News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-03-10 Helsinki, Tapanila: Nuori nainen joukkoraiskattiin

Started by Berga, 10.03.2015, 14:17:02

Previous topic - Next topic

kriittinen_ajattelija

Quote from: me on 14.03.2015, 18:16:42
Quote from: Punaniska on 14.03.2015, 16:28:34
Quote from: me on 14.03.2015, 16:12:44
Oikea tuomiohan tuollaisesta olisi: Kansalaisuus pois ja Somaliaan ja jos oikein haluaisi nuo kusipäille kunnon tuomion, niin omaiset voisivat palkata jonkun Somaliassa laittamaan ne kylmäksi, ei ole kovin vaikeaa siellä, ja oikeus on toteutunut.

Koska tiedät perusperttiä paremmin somalit, kysymys: Mikä mättää, että juuri somalit ovat nousseet otsikoihin tämänkaltaisessa touhussa? Meneekö jokin kasvatuksessa vinoon vai mikä?

Kavatus ja kai se on myös se kulttuuri. Somaliperheiden arkea voi kuvata yhdellä sanalla ja se on kaaos. Ei kuria, ei vanhemmuutta, ei mitään. Ainoa kasvatus keino mitä vanhemmat osaavat on äärimmäinen väkivalta ja kuri, mutta sellaista ei Suomessa voi harrastaa sossunpelossa, joten he ovat ottaneet toisen vaihtoehdon eli antavat lapsensa sitten tehdä mitä huvittaa.

Tämän kansakunnan alamäki sen kun vain kiihtyy, joskus aikanaan haaveilin, että laikkaisimme tappamasta toinen toisemme, mutta nykyään toivon, että jättäisimme edes toiset rauhaan ja keskittyisimme pitämään vahinkot vain somaleiden keskuudessa. Somaleissa alkaa olemaan jo niin paljon mätiä omenoita, että en oikeastaan tiedä mikä tästä suosta voisi enää pelastaa, vuosi vuodelta vaan upotaan syvemmälle ja syvemmälle. Itse henk.koht. olen jo siinä pisteessä että olen luovuttanut, olen todettanut somalit toivottomiksi tapaukseksi ja pyrin pysymään heistä kaukana, ihan oman itseni takia (perhettä ja lähimpiä ystäviä lukuunottamatta).
Uskomatonta sinällään, että Suomessahan pitäisi olla juurikin tämä Somalien kerma; Siad Barren kommunismihallituksen eliitti ja heidän laajennetut perheet perheenyhdistämisten kautta jotka alunperin tuli tänne Moskovasta.

Kerropas nimimerkki me, miten itse tänne päädyit. Et taida olla mikään ihan normi lukutaidottoman maajussin poika, joka ikäänkuin onnenkantamoiselle valittiin Suomeen....

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

RP

Quote from: Leso on 14.03.2015, 16:52:25
Ei se kutkuta minua oikeastaan ollenkaan.  :D

Paitsi että oishan se jotenkin hassua, että viisi joukkoraiskaajaa raahataan kirjattaviksi, ja sitten siinä välissä otetaan joku ihan randomi keissi väliin. Jepu.

Ei oikeastaan, jos muistat, että Helsingissä näitä "asiakaspalvelijoita", jotka lyövät "asiakkaiden" tietoja tietokoneille sisään on enemmän kuin yksi, ja he ovat töissä samaan aikaan.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Golimar

Tommi Laitio on päästellyt aiemminkin sellaista tuubaa että siihen eivät ole yltäneet edes Katainen ja Vartiainen.

QuoteTommi Laition asiantuntijapuheenvuoro Väestöliiton Kodin Viikon seminaarissa 22.9.2009.

http://www.slideshare.net/DemosHelsinki/hyvinvointi-yhteisjen-ajalla

(http://s13.postimg.org/sa86weq1z/Mielisairaus.jpg)

Micke90

Kavatus ja kai se on myös se kulttuuri. Somaliperheiden arkea voi kuvata yhdellä sanalla ja se on kaaos. Ei kuria, ei vanhemmuutta, ei mitään. Ainoa kasvatus keino mitä vanhemmat osaavat on äärimmäinen väkivalta ja kuri, mutta sellaista ei Suomessa voi harrastaa sossunpelossa, joten he ovat ottaneet toisen vaihtoehdon eli antavat lapsensa sitten tehdä mitä huvittaa.

Tämän kansakunnan alamäki sen kun vain kiihtyy, joskus aikanaan haaveilin, että laikkaisimme tappamasta toinen toisemme, mutta nykyään toivon, että jättäisimme edes toiset rauhaan ja keskittyisimme pitämään vahinkot vain somaleiden keskuudessa. Somaleissa alkaa olemaan jo niin paljon mätiä omenoita, että en oikeastaan tiedä mikä tästä suosta voisi enää pelastaa, vuosi vuodelta vaan upotaan syvemmälle ja syvemmälle. Itse henk.koht. olen jo siinä pisteessä että olen luovuttanut, olen todettanut somalit toivottomiksi tapaukseksi ja pyrin pysymään heistä kaukana, ihan oman itseni takia (perhettä ja lähimpiä ystäviä lukuunottamatta).

Ratkaisu tuohon olisi aivan yksinkertainen: lähetetään somput takaisin kotimaahansa eikä oteta uusia. Aloitetaan työttömistä ja rikollisista.

Veturinainen

Quote from: Aapo on 14.03.2015, 17:46:35
Quote from: Micke90 on 14.03.2015, 17:40:02
Klo 17:37 mennessä oli jo 19 000 kiukkuista kansalaista käynyt vaatimassa ulkomaalaisten rikollisten maastakarkotusta. Aikaa uuden tuhatluvun saavuttamiseen kului 2 h ja 40 min.

Kyllä se 20 000 vielä tämän illan aikana saadaan.  8)

On syytä kuitenkin pitää mielessä, että tuo aloite ei mahdollistaisi näiden viiden tyypin karkottamista yhtään mihinkään.

Tämän aloitteen tärkein merkitys on tässä vaalienalustilanteessa tietoisuuden kasvattaminen ja viestin lähettäminen.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Aapo

Quote from: Micke90 on 14.03.2015, 18:11:22
Onko joku muka sanonut, että he ovat Suomessa syntyneitä tai edes Suomen kansalaisia? Veikkaisin, että poliisi olisi jo kuuluttanut tiedon jo koko maahan, jos nämä somppuraiskarit olisivat Suomessa syntyneitä tai edes maamme kansalaisia.

Iästä päätellen he ovat toisen polven maahanmuuttajia.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

HDRisto

Quote from: Aapo on 14.03.2015, 18:35:25
Quote from: Micke90 on 14.03.2015, 18:11:22
Onko joku muka sanonut, että he ovat Suomessa syntyneitä tai edes Suomen kansalaisia? Veikkaisin, että poliisi olisi jo kuuluttanut tiedon jo koko maahan, jos nämä somppuraiskarit olisivat Suomessa syntyneitä tai edes maamme kansalaisia.

Ja jos olisivat suomessa syntyneitä ns. "suomalaisia", sitä nimenomaan (kamala sana, öh) korostettaisiin että suomalaispojatmiehet raiskasivat. Somaliudesta ei sanaakaan, ainakaan ennen kuin paljastuisi se sitten oikeuden aulassa.

Siili

Quote from: Tiikeli on 14.03.2015, 18:18:01
Tommi Laition teksti oli kehno. Ei mitään syytä missään paitsi nettikommenteissa. On silmiinpistävää, miten vähän nettikeskustelua suvakkien puolelta tästä tapauksesta on. Siellä on ilmeisesti niin kova puoluekuri, että keskustelu ei tunnu mielekkäältä.

Ei kyse ole puoluekurista.  Kysymys on neuvottomuudesta.  Rikos on huipputörkeä, eikä sille voi kehitellä normisysteemillä minkäänlaista puolustusta.  Han-argumentteja ei löydy, minkä vuoksi Husu yrittää epätoivoisesti siirtää keskustelua pottunokkapedofiileihin.  Syrjäytmisargumentti ei kestä, koska muut syrjäytymisestä tunnetut ryhmät (kuten kotoromanit) eivät joukkoraiskaa. 

Laitio heittää olkiukon:   

QuoteVäkivaltaisuus ei ole etninen ominaisuus, raiskaus ei ole etninen ominaisuus.

Eipä tuota juuri kukaan ole väittänytkään, vaan "kansanryhmää leimaavissa puheenvuoroissa" on syyllistetty nimen omaan somalikulttuuria.  Suvikset syövät kuitenkin mielummin valkoisia kärpässieniä kuin antautuvat keskustelemaan kotikulttuurin (ja uskonnon) merkityksestä mamujen rikollisuuteen.  Sen sijaan kantiskulttuurin, etenkin internetkulttuurin, väitetty rappio on hyvin mieluinen keskustelunaihe.

Arjalankarhukoira

Quote from: HDRisto on 14.03.2015, 18:12:24
Lainausta vähän aiemmasta.
"Sinä päivänä, kun jokin somali kirjoittaa tai sanoo julkisesti, että törkeään rikokseen syyllistynyt somali häpäisee koko yhteisönsä ja minä tuomitsen teon enkä puolustele sitä millään lailla, niin sinä päivänä en syyllistä koko yhteisöä. Eipä tunnu tapahtuvan".

Ei tapahdu. Kun 5 somalia raiskaa, se ei liity mitenkään somaleihin. Täysin ymmärrettävää (?) sillä eihän sharia, koraani tai islamkaan liity mitenkään islamiin. Tai somaleihin. Tai mihinkään.
Onko kellään hajua että olisiko missään ja koskaan somali tuominnut somalien sikailun?.

Silloin kun nämä koraanikoulusta kotiin matkalla olleet viriilit nuorukaiset  kepposteli ja facebookissa suuri (enimmäkseen somppu)joukko huoritteli uhria ja tuki viattomia suomalaisen rasistisuuden uhreja, niin näin YHDEN nuoren somalipojan joka kommentoinnissa nimitti poikia rikollisiksi.

Oli varmaan jotenkin syrjäytynyt kulttuuristaan.

Kni

Quote from: HDRisto on 14.03.2015, 18:12:24
Onko kellään hajua että olisiko missään ja koskaan somali tuominnut somalien sikailun?.

Usarissa Husun blogissa Xamda C. Aar yrittää. Hän lienee nuori nainen joka kokee nyt toisaalta häpeää omiensa tekemisistä ja samaan aikaan itse olevansa syytetty tapahtuneesta pelkän somaliutensa takia.

Muutaman lauseen pois jättämällä tämä irtisanoutuminen olisi ollut uskottavampi. Kirjoitus on selvästi tehty voimakkaan tunnekuohun vallassa, joten annettakoon tietyt ylilyönnit anteeksi. Xamda edes yrittää olla pahoillaan ja tuomita teot. Toivon, että hän saa puhuttua järkeä yhteisönsä miehille.

"En olisi rehellisesti somalina koskaan kuvitellut, että joku meidän lapsista kykenisi noin alhaiseen tekoon ja vieläpä joukkona ja niin nuorena!?!"
Jos hän on yhtään perillä omasta ja suomalaisten maailmasta, niin tuo lause on valehtelua päin naamaa. Toisaalta, suomalainen media tekee parhaansa ettei kukaan olisi yhtään perillä joten hän voi olla oikeasti tietämätön. Vain "ruotsalaismiehet" ja "suomalaispojat", ei somalit.

"Olen sanaton ja niin ovat puolet somaliväestöstä."
Tämä on kenties freudilainen lipsahdus. Minäkin uskon että puolet somaliväestöstä tuomitsee teon ankarasti. Ongelma onkin se toinen puoli joka ei sitä tee.

(Lisäilin vähän kappalejakoja lukemisen helpottamiseksi.)

QuoteMinä olen somalialainen nainen (joo maahanmuuttaja), jota pidätte "syyllisenä" naisen tramauttiseen tapahtumaan vain, koska jotkut hullut somalialaiskakarat ovat toimineet eläimellisesti ? En ole tullut tänne todellakaan puolestelemaan heitä enkä haastamaan riitaa!! Vaan toistenpäin. Haluan kertoa mielipiteeni asiasta.

Olen rehellisesti häpeästä ja shokista kuollut ja olen todella raivoissani nämä ääliö nuorille kaikesta. En ymmärrä syytä miksi menivät tekemään näiin?! Varsinkin,kun he ovat tietoisia miten vaikea on Meidän muutenkin sopeutua suomalaiseen yhteisöön mm. Erilaisten maahanmuttajien (somalialaisten tekimien) rikoksien takia ja nyt tämä!? Tunnen tarvetta pyytää anteeksi, en kerran tai kahden vaan tuhannen kerran,naiselle jolle tämä kävi ja myös hänen perheelleen. En olisi rehellisesti somalina koskaan kuvitellut, että joku meidän lapsista kykenisi noin alhaiseen tekoon ja vieläpä joukkona ja niin nuorena!?! Olen sanaton ja niin ovat puolet somaliväestöstä. Tiedän, mikään anteeksipyyntö ei tuo aikaa takaisin eikä hellitä tuskaa mitä tällä hetkellä koetaan, mutta se vaan etten osaa juuri nyt sanoa muuta.. Ja mitä rangaistukseen tulee, olipa se karkoitus somaliaan tai vankilaan, tai mitä tahansa olen samaa mieltä, törkeä ja anteeksiantamaton rikos kun on kyseessä niin järeät aseet sen kun vaan käyttöön sanon minä, jotta vastaavanlaisista rikoksista vältettäisiin.

Toinen asia mikä minua todella surettaa on se, miten suurin osa kantaväestöstä käyttäytytyvät nytten,(päästää tunteitaan valloilleen muita viattomia somaleita kohtaan). Rehellisesti, en olisi koskaan kuvitellut, että te suomalaiset (suurin osa nytten teistä) vihaisisitte meitä somalieta näin paljon jonkun toisen yksilön tekevän rikoksen takia ja heti tilaisuuden tullen päästätte kaiken kuohun irti? Mistä moinen viha? Ollaanko me kaikki, somalialaiset naiset ja miehet raiskanneet suomalaisia naisia,miehiä,lapsia vuosien verran niin etttei yhdessäkään somaliaisessa ihmises ole hyvyyttä? Senkö takia meitä kaikkia on rangaistava?

Tulimme tänne etsien rauhaa ja se, että pari eksyneen lampaan takia joudumme kärsimään on minusta niin väärin!! Kuintenkin tämä on teidän maa ja teillä on kantaväestönä oikeus päättää asioistanne, jos ette halua meitä tänne niin selvä. Olemme kyllä kiitollisia kaikesta, vaikkemme sitä kaikkiin lehtiin mustavalkoisella kirjoiteta.

Ai niin viimeinen asia mihin halusin kommentoida oli siihen,että ei kannata vastata väärää vääryydellä,en usko että somalianaisten joukkoraiskaus edistäisi tätä asiaa mitenkään paremmalle tielle? Toivon kuitenkin että sujuu hyvin eikä meitä vihattaisi alaikäisten huligaanien rikoksesta vaan me kaikki elättäisiin sovussa. Mitä tulee joukko somalialaisiin,jotka kommentoi uhrista sopimattomia kommenteja niin oh my hävetkää!!!! Idioottimaista käyttäytymistä!! En ymmärrä joitain ihmisiä
http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/189662-raiskauksia-ei-voi-hyvaksya#comment-2921463
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Elcric12

Mikä tarkalleen on se argumentti, minkä perusteella tapauksessa ollaan syyllistetty somalikulttuuria?

Elemosina

Quote from: Leijona78 on 14.03.2015, 13:04:35
"Julmaa" mutta rehellistä tekstiä. Pitäisikö juttu skannata? Löytyykö online?

Tämän skannatun uutisen lopussa sanotaan jotain tällaista:
Raiskausrikoksen uhriksi joutuminen on afrikkalais- ja aasialaisnaisilla yleisempää kuin suomalaisilla. Afrikkalaisilla naisilla on nelinkertainen riski rikoksen uhriksi joutumiseksi.

Mitenkäs tällaisesta afrikkalaisnaisten raiskausalttiudesta on media hiljaa? Jos johtuu pottunokkamiehistä niin johan tästä asiasta sumuvuoretkin raikaisi joka paikassa. Liekö mahdollisesti syynä se, että afrikkalaismiehet raiskaavat omiaankin?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Micke90

Eivät välttämättä. Voivat olla hyvinkin Suomeen muuttaneita, koska muussa tapauksessahan kukkahattuisto olisi oikein erikseen korostanut heidän "suomalaisuuttaan".

Dharma

Quote from: Siili on 14.03.2015, 18:51:41
Quote from: Tiikeli on 14.03.2015, 18:18:01
Tommi Laition teksti oli kehno. Ei mitään syytä missään paitsi nettikommenteissa. On silmiinpistävää, miten vähän nettikeskustelua suvakkien puolelta tästä tapauksesta on. Siellä on ilmeisesti niin kova puoluekuri, että keskustelu ei tunnu mielekkäältä.

Ei kyse ole puoluekurista.  Kysymys on neuvottomuudesta.  Rikos on huipputörkeä, eikä sille voi kehitellä normisysteemillä minkäänlaista puolustusta.  Han-argumentteja ei löydy, minkä vuoksi Husu yrittää epätoivoisesti siirtää keskustelua pottunokkapedofiileihin.  Syrjäytmisargumentti ei kestä, koska muut syrjäytymisestä tunnetut ryhmät (kuten kotoromanit) eivät joukkoraiskaa. 

Laitio heittää olkiukon:   

QuoteVäkivaltaisuus ei ole etninen ominaisuus, raiskaus ei ole etninen ominaisuus.

Eipä tuota juuri kukaan ole väittänytkään, vaan "kansanryhmää leimaavissa puheenvuoroissa" on syyllistetty nimen omaan somalikulttuuria.  Suvikset syövät kuitenkin mielummin valkoisia kärpässieniä kuin antautuvat keskustelemaan kotikulttuurin (ja uskonnon) merkityksestä mamujen rikollisuuteen.  Sen sijaan kantiskulttuurin, etenkin internetkulttuurin, väitetty rappio on hyvin mieluinen keskustelunaihe.

Suvakit yrittävät vaieta asian unohduksiin.

Siili

Quote from: Elcric12 on 14.03.2015, 18:59:42
Mikä tarkalleen on se argumentti, minkä perusteella tapauksessa ollaan syyllistetty somalikulttuuria?

Eiköhän somalien kulttuurissa ole hyvin paljon sellaisia aspekteja, jotka vaikeuttavat sopeutumista.  Sopeutumisen ja kotoutumisen track-record on heillä poikkeuksellisen heikko (globaalisti), enkä usko sen johtuvan geeneistä.  Mitä jää jäljelle?

Luit varmaan jo Homman "kotisomalin" näkemyksen: 

http://hommaforum.org/index.php/topic,99363.msg1832436.html#msg1832436

Riittikö?

kriittinen_ajattelija

QuoteMinä olen somalialainen nainen (joo maahanmuuttaja), jota pidätte "syyllisenä" naisen tramauttiseen tapahtumaan vain, koska jotkut hullut somalialaiskakarat ovat toimineet eläimellisesti ? En ole tullut tänne todellakaan puolestelemaan heitä enkä haastamaan riitaa!! Vaan toistenpäin. Haluan kertoa mielipiteeni asiasta.

Olen rehellisesti häpeästä ja shokista kuollut ja olen todella raivoissani nämä ääliö nuorille kaikesta. En ymmärrä syytä miksi menivät tekemään näiin?! Varsinkin,kun he ovat tietoisia miten vaikea on Meidän muutenkin sopeutua suomalaiseen yhteisöön mm. Erilaisten maahanmuttajien (somalialaisten tekimien) rikoksien takia ja nyt tämä!? Tunnen tarvetta pyytää anteeksi, en kerran tai kahden vaan tuhannen kerran,naiselle jolle tämä kävi ja myös hänen perheelleen. En olisi rehellisesti somalina koskaan kuvitellut, että joku meidän lapsista kykenisi noin alhaiseen tekoon ja vieläpä joukkona ja niin nuorena!?! Olen sanaton ja niin ovat puolet somaliväestöstä. Tiedän, mikään anteeksipyyntö ei tuo aikaa takaisin eikä hellitä tuskaa mitä tällä hetkellä koetaan, mutta se vaan etten osaa juuri nyt sanoa muuta.. Ja mitä rangaistukseen tulee, olipa se karkoitus somaliaan tai vankilaan, tai mitä tahansa olen samaa mieltä, törkeä ja anteeksiantamaton rikos kun on kyseessä niin järeät aseet sen kun vaan käyttöön sanon minä, jotta vastaavanlaisista rikoksista vältettäisiin.

Toinen asia mikä minua todella surettaa on se, miten suurin osa kantaväestöstä käyttäytytyvät nytten,(päästää tunteitaan valloilleen muita viattomia somaleita kohtaan). Rehellisesti, en olisi koskaan kuvitellut, että te suomalaiset (suurin osa nytten teistä) vihaisisitte meitä somalieta näin paljon jonkun toisen yksilön tekevän rikoksen takia ja heti tilaisuuden tullen päästätte kaiken kuohun irti? Mistä moinen viha? Ollaanko me kaikki, somalialaiset naiset ja miehet raiskanneet suomalaisia naisia,miehiä,lapsia vuosien verran niin etttei yhdessäkään somaliaisessa ihmises ole hyvyyttä? Senkö takia meitä kaikkia on rangaistava?

Tulimme tänne etsien rauhaa ja se, että pari eksyneen lampaan takia joudumme kärsimään on minusta niin väärin!! Kuintenkin tämä on teidän maa ja teillä on kantaväestönä oikeus päättää asioistanne, jos ette halua meitä tänne niin selvä. Olemme kyllä kiitollisia kaikesta, vaikkemme sitä kaikkiin lehtiin mustavalkoisella kirjoiteta.

Ai niin viimeinen asia mihin halusin kommentoida oli siihen,että ei kannata vastata väärää vääryydellä,en usko että somalianaisten joukkoraiskaus edistäisi tätä asiaa mitenkään paremmalle tielle? Toivon kuitenkin että sujuu hyvin eikä meitä vihattaisi alaikäisten huligaanien rikoksesta vaan me kaikki elättäisiin sovussa. Mitä tulee joukko somalialaisiin,jotka kommentoi uhrista sopimattomia kommenteja niin oh my hävetkää!!!! Idioottimaista käyttäytymistä!! En ymmärrä joitain ihmisiä
http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/189662-raiskauksia-ei-voi-hyvaksya#comment-2921463
Taas klassinen 99 % pilaa 1 % maineen juttu kyseessä.

Ei sillä, tunnen myötätuntoa naista kohtaan. Mitään ongelmia ei tulisi jos tekisimme pakolaisille muutaman yksinkertaisen testin joitten perusteella valittaisiin sopivimmat, silloin ei tulisi tätä 99 % pilaa 1 % kunnollisen maineen teemaa. Testit mittaisi mm. luonteenpiirteitä, älykkyyttä ja ääriajatuksia/asenteita.

Olen varma, että näiden testien avulla onnistuisimme seulomaan jopa Somaleista 20 000 tänne sopeutuvaa yksilöä nykyisten sijaan.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Micke90

Quote from: kriittinen_ajattelija on 14.03.2015, 19:09:50
Olen varma, että näiden testien avulla onnistuisimme seulomaan jopa Somaleista 20 000 tänne sopeutuvaa yksilöä nykyisten sijaan.

Mit vit? 20 000 somppua nykyisen 16 000:n sijaan? Ei kiitos!  :facepalm:

Elcric12

Quote from: Siili on 14.03.2015, 19:09:03

Eiköhän somalien kulttuurissa ole hyvin paljon sellaisia aspekteja, jotka vaikeuttavat sopeutumista.  Sopeutumisen ja kotoutumisen track-record on heillä poikkeuksellisen heikko (globaalisti), enkä usko sen johtuvan geeneistä.  Mitä jää jäljelle?

Riittikö?

Kulttuurierot on varmasti yksi tekijä syrjäytymisen taustalla, oli kyseessä mitkä kaksi kulttuuria tahansa. Mutta eikö tämä nyt ole juuri sitä suvakkiliturgiaa? Tarkoitin, että miksi syrjäytyminen johtaisi/johtaa nimenomaan somalien kohdalla erityisesti joukkoraiskaamiseen tms. väkivaltakäyttäytymiseen.

Micke90

Quote from: Micke90 on 14.03.2015, 19:12:40
Mit vit? 20 000 somppua nykyisen 16 000:n sijaan? Ei kiitos!  :facepalm:

Jatkaakseni vielä aiheesta: Sanotaan, että sompuista 13 % käy töissä ja 87 % elää yhteiskunnan kustannuksella. Jos antaisimme tuon työssäkäyvän vähemmistön jäädä Suomeen ja potkisimme työttömän enemmistön kuuseen maastamme, olisi somppuvähemmistömme koko enää vaivaiset 2080 henkeä. Toisaalta jos "työssäkäyvistä" seulottaisiin pois monikulttuurisuusasiantuntijat, tulkit, uskonnonopettajat, imaamit, järjestöpuuhastelijat jne, kutistuisi somppuvähemmistömme puoleen tästäkin, jolloin sen koko olisi enää kohtuulliset 1040 henkeä. Miltäs kuulostaisi?  ;)

Tämä ei liity suoraan ketjun aiheeseen.

Miniluv

Quote from: Micke90 on 14.03.2015, 19:01:07

Eivät välttämättä. Voivat olla hyvinkin Suomeen muuttaneita, koska muussa tapauksessahan kukkahattuisto olisi oikein erikseen korostanut heidän "suomalaisuuttaan".

Poliisi taisi tuolla kyllä sanoa, että tulkkia ei olisi välttämättä tarvittu, mutta epäselvyyksien välttämiseksi kuitenkin käytettiin.

Kuulostaa minusta täällä syntyneeltä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Micke90

Quote from: Miniluv on 14.03.2015, 19:28:30
Poliisi taisi tuolla kyllä sanoa, että tulkkia ei olisi välttämättä tarvittu, mutta epäselvyyksien välttämiseksi kuitenkin käytettiin.

Onhan Suomeen 10-15-vuotiaanakin muuttanut voinut oppia suomen kielen lähes erinomaisesti.

Siili

Quote from: Elcric12 on 14.03.2015, 19:19:50
Quote from: Siili on 14.03.2015, 19:09:03

Riittikö?

Kulttuurierot on varmasti yksi tekijä syrjäytymisen taustalla, oli kyseessä mitkä kaksi kulttuuria tahansa. Mutta eikö tämä nyt ole juuri sitä suvakkiliturgiaa? Tarkoitin, että miksi syrjäytyminen johtaisi/johtaa nimenomaan somalien kohdalla erityisesti joukkoraiskaamiseen tms. väkivaltakäyttäytymiseen.

Oma veikkaukseni on, että se johtuu yleisestä naisnäkemyksestä ja näkemyksestä toisiin kulttuureihin.

Onko muuten sinun teesisi se, että somalien hirmuinen yliedustus joukkoraiskaustilastoissa on pelkkää sattumaa ja tasoittuu ajan myötä?  Jos ei, niin mistä itse arvelet sen johtuvan?

Kulttuurirealisti

Quote from: Elcric12 on 14.03.2015, 19:19:50

Tarjoan mahdollisuutena, että somalien kohdalla heidän kulttuurinsa saattaa olla jopa keskimääräistä MENA-kulttuuria hyväksyvämpää tietynlaisen väkivallan suhteen. Kyseessä ei mielestäni ole vain syrjäytyminen (tai ei-kotoutuminen), vaan väkivallan hyväksyminen.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Chew Bacca

Somalilla ei pitäisi olla Suomeen mitään asiaa vaikka olisi kuinka fiksu ja hurmaava. Vain huippuosaaja(tm)rekrytoituna, jos vastaavaa tietotaitoa ei löydy ETAsta.

Sääli näitä omien sanojensa mukaan harmittomia, mutta koko kansa joutaa pois. Laittomasti tulivat, mitään hyvää eivät ole tuoneet. Miksi pitäisi palkita uudella kotimaalla? Ei Suomessa oleskelu ole mikään subjektiivinen oikeus. Siihen pitää olla laillinen ja kestävä perustelu, ja silloinkin se on etuoikeus, ei ihmis-.

Ja että vielä joku afromuslimi tohtii kysyä "mistä tämä viha." Arvaa, saatana, jos et pysty päättelemään.

Elcric12

Quote from: Siili on 14.03.2015, 19:32:21

Oma veikkaukseni on, että se johtuu yleisestä naisnäkemyksestä ja näkemyksestä toisiin kulttuureihin.

Onko tälle mitä perusteluja? Olisi nimittäin merkittävä tekijä, jos somalikulttuurissa todella olisi yleisesti vallalla näkemys että naisia tai vääräuskoisia tms. saa raiskata ja pahoinpidellä.

Onko muuten sinun teesisi se, että somalien yliedustus joukkoraiskaustilastoissa on pelkkää sattumaa ja tasoittuu ajan myötä?  Jos ei, niin mistä itse arvelet sen johtuvan?

Aika pitkälti samoja mitä on vaikkapa optulan aiheesta tekemien hutkimusten johtopäätökset.

Kni

Quote from: Elemosina on 14.03.2015, 19:00:02
Quote from: Leijona78 on 14.03.2015, 13:04:35
"Julmaa" mutta rehellistä tekstiä. Pitäisikö juttu skannata? Löytyykö online?

Tämän skannatun uutisen lopussa sanotaan jotain tällaista:
Raiskausrikoksen uhriksi joutuminen on afrikkalais- ja aasialaisnaisilla yleisempää kuin suomalaisilla. Afrikkalaisilla naisilla on nelinkertainen riski rikoksen uhriksi joutumiseksi.

Mitenkäs tällaisesta afrikkalaisnaisten raiskausalttiudesta on media hiljaa? Jos johtuu pottunokkamiehistä niin johan tästä asiasta sumuvuoretkin raikaisi joka paikassa. Liekö mahdollisesti syynä se, että afrikkalaismiehet raiskaavat omiaankin?

Niistä ei varmaan ilmoiteta lainkaan mihinkään, koska ne kuuluvat kulttuuriin. Niinpä ne puuttuvat myös tilastoista, mikä entisestään heikentää afrikkalaismiesten suhteellisia raiskauskertoimia.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Miniluv

Aika pitkälti samoja mitä on vaikkapa optulan aiheesta tekemien hutkimusten johtopäätökset.

Tarkoitatko, että vaikka nuoret, kouluttamattomat ja köyhät suomalaismiehet eivät joukkoraiskaa, niin somalien yliedustus joukkoraiskauksissa johtuu siitä, että heistä löytyy paljon nuoria, kouluttamattomia ja köyhiä?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

me

Quote from: kriittinen_ajattelija on 14.03.2015, 18:19:58
Quote from: Punaniska on 14.03.2015, 16:28:34
Quote from: me on 14.03.2015, 16:12:44
Oikea tuomiohan tuollaisesta olisi: Kansalaisuus pois ja Somaliaan ja jos oikein haluaisi nuo kusipäille kunnon tuomion, niin omaiset voisivat palkata jonkun Somaliassa laittamaan ne kylmäksi, ei ole kovin vaikeaa siellä, ja oikeus on toteutunut.

Koska tiedät perusperttiä paremmin somalit, kysymys: Mikä mättää, että juuri somalit ovat nousseet otsikoihin tämänkaltaisessa touhussa? Meneekö jokin kasvatuksessa vinoon vai mikä?

Uskomatonta sinällään, että Suomessahan pitäisi olla juurikin tämä Somalien kerma; Siad Barren kommunismihallituksen eliitti ja heidän laajennetut perheet perheenyhdistämisten kautta jotka alunperin tuli tänne Moskovasta.

Kerropas nimimerkki me, miten itse tänne päädyit. Et taida olla mikään ihan normi lukutaidottoman maajussin poika, joka ikäänkuin onnenkantamoiselle valittiin Suomeen....

Eliittejä on vain rajoitettu määrä. Olen joskus oman tarinani täällä kertonut, en jaksa siis sitä uudestaan läpi käydä, mutta näin lyhyesti sukuni luetaan enemmän taikka vähemmän tuohon Siaad Barren hallituksen eliittiin. Itse olen velvollisuuteni omalta osaltani suorittanut, käynyt kouluni, tehnyt työni ja maksanut veroni. Toki olen epäonnistumisia kohdannu elämässäni, mutta nehän kuuluvat elämään ja niistä on noustava ja tehtävä entistä enemmän töitä.

Kaiken tämän takana ovat tietenkin vanhempani, jotka ovat kasvattaneet minut kovalla kurilla ja eivät ole hirvittävästi säästäneet selkäsaunoissa, jos siihen on ollut tarvetta. Kerran pentuna heitin naapurin poikaa kivellä päähän, kun vanhempani kuulivat tästä, ensin minut piestiin isän toimesta, ja sitten raahattiin naapuriin pyytämään anteeksi tekosiani. Minulle on aina painotettu koulutuksen tärkeys, ja siitä miten on pidettävä itsestään huolta. On painotettu hyvää itseluottamusta, itsekuria ja on solmittava hyviä sosiaalisia suhteita, että pärjää. Ei pidä kumarrellaa ketään, mutta ei pidä olla myöskään ylimielinen. On tehtävä töitä, jotta voin tehdä vanhempani ylpeäksi ja olla hyödyksi kansalleni, ja ennen kaikkea jotta tunnen saavuttaneeni elämässäni jotain.

Minulla ei ole mitään yhteistä monien somaleiden kanssa, paitsi kieli, uskonto ja väriniho. Ajattelemme asioista eri tavalla. Suhtaudun somalikulttuuriin kriittisesti, ja näen siinä paljon paranneltavaa. He eivät näe siinä mitään pahaa, vaan näkevät ihmisissä olevan ongelman, ei kulttuurissa. Minä pidän suomalaisia lähelläni ja parhaat kaverini ovat suomalaisia, ja suomalaiset ovat antaneet minulle koulutuksen, työn jne. Moni somali taas näkee suomalaiset välttämättöminä pahoina, jota joutuu sietämään kouluissa ja töissä, lapsille taotaan päähän, ettei suomalaisia saa päästää liian lähelle jne. Minä ajattelin olevani Suomessa koko ikäni, he taas ovat menossa ja tulossa ja menossa taas, eivätkä itsekään tiedä minne.

Somalit ovat kuin juna jossa ei ole jarrua, joka ajaa helvetin kovaa kohti seinää, jossain vaiheessa tule osuma, ja se on väistämätöntä. Enää on kysymys siitä kuka kerkee hyppäämään pois siitä, enenkuin sattuu ja pahasti.

RP

Quote from: Miniluv on 14.03.2015, 19:28:30

"Täällä syntynyt" ei ole sinänsä synonyymi kansalaiselle - mutta ei karkotuslainsäädännön kiristämisen järkevyys ole riippuvainen siitä, onko se sovellettavissa yhteenkään tämän tapauksen henkilöistä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Elcric12 on 14.03.2015, 19:41:31
Quote from: Siili on 14.03.2015, 19:32:21Oma veikkaukseni on, että se johtuu yleisestä naisnäkemyksestä ja näkemyksestä toisiin kulttuureihin.
Onko tälle mitä perusteluja? Olisi nimittäin merkittävä tekijä, jos somalikulttuurissa todella olisi yleisesti vallalla näkemys että naisia tai vääräuskoisia tms. saa raiskata ja pahoinpidellä.

Kaikissa muslimikulttuureissa nainen on vastuussa miehen seksuaalisesta kiihottumisesta. Sen takia naisen on pukeuduttava mahdollisimman peittävästi ja varottava, ettei joudu tekemisiin vieraiden miesten kanssa. Jos mies kuitenkin kiihottuu ja raiskaa, muslimimaissa onkin erittäin mahdollista, että siitä syytetään naista.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.