News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Miksi kasvissyöntiä vastustetaan?

Started by jooseppi, 28.07.2016, 01:04:08

Previous topic - Next topic

supersankaritar

Quote from: Velkku on 05.03.2025, 23:17:53

No tämä nyt ei varmasti pidä paikkaansa, koska pitäisi tietää mikä otetaan mittatikuksi. Ehkä sinun pitäisi tutkia koulujen ruokalistoja niin tiedät mistä puhut

Varmasti keittiöissä säästetään ja lihakastikkeessa on vähemmän lihaa kuin ennen, tai lihapullassa vähän enemmän täyteaineita, mutta eikai se kasvissyönnin vika ole eikä liity täällä keskusteltuihin vaihtoehtoihin mitenkään, vaan lähinnä siihen että koitetaan kiristää koko ajan materiaaleista?
Taas mä olen sun kanssa samaa mieltä, pelottavaa. Se, että lihapullat on nykyään "lihapullia" ei ihan suoraan johdu tuosta lihanvähentämis ideologiasta, vaan siitä, että liha korvataan mahdollisimman halvalla jollakin moskalla ja samahan se on kasvispyöryköissäkin. Eihän nekään ole mistään tuoreista ja hyvistä raaka-aineista rakkaudella lapsukaisille väännetty.
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Velkku

Quote from: ämpee on 05.03.2025, 17:17:45
Kuka tässä mistään vähentämisestä tuolla on puhunut ?
Joissain kouluissa näitä kasvisruokapäiviä on kokeiltu, mutta reisille ovat kokeilut menneet.

Ensimmäiseen, niin kukahan on puhunut...

QuoteVaihtoehtojen vähentäminen ei tähän mennessä ole ollut vaihtoehtojen lisäämistä, joten meillä taitaa olla syvempiäkin näkemyksellisiä eroja todellisuudesta.

Sinähän tässä olet jankannut että vaihtoehtoja vähennetään, kun totuus on se, että kouluissa on enemmän vaihtoehtoja kuin koskaan. Itse asiassa jos näin työssäkäyvänä aikuisena katsoo lounaspaikkojen ruokalistoja, niin niissäkin vaihtoehtoja on enemmän kuin koskaan missään. Ja se kyllä näkyy varmaan meidän elintasomahoina.

Boldattuun :D Sanon tämän kerran vielä oikein selvästi:

Kasvisruokapäiviä on ollut Suomen kouluissa sata vuotta. Ne eivät ole mikään uusi kokeilu. En ymmärrä miten tämän yksinkertaisen asian ymmärtäminen voi olla niin vaikeaa.

Velkku

Quote from: supersankaritar on 05.03.2025, 23:23:44
Taas mä olen sun kanssa samaa mieltä, pelottavaa. Se, että lihapullat on nykyään "lihapullia" ei ihan suoraan johdu tuosta lihanvähentämis ideologiasta, vaan siitä, että liha korvataan mahdollisimman halvalla jollakin moskalla ja samahan se on kasvispyöryköissäkin. Eihän nekään ole mistään tuoreista ja hyvistä raaka-aineista rakkaudella lapsukaisille väännetty.

Kyllä, suurtalouskeittiöiden raaka-aineet on melkoista moskaa. Kouluruuan tasossa taitaa myös olla isoja eroja kuntien kesken.

supersankaritar

Quote from: Velkku on 05.03.2025, 23:28:44
Quote from: supersankaritar on 05.03.2025, 23:23:44

Kyllä, suurtalouskeittiöiden raaka-aineet on melkoista moskaa. Kouluruuan tasossa taitaa myös olla isoja eroja kuntien kesken.
Tehdäänköhän missään enää ihan itse se ruoka? siis ihan niin, ettei vaan lämmitetä eineslihapullia vaan ne tosiaan tehdään?
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Lasse

Eikös se ollut niin, että riista lasketaan aina luomuksi?

[tweet]1897331436014985227[/tweet]
NOVUS ORDO HOMMARUM

Velkku

Ylemmässä kuvassa päästään juuri siihen ongelmaan mikä näiden uusien ruokien kanssa on. Halutaan käyttää tuttuja nimiä, tässä ilmeisesti metsästäjänkastike(?), mutta ei siinä mitään tolkkua sitten ole. Aika lapsenkengissä on koko kulttuuri kuten näistä huomaa.

Eino P. Keravalta

Lihan korvikkeita ei ole olemassa.

Jos joku korvataan, sen on oltava samanarvoinen. Jos rikon vahingossa 200 euron arvoisen työkalun, jonka olen lainannut, korvaussumma on 200 euroa, ei 5 senttiä.

Jonkun korvaaminen tarkoittaa, että kyseessä on tasavertainen tuote. Härkiksien ja mitälietofujen kanssa näin ei ole. Ne eivät korvaa lihaa, koska erilainen maku, erilainen suutuntuma, erilaiset käyttöominaisuudet ja erilaiset ( vähäisemmät ) terveysarvot.

Eräs päivä otin työpaikan ruokalasta safkaa kotiin. Yleensä ruuan yläpuolella lukee, mitä se on, mutta aina näin ei ole. Katselin, että on hyvännäköistä lihakastiketta ja tuoksuikin hyvältä. Kotona hiffasin et ei saatana, täähän on härkistä. Se on kamalaa mönjää, täysin mautonta, ultraprosessoitua kuraa.

Ei se lihaa korvaa mitenkään.

Noita onnettomia tuotteita ei pitäisi kutsua lihan korvikkeiksi, vaan oikea nimitys olisi ehkä epäliha, vitsiliha, valeliha tai lihapetosliha.

Mieluummin syön aitoja kasviksia kuin tuollaisia pökäleitä  :(

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Velkku

Kyllä aito kasvis toki aina on paras. Mutta kyllä härkis esim. pizzan päällä toimii erinomaisesti  :)  ja täysin kotimaista.

dothefake

Kohta 8 tuntia mennyt, kun ei ole vastustettu, eikä puolustettu. Onko saavutettu tasapaino?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen