News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

GALLUP: Mikä on edellinen kannattamasi puolue?

Started by Tragedian synty, 27.03.2015, 18:57:45

Previous topic - Next topic

Mikä on edellinen kannattamasi puolue?

Kokoomus
59 (30.4%)
SDP
11 (5.7%)
Perussuomalaiset
36 (18.6%)
Keskusta
10 (5.2%)
Vasemmistoliitto
13 (6.7%)
Vihreät
28 (14.4%)
RKP
1 (0.5%)
Kristillisdemokraatit
5 (2.6%)
Muutos 2011
3 (1.5%)
muu
11 (5.7%)
en kannattanut mitään puoluetta
17 (8.8%)

Total Members Voted: 194

Mehud

Kokoomus ensimmäisestä äänestysmahdollisuudesta alkaen ja sitten Perussuomalaiset. Ainoastaan Perussuomalasiten nuiva siipi pitää minut Perussuomalaisten äänestäjänä, koska uskon sen vievän lopulta voiton Perussuomalaisissa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Miniluv

Olen aikoinani äänestänyt vihreitä ja muita prosenttiluokan ehdokkaita.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Mehud

Quote from: Miniluv on 28.03.2015, 23:54:38

Vihreitä???

Ymmärränkö oikein että olet ollut nuoruudessasi politiikan trendipettereitä. Uskallan esittää väitteen, koska vahvasti uskon että, et ainakaan viime vaaleissa äänestänyt vihreitä? Tai, sitten joukossamme on myyrä. 8)
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Tavan

Olen äänestänyt elämässäni vain kokoomusta ja persuja. Haikailin teini-iässä jonkinsortin klassisen liberalismin perään (vapaa markkinatalous on upeeta, yksilö on kaikki kaikessa, "mitä se mulle kuuluu mitä muut tekee kunhan eivät astu mun varpailleni" ym. teoreettinen, kylmä idealismi), kunnes minun oli pakko tunnustaa valehtelevani itselleni. En kertakaikkiaan ollut sitä mitä esitin itselleni. En itsekään oikeasti uskonut omia ajatuksiani.

Hyväksyin rehellisesti patataantumuksellisen luontoni ja olen siitä lähtien äänestänyt persuja hyvällä mielihalulla. Passeli puolue minulle.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

kriittinen_ajattelija

Nuorempana kannatin hetken vasemmistoliittoa. Ei siinä sen kummempaa, en seurannut juurikaan politiikkaa eikä kukaan ollut koskaan kertonut minulle mitä puoluetta pitäisi kannattaa. Paavo Arhinmäki oli vaaliväittelyissä nuorekkain, thats it.

Myöhemmin kun aloin seuraamaan politiikkaa niin käännyin persuksi, tosin en pidä itseäni mitenkään erityisen lojaalina heille ja saatan kääntää kelkkani jos uusia puolueita nousee kentälle.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Mehud

Perussuomalaisissa on hyvää se, että puoluetta voi äänestää kuka tahansa kaikissa vaalipiireissä. Toisin kuin Ozan Yanaria.

Veikko

En ole missään vaiheessa kannattanut mitään puoluetta. Olen äänestänyt tiettyjä puolueita ja tiettyjä henkilöitä, jolloin painotus on ollut välillä puolueessa ja välillä henkilössä - riippuen minkälaisista vaaleista on ollut kysymys - mutta tämän olen tehnyt aina omien poliittisten tavoitteiden mukaan.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

B52

Kokoomus ja Ben, noin vitun kauan (18-46v), sitten heräsin, sen jälkeen J-Ha.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Yoke Pinion

Kokoomusta äänestin. Aiemmin. Nykyään puolue lähinnä oksettaa.

svobo

Ennen kuin aloitin äänestämään persuja kymmenen vuotta sitten, niin äänestin d
emareita.

Kirjoitusvirhekorjaus: en jaksa tehdä kirjoitusvirhekorjausta
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

B52

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Maija Poppanen

Ensin vasureita, ja sitten vihreitä...  :-[

MW

(http://granitegrok.com/wp-content/uploads/I-see-dumb-people-250x136.jpg)

Sorry, oli pakko. Ja hei, minäkin olen joskus ollut nuori. En sentään 'nuorukainen'.

