News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kuka johtaa meitä monikulttuurisessa sodankäynnissä??

Started by J. Lannan haamu, 18.03.2015, 16:55:35

Previous topic - Next topic

J. Lannan haamu

Katsoin tuossa forumillakin linkattua pätkää, jossa Madame Le Pen ja Mijnheer Wilders pitivät puheitaan. On kertakaikkiaan upeaa nähdä, kuinka Ranskassa ja Hollannissa on keski-ikäisiä naisia, normaalin ja terveennäköisiä naisia ja miehiä seuraamassa idoleitaan...näinä päivinä alan uskoa ensimmäistä kertaa tosissaan, että Euroopalla on tulevaisuus. Uskon jopa siihen, että Le Pen on seuraava Ranskan presidentti.

Euroopassa on vahvoja johtajia!!!! Missä ovat Suomen kriittiset maahanmuuttopolitiikan johtajat?? Meillä on Suomessa iso pataljoona identitaarisia kansalaisia, jotka odottavat erektioineen mahdollisuutta kanavoida energiansa. Nuivilla on käsittämätön energiapotentiaali, suvaitsevaistolla sitä ei ole, koska he ovat käyttäneet energiansa jo vuosikausia valheisiin, utopiaan ja illuusioon.

Mutta me tarvitsemme johtohahmoja. Mestarin henki väreilee toki edelleen, kun hän on siellä 'hall of heroesissa'. Minä olen erittäin huolissani suomalaisista johtohahmoista. Lähellä meitä on Jimmie Åkesson, hän on kova siitä ei pääse mihinkään. Nyt ihan tosissaan, missä ovat meidän karismaattiset johtajat!? Niitä nimittäin ei ole lähimaillakaan ja se on vakava ongelma...

Avoin 'brainstorming' sessio nyt päälle! Ja brainstormingin ideahan on, että KENENKÄÄN ehdotuksia ei tyrmätä aluksi. Nuivuus ei nyt riitä, nyt tarvitaan jonkun tason karismaa. Minä panisin kolikkoni Aleksi Hernesniemeen, hänestä voisi parissa vuodessa tulla kova, jos hänellä itsellään riittää intressiä ja löytyy sopivaa vihaa, sekä proaktiivisuutta. Kakkosena tulee erinomainen Matias Turkkila. Nimittäin mies/nainen joka ei tunne mitään vihaa tämänkaltaisessa hulluudessa, ei ole mentaalisti terve ihminen.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Tabula Rasa

Näkyvyys monella muuten hienolla ihmisellä ongelma. Se sitten mitkä ovat vaaditut ominaisuudet johtajalta ja mihin suuntaan halutaan mennä. Organisointi, kokonaisuuden hahmotus, jäsenten taitojen paras mahdollinen käyttö jne.

Kunhan selviää mitä ollaan tekemässä niin eiköhän porukaka kerry jos ajatus toimii.

Tapahtumat, rekryt, yhteinen tekeminen. Sopiva yhteinen arvomaailma. Se sitten että löyhiä kaveriporukoita piisaa. Kysymys kuuluu, mikä on tavoite.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

J. Lannan haamu

Tämä ongelma on tiedostettu enemmän tai vähemmän viisi vuotta. Minä ihmettelen, että siinä vaiheessa ei ole ns. 'luonnollisesti' syntynyt tai noussut johtajahahmoja. Johtajahahmolla en tarkoita sitä, joka osaa kirjoittaa netissä hyvin. Me tarvitsemme kasvoja, kommunikointia, aloitteentekoa, rohkeutta, selkeyttä, visiota, karismaa, älyä, viisautta, kunniaa, vihaa....

Nimiä esiin toverit, nimiä....Jos ei löydy nimiä niin se kertoo entistä enemmän, miten katalassa tilassa olemme  :) ???

Tommi Korhonen

Sampo Terho, olemus ja asia on kuosissa.
Susanna Koski, jos ei olisi Puolueen leivissä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

J. Lannan haamu

Quote from: Tommi Korhonen on 18.03.2015, 17:27:56
Sampo Terho, olemus ja asia on kuosissa.

Nuo ovat erittäin hyviä esimerkkejä. Ainoa ongelma on nuivuuden puute, mikä onkin se kaikista pahin ongelma. Koskee myös Sampo Terhoa, siitä ei ole mitään epäselvää.

Miksi Perussuomalaisilla ei ole ketään Susanna Kosken tai Elina Lepomäen kaltaista henkilöä...Susanna on itse asiassa aivan mieletön, pikkasen tyttömäinen ja pikkuvanha, mutta mitä muuta voi kokoomuksen pampulalta odottaa. Vihreilläkin on itse asiassa puolueelleen sopivia ja erittäin hyviä naisia. Tuolla 'hyvillä' tiedätte varmaan mitä tarkoitan...

kriittinen_ajattelija

QuoteMinä panisin kolikkoni Aleksi Hernesniemeen,
Vaikuttaa fiksulta kaverilta:

QuoteMaaseudulla on oma arvo. Joissain maaseudun tiiviissä yhteisöissä on vielä hyvin säilynyt kylähenki ja naapuriapu: kylän lapsista huolehditaan yhdessä, tehdään talkootöitä, ikäihmisistä pidetään yhdessä huolta ja naapurit huolehtivat toisistaan. Tämän kaltainen yhteisö on hyväksi ihmiselle, koska se kasvattaa ottamaan vastuuta omista lähimmäisistään ja luo turvallisuutta. Maaseutua yritetään kuitenkin autioittaa monilla vastuuttomilla päätöksillä, kuten ajoneuvoveron korotuksella, kyläkoulujen lakkautuksilla ja terveyspalveluiden kurjistamisella. Tätäkö halutaan?

Perheellä ja suvulla on oma arvo. Yhteiskunta rakentuu sen varaan. Ihmiset tarvitsevat toisiaan. Lähimmäisenrakkaus on kaikille ihmisille kuuluva ominaisuus. Nykyään tämä ei ole enää itsestäänselvyys. Vanhuksia unohdetaan laitoksiin, sukulaisista ei pidetä huolta ja isäntiä tuomitaan sakkoihin siitä, että he ovat puolustaneet omaa kotiaan murtovarkailta. Mitä enemmän vastuuta lähimmäisistä ulkoistetaan valtiolle, sitä kylmemmäksi yhteiskunta menee. Voiko näin jatkua?

Työllä on oma arvo. Jos joku on omalla työllään ansainnut palkkansa, sitä pitää arvostaa, koska se on vaatinut uhrauksia ja valvottuja öitä. Yhden menestys heijastuu myös koko yhteisöön. Suomessa on tilaa yrittää, mutta onkin päättäjistä kiinni, annetaanko siihen mahdollisuus. Kateus on tuhoava voima. Ahkeruudesta ja luovuudesta ei tule rangaista – vaan päinvastoin – siihen tulee kannustaa.

Itsenäisyydellä on oma arvo. Menneet sukupolvet ovat tehneet suuria uhrauksia, jotta jälkipolvet saisivat elää vapaina omassa isänmaassaan. Valtiollisen itsenäisyyden takeena on viime kädessä oma armeija. Mitä enemmän EU:lle annetaan valtaa, sitä vähemmän suomalaiset saavat päättää asioistaan. Ihmiset tietävät kylissä paremmin omat asiansa kuin Brysselin byrokraatti. Kunta on perheiden ja sukujen muodostama yhteisö, jossa tulee olla turvallista elää ja ihmiset voivat vaikuttaa omiin asioihinsa. Kuntien pakkoliitoksilla viedään vaikutusmahdollisuudet ja autioitetaan reuna-alueet. Tämäkö on toivottava suunta?

Nämä kaikki ovat perustavia arvovalintoja.
http://aleksihernesniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/189480-perustavia-arvovalintoja
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

J. Lannan haamu

Tämä menee aiheen tiimoilta nyt vähän spämmäämiseksi tai floodaamiseksi, mutta aihe on itselleni niin tärkeä, että haluan nyt keskustelua ja oikeasti mielipiteitä asiasta.

Kuten useat meistä, jokunen maahanmuuttokriittinen taho on mennyt silmien ja korvien läpi. Sitä kyllä oppii näkemään ja aistimaan ns. kovat tekijät. A. Hernesniemi kävelee selkä suorassa ja hänellä on terve identiteetti. Erittäin riittävä koulutus, joten ns. nimelliset hyödyt ovat varmistettu. Vetoaa erinomaisesti naisiin ja äiteihin, kenties joihinkin miehiinkiin, sitä en osaa sanoa :D. Hän on myös rohkea ja varmasti seisoo sanojensa takana.

Minä yritän tällä ketjulla saada nostettua esiin tahoja, joissa on sekä habitus että sisältö. Koska molempia tarvitaan. Oikeaoppinen ja kunnon habitus kommunikoi väkevästi sen sisäisen substanssin. Oikeastaan Hernesniemeen kulminoituu kaikki se, mitä itse haluaisin Perussuomalaisilta. Silti kaipaan Matias Turkkilan flegmaattista puku-päällä-röhnötystä live-televisioon.

Miniluv

Johtajia kaivataan...?

Ainoa Vaihtoehto on Olavi Mäenpää!!

Miettikääpä vaikka, monessako puolueessa hän on ollut johtajana.

Ja vähän vakavammin: yhteinen 'johtaja' edes maahanmuuttokriittisille muutoslaisille ja maahanmuuttokriittisille persuille!? Haloo?

Saati sitten nuiville demareille, kokoomuslaisille jne.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Dharma

kriittinen_ajattelija

Pääongelma Suomessa on nähdäkseni edelleenkin se, ettei meillä ole mitään kunnon ideologiaa tai edes kulttuuria. Pelkkä tilastofaktoihin perustuva nuivuus helposti näyttäytyy ulkopuolisin silmissä vihaamisena ja itsekkyytenä, mitä etenkin naisten on vaikea tukea - kuten äänestystilastot kertoo.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Ink Visitor

Sanotaanko vaikka näin, että se johtaa jolla selkärankaa ja rohkeutta mennä Arkadianmäellä sanomaan, "Minä en halunnut monikulttuuria mutta minulta ei kysytty, minä en halua maksaa tätä yhteiskuntakokeilua mutta minua ei kuunnella, minä en halua lapsieni elävän ghettoutuvassa maassa mutta minun mielipiteestäni ei piitata, nyt haluan vastuulliset tuomiolle!"...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Dharma

Quote from: Ink Visitor on 18.03.2015, 18:14:02
Sanotaanko vaikka näin, että se johtaa jolla selkärankaa ja rohkeutta mennä Arkadianmäellä sanomaan, "Minä en halunnut monikulttuuria mutta minulta ei kysytty, minä en halua maksaa tätä yhteiskuntakokeilua mutta minua ei kuunnella, minä en halua lapsieni elävän ghettoutuvassa maassa mutta minun mielipiteestäni ei piitata, nyt haluan vastuulliset tuomiolle!"...

Ja äänestää sanojensa mukaisesti. Toisin kuin "nuivat" vanhojen puolueiden edustajat.

J. Lannan haamu

Mitä tarkoittaa, ettei meillä ole 'kunnon ideologiaa tai kulttuuria'? Minun mielestäni on täysin riittävä. Useita suomalaisuuteen kuuluvia tai liittyviä elementtejä, joiden puolesta voisi kommunikoida.

Tarkoitan enemmän johtajahahmoa, mentaliteettia, sellaista henkilöä/henkilöitä, joihin liittyy noita adjektiiveja, joita kuvailin aiemmin...en yhtä hahmoa.

Halla-aho on lähimpänä, häneen kulminoituu paljon...mutta en näe hänessä lainkaan johtamis-tyyliä. Ehkä tuo johtaja on huono sana, käyttäkään jotain muuta termiä jos keksitte paremman :). Täytyy vissiin ottaa tuo brainstorming -sana pois tuosta alusta, kun itse kritisoin eniten noita vaihtoehtoja :D. Mestari on aivan liian flegmaattinen johtamiseen, jos itsekin toteaa useampaan otteeseen tyyliin 'jos minut halutaan sinne, niin minä menen sinne' ja muutenkin ei, nyt on oikeasti aika herätä tähän päivään ja nostaa muitakin esimerkkejä...

Ink Visitor

Quote from: Markus Bunders on 18.03.2015, 18:16:00
Ja äänestää sanojensa mukaisesti. Toisin kuin "nuivat" vanhojen puolueiden edustajat.

Sanomattakin selvää!
Vanhojen puolueiden "nuivat", kuten Zysse, ovat kuin konvehtipaperiin käärittyä paskaa, ulospäin näyttää hyvältä, avattuasi saattaa myös näyttää hyvältä mutta pistäpä suuhusi...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Leso

Quote from: J. Lanta on 18.03.2015, 18:19:25[...] Mestari on aivan liian flegmaattinen johtamiseen, jos itsekin toteaa useampaan otteeseen tyyliin 'jos minut halutaan sinne, niin minä menen sinne' [...]

No, flegmaattisesta ihmisestä saattaa pakottavissa tilanteissa löytyä sellaista voimaa, taitoa ja älyä, jota ei niin sanotusti jokapäiväisessä elämässä huomaa, saati että arvaisi. Sen sijaan aktiivisemmaksi arvioitu hennoo lamaantua nyhveröksi asti. Tilanne ratkaisee.

Ja tavallaan tyrmäät tuossa oman arviosi flegmaattisuudesta; "jos se on kerran tehtävä, niin tehdään sitten, jos kerran ei oo ketään muuta". Asenne vaikuttaa lopputulokseen, ja intomielinen saattaa hyvinkin ryssiä koko asian.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

kriittinen_ajattelija

QuoteMitä tarkoittaa, ettei meillä ole 'kunnon ideologiaa tai kulttuuria'? Minun mielestäni on täysin riittävä. Useita suomalaisuuteen kuuluvia tai liittyviä elementtejä, joiden puolesta voisi kommunikoida.
Suomen kulttuuri - etenkin nuorisokulttuuri on ollut ties kuinka kauan ihan puhdasta Amerikan rappio-kulttuurin kopioimista, ei siinä mitään onhan USA:n rappiokulttuuri ihan viihdyttävää mutta se myös johtaa rappioäänestämiseen ja sitä kautta huonoon poliittisiin päätöksiin.

Mitä ideologiaan tulee, niin Stubb:lla ja Vartiaisella on selvästi kauaskatseinen ideologia, samaa ei voi sana persuista tai "nuivista" en ainakaan ole kuullut sellaisesta.

Golimar

Parasta olisi jos Suomen ja suomalaisten pelastamisen etujoukoissa olisi joku nainen kuten Marine Le Pen, karismaattinen ja älykäs nainen jonka voisi samaistaa Neitsyt Mariaan, Jeanne d'Arc:in tai Äitijumalattareen, silloin feminazeilta vietäisiin osa heidän aseistaan.

(http://s13.postimg.org/uggd7ep9z/opera_new.jpg)

http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84itijumalatar

J. Lannan haamu

Quote from: Leso on 18.03.2015, 18:36:26
No, flegmaattisesta ihmisestä saattaa pakottavissa tilanteissa löytyä sellaista voimaa, taitoa ja älyä, jota ei niin sanotusti jokapäiväisessä elämässä huomaa, saati että arvaisi. Sen sijaan aktiivisemmaksi arvioitu hennoo lamaantua nyhveröksi asti. Tilanne ratkaisee.

Me vissiin ymmärretään nykyilmiö vähän eri tavalla. Mielestäni pakottavia tilanteita on ollut viiden vuoden ajan. Mediassa esitetyt valheet sun muut arkitapahtumat. Kaipaan pro-aktiivisuutta, haastamista, teräksen ääntä enkä mitään nöyrää hissuttelua faktoista, vaikka sekin on tähän asti parasta mitä on...

Kysytään hieman toisin, nyt kun alkaa porukka ottamaan kantaa...

K: Onko meillä mielestänne sellaisia nuivia henkilöitä, kuten Le Pen, Wilders, Åkesson, Farage, Pamela Geller, Kjaersgaard....
K2: Tarvitsemmeko mielestänne tämän kaltaisia tai tännepäin habitukseltaan olevia tahoja?

Kriittinen ajattelija ja Kapina:

Täysin samaa mieltä, tämän takia tarvitsemmekin tahoja, jotka osaavat palauttaa tai uudelleen konstruktoida identiteettimme! Tästähän koko hommassa on kyse, identiteettikadosta ja sen hakemisesta täysin kestämättömistä malleista.

Lasse

Quote from: Ink Visitor on 18.03.2015, 18:14:02

Kuva liittyy:
NOVUS ORDO HOMMARUM

Nuiva kansalainen

Minusta Halla-ahossa on ainesta todelliseksi johtajaksi. Jalat tukevasti maanpinnalla oleva mies, joka on kerta toisensa jälkeen näyttänyt, kuinka realismi ja terve järki voittavat utopistiset kuvitelmat.

Haastattelujen perusteella Koski tuntuu kyllä ihan järkevältä naiselta. En sitten tiedä vaikuttaako mielipiteeseeni se, että älykkään oloiset blondit ovat heikko kohtani. :)
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Punaniska

Ja tätä voi perustella millä? Vaikuttaa käänteiseltä sossutädin ihastumiselta suklaasilmäisen prinssin suhteen.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Faidros.

Mihin tarvitaan "johtajaa"? Kyllä idean täytyy olla niin hyvä, ettei mitään johtajaa tarvitse erikseen olla.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

J. Lannan haamu

Quote from: Faidros. on 18.03.2015, 19:06:22
Mihin tarvitaan "johtajaa"? Kyllä idean täytyy olla niin hyvä, ettei mitään johtajaa tarvitse erikseen olla.

Jokainen sota tai rauha tarvitsee henkilöitä, joissa on johtajaelementtiä. Hyvällä johtajalla on hyviä ideoita, rakennetta. En suoraan sanoen ymmärrä näkemystäsi lainkaan, mikä meillä on mielestäsi niin hyvä idea, joka menee laadukkaasti ja tarmokkaasti eteenpäin?

Me tarvitsemme johtajatyylisiä henkilöitä ryhmäyttämiseen, delegoimiseen, eteenpäin viemiseen, kasvoiksi...ei mikään ryhmä tai idea pyöri vain itsekseen. Persuilla sellaista ei ole. piste. Kaikkeen tarvitaan roolit, jokaisella on merkityksensä, mutta ei tasaisena rintamana...

Unohtakaa nyt sitten tuo termi Johtaja, puhutaan sitten vaikka karismaattisesta tahosta. Mielestäni Susanna Koski on loistava esimerkki, paitsi tietty se, että hänen ideologiansa on pitkälle täysin väärä.

Jos jaksatte, niin vastatkaa mieluusti tuohon aiempaan kysymykseeni, jossa toin esiin muutamia eurooppalaisia 'johtajahenkisiä' tahoja sekä jatkokysymykseen, kiitos :)

Edit. lisäys. Tuo Susanna Kosken viittaus karismaattiseen henkilöön on täysin väärä, mutta hänessä on jotain alfanaaraksen luonnetta...

Faidros.

Aina mennään pieleen, jos aletaan etsimään "hyvää johtajaa". Jos aate ei vedä itsestään, aate saa kuolla.
Vahvaa aatetta voi vetää vaatimatonkin tyyppi.
Huono aate vaatii karismaattisen JOHTAJAN.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kriittinen_ajattelija

QuoteAina mennään pieleen, jos aletaan etsimään "hyvää johtajaa". Jos aate ei vedä itsestään, aate saa kuolla.
Vahvaa aatetta voi vetää vaatimatonkin tyyppi.
Huono aate vaatii karismaattisen JOHTAJAN.
Yleensä muutos lähtee alhaalta ylöspäin, eikä ylhäältä alaspäin. Siksi on vähän turha odottaa, että jostain taivaasta tippuisi joku karismaattinen johtaja joka tekisi kaikki päätökset suurella viisaudella. Karismaattisia ihmisiä sensijaan tarvitaan ruohonjuuritasolle toimimaan.

Enää pitää määritellä mikä se muutos on, mitä me haluamme. Joku voi sanoa, että : vähemmän maahanmuuttoa mutta silti olla noin muuten kohtuu arvoliberaali - silloin se on vähän sama asia kun sanoisi: en halua lihoa, mutta haluan silti syödä roskaruokaa.

Suomessa ja hommassakin käydään kovin vähän keskustelua suuntaviivoista, sensijaan yksityiskohtiin kuten johonkin tiliotteisiin jaksetaan kyllä keskittyä - ei nähdä metsää puilta. ------------> Nuivat vastustaa maahanmuuttoa, mutta ei juurikaan koskaan puutu niihin rakenteisiin josta se sikiää.

Faidros.

Quote from: kapina on 18.03.2015, 19:32:11
Quote from: Faidros. on 18.03.2015, 19:06:22

Voisitko ystävällisesti kertoa ideasta, joka olisi toiminut ilman johtajaa. Joitain uskontoja ehkä onkin joissa ei varsinaista johtoa ole. Istutaan lootusasennossa ja esitetään mietiskelevää valon nähnyttä pyhää miestä. Joku näille uskon kerjäläisille kuitenkin ruokaa tuo.
Onko tarkoitus sanoa, että Suomeen tarvitaan IDEA, ei mitään johtajaa?

Hyvät esimerkit: Länsimainen demokratia. Johtajat vaihtuu mutta parhain vaihtoehto vallasta säilyy.
Huonoimmat esimerkit: "Kansandemokratiat", teokratiat, diktatuurit...

Mielestäni esimerkiksi Perussuomalaiset ovat kärsineet juuri liian "voimakkaasta" johtajasta. Valtaa pitää hajauttaa.

-Matthew B.Crawford-

Tragedian synty

Johtajan tärkein ominaisuus on kyky delegoida. Meillä on jo henkilöitä, jotka ajatusten puolesta käyvät johtajista, kuten Halla-aho ja Timo Hännikäinen. Meiltä uupuu koleerinen, esiintymistaitoinen ja -haluinen tyyppi, joka pystyy esittämään esikuntansa tarkasti hiomat ideat ominaan, vaikka ne muiden aivotyötä ovatkin, ja saamaan sellaiset ihmiset mukaan, jotka esikuntaan kuuluvia eivät lähtisi seuraamaan.

Tällaista hahmoa ei löydetä, se luodaan. Jos todella haluamme sellaisen luoda, meidän on kokoonnuttava ja ryhdyttävä hiomaan esiintymistaitojamme. Ujokin voi löytää itsestään kansanvillitsijän, minä tiedän sen. Olen toivottoman epäsosiaalinen ihminen, joka kadulla välttää katsomasta vastaantulijoita silmiin, mutta uskokaa tai älkää, olen muutaman kerran eläissäni saanut ihmisjoukossa herätettyä suoranaista hurmosta. Siispä vain perustamaan Hommakerho Teatteria.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

kelloseppä

Moni kirjoittaja on tässä ketjussa esittänyt hyviä huomioita, mutta en nyt puutu niihin, vaan tuon esiin erään sangen yleisen mutta ehkäpä hivenen kiusallisen huomion:

Ei ketjussa peräänkuulutettuja johtajia etukäteen luoda tai tehdä, vaan heidän mittansa täyttäviltä vaikuttavat hahmot pulpahtavat esiin aina juuri silloin, kun muut poliittiset johtohahmot ovat syystä tai toisesta hiljaa ja lamautuneina. Murrosajan, tai tuhon vuosien, jälkeen vasta jälkiviisaus osoittaa sen, että täyttivätkö nämä suuresta tuntemattomuudesta salamannopeasti nousseet tai nostetut hahmot heihin asetetut usein yli-inhimilliset odotukset vai eivät.

He elävät kuitenkin jo keskuudessamme. He ovat jo lausuneet jossakin ensimmäiset haparoivat poliittiset kommenttinsa - kenties jopa Hommassa. Vaan vielä heitä ei kukaan tunnista. Vielä.

Abdul Reis

Suomalaiset eivät ole oikein hyviä johtajia. Suomessa ei ole kunnollista johtamiskulttuuria, ei haluta nousta muiden yläpuolelle eikä muiden käskeminen ole luontevaa. "Kansan syvistä riveistä" ei Suomessa nouse johtajaa, kaikkein suurin suomalainen johtaja Mannerheimkin tuli aivan eri lähtökohdista kuin tavallinen suomalainen. Ja enään ei ole olemassa samanlaista yläluokkaa kuin Mannerheimin aikana, joka synnyttäisi johtajia. Toisen maailmansodan aikana saksalaiset arvioivat suomalaisia sotilaita jotenkin niin, että rivisotilaina suomalaiset ovat erinomaisia, keskitason upseeristo välttävää ja korkein johto surkeaa.

Mitään Le Peniä on aivan turhaa odottaa Suomeen. Suomalaiset johtajat ovat yleensä Sipilän kaltaisia hajuttomia ja mauttomia insinöörityyppejä.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

Phantasticum

Quote from: kapina on 18.03.2015, 18:46:49
Suomen kulttuuri - etenkin nuorisokulttuuri on ollut ties kuinka kauan ihan puhdasta Neuvostoliiton rappio-kulttuurin kopioimista, ei siinä mitään onhan Venäjän rappiokulttuuri ihan viihdyttävää mutta se myös johtaa rappioäänestämiseen ja sitä kautta huonoon poliittisiin päätöksiin.

Suomen nuorisokulttuuri on ollut ihan puhdasta Neuvostoliiton rappiokulttuurin kopioimista? Tästä olisi kiinnostava kuulla lisää. Antaisitko esimerkkejä?