksihan se tehdään jo nyt.

No kyllä esim. Italiassa ja Espanjassa on varsin ammattitaitoista ja vakavasti otettavaa teollisuutta.

Hassi bändäriporukoineen vain koettaa uittaa jorgokselle sen, mikä jäljellä on, ja Hassun jälkeen vedenpaisumus, näillä leveysasteilla.

Minä en todellakaan pidä tästä Hassista.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
Quote from: Ajattelija2008 on 11.09.2012, 18:07:55
Käsittääkseni laivoissa on pieni lisätankki vähärikkistä polttoainetta. USA:n rannikolla vähärikkinen tulee käyttöön 200 merimailia ennen rantaa.

Rikkidirektiivi maksaa Suomelle jopa 500 miljoonaa euroa vuodessa. Jos se estää 200 ennenaikaista kuolemantapausta vuosittain Suomessa, niin aika kalliiksi tulee elinajan pidentäminen.

Jep, koneet käynnistetään kevyellä ja sitten siirrytään lämmitetylle raskaalle, proseduuri sitten toisin päin myös.
200 mailin ajo kevyellä, suhteutettuna kokonaiskuluihin esim.Atlantin ylityksessä on peanuts, täällä sen sijaan surrataan sitten vähärikkisellä jatkuvasti.
Käytännössä Suomi on ainoa joka maksaa viulut, taas kerran, muita EU-maita tämä ei maantie ja rautatieyhteyksien vuoksi juurikaan rassaa...Ja Venäjä taas viittaa kintaalla koko direktiiville.
Edelleen, Suomen kanssa viennissä kilpailevat hymyilevät muikeasti ja eivät missään nimessä tule suostumaan mihinkään viivästyksiin direktiivin voimaantulon suhteen.

Varmasti rikkipesureiden valmistaminen töitä tuo, muutamiksi vuosiksi parille firmalle.
Näiden rikkipesureiden kustannuksille on vain yksi suurempi maksaja ja se on suomalainen kuluttaja/verovelvollinen koska kaikkien tuontituotteiden hinnat tämän myötä nousevat ja kun hinta nousee niin verokin nousee.
Direktiivi tulee voimaan muualla sen verran myöhään että suurin osa varustamoista ei ala asentamaan vanhoihin laivoihin rikkipesureita vaan tilaavat uusia laivoja hiljalleen...Mutta niitä tilauksia ei Suomeen saada, ne menevät Kiinaan,Koreaan ja tulevaisuudessa myös sellaisiin paikkoihin kuin Indonesia,Intia jne.

Tämä direktiivi tulee maksamaan Suomelle/suomalaisille  sen verta paljon vientityöpaikkojen ja kustannusten nousun myötä että siinä ei paljoakaan muutaman myydyn rikkipersurin hinnalla juhlita.

Suomesta on saatu poliittisella typeryydellä ja hyväuskoisuudella vietyä paljon työpaikkoja, rahaa kaadettu saavikauppalla ympäriinsä ja nyt vielä tämä.
Suomi on 15-20 vuoden päästä köyhä valtio jossa juhlii vain byrokratia, byrokraatit ja osa politiikoista, hekin aitojen takana omissa  maailmoissaan.
Kupatut kärvistelevät miten parhaiten toimeen tulevat ja hyvinvointivaltiosta ei ole paskan vertaa jäljellä.

Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.

Katsokaas vaan niin jonkin vuoden päästä ne suomalaiset vienti/tuontituotteet joilla on isompaa merkitystä, kulkevat tuosta itä-rajan yli ja sen lähisatamien kautta.
Sen jälkeen kun on kalkuleerattu että mitä Suomen valtio tienaa rikkipesureista ja mitä ne tuovat työpaikkoja, niin vähennetään sitten niistä vientiteollisuuden alas-ajoista ja satamista pois potkittujen kulut ynnä työpaikat...taitaa taas kerran mennä rankasti miinukselle aivan kuin meni fantsu autovero-uudistus, nyt sen myötä kauppa on hiipunut, verotuotot romahtaneet (100 miljoonaa) ja irtisanomiset uhkaavat alalla joka portaassa....Autokantakin taas vanhenee vauhdilla vaikka näin ei pitänyt käydä vaan hehkutettiin miten se nuorenee.
Ja arvatkaas mitä tämä kaikki merkitsee?
No lisää veroja ja velkaa tietenkin, syöksykierre on aloitettu!

Voi saatana tätä suomalaisten politiikkojen jatkuvaa omaan jalkaan ampumista ja alle laskemista, osaako kukaan näistä hahmottaa millään lailla päätöksiensä seurauksia vai elävätkö hetkessä kuten pienet lapset :facepalm:

Satu Hassi kuuluisi laittaa oikeuteen, samoin ne virkamiehet jotka jättivät työnsä hoitamatta eli valvomatta Suomen ja suomalaisten etuja.
Tekisi suorastaan mieli kysyä että keille on maksettu, ketkä on ostettu, muutoin tätä menoa on vaikea käsittää.



 



Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: OTU on 12.09.2012, 00:34:46
^ Olipas hyvä kirjoitus.
Oli minusta todellinen vahinko ja epäonni suomalaisille, ettei Satuilija Hassaaja vaihtanut hiippakuntaa sairastellessaan.

