News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-03-05 HS: Isoisä sai lähtöpassit Suomesta

Started by RP, 05.03.2015, 05:41:33

Previous topic - Next topic

Maailmanmies

Quote from: JoKaGO on 05.03.2015, 21:34:46
Quote from: Maailmanmies on 05.03.2015, 21:06:02
Minullakin niitä työmaakokemuksia on, enkä kyllä menisi suomalaisiakaan kehumaan. Kiinalaiset voivat olla epäsiistejä tietämättömyyttään, meikäläiset röyhkeyttään. Singapore ja Hongkong ovat kiinalaisten omia pieniä kaupunkivaltiota, siistejä ja hyvin johdettuja. Kiinalaisissa on potentiaalia, afrikkalaisissa ei.

Jaa jaa, sinun Kiinasi onkin HongKong ja Singapore... OK, ymmärrän mielipiteesi.
Minun Kiinani on ollut monet pienet paikat Jiagxissa, Gansussa, Fujianissa, jne.  On likaista, suorastaan saastaista.  HK ja Singapore ovat kiistattomia osoituksia siitä, että kiinalainen osaa kun oppii. 

sivullinen.

Quote from: CaptainNuiva on 05.03.2015, 22:00:18
Kiistät jo näemmä samalla sivulla tämän kirjoittamasi:
"Mielestäni se pitää hänelle antaa, vaikka hän selvästi lähestyy eläkeikää ja tulokertymän kannalta on laskennallisesti jo tappio"

Mikäs tappio oleskelulupa olisi, lähestyy eläkettä tai ei, jos et tässä muka tarkoita eläkkeen maksamista...Pieni piilososialistisi pukkaa näemmä väkisin esiin vaikka kuinka yrität sitä salailla  ;D

Yritän uida satimestasi, jotta saisit hieman lisää huvia.

Ajattelet selvästi minun väittäneen hänen olevan laskennallisesti tappio valtion kannalta ja nykyisten sosialistisen yhteiskunnan rakenteisiin perustuvien tukijärjestelmien kautta. Minä lasken kuitenkin laskut tulokertymän kannalta, joka ylittää kaikki järjestelmät. Se on ihmisen antama panos yhteiskunnalle kokonaisuudessaan ja hänen hyväkseen käytetty panos. Sosialismissa panokset tulevat suoraan valtion hyödyksi tai maksettavaksi. Kapitalistisissa järjestelmissä ne voi maksaa hyväntekeväisyysjärjestö, omat lapset tai muut läheiset tai ihminen itse omista säästöistään. Ainoa tapa, millä minä voisin kapitalistisessa järjestelmässä olla tavallisena kansalaisena maksajana, olisi rahan lahjoittaminen hyväntekeväisyysjärjestölle -- eli tässä tilanteessa vaikka vanhojen kiinalaisten Suomessa auttamiseen keskittyvälle järjestölle.

Jos tässä ei ollut huvia tarpeeksi, niin jatketaan sosialismista vielä hetki. Sosialismissa kaikki kuuluu valtiolle. Siten 30% tulovero tarkoittaa valtion lahjoittavan sinulle 70% verran yleissitovilla AY-liikkeen EK:n sopimilla sopimuksilla määrätystä rahasummasta. Se ei perustu mitenkään markkinatalouden toimintaan, eikä työn panokseen, eikä mihinkään muuhun kuin valtiolliseen suunnitelmaan, miten paljon kenellekin annetaan. Siten sen lisäksi, että sinun lapsesi eivät ole sinun, eivät sinun rahasikaan ole sinun. Ne ovat valtion. Onkin oikein sanoa, minä maksan lippuni Tapparan peleihin. Se tosin ei tarkoita, että maksaisit sen omilla rahoillasi, vaan valtion rahoilla. Tapparan pelin kustannuksistakin vain pieni osa tulee lipputuloista. Suurempi osa tulee kunnalta tukena ja valtiolta erilaisina avustuksina.

Jos ei ole markkinataloutta, sitä ei ole. Siksi myöskään ole ihme, että Suomessa jatkuvasti kutsutaan Kiinaa "superkapitalismiksi". Suomeen verrattuna jopa kommunismi, joka ei ole onnistunut ihan kaikkea salakauppaa ja yksityisyrittäjyyttä kitkemään, onkin sellainen. Isot pojat ovat jopa kertoneet Kiinassa olevan mahdollista rakentaa omalle tontille 120 neliön talo, vaikka se on mitoitettu vain 100 neliön talolle ja yleisasemakaavassakin sellaiseksi sovittu, jos suostuu maksamaan hieman lisähintaa -- joko pimeästi välikäsille tai suoraan virastoon. Suomessa poliittinen asuntolautakunta päättää, mitä rakennetaan ja mihin, ja laudatkin pitää olla leimattuja, ja säädöksistä ei voi joustaa millään rahasummalla tai perusteella. Jos poliitikot ovat suuressa viisaudessaan asian päättäneet olevan niin, se on niin -- ja sitä kutsutaan suunnitelmataloudeksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Ernst

Esimerkkinä Kanada. Jos Kanadan kansalainen haluaa vanhempansa tai isovanhempansa pidemmäksi aikaa maahan, on mahdollista hakea pidennettyä viisumia. Super Visa. Kiinnitän huomiota siihen, että pitkän oleskelun sallivalla paperillaon aika tiukat ehdot.

Eligibility

The application for this visa is made to a visa office outside of Canada. The applicant for a Parents and Grandparents Super Visa must meet certain criteria.

Firstly, the applicant must me eligible for a regular visitor visa. This means that besides being in good health and having a valid travel document, the applicant must satisfy a Canadian immigration official that they will willingly leave the country at the end of their authorized stay, that they have sufficient ties to their home country such as a job, family or property, and that they have sufficient funds available to support themselves for the length of their stay.

Additionally, the individual applicant must:

Show that they are the parent or grandparent of a Canadian citizen or permanent resident;
Obtain medical insurance from a Canadian insurance company that is valid for at least one year, providing a minimum coverage of $100,000 for health care, hospitalization and repatriation;
Undergo a medical examination.
Finally, the applicant's family member in Canada must:

Demonstrate that they are a Canadian citizen or permanent resident;
Provide the applicant with a letter of invitation. This is a letter that provides information about the applicant's planned visit, about the child or grandchild's occupation and economic situation in Canada. Most importantly, this letter must include a written and signed promise of financial support for the applicant for the duration of their visit;
Demonstrate their income is above a predetermined minimum level: (Click here);
It should be noted that holders of a Parent and Grandparent Super Visa have the rights and restrictions of a regular tourist visa holder, and as such cannot work or study while they are in Canada.

