QuoteSomalimies puki Jyväskylän rasismin runoksi – Lue koko runo: "Oi peloton Immonen"
Joukkio Jyväskylässä kirkkopuiston laitamilla
keskellä väen vilinää
keskellä ihmisjoukkoa
pukeutuneena pelon univormuun
vihan ja sentimentaalisuuden asuun
rikkoo autuaan yhteisön harmonian
Jyväskylä, kotini, on mukavien ihmisten asujaimisto
ystävällisten herrasmiesten soppi
kauniiden rouvien maailma
viehättävien neitojen harjujen piirittämä laaksokko
jossa kuljen ensimmäistä kertaa elämässäni ilman vihaa
ilman pelkoa ilman yksinäisyyden eristävää harsoa
En suvaitse että kotiini tulee tyyppejä jotka vihapuheellaan lietsovat väkivaltaa
pelottelevat ihmisiä, käyvät kimppuun pienestäkin eriävästä mielipiteestä
onko tämä oi suuri Halla-aho se uljas tulevaisuus jota semanttisilla kielipeleilläsi värität
onko tämä oi mahtava Timo Soini se maa jossa lapsesi tulevat aikuistumaan
onko tämä oi peloton Immonen se Suomi jota väritit siniseen ja valkoiseen leikkikoulussa
En usko, sillä Suomi on ja suomalaisuus käsitteenä muuttuu jatkuvasti
se mikä on suomalaisuutta toiselle on täysin erilaista suomalaisuutta toiselle
siksi pyydän hyvät herrat älkää tulko häiritsemään kotini rauhaa.
Yllä olevan runon ajatus on pyörinyt Mohamed Ahmed Haji Omarin päässä jo kauan. Jyväskylässä asuvalle sosiologian opiskelijalle koitti nyt täydellinen hetki siihen, että runo siirtyi ajatuksista sanoiksi.
– Runo täytyy lausua silloin, kun on sen hetki. Jos sitä panttaa, sillä ei ole enää vaikutusvaltaa, merkitystä, muutosvoimaa.
Pelko läsnä koko ajan
Mohamed syntyi Somaliassa, nykyisen Somalimaan alueella sen pääkaupungissa Hargeisassa. Mohamed perheineen jätti kotinsa ja päätyi pakolaisina Suomeen vuonna 1989, isän Suomen-yhteyksien ansiosta.
Mohamed vietti suuren osan lapsuudestaan Järvenpään "ongelmalähiössä", kuten hän itse sitä kuvaa. Siellä maahanmuuttajataustaisen lapsen täytyi olla usein peloissaan. Joskus suomalaiset miehet saattoivat tulla metallipamppujen kanssa vastaan. Mitään ei koskaan – onneksi – tapahtunut.
– Paha olo tiivistyy lähiöihin, Mohamed toteaa.
Mohamed muutti opintojen vuoksi Jyväskylään vuonna 2004. Siellä on hänen mukaansa paljon helpompaa. Erityisesti yliopistopiireissä ulkomaalaistaustaisiin ihmisiin suhtaudutaan ystävällisesti.
– Täällä on tosi hyvä yhteishenki. Perussuomalaisopiskelijat tulevat kättelemään ja juttelemaan. Täällä tuntuu kodilta, Omar kehuu.
Silti Mohamed kertoo kohtaavansa rasismia joka päivä: mulkaisuja ja nimittelyä.
Hänen rakastamassaan maassa lukemattomat ihmiset näkevät hänet hirviönä, eivät ihmisenä.
Jyväskylän lauantainen välikohtaus ei tullut Mohamedille yllätyksenä, mutta järkytti siitä huolimatta.
– Se, mitä pinnan alla kuohuu, pääsi pinnalle. Nyt nähtiin ääriliikkeen oikeat karvat. Mutta Jyväskylä on kuitenkin lintukoto, ja sitten sen kauneimmalla paikalla tehdään tuollaisia väkivallantekoja. Kontrasti on valtava, Mohamed pohtii.