Vielä tuosta yleistä hilpeyttä herättävästä hätäkakasta, eli tämä Hassin 50000 suomalaisen pelastamisesta ennenaikaiselta kuolemalta. Hän on ilmeisesti rasisti mitä pahinta laatua, koska Välimerellä seilataan vielä vuosia monta kertaa rikkipitoisemmalla öljyllä. Montako sikäläistä kuollutta tuleekaan hänen omalletunnolleen. Hän ei ilmeisesti välitä eteläeuroopalaisista ja pohjoisafrikkalaisista lainkaan. Ajaa vain oman kansansa etua.  :roll:
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 12.09.2012, 00:42:18
Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
***
Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.
***

Jorgos pyörähtää katrillissa ylimääräisen kerran: taas löytyi bileille maksaja, yllättäen Suomesta. Hassista ja myötäilijöistään pitäisi antaa pidätysmääräys.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Totuus EPT on 12.09.2012, 00:54:29
Meillä on ollut päätön ja munaton liito-orava joukkio säätämässä lakeja, taas jälleen kerran.

CaptainNuivalta muuten hyvä kirjoitus.

Venäjällä tosiaan on moninkertainen laivasto itämerellä Suomeen laivastoon nähden, eikä ryssä hevon paskaakaan välitä direktiiveistä toisin kuin naapurin mummon likakaivon paskanpuhdistuksestakin kyttäävä byrokraattikoneisto Suomessa.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:55:47
Quote from: OTU on 12.09.2012, 00:34:46

Vielä tuosta yleistä hilpeyttä herättävästä hätäkakasta, eli tämä Hassin 50000 suomalaisen pelastamisesta ennenaikaiselta kuolemalta. Hän on ilmeisesti rasisti mitä pahinta laatua, koska Välimerellä seilataan vielä vuosia monta kertaa rikkipitoisemmalla öljyllä. Montako sikäläistä kuollutta tuleekaan hänen omalletunnolleen. Hän ei ilmeisesti välitä eteläeuroopalaisista ja pohjoisafrikkalaisista lainkaan. Ajaa vain oman kansansa etua.  :roll:

Juuripa näin...mitä ihmeen välittämistä,yhteisöllistä eurooppalaisuutta ja maapallon pelastamista se tämmöinen on?
Mikseivät lööpit jo huuda: Satu Hassi haluaa etelä-eurooppalaisten,ranskalaisten ja pohjois-afrikkalaisten kuolevan ja miellään nopeasti!
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 12.09.2012, 00:56:49
Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
***
Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.
***


Mitä tämä toteutus muuta on, kuin perseraiskaus? Ollaan kohta takaisin menneisyydessä, 1863. Kiitos. Nälänhätää ei sellaisenaan tule, mutta talutusnuora tulee. Kovaa.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 12.09.2012, 01:02:43
Satu Hassi. Ymmärtääkseni hänellä ei ole jälkeläisiä, ja tuskin niitä enää tulee.

Kaikki, millä voin kyseistä henkilöä kunnioittaa, oli yllä. Ymmärsi sentään olla lisääntymättä.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 12.09.2012, 01:13:54
Yhtenä vaihto-ehtona on nostettu esiin tuo nesteytetty maakaasu ja että laivat voisvat alkaa käyttää sitä.
No eivät voi kun laiva pitää olla sen käyttöön rakennettu ja vanhoja ei missään nimessä kannata kaasulle muuttaa koska kustannukset ampuvat katosta läpi.

Toinen juttu on laivojen tankkaaminen.
Jos Viking-line tankkaa uutta laivaansa sekä Ruotsin ja Suomen päässä, pysyvät tankkaussysteemin vaatimat säiliöt ja varoalueet edes jotenkin järjellisessä koossa mutta osaakohan näistä kaasun ihastelijoista kukaan hahmottaa mitkä vaatimukset säiliöiden kokoon,tankkaus-infraan ja varoaluihin liittyisivät esim.Vuosaaren sataman osalta?
Kyllä alkaisi itku ja vaikerrus Virheässä puolueessakin jos vain viitsisivät ottaa asiasta selvää eivätkä maalaisi mutu-visioillaan Suomen tulevaisuutta.
Osin Vuosaaren asutusta pitäsi purkaa tai sitten Natura-alueelle tulisi noutaja, luultavasti molempia....Ja jotta kaasussa olisi järkeä niin jokaisessa satamassa pitäsi olla tankkausmahdollisuus, niin Suomessa kuin mauallakin.

Varmasti joku keksisi sanoa että onhan noita kaasulla liikkuvia laivoja ollut jo pitkään ja siten ei isoja ongelmia ole....Näin on, onhan noita ollut: Ovat kaasutankkereita jotka hyödyntävät osaa lastistaan liikkumiseensa, näiden ei tarvitse olla huolissaan onko satamissa kaasutankkausta vai ei.

Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jepulis on 12.09.2012, 01:25:30
Quote from: detonator on 11.09.2012, 16:59:06
Jälleen kerran: Näin sanoi Keith Silverang vuonna 2009.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337011262.html

Suomesta on hävinnyt 60.000 teollisuuden työpaikkaa viimeisen 5 vuoden aikana. Samaan aikaan valtio on velkaantunut sellaiset 40 Miljardia Euroa lisää (varovaisenkin arvion mukaan) ja sossukulut vain kasvavat.

