News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

"Sananvapaus ja uskonto" - M11 tilaisuuden videolla James, Kyuu ja Oula

Started by Lalli IsoTalo, 20.02.2015, 21:03:44

Previous topic - Next topic

Jari Leino

Quote from: Totti on 21.02.2015, 02:13:39
Quote from: Jari Leino on 21.02.2015, 01:10:32
Tuo oli parasta mitä me tällä ryhmällä ja etenkin tällä aikataululla pystymme toimittamaan.

Jos ei ole aikaa järjestää tällaista tapahtumaa asianmukaisesti, se pitää jättää tekemättä.

Aikataululla tarkoitin videoiden julkistamista 24 h sisällä tapahtumasta.

Minun mielestäni tapahtuma oli hyvin järjestetty ja erittäin onnistunut.

Siksipä totean, että Totti höpö höpö: sinua nyt vain kiukuttaa, kun Muutos tekee talkoohengessä teknisesti yhtä hyvää ja sanoman puolesta ylivoimaista settiä verrattuna sinun edustamaasi puolueeseen, jolla on sentään puoluetuet ja miljoonan viestintäbudjetti.

Totti yrittää, että mahdollisimman moni jättäisi nuo videot katsomatta.

Minä taas vetoan ihmisiin: älkää Totista välittäkö, vaan katsokaa itse ja muodostakaa oma mielipiteenne. Varsinkin kaikkien kirjallisuudesta kiinnostuneiden kannattaa katsoa Timo Hännikäisen haastattelu (linkki sigussani) ja puhe.

Ja mitä ihmisten ulkonäköön tulee, niin meillä nyt vain on tämä Muutos Looks -galleria. Siellä on monenlaista ja jokainen voi sieltä vapaasti valita itseään miellyttävän pärstän. Jätän ulkonäkökysymykset äänestäjien ratkaistavaksi. :)

dothefake

Totin viha-arvostelun täytyy kummuta vaikeasta traumasta, niin vääristelty se on. Toki sananvaoaus se on Totillakin. Me ollaan nyt erimieltä, sillä tilaisuus oli hyvä ja mielenkiintoinen. Ei ollut kahdessa tunnissa suvantokohtia ja aika meni kuin joutsenen siivillä. Myös videot ovat varmasti katsomisen arvoisia. Hyvä Lalli!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tykkimies Pönni

Quote from: Asra on 21.02.2015, 00:22:05
Katsoin todellakin koko videon. Pitkät olivat puheet sen puolesta, että pyllykuvat jees. Toisaalta ainakin jotkut nuoret tekevät jopa itsemurhia ihan verbaalisen kiusaamisen ajamana. Kyuu Eturauttia lainatakseni, "ne ovat vain sanoja".

Kuten puhujatkin tilaisuudessa sanoivat, sananvapaudesta huolimatta, loukkaavat sanomiset voivat olla mauttomia ja tehdä esittäjästään pellen.

Hieno tilaisuus, hienot puheenvuorot! Ei tylsiä hetkiä ollenkaan. Ainoa miinus oli vastaväittäjien harvat ja vaisut esitykset. Ehkä hekin ovat tulossa järkiinsä. 

Kyuu Eturautti

Quote from: Totti on 21.02.2015, 00:41:11
Puhujilla oli hyvin sekava ulosanti. Puheet oli harjoittelematta, puolittain improvisoituja ja epävarmoja.
Omalta osaltani ainakin kaikki puheeni ovat 100% improvisoituja. En kirjoita puheitani ylös koskaan.

Olen pikatarkistuksella 17 vuotta harjoittanut tilaisuuksien juontamista, mutta aina oppii jotain uutta. Niin se pitääkin mennä. Ja jos joku ei pitänyt sanomastani ja reagoi siihen foorumeilla, se on voitto. Täysi je ehta voitto.