Kaikki aluksi vieraita
Mieluiten Mohamed käsittelee tuntojaan runouden kautta. Mies on kirjoittanut runoja jo kymmenen vuoden ajan.
Mohamed on julkaissut runojaan muun muassa jo lopettaneessa blogissaan, Facebookissa sekä vuonna 2011 ilmestyneessä esikoiskokoelmassaan Sanasieppaaja. Suosituimmat runot keräsivät blogissa tuhansia lukijoita.
Vaikka yllä olevassa runossa mainitaan nimellä perussuomalaisia poliitikkoja, Mohamedilla ei ole mitään puoluetta vastaan. Päin vastoin, hänen lapsuudenystävistään monet äänestävät perussuomalaisia. Hän ymmärtää, miksi puolue kahmi viime vaaleissa valtavasti äänestäjiä.
Mohamed toivoisi silti puolueen kansanedustajien tajuavan, että heidän asenteensa maahanmuuttoa vastaan on pielessä.
– Ihmisryhmillä on tapana eristäytyä omaksi joukokseen ja eristää toinen ryhmä siitä ulos. Syrjitty ryhmä voi olla somalit, muslimit, homot tai vihervasemmistolaiset. Sen sijaan pitäisi katsoa sisään itseensä: mistä ihmisen sisällä oleva viha ja vieraiden pelko kumpuaa? Esimerkiksi Olli Immosen pitäisi mieluiten puhua terapeutille peloistaan, Mohamed miettii.
Mohamed näkee kuitenkin toivoa siinä, että rasismi on kohonnut tärkeäksi puheenaiheeksi politiikassa. Silloin ongelmaan voidaan myös tarttua.
– Kaikki ovat vieraita aluksi tänne tullessaan, mutta kaikki voidaan integroida. Jokainen täytyy hyväksyä, kun he oppivat maan tavat ja kulttuurin.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/jyvaskylalainen-somalimies-runoilee-rasismista-nyt-nahtiin-aariliikkeen-oikeat-karvat/2099865?pwbi=8205db16a7a7940f3fc587d4ed3d3668
Quote from: koli on 05.08.2015, 14:55:47
QuoteSomalimies puki Jyväskylän rasismin runoksi – Lue koko runo: "Oi peloton Immonen"
– Kaikki ovat vieraita aluksi tänne tullessaan, mutta kaikki voidaan integroida. Jokainen täytyy hyväksyä, kun he oppivat maan tavat ja kulttuurin.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/jyvaskylalainen-somalimies-runoilee-rasismista-nyt-nahtiin-aariliikkeen-oikeat-karvat/2099865?pwbi=8205db16a7a7940f3fc587d4ed3d3668
Voisikohan tuon viimeisen virkkeen ajatuksen kääntää näin päin: Ketään ei tarvitse hyväksyä ennen kuin hän on oppinut maan tavat ja kulttuurin.
Onkohan kyseessä sama runoilija somali, joka kertoi jossain lehdessä koittaneensa puhua turkkilaiselle Isis-fanille ettei tämä lähtisi Syyriaan? Lähti mokoma kuitenkin.
Rasismista tehdään jo runoja. Ja media syväkyykkää Afrikan sarven Eino Leinon edessä. Media tarvitsee kollektiivisesti tarjoiltavan vahvan mielialalääkityksen.
Ei tuo runolta vaikuta.
En mä riimejä tarvitse mut joku rytmi olisi kiva olla. Muistiinpano pikemminkin.
Runous lie liian vaativa laji somalille.
Mikä "Jyväskylän rasismi? Vai viitataanko uutisessa siihen mekkalaan, kun natsit hakkasivat äärivasurin. Onko sekin jo rasismia?
Quote from: SimoMäkelä on 05.08.2015, 15:23:10
Mikä "Jyväskylän rasismi? Vai viitataanko uutisessa siihen mekkalaan, kun natsit hakkasivat äärivasurin. Onko sekin jo rasismia?
Kaikki on rasismia, paitsi mokutus.
"Ruislinnun laulu korvissani
tähkäpäiden päällä täysi kuu;
kesä-yön on onni omanani,
kaskisavuun laaksot verhouu.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Miksi metsän tummuus sävelehen?
Kosk' on mustaa murhe ylpeäin.
Miksi juovat päivän laskenehen?
Koska monta nuorta unta näin.
Miksi etäisien vuorten siinto?
Koska sinne on silmäin kiinto.
Miksi vanamoiden valjut lemut?
Koska päättyneet on päivän kemut.
Miksi varjot virran veen?
Kosk' on mieli mulla siimekseen.
Sulle laulan neiti, kesäheinä,
sydämeni suuri hiljaisuus,
uskontoni, soipa säveleinä,
tammenlehvä-seppel vehryt, uus.
En ma enää aja virvatulta,
onpa kädessäni onnen kulta;
pienentyy mun ympär' elon piiri;
aika seisoo, nukkuu tuuliviiri;
edessäni hämäräinen tie
tuntemattomahan tupaan vie."
Eino Leino
Einon syntymäseutuja kolunneena (tosin vuosisata myöhemmin) tämä iskee himppasen enemmän sydämeen, kuin mustan miehen 15 minuuttia julkisuudessa.
Kehittelin somaliversiota tuosta runosta. Joku voisi tuosta jatkaa ja muokata tuota paremmaksi:
Joukkio somaleita Tapanilan laitamilla
keskellä väen vilinää
keskellä ihmisjoukkoa
pukeutuneena mustaan nahkaan
vihan ja sentimentaalisuuden asuun
rikkoo länsimaisen yhteisön harmonian
Suomi, kotini, on sivistyneiden ihmisten asujaimisto
ystävällisten herrasmiesten soppi
kauniiden rouvien maailma
viehättävien neitojen harjujen piirittämä laaksokko
jossa haluan kulkea rauhassa
ilman somaleja ilman äbäläwäbälää
Hieno tekele tältä runoniekka-sompulta! Vetää vallan vertoja Dantelle ja Homerokselle! Hienoa, että myös ummehtuneessa yhteiskunnassamme yleensä niin näkymättömiksi ja aliedustetuksi jäävä vihervasemmistolainen vähemmistö saa erityismaininnan sorrettujen litanjassa.
:flowerhat:
Quote from: koli on 05.08.2015, 15:29:24
Kehittelin somaliversiota tuosta runosta. Joku voisi tuosta jatkaa ja muokata tuota paremmaksi:
Joukkio somaleita Tapanilan laitamilla
keskellä väen vilinää...
No tuo oli jo enemmän runo.
Ja kiljunatsilta hetkessä, versus sompun lehteenkin päässyt pitkällinen mietintä :D
Quote from: Toni R Jyväskylästä on 05.08.2015, 15:01:19
Onkohan kyseessä sama runoilija somali, joka kertoi jossain lehdessä koittaneensa puhua turkkilaiselle Isis-fanille ettei tämä lähtisi Syyriaan? Lähti mokoma kuitenkin.
Ainakin nimi on sama:
Verkkouutiset: Hän oli ISIS-värvärinä Suomessa, supo kuulusteli - lähti itse sotimaan (http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/1rasid%20tugral-36047)
Tässä pari muuta juttua runoijastamme:
Global.Findand: Somalimaan parempi huominen (http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=88092&nodeid=34352&contentlan=1&culture=fi-FI)
Monitori: Sanasieppo tuo rosoa runokieleen (http://www.intermin.fi/fi/ajankohtaista/monitori-lehti/yhteiskunta_ja_kulttuuri/1/0/sanasieppo_tuo_rosoa_runokieleen_24540)
On kovat arvot kun on persu
Vaikk pihassa olis mersu
Vastustaa uutta moskeijaa
Taikka sitten kaataa kuulalla keilaa
Viinaa vain, viinaa ja lihan kiimaa
Ei syvää rauhaa somalin, antimateriaa albaanin
Ja rikkautta maailman salojen
Eri laatua kuin HallaAhojen
Värinää monikulttuurin, kun ilta hämärtyy
Impivaaralaisuudessa Mieli musta entisestään myrtyy
Eikä huomaa tätä natsit
Vaikka ovia heille avaa somalivaksit
Paljon yle maksaisi?
Kaikki on runoutta,
mutta...
Pitää lähteä marssimaan kuudelta razizmia vastaan, runo pehmitti kovan netsi-sydämeni.
Jos hetkeksi pieneksi
saisin silmät sulkea
Ajatella, että vihreä on väri koivujen,
kuusien, honkien
Vasemmalla sydän sydämellinen
Uhraus isänmaalle annettu, ei uhriuduttu
Neekeri Perjantai ja
karkkipäivän kääre
Somali sylissä pikkuinen kissanpentu
pehmoinen
Pienen hetken vain
unessa :(
Jokseenkin paljon runoja lukeneena, Homerosta etenkin, Eino Leino on jotain todella suurta- tuo Afrikan runoilijan tekele ei olisi kuunaan päätynyt suosikkilukemistooni. Ei, vaikka se käännettäisiin kaikille maailman kielille.
Toisaalta Leinon, Danten , Homeroksen mainitseminenkin tässä yhteydessä on häväistys.
Tuo sanasekamelska olisi jäänyt pöytälaatikkoon, ellei runoilija olisi afrikkalainen. Oliko tuossa jonkinlainen yritys matkia Saarikoskea. Ei jatkoon kuitenkaan.
Venaas,,, Runoilijamme on ollut Jyväkyylässä opiskelemassa sosiologiaa jo vuodesta 2004 alkaen? Jos runoniekka olisi jo kandi, maisteli, lisenssi tai jotain muuta hienoa, olisi se varmaan jutussa nostettu tikun nokkaan. Kun ei nostettu, niin ei ole?
Mutta mikäpä on runoillessa, kun eivät opintokiireet näytä haittaavan. Jännää muuten, miten kaikki nuo yltiökehuvat jutut kuitenkin sisältävät asian todellisen laidan. Eli mutinaksi meni tämäkin mokutus.
Quote from: Toni R Jyväskylästä on 05.08.2015, 16:12:49
Pitää lähteä marssimaan kuudelta razizmia vastaan, runo pehmitti kovan netsi-sydämeni.
Ostit sit kuitenkin olutta senkin juoppo! Tais jäädä sulta marssit väliin.
Quote from: far angst on 05.08.2015, 16:33:09
Runoilijamme on ollut Jyväkyylässä opiskelemassa sosiologiaa jo vuodesta 2004 alkaen?
Se on vaan kotiutunut! Yliopistothan on täynnä näitä ikuisuusopiskelijoita eräistä tiedekunnista.
Onko yksikään sosiologi ollut päivääkään tuottavassa työssä?
Tulisikohan eksoottisilta alueilta pyrkiville tiedottaa, että Suomi on "sen Immosen kotimaa". Näin lähtöä puntaroivat saisivat realistisemman kuvan siitä, mikä heitä odottaa.
Tämä ''somalirunoilijan'' juttu on jo vanha, mutta kun en löytänyt muuta ketjua tai viitsinyt aloittaa uutta, niin laitan tähän ketjuun Homman hovirunoilijaksi sopivan Bisquitin runon ''Rajattomalla''. Se julkaistiin viime torstain Ilta-Sanomissa ja ansaitsee mielestäni laajempaakin huomiota.
Rajat aukeena railottaa
syrjään viskattu puomi.
Urhot manalta kailottaa
- minne on matkasi Suomi?
Onko nyt illaksi koittanut
Suomi, sun päiväsi aamu?
Onko nyt sittenkin voittanut
uhkayön synkeä haamu.
Miksi on mieluusti myönnytty
itsemme vangeiksi panttiin?
On tänne ennenkin työnnytty,
silloin vaan pantu on hanttiin!
