News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Eduskuntavaalit 2015 - yleinen keskusteluketju

Started by Conscript, 18.03.2015, 15:07:33

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: Kokoliha on 21.04.2015, 00:20:42
Quote from: Lalli IsoTalo on 20.04.2015, 23:57:48Tiedettiin myös, että jos ei voiteta, ainakin voidaan elämän loppumetreillä sanoa, että ainakin teimme täysille sitä minkä koimme oikeaksi.
Tämä.

Minä olen avannut silmäni ja hengittänyt ilmaa 1950-luvulla, ihmiset. Tässä vaiheessa viimeistään kannattaa miettiä kokonaissaldoa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Pikkupoika

Quote from: -PPT- on 21.04.2015, 00:25:41
Olenkohan havainnut oikein että Veronica Honkasalon 5300 ääntä on korkein äänimäärä jolla jäätiin rannalle?

Et, vaikka myös Honkasalo itse näin Twitterissä väitti. Lapissa Heikki Autto (kok) sai 6261 ääntä, mutta jäi rannalle.

Totti

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.04.2015, 23:55:58
Mutta ulkopuolisten on ehkä vaikea ymmärtää, kuinka paljon aikaa ja energiaa voi kulua asioiden tekemiseen.

Arvostan sitä, että uskotaan asiaansa ja tehdään paljon työtä sen eteen. Tästä pitää antaa kunniamaininta muutoslaisille.

Tosiasia on kuitenkin se, että Muutos oli kuollut jo vuoden 2011 vaalien jälkeen. Puolue ei menestynyt alkuunkaan ja oli jo pahasti ryvettynyt erilaisten sekoilujen puitteissa. Mitään menestymisen mahdollisuutta 2015 ei tosiasiassa koskaan edes ollut.

Voi olla, että Hirvisaaren loikka loi uutta toivoa onnistumiseen 2015, mutta harva ulkopuolinen uskoi Muutoksen nousuun. Ongelma oli juuri se mitä olen aikaisemminkin kritisoinut Hommassa, amatöörimäinen toiminta ja epäuskottava ohjelma.

Tästä mielipiteestä minua näpäytettiin Hommassa, mutta nyt kun tulos on vahvistettu, voin vaan todeta, että analyysini oli oikein ja Muutoksen johto oli väärässä.

Muutoksen konsepti on jo kokenut täydellisen konkurssin eikä siinä ole enää mitään elvytettävää. Sen takia neuvoisin panostamaan poliittinen into muiden puolueiden aktiviteetteihin tai jatkaa päivätöissä toisella alalla.

Viisainta olisi siis hyväksyä tosiasiat ja lakkauttaa koko puolue ennen kun siihen upotetaan lisää resursseja. Cut the losses.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Ernst

Quote from: James Hirvisaari on 20.04.2015, 23:46:03
HIPHEI! Tämä päivä on kulunut tienvarsimainoksia poistaessa, ja kännykkä on ollut visusti kiinni. Olo on varsin levollinen - filosofiani mukaan kaikella on aikansa ja tarkoituksensa. Neljä vuotta eduskunnassa vilahti todella nopeasti. Huisin kivaa aikaa, ja on ollut suuri etuoikeus saada olla kanavana kansalaismielipiteelle. Kiitos kaikille äänestäjille ja tukijoille, toivotan teille omaa kansaanne aidosti rakastaville hyville ihmisille parasta jatkoa!

Rehti meininki! Lykkyä James jatkossa!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lalli IsoTalo

Quote from: Topi Junkkari on 21.04.2015, 00:44:39
Quote from: Lalli IsoTalo on 21.04.2015, 00:20:32
Ovatko seuraavat nimimerkit sinulle tuttuja:
- Vladimir Ilyich Ulyanov
- Ioseb Besarionis Dze Jugashvili
- Lev Davidovich Bronshtein

Ovat kyllä ...

Kiitos, että myönnät kuulleesi puolueesta, jossa politiikkaa on tehty nimimerkillä.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Ymmärrän, että ne jotka ovat laittaneet nimensä esiin, toivoisivat muidenkin laittavan. Mutta minun mielestäni sivistykseen kuuluu oikeus yksityisyyteen. Ne, jotka yksityisyydestään ovat luopuneet, ovat tehneet sen omasta tahdostaan. 