Topi Junkkari

Olin Kansallisen Kokoomuksen jäsen melkein kaksikymmentä vuotta, silloin, kun se vielä oli kansallinen. Olin siinä puolueessa paikallisyhdistystason "aktiivi".

Muutama vuosi sitten, mahtoiko olla 2010, erosin Kokoomuksesta ja liityin Perussuomalaisiin. Olen sielläkin paikallisyhdistystason "aktiivi".

Äänestyskäyttäytymiseni on noudattanut puoluejäsenyyksiä, paitsi kerran jouduin äänestämään kepulaista, koska ehdolla oli vain kaksi henkilöä ja toinen oli sosialisti.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

korpisoturi

Olen aina äänestäny eliittiä vastaan.

Finka

Quote from: Alaric on 27.03.2015, 21:31:58
Yllättävän monella muuten vihreät edellisenä kannatettuna puolueena, tällä hetkellä toisena kokoomuksen jälkeen. Vihreiden kannattajissakin on ollut siis joskus järkeviä ihmisiä ;)

No ei vaan, kyllähän sieltä edelleen vähäisissä määrin tolkun porukkaa löytyy. Eräs kaverini on tällä hetkellä jopa vihreiden ek-vaaliehdokkaana, hehe. Politiikasta keskustellessa saadaan ihan hyvää vääntöä aikaan, mutta hän ymmärtää myös monia esittämiäni pointteja ja joistain maahanmuuttoasioista ollaan jopa jonkin verran samaa mieltä. Useimpiin muihin tuntemiini vihreisiin tämä ei tosin päde..

menneistä vihreistä on itse asiassa jopa oma ketjunsa:
http://91.105.250.67/index.php/topic,35253.msg473356.html?PHPSESSID=a9db94733cfcb8d84e56d69f3dfa4723#msg473356
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Miniluv

Quote from: Mehud on 29.03.2015, 00:01:06
Quote from: Miniluv on 28.03.2015, 23:54:38

Vihreitä???

Ymmärränkö oikein että olet ollut nuoruudessasi politiikan trendipettereitä. Uskallan esittää väitteen, koska vahvasti uskon että, et ainakaan viime vaaleissa äänestänyt vihreitä? Tai, sitten joukossamme on myyrä. 8)

Trendipetterinä en oikein osaa pitää itseäni, katso kohta "prosenttiluokan ehdokkaat"... Ei ole tosiaan aivan viime vaaleista tässä kysymys  :D

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

L.N

Nuorena hölömönä, ennenkö politiikka alkoi kiinnostamaan, tuli tehtyä virheitä ja äänestettyä vihreitä. Ja laulunkin siitä tein, BÄNDI PUUTTUU EDELLEEN.

En enää koskaan

Elämässä tekee polullansa virheitä ihan jokainen
menee lankaan, astuu miinaan, silmät kusta rähmien
naiivina luulin heidän olevan kiinnostuneita luonnosta
ydinvoimakin maistuu soijalta, kun saa salkun hallituksesta

Niinpä sitten nielin heidän syöttinsä purematta
enkä arvannutkaan että heitä kiinnosti vain valta
ja tyhmänä menin antamaan ainoan ääneni heille
kettutytöille, ituhipeille, cityvihreille

En enää koskaan
en enää koskaan
en enää koskaan
vihreitä äänestä

Kaikki puhdas ja kaunis häpäistään tai kielletään
jos joku laittaa vastaan, niin silloin pöyristytään
perinteiset pyhät asiat jauhetaan ruoho-sätkän sisään
poltetaan, mut tehtaan piipuista ei, ei sais tulla mitään.

En enää koskaan
en enää koskaan
en enää koskaan
vihreitä äänestä

En enää koskaan
syön vaikka paskaa
ennemmin kuin
de grönaa äänestän

Oami

Quote from: törö on 27.03.2015, 23:14:38
Näissä vaaleissa on pakko äänestää sellaista puoluetta, joka haluaa palauttaa presidentin valtaoikeudet, mutta kun sellaista ei ole, niin on sitten pakko jättää äänestämässä.

Ymmärrettävä päätös, jos näine vikoineen pidät kaikkia puolueita täsmälleen yhtä hyvinä. Kuten esimerkiksi vihreitä, perussuomalaisia, RKP:tta ja muutosta.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Maatiaisjuntitar

Kiirehdin vastaamaan Keskusta.
Oikeasti en ollut enää vuosiin kannattanut mitään puoluetta, enkä äänestänyt.

Fitna

Äänestin vihreitä sillä halusin turkistarhauksen loppuvan. Ja muidenkin tuotantoeläinten oloihin vaikutettavan. Mitään ei ole tapahtunut. Vihasin persuja, sillä heillä kanta asiaan tuntui olevan jankutus työllistymisestä ja viennistä. Siis raha. Raha raha.

Eräs henkilö, jonka arviointikykyyn olen aina luottanut, sanoi että Jussi Halla-aho puhuu asiaa. Menin uteliaana lukemaan mitä Jussi vastaili vaalikoneessa. Turkistarhaukseen hän vastasi jotenkin niin, että se on turhaa. Uskalsin lukea lisää ja uppouduin monikulttuurisuuden todellisuuteen ja pidän tällä hetkellä sitä tärkeänä syynä äänestää. Olisi mun silti vaikeata äänestää henkilöä jonka mielestä on ihan ok säilöä eläviä eläimiä niin hirvittävissä olosuhteissa vain turkin vuoksi. Hyi.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Fitna on 03.04.2015, 20:27:16
Äänestin vihreitä sillä halusin turkistarhauksen loppuvan. Ja muidenkin tuotantoeläinten oloihin vaikutettavan. Mitään ei ole tapahtunut. Vihasin persuja, sillä heillä kanta asiaan tuntui olevan jankutus työllistymisestä ja viennistä. Siis raha. Raha raha.

Eräs henkilö, jonka arviointikykyyn olen aina luottanut, sanoi että Jussi Halla-aho puhuu asiaa. Menin uteliaana lukemaan mitä Jussi vastaili vaalikoneessa. Turkistarhaukseen hän vastasi jotenkin niin, että se on turhaa. Uskalsin lukea lisää ja uppouduin monikulttuurisuuden todellisuuteen ja pidän tällä hetkellä sitä tärkeänä syynä äänestää. Olisi mun silti vaikeata äänestää henkilöä jonka mielestä on ihan ok säilöä eläviä eläimiä niin hirvittävissä olosuhteissa vain turkin vuoksi. Hyi.

Turkistarhaus taitaa olla ainoa asia, missä olen eri mieltä Halla-ahon kanssa.

Ensiksi täytyy sanoa, että mielestäni turkikset ovat tarpeettomia nykymaailmassa ja eläinten luonnollisen käytöksen vastaista. En ikinä ostaisi turkkia kenellekkään.

Mutta...turkistarhaus Suomessa on maailman mittakaavassa kaikkein humaanimpaa tarhausta, mitä maailmasta löytyy. Koska turkiksilla on kysyntää esim. Venäjällä ja Kiinassa, niin on paljon parempi, että ne tarhataan Suomessa, kuin ko. maissa. Olen nähnyt kuinka kiinalaiset uuttavat vatsaan työnnetyllä letkulla elävästä karhusta sappinestettä pitäen sitä kuution häkissä. Jos tarhaus Suomessa loppuu, niin tuotanto siirtyy näille eläimiä rääkkääville tahoille. Kysyntä on riippumatonta siitä, tarhataanko Suomessa vai ei.
Non poteris veritatem

Fitna

En osaa tällä tabletilla lainata, mutta tuo "jos ei meillä, niin muualla" on sitä samaa mantraa kuin rahamantra. Suomalaiset tarhaajat ahneuksissaan möivät tuhansia kettuja Kiinaan, joten se kaksinaismoralismista. Vain raha kiinnostaa. Samoin perustein meidän tulisi tarhata sappi-karhuja, koska me tehtäisiin se siistimmin. Tai perustaa lapsibordelleja, jotta pedojen ei tarvitsis matkustaa Intiaan asti ja täällä lapsihuorilla olisi helpompaa. Kysyntä säilyy, vaikka meiltä bordellit puuttuu. No, se siitä.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Fitna on 03.04.2015, 22:07:13
En osaa tällä tabletilla lainata, mutta tuo "jos ei meillä, niin muualla" on sitä samaa mantraa kuin rahamantra. Suomalaiset tarhaajat ahneuksissaan möivät tuhansia kettuja Kiinaan, joten se kaksinaismoralismista. Vain raha kiinnostaa. Samoin perustein meidän tulisi tarhata sappi-karhuja, koska me tehtäisiin se siistimmin. Tai perustaa lapsibordelleja, jotta pedojen ei tarvitsis matkustaa Intiaan asti ja täällä lapsihuorilla olisi helpompaa. Kysyntä säilyy, vaikka meiltä bordellit puuttuu. No, se siitä.

No jos sinua ei kiinnosta se miten eläimiä tarhataan, niin ei sille mitään voi. Ilmeisesti et ole huomannut kuinka teollisuus on viherverojen takia siirtynyt Suomesta Aasiaan. Mikään olkiukko teoria ei poista sitä faktaa, että niin kauan kun on kysyntää, niin on myös tarjontaa. Eläimet kärsisivät enemmän vaikka joku saisi Suomessa loistaa moraalisäteilyään kiellettyään tarhauksen.

Minä en ainakaan näe lapsibordelleja asiana, joita voisi kannattaa, jos kannattaa tarhausta Suomessa. Sinusta en oikein tiedä.
Non poteris veritatem

Veikko

Olen sattumoisin opiskelujeni aikana tutustunut Suomessa tehtyihin tutkimuksiin tarhattujen eläinten stressistä ym. kärsimyksistä. Lainauksia ja tekijöitä en tässä osaa esittää, koska tuollaiset yksityiskohdat ovat jo kadonneet muististani, mutta poikkitieteellisen yhteenvedon voin noista esittää: ainakin Suomessa ihmiset kärsivät eläinten tarhauksen aiheuttamasta stressistä paljon enemmmän kuin tarhatut eläimet itse. Tarhattuja minkkejä on tosin kuollut joukoittain sressiin muutaman kerran, nimittäin silloin, kun "eläinten ystävät" ovat niitä vapauttaneet luontoon.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Tragedian synty

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 03.04.2015, 22:20:37
Quote from: Fitna on 03.04.2015, 22:07:13

No jos sinua ei kiinnosta se miten eläimiä tarhataan, niin ei sille mitään voi. Ilmeisesti et ole huomannut kuinka teollisuus on viherverojen takia siirtynyt Suomesta Aasiaan. Mikään olkiukko teoria ei poista sitä faktaa, että niin kauan kun on kysyntää, niin on myös tarjontaa. Eläimet kärsisivät enemmän vaikka joku saisi Suomessa loistaa moraalisäteilyään kiellettyään tarhauksen.

Minä en ainakaan näe lapsibordelleja asiana, joita voisi kannattaa, jos kannattaa tarhausta Suomessa. Sinusta en oikein tiedä.

Näen tässä eettisten käsitysten välisen ristiriidan. Jäsen Fitna edustaa moraalista absolutismia (turkistarhaus on väärin sinänsä, joten sitä tulee vastustaa kaikissa tapauksissa), jäsen Tosiasiallinen Nuiva edustaa utilitarismia (mikä teko tuottaa vähiten vahinkoa yleisesti). Tokkopa kiistaa on mahdollista ratkaista argumentoimalla. Itse pidän utilitarismia poliittisissa kysymyksissä pragmaattisempana. Absolutismi on vaarallista, joten se on hyvä rajoittaa yksityiselämään.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Omassamaassa