Ja mitä ulkoasuuni tulee.. noh, olen jo vuosikausia sitten tehnyt itselleni selväksi, että "hei oikeesti, en minä ole hörhö" -irtiotoista kannattaa luopua. Jos minut mielletään - ilmeisen aiheellisesti - hörhöksi, sitten olen hörhö. Jos hassu hiustyyli tai oudot harrastukset ovat ainoa kritiikin asia mitä löytyvät, sanoisin että pullat ovat melko hyvin uunissa. Ja hyvät ihmiset, ei minusta tai tyylistäni tarvitse pitää. Ajatus yksin jo puistattaa tukan päästä. Ja poskilta.

P.S. Ihan pakko lisätä maksamaton mainos. Ns. virallisemmasta puvustuksestani vastaa tamperelainen, pieni isän ja pojan pyörittämä miesten pukuliike Kisälli-Puku. Suosittelen lämpimästi - katsokaa nyt miten fiksun ja filmaattisen minusta tekevät.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Lalli IsoTalo

Quote from: Kyuu Eturautti on 21.02.2015, 13:46:08
Omalta osaltani ainakin kaikki puheeni ovat 100% improvisoituja. En kirjoita puheitani ylös koskaan.

Leikkaamaton puhe kokonaisuudessaan on täällä: https://www.youtube.com/watch?v=rZU9ay0ATQ0. Video on toistaiseksi "piilotettu", eli sitä voi katsoa vain jos tietää osoitteen. Se ei näy googlehauissa. Äänityslaitteeni kompressoi puhetta niin paljon, että "nauhalta" kuuluu ylikorostettuna ääniä, joita livenä ei kuulu. Siksi leikkasin alkuperäisesitystä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

P.S. Ihan pakko lisätä maksamaton mainos.

Niin on. Kyuussa on energiaa, karismaa, uskallusta, tietämystä ja sillanrakennusominaisuuksia, joka vievät hänet vielä pitkälle, mitä hän sitten ikinä valitseekin tekemistensä pääkohteeksi.

Mutta tietenkin sitä voi vain tuijottaa tuota otsapantaa -- tai mikä sen nimi nyt sitten onkaan -- ja todeta, että pelle mikä pelle.

Kyuun paras assetti ei ole nuivuus, vaan harvinainen ja tärkeä kyky vedota terveen järjen argumenteilla suvaitsijoiden tunteisiin.

Ja tunteet ovat inhimillisen ihmiskunnan päätöksenteon tärkein kriteeri. Logiikka, rationalismi ja terve järki ovat suurimmalla osalla ihmiskunnasta olemassa vain sitä varten, että niillä perustellaan tunnepäätösten järkevyyttä.
— Missä N, siellä R

MW

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.02.2015, 14:29:19

Leikkaamaton puhe kokonaisuudessaan on täällä: https://www.youtube.com/watch?v=rZU9ay0ATQ0. Video on toistaiseksi "piilotettu", eli sitä voi katsoa vain jos tietää osoitteen. Se ei näy googlehauissa. Äänityslaitteeni kompressoi puhetta niin paljon, että "nauhalta" kuuluu ylikorostettuna ääniä, joita livenä ei kuulu. Siksi leikkasin alkuperäisesitystä.

Kiitos tästä, ja varmuuden vuoksi muustakin vapaaehtoistyöstäsi, en muista, olenko kiittänyt.

Tuleeko muidenkin puhujien osuudet?

Lemmy

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.02.2015, 08:14:17
En oikein pidä hyvänä käytöksenä toisten ihmisten ulkonäön arvostelua. Muutoksen piirissä toimii ihmisiä, jotka ovat ehkä originellin oloisia, mutta minusta se on vain piristävää, ettei meitä kaikkia ole veistetty yhdestä puusta.

Eikä tämä ole mikään Muutoksen yksinoikeus: onhan esimerkiksi demareilla Ilkka Taipale ja Erkki Tuomioja eikä vihreilläkään ole puutetta persoonallisista ihmisistä.