Jos Soini haluaa tehdä yhteistyötä vain sellaisten kanssa, jotka luopuvat yksityisyydestään, niin ne jotka haluavat edistää nuivaa agendaa, tekevät sitä siellä missä on se mahdollista. Ja kuuntelevat vittuilut siihen päälle: väärin sammutettu!

Quote from: Taikakaulin on 20.04.2015, 21:22:37
Lalli kusi oikein kunnolla Lahtisen kintuille ...

EDIT: "yksityisyyteen" yritetty kirjoittaa kieliopillisesti oikein.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Onnittelut, ampaisit suoraan paskalistani ykköseksi. Jossa olet vain sinä.

— Missä N, siellä R

ike60

Quote from: rähmis on 20.04.2015, 15:52:01
Näyttelijä Krista Kosonen: Vaalitulos ei edusta minun Suomeani, en tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä

[..]

"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.

Ehkä Kosonen todellisuudessa tuntee montakin perussuomalaisia äänestänyttä. Ehkä monilla vain ei ole tapana kailotella esimerkiksi työkavereille sitä, mitä puoluetta aikoo äänestää/tuli äänestäneeksi eduskuntavaaleissa. Tämä pätee esimerkiksi käytännössä kaikkiin työtovereihini.

Topi Junkkari

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.04.2015, 01:16:23
Ymmärrän, että ne jotka ovat laittaneet nimensä esiin, toivoisivat muidenkin laittavan. Mutta minun mielestäni sivistykseen kuuluu oikeus yksityiseen. Ne, jotka yksityisyydestään ovat luopuneet, ovat tehneet sen omasta tahdostaan.

Politiikka ei ole yksityiselämän piiriin kuuluvaa toimintaa. Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista julkisesti.

QuoteJa kuuntelevat vittuilut siihen päälle: väärin sammutettu!

Otít näköjään tuosta oikein kunnolla nokkiisi, kun olet postannut sen jo pariin otteeseen tätä ennenkin.

Kyllä minusta on käsittämätöntä tukea samoissa vaaleissa samassa vaalipiirissä kahta eri puolueiden ehdokasta, jotka ovat toistensa suorimpia kilpailijoita. Toista heistä äärimmäisen näkyvästi, jopa ylilyövästi, ja toista ilmeisesti jossakin kulissien takana.

Eri asia olisi tietysti, jos hommaa tekisi rahasta, eikä vaikkapa kokoomuksella ja SKP:llä olisi mitään sitä vastaan, että heillä on sama mediantekijä – koska he eivät kilpaile samoista äänistä.

(Jaaha. Tätä kirjoittaessani postasit saman Taikakaulin-lainauksen vielä kerran.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Lalli IsoTalo

Quote from: Topi Junkkari on 21.04.2015, 01:31:46
Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista julkisesti.

Arvostan niitä jotka ovat panneet oman nimensä peliin. Minä en ole siihen valmis vielä.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Olen Hommaan liittymisestäni lähtien tukenut kaikkia niitä nuivia ehdokkaita, jotka ovat voittaneet sydämeni puolelleen.

Jos jollakulla on ongelma tämän kanssa, se ei ole minun ongelmani.
— Missä N, siellä R

pw

Muutoslaisten ei kannata olla liian ankaria itselleen. Olette tehneet hyvää työtä nuivaskenen eteen ja Leino erityisesti joka on yksi skenen perustajajäsenistä. Eikös Leino ole tämän forumin synnyn takana? Forumin nimi Homma on ainakin Leinon ideapajasta peräisin.

Juttu nyt vaan on sellainen että näin taloudellisesti hankalana aikana(kun pelkkä maahanmuuttorkiittisyys ei riitä mihinkään) kukaan valistunut äänestäjä ei äänestä pienpuolueita. Käytännössä persut siis keräsivät myös muutoksen äänet.

Lalli IsoTalo

Quote from: Topi Junkkari on 21.04.2015, 01:31:46
... postasit saman Taikakaulin-lainauksen vielä kerran.)

Hän onnistui painemaan nappejani oikealla tavalla. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Näillä mennään.
— Missä N, siellä R

Totti

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.04.2015, 01:46:04
Olen Hommaan liittymisestäni lähtien tukenut kaikkia niitä nuivia ehdokkaita, jotka ovat voittaneet sydämeni puolelleen.

