Sinänsä merkityksetön yksityiskohta kaikessa tässä mokutuksessa, mutta ajattelinpa nostaa silti esille.
Suomessa opetus mukautuu näemmä islamiin myös siten, ettei muslimioppilaiden tarvitse piirtää koulussa ihmisiä uskontonsa vuoksi.
Nuo opetushallituksen twitter-vastaukset oikein huokuvat sellaista dhimmi-henkeä.
https://www.verkkouutiset.fi/enta-jos-uskonto-kieltaa-lapselta-piirtamisen-nain-opetushallitus-vastaa/ (7.6.2018)
QuoteEntä jos uskonto kieltää lapselta piirtämisen? – Näin opetushallitus vastaa
Koulussa kunnioitetaan viranomaisen mukaan jokaisen omaa uskontoa.
Opetushallitukselta kysyttiin twitterissä, onko Suomessa vanhempia, jotka kieltävän uskonnon nimissä lapsiltaan piirtämisen ja miksi tällaista sallitaan suomalaisissa kouluissa.
– Ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa, opetushallitus vastaa.
Sen mukaan uskontoa kunnioitetaan mahdollisuuksien ja Suomen lain mukaan.
Twitter-keskustelu on kerännyt runsaasti kommentteja. Opetushallitukselta muun muassa kysytään, miten tällaiset rajoitukset käytännössä hoidetaan.
– Opetusta voi tarpeen mukaan räätälöidä oppilaskohtaisesti. Ihmisen sijasta voi piirtää jotakin muuta, opetushallitus selvittää.
Opetushallitus korostaa, että asiassa toimitaan opetussuunnitelman mukaisesti.
Piirtämiskielto herättää niin ikään kommentteja uskonnollisista tulkinnoista. Kommenteissa huomautetaan, että kielto on äärimmäistä islamin tulkintaa.
– Hei! Kyse oli ihmisen piirtämisestä. Tulkintoja voi olla monenlaisia, opetushallitus vastaa.
https://twitter.com/AlanSalehzadeh/status/1004372932569780224
[tweet]1004372932569780224[/tweet]
https://twitter.com/Opetushallitus/status/1004651792808972288
[tweet]1004651792808972288[/tweet]
Ei niitten muutenkaan mitään tarvitse tehdä, että tämä menee samaan nippuun muitten älyttömyyksien kanssa.
Entä kun uskonto väittää maapallon olevan litteä eikä pyöreä?
Missä voin irtisanoutua tästä hulluudesta..
Mitä jos uskonto kieltää kaiken opiskelun? Ja työteon? Kunnioitetaan ja annetaan täysimääräinen toimeentulo?
Ainakaan suomalaisilta valtion virastotyöntekijöiltä ei enää edellytetä kunnollista kirjoitetun suomen kielen hallintaa. Kai on sama mitä ne suomalaisissa kouluissa tekevät.
Quote from: Java on 07.06.2018, 21:52:08
^ Tälle tielle kun lähdetään, niin paluuta ei ole!
Päättäjämme (EU-päättäjät) ovat jo lähteneet sille tielle. Halukkaasti.
Heille eivät merkitse sivistys, valistus ja eurooppalainen humanismi, ja sen yli 2000-vuotinen perinne, yhtään mitään. Nämä ovat vain eurooppalaisten
kansojen asioita. Ja eurooppalaiset kansat merkitsevät heille vain hävitettävää entiteettiä. Kuten juutalaiset natseille.
Quote from: diipadaapa on 07.06.2018, 22:04:19
Entä kun uskonto väittää maapallon olevan litteä eikä pyöreä?
Missä voin irtisanoutua tästä hulluudesta..
Kaipa silloin pitäisi olla sellaisia asioita opettamatta, ettei joku loukkaannu.
Nythän tässä on tietysti se ongelma, että mihin vedetään raja. Jos annetaan periksi yhdelle vaatimukselle, on aina vaikeampi torjua uusia. Selvästikään asiaa ei ole Opetushallituksessa mietitty loppuun asti. Tai jos on, niin pahalta näyttää.
Entäpä kun muslimit vaativat Israelin/Palestiinan konfliktia opetettavan palestiinalaisesta näkökulmasta?
Hulluuden tiellä ollaan. Jos ei musuille Suomen kouluopit kelpaa, muuttakoot muualle.
Sanotaan, että jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Jos mukaudutaan de facto shariaan, kuten tässä tapauksessa, on hyvin vaikea peruuttaa ilman täydelllistä kaaosta.
Joka ainut Jumalan kerta, kun muslimit saavat erivapauksia tai etuoikeuksia uskonsa vuoksi, kuilu kantaväestön kanssa syvenee ja levenee. Se on fakta, jota ei mikään mielipide muuta.
Tämä kuuluu samaan kastiin.
Uskomatonta paskaa taas. Entä, jos uskonto kieltää eriuskoisen alistamatta / tappamatta jättämisen, niin kuin eräs uskonnon aseman saanut oppi tekee?
POIS moisen dehumanisoivan opin kannattajat. KAUAS.
Ei yhtään kiinnosta, onko "maallistuneita" ääriheppuja, onko se vain "ääri" -sitä. POIS.
Asiassa on toimittu nyt jo vuosikymmenten (!) ajan seuraavasti: kuvistunnilla muslimilapset saavat piirtää/maalata/askarrella kukkia ja muita kasviaiheita eläinten ja ihmisten sijaan, biologian ym. tunnilla he piirtävät eläimiä ja ihmisiä muiden mukana. Ainakaan somaleilla ei ole ollut asiassa ongelmaa, enkä ole kuullut muistakaan.
Some ja erityisesti Twitter tuottaa enemmän huonoa kuin hyvää. Nyt on Opetushallituksesta twiitattu todella harkitsemattomasti.
Just, mitens esim käsitys maapallon pyöreydestä ? Eli litteäkin käsitys kelpaa koska uskonto ja kunnioitus ?
Mitens ihmisen syntyminen ja biologia jos niinq uskoo, että jumalahan se senkin puuhasteli ?
Samalla kunnioituksella mennään ?
Ymmärrän hyvin, eihän ole muslimin soveliasta piirtää ylempäänsä.
Mitäköhän taikareppu sanoo asiasta?
Islamicize Me Day 10: A Picture Is Worth a Thousand Lashes! (https://www.youtube.com/watch?v=Y5RmKuCFTeI) (5:37)
Muistelen, että musiikki ois pitkälle pannassa muslimeilla niin ikään. En nyt guugleta aiheesta. Mut jos niin on, ni muskatunnit voivat vaikkapa pelata soveltuvia kännykkäpelejä tai rukoilla?
Quote from: Puskistahuutelija on 07.06.2018, 22:48:14
Joka ainut Jumalan kerta, kun muslimit saavat erivapauksia tai etuoikeuksia uskonsa vuoksi, kuilu kantaväestön kanssa syvenee ja levenee. Se on fakta, jota ei mikään mielipide muuta.
Tämä kuuluu samaan kastiin.
Hyvä. Mitä vähemmän nämä vieraslajikkeet ovat suomalaisten lasten oppitunteja terrorisoimassa, sen parempi. Ähmäteille voisi oikeastaan myöntää täyden vapautuksen oppivelvollisuudesta kun eivät ne kuitenkaan opi mitään, ainoastaan kuormittavat silmittömästi kouluhenkilökuntaa. Tällä toimenpiteellä pk-seudun opettajat ja suomalaiset lapset säästyisivät vuosien helvetiltä. Segregoitumista pitäisi nimenomaan tukea ja kaiken jonninjoutavan kotouttamispelleilyn saisi lopettaa. Ulos Euroopastahan nämä siipiveikot on saatava joka tapauksessa, ja nopea polarisoituminen luo painetta massakarkotuksille.
Taitaa olla todennäköisempää, että meidät sopeutumattomat karkotetaan Siperiaan. Ellei keksitä jokin vielä lopullisempi ratkaisu.
Eipä niiden kaiken wäbälöinnin ja aiheutettujen ongelmien valossa ilmeisesti tarvitse tehdä koulussa mitään muutakaan, mikä yleisesti liittyy opiskeluun ja koulunkäyntiin.
Mielestäni kantaväestöön kuuluvilla opikelijoilla ei tulisi olla taakkanaan "muslimikollegoiden" aiheuttamaa opiskeluilmapiirin täydellistä romuttumista.
Missä musut, siellä ongelma.
Kiva kuulla, että opetushallitus (meilläkö on vielä sellainen?) kunnioittaa uskontoja. Pitääkin testata kun minun uskontoni ei salli opetettavan epätieteellistä evoluutioteoriaa, niin kiva että nuo perseennuolijat tahtovat lipoa minunkin ahteriani. Eli ei opeteta evoluutiota minun muksulle, kiitos.
Mä odottelen reaktioita jos tai pikemminkin kun impivaaralaiset vanhemmat kieltävät lapsiltaan vierailun moskeijaan ja monikulttuurin nimissä koulun velvoittaman osallistumisen islamilaiseen hartauden harjoittamiseen.
Quote from: Oho on 08.06.2018, 00:22:47
Mä odottelen reaktioita jos tai pikemminkin kun impivaaralaiset vanhemmat kieltävät lapsiltaan vierailun moskeijaan ja monikulttuurin nimissä koulun velvoittaman osallistumisen islamilaiseen hartauden harjoittamiseen.
Helvetti, tehkää se! Myös te olette vanhempia, ei ainoastaan muslimit uskomuksineen. Teillä (myös, {köh-köh...}) on kaikki lailliset oikeudet (köh-köh) kieltää sellaisen paskan kaatamisen lastenne kurkkuun, jota ette halua. (Köh-köh).
Quote from: Oho on 08.06.2018, 00:22:47
Mä odottelen reaktioita jos tai pikemminkin kun impivaaralaiset vanhemmat kieltävät lapsiltaan vierailun moskeijaan ja monikulttuurin nimissä koulun velvoittaman osallistumisen islamilaiseen hartauden harjoittamiseen.
Olen jo kieltänyt, tosin niillä ei ole vielä ollut moskakeijavierailua enkä tiedä tuleeko edes. Niin hulluja täällä meillä päin ei liene vielä opettajatkaan, että muhamattien hartausharjoituksiin ketään velvottaisivat. Ohjeistakaa lapsenne etukäteen tällaisen varalle, onhan pennuilla kännykät - soitto äidille tai isälle että tulkaa hakemaan esim. "hammaslääkäriin" tms. Ja ainahan voi iskeä oksennustauti.
Quote from: Huscarl on 07.06.2018, 23:56:53Hyvä. Mitä vähemmän nämä vieraslajikkeet ovat suomalaisten lasten oppitunteja terrorisoimassa, sen parempi.
Kyllä he siellä samalla oppitunnilla pysyvät, mutta eivät vain tee kuten muut. Jossain vaiheessa ei-muslimien laspet alkavat kyselemään, että miksi sinä et tee kuten minä teen. Muslimilapsi kertoo, että koska uskonto. Tämä aiheuttaa varmasti ei-muslimien seassa kummastusta tai jopa katkeruutta. "Tuo saa tehdä noin, mutta minä en. Miksi, opettaja, tämä menee näin?"
Länsimainen, loogiseen ajatteluun kasvatettu lapsi tajuaa väistämättä jossain vaiheessa tämän kuvion: muslimit saavat erioikeuksia ja erivapauksia uskonsa vuoksi ja heidän vuokseen tehdään koulussa erikoisjärjestelyjä. Kenenkään muun vuoksi näin ei tehdä. He tajuavat muslimien olevan aivan erityislaatuisessa asemassa vain sen takia, että he uskovat johonkin. He alkavat ihmettelemään, että miksi muslimit saavat uskonsa vuoksi kaikenlaisia erityisjuttuja, mutta buddhalaiset, hindut, ortodoksit ym. eivät?
Seurauksena on väistämättä aimo annos ei-muslimeita, jotka ovat vähintään ihmeissään tästä kuviosta, eivätkä ymmärrä sen loogisuutta. Tämä linjaus siis nakertaa koko koulutoiminnan pohjaa hitaasti mutta varmasti. Kaikenlaisia erikoisia episodeja on luvassa kouluissa tämän johdosta, eikä tilanne ole kenenkään kannalta hyvä. Suurimpana kärsijänä on oppilaat, joilla olisi kapasiteetti ja kyky oppia jotain. He häiriintyvät tästä kaikesta ylimääräisestä ja seuraukset ovat väistämättä katastrofaaliset oppimistulosten nojalla.
Quote from: Emo on 08.06.2018, 00:39:50
Quote from: Oho on 08.06.2018, 00:22:47
Mä odottelen reaktioita jos tai pikemminkin kun impivaaralaiset vanhemmat kieltävät lapsiltaan vierailun moskeijaan ja monikulttuurin nimissä koulun velvoittaman osallistumisen islamilaiseen hartauden harjoittamiseen.
Olen jo kieltänyt, tosin niillä ei ole vielä ollut moskakeijavierailua enkä tiedä tuleeko edes. Niin hulluja täällä meillä päin ei liene vielä opettajatkaan, että muhamattien hartausharjoituksiin ketään velvottaisivat. Ohjeistakaa lapsenne etukäteen tällaisen varalle, onhan pennuilla kännykät - soitto äidille tai isälle että tulkaa hakemaan esim. "hammaslääkäriin" tms. Ja ainahan voi iskeä oksennustauti.
Oikeastaan ei tarvitse edes kieltää. Sekä opettajan pulpetin "väärällä puolella'' seisseenä että sen oikealle puollelle lähettäneenä tiedän, että tavan perisuomalaissyntyinen oppilas vihaa kuolemakseen asti kaikkia islamisaation yrityksiä.
Siis, kuunnelkaa valikoimatta jokaista "monikulttuurin" kanssa toimimaan joutunutta oppilasta, ja suunnitelkaa sen kokemuksen mukaan opetussuunnitelmanne. Karua ja katkeraa, mutta opettavaista.
Keskusteltuani asiasta taikarepun kanssa arabialaisista kirjaimista monet ovat allahin tahdon vastaisia, koska ne muistuttuvat hymiöitä ja muita ihmistä kuvaavia symboleita.
Etenkin äänne "t" on islamin vastainen näyttäessään hymyileviltä ihmiskasvoilta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_alphabet
Olkoot tämä varoituksena nuorille tytöille viestitteleville nuorille urhoille. Allahu akbar!
...
Islam :facepalm:
Perustuslaki 6 §:
Quote
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P6
Minun tulkintani mukaan moskeijassa pidettävät puheet ovat pääosin opettavaisia luonteeltaan. Niissä kerrotaan esimerkillisen ihmisen Muhammedin elämästä ja muutenkin annetaan elämän ohjeita. Moskeijaa voi siten pitää oman aikakautensa kansankouluna; siihen aikaan ei ollut yleistä kaikkia koskevaa koulujärjestelmää ja merkittävät ihmiset saivat oppinsa yksityisopetuksena, mutta kansan enemmistö sai sen imaameilta moskeijoissa ja kristillisissä maissa papeilta kirkoista.
Koraanissa on myös ohjeita tämän opetuksen järjestämisen suhteen. Näitä kaikkia pitäisi minusta noudattaa myös, jos halutaan antaa muslimeille oikeus harjoittaa uskontoaan tuhatvuotta vanhassa muodossa nyky-Suomessa. Nyt valittu piirtovapautus on pelkästään rusinoiden poimimista pullasta. Sosialistien olisi hyväksyttävä myös sosialismin vastaiset kohdat ja vapautukset, jos haluavat olla noin "uskonnonvapauttajia". Naisopettajat voitaisiin heti vapauttaa viroistaan. Raippa olisi rangaistuskeinona ensisijainen. Vaatetus olisi oltava päinvastainen kuin Norjassa. Kunnioittavia kumarruksia Mekan suuntaan olisi pidettävä vähintään kerran päivässä.
Islamilaisessa uskonnonharjoituksessa ei ole kyse opetuksesta. Islamin pilarit ovat toimintoja, joilla muslimi pyrkii kohti paratiisia. Muslimi voi oppia koko Koraanin arabiaksi ymmärtämättä siitä sanaakaan. Uskonoppineiden opetukset ohjaavat tietenkin yhteisöä ja ne ovat suuressa arvossa. Tätä voisi verrata pappisvaltaan ja teokratia onkin islamille ominainen piirre sharioineen päivineen.
Pitää muistaa, että keskiajalla ihmiset eivät juuri osanneet lukea. Pyhiksi miellettyjen kirjoitusten osaaminen ja ymmärrys oli uskonoppineiden varassa. Kirjurit olivat haluttua työvoimaa islamilaisessa maailmassa vuosisatojen ajan juuri, koska ihmiset eivät osanneet lukea. Vastaavasti kirjapainotaito ja uskonpuhdistus synnyttivät Euroopassa kulttuurillisen vallankumouksen, joka johti suomenkielisen Raamatun kautta jäsenneltyyn kielioppiin ja tarpeeseen opettaa kansalle heidän omaa kieltään. Sääty-yhteiskunta murentui, kun talonpoika tunsikin Jumalan sanan jo valmiiksi.
Nykyään ongelmana ehkä onkin, että ihmiset lukevat liikaa ja olettavat niistä asioista, joita eivät lue, kaikenlaista liikaa väärin perustein.
Liikaa oppinut muslimi voi toki ajatella, että islam on lopulta aika perc:stä, kuten Ayaan Hirsi Ali ja Mona Walter oppivat. Jostain syystä heitä vaan ei lueta somali-intelligentsiaan.
Quote from: DuPont on 08.06.2018, 03:06:42
Liikaa oppinut muslimi voi toki ajatella, että islam on lopulta aika perc:stä, kuten Ayaan Hirsi Ali ja Mona Walter oppivat. Jostain syystä heitä vaan ei lueta somali-intelligentsiaan.
Etenkin Ayaan Hirsi Ali (kuten monet valistuneina itseään pitävät tahot) elää sellaisessa kuvittelmassa, että islam muuttuisi parempaan suuntaan "uskonpuhdistuksen" tai muiden teologisten taikatemppujen myötä. Islamista voidaan löytää myös hyviä puolia, mutta ne eivät muuta uskonnon perusluonnetta. Nykyaikana "modernit" tulkinnat todennäköisesti tuovat vain sen höyryävän molokin kidan houkuttelevammaksi, mikä on islamin taustalla.
Hmmm...
Taidanpa perustaa uskonnon, jossa Ruotsin kielen puhuminen on ehdottoman haram.
QuoteOpetushallitus @Opetushallitus
Ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa.
Islaminuskossa on muutamia muitakin asioita, joita
ei pidä voi tehdä. Koulu siis kunnioittaa ainakin seuraavia
- Koraani on täydellinen kirja
- Muhammed oli täydellinen ihminen
- Esiteinin nussiminen on aivan ok
- Kunniamurhaaminen on jees
- Kuolemantuomio jumalanpilkasta on pakollinen
- Kuten myös kivitystuomio haureudesta
- Väitetylle raiskaukselle vaaditaan 4 todistajaa
- Maapallo ei välttämättä ole pyöreä
Täydellisestä kirjasta löytyy muutama muukin...
Quote from: Dharma on 08.06.2018, 06:32:14
Suomalaiset kotoutuvat islamiin.
Niinhän tuossa on jo käynyt osalla, kun on luokkia joissa enemmistö islamia opettelee. Suomalaisilla hyppytunti kun islaminuskon tunti on. Käsketty uskonto sitten eri aikaan. Omaa uskontoahan eivät alkuperäiskansalle varmaan vieläkään lainkaan opeta, Suomen muinaisusko oli selkeän rauhallinen usko ja toimi vuosituhansia, silloin ennen väkivaltaisia valloittajia ja tuhoajia aivan hyvin.
Quote from: TapsaT on 07.06.2018, 22:08:20
Mitä jos uskonto kieltää kaiken opiskelun? Ja työteon? Kunnioitetaan ja annetaan täysimääräinen toimeentulo?
Suomessahan on jo yksi tällainen vähemmistö;tuntemattomaksikin nimetty.
Jehovillakin on ollut omat armeijakuvionsa, mutta siitä on rangaistu. Eli jos et piirrä, niin nurkkaan häpeämään.
:-\
Meillä päin lestadiolaisia ei näkynyt liikuntatuntien tanssiosiossa. Luvalla saivat tehdä jotain muuta sen aikaa. Onko se jotenkin eri asia kuin muslimieriyttäminen?
Koulussa - ja yhteiskunnassa muutenkin - tulee lopettaa uskontojen ja uskovaisten hyysäys. En minäkään tanssimisesta pitänyt, enkä pidä, mutta siellä se on opetussuunnitelmassa merkittynä liikuntalajina. Samoin kuin musiikissa eri genret ja piirustuksessa ihmisen raapustaminen. Jos ei osallistu, numeroa voi laskea sen verran kuin tekemättömyydestä muutenkin rangaistaan.
Quote from: Nikolas Ojala on 08.06.2018, 01:16:00
Perustuslaki 6 §:Quote
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P6
Valitettavasti nykypäivän Suomessa ainakin sukupuoli, ikä, alkuperä, kieli, uskonto, vakaumus ja mielipide ovat perusteita ihmisten eriarvoistamiselle. Parempi olisi, jos kaikkia kohdeltaisiin tasavertaisesti samalla tavalla, ilman joidenkin etuoikeuksia ja vastaavasti joidenkin syrjimistä.
Quote from: Archaeopteryx on 08.06.2018, 08:50:22
Meillä päin lestadiolaisia ei näkynyt liikuntatuntien tanssiosiossa. Luvalla saivat tehdä jotain muuta sen aikaa. Onko se jotenkin eri asia kuin muslimieriyttäminen?
Koulussa - ja yhteiskunnassa muutenkin - tulee lopettaa uskontojen ja uskovaisten hyysäys. En minäkään tanssimisesta pitänyt, enkä pidä, mutta siellä se on opetussuunnitelmassa merkittynä liikuntalajina. Samoin kuin musiikissa eri genret ja piirustuksessa ihmisen raapustaminen. Jos ei osallistu, numeroa voi laskea sen verran kuin tekemättömyydestä muutenkin rangaistaan.
Mielestäni on aivan loogista ja asiallista, että jos ei jotain voi tehdä, ei sitä voida arvostella, ja näinpä se laskee numeroa ihan samoin kuin jos lintsaat jostain osiosta, koska muutenhan ko. oppilas saa numeron helpommalla kuin koulukaverinsa. Numerot eivät ole vertailukelpoisia.
Ihan samoin kuin armeija - sivari- vankila; kun kerta velvollisuus on, niin se täytetään tai korvataan jollain, mutta ei laiskotella mukavasti siviilissä mitään kärsimättä kun muu ikäluokka punnertaa harmaissa. Ideologiset syyt eivät voi olla peruste myöskään maanpuolustuksesta vapauttamiseen.
Quote from: ISO on 07.06.2018, 21:57:29
Ei niitten muutenkaan mitään tarvitse tehdä, että tämä menee samaan nippuun muitten älyttömyyksien kanssa.
Eihän siinä sitten mitään. Kun koulussa ei tarvitse tehdä opetussuunnitelman mukaisia asioita, pysyväthän tyhminä ja tietämättöminä. Turha rasismia valittaa, jos koulutusta vaativia työpaikkoja ei löydy.
Muslimilapset eivät varmaan osallistu myöskään luokkakuviin.
"No niin, otetaas luokkakuva. Kaikki ei-muslimit tänne saliin. Muut voivat mennä piirtämään kameleita"
-i-
Opetushallitus piakkoin:
Islaminuskossa ihmisen homoilu on asia, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa islamia, joten homot alas koulun katolta.
Quote from: qwerty on 08.06.2018, 05:23:09
Täydellisestä kirjasta löytyy muutama muukin...
Oma suosikkini on toki koraanillinen fakta (18:83-97) jossa Aleksanteri Suuri ("kaksisarvinen") löytää idästä lammikkokuopan johon aurinko laskee. Aleksanteri löysi myös toisen paikan, josta aurinko nousee. Auringon nousun paikalla asui myös ihmisiä joita vainolaiset ahdistivat. Auringon noustua Aleksanteri määräsi poloiset kantamaan rautamalmia tms. erääseen solaan, joka erotti vainolaiset ja raukkaparat. Sitten hän käytti aurinkoa ahjona ja raukkaparkojen puhallusvoimaa palkeina, jolla sulatti rautamöhkäleet ja rakensi rautamuurin vainolaisten ja vainottujen väliin.
Totisesti Allah on erehtymätön. Joka tämän faktan kiistää on uskoton roikale ja kelvoton vätys. Wallah.
Quote from: Arvoton on 07.06.2018, 23:47:00
Muistelen, että musiikki ois pitkälle pannassa muslimeilla niin ikään. En nyt guugleta aiheesta. Mut jos niin on, ni muskatunnit voivat vaikkapa pelata soveltuvia kännykkäpelejä tai rukoilla?
Eiköhän biologia ja kehitysoppikin ole kiellettyjä aineita. Allah on maailman kaikkine eliöineen luonut.
Quote
(tämän päivän HS:sta):
...Tulokset ovat hälyttäviä. Salmela-Aron mukaan Suomessa alkaa olla viimeinen hetki herätä asiaan.
...Kotouttamisessa onnistuminen on tärkeää...
Tuliko taas yllätyksenä?
Kotoutus yhdeksi yhteiskulttuuriksi ei onnistu kotouttamalla erilliskulttuureihin. Ei ole muuallakaan onnistunut, joten luulisi ettei tulisi yllätyksenä...mutta eihän sitä tiedä kuinka suuri on ymmärryksen puute tutkijoilla ja ammattilaisilla.
Paljastetaan salaisuus: Monokulttuurikotoutus yhteen kantaväestön kulttuuriin on johdatusta yhtenäiseen yhteiskuntaan ja yhteiseloon. Monikulttuurikotoutus taas on johdatusta monikonfliktiseen yhteiskuntaan ja jatkuviin näkemysten törmäyksiin ja vähitellen syveneviin ja paheneviin ongelmiin.
Kotoutus onnistuu vain kotiuttamalla.
Quote from: Alarik on 08.06.2018, 11:19:20
Quote
(tämän päivän HS:sta):
...Tulokset ovat hälyttäviä. Salmela-Aron mukaan Suomessa alkaa olla viimeinen hetki herätä asiaan.
...Kotouttamisessa onnistuminen on tärkeää...
Tuliko taas yllätyksenä?
Kotoutus yhdeksi yhteiskulttuuriksi ei onnistu kotouttamalla erilliskulttuureihin.
Ehdotan, että alamme käyttää termiä
vastakulttuuri. Koska siitähän tässä on suoranaisesti kyse: länsimaisen kulttuurin vastakulttuuri.
Asia mikä pitäisi saada laajasti yhteiskunnalliseen tajuntaa on se, että "perslävet" ovat "persläpiä". Ihmisten raahaaminen "perslävistä" omaan yhteiskuntaan, aiheuttaa pidemmällä aikavälillä oman yhteiskunnan muuttumisen "persläveksi".
Kutsuisinkin nykyistä maahanmuutto-, sekä kotouttamispolitiikkaa mitä suurimmissa määrin "persläpipolitiikaksi", jonka maalissa häämöttää, kuinka ollakaan "persläpi". Naapurimaamme Ruotsi on jo kovastikin "persläpisöitynyt". Sinänsä ei yllätä, että meillä tehdään asiat samalla tapaa kuin Ruotsissakin. On aina tehty ja tullaan ilmeisesti vastaisuudessakin tekemään. Napanuoraa tuohon entiseen kansankotiin ei näköjään saada millään katkaistua.