Tuolloinpa saattoi mies roimia
vallassa uljaimman hengen.
Enää ei niin vaan voi toimia,
kun meillä nyt on se Schengen.
Tulevaisuudenko kuvakin
kurkkii jo takana nurkan?
Ne ovatko kasvot suvakin?
- vai kätkössä burkan?
Kuka siis liettä kodinkaan
tänä päivänä Suomessa turvais?
Tuskinpa edes tuo Odinkaan,
vaikka ahkeraan partiot kurvais.
Liite, hoi, pikasanomaan
urhoille majoilleen Manaan.
Tarvetta enää ei anomaan
ole teiltä peitsiä tanaan
Aikoihin nykyisiin ankariin
meille on annettu valtti.
Viittaamme kahteen sankariin,
heeroksiin Tolkku ja Maltti.
Tolkku hän saarnan kun saneli
ja loppuun kun puheensa veti.
Kohta kuulija malttia aneli:
- ja malttia kernaasti heti!
Maltti taas korostaa huolissaan
kansalle tolkun määrää.
Kun arvojohtaja tuolissaan
samoissa hommissa häärää.
Maltti ja Tolkku kerrassaan,
pari oiva on, jumankekka!
Siinä on Suomella kerrassaan
uudet Pätkä ja Pekka.
Raja railotta aukeaa,
syrjään viskattu puomi.
Huoli ankara raukeaa,
turvassa jälleen on Suomi.
Voiko vallitsevan hulluuden enää paremmin sanoiksi pukea.
Viimeiset valansa pitävät reunassa kirkkopuiston Jyväskylän,
keskellä joutavien vilinää
keskellä junasta jääneiden, jotka koittaa unohtaa
pukeutuneena valmiina viimeiseen voiteluun,
vapauden ja itsenäisyyden asuun
rikkoakseen rajat valheelliset, auttaakseen omiaan.
Jyväskylä, kotini, on mukavien ihmisten asujaimisto
ystävällisten herrasmiesten soppi
kauniiden rouvien kotikaupunki
viehättävien neitojen harjujen piirittämä laakso
jossa kuljimme ennen rauhassa, elämässä ilman vihaa
ilman pelkoa ilman yksinäisyyden eristävää harsoa
En suvaitse että kotiini tulee tyyppejä jotka tavoillaan lietsovat väkivaltaa
pelottelevat ihmisiä, käyvät kimppuun pienestäkin eriävästä mielipiteestä
onko tämä oi suuri Halla-aho se uljas tulevaisuus jota semanttisilla kielipeleilläsi värität
onko tämä Timo Soini se maa jossa lapsesi tulevat aikuistumaan
onko tämä Immonen se Suomi jota väritit siniseen ja valkoiseen leikkikoulussa
Usko, sillä Suomi on ja suomalaisuus pysyvät muuttumatta ikuisesti
se mikä on suomalaisuutta toiselle on täysin erilaista suomalaisuutta toiselle
silti syvällä sydämissä, se mitä suomalaisuudeksi kutsutaan pysyy- ja se todettiin jo.
Maksettiin verellä pois. Venäläisiä emme ole, emme liioin ruotsalaisia me olemme suomalaisia.
Eikä meistä muuta saa.
Siksi pyydän hyvät herrat älkää tulko häiritsemään vanhojen hautojen rauhaa, sillä nyt elävien esi-isät ovat
kalliisti - isät veljet verellään meidän rauhastamme maksaneet.
Siis runoilija vertaa turvapaikanhakijoiden tuloa sotilaalliseen hyökkäykseen?
Quote
On tänne ennenkin työnnytty,
silloin vaan pantu on hanttiin!
Tuolloinpa saattoi mies roimia
vallassa uljaimman hengen.
KUPRUILEVA ELEFANTTI
(Moog Konttinen 1977)
Ku-kupruileva elefantti
Oli kovin elegantti;
Pieni pää ja pieni aivo,
Laskoksilla takaraivo,
Kärsä mahtava, oh, yeah!
