News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-03-10 Rajamäki kaatoi esityksen paperittomien terveydenhoidosta

Started by Meriö, 10.03.2015, 12:57:35

Previous topic - Next topic

Dharma

Hesarilta kuvottavan asenteellinen juttu. Ei edes yrittänyt toimittaja peitellä inhoaan. Toki esimiestänsä siunaus. Monta sivua.

räsänen

Quote from: rähmis on 29.03.2015, 08:04:17
Hyysärissä on tänään hyvä juttu eduskunnan jättävästä Rajamäestä. Siinä käydään vielä kerran värikkäästi läpi Rajamäen uroteko. Ei taida tulla enää toista tällaista demaria.

Rumin isku tuli Ylen satiiriohjelma Yleleaksilta. Ohjelmassa esiintyvä Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo totesi, että Rajamäki "onnistui tappamaan monta pakolaislasta hoitamattomiin sairauksiin".

Rajamäki seisoo eduskunnan aulassa. Hän sanoo melkein kuiskaten: "Kun pappi kutsuu murhaajaksi. . . Se loukkasi minua enemmän kuin mikään koko sisäministerikaudellani."

Hesari

eikö yleleaks ole huppailuohjelma?

Kiinnostaisi tietää onko tuo kirkkoherran kommentti heitetty roustaamistarkoituksessa vai ihan vakavalla naamalla?

Dharma

Arvatkaas monta afrikkalaista lasta seuraava eduskunta tappaa leikkaamalla kehitysapua?

Lähestymme lopun aikoja viheruskonnossa. Kaikille uskonnoille on tarve nähdä oma aika ratkaisevana ja tuomiopäiväön seuraavan vielä omana elinaikana. Ei se muuten oikein toimi.

Arvoton

Tappajaksi leimaaminen ei ole enää tervejärkisen huumoria. Laajasalolle gudbai mun osaltani. Kadotkoon kartalta jäsenkatoisen kirkkonsa kanssa. Ainii, aina pääsee demareihin, jos hyvän paimenen hommat loppuvat, voi vee...

Franklin

Quote from: räsänen on 29.03.2015, 10:14:21
Kiinnostaisi tietää onko tuo kirkkoherran kommentti heitetty roustaamistarkoituksessa vai ihan vakavalla naamalla?

Kirkkoherran toimenkuviin ei kai ainakaan perinteisesti ole kuulunut "roustaaminen".
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Malla

Quote from: Franklin on 29.03.2015, 11:09:21

Kirkkoherran toimenkuviin ei kai ainakaan perinteisesti ole kuulunut "roustaaminen".

Laajasalompi käsitys kirkkoherruudesta.
Eivätkö kirkon herrat ja naiset tajua, että julkisuudessa esiintyessään he edustavat aina kirkkoa? Kotibileissä voi roustailla ja toustailla ihan miten mielii.

Golimar

Nykyään Suomen evankelis-luterilaisen kirkon papinkuvatusten toimenkuvaan tuntuu kuuluvan islamin nöyristely, haittamaahanmuuton edistäminen, suomalaisten solvaaminen ja suomalaisten kansanmurhaan tähtäävien toimien siunaaminen.

Koepotkupallo

Quote from: Markus Bunders on 29.03.2015, 09:46:26
Hesarilta kuvottavan asenteellinen juttu. Ei edes yrittänyt toimittaja peitellä inhoaan. Toki esimiestänsä siunaus. Monta sivua.

"Käsittelyssä oli Sdp:n peruspalveluministerin Susanna Huovisen valmistelema lakiesitys, jolla Suomessa oleville paperittomille ulkomaalaisille taattaisiin välttämättömin terveydenhoito ilmaiseksi".

Olen ymmärtänyt, että välttämättömin hoito annetaan jo nyt kaikille tarvitseville. Vai kikkaileeko toimittaja sanojen "sairaanhoito" ja "terveydenhoito" kanssa?
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

Late

Quote from: Malla on 29.03.2015, 11:18:33
Quote from: Franklin on 29.03.2015, 11:09:21

Laajasalompi käsitys kirkkoherruudesta.
Eivätkö kirkon herrat ja naiset tajua, että julkisuudessa esiintyessään he edustavat aina kirkkoa? Kotibileissä voi roustailla ja toustailla ihan miten mielii.

No koittakaa nyt olla loukkaantumatta jostain mitä Yleleaks-ohjelmassa sanottiin. Ja että sanojana on ollut joku pappi. En minä ainakaan edes tiennyt että se oli joku pappi, luulin joksikin ei ihan ykkösrivin -koomikoksi. Ei muuta mitään silti. Ihan sama.

Eilen Yleleaks pilaili ainakin Arhinmäen ja vasemmistoliiton kustannuksella, eipä nyt ainakaan vielä näy itkuvirsiä missään kuinka loukkaantuneita he ovatkaan.

Arvoton

Tohtori Raimon käsikirjoittaja puhui siitä, että on olemassa satiiria ja on olemassa pilkkaa. Ne ovat eri käsitteitä. Itse en loukkaannu Raimo-ohjelman pilailusta, mutta tappajaksi solvaaminen/roustaaminen menee mulla yli hilseen. Vanhastaan YLE Leaks on solvannut ihmisiä, etenkin heti jytkyn jälkeen, eikä siitä ollut löydettävissä mitään käänteisherjaa. Luulin, että se olisi päässyt ilkeämielisyydestään parin hiljattaisen kuuntelemani jakson (YLE puheesta) perusteella.

Voin mä kaivaa jostain ko. jakson. EDIT: taitaa olla jakso saavuttamattomissa.

rähmis

Quote from: Arvoton on 29.03.2015, 11:53:31
Tohtori Raimo

Ihan asian vierestä, Raimo on nostanut profiiliaan sitten ohjelman alkuaikojen.

Viime viikon jaksoa Tri Raimo ja Vihreiden tiekartta Espooseen kuunteli ihan mielellään.

nollatoleranssi

Lakialoitteella oli ainoastaan poliittinen ja pienen eliittipiirin hyväksyntä. SDP halusi osoittaa olevansa surkeasti tehdyllä aloitteella vasemmistopuoluerintamassa ja ns. heikompien asialla, vaikka se olisi tuonut merkittäviä ja turhia lisäkustannuksia suomalaisille.

Järki voitti, mutta toimittajat hiiltyivät. Mieluummin surkeasti tehty laki kuin ei lakia ollenkaan.

Tuo osoittaa mikä Suomessa on pielessä eli poliitikot haluavat pelata toimittajien kanssa poliittista peliä, ei miettiä tarkemmin lakiensa vaikutusta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Iloveallpeople

Jos on kerran tieto tulevista murhista, niin jo lainkin mukaan ohjelman tekijöiden pitäisi asiasta ilmoittaa poliisille. Muuten saavat itse tuomion.

QuoteJo tehdyistä rikoksista ei ole lakisääteisesti velvollisuutta ilmoittaa poliisille. Tilanne on toinen niiden rikosten osalta, jotka ovat suunnitteilla ja jotka voidaan estää. Jokainen, joka on saanut tiedon tietyistä valmisteilla olevista törkeistä rikoksista on velvollinen ilmoittamaan asiasta viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, jos teko olisi vielä estettävissä.

Tällaisia rikoksia ovat tiettyjen yhteiskunnan ja valtion olemassaolon vaarantavien rikosten lisäksi myös useat vakavat yksilöön kohdistuvat rikokset kuten henkirikokset, raiskaukset, pahoinpitelyt, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, ihmiskauppa ja ryöstöt. Luettelo kaikista ilmoitusvelvollisista rikoksista löytyy rikoslain 15 luvun 10 pykälästä. Ilmoituksen laiminlyönnistä on säädetty rangaistus.

Väestöliitto
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Ajattelija2008

Koska terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset, niin "paperittomien" terveydenhuolto merkitsee suomalaisten murhaamista.

Lisäksi "paperittomien" terveydenhuolto edistää maahanmuuttoon liittyvää rikollisuutta ja terveysturismia, mikä onkin todellinen syy, miksi vihervasemmisto sitä niin kiihkeästi kannattaa.

Tämä Kallion pappi Teemu Laajasalo vaatii siis suomalaisten murhaamista, jotta rikollisille saadaan ilmaisia terveyspalveluja.

Dharma

Quote from: nollatoleranssi on 29.03.2015, 12:08:42
Lakialoitteella oli ainoastaan poliittinen ja pienen eliittipiirin hyväksyntä. SDP halusi osoittaa olevansa surkeasti tehdyllä aloitteella vasemmistopuoluerintamassa ja ns. heikompien asialla, vaikka se olisi tuonut merkittäviä ja turhia lisäkustannuksia suomalaisille.

Järki voitti, mutta toimittajat hiiltyivät. Mieluummin surkeasti tehty laki kuin ei lakia ollenkaan.

Tuo osoittaa mikä Suomessa on pielessä eli poliitikot haluavat pelata toimittajien kanssa poliittista peliä, ei miettiä tarkemmin lakiensa vaikutusta.

Tuli mieleeni, että jos assan notkujat ajettaisiin ulos pakkaseen, vaikka VR:n sisäisellä ohjeella (yksityinen tila) ja siirtyisivät Sanoma-talon sisäkäytävään, niin muuttuisikohan Sanoman linja?

Iloveallpeople

Quote from: Ajattelija2008 on 29.03.2015, 13:07:57

Tämä Kallion pappi Teemu Laajasalo vaatii siis suomalaisten murhaamista, jotta rikollisille saadaan ilmaisia terveyspalveluja.

En ihmettelisi, jos Laajasalo olisi huutanut Barabbaan vapaaksi.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

joniq

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun Yleleaks menee ns. huumorissa överiksi. Pidän kyseisen ohjelman kommenttia Rajamäestä selvänä solvauksena. Jossain kulkee raja mitä saa sanoaja mitä ei. Mielestäni tässä se raja ylitettiin kirkkaasti. Kirkkoherra ei voi vetäytyä roolihahmon taakse ja toivonkin että loputkin Kallion seurakuntalaiset äänestävät jaloillaan.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Markus Bunders on 29.03.2015, 13:11:23
Quote from: nollatoleranssi on 29.03.2015, 12:08:42

Tuli mieleeni, että jos assan notkujat ajettaisiin ulos pakkaseen, vaikka VR:n sisäisellä ohjeella (yksityinen tila) ja siirtyisivät Sanoma-talon sisäkäytävään, niin muuttuisikohan Sanoman linja?

Vuokran pystyyn vetäneet Kultamunat voitaisiin asuttaa pappiloihin ja alivuokralaisina mm. piispojen asuntoihin. Maamuuttoystävällisillä poliitikoilla on useinkin kakkosasuntoja tai muuten kerska-asumista niin sinne vaan jne . Muutamat maanmuuttoa raivokkaasti vaatineen yrityksetkin voisivat otta somppuja ja ählämeitä asumaan neukkareihinsa ja aulatiloihinsa niin löytyisi heti sitä TYÖVOIMAA mistä on niin huuutava pula!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

B52

http://www.hs.fi/politiikka/a1427594983740

Rajamäen mielen pahoittanut pappi on pahoillaan

Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo sanoo olevansa pappina ehdottomasti ja vilpittömästi pahoillaan siitä, että kansanedustaja Kari Rajamäki (sd) on loukkaantunut Laajasalon YleLeaks-roolihahmon puheista.

Rajamäki sanoi sunnuntain Helsingin Sanomissa pahoittaneensa mielensä, kun Laajasalo totesi ohjelmassa, että Rajamäki on onnistunut tappamaan monta pakolaislasta hoitamattomiin sairauksiin.

"Kun pappi kutsuu murhaajaksi... Se loukkasi minua enemmän kuin mikään koko sisäministerikaudellani", Rajamäki sanoi HS:n haastattelussa.

Eduskuntauransa päättävä Kari Rajamäki esti eduskunnassa viime töikseen lakiesityksen, jossa olisi taattu Suomessa oleskeleville paperittomille ulkomaalaisille oikeus välttämättömiin terveyspalveluihin.

Laajasalo korostaa, että lauantaisin esitettävä televisiosarja YleLeaks on poliittinen satiiri, jossa esiintyy Laajasalon esittämä Teemu Tammisalo -niminen kommentaattori.

"Minulle se on teatteriharrastus, jossa olen saanut esittää täysin fiktiivistä roolihahmoa nimeltä Teemu Tammisalo. Tammisalon ajatuksilla tai mielipiteillä ei ole mitään tekemistä omieni kanssa. Tammisalon tehtävä on kertoa politiikasta käsikirjoitettuja vitsejä lauantaisin. Minun tehtäväni on kertoa Jeesuksesta sunnuntaisin", Laajasalo sanoo uutispalvelu Kotimaa24:lle.

"Minulle on tärkeää olla kuuliainen kirkonpalvelija, otan siksi kritiikin nöyrästi vastaan, silloinkin kun paha mieli on tullut roolihahmon ja minun väärästä samastamisesta. Näin siis lienee käynyt Rajamäen kohdalla. Papin ei sovi puhua kuten roolihahmoni puhuu", Laajasalo sanoo.

"Roolihahmoni ei pahoittelisi vaan keksisi pari mojovaa lisävitsiä tästä Rajamäen mielensäpahoittamisesta", Laajasalo lisää.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Golimar

Quote"Roolihahmoni ei pahoittelisi vaan keksisi pari mojovaa lisävitsiä tästä Rajamäen mielensäpahoittamisesta", Laajasalo lisää.

Teemu Laajasalo ei pyydä anteeksi vaan jatkaa samalla viherpunikkien röyhkeällä linjalla johon kuuluu toisinajattelevien demonisointi.

siviilitarkkailija

Kun perkele pääsee kirkkoon, se alkaa siellä saarnaamaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Late

"Roolihahmoni ei pahoittelisi vaan keksisi pari mojovaa lisävitsiä tästä Rajamäen mielensäpahoittamisesta", Laajasalo lisää.

Oikein. Kyllä minä niin mieleni pahoitin -ihmisiä tässä maailmassa ja maassa riittää ja anteeksipyytelyllä ja pahoittelulla niitä tulee vaan lisää.
Toivottavasti Rajamäki nyt ei ole mitään pahoittelua vaatinut (mitä en kylläkään usko).

Nuivake

Quote from: B52 on 29.03.2015, 16:05:30

"Minulle se on teatteriharrastus, jossa olen saanut esittää täysin fiktiivistä roolihahmoa nimeltä Teemu Tammisalo. Tammisalon ajatuksilla tai mielipiteillä ei ole mitään tekemistä omieni kanssa."

Ihailtava tapa vältellä vastuutaan sanomisistaan, näin "vihapuheesta" huolestumisen aikakautena.
Seuraavaksi Teemun fiktiivinen hahmo voisi haukkua vaikka islamia? Eikö? No ei sitten.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Ernst

Se nulikka ei ymmärrä edes katua. Kusta on päässä lujasti ja identiteetti hajalla, kun ei ymmärrä, että pappistoimella on velvoitteeensa. Niin on Laaja Salo, ettei ole äärtä eikä tolkkua.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Late on 29.03.2015, 16:25:16

Oikein. Kyllä minä niin mieleni pahoitin -ihmisiä tässä maailmassa ja maassa riittää ja anteeksipyytelyllä ja pahoittelulla niitä tulee vaan lisää.
Toivottavasti Rajamäki nyt ei ole mitään pahoittelua vaatinut (mitä en kylläkään usko).

Ei vaatinut eikä edes pyytänyt.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Saturoitunut

Laajasalo korostaa, että lauantaisin esitettävä televisiosarja YleLeaks on poliittinen satiiri, jossa esiintyy Laajasalon esittämä Teemu Tammisalo -niminen kommentaattori.

"Minulle se on teatteriharrastus, jossa olen saanut esittää täysin fiktiivistä roolihahmoa nimeltä Teemu Tammisalo. Tammisalon ajatuksilla tai mielipiteillä ei ole mitään tekemistä omieni kanssa. Tammisalon tehtävä on kertoa politiikasta käsikirjoitettuja vitsejä lauantaisin. Minun tehtäväni on kertoa Jeesuksesta sunnuntaisin", Laajasalo sanoo uutispalvelu Kotimaa24:lle.

"Minulle on tärkeää olla kuuliainen kirkonpalvelija, otan siksi kritiikin nöyrästi vastaan, silloinkin kun paha mieli on tullut roolihahmon ja minun väärästä samastamisesta. Näin siis lienee käynyt Rajamäen kohdalla. Papin ei sovi puhua kuten roolihahmoni puhuu", Laajasalo sanoo.

"En se minä ollut, se oli Mulperi", Mikko Mallikas parahti.

-PPT-

Käsikirjoittajan tekstejähän tuo pappi tuossa ohjelmassa laukoi mutta sitä suuremmalla syyllä voidaan katsoa mikä on yleläisten maailmankuva.

foobar

Laajasalon puolusteluja olisi helpompi pitää uskottavina jos hän ei olisi juuri Kallion seurakunnan kirkkoherra. Kalliossahan juttujen perusteella meno on mennyt sellaiseksi, että mikä tahansa radikaalivasemmistolainen idea saa siellä valtiokirkolta kannatusta, ja jos idea ei ole sellainen, sitä vastustetaan raivokkaasti. Jos punakapina 2.0 iskisi päälle, Kallion seurakunnan henkilöstö olisi varmaan innolla jakamassa kiväärejä ja tapettavien valkoisten listoja, yhtään miettimättä sitä onko toiminta moraalisesti oikein.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Noottikriisi

Quote"Minulle se on teatteriharrastus, jossa olen saanut esittää täysin fiktiivistä roolihahmoa nimeltä Teemu Tammisalo. Tammisalon ajatuksilla tai mielipiteillä ei ole mitään tekemistä omieni kanssa. Tammisalon tehtävä on kertoa politiikasta käsikirjoitettuja vitsejä lauantaisin. Minun tehtäväni on kertoa Jeesuksesta sunnuntaisin", Laajasalo sanoo uutispalvelu Kotimaa24:lle.

Turha näistä heitoista on vetää hernettä nenään. Itselläkin on vähän sama juttu, nytkin roolihahmoni vitsailee tuossa että mitäs jos kerätään kolehti jonka tuotolla pastori Laajasalolle kustannetaan menolippu Isiksen grillijuhliin. Heh heh! :)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

siviilitarkkailija

Quote from: Noottikriisi on 29.03.2015, 17:58:13

Turha näistä heitoista on vetää hernettä nenään. Itselläkin on vähän sama juttu, nytkin roolihahmoni vitsailee tuossa että mitäs jos kerätään kolehti jonka tuotolla pastori Laajasalolle kustannetaan menolippu Isiksen grillijuhliin. Heh heh! :)

Ei tarvi kerätä kolehtia tai ostaa matkalippua. Riittää että lähttää muutamaan osoitteeseen tiedon siitä että tuossa on koraanin ja profeetan häväissyt koomikkopappi. Siinä olisi varsin mojova kepponen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...