Quote
Ulkoministeri Timo Soini (ps.)on ministereistä ainoa, joka lentää työmatkansa poikkeuksetta bisnesluokassa.
Iltalehti selvitti ministerien esikunnista, missä matkustusluokissa ministerit virkamatkojaan matkaavat.
Kävi ilmi, että Soini on ainoa, joka lentää poikkeuksetta paremmassa ja kalliimmassa bisnesluokassa. Soinin erityisavustaja Riikka Taivassalo perustelee bisnesluokassa lentämistä sillä, että samoin ovat tehneet myös Soinia edeltäneet ulkoministerit.
Myös ulkomaankauppaministeri Lenita Toivakan (kok.) kerrotaan lentävän useimmiten bisnesluokassa, ei aina.
Valtiovarainministeri Alexander Stubbin (kok.) esikunnasta puolestaan kerrotaan, että Stubbin matkustuskäytäntö vaihtelee. Stubb on lentänyt virkamatkojaan sekä bisnesluokassa että turistiluokassa. Valtiovarainministerit taittavat toisinaan virkamatkojaan myös puolustusvoimien Learjet-koneella.
Myös pääministeri Juha Sipilän matkustuskäytännöt vaihtelevat. Sipilän esikunnasta kerrotaan, että pääministeri lentää sekä turisti- että bisnesluokassa. Lähialueille pääministeri matkustaa pääsääntöisesti turistiluokassa.
Ministerit voivat päättää itse, matkustavatko he bisnes- vai turistiluokassa. Hallitusneuvos Aino Jalonen valtioneuvoston kansliasta kertoo, että erilaisia vaihtoehtoja on käytössä matkan pituudesta ja ministerien toiveista riippuen.
Virkamiesten matkustusohjesääntö kuitenkin edellyttää, että matkat tehdään mahdollisimman edullisesti.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/il-soini-aina-bisnessluokassa-toisin-kuin-sipila-ja-stubb/5496660
Soini taitaa reissatakin enemmän, ja ennenkaikkea pitkiä matkoja.
Kokemuksesta voin sanoa, että on ihan sama lentääkö Euroopan sisäisillä turistissa vai bisneksessä. Pitkälti samat penkithän niissä on. Mutta pidemmillä matkoilla ero on valtava. Työkyvystä on pidettävä huoli. Lisäksi Soini on valitettavan isossa ja huonossa kuosissa.
Kyllä ulkoministeri saa bisneksessä lentää. Harvan EU-maan ministerit kai ylipäänsä reittilennoilla lentelevätkään.
Pitäisi kieltää ministereiltä turistiluokan käyttö. Ei noissa asemissa kuulu ahtautua muutaman satasen säästön takia sillipurkkiin, tosin oikeammin säästöjä oleellisempaa on varmasti annettu mielikuva; En törsää valtion rahoja.
Uutisella ei mitään merkitystä valtion kassan osalta.
Yksityiskoneen käytön kustannukset ovat jo merkittäviä, mutta tuohon tuhlaus taisi loppua tämän demarin poistuttua kuvioista.
25.3.2011
"Halosen yksityislento Afrikkaan maksoi puoli miljoonaa"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032513432775_uu.shtml
Maanantai 21.1.2013
"Sauli Niinistö on käyttänyt yksityiskonetta selvästi edeltäjäänsä säästeliäämmin."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012116572788_uu.shtml
Lisäisin myös sen, että työ- ja lukurauha oltava. Voisin kuvitella, että ministerin kuin ministerin paperit ja lukemiset kiinnostavat kovasti kaikkia asianosattomiakin. Tehokkaiden kännykkäkameroiden aikakaudella on tuokin huomioitava. Itse asiassa, Stubb ja Sipilä voisivat miettiä toiseen kertaan miten matkustavat.
Quote from: Pölhökustaa on 14.10.2015, 09:32:25
Kyllä ulkoministeri saa bisneksessä lentää.
Tämä.
Soinista minulla on hyvin vähän hyvää sanottavaa. Itseasiassa minulla on hänestä hyvin paljon huonoa sanottavaa, mutta tuo ei ole yksi niistä ikävistä sanottavista.
Quote from: Pölhökustaa on 14.10.2015, 09:54:05
Lisäisin myös sen, että työ- ja lukurauha oltava. Voisin kuvitella, että ministerin kuin ministerin paperit ja lukemiset kiinnostavat kovasti kaikkia asianosattomiakin. Tehokkaiden kännykkäkameroiden aikakaudella on tuokin huomioitava. Itse asiassa, Stubb ja Sipilä voisivat miettiä toiseen kertaan miten matkustavat.
En usko että Stubido mittään papereita syynäilee matkan aikana. Selfieitä ja Tweettejä vaan rustailee. WanhaP.
P.S. Sipilä taas hyräilee Siionin Virsiään.