Suomessa "persläpihallitus" seuraa toistaan. Olisiko jo korkea aika vaihtaa levyä.
Noinhan asia on kuten Kim ystävälliseen sävyyn toteaa.
Probleema nro.1 meillä on juuri tuon "levyn" vaihto aivan uudeksi. Meidän rakenteiseen syöpynyt virkaläskikoneisto on vain niin laaja ettei sen vaihto ihan näköpiirissä vielä ole. Mistä saada Unkarin esimerkin mukainen hallinto, joka on olemassa kansansa parhaaksi eikä nuole eu:n persettä joka käänteessä?!
Lait on olemassa haitallisen(ja laittoman) maahantunkemisen estämiseksi jo nyt, mutta nykyinen nukkehallitus noudattaa ulkoa määriteltyä politiikkaa ja kumartaa ihmiskaupassaa piilevälle rahalle niin syvään että veronmaksajat saavat haistella virkaläskien persereikiä.
Lisäksi maahamme on saatu kummallinen fiksut vs tyhmät - asetelma jolla suvaitsevaisuutta koitetaan kaikin konstein pönkittää. Koulutetut ovat suvaitsevaisia-tyyppisillä valeilla saadaan arat suomalaiset huonoine itsetuntoineen äänestämään jotain "hauskoja villapaitoja" kerta kerran jälkeen eduskuntaan.Eiväthän he halua kuulua "tyhmiin" vaan ovat sitä fiksua porukkaa!
Isoissa kaupungeissa valietttavasti Suomen tuhoa suoranaisesti toivotaan-niin absurdia kuin se onkin.
Laura ja muut oikeat fiksut ovat valitettavan marginaalisia - ainakin vielä.
Kyllä nämä pitää oikeasti palauttaa kotimaihinsa. Jos ei edes lapsi saa tikku-ukkoa koulussa piirustaa, niin se arvatenkin edustaa vain 0,001% kaikista niistä rajoitteista, mitä näillä on suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisessa.
Kotimaihinsa, kaikki erotuksetta. Ja täällä syytteeseen ne tahot, jotka tämän yhteiskunnallisen sotkun aiheuttivat. Utopiaa? Kyllä, vielä tänään, mutta ei välttämättä huomenna. Suuri laiva kääntyy hitaasti.
QuoteKoulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa, opetushallitus vastaa.
Entä, jos uskonto käskee tappamaan vääräuskoiset?
Virhe on siinä, että nyt asioita lähestytään uskontolähtökohtaisesti ja toimitaan eriarvoisesti uskonnon ehdoilla, kun sekulaarissa yhteiskunnassa tulee toimia tasapuolisesti 'maallisen' lain nojalla.
Jos uskonnollisten 'lakien' mukaan aletaan nöyristellä, tien päässä on tottelemattomien poikien kivittäminen kaupungin porttien ulkopuolella ja kyyhkysten uhraaminen kuukautisten aikaan - ja ties mitä muuta hulluutta.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/670195-keskustelu-leimahti-muslimilasten-kuvisopetuksen-rajoitteista-opetusneuvos (8.6.2018)
QuoteKeskustelu leimahti muslimilasten kuvisopetuksen rajoitteista – Opetusneuvos tunnistaa ilmiön, mutta varoittaa kärjistämisestä
Keskustelu muslimilasten kuvaamataidon opetuksesta leimahti Twitterissä, kun tutkija ja luennoitsija Alan Salehdazeh pohti, onko Suomessa ihmisiä jotka kieltävät lapsiltaan piirtämisen uskonnon vuoksi. Hän kysyi myös Opetushallitukselta, sallitaanko tällaista kieltoa Suomen kouluissa.
Salehdazeh kertoi, että viedessään kaverinsa lapsia tutustumaan kouluun, rehtori oli kysynyt häneltä, "saavatko he piirtää".
Opetushallitus vastasi tweetissään, että "ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä" ja kertoi koulujen kunnioittavan jokaisen omaa uskontoa.
Opetushallituksen kuvataiteen perusopetuksen asiantuntija, opetusneuvos Mikko Hartikainen pitää ihmishahmojen piirtämiskieltoa harvinaisena ilmiönä. Hän itse ei ole koskaan aiemmin saanut asiaan liittyvää yhteydenottoa.
Aiheesta ei ole käyty juurikaan keskustelua myöskään opettajien julkisella Facebook-keskusteluseinällä Suomen opettajien ja kasvattajien foorumi #SOKF:lla. Foorumilla on yli 12 000 jäsentä, mutta aihe ei ole noussut puheeksi.
Vaikka lapsilta olisi ihmishahmojen piirtäminen kielletty, opetussuunnitelma määrää, että jotain on tunneilla piirrettävä. Salehdazeh'n pohtimaa täydellistä piirtokieltoa ei siis Suomessa voi olla käytössä. Oppilaan on myös itse oltava aktiivinen kuvallisen idean ja ratkaisun löytämisessä.
– Oppilaat voivat piirtää, maalata tai vaikka yhdistellä kuvia tietokoneella. Oppilas ei voi vapautua kuvan tekemisestä, koska kuvataiteessa opitaan taiteelle ominaisen työskentelyn avulla, Hartikainen kertoo.
Ongelmallista on myös, että islaminuskosta puhutaan yhtenä kategoriana, kun tosiasiassa on monia eri tapoja harjoittaa uskontoa. Toiset muslimit ovat jyrkempiä ihmishahmojen piirtämisen suhteen kuin toiset. Hartikaisen mukaan mahdollinen ihmishahmojen piirtämisestä kieltäytyminen koskettaa todennäköisesti vain hyvin pientä osaa oppilaista.
Hartikainen muistuttaa, että koululaisilla voi olla muitakin rajoitteita kuin uskonto. Esimerkiksi näkövamma voi estää tai vaikeuttaa piirtämistä perinteisillä tavoilla, joten oppilaan ja opettajan on yhdessä pohdittava, miten opetussuunnitelman määräämät tavoitteet saavutetaan.
Opetushallituksen oikeudellisista asioista vastaava johtaja Matti Lahtisen mukaan ei ole olemassa listaa asioista, joista olisi uskonnon tai kulttuurin perusteella hyväksyttävää kieltäytyä. Jos asia on mahdollista toteuttaa toisella tavalla, mutta opetussuunnitelman mukaisesti ja lapsen vanhempi sitä pyytää, toteutuksesta voidaan neuvotella kodin kanssa.
(...)
Elikkä niinku yhden koulun rehtori päättää muokata suvivirren uskonnottomaksi, koska uskonto loukkaa muslimeja, ja opetushallitus kehoittaa muslimien piirrustelemaan uskontonsa mukaisesti.
Näin parin prosentin muslimipopulaatio pystyy asettamaan uudet rajaviivat koululaitokselle. Uskomatonta.
https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/opetuksen_toteuttaminen/uskontojen_ja_kulttuurien_vuorovaikutus/muslimilapsi_koulussa
Uimaopetus, leirikoulut, tanssiminen ja musiikki mainittu asioina joihin ei tarvinne osallistua myöskään, uskonnollisin perustein.
Toisesta ketjusta bongattu, mutta asiaa sivuava linkki:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/29/oppilaina-lukutaidoton-vuohipaimen-ja-kielitaitoinen-kosmopoliitti-miten
...jutun lopussa ohjeboksi:
Quote from: YLEnantoAnnan 5 vinkkiä opettajalle maahanmuuttajanuoren kohtaamiseen:
2. Ole rohkea myös kulttuurikysymyksissä. Helposti oletamme, että nuorella on tietoa, jota hänelle ei ole annettu. Toisesta kulttuurista tullut nuori ei osaa lukea ympäristöään täällä Suomessa. Hänelle pitää suoraan sanoa, mitä täällä voi tehdä ja mitä ei voi. Esimerkiksi lunttaaminen on todella monessa maassa hyväksytympää kuin Suomessa ja tätä nuori ei välttämättä tiedä.
...ja sitten kuitenkin samaan aikaan Opetushallitus
Quote from: Opetushallituksen dhimmit– Ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa, opetushallitus vastaa.
No mihinkäs se
rohkeus kulttuurikysymyksissä nyt yhtäkkiä katosi? Miksei suoraan vaan sanota, että täällä kakarat mm. piirtävät ihmishahmoja kuviksessa ja sillä selvä? Pulinat pois. Tai toisinpäin: miksei koulu kunnioita lunttaamisen kulttuuria?
Huvittavaa seurata cuckkien, suvakkien ja valhemedian rimpuilua: samaan aikaan kumarrellaan villejä, samaan aikaan yritetään propagandassa esitellä tyhmälle vaalikarjalle, miten niitä samoja villejä (mukamas) muokataan oikein urakalla kunnon ihmisiksi. Tuloksena on sitten tuollainen valheiden verkosto, jossa ylläkuvatun kaltaisia kompastuksia tulee eteen kiihtyvällä tahdilla.
e:pikku muokkaus
"toteutuksesta voidaan neuvotella kodin kanssa".