Ja vatsa lihava,
Se kärsi monet pilkat
Kun sill'on niin paksut nilkat.
Kerran lähti kaupungille,
Juovuksissa niinkuin dille;
Vastaan keikkui apina;
Nyt tuli tupenrapina;
Lyödä yritti. Oh, yeah!
Mutt' apinapa väisti.
"No, painu vittuun homo,
Mää oon koko kartsan pomo",
Kupruileva toitotti
Ja siihen pomppas hottentotti,
Koulutettu neekeri
Ja mukanaan iso tiikeri.
Nyt ollaan ihmisiksi. Oh, yeah!
Ettei luultais' rasistiks',
Ja tulis' kärsään lujasti.
On Kupruileva kova jätkä,
Sill'on kypärä ja rätkä;
Vaikk'on vähän finnejä,
Niin ei se haittaa Minnejä,
Kun se on ekstravagantti, oh, yeah!
Se on Elefantti!
kämpillä
riisuuduin ja menin kylpyyn
nousin, kuivasin itseni
väänsin uutiset päälle
väänsin uutiset pois
ja kirjoitin tämän runon
Tuu tuu tupakkaturpa,
Mistäs tiesit tänne tulla?
Tulin tuolta Torniosta,
SPR-täti kainalossa.
Mistäs tiesit taikaseinän?
Siitä tiesin seinän meidän.
Lainaa alla velkaa päällä,
Kyl on hyvä olla täällä.
rakkauden syleilystä
uuden rakkauden syleilyyn
I was hummering,
I was bummering,
but I could'nt get it up
Aivan kuin elintasosiirtolaisuuden maahanmuuton ongelmat johtuisivat ennemminkin vastustuksesta kuin itse maahanmuutosta. Kumpi tuli ensin? Muna, kana vai Muhammed. Jos kaikki pullahalaisimme oikein kovasti ja syleilisimme rasismin ja fasismin kuoliaaksi, niin tipahtaisiko rikastamisprosentit, kääntyisikö kustannukset plussalle ja onnistuisiko kotoutuminen yhtään sen paremmin?
Silkkiä ja hienointa brokadia oli varmasti se puku, ainakin jos me pääsimme maksamaan.
Oodi rakenteelliselle rasismille
Vapisevin huulin lausun nimesi, oi rakenteellinen rasismi,
Sinä joka olet kaikkialla etkä missään,
katseissa ja varsinkin katseettomuuksissa,
ilmeissä ja etenkin ilmettömyyksissä, Sinä viekas!
Sinulla on kaikki nimet ja kaikki piilot. Kätkeydyt arkipäivien
loputtomaan virtaan,
ulossulkemisiin,
sisäänavautumisiin,
valintamyymälän asiakkaan retuuttamiseen, Sinä Annat kylmyyden!
Sinä olet "hylätty" -leima turvapaikkahakemuksessa, olet Hommaforum
ja kaikki sen kirjoittajat, puhut jopa
presidentin suulla, Sinä vaanit Sinä väijyt Sinä viettelet,
oi perimmäisen pahuuden pinnan kimallus ja pohjan synkkä laulu!
Jos olisin tarkkanäköinen kuin sosiologi tai terävä kuin humanisti,
toisin Sinut päivänvaloon, riisuisin sinut niin että
kaikki Sinut näkisivät, mutta oi voi!
Mitättömyyteni vain palvelee mahtiasi joka on ollut
on
on oleva
aina ja kaikkialla!
