News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-02-09 Abdirahim Husu Hussein sai sananvapauspalkinnon (yleinen Husu-ketju)

Started by Iloveallpeople, 09.02.2015, 19:18:01

Previous topic - Next topic

koojii

Quote from: Ajatolloh on 12.11.2019, 22:08:00

Käsittääkseni niillä on tarkoitus suojata lähinnä taksifirman intressejä eli kuljettajia ja yhtiöitä. Siksi kovin pitkää säilytysaikaa ei tarvita.

Kuljettaja toki tietää missä kamera(t) on(ovat), kentis jopa saa ne pelistä pois. Joten mihinkään "asiakkaaseen siemenet sisään ja multaan" skenaarioon niistä on lähtökohtaisesti heikosti apua muutenkin.

Uusilla mp4-pohjaisilla audiokoodekeilla hyvälaatuista hifi-ääntä saa tallennettua stereona 64 kilobitin sekunttinopeudella.

Äkkiseltään laskien 128 gigaiselle muistikortille mahtuisi 4444 tuntia ääntä kyseisellä äänenlaadulla. Se tuntimäärä tekisi 185 vuorokautta eli aika tarkkaan puoli vuotta.

Siihen puolen vuoden tallennusaikaan mahtuisi jo kaikenlaista husuttelua todella paljon.

Asiakkaiden kannalta tuo äänen tallentaminen taksissa on hyvin arveluttavaa. Jos taksissa joutuu esimerkiksi käymään jotain luottamuksellista keskustelua tai soittamaan jonnekkin sairaalan ajanvaraukseen ja henkilötunnuksen kertomaan. Sinne ne jäävät nauhalle epärehellisten husuttelijoiden hyödynnettäväksi.

Herranro47

Liekö Husu tavallaan vallalla olevan ideologian uhri.
Mies on halunnut ja tarvinut julkisuutta ja valtakunnan "the vähemmistöön" kuuluvana totta kai varhain huomannut, että sitä julkisuutta sekä sympatiaa oikeamielisiltä ihmisiltä saa parhaiten tällä rasismiulinalla. Ja parhaita rasismitarinoita totta kai ovat omakohtaiset kokemukset rasismista.
Jutut ovat paisuneet ja parantuneet kerta kerralta ja aina on valtamedia uskollisesti uutisoinut Husun sadut ja faabelit sen kummemmin niitä penkomatta. (Ja tässä kohden luulen, etteivät toimittajat ole loppupeleissä niin tyhmiä kuin miltä lopputulos on tupannut näyttämään. Husun tarinat ovat monta kertaa olleet lievästi sanottuna epäilyttäviä, että varmasti on lehtien toimituksissakin alahuulia imeskelty niiden kanssa. Husun juttujen tarkempi kaivelu kun toisaalta olisi tarkoittanut rasistista epäluuloa miestä kohtaan, niin mieluummin sitten vain uutisoitu hänen ulostulonsa ns "as is" pohjalta käyttäen usein sanamuotoja "Husseinin mukaan..." "Hussein kertoo..." etc)
Nyt kun kakka sitten vihdoin iski tuulettimeen ja miehen vanhempiakin juttuja (onneksi) on alettu katselemaan uusien silmälasien läpi, hieman luulen että Husu on aidosti aivan pihalla koko tilanteesta: miksi ihmeessä häntä nyt mäiskitään ja paiskitaan, eikä rasismin huutelukaan tunnu vaientavan kritiikkiä. Vuositolkulla hän on harrastanut tätä aivan samaa eikä lopputulos ikinä ole ollut tämä. Miksi nyt?

Fiftari

Nähdäkseni husu on vähän samankaltainen kuin muksu koulun pihalla, ärsyttää, ärsyttää ja sitten kun joku sanoo pahasti niin menee kantelemaan. Ja se miten hän ärsyttää on juurikin se että keksii tarinoita ja vetää rasismikorttia(sekä natsikorttia).

Tämähän ei tietenkään tee muuta kuin lisää ärsytystä ja saattaa jopa oikeasti kuulla palautetta toiminnastaan, joka tietenkin käännetään rasismiksi vaikka äänensävy olisi kylmän analyyttinen. Omilta tulee tietenkin selkään taputtelua koska kaikki muu olisi sen myöntämistä että rasismia myös keksitään tyhjästä. Onneksi sain ilokseni havaita että muutama kuplassa eläjä myös tuomitsi husun valehtelun ja että kansakunnan tietoon tuli myös valtamedian kautta se että näitä asioita myös keksitään. Anna husu palaa vain, tätä menoa rasismilla ratsastaminen saa niin järjettömät mittasuhteet että se romahtaa itsestään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

duc

Quote from: HDRisto on 13.11.2019, 07:24:03
Husun elämäkertakirjasta Iltalehden mukaan.
"Hussein sanoo elämäkertansa esipuheessa puhuvansa suoraan ja pyrkivänsä olemaan rehellinen ihminen, jonka sanoma tulee suoraan sydämestä.

Ehkä osakseni tullut elämänmatka maapallon laidalta toiselle on opettanut minulle, että teeskentely ei kannata. Ehkä totuudenpuhuminen kuuluu luonteeseeni. Tällainen minä olen, ajatelkoot muut mitä tahtovat, Hussein kirjoittaa".

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2db6fc2-7be2-403e-a065-2d81b4b7db92

Ehkä olen rehellinen enkä valehtele, tai jos sittenkin..ehkä.
Korostus alkuperäinen.

Husu valehtelee valehtelustaan. Kieltämättä houkuttelee diagnosoida hänet mytomaaniksi. Aineistoa löytyy riittävästi linssiluteeksi profiloituneesta, kun hän elämäkertakirjassaan, kaiken todennäköisyyden mukaan haamukirjoittajan sanoin väittää rehellisyyden olevan hänen luonteessaan. Valhetta valheen päälle. Voi voi voi.

On hänen jatkuva valehtelunsa sitten patologista, kulttuurista, uskonnollista, geneettistä tai what ever, hyvin hän on onnistunut leimaamaan viiteryhmänsä vastustajien silmissä. Jotenkin toivoisin, että epärehellisyys olisi vain Husun henkilökohtainen luonneominaisuus, mutta kun muslimien lainsäädäntöön kuuluu kiinteästi valehtelun kategorisoiminen viiteryhmän mukaan ja olen taipuvainen selittämään yksilöiden toimintaa kulttuuri- ja uskontopohjalta, toivoni ei ole suuren suuri. Husu näyttäytyy lähinnä typeränä poliitikkona, joka ei itse ymmärrä tekevänsä itsestään epäuskottavan.

Kun jää kiinni petoksesta, olisi suoraselkäistä lopettaa epäuskottava selittely ja luikertelu, mutta tämä henkilö ei toimi siten, vaan kuin niljakas käärme. Kaksihaarainen kieli vilahtelee suusta, kun hän puhuu. Tässä maassa ei valehtelijoita ole perinteisesti arvostettu. Husun puolustelijat, joita näyttää olevan onneksi julkisuudessa vain vähän, toimivat perinteisen suomalaisen tapakulttuurin vastaisesti kuten Husu itse.

Suomalaistuminen neljännesvuosisadassa on tältä henkilöltä epäonnistunut, mikä mielestäni on pettymys. Ähäkuteille toki päinvastoin se on tyytyväisyyden aihe. Lopputulos on, että Husua ei mielestäni olisi koskaan pitänyt ottaa Suomeen. Se oli virhe, joka olisi myönnettävä. Kun nöyryys kiistämättömien tosiseikkojen edessä puuttuu, tunnen surua ja vihaa, on perimmäinen syy tuohon puutteeseen lopulta mikä tahansa.  :'( >:(
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

ISO

Nauroin ääneen tuota husun väitettä omasta rehellisyydestään.

Surullisinta on, että husun valheet ehtivät saada paljon pahaa aikaiseksi vuosien ajan, ja se, että suvaitsevaisto on husua uskonut ilman minkäänlaista kriittisyyttä.

Miten aikuiset kouluttautuneet ihmiset voi olla noin helposti vietävissä kehitysmaalaisen toimesta.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Lalli IsoTalo

Quote from: duc on 13.11.2019, 09:53:14
Husu valehtelee valehtelustaan. Kieltämättä houkuttelee diagnosoida hänet mytomaaniksi.
...
On hänen jatkuva valehtelunsa sitten patologista, kulttuurista, uskonnollista, geneettistä tai what ever ...

Niin. Tällä yhdistelmällä ei ole vaikeaa päätyä tilaan jossa Husu on:

1. Somalia on maailman paskin maa.
- https://www.businessinsider.com/somalia-is-the-most-failed-state-on-earth-2013-7?r=US&IR=T

2. Somalien älykkyysosamäärä on 68 eli lievää kehitysvammaistasoa.
- https://new-iq-test.com/somalia-average-iq.html
Quote from: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00556Älyllisessä kehitysvammaisuudessa erotetaan lievä älyllinen kehitysvammaisuus (ÄO 50–69) ...