Ei tarvitse olla Nostradamus tajutakseen mihin näin vastuuton politiikka tulee meidät viemään.
Suomalaisten poliitikkojen suhteellisuudentaju on kokonaan kadonnut. Tästä typeryydestä ei missään nimessä voi syyttää ulkomaita. Kun seuraavaksi karsitaan miljoonia, sitä voi miettiä tässä menetettyjä kansantaloudellisia miljardeja vasten. Kaiken typerintä on, että edes eurooppa ei voita. Euroalueen suhteessa eniten maksava maa, Suomi, ajetaan yhtä polvilleen kuin eteläiset velkamaat. Edes ympäristötase ei lainkaan parane, vaan huononee. Venäjäkin kuljettaa juuri sen mitä huvittaa ja entistä paremmalla kilpailukyvyllä. Todella "järkevää" kaikilta.

Kyseinen päätös on suurin yksittäinen negatiivinen tekijä Suomen talouteen koko EU-aikana. Se on myös pitkäaikaisten vaikutusten tähden käänteentekevä. Suomi saattaa siirtyä pysyvään Kreikan tielle johtavaan teollisuuden vanhanaikaistamiskierteeseen tämän seurauksena. Se on todennäköisempää kuin päinvastoin. Kun kilpailukyky menetetään ensin vähintään 10 vuoden ajaksi ja samalla tapahtuu investointien lähes varma pysähtyminen, niin edessä on vuosikymmenen parin tähtäimellä elinkeinorakenteen rappio, ellei ihmettä tapahdu. Tähän yhdistyy valtion velkaantuminen ja lisäksi vallitseva eurokriisi, jonka hoitokeinot vaikuttaa olevan erityisesti Suomelle kalliita. Pelottaa, että tätä kriisiä hoitavat poliitikot on samoja idiootteja, jotka on meitä sotkuun eniten olleet viemässä.

Nyt olisi pistettävä kova kovaa vastaan ja neuvoteltava asia EU:ssa uusiksi periaatteella henki kyseessä. Rikkipäätös on Suomelle yhtä vaikuttava asia kuin maa olisi nyt ajautunut kauppasotaan tärkeimpien kauppakumppanien kanssa. Hämmästelen miten hiljaa hallitus on tästä asiasta, onko se viimeinenkin valo sammunut Kataisen hatun alta?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 12.09.2012, 01:38:51
Laivathan voisivat käyttää nesteytettyjä rakettipolttoaineita: vetyä ja happea. Mikä ettei? :facepalm:
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 12.09.2012, 01:42:21
"Assume the position".
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: ilmari3. on 12.09.2012, 02:40:37

Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuostuhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 12.09.2012, 02:45:54
Quote from: ilmari3. on 12.09.2012, 02:40:37

Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuostuhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.

Nähdäkseni kuuluisi olla niin että jos 50000 kuolee vuodessa laivojen rikkipäästöin niin silloinhan jo pelkästää oireilevien/sairastuneiden määrä kuuluisi olla sadoissatuhansissa,ehkä miljoonassa parissakin.
Ei voi pitää paikkaansa Hassin satuilu.

Ne maat joilla on rautatie/maantieyhteys ohi Itämeren, taputtavat karvaisia käsiään.....Eli käytännössä kaikki muut paitsi Suomi.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: OTU on 12.09.2012, 03:19:00
En ollut lukenut hassaajan blogia tuota aikaisempaa viestiä kirjoitellessani. Minulle jäi jostain lukemastani kirjoituksesta tuo 50000 suomalaista mieleen. Oikeasti hän kirjoittaa bloginsa kommenteissa näin.

" 2 11.9.2012 21:07 Satu Hassi
Luku noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa on EU:n komission käyttämä luku ja se perustuu tanskalaiseen tutkimukseen, jonka linkki on annettu laivarikistä viime keväänä kirjoittamani blogin keskustelussa. Luku koskee ennenaikaisia kuolemia EU-maissa, ei yksin Suomessa, eikä pelkällä Itämeren alueella.
Eniten laivojen isoista saastepäästöistä kärsivät laivojen ja satamien työntekijät. Mutta niistä kärsimme myös me muut."

Joopa joo. Suomi kaivaa taas kuvetta. Arvioiden mukaan -12000 työpaikkaa, jos tuon viherhörhöilyn kustannukset olisivat vain 600 milj. euroa. Enimmäisarvio lienee 1,2 miljardia, eli -24000 työpaikkaa.
No spekulaatiota, mutta valtion velan ollessa tällä hetkellä yli 86 miljardia, niin voe mahoton. Syöksykierre.

On se varmaan kiva järsiä tulevaisuudessa hyvillä mielin pettuleipää, ja ajatella, kuinka fiksu ja jalo ihminen se hassaaja olikaan. ;)

Ps. Euroopan väkiluku on noin 700 milj. Ja Suomen noin 5 milj. Eli Suomen väkimäärä on n. 0,7 %. Tuosta hassaajan 50000:sta ennenaikaisesti kuolleesta ihan mutkat suoriksi laskettuna tulisi Suomen osuudeksi pyöreästi 350 kuollutta.   :facepalm::facepalm::facepalm:
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: siviilitarkkailija on 12.09.2012, 07:33:55
Hassin aiheuttaman pitkäkestoisen työttömyyden ja tätä seuraavien päihdekuolemien määrä nousee Suomessa parillatuhannella vuosittain. Tietysti tehdassulkemisten kohdalla tulee ensin piikki mikä jatkuu hyvinvointipalvelujen lakkautuksina ja köyhyydestä johtuvina ennenaikaisina kuolemina.