Se on varmaan ihan hyvä periaate vaikka se vaalitaktisesti ei ehkä ihan optimaalinen. Hyvän työn olet kyllä tehnyt mitä nyt näitä videoitasi eri tilaisuuksista olen katsellut.

Muutoksen merkitys persujen kannatukselle on lopulta ollut mitätön vaikka joku persujen ehdokas varmaan on menettänyt ääniä muutoslaisille. Mitään merkittävää haittaa persuille Muutos ei siis ole joka tapauksessa aiheuttanut.

Jos Muutos olisi menestynyt tilanne olisi toinen. Silloin olisi ollut aito riski siitä, että nuiva skene jakautuisi eikä hallitukseen koskaan saataisi mitään maahanmuuttokriittistä edustusta.

Tämän puitteissa Muutos on kuitenkin ollut jonkinlainen uhka mahanmuuttokriittiselle liikkeelle. Sen takia toivoisin, että tämä Muutoksen sivujuoni nyt loppuisi ja nuivat äänet jatkossa keskittyisivät persuille.

Samalla on todettava, että muutoslaiset kuitenkin ovat tehnet omaa pientä poliittista historiaa. Työ ei ole valunut kokonaan hukkaan. Suora demokratia on noussut ihmisten tietoisuuteen ja varmaan moni muutoslainen on saanut kokemusta politiikan teosta, jota voi hyödyntää tulevaisuudessa muissa puitteissa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Sivulause

Muistan ajan kun JM-K ajoi Muutoksen asiaa, itsekin aatteelle silloin roposeni jaoin. Kun Jiri otti otti ohjat, olin tyytyväinen. Helvetin fiksu nuori mies. Sen jälkeen olen vain kursorisesti seurannut tilannetta, kiinnostuneena tottakai.

Alunperin en yksinkertaisesti voinut ymmärtää miksei tähän yhteiskuntaan tule muutosta vaikka suurin osa ihmisistä sitä haluaisikin. Vika, havainnointi, muutos. Miksei näin, eikös tämä ole päivänselvää?

Nyt ikävä kyllä, ja sitten taas toisaalta ihanasti ymmärrän asiaa nimeltä human condition. Joillekin yksittäiskommentti kognitiivinen dissonanssi riittää. Enivei, sokerikuorrutettu valhe on AINA parempi kuin kalanmaksaöljyversio totuudesta. Tätä vastaan on turha taistella.

Yksi asia on kuitenkin tullut selväksi, ja oma ideologia pistetty palasiksi. Ihminen ei ole autonominen yksikkö joka tekee omat ratkaisunsa, yksilö joka päättää omasta kohtalostaan, oma herransa, jne. Hyvässä ja huonossa me olemme laumaeläimiä halusimme tai emme, ja tämän voisi tuossa mm-politiikassakin ottaa huomioon ennen kuin aletaan rakentamaan jakolinjoja.

Lalli IsoTalo

Quote from: Totti on 21.04.2015, 02:12:37
Quote from: Lalli IsoTalo on 21.04.2015, 01:46:04

Se on varmaan ihan hyvä periaate vaikka se vaalitaktisesti ei ehkä ihan optimaalinen. Hyvän työn olet kyllä tehnyt mitä nyt näitä videoitasi eri tilaisuuksista olen katsellut.

Kiitos sovinnaisista sanoistasi.

Olen kuitenkin aina ajatellut asian siten, että jos alat peliä muiden säännöillä, olet jo valmiiksi hävinnyt. Minulla on oma sydämeni. Minulla on omat aivoni. Minulla on kyky itse valita ketä haluan tukea vapaa-aikanani.

Työaikana teen sitä mistä maksetaan.

Muuten edistän kenen agendaa haluan.

Mutta takaisin ketjun asiaan:

Kaikille halveksimilleni märkä-vaippa-luusereille sanon, että menkää helvetti sentään itse ja tehkää itse parhaanne ehdokkaanne eteen kuukausia ennen vaaleja, ja pankaa siihen aikaa energiaa satoja tai tuhansia tunteja.

Se on niin vitun helppoa sieltä sohvan pohjalta vittuille, että miksi että miksi sinä saatanan petturi ollut minun ehdokkaani takana?
,
Topikin, jonka kanssa en ole hyvissä väleissä, tekee arvostettavasti oman osansa näissä vaalizembaloissa.