Ei nyt unohdeta Veltto Virtasta sentään, baskeriskandaalin jälkeen Kuyyn kissankorvat tuskin nostattaisivat kulmakarvoja...  ;D

Enemmän minussa ainakin herättää epäilyksiä kylmän kliininen ja sliipattu 'kokoomustyyli' kuin se, että ihminen esiintyy reilusti omana itsenään.

Poliittisia broilereita Dressmannin puvuissa riittää 13 puoleen tusinaan  :o
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

MW

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.02.2015, 14:41:44
P.S. Ihan pakko lisätä maksamaton mainos.
Ja tunteet ovat inhimillisen ihmiskunnan päätöksenteon tärkein kriteeri. Logiikka, rationalismi ja terve järki ovat suurimmalla osalla ihmiskunnasta olemassa vain sitä varten, että niillä perustellaan tunnepäätösten järkevyyttä.

Kyllä, juuri näin. Väittävät päätöksien syntyvän, ennen kuin päättäjä itsekään tietää. Vaatii itsekuria alistaa syntynyt päätös kriittiseen tarkasteluun, järkinäkökohdista. Niin sanotusti "laskea kymmeneen". Itse kullakin se kuri aina joskus pettää, syystä tai toisesta.

Kuyy on hommalla ollut verrattain näkymätön, toki tärkeä, taustavaikuttaja. Melko inspiroiva puhuja myös, näköjään.

P.S. Maksamaton mainos toimii: itselläni on myöhemmin tänä vuonna tilaisuus, johon ajattelin pukeutua, vaihteeksi. Käyn ainakin tarjouspyynnön tekemässä.

Maija Poppanen

En oikein pidä hyvänä käytöksenä toisten ihmisten ulkonäön arvostelua. Muutoksen piirissä toimii ihmisiä, jotka ovat ehkä originellin oloisia, mutta minusta se on vain piristävää, ettei meitä kaikkia ole veistetty yhdestä puusta.

Ei ole hyvää käytöstä, mutta mun tieni helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla.

Sekä Kyuu, että Oula puhuivat fiksuja, ja vaikuttivat vieläpä sympaattisilta, mutta sitten huomasin jääväni tuijottamaan partaa, tai hiuksia, enkä kuullut muuta.

Ulkonäölliset seikat vain ovat merkitysellisiä viestin perille saattamisen kannalta. Älkää lyökö viestintuojaa.

Originellius on kivaa, mutta politiikassa sillä pääsee vain originelliksi.

Miettikää miten pitkälle prettyboy-stubbi on päässyt tyhjien tynnyrien kuminalla.

Kyuu Eturautti

Normalisoimalla ulkonäköni saattaisin voittaa politiikassa, mutta menettää elämänilossa. Tuo on valinta, jossa minulla ei oikeasti ole edes kahta vaihtoehtoa. Toki jos kysymys olisi työelämästä, asia olisi eri: työpaikka voi säätää omat reunaehtonsa sille miten töissä pitää esiintyä. Vaan kun kysymys on kuitenkin ns. vapaavalintaisesta osasta elämää jonka suorittaminen ei ole välttämätöntä leivän saamiseksi pöytään, katson että valitsen paremmat yöunet.

Olen paikkani löytänyt ja kunnes parempi paikka löytyy tai ongelmia ilmenee, viihdyn täällä. Maija voi olla aivan oikeassa siitä, mikä hinta tästä on maksettava, mutta se on lopulta pieni hinta.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Trendkill

Enemmän minussa ainakin herättää epäilyksiä kylmän kliininen ja sliipattu 'kokoomustyyli' kuin se, että ihminen esiintyy reilusti omana itsenään.

Ei sen rähjäisen olemuksen vaihtoehdon tarvitse olla mikään sliipattu kokkari. Ja entä jos ihminen on "reilusti oma itsensä" kliiniseessä ja sliipatussa kokoomustyylissä?