Mutta niin kauan kun suljettavien ja kuolevien tehdaspaikkakuntien miehet antavat Hassien tuhota itsensä ilman selvää seurausta ja vastalausetta, niin heidät kuristetaan hiljaa vihervasemmistolaiseen köyteen kuin kissanpennut. Ehdottaisin voimakkaita kansalaistottelemattomuuteen ja aktiiviseen poliittiseen toimintaan tähtääviä tekoja mikäli haluavat elää vanhoiksi ja hoidettuna.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: tyhmyri on 12.09.2012, 09:38:33
Hieman väsynyt kommenttini rikkidirektiiviin tuolla: http://wp.me/p2nAur-md
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 12.09.2012, 11:51:45
Quote from: OTU on 12.09.2012, 03:19:00
En ollut lukenut hassaajan blogia tuota aikaisempaa viestiä kirjoitellessani. Minulle jäi jostain lukemastani kirjoituksesta tuo 50000 suomalaista mieleen. Oikeasti hän kirjoittaa bloginsa kommenteissa näin.

" 2 11.9.2012 21:07 Satu Hassi
Luku noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa on EU:n komission käyttämä luku ja se perustuu tanskalaiseen tutkimukseen, jonka linkki on annettu laivarikistä viime keväänä kirjoittamani blogin keskustelussa. Luku koskee ennenaikaisia kuolemia EU-maissa, ei yksin Suomessa, eikä pelkällä Itämeren alueella.
Eniten laivojen isoista saastepäästöistä kärsivät laivojen ja satamien työntekijät. Mutta niistä kärsimme myös me muut."



Laivoissahan sitä korsteenia ei ole sijoitettu messiin taikka kenenkään punkan alle....Koska Hassi tietää merimiesten kärsivän niin olen sitten niin harvinainen tapaus että en koko merimiesurani aikana ole huomannut kärsiväni, myöskään kenenkään koskaan en ole kuullut laivalla tästä valittavan, ilmeisesti kärsivät aivan itsekseen ja hiljaa?
Satamapuolen töistäkin minulla on kokemuksia, sama juttu siellä eli oudosti kukaan ei valita.
Jos laivojen henkilökunnat ja satamien porukat kärsivät niin silloin täytyy myös laivamatkustajien kärsiä....kuitenkin vuodesta toiseen matkustajat tungeksivat kesäisin jopa kansille kärsimään?

Hassi jauhaa tältäkin osin aivan täyttä skeidaa.

Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Sour-One on 12.09.2012, 19:19:09
Direktiivi tietää hyvää Gasumille?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Markkanen on 12.09.2012, 21:52:32
Hassi kumppaneineen elävät jalat tukevasti ilmassa ja he puhuvat aivan kuin heidän päänsä olisi täynnä sahanpurua. Vai kymmeniä tuhansia ihmisiä kuolee laivojen rikkiin? Olisi kiva tietää miten tuo "tutkimus" on tehty. Miten voidaan todeta nimenomaan laivojen ym. rikin aiheuttavan kuolemia? Ihmisen kuolema tauteihin on monen tekijän summa. Jos esim. polttaa tupakka ja juo viinaa niin onko se rikki sitten se, joka katkaisee elämänlangan? Kaipaisin hieman tiedettä kehiin enkä kaikenmaailman hörhöpotaskaa jolla halutaan tuhota kansantalous ja työpaikat sen mukana. Vihreät yrittää kiristää kaikkea verotusta ja pumpata hintoja ylös kunnes talous romahtaa. Sitten voimme kaikki alkaa luomuviljeliöiksi ja voimme pestä toistemme paitoja. Kaikenlisäksi elämme sitten vähintään 100 vuotiaaksi kuten on eläkeiän nosten perusteluissa esitetty.

Suomalaiset tulevat kuolemaan tulevaisuudessa syrjäytymisen ongelmien räjähtäessä käsiin. Vain harvoilla on työtä joka oikeasti elättää ja tuloerot kasvavat valtavasti. Tätäkö Hassi kannattaa? Hyvinvointivaltion tuhoa? Jos kohta Suomessa ei mikään muu kohta kannata kuin loisiminen peruskansalaisen tasolla niin mitä tapahtuu? Hulluja olivat Roomalaisetkin, mutta heille on löytynyt haastaja: Vihervasemmisto suviksineen.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Martin on 12.09.2012, 22:54:50
Mikähän tuosta on sanktio jos kieltäytyy ajamasta puhtaammalla polttoaineella?

Teollisuuskin vinkuu vain lisätukiaisia valtiolta. Pistäisivät vaikka tehtaat kiinni ja sanoisivat että ne siirtyy muualle tai lähtee käyntiin kun hallitus ottaa järjen käteen ja irtautuu tästäkin hölmöydestä.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Joe on 12.09.2012, 23:19:25
Sanktio on lopunkin vientiteollisuuden muutto pois Suomesta, uhattu on ja lähtenytkin jo osa.

Laivoja jo alkoikin siirtyä Suomen lipun alle, lähtevät taas pois muille merille.

Kyllä tämäkin mulkkudirektiivi satamissa sakotetaan tunnollisesti ainakin Suomalaisilta laivoilta.

Siirtolaisdirektiivillä korjataan tilanne. Päästään EU-rahojen nettosaajiksi, eikä turhaa teollisuutta tarvita.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 13.09.2012, 01:14:10
Quote from: Markkanen on 12.09.2012, 21:52:32
Hassi kumppaneineen elävät jalat tukevasti ilmassa ja he puhuvat aivan kuin heidän päänsä olisi täynnä sahanpurua. Vai kymmeniä tuhansia ihmisiä kuolee laivojen rikkiin? Olisi kiva tietää miten tuo "tutkimus" on tehty. Miten voidaan todeta nimenomaan laivojen ym. rikin aiheuttavan kuolemia?