Mitä sinä, Taikakaulin, olet tehnyt muuta kuin vittuillut niille jotka yrittävät edes yrittävät tehdä jotain?
— Missä N, siellä R

ilmari3.

Quote from: Sivulause on 21.04.2015, 02:42:10
Muistan ajan kun JM-K ajoi Muutoksen asiaa, itsekin aatteelle silloin roposeni jaoin. Kun Jiri otti otti ohjat, olin tyytyväinen. Helvetin fiksu nuori mies. Sen jälkeen olen vain kursorisesti seurannut tilannetta, kiinnostuneena tottakai.

Noniinno. M11 näyttää olevan ohi. Valitettavasti.

Sivulause

Käytän näppäimistöä melko säästeliäästi, joten olkaa kuulolla:

Lalli: Olen seurannut vuosia aktiivisuuttasi, älä kuuntele kenenkään höpinöitä vaan anna mennä vaan. Ei minulla ole tähän mitään lisättävää, antaa ammattilaisten hoitaa.

Muut Muutos-aktiivit: Älkää lannistuko. Kai kaikki on jo ymmärtänyt että puoluesysteemi on perseestä,  Nykysysteemi ajattaa ihmiset iättömään wildgoosechase-tyyppiseen limboon. Tilanne vaatii nokkeluutta, puolue ei välttämättä ole se juttu.

Edit: Olen se märkävaippaluuseri, mistä puhut. En ole koskaan uskaltanut ottaa julkisesti kantaa. Tämä hävettää minua.
Koitan paikata asiaa sillä, että työllistin 15 henkeä viime vuonna ja maksoin vitusti veroja. Kun katson sinun kontribuutiotasi ja vertaan omaani, jään sinulle velkaa. Sinulla on munaa.

Kiitos teille, jotka uskallatte.

Toivo Suhari

Ei minkään maan ruotsalainen

Lasse

Quote from: Topi Junkkari on 20.04.2015, 23:26:45
Quote from: Lalli IsoTalo on 20.04.2015, 22:32:45
Sanon tähän asiaan sen verran, että Timo Soini ei halua tehdä yhteistyötä nimimerkillä työskentelevien kanssa.

En muista koskaan kuulleeni mistään muustakaan puolueesta, jossa politiikkaa tehtäisiin nimimerkillä. "Hei, tässä meillä olisi hyvä ehdokas, nimim. Pirjo. Hän kertoo oikean nimensä sitten, jos tulee valituksi." ;D

Kuitenkin ymmärtääkseni advokoimasi ehdokas teki yhteistyötä Lalli IsoTalon kanssa, hänen nopeasti reagoituaan Nuutti-caustiin:

Quote from: Lalli IsoTalo on 04.04.2015, 09:47:57
Käväisin muiden töiden ohessa kysäisemässä Nuutilta pikaisesti onko hän tarpeeksi nuiva.

Nuutti Hyttinen hommahaastattelussa - oletko tarpeeksi nuiva? (3:11)
https://www.youtube.com/watch?v=wgtI5et_tUU

---
Editointisoftani alkoi vaatia uudelleenasentamista siellä missä olen nyt, joten audiosta ei tullut paras mahdollinen.

Toisaalta myös Nuutilla on nuiva nuhtautuminen joidenkin nimimerkkeilyyn:

Quote from: Nuutti Hyttinen on 13.04.2015, 15:52:07
Minun mielestäni nimimerkin takaa vinkuvan valehtelijan näkemyksiä kannattaa kuunnella tässä asiassa suunnilleen yhtä paljon kuin Dan Koivulaaksoa tai Li Anderssonia. Oletettavasti Halla-aho, joka on tuntenut minut useamman vuoden ajan, tietää paremmin, mistä puhuu, kuin joku random nettitrolli, joka ei uskalla edes esittää näkemyksiään omalla nimellään.

Vaikka koko vastaus (ainoa ketjussa) oli pitkä ja asiapitoinen, jäi ehdokkaan osallistuminen, no, hieman tyngäksi, enkä tarkoita vain kys. ketjua, vaan koko forumia. Muuhun toimintaan en osaa ottaa kantaa.