It should also be noted that it is possible to obtain a Super Visa even while an application for permanent residency is pending.

Individuals interested in applying for a Parent and Grand Parent Super Visa are invited to complete our Free Online Evaluation for an assessment of their eligibility.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Malla

Quote from: M on 06.03.2015, 10:05:57
Esimerkkinä Kanada. Jos Kanadan kansalainen haluaa vanhempansa tai isovanhempansa pidemmäksi aikaa maahan, on mahdollista hakea pidennettyä viisumia. Super Visa. Kiinnitän huomiota siihen, että pitkän oleskelun sallivalla paperillaon aika tiukat ehdot.

Olen itse, alaikäisenä maassavierailijana Euroopassa ennen EU:ta, joutunut esittelemään maahantulotarkastuksessa kutsukirjeet, muut dokumentit ja rahavarani paluumatkaa varten. Tulkkia ei ollut, mutta osasin englantia ja tarkastaja oli tiukka mutta kohtelias.
(Olin menossa englantilaiseen kouluun ja asumaan lähisukulaisten luokse.)

Maailmanmies

Yksi ongelmahan tuossa on Suomen perhekäsitys joka määrittää, että perheeseen kuuluvat vain vanhemmat ja alaikäiset lapset.

tutkimus

Quote from: Maailmanmies on 06.03.2015, 21:17:21

Yksi ongelmahan tuossa on Suomen perhekäsitys joka määrittää, että perheeseen kuuluvat vain vanhemmat ja alaikäiset lapset.

Kaikki suomen somalit, irakilaiset ja afgaanit ovat samaa mieltä kanssasi.

Suomessa on todellakin suomalainen perhekäsitys ja se on kovin ikävää koska olisi niin kiva saada serkut, mummit, papat ja "kasvattilapset" suomeen koska suomi on siitä ihmeellinen maa että "elämä on suomessa ilmaista" niinkuin KHO:n eräästä päätöksestä voi lukea suomeen pyrkijän itse kertomana syynä suomeen pyrkimiseen.

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

Maailmanmies

Quote from: tutkimus on 06.03.2015, 21:40:41
Quote from: Maailmanmies on 06.03.2015, 21:17:21

Kaikki suomen somalit, irakilaiset ja afgaanit ovat samaa mieltä kanssasi.

Suomessa on todellakin suomalainen perhekäsitys ja se on kovin ikävää koska olisi niin kiva saada serkut, mummit, papat ja "kasvattilapset" suomeen koska suomi on siitä ihmeellinen maa että "elämä on suomessa ilmaista" niinkuin KHO:n eräästä päätöksestä voi lukea suomeen pyrkijän itse kertomana syynä suomeen pyrkimiseen.

Vaikka mitä sanotaan, niin kehitysmaiden kansalaisten yhteisöt ovat hyvin yhtenäisiä juuri tästä perhekäsitys-syystä. Samasta syystä Hommaforumkin on olemassa ja me olemme vihervassareiden tukassa ja päinvastoin. Samaan aikaan  somalit, irakilaiset ja afgaanit kiittävät.  Kyllä minun perheeseeni kuuluvat isovanhemmat, lapselapset, sisaret, veljet, enot, sedät tädit ja serkut myös aikuisiällä. 

Perhekäsityksen tervehdyttämisellä tarkoitan mm. sellaisia asioita kuin että vanhemmalla on oikeus saada täysi-ikäisen lapsensa tietoja jotta tietää missä mennään ja sitä, että isovanhemmat voivat kaitsea lapsenlapsiaan ilman pelkoa työttömyyskorvauksien menettämisestä. Myös sitä, että jokainen välittää läheisistään ja ottaa heistä vastuun.

En tarkoita sitä, että jokainen somali saisi tuoda Suomeen sukunsa tuosta noin vain.

Mangustin

Quote from: tutkimus on 06.03.2015, 21:40:41
Ei ongelma ole suppeampi tai laajempi perhekäsitys vaan se, että "elämä on Suomessa ilmaista" eli asumisperusteinen sosiaaliturva. Sen korjaaminen auttaisi myös maahanmuuton laadun parantamisessa.

Omilla vakuutuksilla ei isovanhempien oleskelulle olisi esteitä ja rahaa säästyisi päivähoidosta ja korvatulehduksista.

Topi Junkkari

Pitihän se arvata: Räsänen haluaa löysätä sääntöjä.

Onneksi vaalikausi on aivan lopuillaan.

Kiinalaisen isoisän käännytys johtaa selvitykseen Maahanmuutto­virastossa

http://www.hs.fi/kotimaa/a1425617074234

QuoteSisäministeri Päivi Räsänen (kd) pyytää kiinalaisen isoisän keskiviikkoisen käännytyksen johdosta selvityksen Maahanmuuttovirastolta. Hän haluaa selvityttää, onko lainsäädäntöä tarpeen muuttaa sellaisissa tapauksissa, joissa työntekijän oleskelulupaa haetaan lähiomaiselle.

"Tässä [kiinalaismiehen] tapauksessa hallinto-oikeuskin oli samalla kannalla kuin Maahanmuuttovirasto. Se herättää kysymyksen, onko meillä tarvetta säädösten muuttamiselle", Räsänen sanoo.

Sisäministerin mielestä on tärkeää, että myös ulkomaalaisilla isovanhemmilla on mahdollisuus osallistua lastenlastensa elämään Suomessa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

MW

Quote from: Topi Junkkari on 07.03.2015, 00:24:11

Räsänen arvioi mistä saisi uuden/saman audin. Kaikki muu on toissijaista. On kyllä tosi harras.

l'uomo normale

Quote from: MW on 07.03.2015, 00:51:40

Räsänen arvioi mistä saisi uuden/saman audin. Kaikki muu on toissijaista. On kyllä tosi harras.

Uhraus ei ole liian vähäinen, jotta Suomi säästyisi sodomiittiliittojen hyväksymistä seuraavalta Korkeimman rangaistukselta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

MW

Se vaihe, kun politiikka muuttuu muka näennäisesti eri asioita ajavien ryhmien konsensukseksi, ja niiden etupiirien, verotusmandaattien, virkojen ja lahjusten ( + ___teistyöapurahat)  jakamiseksi kabineteissa, edeltää kaaosta ja/tai diktatuuria.