Nämä rikkikuolemathan pitäisi näkyä oikein saatanallisena tilastopiikkinä laivojen henkilökuntien ja satamien työntekijöiden keskuudessa kun kerran Hassin mukaan näistä kärsivät....Kuin myös ahkerasti Tallinassa reissaavien keskuudessa.
Eivät näy eivätkä koskaan ole näkyneet.
Laivan rikkipesuria tärkeämpänä pitäisin jonkinlaista paskapesuria Hassin suuhun.

Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: MW on 13.09.2012, 02:08:55
Hassi on hullu tai myyrä. Itse veikkaisin molempia. Niin taas puhdistaisi ilmapiiriä rikistä niiden salaisten stasilistojen vuotaminen.

Olisipa ihme, jos Satu ei olisi DDR:n agenttien listoilla, ajatellen koko "vihreän" liikkeen syntyä ja Hassin roolia ihmisten arjen kurjistamiseen tähtäävissä hankkeissa.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Roope on 13.09.2012, 09:41:37
50 000 kuolemaa vuodessa tarkoittaa noin puolen prosentin osuutta kuolinsyistä Euroopassa. Tuntuu niin suurelta osuudelta, että laskumenetelmä epäilyttää. En löytänyt tanskalaisesta tutkimuksesta kuin englanninkielisen suppean tiivistelmän tuloksista, joten tutkiminen jäi siihen.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 13.09.2012, 09:55:20
Satu Hassin toiminta selittää miksi hän ei pysynyt energia-alalla johon opiskeli aikoinaan. Puuttuu selkeä ajattelukyky ja loogisuus sekä arvostelukyky. Sitä tarvitaan tekniikan alalla. Omien puheidensa mukaan ei "viihtynyt" niissä hommissa, mutta näyttää enemmänkin siltä ettei yksinkertaisesti pärjännyt.

On mitä ilmeisemmin käyttänyt DI-titteliään arvovallan luomiseen mutta sen(kin) tittelin voi saada yksinkertaisesti kirjoja pänttäämällä ilman hajuakaan mitä on tekemässä. Eri asia on ruveta töihin, joissa tarvitaan otetta alaan. Pilvilinnoja rakentamalla ei saa mitään aikaiseksi käytännön hommissa. Se onnistuu näköjään meppinä.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Goman on 13.09.2012, 20:39:57
Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
Suomesta on saatu poliittisella typeryydellä ja hyväuskoisuudella vietyä paljon työpaikkoja, rahaa kaadettu saavikauppalla ympäriinsä ja nyt vielä tämä.
Suomi on 15-20 vuoden päästä köyhä valtio jossa juhlii vain byrokratia, byrokraatit ja osa politiikoista, hekin aitojen takana omissa  maailmoissaan.
Kupatut kärvistelevät miten parhaiten toimeen tulevat ja hyvinvointivaltiosta ei ole paskan vertaa jäljellä.

Siinäpä ne oli Suomen tulevaisuuden näkyvät kerrottu erittäin osuvasti muutamalla sanalla.

Ei voi kuin ihmetellä tuota EU-poliitikkojen sinisilmäisyyttä ja jatkuvaa oman oksan sahaamista. Ja nämä mepit kun ovat vielä vapailla vaaleilla valitut!.

Sitä puolestaan en enää ihmettele jos EU-vastaisuus vanhoissa EU-maissa kasvaa.   Niin se on kasvanut itselläkin.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: RP on 13.09.2012, 21:04:18
Soininvaara vierittää vastuun (varustamojen ohella) keskustan Vehviläiselle:
http://www.soininvaara.fi/2012/09/13/rikkidirektiivi-on-vain-hienosaatoa/

(minä en asiaa tunne)
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Ajattelija2008 on 13.09.2012, 21:48:42
Osmo Soininvaaran mukaan valtaosa hyödystä tulee, kun rikkipitoisuutta lasketaan 2.5 %:sta 0.5 %:iin, mutta valtaosa kustannuksista tulee, kun lasketaan pitoisuus 0.5 %:sta 0.1 %:iin. Eli tuo viimeinen pudotus 0.5 %:sta alas säästää Suomessa ehkä 50 ennenaikaista kuolemaa, mutta maksaa jopa satoja miljoonia euroja vuodessa. Lisäksi ei ole edes näyttöä siitä, että pienet rikkimäärät edes aiheuttaisivat terveyshaittaa.

Todella kallista terveydenhoitoa. Vihreät taas vauhdissa. Olisi ollut järkevää pudottaa rikkiraja 0.5 %:iin aikaisemmin ja jättää päätös 0.1 %:sta odottamaan tulevaisuutta.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: jmm on 13.09.2012, 21:50:50
Quote from: Ajattelija2008 on 13.09.2012, 21:48:42Eli tuo viimeinen pudotus 0.5 %:sta alas säästää Suomessa ehkä 50 ennenaikaista kuolemaa, mutta maksaa jopa satoja miljoonia euroja vuodessa.

Tietääkö kukaan millä logiikalla tämä kuolonuhrien määrä lasketaan?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 13.09.2012, 21:57:28
Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 21:41:03
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Ilmeisesti tarkoitat tuolla "lyijydirektiivillä" RoHS-direktiiviä vaarallisista aineista sähkö- ja elektroniikkalaitteissa. Kun nyt meitä siitä muistutit ja näytät vihjaavan sen johtaneen elekroniikkateollisuuden alasajoon, niin kertoisitko vähän siitä mekanismista miten se sen teki? Suurin vaikutus käsittääkseni on ollut että EU:ssa myytävissä elektroniikan tuotteiden juotosaineissa ei saa enää käyttää lyijyä. Tämähän siis koskee luonnollisesti myös EU:n ulkopuolella valmistettua tänne tuotavaa elektroniikkaa.

Kas kummaa, sepäs nosti elektroniikan valmistuskustannuksia niin roimasti että ei kannata enää Suomessa. Tietenkin mukana on muukin kustannustason nousu. Ja piruko valvoo minkä verran lyijyä on Kiinasta tuotavassa roinassa? Minä olen henkilökohtaisesti kärsinyt tästä asiasta. Olen täysin selvillä RoHS:ista.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 14.09.2012, 01:59:53
Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 22:00:50
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 21:57:28
Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 21:41:03
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Ilmeisesti tarkoitat tuolla "lyijydirektiivillä" RoHS-direktiiviä vaarallisista aineista sähkö- ja elektroniikkalaitteissa. Kun nyt meitä siitä muistutit ja näytät vihjaavan sen johtaneen elekroniikkateollisuuden alasajoon, niin kertoisitko vähän siitä mekanismista miten se sen teki? Suurin vaikutus käsittääkseni on ollut että EU:ssa myytävissä elektroniikan tuotteiden juotosaineissa ei saa enää käyttää lyijyä. Tämähän siis koskee luonnollisesti myös EU:n ulkopuolella valmistettua tänne tuotavaa elektroniikkaa.

Kas kummaa, sepäs nosti elektroniikan valmistuskustannuksia niin roimasti että ei kannata enää Suomessa.

Niin joo, se oli varmaan siitä juotostinan hinnasta kiinni...

QuoteTietenkin mukana on muukin kustannustason nousu. Ja piruko valvoo minkä verran lyijyä on Kiinasta tuotavassa roinassa?

Ei kun Tukes.

QuoteMinä olen henkilökohtaisesti kärsinyt tästä asiasta. Olen täysin selvillä RoHS:ista.

Miten olet siitä kärsinyt? Sait kenkää koska juotostinan hinta oli firmalle liian korkea?
Et taida paljoa olla selvillä elektroniikan tuotantoprosessista, joten antaapa olla. :P
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 14.09.2012, 02:38:53
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: matkamasentaja on 14.09.2012, 18:13:06
Quote from: CaptainNuiva on 14.09.2012, 02:38:53
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.



Luulisi rannikkoalueiden olevan tyhjinä asukkaista ja kaikesta elollisesta. Ja satamat puomitettu ja eristetty kuin Tshernobyt tai Fukushima. Ei helevetti. Edes ennenwanhaset happosateet eivät tappaneet niin paljon ihmisiä kuin nykyään laivojen rikkipäästöt.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Jouko on 14.09.2012, 18:30:00
Quote from: matkamasentaja on 14.09.2012, 18:13:06
Quote from: CaptainNuiva on 14.09.2012, 02:38:53
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.



Luulisi rannikkoalueiden olevan tyhjinä asukkaista ja kaikesta elollisesta. Ja satamat puomitettu ja eristetty kuin Tshernobyt tai Fukushima. Ei helevetti. Edes ennenwanhaset happosateet eivät tappaneet niin paljon ihmisiä kuin nykyään laivojen rikkipäästöt.

Minä kannatan vihreitä arvoja kaikesta sydämestäni, mutta tämä on mennyt täysin överiksi. On syntynyt epäterve kilpailu siitä kuka saa mitä viheriäisimpiin viittaavia asioita ajettua läpi. Itse asia on unohtunut jo kauan sitten. Sama koskee ulkomaalaispolitiikkaa. Järki on kaikonnut. Se on surullista.

Kuitenkin palikat on mahdollista palauttaa paikoilleen pelkän rehellisen demokratian ja kansanvallan toimin.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: EL SID on 15.09.2012, 10:39:39
Quote from: ilmari3. on 12.09.2012, 02:40:37

Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuosituhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.

itse ihmettelen, miten tämä käy yleensä argumentiksi, joka menee läpi mediassa. Kyseiset 50 000 on luku joka käsittää koko euroopan, ja itämeridirektiivillä on helpotusta vain niille jotka asuvat itämeren ympäristössä, eli aikamoiselle  vähemmistölle eurooppalaisia.

satu hassi on näitä vihreitä silmänkääntäjiä, taikureita joiden selityksiä vihreään päin kallellaan olevat haluavat uskoa.

sitä ei lue missään, onko suurin saastuttaja eli Venäjä mukana sopimuksessa? Eli banaanivalitioden laivat saavat edelleenkin seilata rikkipitoisella tavaralla, kunhan vaan menevät suoraan venäjän satamiin?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Ajattelija2008 on 15.09.2012, 12:32:07
Luin Duodecimistä tutkimusta vuodelta 2004. Sen mukaan Helsingin 2.5 mikrometriä pienemmistä hiukkasista puolet tulee kaukaa. Laivojen rikkipäästöt vaikuttavat noihin kaukaa tuleviin hiukkasiin. Paikallisista hiukkaslähteistä puun poltto on suurin.

Ylivoimaisesti halvin tapa vähentää hiukkasia olisi kieltää puun poltto kaupungissa, mutta se ei cityvihreitä tunnu kiinnostavan.

