News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Eduskuntavaalit 2015 - yleinen keskusteluketju

Started by Conscript, 18.03.2015, 15:07:33

Previous topic - Next topic

Totti

Quote from: Pöllämystynyt on 20.04.2015, 14:50:24
On myös aika outoa, miten perussuomalaisten ennakkoäänitulos poikkesi vaalipäivän tuloksesta niin rajusti.

Ei siinä ole mitään outoa. Toistan minkä kirjoitin jo tähän ketjuun. Kepu ja demarit ovat aina ennakkoäänissä suuria koska heillä on eniten tapaäänestäjiä. Tapaäänestäjät hoitavat yleensä äänensä pois heti ennakkoäänestyksen alkupäivinä koska haluavat ikään kun varmistaa puolueensa kannatuksen.

Muilla puolueilla on vähemmän tapaäänestäjiä jonka takia heidän potentiaaliset kannattajat säästävät äänensä viimeiseen saakka jos ilmenisi jokin syy muuttaa kantansa.

Tässä on siis kyse siitä mitä äänestäjä painottaa valinnassaan. Tapaäänestäjä äänestä aatetta ja puoluetta eikä välitä kovinkaan paljon vaaliohjelmasta ja ehdokkaista. Aate ei hirveästi muutu vaalista toiseen, jonka takia he voivat aina äänestää samalla lailla.

Muut äänestävät enemmän puolueen ohjelman ja ehdokasasettelun perusteella, jonka takia ääni on liikkuvampi ja sen takia halutaan katsoa peli loppuun ennen kun äänestetään.

Persut ovat tavallaan nousukaspuolue, jolla on vähän tapaäänestäjiä. Sen takia he nousevat esim. kokkarien tapaan vasta vaali-illan myöhäisessä vaiheessa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

possu

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.04.2015, 13:25:26MV-lehti nostattaa epäilyjä vaalilaskennasta.
Suomesta on tulossa banaaniton banaanitasavalta.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

Topi Junkkari

Quote from: Lupu(kulkuri) on 20.04.2015, 15:00:24
YK:n vaalitarkkailijat seuraaviin vaaleihin.  8)

Näihin vaaleihin oli/on akkreditoitu ulkomaisia vaalitarkkailijoita, mikä ei ole Suomen vaaleissa yleistä. Minulla ei nyt ole heidän valtuutuskirjeitään käsillä, mutta tuntuivat edustavan enimmäkseen jotakin opiskelijatahoja (eikös AEGEE ole sellainen)? Eräs henkilö raportoi nähneensä heitä ihan elävinä eräällä Helsingin kantakaupungin äänestyspaikalla.

Tämä se taisi olla: http://www.projects.aegee.org/eop/
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Malla

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun esitetään vakavia ja perusteltuja kysymyksiä ennakkoäänestyksen luotettavuudesta. Näissä jutuissa, joissa ääniä katoaa, on jotain hyvin epäilyttävää. Yhdenkin äänen katoaminen on todella vakava tapaus, joka pitäisi tutkia rikosasiana. Myös sadat ylimääräiset äänet, jotka on vuosien ajan hyväksytty muka asiaankuuluvana pikkuvirheenä, ovat hälyttävä ilmiö.

Tuttu kävi äänestämässä, varsinaisena päivänä, asianmukaisten dokumenttien kera. Yllättäen hänelle sanottiin, että hän on jo äänestänyt. Mitä ilmeisimmin kirjausvirhe, ruksi (or whatever) väärässä kohdassa.
Toinen virhe: virkailija uskoi häntä, ja hän sai äänestää. Eli tavallaan hän on nyt äänestänyt kahteen kertaan.

Totti

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.04.2015, 13:25:26
MV-lehti nostattaa epäilyjä vaalilaskennasta.

Quote from: http://mvlehti.net/2015/04/20/vaalitulosta-manipuloitu-tieto-oyj-kuinka-vastaatte-tahan/Lukijamme kävi äänestämässä Muutos 2011 -puolueen Peter Fryckmania emäntänsä kanssa Soukassa. Mutta ääniä näkyy 0 kappaletta. Kuinka tämä on mahdollista?
...
Hauskaksi tämän tekee se, että tämä on vasta ensimmäinen todiste. Vartokaas hetki, niin paljastamme koko touhun. Näitä meinaan postissa piisaa!