Quote from: Pölhökustaa on 14.10.2015, 09:32:25
Kyllä ulkoministeri saa bisneksessä lentää.
Normaalisti sanoisin olevani täysin samaa mieltä.
Sanoisin myös että tämä on valtamedian normaalia Persujen mustamaalaamista ja vihakampanjaa.
Nyt olen kuitenkin niin suivaantunut Soinin viimeaikaisiin kommentteihin että odotan Soinin harkitsevan asennettaan maahanmuuttokriittisiin ja erityisesti minun kaltaisiini maahanmuuttovastaisiin ennen kuin puolustan häntä puolella sanallakaan.
Quote from: Pölhökustaa on 14.10.2015, 09:32:25
Soini taitaa reissatakin enemmän, ja ennenkaikkea pitkiä matkoja.
Kokemuksesta voin sanoa, että on ihan sama lentääkö Euroopan sisäisillä turistissa vai bisneksessä. Pitkälti samat penkithän niissä on. Mutta pidemmillä matkoilla ero on valtava. Työkyvystä on pidettävä huoli. Lisäksi Soini on valitettavan isossa ja huonossa kuosissa.
Kyllä ulkoministeri saa bisneksessä lentää. Harvan EU-maan ministerit kai ylipäänsä reittilennoilla lentelevätkään.
Juuri näin.
Sitten jos painelisi yksityiskoneella ilman todella hyvää syytä liittyen aikatauluihin, saattaisin vähän kirota. Mutta kyllä ministerit työmatkalla bisneksessä saa minun puolestani lentää, varsinkin kun todennäköisesti valtiolla on käytetyn lentoyhtiön kanssa diili ettei ihan täyttä listahintaa varmasti makseta. Ihan turhaa vaahtoamista.
Quote from: wjp on 14.10.2015, 09:58:33
Quote from: Pölhökustaa on 14.10.2015, 09:54:05
Lisäisin myös sen, että työ- ja lukurauha oltava. Voisin kuvitella, että ministerin kuin ministerin paperit ja lukemiset kiinnostavat kovasti kaikkia asianosattomiakin. Tehokkaiden kännykkäkameroiden aikakaudella on tuokin huomioitava. Itse asiassa, Stubb ja Sipilä voisivat miettiä toiseen kertaan miten matkustavat.
En usko että Stubido mittään papereita syynäilee matkan aikana. Selfieitä ja Tweettejä vaan rustailee. WanhaP.
P.S. Sipilä taas hyräilee Siionin Virsiään.
Miksi Sipilä hyräilisi körttien lauluja? Rauhansanalaisten laulut ovat nimeltään Siionin matkalauluja.
Miksi Soini on muuten muutamassa vuodessa paisunut ihan helkutisti, vai onko usko Pekka Puskan vt-ruokaan niin vankka, että noudatetaan vaikka paisutaan...
Mun puolesta ministerit voivat lentää yksityiskoneella vaikka jokaiselle ruokatunnille, kunhan saavat tämän matuvyöryn loppumaan. Muutama bisnesluokan lento vaikka maailman ympäri kerran viikossa on yksi hyttysenpaska verrattuna tämän isomman pelleilyn kustannuksiin.
Stubb pääministerinä ollessaan lenteli usein yksityiskoneella.
(https://pbs.twimg.com/media/BrC_N18IUAAy8h-.jpg)
Ei kaukolennoille voi työmatkalaisia laittaa turistiin, ellei nyt välttämättä haluta maksimoida jetlagia ja tökeröä oloa.
Euroopan sisäisillä lennoilla taas business on turha, kuka tahansa pystyy istua alle kolme tuntia pienemmässä tilassa. Voi tehdä Soinille hyvää, että joutuu Hoi Polloin viereen silloin tällöin.
Bisnesluokka käsittää muutakin kuin väljemmät tilat, jonottaminen vähenee oleellisesti.
Finnair bisnes Euroopan-lennoilla:
Businessluokan lähtöselvitys ja priority-koneeseennousu
Priority-turvatarkastus (niillä kentillä, joissa saatavilla)
Pääsy businessluokan loungeihin
Kaksi enintään 23 kg painavaa matkatavaraa
Korkealuokkaiset businessluokan ateriat ja juomat
Enemmän yksityisyyttä – keskipenkit käytävän molemmin puolin jätetään tyhjiksi Euroopan-lentojen Airbus-koneissa
Pölhökustaa totesi aiemmin osuvasti: "Itse asiassa, Stubb ja Sipilä voisivat miettiä toiseen kertaan miten matkustavat."
Quote from: Noottikriisi on 14.10.2015, 10:03:36
Sanoisin myös että tämä on valtamedian normaalia Persujen mustamaalaamista ja vihakampanjaa.