Suhtautumisesta nimimerkillä poliittiseen keskusteluun osallistumiseen tuli kyllä vahva partas-fiilis:

Quote from: Ilkka Partanen on 26.04.2013, 16:46:52
Nimimerkin takaa päätään aukova rääpäle kertoo oman spektaakkelimaisen näkemyksensä

Quote from: Ilkka Partanen on 28.02.2013, 20:48:54
EU-politiikasta napiseminen tämän yhteydessä osoittaa lähinnä sen että sinusta on sieltä nimimerkin takaa kivaa vetää yhtäläisyyksiä bimbokaverisi "Alkuasukkaan" kanssa ja hyökätä aina kun joku on kanssanne eri mieltä mistään.

Quote from: Punaniska on 28.02.2013, 20:57:37
Quote from: Ilkka Partanen on 28.02.2013, 20:48:54
Pikatuomari nimimerkin takaa koittaa olla nokkela, kuitenkaan onnistumatta.
Alkaa kyllästyttämään tuo.

Ketkä täällä kirjoittavat omalla nimellä?

TÄÄLLÄ KIRJOITTAVAT OMALLA NIMELLÄ NE, JOILLA ON POLIITTISIA AMBITIOITA. NIIN KUIN SINULLA KALAKUKKOJULLILLA!!! MUUT EIVÄT KIRJOITA. JOS SEN HYVÄKSYMINEN ON NIIN VAIKEAA, NIIN LÄHDE FOORUMILTA JA PERUSTA VAIKKA NUOTIOPIIRI IDOLISI KANSSA

Ehkä tähän loppuun ripaus säädyllisyyttä:

Aihe: Säädyllisten kirjoittajien kerho.
http://hommaforum.org/index.php/topic,78174.0.html

NOVUS ORDO HOMMARUM

mikkoR

Muutos 2011 oli jo nimensä puolesta valmis laitettavaksi monttuun, ei ihmiset halua varsinaisesti muutosta vaikka haluavatkin asioiden muuttuvan ja jos nimikin on jo muutos sekä kaikenlisäksi vanhentuneella päivämäärällä niin ei hyvää päivää.

Mutta tuo Hirvisaari oli kyllä iso yllätys, olin aivan varma että menee läpi mutta toisaalta en tiedä olisinko itse äänestänyt jos olisi voinut, ehkä en koska olisin ajatellut asiaa isommassa mittakaavassa ja halunnut antaa äänen perussuomalaisille.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Dharma

Quote from: ike60 on 21.04.2015, 01:31:22
Quote from: rähmis on 20.04.2015, 15:52:01
Näyttelijä Krista Kosonen: Vaalitulos ei edusta minun Suomeani, en tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä

[..]

"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.

Ehkä Kosonen todellisuudessa tuntee montakin perussuomalaisia äänestänyttä. Ehkä monilla vain ei ole tapana kailotella esimerkiksi työkavereille sitä, mitä puoluetta aikoo äänestää/tuli äänestäneeksi eduskuntavaaleissa. Tämä pätee esimerkiksi käytännössä kaikkiin työtovereihini.

Kupla"älyköt". Ei mitään hajua, mistä Suomen BKT tulee ja mikä sitä uhkaa. Leipä kyllä kelpaa näille. Onneksi kansa on väkevästi reagoinut ja vaalitulos on vahvasti tervejärkisyyden suuntaan.

PS. Todettakoon tässä, että eräs vasemmistovaikuttaja puhui minulle eilen "uuneista", kun kerroin PS:stä. Kysyin vielä, että tarkoittiko hän todella natseja ja vastasi, että kyllä.

Tavan

Quote from: Markus Bunders on 21.04.2015, 06:46:07
Todettakoon tässä, että eräs vasemmistovaikuttaja puhui minulle eilen "uuneista", kun kerroin PS:stä. Kysyin vielä, että tarkoittiko hän todella natseja ja vastasi, että kyllä.

Ymmärrän sen täysin, että oman kannan heikko menestys syö rotan lailla. Itselläkin oli vahva pettymyksen tunne ennakkoäänten jälkeen, kirvestä kaivoon jne. Mutta sitä en ymmärrä, miten oman puolueen heikko menestys ei johdakaan itsekritiikkiin ja pohdintaan siitä, mitä teimme väärin, vaan sen sijaan keskitytään kilpailijan mollaamiseen. Tuollaiset uunitusjutut ovat täysin poskettomia ja lapsellisia.