Itse en koe tarvetta arvostella tyyppien ulkonäköä, kyllä Suomeen mahtuu monenlaista kulkijaa ja hiekkalaatikkoa. Kuitenkaan eduskunnassa nämä herrat eivät tule ensi kaudella olemaan, joten tässäkin mielessä asia ei paljon mieltä hetkauta.

PS: Hännikäisen olemus oli siisti. Ehkä se vain on joidenkin mielestä sitä juppityyliä.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Nautiluseläin

HYVÄ MUUTOS 2011 !!! Aivan loistavaa settiä taas kerran.

Dinosaurusten ja reliikkien pönötys on so last season. Muutos 2011 on ketterästi ajassa kiinni, ja tuoreella tavalla. Ei esitetä mitään vaan ollaan totta ja tarkastellaan tosiasioita omaan kokoluokkaan sopivalla tavalla. Hyvin kiinnostavaa.

En ota tässä kantaa itse aiheeseen, siitä ehditään keskustella myöhemminkin.

"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Lalli IsoTalo

Jotta tämä ei menisi omalta osaltani täysin hymistelyksi niin arvioin, että f-brändäys oman kuvan alla tuskin lisää Kyuun kokonaisäänimäärää. Jos Oula siistisi -- siis ei ajaisi vaan siistisi -- partansa, se tuskin vähentäisi kokonaisäänimäärää.
— Missä N, siellä R

Maija Poppanen

Kuyy:

Kysehän onkin loppuviimein siitä, kuinka kovasti sinne broileri-tehtaalle haluaa.

Kaikenmaailman tsykopaatit, ketkä ovat valmiita tuotteistamaan itsensä,  sinne pääsevät, ja kivat, persoonalliset ihmiset jäävät rannalle ruikuttamaan.

Paska paradoksi.

Oami

Eiköhän muutoksessa ole tilaa pukumiehillekin (Jarin lisäksi...!) niin että tervetuloa vaan mukaan. Jos asia on mielestänne hyvä, niin mitäpä olette itse valmiita tekemään sen eteen? Ja jos asia ei ole mielestänne hyvä, niin miksi edes viitsitte länkyttää?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Maija Poppanen

Quote from: Oami on 21.02.2015, 18:55:32
Eiköhän muutoksessa ole tilaa pukumiehillekin (Jarin lisäksi...!) niin että tervetuloa vaan mukaan. Jos asia on mielestänne hyvä, niin mitäpä olette itse valmiita tekemään sen eteen? Ja jos asia ei ole mielestänne hyvä, niin miksi edes viitsitte länkyttää?

Mä ajattelin, että se oli rakentavaa kritiikkiä...

Oon kyllä vähän kärkevä välillä, joten ehkä se näytti länkyttämiseltä.

Anteeksi,  jos niin.

Ernst

Quote from: Oami on 21.02.2015, 18:55:32

Pukumiehillä jos kenelläkään on mielestäni aihetta esiintyä Muutoksen ohjelman takana ja mielellään edessä. Kansanäänestys eli suora demokratia ei voi koskaan pelottaa sitä, jolla on kyky, taito, taho ja kansalaiskunto toimia joko politiikassa, liike-elämässä tai ammattialallaan.

Länkytys on joko pelkoa tai näköalattomuutta. Kummassakin tapauksessa tunnereaktio.  Minä ainakin kykenisin elämän niissä oloissa, jotka Suomen kansa olisi suoran demokratian keinoin suotaviksi säätänyt. Tuskin tänne enemmistö mitään paskastaniaa äänestäisi. Ja hyvää tekisi muutaman kerran vuodessa (Sveitsin tapaan) jokaiselle pohtia, miten menee kunnallinen, maakunallinen ja valtakunnallinen päätöksenteko. Pää ei tule kipeäksi, kun keskustelee naapurin kanssa. Yhteisö voi tiivistyä...