Dieselautoista tulee runsaasti pienhiukkasia. Verotuksella voisi ohjata autoilua bensa-autoihin, mikä ei myöskään aiheuttaisi juuri mitään kustannuksia. Dieselautot ovat kai cityvihreiden suosiossa ja ne mielletään virheellisesti "ympäristöystävällisiksi".

Eli tässä vähennetään nyt yhtä hiukkaslähdettä huimalla 500 miljoonan euron vuosikustannuksella, mutta jätetään lähes ilmaiset toimenpiteet tekemättä, vaikka nuo halvat toimet vähentäisivät hiukkasia paljon enemmän.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Sour-One on 16.09.2012, 10:01:54
Quote from: Ajattelija2008 on 15.09.2012, 12:32:07
Luin Duodecimistä tutkimusta vuodelta 2004. Sen mukaan Helsingin 2.5 mikrometriä pienemmistä hiukkasista puolet tulee kaukaa. Laivojen rikkipäästöt vaikuttavat noihin kaukaa tuleviin hiukkasiin. Paikallisista hiukkaslähteistä puun poltto on suurin.

Ylivoimaisesti halvin tapa vähentää hiukkasia olisi kieltää puun poltto kaupungissa, mutta se ei cityvihreitä tunnu kiinnostavan.

Dieselautoista tulee runsaasti pienhiukkasia. Verotuksella voisi ohjata autoilua bensa-autoihin, mikä ei myöskään aiheuttaisi juuri mitään kustannuksia. Dieselautot ovat kai cityvihreiden suosiossa ja ne mielletään virheellisesti "ympäristöystävällisiksi".

Eli tässä vähennetään nyt yhtä hiukkaslähdettä huimalla 500 miljoonan euron vuosikustannuksella, mutta jätetään lähes ilmaiset toimenpiteet tekemättä, vaikka nuo halvat toimet vähentäisivät hiukkasia paljon enemmän.

Tiesitkö, että uusien bensiinikäyttöisten autojen hiukkaspäästöt saattavat olla jopa suurempia kuin uusien hiukkassuodattimella varustetun dieselkäyttöisen auton? Miksi siis pitäisi ohjata ostamaan bensa-autoja?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Taikakaulin on 30.09.2012, 00:42:09
Satu Hassi arvio Ylen vaalitentissä Tampereen kunnallisveroksi 19,5 % vaikka se oikeasti on 19 %. Hän on siis vihreiden pormestariehdokas, eikä tiedä kuntansa veroprosenttia.  :facepalm:
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 30.09.2012, 01:41:23
Rauta-Ruukin tj. ilmoitti uutissa pari päivää sitten irtisanomisien osasyyn olevan voimaan tuleva rikkidirektiivi.
Eiköhän tälle saada jatkoakin.

Hassilla on kaiketi halua päästä myös kuntatasolla tehokkaammin tuhoamaan Suomea kun pormestari-ehdokkaaksi on ryhtynyt.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Joe on 30.09.2012, 02:11:39
Riittävän kurjat olot Suomeen olkoon Pyhä Tavoitteemme.

Lähtevät ulkomaanpellet karkuun ja saamme kaikessa rauhassa olla.

Suostun ulkohuussiin ja mummonmökkiin lopuiksi vuosikseni, jos tämä visio toteutuu.

Taas alkaa pirttiviljely ja saunasynnytykset tulla muotiin.

Armeijaan riittää sissejä ja Suojeluskunta hoitaa kotirintaman.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: koli on 20.05.2014, 16:05:24
Suuri ajattelija, taloutemme ja työllisyytemme pelastaja, Juhana Vartiainen on puhunut:
QuoteRikkidirektiivin kritiikki menee Suomessa överiksi. Se säästää ihmishenkiä ilman pysyviä työllisyysmenetyksiä.

https://twitter.com/filsdeproust/status/467712774093946880
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Kulttuurirealisti on 20.05.2014, 16:53:16
Quote from: koli on 20.05.2014, 16:05:24
Suuri ajattelija, taloutemme ja työllisyytemme pelastaja, Juhana Vartiainen on puhunut:
QuoteRikkidirektiivin kritiikki menee Suomessa överiksi. Se säästää ihmishenkiä ilman pysyviä työllisyysmenetyksiä.

Vartiainen voisi laittaa linkkiä ihmishenkien menetykseen (suomalaisten laivojen takia) ja työpaikkojen menetyksen ei-pysyvyyteen. Vartiainenkaan ei sentään väitä, etteikö työpaikkoja menisi.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Uuno Nuivanen on 20.05.2014, 16:55:10
Quote from: Kulttuurirealisti on 20.05.2014, 16:53:16
Quote from: koli on 20.05.2014, 16:05:24
Suuri ajattelija, taloutemme ja työllisyytemme pelastaja, Juhana Vartiainen on puhunut:
QuoteRikkidirektiivin kritiikki menee Suomessa överiksi. Se säästää ihmishenkiä ilman pysyviä työllisyysmenetyksiä.

Vartiainen voisi laittaa linkkiä ihmishenkien menetykseen (suomalaisten laivojen takia) ja työpaikkojen menetyksen ei-pysyvyyteen. Vartiainenkaan ei sentään väitä, etteikö työpaikkoja menisi.

Ei sellaisia linkkejä ole kuin Vartiaisen omassa sekavassa päässä.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: foobar on 20.05.2014, 17:40:35
Cronbergihän selitti telkkarissa, kuinka rikkidirektiivi on Suomelle rikkaus ja voimavara.