3. Somalien uskonto on maailman paskin.
Quote from: https://moralarc.org/why-islam-of-the-three-great-monotheistic-religions-one-did-not-go-through-enlightenment/... news cycle does not go by without a report of Islamic terrorists blowing themselves to smithereens, igniting car bombs and IEDs, shooting or stabbing so-called infidels and heretics, and cutting off the heads of or burning alive journalists and other innocents who happened to be in the wrong place at the wrong time.

4. Sukupolvia jatkunut serkkujen kanssa lisääntyminen ei ole helpottanut asiaa.
Quote from: https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriageChildren of first-cousin marriages may have an increased risk of genetic disorders[citation needed] and estimates are likely to be specific to particular populations in specific environments.

Suomi taas toisaalta on moneen kertaan valittu maailman parhaaksi maaksi.

Quote from: https://www.edunation.co/studyinfinland/blog/top-5-things-in-which-finland-ranks-highest-in-the-world/Top 5 Things in which Finland Ranks Highest in the World

On suuri mysteerin kiedottu arvoitus, miksi maailman paskimmasta maasta pitää välttämättä roudata väestöä 6000km pohjoiseen, maailman parhaaseen maahan. Tämä on yksi maailman käsittämättömimpiä väestönsiirtoja, ellei peräti #1. Maailman 8. ihme, jopa.

Siis WTF, Suomen hallitus, eduskunta, presidentti ja virkamiehet!

WTF?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

riposti

Quote from: ISO on 13.11.2019, 10:22:42
Nauroin ääneen tuota husun väitettä omasta rehellisyydestään.

Surullisinta on, että husun valheet ehtivät saada paljon pahaa aikaiseksi vuosien ajan, ja se, että suvaitsevaisto on husua uskonut ilman minkäänlaista kriittisyyttä.

Miten aikuiset kouluttautuneet ihmiset voi olla noin helposti vietävissä kehitysmaalaisen toimesta.

Husu on palkittu huumorimies, joten eiköhän mies ole ollut palkintonsa arvoinen.

QuoteVuoden asenteellisin mediateko -palkinto Yle Puheen Alille ja Husulle
Etnisten suhteiden neuvottelukunnan palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa.
- Husu ja Ali ovat viihdyttävillä keskusteluilla tehneet tutuksi kuuntelijoilleen, mitä maahanmuuttajataustaisena ja muslimitaustaisena on elää Suomessa: huumorin ja esimerkkien kautta he ovat kertoneet kohtaamistaan ennakkoluuloista. Huumorin avulla on kyetty avaamaan myös keskustelua rasismista - sen näkyvistä muodoista, kuten avoimesta vihapuheesta sekä rakenteellisesta syrjinnästä, joka monesti jää piiloon, toteaa neuvottelukunnan puheenjohtaja Päivi Nerg.
https://yle.fi/uutiset/3-7242148
15.5.2014

Paawo

Päivän HuSu-uutinen käsittelee taannoista rasistista vihakirjepostia. Artikkelin mukaan poliisin tutkimukset tukevat Husseinin kertomusta.

QuoteHELSINGIN poliisilaitoksen rikoskomisario Pekka Hätönen kertoo tutkinnan tilasta HS:lle sähköpostitse. Hätönen kertoo, että asiassa on esitutkinta kesken ja siitä tiedotetaan sen valmistuessa. Hätösen mukaan poliisin tutkimukset tukevat Husseinin kertomusta.

"Esitutkinnallisista syistä en voi kommentoida tarkemmin, mutta viime aikojen uutisoinnin valossa lienee syytä korostaa että asiassa on syytä epäillä rasistisella motiivilla tehtyä rikosta jonka asianomistaja kyseinen poliitikko on. Poliisin keräämä näyttö tukee asianomistajan kertomusta", Hätönen kirjoittaa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006305978.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=b1e23c4fd80057d75ea1aa03425208f0

Mikä mahtaa olla rikosnimike jota tässä tutkitaan? Kummallista että tässäkin casessa ensin piti antaa epäilysten rikonilmoituksen jätöstä aikansa velloa ennenkuin HS-toimittaja jutun kyhäsi kasaan.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Kemolitor

Kovasti asia kuohuttuu ympäri maata:
Rasismia eivoi voittaa valehtelulla

Helsinkiläisen kaupunginvaltuutetun Abdirahim "Husu" Husseinin (sd.) Twitter-viestistä alkanut sekava vyyhti purkautui, kun SDP:n valtuustoryhmä erotti tämän määräajaksi valehtelun ja siitä johtuvan luottamuspulan vuoksi. Taksinkuljettajana toimiva Hussein myönsi viimein maanantaina, ettei hänen tarinansa rasistisesti käyttäytyneen asiakkaan jättämisestä kyydistä moottoritien varrelle pitänyt paikkaansa.