EDIT:

Erinomainen esimerkki, miten pari tavua voi muuttaa tai sotkea kirjoitetun viestin mielen ja merkityksen.  Katso ylilyöty osuus.

Paljonkohan näitä menee läpi huomaamatta...  :(
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Oami

Quote from: Maija Poppanen on 21.02.2015, 19:03:01
Mä ajattelin, että se oli rakentavaa kritiikkiä...

Oon kyllä vähän kärkevä välillä, joten ehkä se näytti länkyttämiseltä.

Anteeksi,  jos niin.

Eipä mitään, etkä ylipäänsä ollut mitenkään ensisijainen kommenttini kohde.

Noin yleisemmällä tasolla lisättäköön, että politiikka ylipäänsä on alkanut kyrsiä. Minulla on ihan oikeakin ammatti ja minä jopa pidän siitä. Syy sille että ylipäänsä olen politiikassa on se, ettei kovin paljon muitakaan ole ajamassa niitä asioita, joita haluan ajettavan. Jos Pirkanmaalle tulisi muutoksen lista täyteen ilman minua, vaikka sitten niitä Dressmann-mannekiineja mutta oikeilla ajatuksilla, niin ihan hyvin voisin tehdä sitä varten tilaa. Mutta eipä vaan näy joten näillä mennään.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Oiva Armas

Kyuu:n videon katsottuani ja tallennettuani - Goebbels reborn.
Liehulettihän laulaa komeasti ja taputukset tulee päälle (koneesta?).
Kai tämmöinen kissanrusetti kaulassa heiluva saarnamies on tulevaisuutemme.

Asiaahan poika toki puhuu.

Maija Poppanen

Quote from: M on 21.02.2015, 19:09:44

EDIT:

Erinomainen esimerkki, miten pari tavua voi muuttaa tai sotkea kirjoitetun viestin mielen ja merkityksen.  Katso ylilyöty osuus.

Paljonkohan näitä menee läpi huomaamatta...  :(

Juuri eilen editoin sanan parhaimmillaan, sanaksi parhaillaan. Suomi on vaikea kieli.

Kyklooppi

Quote from: Maija Poppanen on 21.02.2015, 17:40:54

Ei ole hyvää käytöstä, mutta mun tieni helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla.

Sekä Kyuu, että Oula puhuivat fiksuja, ja vaikuttivat vieläpä sympaattisilta, mutta sitten huomasin jääväni tuijottamaan partaa, tai hiuksia, enkä kuullut muuta.

Ulkonäölliset seikat vain ovat merkitysellisiä viestin perille saattamisen kannalta. Älkää lyökö viestintuojaa.

Originellius on kivaa, mutta politiikassa sillä pääsee vain originelliksi.

Miettikää miten pitkälle prettyboy-stubbi on päässyt tyhjien tynnyrien kuminalla.

Olen Maijan kanssa samoilla linjoilla,varsinkin Kyuu tuolla älykkyydellä ja puhelahjoilla,voi taivahainen jeesus
tekisi selvää jälkeä politiikassa kun riikkisen pakettia fiksattaisiin.
On tuhlausta heittää hukkaan potentiaalia vain sen vuoksi että habitus friikkaa,ei sillä mitään voiteta
Hävitään pelkastään,eli vähän huomiota äänenkäyttöön ja kuosi kuntoon niin alkaa tapahtua.
Eikö sen vuoksi että pääsee vaikuttamaan asioihin kannata vähän tinkiä,tulla pois sieltä mukavuus
alueeltaan?
Mutta vaikuttava kaveri todellakin,sellainen jota kuuntelee hyvin mielellään.
Ihmisjäte.

Maija Poppanen

Quote from: venla viitakoski on 21.02.2015, 19:39:45
Olen Maijan kanssa samoilla linjoilla,varsinkin Kyuu tuolla älykkyydellä ja puhelahjoilla,voi taivahainen jeesus
On tuhlausta heittää hukkaan potentiaalia vain sen vuoksi että habitus friikkaa,ei sillä mitään voiteta
Hävitään pelkastään,eli vähän huomiota äänenkäyttöön ja kuosi kuntoon niin alkaa tapahtua.
Eikö sen vuosi että pääsee vaikuttamaan asioihin kannata vähän tinkiä,tulla pois sieltä mukavuus
alueeltaan?

Kyuuhan olisi siis tosi hottis, jos sitä vähän stailais.

Totti

En oikein pidä hyvänä käytöksenä toisten ihmisten ulkonäön arvostelua.

Ei kukaan ole vaatimassa malleja politiikkaan. Kyse on sitä, että jos helposti voi antaa edustavamman kuvan itsestään, miksi niin ei tehdä?

Minulle on tähdellisen yhdentekevää jos Muutoksen edustajat haluavat olla renttuja. Yritän vaan anoppimaisella tyylillä vihjailla, että parempi suoritus olisi helppo jos joku puolueessa välittäisi myös julkisuuskuvasta.

Voi olla, että julkisuuskuva mielletään Muutoksessa pinnalliseksi asiaksi mutta fakta on, että tuskin kukaan meistä ostaisi yhtään mitään kauppiaalta, joka olemus on epäsiisti ja viestintä ei vakuuta. Miksi Muutos saisi vapaapääsyn tästä vaatimuksesta?

QuoteEikä tämä ole mikään Muutoksen yksinoikeus: onhan esimerkiksi demareilla Ilkka Taipale ja Erkki Tuomioja eikä vihreilläkään ole puutetta persoonallisista ihmisistä.

Onhan näitä. Soinikin on erittäin epäsiistin oloinen. Hän ei pese hiuksiaan, nenä- ja korvakarvat sojottaa joka suuntaan, housut roikkuu puolitangossa. Miksi Soini ei mene stylistille, joka pistää asiat kuntoon ja kertoo miten pukeudutaan ja siistiydytään.

Sanotaanko näin. Puolueen viestintä koostuu monesta osasta, joista yksi on ne henkilöt, jotka edustavat julkisuudessa. Jos julkinen viestintä on hätäisesti tehty ja puolueen edustajat ovat epäsiistejä, yleisölle jää huono kuva koko toiminnasta. Etenkin jos kehno viestintä jatkuu vuodesta toiseen, puolue on pysyvästi menettänyt uskottavuutensa.

Tämä ei suinkaan tarkoita, että pitäisi mennä kokoomuslaiseen Armani-tyyliin. Stubbin kiiltokuvamainen pinnallinen olemus edustaa taas sitä toista ääripäätä, joka vetoaa lähinnä Svenska klubbenin jäseniin.

Muutoksen menestys on, hyvästä viestistä huolimatta, ollut heikko koska kukaan ei ole halunnut tai ymmärtänyt organisoida toiminta ja ylläpitää uskottava suhde julkisuuteen. Tämä sananvapausseminaari oli vain yksi kompastuminen lisää sillä samalla korpitaipaleella, jolla Muutos on jo ollut monta vuotta. Se oli epäonnistuminen.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Kyklooppi

Quote from: Maija Poppanen on 21.02.2015, 19:51:46
Quote from: venla viitakoski on 21.02.2015, 19:39:45
Eikö sen vuosi että pääsee vaikuttamaan asioihin kannata vähän tinkiä,tulla pois sieltä mukavuus
alueeltaan?

Kyuuhan olisi siis tosi hottis, jos sitä vähän stailais.

Haha,no eikö vain?
Ihmisjäte.

Maija Poppanen

Eino P. Keravalta

QuoteMiettikää miten pitkälle prettyboy-stubbi on päässyt tyhjien tynnyrien kuminalla.

Miesmakuja on näköjään monia...  ;D
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Oiva Armas