Soinin asenne on tässä kuitenkin se paras: kun kansa on puhunut niin se on puhunut. Jos puhe ei miellytä niin silloin täytyy miettiä mikä omassa politiikassa/toimintatavoissa/viestinnässä/henkilögalleriassa on vialla. Nukkuvakin kansa on herätettävissä, ja mikäli se ei herää niin vika täytyy löytyä oman puolueen tekemisestä. Voi toki olla, että vaikkapa media on puolueellinen, mutta sille nyt ei mitään mahda. Oma toiminta on se mihin voi vaikuttaa.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Roope

Höblän työllistämän vapaan "toimittajan" Marianne Lydénin vaalianalyysi:

QuoteMarianne Lydén: Halla-aho-falangi rynnii eteenpäin

"Maahanmuuttokriittinen" falangi näyttää vahvistaneen asemiaan Perussuomalaisten eduskuntaryhmässä.

Jussi Halla-aho kirjoitti ennen eduskuntavaaleja uuden maahanmuuttopoliittisen ohjelman Perussuomalaisille ja teki sitten listan ehdokkaista, joita hän voi suositella tarpeeksi "maahanmuuttokriittisinä".

Neljä vuotta sitten Halla-aho teki vastaavan listan. Hänestä tuli silloin ääniharava Helsingissä, mutta nyt hän on europarlamentaarikko, eikä asettunut ehdokkaaksi vaaleihin tällä kertaa.

Seitsemän Halla-ahon vuonna 2011 suosittelemista valittiin eduskuntaan. He ovat muodostaneet "maahanmuuttokriittisen" ytimen eduskuntaryhmään. Tuli suuri häly, että Halla-aho itse, Juho Eerola, James Hirvisaari ja Olli Immonen olivat Suomen Sisun jäseniä. Ari Jalonen, Maria Lohela ja Vesa-Matti Saarakkala kelpasivat muista syistä tarpeeksi "maahanmuuttokriittisiksi". Kaikki paitsi Jalonen olivat allekirjoittaneet Halla-ahon "Nuivan Vaalimanifestin", manifestin, joka vastusti monikulttuurista yhteiskuntaa.

Halla-aho päätti nyt nostaa esiin ehdokkaita, jotka eivät olleet saaneet julkisuutta automaattisesti kansanedustajina. Lista ei saanut valtavaa menestystä, mutta valituiksi tulivat joka tapauksessa Laura Huhtasaari ja Jari Ronkainen. Sen lisäksi pari listan ehdokasta tuli varasijalle.

Halla-aho ei saattanut olla nostamatta esille istuvaa kansanedustajaa Olli Immosta, joka valittiin Suomen Sisun puheenjohtajaksi vaalikauden aikana, ja Hanna Mäntylää. Molemmat valittiin uudelleen.

Valittujen perussuomalaisten joukosta löytyy myös puolueen europarlamentaarikko Sampo Terho, jota Halla-aho suositteli äänestettävän jo EU-vaaleissa 2009, sekä vanhat tutut Juho Eerola, Ari Jalonen, Maria Lohela ja Vesa-Matti Saarakkala. Kun Halla-aho itse ja James Hirvisaari eivät enää kuulu kovaan "maahanmuuttokriittiseen" ytimeen, siihen kuuluu nyt yhdeksän kansanedustajaa.

Neljä vuotta sitten HBL laski, että kovan ytimen lisäksi tusina perussuomalaista kansanedustajaa levittää kampanjassaan samaa maahanmuuttovihamielistä sanomaa kuin Halla-aho, joskin vähemmän analyyttisin termein. Tämä ryhmä tuntuu olevan nyt suunnilleen yhtä suuri. Uudelleen valittiin Teuvo Hakkarainen, Mika Niikko, Tom Packalén ja Maria Tolppanen.

Osa tarkkailijoista arvioi, että Timo Soini halusi Halla-ahon pois tieltä Brysseliin, jotta hänen vaikutuksensa puolueeseen vähenisi. He saivat uutta ajateltavaa, kun Soini antoi Halla-aholle tehtäväksi kirjoittaa puolueen maahanmuuttopoliittisen ohjelman, koska "hän ymmärtää nämä asiat paremmin kuin minä". Ohjelmassa on samat arvot kuin Halla-ahon neljä vuotta sitten kirjoittamassa manifestissa.

Halla-aho on voinut oikeutetusti todeta, että Perussuomalaiset ovat nyt maahanmuuttopolitiikassa yhtenäisempiä kuin neljä vuotta sitten, ja että koko puolue on oikestaan "nuiva", mikä on hänen oma ilmaisunsa muukalaisvihamielisestä linjasta, jonka keulakuva hän on. Puolueen maahanmuuttopoliittinen ohjelma on hänen mukaansa selkeä todiste siitä. Kukaan puolueessa ei ole irtisanoutunut siitä.  (käännös)
Hbl: Halla-ahofalangen rycker framåt 21.4.2015
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Elemosina

Höblän Marianne Lydenillä on todellinen pakkomielle Perussuomalaisia ja erityisesti Jussi Halla-ahoa kohtaan. On tainnut Jussi Halla-aho järkyttää pahemman kerran hänen eloaan ja oloaan kun vielä juttua riittää.
Toimittaja nostaa tasaisin väliajoin Jussi Halla-ahon tai vähintäänkin Perussuomalaisten puolueen/Suomen Sisulaisia juttuihinsa. Mikä lienee tarkoitus; purkaa omaa monta vuotta jatkunutta huonoa oloaan Perussuomalaisten menestyksestä vaiko yrittää propagoida ruotsinkielisiä Höblän lukijoita yhtä puoluetta tai yhtä henkilöä vastasan?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Sour-One

Quote from: Roope on 21.04.2015, 07:06:18
Höblän työllistämän vapaan "toimittajan" Marianne Lydénin vaalianalyysi:

QuoteMarianne Lydén: Halla-aho-falangi rynnii eteenpäin

"Maahanmuuttokriittinen" falangi näyttää vahvistaneen asemiaan Perussuomalaisten eduskuntaryhmässä.

Jussi Halla-aho kirjoitti ennen eduskuntavaaleja uuden maahanmuuttopoliittisen ohjelman Perussuomalaisille ja teki sitten listan ehdokkaista, joita hän voi suositella tarpeeksi "maahanmuuttokriittisinä".

Neljä vuotta sitten Halla-aho teki vastaavan listan. Hänestä tuli silloin ääniharava Helsingissä, mutta nyt hän on europarlamentaarikko, eikä asettunut ehdokkaaksi vaaleihin tällä kertaa.

Seitsemän Halla-ahon vuonna 2011 suosittelemista valittiin eduskuntaan. He ovat muodostaneet "maahanmuuttokriittisen" ytimen eduskuntaryhmään. Tuli suuri häly, että Halla-aho itse, Juho Eerola, James Hirvisaari ja Olli Immonen olivat Suomen Sisun jäseniä. Ari Jalonen, Maria Lohela ja Vesa-Matti Saarakkala kelpasivat muista syistä tarpeeksi "maahanmuuttokriittisiksi". Kaikki paitsi Jalonen olivat allekirjoittaneet Halla-ahon "Nuivan Vaalimanifestin", manifestin, joka vastusti monikulttuurista yhteiskuntaa.

Halla-aho päätti nyt nostaa esiin ehdokkaita, jotka eivät olleet saaneet julkisuutta automaattisesti kansanedustajina. Lista ei saanut valtavaa menestystä, mutta valituiksi tulivat joka tapauksessa Laura Huhtasaari ja Jari Ronkainen. Sen lisäksi pari listan ehdokasta tuli varasijalle.

Halla-aho ei saattanut olla nostamatta esille istuvaa kansanedustajaa Olli Immosta, joka valittiin Suomen Sisun puheenjohtajaksi vaalikauden aikana, ja Hanna Mäntylää. Molemmat valittiin uudelleen.

Valittujen perussuomalaisten joukosta löytyy myös puolueen europarlamentaarikko Sampo Terho, jota Halla-aho suositteli äänestettävän jo EU-vaaleissa 2009, sekä vanhat tutut Juho Eerola, Ari Jalonen, Maria Lohela ja Vesa-Matti Saarakkala. Kun Halla-aho itse ja James Hirvisaari eivät enää kuulu kovaan "maahanmuuttokriittiseen" ytimeen, siihen kuuluu nyt yhdeksän kansanedustajaa.

