News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Haluan kertoa oman kokemukseni nigerialaisesta insinööristä

Started by Suorapuheinen, 25.03.2015, 12:09:37

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Kansainvälisessä ammattikirjapassissani lukee: "Tietokoneasentajan ammattitutkinto - Further qualification of computer mechanic". Koska mekaanisia tietokoneita ei enää ole käytössä olen jäänyt työttömäksi samana päivänä. Kun sain passini olin heti puhujapöntössä. Mielestäni, koska suoritin myös sähköasentajan perustutkinnon, olisi siinä mainittava "computer electrician" tai "computer technician". Tiedä näistä.

Kuinka olivat filippiinojen sairaanhoitajan tutkinnot? Jos oikein muistan ne olivat muutaman kuukauden mittaisia ensiapukursseja?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Lahti-Saloranta

Nigerilaiskirjeillehän löytyi uusi sovellutus, lähettää sinne vai tietyn rahasumman niin paluukostissa saa sitten haluamansa alan insinöörin paperit tai lääkärin.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Kiril

Quote from: Ulkopuolinen on 25.03.2015, 13:17:36
.......

Isossa osassa maailmaa samalla sanalla "engineer" tarkoitetaan "koneenkäyttäjää" tai "tyyppiä jolla on yleensäottaen jotain tekemistä koneen kanssa".
.........
Anglosaksisessa maailmassa 'engine' tarkoittaa veturia ja 'engineer' on veturinkuljettaja, alun perin.

Tokiossa metrojunat pysähtyvät senttien tarkkuudella laituriin maalattujen odostusviivojen kohdalla.
Metrojunan kuljettajat siellä ovat suorittaneet suomalaista opistoinsinööriä vastaavan tutkinnon.

Toni R Jyväskylästä

Quote from: Ari-Lee on 25.03.2015, 17:17:45
Kansainvälisessä ammattikirjapassissani lukee: "Tietokoneasentajan ammattitutkinto - Further qualification of computer mechanic". Koska mekaanisia tietokoneita ei enää ole käytössä olen jäänyt työttömäksi samana päivänä. Kun sain passini olin heti puhujapöntössä. Mielestäni, koska suoritin myös sähköasentajan perustutkinnon, olisi siinä mainittava "computer electrician" tai "computer technician". Tiedä näistä.

Kuinka olivat filippiinojen sairaanhoitajan tutkinnot? Jos oikein muistan ne olivat muutaman kuukauden mittaisia ensiapukursseja?

Mulla on SV-asentajan paperit ja aikoinaan monet vaihtoivat linjaa kesken koulun, koska se oli helppoa ja sähkö/automaatio/elektroniikka-asentaja on vähän niinkuin "huippuosaaja"/"kultamuna"/"työvoimapulan paikkaaja". Sama asia loppupeleissä.

Faidros.

Quote from: mikkoR on 25.03.2015, 16:28:33
Ai hitto kun olisi muikeaa lähteä tuollaiselle reissulle, eipä ole yhtään niin hullua kaveria kylläkään joka lähtisi tuollaiselle reissulle, yksin ei ihan kehtaa lähteä  ;D

Onks sulla kuorma-autokorttia? Mulla olis vanha kuormamersu. Maalataan Homma and MitäVittua African Tour kylkeen, kerjätään kontti täyteen vanhaa roinaa ja lähdetään. 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ari-Lee

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 25.03.2015, 17:38:31
Quote from: Ari-Lee on 25.03.2015, 17:17:45

Mulla on SV-asentajan paperit ja aikoinaan monet vaihtoivat linjaa kesken koulun, koska se oli helppoa ja sähkö/automaatio/elektroniikka-asentaja on vähän niinkuin "huippuosaaja"/"kultamuna"/"työvoimapulan paikkaaja". Sama asia loppupeleissä.

Tuli sitäkin kysyttyä TE-toimiston asiantuntijalta mikä on moniosaaja. Vastauksena näytti peukalon ja etusormen avulla noin tuuman paksuutta sanoen, että muovikortteja joillakin on näin paksu keko. Samalla jannulla sähköpätevyydet, LVI -asentajan, kosteiden tilojen korjausoikeudet etc. kortit. Okei.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Fer

Minulla on kokemusta noista länsiafrikkalaisista työnhakijoista. Lähes jokainen kusettaa keksityillä koulutuksilla ja työkokemuksilla. Ja kaikki puhuvat ja kirjoittavat täydellistä englantia, vaikka työhakemuksissa ei välttämättä ole yhtään kunnollista ja oikein kirjoitettua lausetta.

Yksi työpaikka missä yllättävän monet noista työnhakijoista on ollut töissä on kamerunilainen Galaxy Law Firm. Kuten esimerkiksi täälläkin käsitelty tapaus Tasse Danhu Kingsley:

http://hommaforum.org/index.php/topic,46094.msg858577.html#msg858577

nurkkakuntalainen

Quote from: Suorapuheinen on 25.03.2015, 12:09:37
Tenttaan Johnin taustoja insinöörityön ja koulutuksen osalta siten, että en paljasta uteliaisuuteni syytä. Paljastuu, että John on toiminut polkupyörien korjaajana Abujan laitakaupunkialueella ja on saanut koulutuksen tähän sinällään vaativaan mekaniikaninsinöörin ammattiin omalta Isältään ja työnimike siellä on mekaniikan insinööri.

Kiitos tästä turinasta, niin en enää ihmettele Virheiden vaaliehdokas Latekoe Lawson Hellun tietoliikenneinsinööriyttä. Jos mekaniikkainsinööriys on polkupyörien korjaamista, mitä tietoliikenneinsinööri sitten tekee? Puhelinmyyntiä vanhoilla kunnon Nokia-kännyköillä, joiden älykkäintä toiminnallisuutta on matopeli?
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Faidros.

Quote from: nurkkakuntalainen on 25.03.2015, 18:16:03
Jos mekaniikkainsinööriys on polkupyörien korjaamista, mitä tietoliikenneinsinööri sitten tekee?

Purkaa ja lajittelee elektroniikkajätettä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-