Kreikan valot matun silmissä loistaa, taskusta salakuljettajalle rahaa poistaa
Välimereen ylimääräiset lapset työntää, Suomi meille turvan myöntää
Unkarissa oli geelit loppu, sieltä Saksaan tuli hoppu
Pitkin motaria matu menee, tie Ruotsiin vienee
Tornio matua kutsuu, kohta saa jo spr:n hutsuu
Ei kelpaa matulle pala kuhan, asuntoa haluaa Sipilän Juhan
Asemalla sormeilevaa kööriä, kokeilee myös kissan rööriä
Pellet kadulla kirkuu, lisää raiskauksia vinkuu
Kaikki matut tänne jää, se Stubbia tyydyttää
Quote from: M on 15.02.2016, 20:36:13
kämpillä
riisuuduin ja menin kylpyyn
nousin, kuivasin itseni
väänsin uutiset päälle
väänsin uutiset pois
ja kirjoitin tämän runon
Toi on kuin Samuli Putron sanoitus, mutta sata kertaa parempi! :)
Quote from: JoKaGO on 15.02.2016, 22:46:56
Quote from: M on 15.02.2016, 20:36:13
kämpillä
riisuuduin ja menin kylpyyn
nousin, kuivasin itseni
väänsin uutiset päälle
väänsin uutiset pois
ja kirjoitin tämän runon
Toi on kuin Samuli Putron sanoitus, mutta sata kertaa parempi! :)
Arvaas alkuperä? Googlettamatta. Laatuteksti on laatutekijältä, aina!
Kamelin pehmeä turpa,
aavikon kuu. Karavaani hiljaa lepää.
Kivun salama mi lannettain viiltää..
Kaliifin unelma.
Heh.
Lisää afrikkalaisia runoja.
Ne naurattaa aina, silleen kivalla myötähankaisella tavalla.
Kolme riviä luettuani veikkasin afrikkalaista tai kehitysvammaista eurooppalaista kirjottajaksi. Kirjoittaja onkin vain kommunisti. Veikkasin väärin.
Ei runoilija voi käyttää sanaa "joukko" toista kertaa tahtomattaan jo kolmannessa rivissä.
Quote from: M on 15.02.2016, 22:55:48
Quote from: JoKaGO on 15.02.2016, 22:46:56
Quote from: M on 15.02.2016, 20:36:13
kämpillä
riisuuduin ja menin kylpyyn
nousin, kuivasin itseni
väänsin uutiset päälle
väänsin uutiset pois
ja kirjoitin tämän runon
Toi on kuin Samuli Putron sanoitus, mutta sata kertaa parempi! :)
Arvaas alkuperä? Googlettamatta. Laatuteksti on laatutekijältä, aina!
OHO! Ennen guuglaamista arvelin vihjeestäsi, että kyseessä olisi ollut Leskisen Pave eli Juice. Mutta ei näköjään ollut.
Heh, luulin että sinä loihe kirjoittamaan tuon itse :D
Edit: Lainaukset meni päin ...
Apina huusi, untako näin
Ei, fatima pieraisi, minuun päin.
Quote from: JoKaGO on 15.02.2016, 23:34:23
Quote from: M on 15.02.2016, 22:55:48
Quote from: JoKaGO on 15.02.2016, 22:46:56
Quote from: M on 15.02.2016, 20:36:13
kämpillä
riisuuduin ja menin kylpyyn
nousin, kuivasin itseni
väänsin uutiset päälle
väänsin uutiset pois
ja kirjoitin tämän runon
OHO! Ennen guuglaamista arvelin vihjeestäsi, että kyseessä olisi ollut Leskisen Pave eli Juice. Mutta ei näköjään ollut.
Heh, luulin että sinä loihe kirjoittamaan tuon itse :D
Toi on kuin Samuli Putron sanoitus, mutta sata kertaa parempi! :)
Arvaas alkuperä? Googlettamatta. Laatuteksti on laatutekijältä, aina!
Löytyykö valistunut arvaus. Vihje: tekijä ei ollut somali.
Googlematta otaksun kyseessä olevan elämääkin suuremman Huuhaa Innasen. Sen verran koskettavaa!
Quote from: dothefake on 15.02.2016, 23:55:32
Googlematta otaksun kyseessä olevan elämääkin suuremman Huuhaa Innasen. Sen verran koskettavaa!
Ei huono otaksuma. Kyseessä oli silti itse Charles Bukowski.