Mikko Hartikaista viedään, kun alusastiaa.."Hartikaisen mukaan mahdollinen ihmishahmojen piirtämisestä kieltäytyminen koskettaa todennäköisesti vain hyvin pientä osaa oppilaista".
Kouluissa piirretään, maalataan ja tehdään tietsikoilla kaikenlaista,jos joku ihmisryhmä kieltäytyy piirtämisestä tai maalaamisesta uskontoon viittaamalla ja asia pyhitetään pelkällä toteamisella..pienestä osasta oppilaita, niin tämä maa on menetetty.
Nuorin tytär menee ysille, ollaan käyty vanhempien illoissa, opettajat ovat erittäin varovaisia lausunnoissaan, kun kysyin mahdollisista ongelmista tyttären koulussa.
Quote from: kummastelija on 08.06.2018, 21:40:13
Elikkä niinku yhden koulun rehtori päättää muokata suvivirren uskonnottomaksi, koska uskonto loukkaa muslimeja, ja opetushallitus kehoittaa muslimien piirrustelemaan uskontonsa mukaisesti.
Näin parin prosentin muslimipopulaatio pystyy asettamaan uudet rajaviivat koululaitokselle. Uskomatonta.
Oikeastaan se parin prosentin muslimipopulaatio ei pysty yhtään mihinkään. Kysehän on loppupeleissä siitä, että usean prosentin kotoperäinen suvakki/mokuarmeija määrittää pelin säännöt ja luo näitä nyrjähtäneitä oivalluksiaan, jotka sitten toimeen pannaan ja pakkosyötetään alistuvalle kansallemme.
Musut ovat oikeastaan vain väline toteuttaa kulttuurimarxismia ja kansallista itsevihaa. Kansakuntamme mataa todella syvissä vesissä.
^kommunistit käyttää muslimimaahanmuuttajia hyväkseen luodakseen kaaosta yhteiskuntaan matkallaan vallankumoukseen.
Siis siihen mistä ne on haaveilleet viimeiset 150 vuotta, ja onnistuneetkin esimerkiksi Venäjällä ja Kiinassa ja Kuubassa ja P-koreassa. Kaikki mainitut on ihmisoikeusrikkomuksia vailla vertaa.
Silti tuo idioottisakki vääntää väkisin vallankumousta vedoten ihmisoikeuksien toteuttamiseen.
Quote from: Kim Evil-666 on 08.06.2018, 22:08:34
Kysehän on loppupeleissä siitä, että usean prosentin kotoperäinen suvakki/mokuarmeija määrittää pelin säännöt ja luo näitä nyrjähtäneitä oivalluksiaan, jotka sitten toimeen pannaan ja pakkosyötetään alistuvalle kansallemme.
Musut ovat oikeastaan vain väline toteuttaa kulttuurimarxismia ja kansallista itsevihaa.
Tämä unohtuu meiltä aivan liian usein: kyse on kotimaisesta ongelmasta, joka tosin on alkujaan lähtöisin ties mistä. Afrikan negroidit ovat tässä kuviossa vain hyväksikäytetty työkalu, ja sellaisina heitä pitäisi kohdella.
Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 00:58:40
Quote from: Kim Evil-666 on 08.06.2018, 22:08:34
Kysehän on loppupeleissä siitä, että usean prosentin kotoperäinen suvakki/mokuarmeija määrittää pelin säännöt ja luo näitä nyrjähtäneitä oivalluksiaan, jotka sitten toimeen pannaan ja pakkosyötetään alistuvalle kansallemme.
Musut ovat oikeastaan vain väline toteuttaa kulttuurimarxismia ja kansallista itsevihaa.
Tämä unohtuu meiltä aivan liian usein: kyse on kotimaisesta ongelmasta, joka tosin on alkujaan lähtöisin ties mistä. Afrikan negroidit ovat tässä kuviossa vain hyväksikäytetty työkalu, ja sellaisina heitä pitäisi kohdella.
Tismalleen näin, kuten Lalli ja Kim todistavat.
Valaiseva esimerkki (olkoonkin OT): vaikka matujen mukana kaikenlaista vanhustenryöstelijää, murtomiestä ja taskuvarasta tuleekin huomattavia määriä, niin niissä ryöstöissä ja varkauksissa parempiin taskuihin katoavan omaisuuden määrä on kuitenkin hyttysen ininää siihen verrattuna, mitä valtion- ja kunnallishallintomme ryöstää veronmaksajilta, tunkeakseen rahat sitten erinäisten ulkoloisten taskuihin. Summat ovat niin isoja, ettei niitä todistetusti edes haluta laskea.
@pectus3 :n ansiokkaasta ketjusta saa jo osviittaa niistä rahavirroista, siihen päälle vielä erinäisiin julkisiin budjetteihin leivotut/"näkyville kätketyt" miljardit (tulonsiirrot, asumistuki, sairaanhoito, opetus, poliisi, oikeuslaitos, jne, jne). Ja niitä miljardeja ei yksikään matu vie puukolla uhaten. Ehei. Ne työntää matuille oma hallintomme, täysin vapaaehtoisesti.
edit:pieni muotoilu
OT
Varovainen kassavirta-arvioni vuoden 2015 haittatulvan elinkaarikustannuksista on valtion yhden vuoden budjetti (50 miljardia €). Realistinen arvioni on valtion viiden vuoden budjetin tulot, sisältäen välittömät, välilliset ja piilotetut kulut, tulojen menetykset sekä se vaihtoehtoinen hyvä, mitä samalla rahalla olisi saatu aikaiseksi, jos se olisi sijoitettu suomalaisten infrastruktuurin, hyvinvoinnin ja koulutuksen lisäämiseen, eikä törsätty haitallisiin vieraslajeihin.
Koontiketju matujen/mamujen aiheuttamista välillisistä kustannuksista
https://hommaforum.org/index.php/topic,118308.msg2496259.html#msg2496259
Tällainen himmeli ei voi pysyä kasassa kovin montaa vuotta.
OT
Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 00:58:40Afrikan negroidit ovat tässä kuviossa vain hyväksikäytetty työkalu, ja sellaisina heitä pitäisi kohdella.
Esimerkiksi Husu ilmeisesti tuntee ihan tosissaan olevansa hyödyllinen yhteiskunnan jäsen, koska suvaitsevaisto on kusettanut häntä niin kauan kuin hän on Suomessa ollut.
Quote from: http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/252399-respectia-maahanmuuttajilleMe elätetään teitä eikä toisinpäin. Sä tarviit meitä ja tää maa tarvii meitä. Ala siis elää sen mukaisesti ja osoita jotain kunnioitusta.
Kotoutumisen ja integraation riemujuhlaa, mallina Ruotsi. :facepalm:
Quote from: hs.fi/Katariina Salmela-Aro
Ulkomaalaistaustaisten nuorten on normaalien kehitystehtävien lisäksi kasvettava kahteen kulttuuriin. Siksi asiat kärjistyvät
Monikulttuuri hajottaa yhteiskunnan lisäksi yksilöt. Ihmekös tuo, jos pää hajoaa, kun pitää mukautua kahteen täysin erilaiseen kulttuuriin eli käytännössä noudattaa kahta erilaista ja yhteensopimatonta arvojärjestelmää. Vähän kuin pitäisi värittää kuva yhtä aikaa sinisellä ja oranssilla, tulos ei ole sinistä eikä oranssia eikä Tapparan logo vaan ruskeaa. Vink-vink.
Quote
Salmela-Aro on sitä mieltä, että kaupunkeja ja palveluita pitäisi suunnitella niin, että eri taustaiset ihmiset kohtaavat toisiaan mahdollisimman paljon arjessa. Mitä enemmän ennakkoluuloja herättävät asiat tulevat iholle, sitä helpommin niihin tottuu.
... tai sitä enemmän ne alkavat ärsyttää eivätkä ennakkoluulot ole enää luuloja.
Eletään 2000-lukua ja palvotaan uskontoa joka kieltää ihmisten tai eläinten piirtämisen kaiken muun hauskan lisäksi.
Piirtäminen, musiikki, tanssi ja monipuolinen liikkuminen kehittävät lapsen aivoja ja antavat hänelle monenlaisia valmiuksia ja taitoja.
Kun kehitysmaalaisilla lapsilla on jo valmiiksi eurooppalaisia heikompi ÄO, kuilu näiden ryhmien välillä kasvaa entistäkin suuremmaksi kun edelliset eivät saa kipeästi tarvitsemaansa stimulaatiota ja tukea kehitykseensä vain siksi, että heidän vanhempansa uskovat jotain 'kivikautisia' tarinoita.
Quote– Ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa, opetushallitus vastaa.
Minä uskallan väittää, että kaikki uskonnot eivät ole yhdenmukaisia valtiovallan tai maalaisjärjen edessä. Asepalvelukseni aikana leikittelimme tupakavereiden kanssa ajatuksella, että perustetaan piruuttamme uskonlahko ja rekisteröidään se. Uskontomme olisi mm. kieltänyt aikaiset aamuheräämiset ja kaikkea muuta vastaava, josta nuoret miehet eivät lähtökohtaisesti pidä. Jos vaikkapa pakkoruotsin opiskeleminen olisi myös ollut uskontomme vastaista, niin olisiko opetushallitukselta tullut samanlainen kuittaus eli k
oulu kunnoittaa jokaisen omaa uskontoa?