Olen aloittanut sosiaalidemokraattien äänestäjänä. Koska olen huolestunut yhä enemmän ympäristöasioista, äänestin jonkin aikaa vihreitä. Olen kuitenkin huomannut, ettei enää ole puoluetta, joka ristiriidattomasti ja loogisesti ajaisi sellaisia asioita, jotka ovat hyväksi Suomen luonnolle ja myös maailman ilmastolle.
Minua kiinnostaa myös suomalaisten työntekijöiden asema. En halua tänne halpatyövoimaa, jonka avulla poljetaan työelämä yhä surkeammaksi ja lisätään työttömiä.
Haluaisin löytää sellaisen puolueen, joka vastustaa maahanmuuton lisäämistä, mutta kannattaa järkeviä ja suomalaisia työllistäviäkin ympäristötekoja, kuten edullisen aurinkovoiman lisärakentamista, ja vastustaa kallista, riskaabelia (venäläistäkin), keskitettyä ydinvoimaa.
Sellaista puoluetta ei ole, eikä ehdokasta, joten enää en tiedä, ketä äänestäisin. Olen hommafoorumilla, koska täällä kuitenkin voi ehkä keskustella. Ainakin toivon niin.

hiemannuivis

tuli vastattua varmaan väärin kyselyyn, Hallajussi sai eurovaalissa ääneni, mutta sillä ei ollut varsinaisesti tekemistä perussuomalaisen puolueen kanssa. Vaasan vaalipiirin persuja en tunne, tuota Vaasalaista toimittaja-akkaa ei pysty äänestämään ja muutenkin taitaa olla Suomen heikoimmat ehdokkaat tässä vaalipiirissä. Kepu-poikaa kai se vaan on äänestettävä silti jos se kuitenkin tämän periferian asiaa ajaisi. Etelä-pohjanmaa on kuitenkin nuivaa aluetta muutenkin :)

Jaakko Sivonen

Quote from: hiemannuivis on 04.04.2015, 23:06:52Vaasan vaalipiirin persuja en tunne, tuota Vaasalaista toimittaja-akkaa ei pysty äänestämään ja muutenkin taitaa olla Suomen heikoimmat ehdokkaat tässä vaalipiirissä. Kepu-poikaa kai se vaan on äänestettävä silti jos se kuitenkin tämän periferian asiaa ajaisi. Etelä-pohjanmaa on kuitenkin nuivaa aluetta muutenkin :)

Mites Vesa-Matti Saarakkala?
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

T.K.

Olen teini-ikäisestä lähtien seurannut politiikkaa aktiivisesti ja mielenkiinnolla pyrkien sivistämään itseäni puolueiden eri kannoista monista eri lähteistä. Aiemmin luonnonsuojelu, avaramielisyys ja suvaitsevaisuus kiinnostivat, siksi Vihreät.

Kyllähän ne kiinnostavat edelleenkin.

Juttelin Vihreiden kavereideni kanssa 2000-luvun puolivälissä Halla-ahosta ja ihmettelin, miksei häntä kuunnella politiikassa (itse luulin tällöin, että hänestä tulisi joku puolueisiin sitoutumaton ylempi virkamies asiantuntevuutensa vuoksi). Loikkaus Vihreiden äänestäjästä Perussuomalaisten äänestäjäksi... niin, tietysti katastrofaalinen ja lyhytnäköinen maahanmuuttopolitiikka on keskeinen syy... suoraan sanottuna minua otti päähän paljon se, että koin Vihreiden piirit liian ahdasmielisiksi ja suvaitsemattomiksi.

Itsejulistautunut Suvaitsevaisto kun on nimittäin suvaitsemattominta sakkia mitä erilaisiin mielipiteisiin tulee, moniarvoisuus on todellisuudessa siitä hyminästä kaukana. Yksi mielipide on sallittu Hyvisten mielipide ja siitä sitten kilpaillaan, kuka hymisee kovimpaan ääneen sen puolesta. Soraäänet demonisoidaan sitten koko ryhmän voimin rituaalilla, jota voisi verrata noitavainoon. Viimeinen pisara oli yksi Vihreiden puoluelehden kirjoitus vuonna 2008 jonka otin hyvin henkilökohtaisesti, sen jälkeen en ole taakseni katsonut vaan äänestänyt joka vaaleissa Perussuomalaisia.