Neljä vuotta sitten HBL laski, että kovan ytimen lisäksi tusina perussuomalaista kansanedustajaa levittää kampanjassaan samaa maahanmuuttovihamielistä sanomaa kuin Halla-aho, joskin vähemmän analyyttisin termein. Tämä ryhmä tuntuu olevan nyt suunnilleen yhtä suuri. Uudelleen valittiin Teuvo Hakkarainen, Mika Niikko, Tom Packalén ja Maria Tolppanen.

Osa tarkkailijoista arvioi, että Timo Soini halusi Halla-ahon pois tieltä Brysseliin, jotta hänen vaikutuksensa puolueeseen vähenisi. He saivat uutta ajateltavaa, kun Soini antoi Halla-aholle tehtäväksi kirjoittaa puolueen maahanmuuttopoliittisen ohjelman, koska "hän ymmärtää nämä asiat paremmin kuin minä". Ohjelmassa on samat arvot kuin Halla-ahon neljä vuotta sitten kirjoittamassa manifestissa.

Halla-aho on voinut oikeutetusti todeta, että Perussuomalaiset ovat nyt maahanmuuttopolitiikassa yhtenäisempiä kuin neljä vuotta sitten, ja että koko puolue on oikestaan "nuiva", mikä on hänen oma ilmaisunsa muukalaisvihamielisestä linjasta, jonka keulakuva hän on. Puolueen maahanmuuttopoliittinen ohjelma on hänen mukaansa selkeä todiste siitä. Kukaan puolueessa ei ole irtisanoutunut siitä.  (käännös)
Hbl: Halla-ahofalangen rycker framåt 21.4.2015

Oikea analyysi, vaikkakin oma asenne tuleekin selväksi.

Dharma

Quote from: Elemosina on 21.04.2015, 07:12:34
Höblän Marianne Lydenillä on todellinen pakkomielle Perussuomalaisia ja erityisesti Jussi Halla-ahoa kohtaan. On tainnut Jussi Halla-aho järkyttää pahemman kerran hänen eloaan ja oloaan kun vielä juttua riittää.
Toimittaja nostaa tasaisin väliajoin Jussi Halla-ahon tai vähintäänkin Perussuomalaisten puolueen/Suomen Sisulaisia juttuihinsa. Mikä lienee tarkoitus; purkaa omaa monta vuotta jatkunutta huonoa oloaan Perussuomalaisten menestyksestä vaiko yrittää propagoida ruotsinkielisiä Höblän lukijoita yhtä puoluetta tai yhtä henkilöä vastasan?

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Rubiikinkuutio

Quote from: kriittinen_ajattelija on 21.04.2015, 00:09:42

Kesk+Kok+Vihr+RKP -hallituksella on 110 kansanedustajaa, mikä riittää mainiosti.

Riittää surkeasti. Yksi ulkomaan EU:n ministerikokous jo ilman sairastumisiakin ja hallitus kaatuu. Joka viikko hallitus olisi vaarassa kaatua, jos kaikki kynnelle kykenevät eivät raahautuisi paikalle. Yksi lipsahdus ja se olisi siinä. 110 on liian vähän. Ei tule tapahtumaan.

Siihen päälle vielä, että Vihreät voisi kiristää hallitusta joka helvetin liito-oravalla. Ei sipilä ole niin hullu, että lähtisi moiseen rääkkiin, kun keskustan vihreät sympatiat tunnetaan.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Rubiikinkuutio

Quote from: Elemosina on 21.04.2015, 07:12:34
Höblän Marianne Lydenillä on todellinen pakkomielle Perussuomalaisia ja erityisesti Jussi Halla-ahoa kohtaan.

Joo, mutta poikkeusellisesti Lyden on edes suunnilleen kartalla tosiasioiden suhteen. Asenteen lisäski muutama väärä korostus, jotka menevät vähän yli todellisuudesta. Pääpiirteissään PS:n eduskuntaryhmä on nuivaa. Toiset ovat vähän nuivempia kuin toiset ja kaikki värisävyt sieltä väleistä löytyvät.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Herbert

Stubb sai yhden äänen Helsingistäkin:
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell