News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommakerho-Haltiala 2015

Started by J. Lannan haamu, 02.03.2015, 22:48:29

Previous topic - Next topic

Milloin mennään Haltialaan?

Kesäkuun 6. päivä lauantai
17 (53.1%)
Kesäkuun 13. päivä lauantai
22 (68.8%)

Total Members Voted: 32

Voting closed: 26.04.2015, 21:06:02

Tabula Rasa

Itsellä ei ole kuin pari pulloa vuosikertakiljua jota riittää vain maisteltavaksi pienenpienistä kupeista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Eino P. Keravalta

Onkos tässä Haltialaan enää reilut pari viikkoa?

Vielä ei ole kiirettä, mutta pikkuhiljaa saisivat kiljumaisterit etsiä ämpäreitään kaapin perältä..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

mannym

Mulla on tuota, sahtia käymässä. Saatan napata sitä tonkan mukaan maistiaisiksi.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Eino P. Keravalta

Hei.

Lapset ja nuoret ovat jälleen lähetelleet kirjeitä, kortteja ja piirustuksia Eino-sedälle ja kysyneet, että mitä kummaa siellä Haltialassa oikein sitten tehdään. Ja saako siellä olla kännissäkin?

Eino-setä siis kertaa tässä lyhyesti yleisen etiketin:

QuoteOn tiedusteltu, mitä näissä Haltialan tapaamisissa sitten oikein tehdään.

Haltialaan kokoontumisen jälkeen kuljemme jonossa Pottbackaan peltojen keskellä olevaan metsäsaarekkeeseen pienelle nyppylälle. Miehet kulkevat ensimmäisinä ja viimeisinä, naiset keskellä.

Pottbacka on pottunokkaisten suomalaisten "oma paikka". Siellä kokoonnumme ympyrään, kasvot ympyrän keskipistettä kohden. Lausumme yhteen ääneen tunnuslauseen "olen pottunokka Pottbackasta, ei muuta paikkaa näin rakasta." Sen jälkeen esittäydymme toisillemme netsinimellämme. Esittäytymisen aloittaa etukäteen valittu seremonianetsi. Hän kiertää ympyrän vastapäivään, kättelee jokaista netsiä ja kuiskaa tämän korvaan netsinimensä. Käteltävä ei tuossa vaiheessa paljasta omaa nimeään, vaan jokainen tekee sen ollessaan itse kättely- ja esittäytymisvuorossa, joka etenee vastapäivään.

Sitten seremonianetsi jakaa kaikille ympyrän netseille pahvimukit kouraan. Tämän jälkeen seremonianetsi kaataa jonkun netsin paikalle tuomasta muovikanisterista pahvimukin puolilleen kiljua. Kiljumukia pidetään vasemmassa kädessä. Kaikki tekevät oikealla kädellään salaisen tervehdyksen yhtäaikaa ( ellei joku tiedä salaista tervehdystä, se näytetään paikan päällä ). Sitten ne netsit, jotka eivät voi tai halua nauttia alkoholia, ottavat mukista suullisen kiljua ja sylkäisevät sen Äiti Maan huomaan. Näin he antavat kalliin kilju-uhrin. Sylkäistyään he sanovat yhteen ääneen: "kiljun lähde on isänmaa - näin se kiljun takas saa". Tämän jälkeen kiljua nauttivat netsit juovat kiljumaljan ja sen jälkeen sanovat yhteen ääneen: "totuutta mä aina etsin - se tekee musta kelpo netsin".

Nyt kaikki laulavat isänmaan kunniaksi kaksi ensimmäistä säkeistöä teoksesta "On suuri sun rantas autius".

http://www.youtube.com/watch?v=BRJOSUJi8aM

Tämän jälkeen on vapaata seurustelua.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Miniluv

Lapsille ja nuorille vielä lisähuomautus, että Haltialassa voi olla selvinkin päin.

Joku muutoslainen voisi printata nipun kannatuskortteja? Täältä ainakin on nimi tulossa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Eino P. Keravalta

Quote from: Miniluv on 31.05.2015, 18:50:36
Lapsille ja nuorille vielä lisähuomautus, että Haltialassa voi olla selvinkin päin.

Joku muutoslainen voisi printata nipun kannatuskortteja? Täältä ainakin on nimi tulossa.

Kannatuskortteja on ymmärtääkseni jaossa paikalla.

Ja toki selvänäkin saa osallistua, ei siinä mitään hävettävää ole. Joissakin kiljuämpäreissä on vain vettä, jota juodaan teatraalisesti irvistellen.

J. Lannan haamu

Tätä ei missään nimessä pitäisi kirjoittaa ääneen, mutta mikä surutilanne se olisikaan, jos 'kiljunkantaja' hyytyisi ja soihtu sammuisi matkalle!? Tänä(kin) vuonna kiljutonkka taitaa lähteä Kuopion Savosta...

Muistutan tässä myös tulentekoon liittyvästä asiasta, että ne, kenellä klapiloita on, ottakoot mukaan. Minä tuon kanssa jotain koivua ja laudanpätkää. Jääkaappi paikan päällä olisi kyllä todella hyvä, mutta toisaalta se kiva bistro on auki aika myöhään ja aukeaa anivarhain...

'Oi maa, voimaa, anna meidän vaeltaa...Kohti Haltialaa...'
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Tabula Rasa

Pitääkin jokunen halkokin napata mukaan. Vaan mitähän sitä grillailisi...

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Elemosina

Jää tämäkin Haltialan reissu sittenkin väliin.
Toivottavasti Haltialasta haltioituneet tunnelmoivat tunnelmiaan tänne muittenkin nautittavaksi  :-*
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

ikuturso

Quote from: Eino P. Keravalta on 31.05.2015, 18:01:34
Hei.

Lapset ja nuoret ovat jälleen lähetelleet kirjeitä, kortteja ja piirustuksia Eino-sedälle ja kysyneet, että mitä kummaa siellä Haltialassa oikein sitten tehdään. Ja saako siellä olla kännissäkin?

Eino-setä siis kertaa tässä lyhyesti yleisen etiketin:

QuoteOn tiedusteltu, mitä näissä Haltialan tapaamisissa sitten oikein tehdään.

Haltialaan kokoontumisen jälkeen kuljemme jonossa Pottbackaan peltojen keskellä olevaan metsäsaarekkeeseen pienelle nyppylälle. Miehet kulkevat ensimmäisinä ja viimeisinä, naiset keskellä.

Pottbacka on pottunokkaisten suomalaisten "oma paikka". Siellä kokoonnumme ympyrään, kasvot ympyrän keskipistettä kohden. Lausumme yhteen ääneen tunnuslauseen "olen pottunokka Pottbackasta, ei muuta paikkaa näin rakasta." Sen jälkeen esittäydymme toisillemme netsinimellämme. Esittäytymisen aloittaa etukäteen valittu seremonianetsi. Hän kiertää ympyrän vastapäivään, kättelee jokaista netsiä ja kuiskaa tämän korvaan netsinimensä. Käteltävä ei tuossa vaiheessa paljasta omaa nimeään, vaan jokainen tekee sen ollessaan itse kättely- ja esittäytymisvuorossa, joka etenee vastapäivään.

Sitten seremonianetsi jakaa kaikille ympyrän netseille pahvimukit kouraan. Tämän jälkeen seremonianetsi kaataa jonkun netsin paikalle tuomasta muovikanisterista pahvimukin puolilleen kiljua. Kiljumukia pidetään vasemmassa kädessä. Kaikki tekevät oikealla kädellään salaisen tervehdyksen yhtäaikaa ( ellei joku tiedä salaista tervehdystä, se näytetään paikan päällä ). Sitten ne netsit, jotka eivät voi tai halua nauttia alkoholia, ottavat mukista suullisen kiljua ja sylkäisevät sen Äiti Maan huomaan. Näin he antavat kalliin kilju-uhrin. Sylkäistyään he sanovat yhteen ääneen: "kiljun lähde on isänmaa - näin se kiljun takas saa". Tämän jälkeen kiljua nauttivat netsit juovat kiljumaljan ja sen jälkeen sanovat yhteen ääneen: "totuutta mä aina etsin - se tekee musta kelpo netsin".

Nyt kaikki laulavat isänmaan kunniaksi kaksi ensimmäistä säkeistöä teoksesta "On suuri sun rantas autius".

http://www.youtube.com/watch?v=BRJOSUJi8aM

Tämän jälkeen on vapaata seurustelua.

Ja muistakaa. Hommalaisen tunnistaa salaisesta käsimerkistä!
(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=90679.0;attach=38061;image)

Ikuturso mukana. Autolla tai mopetilla. Älkää tuoko liian hyviä alkoholeja. Pitää olla ajokunnossa la ilaha alla illalla.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Eino P. Keravalta

Emme tuo alkoholia. Se tuo meidät.

Mehud

"Ja muistakaa. Hommalaisen tunnistaa salaisesta käsimerkistä!"

Luulin, että heidät tunnistaa salaisesta esimerkistä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

dothefake

Jos kuolon enkeli ei meitä nappaa, niin Kymen ruhtinaat saapuvat paikalle jo vuorokautta ennen katumusharjoituksena viimekesäisestä myöhästymisestä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

qwerty

Quote from: Mehud on 08.06.2015, 21:23:22

Saisko tän vaikka privana...
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Eino P. Keravalta

Minut tunnistaa siitä, että olen ainoa, jolla ei ole pinkkiä nahkarotsia.

Mehud

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2015, 22:08:46

Mistä sinut voi sitten tunnistaa Hommalaiseksi, jos kaikilla Hommalaisilla on pinkit nahkarotsit.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Tabula Rasa

Quote from: qwerty on 08.06.2015, 21:40:20

Mikä salainen se silloin olisi jos sitä levitellään?

Maija Poppanen

Quote from: Mehud on 08.06.2015, 22:10:18

Mistä sinut voi sitten tunnistaa Hommalaiseksi, jos kaikilla Hommalaisilla on pinkit nahkarotsit.

Mä lähetän Einolle oman pinkin nahkiksen. Tosin, epäilen, että hällä olis sen jälkeen kaksi ja muilla ei yhtään.

Eino P. Keravalta

Quote from: Mehud on 08.06.2015, 22:10:18

Olen heidän keskellään, heidän joukossaan, yhtenä heistä.

Leijona78

Zeus sentään; te olette kaikki hulluja, minäkin olen. Kenties juuri siksi paikalle onkin tultava.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

qwerty

qwerty on messissä! :D

edit: Mennyt kuin noin 10 vuotta että tulen ulos kaapista. Nyt se tapahtuu! Luvattu mikä luvattu.
edit2: Noilla "joo" on käytännössä pakko...  Tästä ei voi perääntyä... Nähdään Haltialassa!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

JDwg

Olen ahkera lukemaan mutta laiska kirjoittelemaan Hommalla  :)
Tapaamisen paikka on niin lähellä kotimajaani ettei tällä kertaa voi jättää väliin. Pidetäänkö piknikki nyyttärit vai ostetaanko juomat pubista?
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

Eino P. Keravalta

Quote from: JDwg on 08.06.2015, 23:15:31
Olen ahkera lukemaan mutta laiska kirjoittelemaan Hommalla  :)
Tapaamisen paikka on niin lähellä kotimajaani ettei tällä kertaa voi jättää väliin. Pidetäänkö piknikki nyyttärit vai ostetaanko juomat pubista?

Kaiketi sekä että.

Mutta virallinen juoma on Spraitti.

Tabula Rasa

Spraitti on ainoastaan virallinen rakkausjuoma, ja vihan poikamiehethän eivät moisesta liene tietoisiakaan.

dothefake

Nyt on tullut syötyä korkeimimman oikeuden tuomarin kanssa. Viipurissa. Näin meillä riikollispiireissä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

koli

Sytytetäänkö alta vai päältä?
Mörökölli

Tabula Rasa

Quote from: koli on 08.06.2015, 23:47:25
Sytytetäänkö alta vai päältä?

Välillä välistä. Sen jälkeen muuta päälle.

ikuturso

Quote from: qwerty on 08.06.2015, 21:40:20

Tämä keskustelu on jo käyty. Lue tuolta eteenpäin:
https://hommaforum.org/index.php/topic,70528.msg1608238.html#msg1608238

Ei siinä, etteikö tuohon keskusteluunkin voisi lisätä jotain. Vaikka kuvauksen siitä eleestä. Oikeasta. Siitä salaisesta.
Kuvittelen tienneeni sen vuosi sitten koska kuvittelen kohdanneeni toisia hommalaisia. Ilmeisesti joku MiB-leffan tyylinen väläys on kuitenkin pyyhkinyt muistini tuolta osin. Tai sitten se on niin salainen, etteivät edes asianosaiset tiedä sitä. Mene ja tiedä...

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lumina

Meinasin unohtaa koko Haltialan.  Onneksi muistui mieleen!

Mihin aikaan porukka on saapumassa?

mannym

Jos kymen herrat ovat jo edellisenä päivänä paikalla, niin siellä on päivystys. Saavun itse n, puolen päivän kieppeillä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."