Mitään Soukan (tai sen tyylistä) kuntaahan ei edes ole olemassa. Miten siellä voisi olla ääniäkään kertynyt?
- kansanviisaus

Topi Junkkari

Quote from: Malla on 20.04.2015, 15:10:16
Tuttu kävi äänestämässä, varsinaisena päivänä, asianmukaisten dokumenttien kera. Yllättäen hänelle sanottiin, että hän on jo äänestänyt. Mitä ilmeisimmin kirjausvirhe, ruksi (or whatever) väärässä kohdassa.
Toinen virhe: virkailija uskoi häntä, ja hän sai äänestää. Eli tavallaan hän on nyt äänestänyt kahteen kertaan.

Tarkistiko virkailija asian puhelimitse äänioikeusrekisteristä? Olisi pitänyt, ja todennäköisesti tarkisti. Rekisteritarkistus vahvistaa asian kirjausvirheeksi, jolloin virkailijan pitääkin uskoa häntä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Parsifal

Quote from: Nissemand on 20.04.2015, 09:23:01
Toivon vielä tähän että Perussuomalaiset pääsisi sopuun hyvästä hallitusohjelmasta keskustan kanssa.
Toivon vielä tähän myös sen, että jos hallitukseen mennään, niin Soini ei palkitse ministeriviroilla pelkästään vanhoja SMP kavereitaan.

Kolmanneksi toivon, että kolmas hallituspuolue on Kokoomus; demarit kärvistelköön aivan ansaitusti.

Äänimäärällä mitattuna Kokoomus on kuitenkin suurempi puolue. Persut taas saivat vaaliteknisten kikkojen ansiosta yhden edustajan enemmän, joten PS ja Kokoomus ovat käytännössä tasavahvat.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Taikakaulin

Quote from: Totti on 20.04.2015, 15:10:29Mitään Soukan (tai sen tyylistä) kuntaahan ei edes ole olemassa. Miten siellä voisi olla ääniäkään kertynyt?

Itse asiassa Espoosta löytyy seuraavanlaiset äänestysalueet: 085   Ylä-Soukka-Hannusjärvi,  087   Ala-Soukka.

Ala-Soukassa Fryckman oli saanut yhden äänen, Ylä-Soukka-Hannusjärven alueelta nolla ääntä.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Totti

Quote from: Topi Junkkari on 20.04.2015, 15:12:49

Tarkistiko virkailija asian puhelimitse äänioikeusrekisteristä? Olisi pitänyt, ja todennäköisesti tarkisti. Rekisteritarkistus vahvistaa asian kirjausvirheeksi, jolloin virkailijan pitääkin uskoa häntä.

Joo, siis näitä pikku kupruja tulee aina. Yleensä jonkun hävinneen puolueen äänestäjä alkaa valittamaan vaalivilpistä vaikka selitys voi olla täysin järkevä; tulee kirjausvirheitä, numerosta ei saa selvää jolloin ääni hylätään ja ehdokas voi saada nolla ääntä juuri tietystä piiristä jne.

Ei nämä rypyt muuta kokonaisuutta mitenkään ja yleensä ne karsiutuvat pois tarkastuslaskennassa.

Suomessa ei kyllä ole sellaista ongelmaa vaalituloksen kanssa kun Ruotsissa missä puolueet varastavat kilpailijoiden vaaliseteleitä, äänestystä urkitaan vaalitoimistoissa jne.
- kansanviisaus

Totti

Quote from: Taikakaulin on 20.04.2015, 15:18:52
Quote from: Totti on 20.04.2015, 15:10:29Mitään Soukan (tai sen tyylistä) kuntaahan ei edes ole olemassa. Miten siellä voisi olla ääniäkään kertynyt?

Itse asiassa Espoosta löytyy seuraavanlaiset äänestysalueet: 085   Ylä-Soukka-Hannusjärvi,  087   Ala-Soukka.

Ala-Soukassa Fryckman oli saanut yhden äänen, Ylä-Soukka-Hannusjärven alueelta nolla ääntä.

Veikkan, että MV:n äänestäjä on itse sekoittanut äänestysalueet, ääni on hylätty tai koko juttu on tuubaa.
- kansanviisaus

L.N

Yksi asia mikä lämmittää mieltäni on se, ettei rahalla saa kaikkea. Onneksi meillä on uskottava vaalijärjestelmä ja riittävästi omilla aivoillaan ajattelevia kansalaisia. Mua aina oikein oksettaa ja puistattaa, kun jonkun tyypin aukeaman kokoinen tekohymyilevä naamankuva on joka toisella sivulla lehdissä ja telkkarissa & netissä. Ei kaikkea voi ostaa ja erittäin hyvä näin. Kun mainonta ja itsensä tyrkyttäminen menee yli, se haisee ja kääntyy itseään vastaan.

Topi Junkkari

Quote from: Lasse Nortunen on 20.04.2015, 15:24:10
Kun mainonta ja itsensä tyrkyttäminen menee yli, se haisee ja kääntyy itseään vastaan.

Tämän vuoksi laitoin Homman vaalibannerit jälleen kerran AdBlockissa sulkuun heti, kun niitä alkoi ilmestyä.

Franklin

Tuosta MV-lehden uutisesta. Minkälainen vaalivirkailija pitäisi Muutos2011-puoluetta tai sen ehdokasta niin vakavana uhkana, että ottaisi valtavan riskin ja päättäisi ruveta tarkoituksella hävittämään ääniä? Olen varma, että tuohon asiaan on ihan järkevä selitys.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Impi Syvärivi

Olenko minä ihan kamala ihminen, kun iloitsen henkilön putoamisesta? SDP:n Tuula Väätäinen, joka kyseli huolissaan, että saavathan Syyriasta palaavat jihadistit ihan varmasti kunnon hoitoa, putosi Savo-Karjalassa. Loppuun asti hänen kanssaan paikasta kisasi rakennekynsien vaarallisuutta kauhistellut Merja Mäkisalo-Ropponen.
"Ihmiset ovat toisiaan kohtaan hyvänsuopia, sävyisiä ja hitaita vihaan, mutta jos heitä kauan ärsytetään, korvaavat he koston ankaruudella sen viipymisen." -Olaus Magnus, Pohjoisten kansojen historia.

Topi Junkkari

Quote from: Franklin on 20.04.2015, 15:30:26
Minkälainen vaalivirkailija pitäisi Muutos2011-puoluetta tai sen ehdokasta niin vakavana uhkana, että ottaisi valtavan riskin ja päättäisi ruveta tarkoituksella hävittämään ääniä?

Fryckman on rikollinen, joten hän on aivan varmasti jonkinasteinen uhka, mutta ei poliittisessa mielessä.

Malla

Quote from: Topi Junkkari on 20.04.2015, 15:12:49

Ei kuulemma. Ja mitä se olisi auttanut: tyyppi X oli käynyt äänestämässä varsinaisena vaalipäivänä, toimi oli merkitty papereihin väärään kohtaan (väärälle riville, edelliselle tai seuraavalle, oletan)? Tyyppi Y kävi äänestämässä samassa paikassa myöhemmin samana varsinaisena päivänä. Miten rekisteritarkistus olisi voinut vahvistaa sen kirjausvirheeksi?

Noottikriisi

Quote from: Totti on 20.04.2015, 15:23:14
Quote from: Taikakaulin on 20.04.2015, 15:18:52

Veikkan, että MV:n äänestäjä on itse sekoittanut äänestysalueet, ääni on hylätty tai koko juttu on tuubaa.

Miksi ei olisi kyse siitä että ko. äänestäjä on juuri tuo yhden äänen Ala-Soukassa antanut? Rouvan ääntä ei ole koska hän on todellisuudessa äänestänyt jotain toista ehdokasta.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Taikakaulin

Quote from: Impi Syvärivi on 20.04.2015, 15:31:05
Olenko minä ihan kamala ihminen, kun iloitsen henkilön putoamisesta? SDP:n Tuula Väätäinen, joka kyseli huolissaan, että saavathan Syyriasta palaavat jihadistit ihan varmasti kunnon hoitoa, putosi Savo-Karjalassa. Loppuun asti hänen kanssaan paikasta kisasi rakennekynsien vaarallisuutta kauhistellut Merja Mäkisalo-Ropponen.

Et lainkaan. Itsekin olen erittäin iloinen Halla-ahon savustaja Jouni Backmannin tippumisesta eduskunnasta. Myöskään svekomaani Sharia-Sasin tippuminen ei haittaa minua laisinkaan.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Melbac

Et. :D

Topi Junkkari

Quote from: Malla on 20.04.2015, 15:35:24
Ei kuulemma. Ja mitä se olisi auttanut: tyyppi X oli käynyt äänestämässä varsinaisena vaalipäivänä, toimi oli merkitty papereihin väärään kohtaan (väärälle riville, edelliselle tai seuraavalle, oletan)? Tyyppi Y kävi äänestämässä samassa paikassa myöhemmin samana varsinaisena päivänä. Miten rekisteritarkistus olisi voinut vahvistaa sen kirjausvirheeksi?

Pahoittelen väärinkäsitystä, ajattelin automaattisesti, että henkilön väitettiin äänestäneen jo ennakkoon. Se asia olisi selvinnyt rekisteristä, nimim. kok. on.

Lupu(kulkuri)

Quote from: Topi Junkkari on 20.04.2015, 15:09:54
Quote from: Lupu(kulkuri) on 20.04.2015, 15:00:24
YK:n vaalitarkkailijat seuraaviin vaaleihin.  8)

Näihin vaaleihin oli/on akkreditoitu ulkomaisia vaalitarkkailijoita, mikä ei ole Suomen vaaleissa yleistä. Minulla ei nyt ole heidän valtuutuskirjeitään käsillä, mutta tuntuivat edustavan enimmäkseen jotakin opiskelijatahoja (eikös AEGEE ole sellainen)? Eräs henkilö raportoi nähneensä heitä ihan elävinä eräällä Helsingin kantakaupungin äänestyspaikalla.

Tämä se taisi olla: http://www.projects.aegee.org/eop/

Katos vaan !
Mitenkään sen kummemmin salaliitto-orientoituneena ihmisenä hyvinkin voi ainakin kuvitella vaalivilpin mahdollisuuden tulevaisuudessa.
Kyynärpäätaktiikka ei kenties ole pois suljettu vaihtoehto, koska "kyllähän muuallakin".

Olivatko vaalitarkkailijat ensimmäistä kertaa tarkkailemassa, vai onko toi ihan normihommaa ? Ei tietoa mulla.
Rastilassako olit itse eilen ?

Emo

Olenko minä ihan kamala ihminen, kun iloitsen henkilön putoamisesta? SDP:n Tuula Väätäinen, joka kyseli huolissaan, että saavathan Syyriasta palaavat jihadistit ihan varmasti kunnon hoitoa, putosi Savo-Karjalassa.

Et ole kamala ihminen. Kamala ihminen haluaa hoivata terroristimurhaajia.
Tosin minä ehkä olen vähän jäävi arvioimaan kamaluuttasi, minä nimittäin itse iloitsen lukuisista putoamisista ja myöskin siitä, että muutamat eivät eduskuntaan nousseet alkujaankaan.

Melbac

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun esitetään vakavia ja perusteltuja kysymyksiä ennakkoäänestyksen luotettavuudesta. Näissä jutuissa, joissa ääniä katoaa, on jotain hyvin epäilyttävää. Yhdenkin äänen katoaminen on todella vakava tapaus, joka pitäisi tutkia rikosasiana. Myös sadat ylimääräiset äänet, jotka on vuosien ajan hyväksytty muka asiaankuuluvana pikkuvirheenä, ovat hälyttävä ilmiö.

Sinäänsä ironista että äänestämiseen tarvitaan henkilökortti jossa on siru ja jolla voisi tunnistautua luotettavasti mutta käytetään kuitenkin paperi+kynä systeemiä kun tarkastetaan äänioikeus. :)

Faidros.

Quote from: Topi Junkkari on 20.04.2015, 15:33:45
Quote from: Franklin on 20.04.2015, 15:30:26
Minkälainen vaalivirkailija pitäisi Muutos2011-puoluetta tai sen ehdokasta niin vakavana uhkana, että ottaisi valtavan riskin ja päättäisi ruveta tarkoituksella hävittämään ääniä?

Fryckman on rikollinen, joten hän on aivan varmasti jonkinasteinen uhka, mutta ei poliittisessa mielessä.

Jos on tuomionsa kärsinyt, onko silti rikollinen maailman tappiin?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Topi Junkkari

Quote from: Lupu(kulkuri) on 20.04.2015, 15:40:31
Olivatko vaalitarkkailijat ensimmäistä kertaa tarkkailemassa, vai onko toi ihan normihommaa ?

Sen verran, mitä jaksoin silmäillä tuota verkkosivustoa, sain sen käsityksen, että kyseessä on tosiaan kansainvälisen opiskelijajärjestön juttu, ja kyse on pikemminkin valtio- ym. tieteitten opiskelijoiden tutustumisesta eri maiden poliittisiin järjestelmiin kuin vaalitarkkailusta ihan siinä vakavimmassa mielessä.

LISÄYS: Niin, ja oli tosiaan minun "urallani" ensimmäinen kerta, kun akkreditointikirjeitä lyödään käteen.

QuoteRastilassako olit itse eilen ?

Olin puheenjohtajana Herttoniemenrannassa, jossa tunnetuin äänestäjä oli muuan Paavo A. (Yle on varmaankin jo näyttänyt sen kuvaamansa pätkän, ja sitä paitsi tieto siitä, kuka on käynyt äänestämässä ja kuka ei, tulee julkiseksi äänestysajan päättyessä. Tänään voin vapaasti hehkuttaa Paavolla, eilen tähän aikaan en vielä olisi voinut.)

Pöllämystynyt

Olisi tietysti ollut täysin kohtuutonta, jos tuttavasi ei olisi päässyt äänestämään, joten siinä mielessä viranomainen teki ainoalla mahdollisella tavalla. Vakava virhe tapahtui jo silloin, kun joku sai äänestää toisen nimellä. Tämä äänestäjä saattoi periaatteessa äänestää uudelleenkin, koska häntä ei ollut merkitty äänestäneeksi, vaan väärä henkilö.

Lisäksi joku muu voi ilmeisen helposti käyttää tuota mahdollisuutta tahallaan väärin, jos virkailijalla on todella oikeus päästää jo äänestäneeksi merkitty äänestämään.

Tämä pitäisi viedä poliisille. Ei siksi, että tuttusi olisi toiminut itse väärin, vaan siksi, että tapahtui kaksi vakavaa virhettä, jollaisia ei pitäisi tapahtua. Olkoonkin, että ensimmäinen virhe teki toisen tekemisen jotakuinkin välttämättömäksi. Se olisi aivan sietämätöntä, että jollakulla ei olisi äänioikeutta virkamiehen virheen takia, kuten on jo tapahtunut toisinaan Suomessa. Olisi myös täysin mahdotonta hyväksyä mahdollisuuskin, että joku voi äänestää kahdesti tai useammin väittämällä, ettei ole vielä äänestänyt.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Topi Junkkari

Quote from: Faidros. on 20.04.2015, 15:42:56

Hankala moraalinen, ei niinkään juridinen kysymys. Ei tuohon ole ainoaa oikeaa vastausta. Useat ehdottomat tuomiot ja rikollisen toiminnan jatkaminen vielä tuomion jälkeen vievät tulkintaa väkisinkin siihen suuntaan, että kyllä on.

Iloveallpeople

Quote from: Faidros. on 20.04.2015, 15:42:56

Yhteiskunnalle ei ole, koska on sovittanut yhteiskunnan antaman rangaistuksen, mutta yksilölle voi olla.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

rähmis

Näyttelijä Krista Kosonen: Vaalitulos ei edusta minun Suomeani, en tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä

Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.

Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.

"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.

Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.

Honkasaloa tukivat myös näyttelijä Minttu Mustakallio, galleristi Ilona Anhava ja laulaja-näyttelijä Vuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.

"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.

Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa.

Voiko vaalituloksesta nähdä Suomen henkisen tilan?

"Herranjumala, toivottavasti ei. Tätä on vaikea analysoida", Kosonen sanoo.

"Tulos ei edusta minun Suomeani. Minun Suomeeni kuuluvat tasa-arvoiset ihmisoikeudet ja kaikille hyvinvointivaltio ja kaikenlainen rasismi pois, minusta se on vain rikkaus, että tänne tulee ihmisiä, eikä vain suljeta ovia."

Hesari