Silloin olisit normaalisti väärässä. Media rakastaa näitä juttuja joissa joku ministeri tekee kalliimmin kuin muut. Oli siellä ihan minkä tahansa puolueen edustaja kyseessä.
Quote from: MacGyver on 14.10.2015, 11:15:08
Bisnesluokka käsittää muutakin kuin väljemmät tilat, jonottaminen vähenee oleellisesti.
Finnair bisnes Euroopan-lennoilla:
Businessluokan lähtöselvitys ja priority-koneeseennousu
Priority-turvatarkastus (niillä kentillä, joissa saatavilla)
Pääsy businessluokan loungeihin
Kaksi enintään 23 kg painavaa matkatavaraa
Korkealuokkaiset businessluokan ateriat ja juomat
Enemmän yksityisyyttä – keskipenkit käytävän molemmin puolin jätetään tyhjiksi Euroopan-lentojen Airbus-koneissa
Pölhökustaa totesi aiemmin osuvasti: "Itse asiassa, Stubb ja Sipilä voisivat miettiä toiseen kertaan miten matkustavat."
Ulkoministerillähän on automaattisesti diplomaattipassi, niin kai se bisnesluokka kuuluu siihen kuvioon ilmanmuuta...? Hassuahan sen sieltä loungesta olisi tulla turistiluokkaan jonottamaan.
Täysin älytöntä uutisointia. Kyse on kuitenkin Suomen ulkoministeristä! Lisäksi, eihän tuossa lakia ja ohjeistuksia ole rikottu! Kuinka moni meistä matkustaisi turistiluokassa, jos työnantaja antaisi luvan valita bisnesluokan ja turistiluokan välillä?! Itsekin menisin bisnesluokkkaan. Ajelisin myös taksilla kaikki välimatkat, karttaisin joukkoliikennettä, tällaiselle äänekkäälle persuedustajalle voisi käydä kalpaten joukkoliikenteessä. Kuinka moni senaattori kulkee julkisilla busseilla, junilla tai metrolla, saati lentää turistiluokassa?!
Mitä järkeä on antaa lupa ajaa taksilla ja lentää bisnesluokassa vain jotta hyeenat pääsevät seuraamaan tekemisiä!? Kuka tahansa voi pyrkiä Eduskuntaan ja päästä ajelemaan taksilla. Taksi on myös turvallisuuden kannalta hyvä ja halpa vaihtoehto joukkoliikenteelle. Turhaa hurskastelua poliitikoilta vältellä taksia ja lentää turistiluokassa.
Soini on kuin Arhinmäki, joka myi kaikki periaatteensa päästäkseen kulttuuriministeriksi sekä ministeriaudin takapenkille.
Quote from: Micke90 on 14.10.2015, 17:35:41
Soini on kuin Arhinmäki, joka myi kaikki periaatteensa päästäkseen kulttuuriministeriksi sekä ministeriaudin takapenkille.
Arhinmäki oli tilkkeenä halituksessa ja hänen lähtönsä ei hallitusta edes kaatanut. Arhinmäellä ei ollut mitään neuvotteluvoimaa hallituksessa toisin kuin Soinilla.
Quote from: Artisti on 14.10.2015, 11:47:30Kuinka moni senaattori kulkee julkisilla busseilla, junilla tai metrolla, saati lentää turistiluokassa?!
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Ministerit tekevät miljardien eurojen päätöksiä. Heidän on oltava niin hyvin valmistautuneita, kuin mahdollista. Esimerkiksi orvon toilailut ovat maksaneet Suomelle miljardeja. Siinä ei muutama tuhat euroa tunnu missään.
Quote from: Rubiikinkuutio on 14.10.2015, 17:38:57
Arhinmäki oli tilkkeenä halituksessa ja hänen lähtönsä ei hallitusta edes kaatanut. Arhinmäellä ei ollut mitään neuvotteluvoimaa hallituksessa toisin kuin Soinilla.
Soinilla on neuvotteluvoimaa. Hän ei vain käytä sitä.
Esitetään ihan kuin asetelma olisi Sipilä ja Stubb vs. Soini, vaikka viinit ovat edelleen Alkossa paljastaen, että asetelma on Soini ja Sipilä vs. Stubb.
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 17:49:48
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Eikö se kansanedustajuus ole erityinen syy käyttää jotain muuta kuin arjen turisti käyttää.
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 17:49:48
Quote from: Artisti on 14.10.2015, 11:47:30Kuinka moni senaattori kulkee julkisilla busseilla, junilla tai metrolla, saati lentää turistiluokassa?!
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Puhuin amerikkalaisista senaattoreista. :D
Minun puolestani voisit käyttää jo ihan turvallisuussyistä taksia ja bisnesluokkaa, koska ei tämän maan talous kansanedustajien taksimatkoihin kaadu. Mutta ymmärrän toki, ettei ole mukavaa joutua päivälehdistön hampaisiin tässä asiassa. Nuo pitäisi ollakin salaista tietoa.
Mutta asiasta toiseen: kolme kysymystä, jotka askarruttavat ja joihin perussuomalaisten äänestäjänä toivoisin edes jonkinlaisen vastauksen: 1. Mikä on oma arviosi, saadaanko palautussopimuksia aikaiseksi Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa ja millä aikataululla? 2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin? 3. Miksi Suomen vetovoimatekijöiden vähentämistä koskevan lainsäädännön valmistelu on niin hidasta, että korjaamaton määrä vahinkoa ehtii syntymään ennen lain mahdollista valmistumista?
Edit. Jaahas, kansanedustaja Elo poistui Hommafoorumilta klo 19:02 profiilinsa perusteella. Hän oli paikalla vielä pitkään sen jälkeen kun kirjoitin nuo 3 kysymystäni. Jäin odottelemaan vastausta, koska arvelin, että luvassa on pitkä ja perusteellinen vastaus, koska tunnustauduin puolueen äänestäjäksikin. Lisäksi kysymykseni olivat täysin asiallisia ja ajankohtaisia. Olisi ollut kiva saada jonkinlainen palaute, vaikkapa lyhyt perustelu, miksi kysymykseeni ei nyt voi vastata. Saa toki vastata myöhemminkin, henkeäni en lupaa pidätellä siihen asti.
Quote from: Micke90 on 14.10.2015, 17:50:59
Soinilla on neuvotteluvoimaa. Hän ei vain käytä sitä.
Näin juuri. Siksi Arhinmäkeä ymmärrän tässä vähän paremmin. Poliittisesti toki aina hyvä, että Arhinmäki jää paitsioon.
Ministerin asemassa oleva voi aivan hyvin lentää business luokassa, jotta voi keskittyä työskentelyyn ja lepäämiseen. Koko juttu on turhaa hurskastelua. Ja ymmärrän hyvin ettei Soini lennä turistiluokassa. :D
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 17:49:48
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Oletko ministeri? Et.
Quote from: Micke90 on 14.10.2015, 19:22:46
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 17:49:48
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Oletko ministeri? Et.
No enpä ole niin väittänytkään.
En lainkaan ihmettele että Soinin lentokilometreillä käyttää bisnesluokkaa.
Soini vaan ajattelee kanssamatkustajiaan :D Läskin vieressä istuminen turistissa on aika tuskaa.
Ministerien tai korkeiden johtajien matkakilometrit voi tehdä vähän kalliimallakin, jos lopputuloksena on oikeasti tuottavaa tulosta. 90% kaikesta lentomatkailusta on lopulta aivan turhaa.
Jos miekkonen saisi palautussopimuksen Irakin kanssa, lentäköön vaikka yksityiskoneella. Joissain tapauksissa henkilö joka tulee reittikoneella umpikorruptoituneeseen maahan, ei saa mitään aikaan jos hänestä tiedetään se ettei ole varaa "edes" yksityiskoneeseen. Nämä eivät ole ihan yksinkertaisia asioita. Jos Soini ei saa Irakin kanssa palautussopimusta, niin sitten voidaan paluulippu repiä samointein jos minulta kysytään. Joskus on lyötävä rahaa pöytään ja joskus näytettävä koska valtion etu vaatii. Joskus on säästettävä ja mentävä matalemmalla profiililla.
QuoteMitä järkeä on antaa lupa ajaa taksilla ja lentää bisnesluokassa vain jotta hyeenat pääsevät seuraamaan tekemisiä!?....Turhaa hurskastelua poliitikoilta vältellä taksia ja lentää turistiluokassa.
Ei ole, kyse on valinnasta. Nämä poliitikot kirjaimellisesti kuristavat monta sataatuhatta köyhää suomalaista hengiltä. Ihmisiä kuolee kun poliitikko tekee itselleen mukavat oltavat toisten rahoilla. Jos funktio on mennä pisteeseen A pisteestä B niin tapana on valita edullisin ja nopein. Ei aina tässä järjestyksessä. 90% eduskunnan ja valtioneuvoston lentomatkoista on turhia. Ihan kuin missä muussa yrityksessä ja työpaikassa hyvänsä. Ehkä jopa enemmän. Mutta kun tulee tämä 10% matkaosuus, niin siihen voi olla hyvä panostaa. Mutta olisi syytä muistaa että Bernerit ja Sipilät reissaa ja nauttii sillä rahalla mikä on leikattu päiväkotilapsen hoidosta, vanhuksen vaipasta ja sotilaan koulutuspäivästä. Minä toivon että vastuulliset poliitikot tämän ymmärtää yhtä hyvin kuin tiedän että kepuli ei petä vaan ryövää itselleen maksimaaliset edut. On olemassa luonnonvaikoita kuten itsekäs paskapoliitikko joka näyttelee taitavasti kuin välittäisi. Sitten on olemassa itsekkäältä kuulostavia paskiaisia jotka oikeasti välittävät, mutta hieman toisella tavalla kuin tavikset tajuaa. Kyseessä on ykköluokan vesilasiin piirretystä viivasta.
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 19:55:31
Quote from: Micke90 on 14.10.2015, 19:22:46
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 17:49:48
Menen pääsääntöisesti bussilla eduskuntaan, mutta käytän taksia kun siihen on erityistä syytä. Ulkomaan työmatkat lennetään pääsääntöisesti turistiluokassa.
Oletko ministeri? Et.
No enpä ole niin väittänytkään.
En lainkaan ihmettele että Soinin lentokilometreillä käyttää bisnesluokkaa.
Joskus ihan "en tiedä" voi olla hyvä vastaus. Hyvä vastaus on rehellinen.
Quote from: Artisti on 14.10.2015, 18:15:45Mutta asiasta toiseen: kolme kysymystä, jotka askarruttavat ja joihin perussuomalaisten äänestäjänä toivoisin edes jonkinlaisen vastauksen: 1. Mikä on oma arviosi, saadaanko palautussopimuksia aikaiseksi Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa ja millä aikataululla? 2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin? 3. Miksi Suomen vetovoimatekijöiden vähentämistä koskevan lainsäädännön valmistelu on niin hidasta, että korjaamaton määrä vahinkoa ehtii syntymään ennen lain mahdollista valmistumista?
Ei liity tähän aiheeseen, mutta: 1. Irakin kanssa kyllä, kahden muun kanssa haasteellisempaa. Aikataulua on vaikea arvioida, mutta Suomi on tehnyt selväksi Irakille että asia halutaan hoitaa mahdollisimman nopeasti. 2. Ei, jos ja kun Suomi kunnioittaa hyväksymiään kansainvälisiä sopimuksia kuten Geneven sopimusta. Väliaikaisten rajatarkastusten käyttöönotto on sen sijaan Schengen-maalle aivan mahdollinen toimenpide. 3. Lain valmistelu- ja käsittelyprosessi vie aikansa. Jos ajatellaan esimerkiksi oleskeluluvan saaneiden tukien laskemista, niin sen valmistelun täytyy olla vedenpitävä.
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 23:35:44
2. Ei, jos ja kun Suomi kunnioittaa hyväksymiään kansainvälisiä sopimuksia kuten Geneven sopimusta. Väliaikaisten rajatarkastusten käyttöönotto on sen sijaan Schengen-maalle aivan mahdollinen toimenpide.
Ainakin Geneven pakolaissopimukseen vetoaminen tässä asiassa on varsin kyseenalaista. Geneven pakolaissopimushan ei tarjoa pakolaisasemaa pelkän sodan pakenemisen vuoksi, vaan nimenomaisesti sulkee pois sen perusteen ja suurimmalle osalle turvapaikan saavista turvapaikanhakijoista ei myönnetäkään pakolaisstatusta, vaan turvapaikka toissijaisen suojelun takia tai humanitaarisista syistä, jotka eivät perustu Geneven pakolaissopimukseen. Lisäksi useammalle kymmenelle prosentille ei myönnetä minkään sortin turvapaikkaa.
Kaikki Suomen kehitysapua nostavat Afrikan keisarit lentävät matkansa omilla yksityisillä suihkukoneillaan.
Tansanian presidentillä on käytössään Gulfstream G550 sekä Fokker f-50 ja Fokker-28. Sambian presidentiilä on Challenger CL 604 ja Kenian presidentillä Fokker 70. Mosambikin ja Etiopian presidenttien yksityiskoneet ovat armeijan omistuksessa.
Tansania, Sambia, Kenia , Mosambik ja Etiopia ovat Suomen pääavustettavat Afrikassa.
Järkyttävin esimerkki afrikkalaisten pullistelusta oli Zairen presidentti Mobutu Sese Seko, joka vuokrasi Isosta-Britanniasta yksityiseen käyttöönsä Concorde -yliäänikoneen. Sillä ei tosin voinut laskeutua yhdellekään Zairen maakuntakentistä.
Joten pientä on Soinin ykkösluokka reittikoneessa.
(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/04/21/18/27D1BB9200000578-3048610-image-a-104_1429636767636.jpg)
Näin Afrikan keisarit matkustavat nostamaan kehitysapua Suomesta.
jaha, "lähteny lapasesta" -termi sai uuden ilmeen
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 23:35:44
2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin?
Geneven pakolaissopimuksen suhteen ihan yleisesti hyväksytty on periaate, että pakolainen voidana palauttaa takaisin maahan, jossa hänen ei voida katsoa joutuvan vaaraan. Toistaiseksi Ruotsi kai on tälläinen maa.
Aikamoista hurskastelua ilkeillä Soinin lentämisessä businessluokassa. Veikkaan,kulusäästöjen olevan vain muutamia kymmeniä tuhansia euroja jos hän istuisi halpalentoyhtiöiden palleilla samoihin kohteisiin. Tärkeämpää olisi saada konkreettisia sopimuksia aikaan vaikkapa irakilaisten turhapaikkaturistien palauttaminen automaattisesti takaisin loisimasta. Yhden kultamunan hyysäys maksaa karkeasti ottaen saman verran kuin Timon businessluokan kulut vuodessa.
Puskaradio kertoi, että Soini oli eilen Oululaisessa ravintolassa juonut viinaa työministerin kanssa ja veli venäläinen ollut mukana kuin paras kaveri. Kekkosen linjalla. Viinaa ja saunaa. Soini nauttii nyt koko rahan edestä. Kansa katsoo ikkunan takana kun ministerit juovat ja syövät notkuvissa pöydissä.
Asian selvittäminen, ja asiasta kysyminen ministerin konklaavilta ovat mielestäni kaksi aivan täysin eri asiaa.
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 23:35:44
Quote from: Artisti on 14.10.2015, 18:15:45Mutta asiasta toiseen: kolme kysymystä, jotka askarruttavat ja joihin perussuomalaisten äänestäjänä toivoisin edes jonkinlaisen vastauksen: 1. Mikä on oma arviosi, saadaanko palautussopimuksia aikaiseksi Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa ja millä aikataululla? 2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin? 3. Miksi Suomen vetovoimatekijöiden vähentämistä koskevan lainsäädännön valmistelu on niin hidasta, että korjaamaton määrä vahinkoa ehtii syntymään ennen lain mahdollista valmistumista?
Ei liity tähän aiheeseen, mutta: 1. Irakin kanssa kyllä, kahden muun kanssa haasteellisempaa. Aikataulua on vaikea arvioida, mutta Suomi on tehnyt selväksi Irakille että asia halutaan hoitaa mahdollisimman nopeasti. 2. Ei, jos ja kun Suomi kunnioittaa hyväksymiään kansainvälisiä sopimuksia kuten Geneven sopimusta. Väliaikaisten rajatarkastusten käyttöönotto on sen sijaan Schengen-maalle aivan mahdollinen toimenpide. 3. Lain valmistelu- ja käsittelyprosessi vie aikansa. Jos ajatellaan esimerkiksi oleskeluluvan saaneiden tukien laskemista, niin sen valmistelun täytyy olla vedenpitävä.
Kiitos hyvistä vastauksista. Kysymys numero 2, vielä lisäkysymys. Jos (ja kun) Suomi ottaa väliaikaiset rajatarkastukset käyttöön, tarkoittaako se käytännössä sitä, että ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja (passi, henkkari) maahan pyrkivän pääsy Suomeen voidaan evätä, vai pitääkö kaikki turvapaikanhakijat päästää kuitenkin rajan yli Suomeen, vaikka pyrkisivät turvallisesta Ruotsista Suomeen hakemaan turvapaikkaa?
Quote2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin?
Älkää kuunnelko valehtelevaa takinkääntäjää. Ruotsi voidaan luokitella turvalliseksi Dublin-valtioksi, sillä Suomeen päästäkseen joutuu kulkemaan aika monen EU-maan läpi. Suomi on velvollinen käsittelemään vain Venäjän kautta tulleet hakijat.
Quote from: ArtistiKitos hyvistä vastauksista. Kysymys numero 2, vielä lisäkysymys. Jos (ja kun) Suomi ottaa väliaikaiset rajatarkastukset käyttöön, tarkoittaako se käytännössä sitä, että ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja (passi, henkkari) maahan pyrkivän pääsy Suomeen voidaan evätä, vai pitääkö kaikki turvapaikanhakijat päästää kuitenkin rajan yli Suomeen, vaikka pyrkisivät turvallisesta Ruotsista Suomeen hakemaan turvapaikkaa?
Turvapaikkaa voi hakea rajalla, joten rajatarkastukset eivät auta siihen. Rajatarkastukset antaisivat signaalin lähtömaihin ja ehkäisisivät paperittomien pääsyä maahan.
Jos Dublin-asetusta kunnioitettaisiin niin turvapaikkaa pitäisi hakea ensimmäisestä EU-maasta mutta niinhän ei nyt tapahdu. Jos tapahtuisi, Suomi voisi lähettää tulijat ko. maahan, jos heidät on siellä ensin rekisteröity.
Quote from: Simon Elo on 15.10.2015, 22:50:56
Quote from: ArtistiKitos hyvistä vastauksista. Kysymys numero 2, vielä lisäkysymys. Jos (ja kun) Suomi ottaa väliaikaiset rajatarkastukset käyttöön, tarkoittaako se käytännössä sitä, että ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja (passi, henkkari) maahan pyrkivän pääsy Suomeen voidaan evätä, vai pitääkö kaikki turvapaikanhakijat päästää kuitenkin rajan yli Suomeen, vaikka pyrkisivät turvallisesta Ruotsista Suomeen hakemaan turvapaikkaa?
Turvapaikkaa voi hakea rajalla, joten rajatarkastukset eivät auta siihen. Rajatarkastukset antaisivat signaalin lähtömaihin ja ehkäisisivät paperittomien pääsyä maahan.
Jos Dublin-asetusta kunnioitettaisiin niin turvapaikkaa pitäisi hakea ensimmäisestä EU-maasta mutta niinhän ei nyt tapahdu. Jos tapahtuisi, Suomi voisi lähettää tulijat ko. maahan, jos heidät on siellä ensin rekisteröity.
Ei sentään, vaan jos turvapaikanhakijoiden kulku tapahtuu esim. Ruotsin kautta, niin Ruotsi on tällöin ensimmäinen todistettavissa oleva EU-maa ja Suomessa jätetty hakemus kuuluu Ruotsin käsiteltäväksi.
Turvapaikanhakijat opetetaan sanomaan usein, että he ovat matkanneet rekan tavaratilassa, jolloin heillä ei ole ollut mahdollisuutta hakea turvapaikkaa. Tämä siksi, että muutoin he todistaisivat olleensa toisessa EU-maassa ja käsittely kuuluisi sinne.
Ruotsin on myös ulkomaalaislain 103, 99, 99a, 88, 87 §:n tarkoittama turvallinen maa, josta tulevien hakemukset voidaan jättää tutkimatta ilmeisen perusteettomina ja palauttaa takaisin turvalliseen maahan.
Quote
Kansainvälistä suojelua koskeva hakemuksesi voidaan jättää tutkimatta Suomessa seuraavissa tapauksissa:
Dublin-menettely
Periaatteena on, että turvapaikkahakemus käsitellään vain yhdessä valtiossa, joka voi olla
toinen EU:n jäsenvaltio
Norja
Islanti
Sveitsi, tai
Liechtenstein.
Tätä kutsutaan vastuunmäärittämiseksi tai niin sanotuksi Dublin-menettelyksi. Menettelyn taustalla on Dublin-asetus, joka velvoittaa jäsenvaltioita suoraan. Sen mukaan vastuu turvapaikkahakemuksesi käsittelystä kuuluu sille jäsenvaltiolle,
jossa sinulla on perheenjäseniä,
joka on myöntänyt sinulle oleskeluluvan tai viisumin,
jonka ulkorajan olet luvattomasti ylittänyt kolmannesta maasta käsin, tai
jossa olet aikaisemmin hakenut turvapaikkaa.
Tämä valtio on velvollinen ottamaan sinut takaisin ja käsittelemään Suomessa jättämäsi hakemuksen.
http://www.migri.fi/turvapaikka_suomesta/turvapaikan_hakeminen/hakemuksen_kasittely/tutkimatta_jattaminen
(http://www.migri.fi/turvapaikka_suomesta/turvapaikan_hakeminen/hakemuksen_kasittely/tutkimatta_jattaminen)
Quote from: Simon Elo on 14.10.2015, 23:35:44
Quote from: Artisti on 14.10.2015, 18:15:45Mutta asiasta toiseen: kolme kysymystä, jotka askarruttavat ja joihin perussuomalaisten äänestäjänä toivoisin edes jonkinlaisen vastauksen: 2. Voisiko olla mahdollista, että Ruotsista tulleita turvapaikanhakijoita palautettaisiin takaisin Ruotsiin?
2. Ei, jos ja kun Suomi kunnioittaa hyväksymiään kansainvälisiä sopimuksia kuten Geneven sopimusta. Väliaikaisten rajatarkastusten käyttöönotto on sen sijaan Schengen-maalle aivan mahdollinen toimenpide.
Älä valehtele täällä ihmisille. Rajatarkastukset ja pikakäännytykset takaisin Ruotsiin ovat täysin mahdollisia. Kukaan maahanpyrkijöistä ei edes täytä mainitsemiasi Geneven sopimuksen kriteereitä. Se, että Jeesus, Paavi ja Juudas-Sipilä ovat kanssasi samaa mieltä, ei tarkoita että olisit oikeassa.
QuoteNyt tulijoiden virta on hieman hiljentynyt, mutta on vain ajan kysymys, kun se taas voimistuu. Saksa, Itävalta ja Slovenia ovat turvautuneet Schengen-sopimuksen mukaiseen poikkeusmenettelyyn ja ottaneet osalla ulkorajojaan uudelleen käyttöön rajatarkastukset. Suomen tulisi tehdä samoin Tornionjoella
Osa maahan pyrkijöistä voitaisiin käännyttää rajalla. Näin voitaisiin tehdä niille, jotka eivät haluaisi hakea turvapaikkaa Suomesta esimerkiksi sen vuoksi, että heidän määränpäänsä olisi jokin muu maa. Välitön käännyttäminen koskisi myös ns. Dublin-tapauksia eli niitä, joiden turvapaikkahakemus on jo käsitelty toisessa Schengen-maassa.
Rajalla jätetyt turvapaikkahakemukset voitaisiin käsitellä kiireellisessä menettelyssä niiden osalta, joilla aivan ilmeisesti ei ole oikeutta turvapaikan saamiseen. Tämä veisi vain muutamia päiviä. Tietoisuus nopeasta käsittelystä ehkäisisi ennalta perusteettomien hakemusten jättämistä.
Rajatarkastusten palauttaminen osoittaisi voimakkaasta maahanmuutosta huolestuneille kansalaisille, että viranomaiset tekevät kaikkensa tilanteen hallitsemiseksi.
http://www.paavovayrynen.fi/2015/09/28/suomen-on-palautettava-rajavalvonta-tornionjoella/
Quote
Between 150 and 200 migrants are camped out on seaside rocks and under a railway bridge near the Italian border post of Ventimiglia, where French police have been stopping migrants from crossing into France.
French President Francois Hollande said earlier this month that the border had not been closed, but strict controls were being carried out on immigrants hoping to pass into Europe via France after washing up on Italy's shores on rickety boats from Libya.
"We are applying the rules," he said in reference to the Dublin agreement which obliges migrants to apply for asylum in the European country in which they first set foot.
http://www.thelocal.fr/20150630/french-court-migrants-italian-border-checks
(http://www.thelocal.fr/20150630/french-court-migrants-italian-border-checks)
no antaa soinin nyt lennellä, eipähän lentele enää ens vaalien jälkeen muutaku omaan piikkiinsä
Quote from: Aksiooma on 15.10.2015, 14:03:24
Puskaradio kertoi, että Soini oli eilen Oululaisessa ravintolassa juonut viinaa työministerin kanssa ja veli venäläinen ollut mukana kuin paras kaveri. Kekkosen linjalla. Viinaa ja saunaa. Soini nauttii nyt koko rahan edestä. Kansa katsoo ikkunan takana kun ministerit juovat ja syövät notkuvissa pöydissä.
Ryssä on nyt sellaisessa tilassa, että jos sen kanssa pärjätään ryypiskelemällä ja höröttämällä, siihen kannattaa tyytyä. En pidä kovinkaan järkevänä ryhtyä eurostoliiton sekopäisen ulkopolitiikan typeräksi maksuhenkilöksi. Moinen ääliömäisyys on ollut ja on Suomelle myrkkyä sekä taloudellisesti että poliittisesti. Sitäpaitsi Venäläiseen politiikkaan kuuluu se että kansa näkee nälkää ja ökypoliitikkonsa mässäilyn ikkunalasin läpi. Suomalaisten ei kuulu tuota tapaa muuttaa vaan yksinkertaisesti hyväksyä vallitsevat tosiasiat.
Quote from: siviilitarkkailija on 15.10.2015, 23:36:09
Quote from: Aksiooma on 15.10.2015, 14:03:24
Puskaradio kertoi, että Soini oli eilen Oululaisessa ravintolassa juonut viinaa työministerin kanssa ja veli venäläinen ollut mukana kuin paras kaveri. Kekkosen linjalla. Viinaa ja saunaa. Soini nauttii nyt koko rahan edestä. Kansa katsoo ikkunan takana kun ministerit juovat ja syövät notkuvissa pöydissä.
Ryssä on nyt sellaisessa tilassa, että jos sen kanssa pärjätään ryypiskelemällä ja höröttämällä, siihen kannattaa tyytyä. En pidä kovinkaan järkevänä ryhtyä eurostoliiton sekopäisen ulkopolitiikan typeräksi maksuhenkilöksi. Moinen ääliömäisyys on ollut ja on Suomelle myrkkyä sekä taloudellisesti että poliittisesti. Sitäpaitsi Venäläiseen politiikkaan kuuluu se että kansa näkee nälkää ja ökypoliitikkonsa mässäilyn ikkunalasin läpi. Suomalaisten ei kuulu tuota tapaa muuttaa vaan yksinkertaisesti hyväksyä vallitsevat tosiasiat.
Lavrov ei montaa kertaa tarjoile miljardin taalan paikkoja yhdelle ja samalle Suomen ulkoministerille; perästä kuuluu aivan varmasti - sisällön näemme sitten.