Niinpä. Kaikki tietävät vastauksen. Koulu ei todellakaan kunnioittaisi uskontoamme. On tasa-arvoa ja sitten taas on sitä parempaa tasa-arvoa, jota toteutetaan antamalla etuja ja erivapauksia epätasa-arvoisesti joillekkin ryhmille ja henkilöille.
Arapilehdistössä on ollut pitkään pilkkaavia pilapiirroksia juutalaisista, eikä uskonto näytä niitä mitenkään jarruttelevan.
Kovin siveitäkin ollaan mutta joukkoraiskauksissa kaivetaan vehkeet esille yleisöstä välittämättä.
Islam on todellakin valehtelijoiden uskonto.
Kouluhan voi ihan vapaasti 'kunnioittaa' uskontoja ja jättää niiden harjoittamisen koulun ulkopuolelle.
Koulussa on vallittava tasa-arvo ja normaaliin perusopetukseen on kaikkien osallistuttava, ellei nyt kyse ole jostain kehitysvammasta tai vastaavasta rajoitteesta.
Sekulaarissa yhteiskunnassa uskontoa harjoitetaan omalla ajalla, ei kouluajalla tai työajalla. Jos uskonnollinen perseily tuodaan kouluun ja työpaikoille, alamme luisua kohti yhteiskunnallista rappiota, eriarvoisuutta ja vastakkainasettelua.
Eikö ihmiskäsitystä joskus tutkita siitä, miten piirtää ihmisen? Sekin varmaan kertoo jotain ihmiskuvasta, jos silloin jättää tyhjän paperin.
Ei ihme, ettei integroituminen onnistu kun kotoutettavat ei voi edes piirtää ihmistä.
Ja sitten ihmetellään, että miksi ne ei tunne kuuluvansa joukkoon, että miksi ne syrjäytyy ja löytää turvaa ainoastaan imaami-sharian parista.
Quote from: Eino P. Keravalta on 09.06.2018, 10:06:34
Piirtäminen, musiikki, tanssi ja monipuolinen liikkuminen kehittävät lapsen aivoja ja antavat hänelle monenlaisia valmiuksia ja taitoja.
Kun kehitysmaalaisilla lapsilla on jo valmiiksi eurooppalaisia heikompi ÄO, kuilu näiden ryhmien välillä kasvaa entistäkin suuremmaksi kun edelliset eivät saa kipeästi tarvitsemaansa stimulaatiota ja tukea kehitykseensä vain siksi, että heidän vanhempansa uskovat jotain 'kivikautisia' tarinoita.
Piirtämisen avulla lapsi käsittelee myöskin tunne-elämänsä kannalta vaikeita asioita, iloja, turvallisuuden kokemusta, ihmissuhteita ja itseänsä. On jotakuinkin barbaarista kieltää ja tehdä tämä välinen mahdottomaksi lapsen käyttää (mm. somaliperheissä lapsilla ei ole paperia ja värikyniä käytössään kotioloissa). Kun aivojen kehityksen ja myös tunne-elämän kehityksen kannalta hyödyllisiksi todistetut musiikki, tanssi ja osa liikunnastakin on kiellettyä tai pahaa, ei tarvitse ihmetellä, että musut ovat sellaisia änkyröitä ja seksuaalirikollisia kuin ovat.
Monessako lehtikuvassa olette nähneet pikku Abdit tai Fatimat piirtelemässä värikynillä,soittamassa tai tanssimassa?
Kaipa vuosisataisilla serkusavioliitoillakin on jokin osuus asiaan.
Quote from: ämpee on 09.06.2018, 10:20:45
Arapilehdistössä on ollut pitkään pilkkaavia pilapiirroksia juutalaisista, eikä uskonto näytä niitä mitenkään jarruttelevan.
Kovin siveitäkin ollaan mutta joukkoraiskauksissa kaivetaan vehkeet esille yleisöstä välittämättä.
Islam on todellakin valehtelijoiden uskonto.
Paha teko (=piirros) on sallittu, kun soditaan juutalaisia, ateisteja ja polyteistejä vastaan. Eikä siinä ihmistä piirrellä, sillä muslimien mielestä juutalainen on kuvattava apinaksi.
Ihmistä ei saa piirtää, mutta pikku jihadismi on sensijaan OK? Nyt ei mene perille.
Pään irrotus ok, piirtäminen ei.
Uusi normaali.
Quote from: ikuturso on 08.06.2018, 10:13:53
Muslimilapset eivät varmaan osallistu myöskään luokkakuviin.
"No niin, otetaas luokkakuva. Kaikki ei-muslimit tänne saliin. Muut voivat mennä piirtämään kameleita"
-i-
Katselin pojan luokkakuvaa, niin kyllä kaikki luokan maahanmuuttajien lapset oli kuvassa. Jos ei olisi ollut, niin kuvassa olisi ollut vain poikani ja hänen paras kaveri Petroskoista...
Virkaläskit ja muut poliittiset tahot ovat antaneet pelolle vallan. Kaikessa itsepetoksessaan he yrittävät mielyttää stanialaisia kaikin mahdollisin myönnytyksin, jotta keppostelut eivät ryöpsähtäisi käsistä.
Länsimainen ihminen on jo niin "hyvinvoinnin" pilaama, ettei valtiovallalla ole juuri syytä pelätä omiaan. Kun stanialaisia hyysätään riittävästi omien kustannuksella ja keppostelut lisääntyvät kaikesta huolimatta, on oletettavaa, että alkukantaisuus puskee esiin pottunokkaisetakin geenien syövereistä, kun juuri mitään hävittävää ei enää ole. Silloin pääsemme tilanteeseen, jossa omasta väestä muodostuu uhka lammaseliitille.
Tätä ne pelkäävät. Tätä on mm. Persun pelko. Tätä on myös ympäri Eurooppaa leviävä "äärioikeiston pelko". "Hyvät ihmiset" tietävät ryssineensä, mutta pitävät sinnikkäästi omasta valheestaan kiinni, kansan kustannuksella. Kun tuulen suunta muuttuu, heidän maailmansa kaatuu totaalisesti. Tulee maksun aika ja hinta on kova. Maksuhelpotuksia ei tule antaa, vaikka vaikerrus ollee korvia huumaavaa. Rikos on vakava. Se on rikos eurooppalaisuutta kohtaan. Pelisäännöt muistuttavat yhden totuuden DDRää.
^ No just näin, jos Orpo ja Sipilä kasvattaisivat itselleen munat ja alkaisivat käyttäytymään niinkuin valtion päämiesten kuuluu, meidän ongelmat olisivat takana päin. Valitettavasti näin ei tule tapahtumaan..
Tämän talous-, uskonto- ja sosiaalipoliittisen hulluuden, jota myös maahanmuuttopolitiikaksi kutsutaan, suurimpia syyllisiä ovat aivan oikein valtaosa suomalaisista, jotka tietoisesti tai ymmärtämättään harjoittavat ihmisoikeus- ja monikulttuuri-ideologiaa. Äänestetään valtaan sitä toteuttavat poliitikot, jotka taasen nimittävät virkoihinsa sitä toteuttavat korkeimmat viranomaiset. Kansa on aivopesty häpeämään itseään, identiteettiään ja kulttuuriaan. Liian moni äänestäjä kuvittelee, että Suomi voi toimia (muslimi)maailman sosiaalitoimistona. Ehkä pidetään jopa suomalaisten velvollisuutena maksaa verovaroistaan tähtitieteellisiä summia ulkomaalaisille, jotka taasen jakavat ko. rahoja kotimaidensa sukulaisille, jopa jihad-järjestöille. Muslimit ottavat tämän jizya-veron mielellään vastaan. Onhan dhimmien rooli elättää muslimit klassisen sharian tulkinnan mukaan oikein. Dmimmejä pitää vielä lyödä, jos he eivät nöyrästi rooliaan toteuta, vaan julkeavat avautua koppavasti. Ei auta muu, kuin taistella vastaan toivoen, että Euroopan politiikka muuttuu rauhanomaisesti ennen kuin vain tuhkat ovat länsimaisesta infrasta jäljellä. Pectuksen ketjun lukeminen on kuvottavaa, mutta välttämätöntä, jotta mamupolitiikan aiheuttama taloudellinen tuho saisi näkyvän muodon.
Quote from: newspeak on 08.06.2018, 03:32:29
Etenkin Ayaan Hirsi Ali (kuten monet valistuneina itseään pitävät tahot) elää sellaisessa kuvittelmassa, että islam muuttuisi parempaan suuntaan "uskonpuhdistuksen" tai muiden teologisten taikatemppujen myötä.
Ayaan Hirsi Ali on ateisti, ei uskovainen.
Hirsi Ali ei suosita "islaminpuhdistusta" tai islamilaista "valistusaikaa" vaan hylkää niin islamin kuin kaikki muutkin uskonnot. Hän ei odota islamilaisilta erityisen vahvaa halua tai kykyä uskonpuhdistukseen - eikä ymmärrä edes muslimien kääntymistä kristinuskoon
Islam on teokratia ja valtiomuoto - ei vain uskonto uskovaisille. Islamin ainoa vaihtoehto länsimaissa on maallinen tasavalta ja demokratia sekä sopimus- ja oikeusvaltio, ei islamin uskonpuhdistus.
Epäilen, että muslimeille ei tule koskaan kelpaamaan tämä läntinen vaihtoehto.
Päinvastoin islamin mukaan myös teatteri, elokuvat ja tv:n draamalähetykset ovat kiellettyjä. Samoin kaikki instrumenttimusiikki kuten esimekiksi ISIS:n agitaatiovideoissa, joita säestää miesten arabitahtinen kuorolaulu. Koraanikin on oikea versio vain arabiankielellä.
Varmasti opetusministeriö keksi tavan kunnioittaa näitäkin tapoja.
Quote from: Pyöräilijä on 10.06.2018, 10:33:19
Quote from: newspeak on 08.06.2018, 03:32:29
Etenkin Ayaan Hirsi Ali (kuten monet valistuneina itseään pitävät tahot) elää sellaisessa kuvittelmassa, että islam muuttuisi parempaan suuntaan "uskonpuhdistuksen" tai muiden teologisten taikatemppujen myötä.
Ayaan Hirsi Ali on ateisti, ei uskovainen.
Hirsi Ali ei suosita "islaminpuhdistusta" tai islamilaista "valistusaikaa" vaan hylkää niin islamin kuin kaikki muutkin uskonnot. Hän ei odota islamilaisilta erityisen vahvaa halua tai kykyä uskonpuhdistukseen - eikä ymmärrä edes muslimien kääntymistä kristinuskoon
Sitten hänen ei olisi kannattanut kirjoittaa kirjaa nimeltä "Harhaoppinen – Miksi islam tarvitsee nyt uskonpuhdistusta" (Heretic. Why Islam Needs A Reformation Now, 2015), jossa hän juuri kuuluttaa uskonpuhdistuksen perään. Hänen naivi olettamuksensa uskonpuhdistuksen vaikutuksista johtuu varmasti ateismista ja sekulaaristien revisionistiseen narratiiviin uskomisesta tai sitten hän vain luottaa täysin perustellusti ajatukseen, että hänen lukijakuntansa haluaa kuulla kyseiset julistuksensa.
Reformistiset liikkeet islamin sisällä johtavat terrorismiin eivätkä rauhanomaisuuteen. Ainoa todellinen vaihtoehto on, että länsimaat pitävät omasta perinteestään kiinni ja edellyttävät muslimien mukautumista länsimaisille arvoille, ajatuksille ja laeille, mutta tällä ei pitäisi olla lähtökohtaisesti mitään tekemistä islamin kanssa, sillä kyse on perustavalla tavalla länsimaalaisten omasta sisäisestä asiasta. Sekularistisiksi itseään kutsuvat pääasiassa vasemmistolaiset tai liberaalit liikkeet edistävät lähinnä arvotyhjiötä ja piilottelevat muslimien kyseenalaisia toimia, kuten mediaa seuraamalla voi päivästä toiseen jokainen itse todeta.
Tulipas toisaalla vastaan tällainen Helsingin kaupungin (?) muslimioppilaisiin liittyvä ohjeistus, josta on olemassa myös vuonna 2009 perustettu Homma-ketju: Helsingin kaupunki: Muslimioppilaiden eriyttämistä koskevia linjauksia (https://hommaforum.org/index.php/topic,19915.0.html)
Tämä on ollut vielä tuolloin opetushallituksen sivuilla: http://www.edu.fi/maahanmuuttajat/muslimioppilaat_hki.pdf (linkki ei toimi enää)
Onneksi joku valveutunut kansalainen otti tämän talteen. On muuten todella häröä kamaa, kannattaa lukea.
"Ääritapauksessa laulun voi korvata resitoimalla Koraania opettajalle ja musiikin kuuntelun kuuntelemalla Koraania korvalappustereoilla joko musiikkiluokassa tai sen välittömässä läheisyydessä.""Kasvohuntujen käyttö voi aiheuttaa pulmia äidinkielen ja kirjallisuuden ja vieraiden kielten tunneilla, jossa suullinen kielitaito on yksi oleellinen osa. Isossa luokassa on puhetta vaikea kuulla kankaan läpi, samoin kielistudiossa."http://achiaro.mbnet.fi/docs/muslimioppilaat_hki.pdf (11 sivua)
QuoteMuslimioppilaiden eriyttämistä koskevia linjauksia
Helsingin kaupunki
Opetusvirasto
Perusopetuslinja
Ilona Kuukka
Kaikissa linjauksissa on aina muistettava, että muslimiperheet ovat erilaisia. Huoltajilla
voi olla monenlaisia näkemyksiä siitä, mikä on uskonnollisesti hyväksyttävää ja
mikä ei. Missään tapauksessa yhden huoltajan kanssa tehtyä ratkaisua ei pidä yleistää
kaikkiin muslimioppilaisiin. Se, mitä joku pitää uskonnollisista syistä kiellettynä/sallittuna,
ei ole välttämättä sitä jonkun toisen mielestä.
Johdonmukaista vakaumusta on helppo kunnioittaa ja silloin myös erilaisten kompromissiratkaisujen
teko on mahdollista. Koulun ei tarvitse lähteä tekemän mutkikkaita
eriyttäviä ratkaisuja silloin, jos uskonnollinen vakaumus esim. musiikin suhteen vaihtelee
vuosittain tai päivittäin.
...
Koulun opetussuunnitelma antaa reunaehdot koulussa tehtäville eriyttäville ratkaisuille.
Opetussuunnitelmassa määritellään opetuksen tavoitteet ja sisällöt useimmiten
vuosiluokittain. Ne koskevat kaikkia perusopetukseen osallistuvia. Jos vanhemmat
haluavat poiketa opetussuunnitelmasta ja muuttaa tai jättää pois tiettyjä sisältöjä, pitää
heidän sopia koulun kanssa, millä tavoin oppilas (a) opiskelee saman asian toisella
tavalla tai (b) korvaa mainitun sisällön opiskelun.
...
1. Oppilas ei voi soittaa eikä koskea soittimiin
Osa muslimiperheistä suhtautuu kriittisesti soittimiin. Soittamisen oppilas voi korvata
esimerkiksi tutustumalla soittimiin ja niiden historiaan sekä käyttötapaan teoreettises-
ti. Hän voi tehdä esitelmän jostakin/joistakin soittimista jne. Muuten oppilas osallistuu
musiikin teorian opiskeluun ja laulamiseen normaalilla tavalla.
2. Oppilas ei voi soittaa eikä laulaa
Osa perheistä ilmoittaa, ettei hyväksy musiikkia lainkaan. He perustavat tämän perimätietoon,
jonka mukaan silkkiin pukeutuminen, vapaisiin sukupuolisuhteisiin houkutteleminen
ja musiikki-instrumenttien soittaminen on profeetan mukaan tuomittavaa.
Tällaisissa tapauksissa olemme vaatineet, että oppilas tekee musiikin teorian tehtä-
vät, jotka opettaja antaa (esim. soittimiin ja niiden käyttötapaan tutustuminen, eri
kansojen musiikkiperinteeseen tutustuminen kirjoista, esitelmät säveltäjistä ja musiikilliseen
sanastoon tutustuminen). Ääritapauksessa laulun voi korvata resitoimalla
Koraania opettajalle ja musiikin kuuntelun kuuntelemalla Koraania korvalappustereoilla
joko musiikkiluokassa tai sen välittömässä läheisyydessä.
...
Jotkut muslimit katsovat, että ihmisen tai muun elävän olennon kuvaaminen tai muovaileminen
ei ole sallittua. Osalle kielletty on vain ihmishahmo, osalle myös eläimet.
Suurin osa muslimeista hyväksyy kaiken kuvaamisen, koska on kyse opetustarkoituksesta.
Jos asiasta aiheutuu kuvataidetunneilla tai muilla oppitunneilla pulmia, perheelle
kannattaa tähdentää kuvan ja visuaalisuuden merkitystä opetuksessa yleensä
ja kuvallisen ilmaisun liittymistä mm. opetuksen eheyttämiseen. Huoltajalle kannattaa
siis korostaa, että kuvallinen ilmaisu liittyy paitsi itse kuvataiteeseen, myös monen
muunkin oppiaineen opetukseen.
Jos elävän olennon kuvaaminen piirtämällä tai maalaamalla on huoltajan mielestä
ehdottomasti kiellettyä, voidaan näissä ääritapauksissa antaa oppilaille muita aiheita.
Arviointia suorittavan opettajan on tällöin päätettävä, onko tiettyjen osa-alueiden sisältö
kuvataiteen opetussuunnitelmassa korvattavissa ja miten tämä vaikuttaa arviointiin.
...
Musiikkiliikunta on ollut joidenkin muslimihuoltajien mielestä ongelmallista, koska he
katsovat tietynlaisen musiikin tanssimusiikiksi. On huoltajia, joiden mielestä Fröbelin
palikat -yhtye ja Los Ketchup, Tiputanssi tms. ovat muslimioppilaille sopimatonta musiikkia
liikuntatunneilla. Huoltajille kannattaa selvittää, missä tarkoituksessa musiikkia
liikunnassa käytetään.