'Vasemmistolaiset' ovat näissä kuvioissa tomppeleita, joita käytetään hyväksi epäjärjestyksen aiheuttamiseksi.

Hyvinvointi loppuu yleensä siihen, paitsi niiltä jotka lähtivät ajoissa. Jyrki yritti mennä jo, ehtiikö Alex?

Lukekaa historianne. Teidät on ryöstetty, ja nyt...

EDIT: prospektina kaaoksen tai diktatuurin rinnalle nostaisin miehittäjän diktatuurin, eikä miehittäjällä ole hiusverkkoja.

Tämä ei ollut edes foliohattuista. Mahtaa olla karmeata sitten kaikkein haavoittuvimmille, mutta ainakin meillä on pari yliopistollista korkeasti oppineita vastustamassa jyrkästi, ja antamassa lausuntoja?

Hah, ne karkaavat vaikka Somaliaan ennen.

CaptainNuiva

Quote from: sivullinen. on 06.03.2015, 02:37:07
Quote from: CaptainNuiva on 05.03.2015, 22:00:18
Kiistät jo näemmä samalla sivulla tämän kirjoittamasi:
"Mielestäni se pitää hänelle antaa, vaikka hän selvästi lähestyy eläkeikää ja tulokertymän kannalta on laskennallisesti jo tappio"

Mikäs tappio oleskelulupa olisi, lähestyy eläkettä tai ei, jos et tässä muka tarkoita eläkkeen maksamista...Pieni piilososialistisi pukkaa näemmä väkisin esiin vaikka kuinka yrität sitä salailla  ;D

Yritän uida satimestasi, jotta saisit hieman lisää huvia.

Ajattelet selvästi minun väittäneen hänen olevan laskennallisesti tappio valtion kannalta ja nykyisten sosialistisen yhteiskunnan rakenteisiin perustuvien tukijärjestelmien kautta. Minä lasken kuitenkin laskut tulokertymän kannalta, joka ylittää kaikki järjestelmät. Se on ihmisen antama panos yhteiskunnalle kokonaisuudessaan ja hänen hyväkseen käytetty panos. Sosialismissa panokset tulevat suoraan valtion hyödyksi tai maksettavaksi. Kapitalistisissa järjestelmissä ne voi maksaa hyväntekeväisyysjärjestö, omat lapset tai muut läheiset tai ihminen itse omista säästöistään. Ainoa tapa, millä minä voisin kapitalistisessa järjestelmässä olla tavallisena kansalaisena maksajana, olisi rahan lahjoittaminen hyväntekeväisyysjärjestölle -- eli tässä tilanteessa vaikka vanhojen kiinalaisten Suomessa auttamiseen keskittyvälle järjestölle.

Jos tässä ei ollut huvia tarpeeksi, niin jatketaan sosialismista vielä hetki. Sosialismissa kaikki kuuluu valtiolle. Siten 30% tulovero tarkoittaa valtion lahjoittavan sinulle 70% verran yleissitovilla AY-liikkeen EK:n sopimilla sopimuksilla määrätystä rahasummasta. Se ei perustu mitenkään markkinatalouden toimintaan, eikä työn panokseen, eikä mihinkään muuhun kuin valtiolliseen suunnitelmaan, miten paljon kenellekin annetaan. Siten sen lisäksi, että sinun lapsesi eivät ole sinun, eivät sinun rahasikaan ole sinun. Ne ovat valtion. Onkin oikein sanoa, minä maksan lippuni Tapparan peleihin. Se tosin ei tarkoita, että maksaisit sen omilla rahoillasi, vaan valtion rahoilla. Tapparan pelin kustannuksistakin vain pieni osa tulee lipputuloista. Suurempi osa tulee kunnalta tukena ja valtiolta erilaisina avustuksina.

Jos ei ole markkinataloutta, sitä ei ole. Siksi myöskään ole ihme, että Suomessa jatkuvasti kutsutaan Kiinaa "superkapitalismiksi". Suomeen verrattuna jopa kommunismi, joka ei ole onnistunut ihan kaikkea salakauppaa ja yksityisyrittäjyyttä kitkemään, onkin sellainen. Isot pojat ovat jopa kertoneet Kiinassa olevan mahdollista rakentaa omalle tontille 120 neliön talo, vaikka se on mitoitettu vain 100 neliön talolle ja yleisasemakaavassakin sellaiseksi sovittu, jos suostuu maksamaan hieman lisähintaa -- joko pimeästi välikäsille tai suoraan virastoon. Suomessa poliittinen asuntolautakunta päättää, mitä rakennetaan ja mihin, ja laudatkin pitää olla leimattuja, ja säädöksistä ei voi joustaa millään rahasummalla tai perusteella. Jos poliitikot ovat suuressa viisaudessaan asian päättäneet olevan niin, se on niin -- ja sitä kutsutaan suunnitelmataloudeksi.

Sulla on hauska tapa napsia eri maista ja eri yhteiskunnista vain rusinat pullasta, näiden perusteella sitten luot kuvitelmasi Utopiasta jota ei ole missään eikä tule.
On turha ryhtyä tässä jankkaamaan jostain kaavoista ja siitä missä missä jossain saa rakentaa...Itse olen pistäytynyt äimistelmässä Jakartan slummia, siellä saa rakentaa kukakin miten lystää ("Suojelusta" tosin pitää maksaa kämpän koon mukaan) joeten se saattaisi olla ihanteellinen paikka teikäläisenkin asustella?
Ajattele, kukaan ei veroja tule kyselemään eikä tarvitse osallistua muiden tukiaisiin (Kunhan muista maksaa suojelusta) !
Jätehuollostakaan ei tarvitse maksaa !
http://natgeocreative.com/blogs/trash-fills-channels-between-raised-houses_1574983.jpg

On myös aika naivia luulla että pelkästään ilmoittamalla voisi hoitaa kaiken itse...Taikka naapurit, lapset,sukulaiset tai jotkut muut hoitavat mm.vanhukset/lääkäripalvelut niin että näin myös tapahtuisi...Ei todellakaan menisi aikaakaan kun tultaisiin vaatimaan että kun tässä on nyt elämäntilanne muuttunut niin kyllä kaupungin/valtion pitää auttaa/maksaa koska eihän ihmistä voida kadulle kuolemaan jättää.
Näin se menisi, ihan tasan tarkkaan.