Ai miten? No, kun olemme hankkineet kilpailua tuhoavia ja eurooppalaisesti epätasaisesti jakautuvia sitoumuksia, saamme samalla luvan subventoida (omista taskuistamme tietenkin) asiaan liittyviä teollisuudenaloja.

Vihreiden näkemys verojen ja tukien luonteesta ovat kuin kovimmasta Reaganin irvileukavitsistä. Luulevatko he oikeasti, että suomalaiset voittavat, jos jonkin hyödyllisen asian seisoksiin verottaminen on uroteko, kun se mahdollistaa subventioiden jaon liikkeeseen takaisin pääsemiseksi?
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: RP on 20.05.2014, 18:48:11
QuoteRisteilymatkailijoiden määrä onkin notkahtanut koko Itämerellä. Syynä on muun muassa rikkidirektiivi, jonka päästörajoitukset ovat tehneet muista maailman meristä varustamoille edullisempia.
http://yle.fi/uutiset/jattilaismainen_risteilyalus_rantautui_helsinkiin__video/7252256
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: CaptainNuiva on 20.05.2014, 21:45:00
Quote from: koli on 20.05.2014, 16:05:24
Suuri ajattelija, taloutemme ja työllisyytemme pelastaja, Juhana Vartiainen on puhunut:
QuoteRikkidirektiivin kritiikki menee Suomessa överiksi. Se säästää ihmishenkiä ilman pysyviä työllisyysmenetyksiä.

https://twitter.com/filsdeproust/status/467712774093946880

Mahtaisikohan Vartianen osata vastata että kun tulivuoret pumppaavat samaa kamaa ilmaan oikein urakalla niin miksi kuolleisuus tulivuorten ympäristöalueella rikkipäästöistä johtuen ei ole noussut?
Miksi hän minä, lähes koko työikäni laivojen kanssa pelanneena, en ole koskaan kärsinyt rikkipäästöistä ankä myöskään tunne ketään joka olisi kärsinyt, saati kuollut.
Aiheeseen vielä liittyen, jotkut torvelot pulikoivat terveyden nimissä rikkilähteissä, vähänpä ymmärtävät että kuolohan siinä tulee....

Edelleen, sahakuution vientihintaa rikkidirektiivi nostaa 4 €, samoin se tulee nostamaan melkoisesti kaikkien tuotikamojen hintaa.
4 € lisäys ankarasti kilpailluilla markkinoilla on monelle Suomen sahalle kuolinisku mutta ei hätää, Vartianen tulee sitten ja todistaa että hienosti menee ja bisnekset rullaa, työllisyyskin kasvaa kohisten.


Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Ari-Lee on 20.05.2014, 23:53:37
QuoteMahtaisikohan Vartianen osata vastata että...

Aivan varmasti. Rupsuttelisi taas lisää. Ilmavaivasta ei kuitenkaan ole kyse vaan maanvaivasta.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: Ink Visitor on 21.05.2014, 10:21:22
Virheät ja kotimainen teollisuus... >:(
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: OTU on 21.05.2014, 10:31:59
Tää koko ilmasto- ympäristöhysteria on ihan huttua Suomessa. Katsokaa Venäjää, kiinaa, USA jne.
Anna jollekkin WTF-järjestölle 30 snt itämeri kummiksi.  Hoho.
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: RP on 16.06.2014, 06:40:46
Quote
Rikkipesuri ei pelasta laivakuljetuksia kustannuksilta

Laivoihin asennettavat polttoainepesurit eivät pelasta rikkidirektiivin aiheuttamilta kustannuksilta. Outokummun pitkiä merikuljetuksia Torniosta ajetaan valtaosaksi kalliimalla meridieselillä, kun direktiivi vuodenvaihteessa astuu voimaan.
[...]
Jos rikkipesuri maksaa kolme miljoonaa euroa ja laiva viisi miljoonaa, voi vain arvata kuinka halukkaita omistajat ovat investointeihin. Myös rahoituksen saaminen laivausalalle on nykyään vaikeaa. Näyttää siltä, että varustamot käyttävät meridieseliä polttoaineena ja että rikkipesuriin kiinnitettiin liian suuria toiveita.
Kulut nousemassa hurjasti

Outokummussa arvioidaan, että direktiivi nostaa yhtiön kuljetuksia noin 15 miljoonalla eurolla, mikä on yhtä suuri summa kuin kahden kolmen kuukauden palkkakulut Tornion tehtailla.

Pekka Harjuoja uskoo, että dieselpolttoaine kallistuu vuodenvaihteessa ja jopa sen saatavuudessa tulee ongelmia.
[...]
http://yle.fi/uutiset/rikkipesuri_ei_pelasta_laivakuljetuksia_kustannuksilta/7298377?ref=leiki-uup
Title: Vs: 2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle
Post by: guest7001 on 16.06.2014, 06:56:06
Quote from: koli on 20.05.2014, 16:05:24
Suuri ajattelija, taloutemme ja työllisyytemme pelastaja, Juhana Vartiainen on puhunut:
QuoteRikkidirektiivin kritiikki menee Suomessa överiksi. Se säästää ihmishenkiä ilman pysyviä työllisyysmenetyksiä.

https://twitter.com/filsdeproust/status/467712774093946880

Ajatelkaa, että tuollekin Ajatusten Ulostuslääkkeelle maksetaan yritysjohtajan palkka verovaroista.

Olisi mielenkiintoista tehdä älykkyystesti tuota kommenttia peukuttaneille ihmisille. Palikoilla.