Jos huoltaja ehdottomasti kieltää oppilaan osallistumisen musiikkiliikuntaan, ovat
voimassa samat pelisäännöt kuin muidenkin taito- ja taideaineiden kohdalla. Eriyttä-
minen on mahdollista, mutta sen on tapahduttava niin, että liikuntaa opettava opettaja
voi oppilasta valvoa ja että toiminta vastaa musiikkiliikuntaa liikunnan opetussuunnitelman
puitteissa. Jos oppilas ei saa liikkua musiikin tahtiin, hän voi samaan aikaan
tehdä omia harjoituksiaan salin peräosassa.
Vuosiluokilla 7-9 saattaa joillakin maahanmuuttajataustaisilla muslimitytöillä olla esteitä
osallistua joihinkin harjoituksiin esim. kuntosalilla. Näissä tapauksissa tytöt
osaavat itse selvittää opettajalle asian ja tilalle voi tarjota jotakin muuta toimintaa.
On sattunut tapauksia, jolloin maahanmuuttajataustainen huoltaja on kieltänyt luistelemisen
sillä perusteella, että se aiheuttaa pysyviä vaurioita. Tässä auttaa asiallinen
selvitys siitä, mitä vaikutuksia luistelemisella on ja mitä sillä ei ole. Joku huoltaja on
saattanut nähdä televisiossa taitoluistelua ja liittää luisteluun vähän pukeutumisen.
Tässäkin auttaa asiallinen selvitys.
...
Kasvohuntujen käyttö voi aiheuttaa pulmia äidinkielen ja kirjallisuuden ja vieraiden
kielten tunneilla, jossa suullinen kielitaito on yksi oleellinen osa. Isossa luokassa on
puhetta vaikea kuulla kankaan läpi, samoin kielistudiossa. Suullinen kielitaito lienee
ainakin neljänneksen arvoinen kielitaidon arvioinnissa. Jos suullisen kielitaidon osuus
jää kasvohunnun vuoksi pois kokonaan tai osittain, tämä vaikuttaa arviointiin ja huoltajaa
ja oppilasta pitää siitä informoida. Jokaisen oppilaan pitää olla tunnistettavissa
kokeissa ja ylioppilaskirjoituksissa. Kasvohuntua käyttävän oppilaan on ennen kokeisiin
tai ylioppilaskirjoituksiin osallistumista näytettävä kasvonsa naispuoliselle opettajalle,
koska kouluissa ei ole muita tunnistamiskeinoja.
...
Kyllä näillä eväillä kotoutuminen sujuu mutkattomasti!1!! :facepalm: :flowerhat:
Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 08:55:23
OT
Varovainen kassavirta-arvioni vuoden 2015 haittatulvan elinkaarikustannuksista on valtion yhden vuoden budjetti (50 miljardia €). Realistinen arvioni on valtion viiden vuoden budjetin tulot, sisältäen välittömät, välilliset ja piilotetut kulut, tulojen menetykset sekä se vaihtoehtoinen hyvä, mitä samalla rahalla olisi saatu aikaiseksi, jos se olisi sijoitettu suomalaisten infrastruktuurin, hyvinvoinnin ja koulutuksen lisäämiseen, eikä törsätty haitallisiin vieraslajeihin.
Koontiketju matujen/mamujen aiheuttamista välillisistä kustannuksista
https://hommaforum.org/index.php/topic,118308.msg2496259.html#msg2496259
Tällainen himmeli ei voi pysyä kasassa kovin montaa vuotta.
Muutos on jo ilmassa!
Viittaan nyt toisiin kettinkeihin, joissa sisäministerimme hra Mykkä on ihmeissään, kun lähes kaikki muut Euroopan maat näkevät aivan kirkkaasti ongelman, ison ongelman, rajoille änkeävistä "turvaa" hakevista kehitysmaailaiseen liikaväestöön kuuluvista. Mykkänen hengenheimolaistensa kera eivät tajua sitä, mitä valtiotieteellisessä ei kunnolla opeteta: taloustiede on niukkuuden tiede ja se tiede edellyttää harjoittajaltaan muuta kuin yliluutnantin tai valtsikan kandin pätevyyttä. Edellyttää matematiikkaa ja suuruussuhteiden tajua. Ei sitä, että ahdistuu ensiksi ja ainoaksi ahdistukseksi siitä, miten ihmisoikeudet toteutuvat. Ihmisoikeususkonto edellä etenevä päättäjä on vaarallinen yhteiskunnalle, jonka etua ja henkiinjäämistä pitäisi valansa mukaan vaalia.
Vähän vanhempi koulu-uutinen talouselämä-lehdestä:
"Uusi islamin oppikirja ala-asteelle: Allah loi Suomen järvi-idyllin
22.10.2011 09:59
Suomen peruskoulut ovat saaneet ensimmäisen suomalaisen islamin uskonnon oppikirjan. Tapaus on herättänyt uteliaisuutta maailmalla. Kirja opettaa muun muassa tarkistamaan, ettei koulun lihapullissa ole sika-nautajauhelihaa.
Adam ja Ali jonottivat koulun ruokalassa. "Lihapyöryköitä ja muusia, nam!"
Pettymyksekseen he kuitenkin huomasivat, että lihapullat oli valmistettu sika-nautajauhelihasta.
Muslimeina he eivät voi syödä sikaa. Onneksi tarjolla oli myös kala- ja kasvispyöryköitä.
Pojat menivät pöytään, jossa odotti Praval. Hän on hindu, eikä sen vuoksi koske naudanlihaan. Vieressä istui myös Niko, mutta allergikkona hän ei syö kalaa vaan mieluiten lihaa.
Islamin opettaja seurasi poikia samalla kertoen, ettei ole helppoa hyväksyä toisten ihmisten erilaisia tapoja: "Toisinaan ihmiset riitelevät keskenään, kun eivät pysty hyväksymään erilaisia ihmisiä. Profeetta Muhammed on opettanut meitä kohtelemaan hyvin myös eri tavoin uskovia ja antamaan heille rauhan elää ja noudattaa omaa uskontoa."
"Virallinen koulukirja"
Yllä oleva katkelma on upouudesta suomalaisesta islamin uskonnon oppikirjasta ala-asteelle. Salam – islamin tie 1-2 on ensimmäinen Suomessa julkaistu varsinainen peruskoulun tekstikirja.
Se on ollut käytössä tästä syksystä lähtien peruskoulun 1. ja 2. –luokilla niissä suomalaiskouluissa, joissa opetetaan islamin uskontoa.
Opus on herättänyt kansainvälistä uteliaisuutta. Iranissa toimiva shiia-muslimien uutistoimisto Abna on luonnehtinut oppikirjaa "Suomen valtion viralliseksi islamin uskonnon koulukirjaksi".
Uutistoimiston arvio osuu melko oikeaan. Kirjan on kustantanut opetushallitus eli alan ylin viranomainen. Kirjan sisältö vaikuttaa käyneen monen tarkastajan silmien alla ennen kuin julkaisulupa on annettu.
Kirjan kaikki tarinat sivuavat Suomea tai sijoittuvat Suomeen eli meikäläisiin maisemiin ja ympyröihin. Kotouttamista opetuksen lomassa.
On oltava rohkea ja vahva
Kirjan päähenkilöinä ovat kaksoset Fatima ja Adam. Fatimasta ei ole kivaa olla erilainen lapsi.
Äiti lohduttaa: "Täytyy olla vahva ja rohkea ihminen, jotta ei pelkää erilaisuutta."
Lasten isovanhemmat, Rauha-mummi ja ukki Abdulrahman asuvat maatilalla Keski-Suomessa. Mummola sijaitsee kauniin järven rannalla.
Isovanhemmat kasvattavat lampaita, joista keritään villaa. Tilan päärakennus muistuttaa Kannustalon paraatimallistoa.
Fatima miettii tyytyväisenä: Allah elättää meitä kaikkia. Olemme saaneet Allahilta kaiken, mitä meillä on.
Neuvoja metsänhoidosta
Metsäretkellä ukki Abdulramman vie lapset suomalaiseen lehtipuumetsään, jossa näyttäisi kasvavan järeitä vanerikoivuja. Ihminen ei kuitenkaan hoida metsää hyvin, kirja kertoo.
"Metsään pitäisi jättää tiheikköjä ja pystyyn kuolleita puita. Silloin metsä pysyisi sellaisena, kuin Allah on sen tarkoittanut", ukki sanoo kirjassa.
Lapset ihastelevat häikäisevän upeaa keskisuomalaista perinnemaisemaa: kalliorantaa ja maiseman peilaavaa tyyntä sinistä järvenselkää. "Allahin läsnäolo tuntuu täällä niin vahvana, kun katselee Hänen luomistyötään", Zainab-sisko huokaa kirjan sivuilla.
Abna-uutistoimiston haastatteleman kirjan kirjoittajan mukaan tarinat sijoittuvat Suomeen, jotta ne koskettaisivat oppilaiden elämänpiiriä. Koska islam on vähemmistöuskonto, painottuvat kertomukset suvaitsevuuden ja monikulttuurisuuden opetukseen.
Kirja laajenee myöhemmin sarjaksi. Ensi keväänä ilmestyy oppikirja yläasteelle. Suunnitteilla on myös ruotsinkielinen laitos.
..."
Soskulla uusi nimi? Cargo-kultti?:
"Fatima miettii tyytyväisenä: Allah elättää meitä kaikkia. Olemme saaneet Allahilta kaiken, mitä meillä on."