Vaan miksipä et itse pistäsi pystyyn hyväntekeväisyysjärjestöä joka alkaisi hoitamaan asioit, rakentaisi vaikka moottoriteitä ihan hyväntekeväisyydestä?
Jaa mutta oliko niin että muiden kuuluu laittaa ne hyväntekeväisyysjärjestöt toimimaan rahoituksineen, ei sinun?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

sivullinen.

Quote from: CaptainNuiva on 07.03.2015, 01:30:06
Vaan miksipä et itse pistäsi pystyyn hyväntekeväisyysjärjestöä joka alkaisi hoitamaan asioit, rakentaisi vaikka moottoriteitä ihan hyväntekeväisyydestä?
Jaa mutta oliko niin että muiden kuuluu laittaa ne hyväntekeväisyysjärjestöt toimimaan rahoituksineen, ei sinun?

Minä en halua tehdä hyvää moottoriteille. Minusta niitä voitaisiin rakentaa "yksityisesti", jolloin se, joka tietä ajaa, maksaa. Niin niitä rakennetaankin kommunistisessa eli "superkapitalistisessa" Kiinassa. Suomessa ne rakennetaan suunnitelmatalouden kautta ns. "siltarumpupolitikoinnilla". Yli puolet Suomen moottoriteistä ei tule ikinä itseään maksamaan takaisin. Ne on rakennettu pelkästään rakentamisen ilosta eli koska moottoriteitä on helppo rakentaa työttömyyden torjuntakeinona ja siitä saa paljon huomiota.

Mutta, kuten olen jo kymmenen kertaa toistanut, ei valtion velkarahalla rakentama hanke ole ilmainen, vaan siinä on poltettu vuosikymmenien aikana kertynyt varallisuutta. Nyt se varallisuus on loppu. Pian ei enää rakenneta mitään teitä tai edes korjata vanhoja. Kun rahat ovat loppu, ne ovat loppu. Meidän on opittava selviämään huomattavan alemmalla elintasolla. Jakartan slummien kaltaisissa taloissa Suomessa ei selviä. Sitä olen jankannut myös. Suomessa kuollaan kylmyyteen. Tosin kylmyyteen ei ehdi kukaan kuolla, koska kuolee sitä ennen nälkään, eikä nälkäänkään ehdi kuolla, koska kuolee tauteihin, mutta kuolee joka tapauksessa. Niin se käy.

100 000 euron vakuutuksen vaatiminen voisi olla ratkaisu, jos talousjärjestelmämme olisi hyvässä kunnossa. Silloin sellaista ei kuitenkaan kukaan kysellyt. Nyt on rahat loppu, eikä vakuutukset tilannetta pelasta. Kiinalainen voi maksaa vakuutusmaksun viisumin saadakseen, mutta hoitoa hän ei sillä saa. Räsänen voi vielä "pelastaa" yksittäisiä henkilöitä pelastaakseen kannatustaan ennen vaaleja, mutta eivät yksittäiset ihmiset tule pitkäaikaisesti pelastetuksi, eikä Räsäsen toimia tulla tilanteen lauettua tulla hyvällä katsomaan. Kukaan ei pysty suojaamaan itseään tulevalta -- paitsi pakenemalla muualle.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Ari-Lee

QuoteMinä en halua tehdä hyvää moottoriteille. Minusta niitä voitaisiin rakentaa "yksityisesti", jolloin se, joka tietä ajaa, maksaa.

Olen tismalleen samaa mieltä. Autoilijoiden maksamat verot ja maksut ovat n. 7 miljardia/v. Joka viides veroeuro käytetään tiestön ylläpitoon. Potista menee 510,5 miljoonaa YLE:n ylläpitämiseen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tyger Tyger

Enpä olisi tehnyt edes accoa ellen olisi nyt lukenut Räsäsen keksintöä. Uutisointi on nyt kovasti sen sävyinen että kaadetaan lokaa viranomaisten niskaan, vaikka Räsänenkin on kyllä sanonut että lainsäädäntöä pitäisi muuttaa.

Näitä mummo- ja vaaripäätöksiä on tehty jo vuosikaudet, juurikin koska viranomaisille on hyvin läpinäkyvää että näissä on melkein aina kyse siitä, että se on ainoa tapa saada mummo tai vaari Suomeen. Kaikki muistavat varmasti menneiltä vuosilta parikin tapausta, joissa mummoja on käännytetty, ja sen takia kehitettiin ulkomaalaislakiin "Suomen kansalaisen muu omainen"-kaatoluokka, jota on onneksi sovellettu hyvin tiukasti. Laissa on muotoilu "perusteltua aihetta epäillä" että yritetään huijata viranomaisia, ja se on ihan hyvä sellaisenaan.

Se että näitä juttuja on ollut iät ajat mutta vasta nyt ministeri ja toimittajat kiinnostuvat kun kyseessä on kiinalainen isoisä, on mielenkiintoista sinänsä; vaikuttaa kovasti siltä, että koska kiinalaiset ovat ihmisten mielissä niitä "kivoja" maahanmuuttajia, toisin kuin venäläiset, niin ennakkoluulot ohjaavat, vaikka yhtä hyvin voisi miettiä, että siinä missä venäläinen mummo lapsia varmasti hoitaisi, kiinalainen isoisä ei varmasti. Lisäksi tässä perheessä on toinen puoliso ihan kantasuomalainen, jonka toimittajakaveri on varmasti kirjoittanut jutun. Kuvio on turvapaikanhakijoidenkin kohdalla tuttu.

Se miksi Suomessa asuvat perheet turvautuvat lain kiertämiseen mummojen ja vaarien tänne saamiseksi johtuu siitä että viisumilla voi oleskella vain osan vuodesta. Järkevin ratkaisu tähän olisi siis pidempiaikaisten tilapäisten "muu syy"-oleskelulupien säätäminen, jotka eivät oikeuta minkäänlaisiin palveluihin Suomessa, jotka eivät kerrytä asumisaikaa pysyvään lupaan tai kansalaisuuteen, ja joissa edellytetään voimassa olevaa sairasvakuutusta ja talletusta hakijan tilille, kuten opiskelijoilta edellytetään. Työtä tällä luvalla ei ehdottomasti saisi tehdä.

Se, saadaanko asiaan järkevä ratkaisu vaalien jälkeen, on sitten kokonaan toinen juttu. Työperäisistä luvista liikkuu valtava määrä disinformaatiota esim. tarveharkinnasta, mistä kirjoitan vaikka kokonaisen ketjun kunhan löydän täältä sopivan palstan sille.

Malla

Quote from: Tyger Tyger on 07.03.2015, 10:33:42
Järkevin ratkaisu tähän olisi siis pidempiaikaisten tilapäisten "muu syy"-oleskelulupien säätäminen, jotka eivät oikeuta minkäänlaisiin palveluihin Suomessa, jotka eivät kerrytä asumisaikaa pysyvään lupaan tai kansalaisuuteen, ja joissa edellytetään voimassa olevaa sairasvakuutusta ja talletusta hakijan tilille, kuten opiskelijoilta edellytetään. Työtä tällä luvalla ei ehdottomasti saisi tehdä.

Kuulostaa järkevältä ratkaisulta mutta: "paperittomien" ilmainen terveydenhuolto. Miten kummassa voidaan perustella, että paperilliselta mummolta tai vaarilta vaaditaan sairausvakuutus ja talletus tilille, mutta paperittomalta ei?

Tyger Tyger

Quote from: Malla on 07.03.2015, 10:49:12
Järkevin ratkaisu tähän olisi siis pidempiaikaisten tilapäisten "muu syy"-oleskelulupien säätäminen, jotka eivät oikeuta minkäänlaisiin palveluihin Suomessa, jotka eivät kerrytä asumisaikaa pysyvään lupaan tai kansalaisuuteen, ja joissa edellytetään voimassa olevaa sairasvakuutusta ja talletusta hakijan tilille, kuten opiskelijoilta edellytetään. Työtä tällä luvalla ei ehdottomasti saisi tehdä.

Kuulostaa järkevältä ratkaisulta mutta: "paperittomien" ilmainen terveydenhuolto. Miten kummassa voidaan perustella, että paperilliselta mummolta tai vaarilta vaaditaan sairausvakuutus ja talletus tilille, mutta paperittomalta ei?

Paperiton ihminen määritelmällisesti elää järjestelmän ulkopuolella joten en oikein tiedä miten järjestelmää voi rakentaa sellaiseksi että se ottaisi heidät huomioon. Terveydenhuolto on kokonaan toinen juttu enkä halua ottaa siihen kantaa.

foobar

Se että näitä juttuja on ollut iät ajat mutta vasta nyt ministeri ja toimittajat kiinnostuvat kun kyseessä on kiinalainen isoisä, on mielenkiintoista sinänsä; vaikuttaa kovasti siltä, että koska kiinalaiset ovat ihmisten mielissä niitä "kivoja" maahanmuuttajia, toisin kuin venäläiset [...]

Sanoman toimittaja ei tunne sympatiaa venäläisiä sen enempää kuin kiinalaisiakaan kohtaan. Sanoman toimittaja tuntee sympatiaa afrikkalaisia kohtaan, ja haluaisi kaikki Afrikan isoäidit ja -isät Suomeen, koska ideologiafetissi vaatii. Kiinalainen isoisä on maineeltaan tällaisessa pelissä paras, koska kiinalaisista on muodostunut suomalaisille mielikuva työtä pelkäämättöminä ihmisinä jotka eivät muodosta Suomelle poliittista uhkaa.

Venäläinen ei kelpaa enää veturiksi, eikä kukaan somalien näkemisen jälkeen muuta mieltään "oikeaan" suuntaan afrikkalaisen uutisaiheeksi valitsemalla. Siksi kiinalainen siis. Toimittajan tavoitteena on kuitenkin saada Suomi afrikkalaistettua, ja itseään elättämään kykenemättömien maahantuonnin kautta jotenkin paradoksaalisesti muutettua työläisten paratiisiksi. Jännä vaan, että siihen maskotiksi pitää ottaa joku, joka mahdollisimman vähän kuvastaa omaa tavoitetta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

tutkimus

Päivi Räsänen toimii niiinkuin on toiminut koko sisäministerikautensa eli luo lisää porsaanreikiä maahanmuutolle joka maksaa suomalaisille miljoonia.
Saa nähdä ehtiikö Päivi luomaan käytännön jolla suomen veronmaksajien niskoille laitetaan velvollisuus kustantaa yli 100 000 vanhalle mummolle ja papalle hyvä loppuelämä takuuueläkkeineen, asumistukineen ja sairaalahoitoineen kunhan suomessa asuvat lapset ensin kikkailevat muutaman vuoden niin että maksavat mummolle/papalle ainakin paperilla lapsenhoidosta.

Pappa ja mummihan voivat sitten antaa rahan heti käteisenä takaisin lapselleen ja hoidattaa itsensä suomalaisten laskuun suomen sairaaloissa heti ensimmäisestä päivästä lähtien samaan aikaan kun koko elämänsä veroja maksaneet suomalaiset vanhukset ovat käytännössä heitteillä kun ei ole rahaa.
Kun on vakituinen oleskelulupa muuutaman vuoden päästä niiin sitten vain takuueläke suomalaisten laskuun ja 60-vuotiaana tullut kuluttaa sitten suomalaisten verorahoja vaikka 90-vuotiaaksi saakka eli sairaalahooitoineen yhden Päivin suomeen hinkuvan maahanmuuttajan hinnaksi tulee 100 000 - 500 000 euroa.

QuoteSisäministeri Räsänen haluaa selvittää, pitääkö lainsäädäntöä muuttaa
Sisäministeri Räsänen haluaa selvittää, pitääkö lainsäädäntöä muuttaa

Sisäministeri Päivi Räsänen (kd) pyytää kiinalaisen isoisän keskiviikkoisen käännytyksen johdosta selvityksen Maahanmuuttovirastolta. Hän haluaa selvityttää, onko lainsäädäntöä tarpeen muuttaa sellaisissa tapauksissa, joissa työntekijän oleskelulupaa haetaan lähiomaiselle.

"Tässä [kiinalaismiehen] tapauksessa hallinto-oikeuskin oli samalla kannalla kuin Maahanmuuttovirasto. Se herättää kysymyksen, onko meillä tarvetta säädösten muuttamiselle", Räsänen sanoo.

Sisäministerin mielestä on tärkeää, että myös ulkomaalaisilla isovanhemmilla on mahdollisuus osallistua lastenlastensa elämään Suomessa.

He Zhijian odotti Helsinki-Vantaalla poliiseja lapsenlapsi Niko sylissään ja vakuutti, että hän yritti jäädä Suomeen tekemään töitä eikä nostamaan etuuksia. Vieressä hänen tyttärensä Liwen Heli Aakala.

Helsingin Sanomat kertoi torstaina kiinalaisen isoisän käännytystapauksesta.

Eläkeläinen He Zhijian. 62, haki oleskelulupaa työskennelläkseen lapsenlapsensa hoitajana tyttärensä suomalais-kiinalaisessa perheessä Riihimäellä. Perheen isä olisi maksanut hänelle siitä palkkaa.

Maahanmuuttovirasto hylkäsi hakemuksen. Viraston mukaan kiinalaismiehen tarkoituksena oli kiertää perhesidettä koskevia maahantulosäännöksiä näennäisen työpaikan avulla. Mies sai samalla kahden vuoden maahantulokiellon Suomeen ja muualle Schengen-alueelle.

Hän poistui maasta keskiviikkona poliisien saattamana.

Räsänen korostaa, ettei tuleva selvitys koske yksittäistä kiinalaismiehen tapausta vaan lainsäädännön tilaa yleisesti.

"En tiedä yksittäisestä ratkaisusta yhtään enempää kuin mitä olen Helsingin Sanomista lukenut. Ministerillä tai ministeriöllä ei ole toimivaltaa vaikuttaa yksittäiseen tapaukseen", hän sanoo.

Räsänen ei myöskään halua arvostella yksittäistä käännytyspäätöstä.

Hän kuitenkin ihmettelee sitä, että Maahanmuuttoviraston ratkaisuun näyttää vaikuttaneen se, ettei kiinalaisella isoisällä ollut lastenhoitoalan koulutusta tai työkokemusta.

"Kyllä isovanhempi on normaalitilanteessa pätevä hoitamaan lapsia. Pätevyys ei ole koulutuksesta kiinni", hän sanoo.

Räsänen kummeksuu myös sitä, että Maahanmuuttovirasto oli hylännyt työntekijän oleskelulupahakemuksen, vaikka Pirkanmaan TE-toimisto oli puoltanut myöntämistä omassa lausunnossaan.

"TE-toimistossa on usein tiukempi seula näissä asioissa kuin Maahanmuuttovirastossa", Räsänen sanoo.

Sisäministeri aikoo jättää selvityspyynnön alkuviikosta Maahanmuuttovirastolle. Hän pyytää siihen vastausta maaliskuun kuluessa.

Listataanpa tähän vielä Päivi Räsäsen täydellinen surkeus ministerinä:

-Hän sanoo ettei halua arvostella yksittäistä käännytyspäätöstä ja sitten arvostelee sitä
-Hän ajattelee koko asiaa tunteella eli tänä yhtenä ihmisenä eikä faktoina eli minkälaista miljardien meno-automaattia hän on luomassa jos tekee vääränlaisen ennakkotapauksen ja ohjaa maahanmuuuttovirastoa poliittisesti selvityksensä kautta ja media-haastatteluillaan toimimaan toisin kuin se toimi.
-Päivin mielestä maahanmuuttovirasto on toiminut väärin siksi hän pyytää selvitystä maahanmuuuttovirastolta.
-Päivi antaa toiminnallaan signaalia että maahanmuuttoviraston päätös on ollut väärä eli hän sisäministerinä käytännössä painostaa alaisiaan maahanmuuttovirastossa julkisuuden kautta.

Miksi Päivi Räsänen et pyydä selvitystä ELY-keskukselta että se ELY-keskus on toiminut niin löysästi että olisi antanut luvan?

Päivi Räsäsen puolueellisuus ja tietynlaisen päätöksen/käytännön saaminen aikaiseksi virkamiehia selvityspyynnöillä ja julkisuuden kauttta painostamalla näkyy nimenomaan siinä että hän ei pyydä selvitystä ELY-keskukselta ja kysy että pitäisikä ELY-keskuksen tiukentaa "kaikki tänne vaan" linjaansa joka ELY-keskuksiin on muodostunut 2012 jälkeen kun siivousliiikkeiden lobbauksen tuloksena Uudenmaan ELY-keskus lopetti tarveharkinnan Uudellemaalle töihin tulevilta siivoojilta koska siivousyritysten mukaan oli "työvoimapula" ja kun siivousyritykset näin ELY-keskukselle väittivät niin ELY-keskuksen virkamies näin päätti.
(Oikeasti ei tietenkään ollut mitään työvoimapulaa vaan siivousyritykset hausivat varmistaa että siivoojien palkkoja ei tarvitse korottaa vaan voi jatkossakin maksaa pelkkää työehtosopimuksen minimiä ja pilkkoa työvuorot pikku silpuksi)

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

jmm

Räsänen on ollut paljon tuhoisampi maahanmuuttoministeri kuin Thors. Thors oli niin härski ja yliampuva, että hän ei saanut ajamiaan asioita läpi. Räsänen taas on valehdellut vaalien alla ja julkisuudessa ja samaan aikaan ajanut Thorsin linjaa.

Ei voi kuin vain toivoa, että tuhopuolue KD katoaa suomen poliittiselta kartalta.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Maailmanmies

Quote from: Topi Junkkari on 07.03.2015, 00:24:11

Minusta Räsänen näkee tapauksessa ongelman samaan tapaan kuin minäkin. Kyllä Räsänen ymmärtää, että ei ole järkeä siinä, että rehellinen ja Suomelle harmiton tulija käännytetään kun taas somalirikollista ei saada lähtemään millään.  Varmasti voidaan kehittää vaihtoehtoja jossa viisumi myönnetään ilman oikeutusta sosiaaliturvaan. Tästähän tässä on kyse.

Muutenkin ihmettelen monen kanssahommalaisen tylyä asennetta kiinalaismieheen. Mieshän auttoi perhettä missä oli kiinalainen äiti ja suomalainen isä. Yhdistelmä joka toimii paljon paremmin ja on meille vaaraton toisin kuin suomalainen nainen ja afromies, tuo mokuttajien suosikki.

RP

Quote from: Maailmanmies on 07.03.2015, 19:00:03
Varmasti voidaan kehittää vaihtoehtoja jossa viisumi myönnetään ilman oikeutusta sosiaaliturvaan.
Tässä maassa oikeus toimeentulotukeen (ym.) on perustuslaillinen oikeus. Viimeistään siinä vaiheessa, kun isovanhempi on saanut pysyvän oleskeluluvan tai kansalaisuuden (ja tähän maahan on rakennettu työntekijän oleskelulupaa seuraava automatiikka, joka johtaa jompaan kumpaan, jos elää kokolailla siivosti muutamien vuosien ajan), häntä ei voida siihen turvautumisen nojalla maasta mitenkään poistaakaan.

QuoteMuutenkin ihmettelen monen kanssahommalaisen tylyä asennetta kiinalaismieheen. Mieshän auttoi perhettä missä oli kiinalainen äiti ja suomalainen isä. Yhdistelmä joka toimii paljon paremmin ja on meille vaaraton toisin kuin suomalainen nainen ja afromies, tuo mokuttajien suosikki.

Meillä ei ole ulkomaalaislaissa mitään pykälää joka tekisi eroa vaikkapa etnisen kiinalaisen ja arabin välille, tai pottunokan ja kansalaisuuden saaneen somalin. Jos pykäliä aletaan löysäämään, saamme tänne arvatenkin erityisesti venäläisiä babushkoja, mutta varmasti komean kirjon muiden kansalaisuuksien vanhuksia elätettäväksi.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Maailmanmies

Quote from: RP on 07.03.2015, 20:55:35
Quote from: Maailmanmies on 07.03.2015, 19:00:03
Varmasti voidaan kehittää vaihtoehtoja jossa viisumi myönnetään ilman oikeutusta sosiaaliturvaan.
Tässä maassa oikeus toimeentulotukeen (ym.) on perustuslaillinen oikeus. Viimeistään siinä vaiheessa, kun isovanhempi on saanut pysyvän oleskeluluvan tai kansalaisuuden (ja tähän maahan on rakennettu työntekijän oleskelulupaa seuraava automatiikka, joka johtaa jompaan kumpaan, jos elää kokolailla siivosti muutamien vuosien ajan), häntä ei voida siihen turvautumisen nojalla maasta mitenkään poistaakaan.

Missään ei sanota, etteikö tuota systeemiä voisi muuttaa.

QuoteMuutenkin ihmettelen monen kanssahommalaisen tylyä asennetta kiinalaismieheen. Mieshän auttoi perhettä missä oli kiinalainen äiti ja suomalainen isä. Yhdistelmä joka toimii paljon paremmin ja on meille vaaraton toisin kuin suomalainen nainen ja afromies, tuo mokuttajien suosikki.

Meillä ei ole ulkomaalaislaissa mitään pykälää joka tekisi eroa vaikkapa etnisen kiinalaisen ja arabin välille, tai pottunokan ja kansalaisuuden saaneen somalin. Jos pykäliä aletaan löysäämään, saamme tänne arvatenkin erityisesti venäläisiä babushkoja, mutta varmasti komean kirjon muiden kansalaisuuksien vanhuksia elätettäväksi.
Edelleen, tilastollisuus kunniaan. Sen maan kansalaiset jotka eivät hae turvapaikkoja ja työllistyvät hyvin voidaan palkita.

Se miten lait ovat nyt ei tarkoita, etteivätkö ne voisi olla tulevaisuudessa toisin.

sivullinen.

Meillä ei ole ulkomaalaislaissa mitään pykälää joka tekisi eroa vaikkapa etnisen kiinalaisen ja arabin välille, tai pottunokan ja kansalaisuuden saaneen somalin.

Siinä onkin isoja ongelmia. Lakiin pitäisi saada jotain kriteereitä, joilla ihmisen arvoa yhteiskunnalle voidaan arvioida.

Suurin ongelma ei kuitenkaan ole työviisumeiden tai muiden viisumeiden vähyys ja kriteerien puute; suurin ongelma on pakolaiset. Pakolaisen, joka tulee sotaa pakoon, ei pitäisi olla oikeutettu mihinkään pysyviin lupiin. Hänen on palattava heti kuin sota loppuu. Siten pakolaisten kohdalla koko suvun mukanaan kärrääminen -- "perheiden yhdistäminen" -- ei ole mitenkään perusteltua. Pakolaisella ei pitäisi olla oikeutta mennä naimisiin tai yrittää kotoutua yhteiskuntaan. Häntä ei ole tänne otettu kotoutumaan. Sitä vastoin, jos ihminen on muilla tavoilla tullut Suomeen, ja syystä tai toisesta jäänyt pysyvästi -- tarkoittaa vuosiksi --, on hän ihan erilainen tapaus. Silloin hänen kotoutumisensa on auttaminen on perusteltua; tosin siihen ei enää pitäisi olla alkeistason tarvetta, koska ihminen, joka on jo ollut maassa vuosia, ja todettu kyvykkääksi pysyvästi maahan jäämään, osaa jo aika paljon.

Merkittävä kysymys tämän kiinalaisisoisän kohdalla mielestäni onkin, millä perusteella hänen tyttärensä tuli maahan? Jos tytär on tullut maahan pakolaisena, muutan kantaani ja kannatan isoisän karkoitusta. Jos tytär on tullut maahan töihin tai opiskelemaan, ja hän on jo vuosia ollut itse osa suomalaista yhteiskuntaa eli kotoutunut, pysyn kannassani ja vastustan karkoitusta.

Maailmanmies

Quote from: sivullinen. on 07.03.2015, 23:13:09
Meillä ei ole ulkomaalaislaissa mitään pykälää joka tekisi eroa vaikkapa etnisen kiinalaisen ja arabin välille, tai pottunokan ja kansalaisuuden saaneen somalin.

Siinä onkin isoja ongelmia. Lakiin pitäisi saada jotain kriteereitä, joilla ihmisen arvoa yhteiskunnalle voidaan arvioida.

Suurin ongelma ei kuitenkaan ole työviisumeiden tai muiden viisumeiden vähyys ja kriteerien puute; suurin ongelma on pakolaiset. Pakolaisen, joka tulee sotaa pakoon, ei pitäisi olla oikeutettu mihinkään pysyviin lupiin. Hänen on palattava heti kuin sota loppuu. Siten pakolaisten kohdalla koko suvun mukanaan kärrääminen -- "perheiden yhdistäminen" -- ei ole mitenkään perusteltua. Pakolaisella ei pitäisi olla oikeutta mennä naimisiin tai yrittää kotoutua yhteiskuntaan. Häntä ei ole tänne otettu kotoutumaan. Sitä vastoin, jos ihminen on muilla tavoilla tullut Suomeen, ja syystä tai toisesta jäänyt pysyvästi -- tarkoittaa vuosiksi --, on hän ihan erilainen tapaus. Silloin hänen kotoutumisensa on auttaminen on perusteltua; tosin siihen ei enää pitäisi olla alkeistason tarvetta, koska ihminen, joka on jo ollut maassa vuosia, ja todettu kyvykkääksi pysyvästi maahan jäämään, osaa jo aika paljon.

Merkittävä kysymys tämän kiinalaisisoisän kohdalla mielestäni onkin, millä perusteella hänen tyttärensä tuli maahan? Jos tytär on tullut maahan pakolaisena, muutan kantaani ja kannatan isoisän karkoitusta. Jos tytär on tullut maahan töihin tai opiskelemaan, ja hän on jo vuosia ollut itse osa suomalaista yhteiskuntaa eli kotoutunut, pysyn kannassani ja vastustan karkoitusta.

Juurikin näin. Kiinalainen nainen muuten tulee Suomeen joko opiskelijana tai suomalaisen miehen vaimona (jota eivät mokuttajafeministit katso hyvällä)

Pakolaista eikä varsinkaan turvapaikanhakijaa tulisi mitenkään kotouttaa.

Fer

Googlailun tulos: näyttää valmistuneen Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Aviomies on sijoitusjohtaja, joten kai niillä olis varaa ollu maksaa palkkaakin lastenhoidosta.

Heq3

Tota noi. Katselin ja luin "juttuja" ja kuinka tulikaan mieleeni eräs juttu elämässäni kun olin merimiehenä. Joo, olin Putanissa, Etelä-Koreassa töissä ja kuinka sattuikaan, niin "ajauduin", nuori kun olin, Texas Streetille. Paikka on kuuluisa, kuin "Kädettömien baari" Bangkokissa, Thaimaassa. Tapasin erään Kim-nimisen missin ja juteltiin niistä näistä. Hän oli säästänyt 8000 dollaria, että pääsisi pois maasta suomalaisen miehen aviovaimona. - Oli ottanut selvää, että suomalainen merikapteeni kykenee siunaamaan avioon, jos mies on "siitä yhtä mieltä". En ollut "niin" rakastunut ja sillä sipuli. Hän vakuutti jäävänsä pois heti, ensimmäisessä eurooppalaisessa satamassa, jos vain veisin hänet pois. Hintana hän tarjosi tuota 8000 dollaria. Olisin voinut tämän tehdä, mutta moraalini sanoi toisin. Vasta nyt sain tietää, että 62-vuotta sitten perustettu laki, siis Korean laki, olisi tuominnut minut vankilaan, jos olisin toisen naisen kanssa joskus tulevaisuudessa ollut. Tämä oli yritys kusta silmään suomalaista merimiestä. 8000 dollaria oli iso raha Koreassa ja on sitä vieläkin. Silloin tajusin viimeinkin nk. ihmiskaupan. Itäblokin maat, puhumattakaan arabimaista tai afrikan maista ja joissa olen usein käynyt,  harrastavat tätä kauppaa vieläkin ja johon olen törmännyt usein. Rahalla saa ja rahalla pääsee. Hevosesta viis. Yök. Ihmettelen kovasti, jos eivät ko. hyysärit "muka" tätä tiedä ja antavat saman jatkua. Suomen hyysärit, ottakaa selvää asioista ammattilaisten kanssa, älkääkö vaivatko päätänne suojatyöläisten kanssa. - Kauko-Itä on samaa pashaa täynnä ja silti sinne tekee mieli, jopa päättäjiemme. No, onhan siellä hienot kelit ja lahjat sekä portot/ladyboyt/lesbot. Kiljusellekin löytyy jotain sekä Kontulalle, sale. Burma (nyk. Myanmar) on kiva paikka myös, kun oikein oivaltaa. - Tosin siellä ei hanhet lennä ilman rajoja, eikä ilman viisumiakaan. Kimmo, oliko se "poikittain"? Kyllä te tiedätte kumpikin, älkää väittäkö vastaan.

RP

Quote from: Maailmanmies on 07.03.2015, 22:07:48
Missään ei sanota, etteikö tuota systeemiä voisi muuttaa.

Teoriassa. Räsäsellä tosin ei ole pienintäkänä aikomusta moiseen.
Jos halutaan muuttaa perustuslakia tai pysyvän oleskeluluvan tai kansalaisuuden saantiehtoja, niin sitten muutetaan perustuslakia tai pysyvän oleskeluluvan tai kansalaisuuden saantiehtoja. Jos vain muutetaan edellytyksiä, millä voi saada työntekijän oleskeluluvan, niin sitten saa enemmän oleskelulupalaisia, ilman kiristyksiä muualle ulkomaalaislaissa, kansalaisuuslaissa tai sosiaalietuuksien myöntöperusteissa.

"Sitä saa, mitä tilaa". Räsänen haluaisi tilata lisää elätettäviä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Tuomas3

Pakolaisella ei pitäisi olla oikeutta mennä naimisiin tai yrittää kotoutua yhteiskuntaan.

Suomalaisella puolestaan tulee olla oikeus mennä naimisiin kenen tahansa täysi-ikäisen kanssa. Ulkomaalaisten kanssa avioituessa pitää kuitenkin huomioida vakavaraisuus ja kyky tarvittaessa elättää kumppani, ettei muiden suomalaisten tarvitse maksaa kustannuksia.

Kyseisessä isoisä-casessa perheen mies koetti vähentää omia kulujaan yhteiskunnan kustannuksella. Työlupaa ei voida antaa parin oman lapsen hoidon vuoksi. Mies olisi saanut verovähennykset maksamastaan palkasta, johon olisi voitu laskea myös ruoka- ja asuntoetu. Lopunkin palkan isoisä olisi voinut kuitenkin palauttaa takaisin miehelle kenenkään tietämättä, joskin siitä olisi mennyt pieni vero. Isoisä olisi päässyt julkisen terveydenhoidon piiriin, joka laskisi miehen kustannuksia huomattavasti. Matkalipuista säästyisi niin ikään, mutta se ei olisi yhteiskunnalta pois. Parin vuoden päästä isoisä pääsisi eläkkeelle ym. Oikea päätös mamuvirastolta; eihän isoisä tiennyt edes työaikojaan.