Hän oli kirjoittanut tunnekuohussa siitä näkökulmasta, miten olisi toivonut toimineensa. Hussein ei kuitenkaan ottanut huomioon, että väitetty heitteillejättö oli taksifirmalle vakava asia ja johti lokitietojen selvittämiseen.

Husseinin viestittelyllä oli hyvät tarkoitusperät. Hän kertoi halunneensa herättää keskustelua ulkomaalaisten kuskien kohtaamasta rasistisesta häirinnästä. Hänen sepittämänsä tarina ja matkan varrella muuttuneet selitykset toimivat kuitenkin tarkoitusta vastaan. Husseinin käytös voi valitettavasti lietsoa lisää ennakkoluuloja ulkomaalaistaustaisia kohtaan.

Vaikka paikallispoliitikko mokasi pahemman kerran, itse asia ansaitsee huomiota. Husseinin taksiyrityksen Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen vahvistaa, että kuljettajiin kohdistetaan rasistista puhetta (Ilta-Sanomat 12.11.).

SDP:lle kohu on kiusallinen, mutta entistä rumemman siitä tekee puoluejohdon menettely. Kesällä tuore kansanedustaja Hussein al-Taee selvisi nuhteilla, vaikka jäi kiinni moninkertaisesta valehtelusta ja Husseinin viestejä paljon rankemmista teksteistä. Vaikutelmaksi jää, että SDP antoi kansanedustajalle kaiken mahdollisen tuen, mutta kunnallispoliitikko jätettiin vaille tukea.

SS (pääkirjoitus): Rasismia eivoi voittaa valehtelulla

kriittinen_ajattelija

Itse en ihan ymmärrä näitten kehitysmaalaisten pakonomaista tarvetta löytää rasismia kaikkialta, vaikka Suomessa on hyvin vähän rasismia. Minusta, se on vähän epäkunnioittavaa.

Jos itse olisin kuolemanhädässä ja kuolisin jos en saisi turvapaikkaa ja vaikka Japani ottaisi minut ja pelastaisi henkeni niin ei minulla olisi pokkaa alkaa itkeä siitä jos joku känninen japanilainen sanoisi metrossa "fuck you finn, go home" tai jos minua muuten syrjittäisiin jotenkin, kunhan henkeäni ei uhattaisi ja saisin elää rauhassa. En minä siitä uraa tekisi itselleni, että ratsastasin rasismilla uhriutumisella. Se olisi hyvin epäkiitollista ja epäkunnioittavaa.

Sitä välillä miettii, että oliko nämä rasismilla uhriutujat koskaan turvapaikan tarpeessa in first place. Jos on ollut kuolemanhädässä niin luulisi olevan suomalaisten "rasismi" pikkujuttu siihen verrattuna.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Lalli IsoTalo

Quote from: kriittinen_ajattelija on 13.11.2019, 11:12:22
Sitä välillä miettii, että oliko nämä rasismilla uhriutujat koskaan turvapaikan tarpeessa in first place. Jos on ollut kuolemanhädässä niin luulisi olevan suomalaisten "rasismi" pikkujuttu siihen verrattuna.

Kuolemanhätä - esimerkiksi sodan tai nälänhädän vuoksi - ei ole peruste myöntää turvapaikkaa täysi-ikäselle. (Ainoastaan "vaino" on se peruste. Toki kyllähän (hallituksen tms) suorittamasta vainosta voi seurata kuolemanhätä.)

Alle 18-vuotialle kriteerit ovat löysemmät, ja siksi iäkkäämätkin parta-mohammedit valehtelevat olevansa 17v. Puhavihreille iän tarkistaminen ei sovi, koska se oli epäkohteliasta tulokkaita kohtaan.

Ja sitten takaisin Husuun!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Ajattara

Itse en ihan ymmärrä näitten kehitysmaalaisten pakonomaista tarvetta löytää rasismia kaikkialta, vaikka Suomessa on hyvin vähän rasismia. Minusta, se on vähän epäkunnioittavaa.

Jos itse olisin kuolemanhädässä ja kuolisin jos en saisi turvapaikkaa ja vaikka Japani ottaisi minut ja pelastaisi henkeni niin ei minulla olisi pokkaa alkaa itkeä siitä jos joku känninen japanilainen sanoisi metrossa "fuck you finn, go home" tai jos minua muuten syrjittäisiin jotenkin, kunhan henkeäni ei uhattaisi ja saisin elää rauhassa. En minä siitä uraa tekisi itselleni, että ratsastasin rasismilla uhriutumisella. Se olisi hyvin epäkiitollista ja epäkunnioittavaa.

Etenkin kun se rasismi tuntuu tosiasassa olevan lähinnä satunnaista huutelua, jota aktivistien mukaan tapahtuu ihan koko ajan joka paikassa, mutta "tavallisten" mamujen mielestä vain harvoin.

(Tavallisilla mamuilla tarkoitan niitä, jotka keskittyvät elämään omaa elämäänsä, omaan työhönsä, perheeseensä jne, eikä etsimään rasismia joka helkutin katseesta tai katseen välttämisestä)
War is Peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.

Herranro47

Quote from: Ajattara on 13.11.2019, 11:29:45

Etenkin kun se rasismi tuntuu tosiasassa olevan lähinnä satunnaista huutelua, jota aktivistien mukaan tapahtuu ihan koko ajan joka paikassa, mutta "tavallisten" mamujen mielestä vain harvoin

Jaksanut btw ihmetellä vuosikausia, kuinka jumalattoman vähän mihinkään rasistiseen käytökseen oikeassa elämässä törmää, kun vertailukohdaksi ottaa tosiaan sen, että sen pitäisi "virallisen totuuden" mukaan olla niin hirmuusen arkipäiväistä ja joka paikassa läsnäolevaa tavaraa.
Luulisi, että kaltaiseni päivittäin Helsingin katuja eestaas koluava ihminen törmäisi vähän väliä paikalle kesken rasistisen aktin, mutta mahdottoman laihaksi on jäänyt saldo.

ismolento

Quote from: Roope2 on 13.11.2019, 08:08:37
Hussein osallistui syksyllä 2015 Iltalehden järjestämään maahanmuuttokeskusteluun. Keskustelussa Hussein kertoi joutuneensa pahoinpitelyn kohteeksi ihonvärinsä takia.

– Olen jopa herännyt sairaalassa, kun minua on lyöty pesäpallomailalla. Ainoa syy oli, että olen väärän värinen, Hussein kertoi.

Husseinin tarina on raju, mutta ei historian tuntien yhtään mahdoton Suomessa, jossa pesäpallo on kansallispeli, ja jossa mailoilla on tehty joskus muutakin kuin kunnareita.

Erikoista kyllä, sairaalassa heräämisestä tai pesäpallomailasta ei ole mitään mainintaa Husseinin elämäkerrassa Minä Husu, suomalialainen (Minerva Kustannus, 2017).

Mainintaa tapauksesta ei löytynyt IL:n keskustelun lisäksi mistään muualtakaan.

Jos henkilö jollain ihmeen tavalla päätyy suomalaiseen sairaalaan ja tulee siellä tajuihinsa, niin kyllähän poliisikin on kiinnostnut pesäpallomailan lyömäjäljestä, vaikka se olisi osunut kuinka kovaluiseen kalloon tahansa.

Edit: päiseen = luiseen

Jos tuo Husun sairaalareissu pesäpallomailalla tehdyn iskun jälkeen olisi totta, kyllä Vastuullinen Media olisi sitä pöyristellyt vähintäänkin viikon sen jälkeen. Ja nyt sitten koko jutusta ei löydy mitään todisteita.

Unlucky

Kylläpä tämä ketju on hetkessä täyttynyt Husuun kohdistuvalla vihaepäilemisellä, todisteiden vihavaatimisella ja yleisellä epäluulon vihalevittämisellä. Rikoslakia on selvästikin uudistettava, jotta mainittu vihahommailu saadaan loppumaan.

Kni

QuoteHusu Hussein valehtelukohussa – mikä on totuus väitetystä hirttosilmukasta? Poliisi: "Ihan oikea juttu kyseessä"

Helsingin poliisi on elokuusta asti tutkinut Husseinin ilmoittamaa viharikosepäilyä kaupunginvaltuustosta. Mies kertoi saaneensa kirjeen, jossa oli ohuesta narusta tehty hirttosilmukka ja rasistista tekstiä.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Pekka Hätönen kertoo, että rikosepäily on edelleen voimassa. Hätönen ei puhu osapuolten nimistä, mutta arvioi, että tutkinnan jatkamiseksi on perusteita.

– Tämä vaikuttaa meille siltä, että siinä on ihan oikea juttu kyseessä. Sitä tutkitaan vainoamisena ja laittomana uhkauksia, vaikka yksittäisenä tekona siinä olisi myös kunnianloukkauksen piirteitä, Hätönen sanoo.

Hätösen mukaan asianomistaja on toimittanut poliisille useita saamiaan viestejä. Poliisi on selvittänyt niiden alkuperää ja arvioinut, että tulokset tukevat uhrin kertomusta.

Jutun tutkinta alkoi verkkaisesti. Hätösen mukaan sitä on syytä nopeuttaa viimeaikaisen keskustelun johdosta.

– Yritämme kiirehtiä tutkintaa. Juttu on ollut hetken aikaa hiukan kodittomana, mutta aihe on saanut nyt paljon huomiota. Toivon, että parissa viikossa saadaan jotakin konkretiaa, Hätönen kertoo.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d44a29e-0c57-4309-b791-1c73d1faf422
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Sator Arepo

Etenkin kun se rasismi tuntuu tosiasassa olevan lähinnä satunnaista huutelua, jota aktivistien mukaan tapahtuu ihan koko ajan joka paikassa, mutta "tavallisten" mamujen mielestä vain harvoin.

(Tavallisilla mamuilla tarkoitan niitä, jotka keskittyvät elämään omaa elämäänsä, omaan työhönsä, perheeseensä jne, eikä etsimään rasismia joka helkutin katseesta tai katseen välttämisestä)

On juttuja, jotka ovat selkeästi rasismia tai sitten eivät, ja näiden välissä on iso harmaa alue. Suomalainen tapaa olla aika suorasanainen, jopa töksäyttelijä. Jos jotain sanomista on, sitä ei kääritä pumpuliin, ettei ulkomaalaisen herkkä hipiä tai Kunnia (tm) vain ottaisi osumaa. Toisaalta muuten ollaan hieman kylmiä, tai ainakin etäisiä. Monissa maissa tuollainen käytös menisi sinne harmaalle alueelle. Tavallinen mamu kohtalaisen hyvin työllistyneestä ryhmästä säätää kai yleensä odotuksiaan ihmisten suhteen aika nopeasti. Aktivistit, tai omiin piireihinsä käpertyneet, heidän välittämänsä tiedon varassa olevat vähemmistöt ovat vähän toinen juttu. Jokaista huutelua, niin oikeita kuin husuiluita, märehditään yhdessä. Joka ikinen kalsea suomalainen, jota vituttaa marraskuinen räntäsade, tulkitaan rasistiksi, joka nyt ei vain viitsinyt tai uskaltanut alkaa rähjäämään. Tuloksena sitten se, että täällä on hurjasti "koettua rasismia", mikä tietysti lietsoo aktivistit entistä suurempaan kiihkoon ja antaa Husun kaltaisille mytomaaneille mainion toimintaympäristön. Eräänlainen ikiliikkuja.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?

Ajattara

Quote from: Kni on 13.11.2019, 12:16:57

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Pekka Hätönen kertoo, että rikosepäily on edelleen voimassa. Hätönen ei puhu osapuolten nimistä, mutta arvioi, että tutkinnan jatkamiseksi on perusteita.

– Tämä vaikuttaa meille siltä, että siinä on ihan oikea juttu kyseessä. Sitä tutkitaan vainoamisena ja laittomana uhkauksia, vaikka yksittäisenä tekona siinä olisi myös kunnianloukkauksen piirteitä, Hätönen sanoo.

Hätösen mukaan asianomistaja on toimittanut poliisille useita saamiaan viestejä. Poliisi on selvittänyt niiden alkuperää ja arvioinut, että tulokset tukevat uhrin kertomusta.

Hätönen onkin jo tuttu hommalla, vihreä poliisi joka tutki  Mäenpään, Räsäsen ja Al-Taeen  puheita.

ämpee

Itse en ihan ymmärrä näitten kehitysmaalaisten pakonomaista tarvetta löytää rasismia kaikkialta, vaikka Suomessa on hyvin vähän rasismia.

Kyseessä on vajakkien toimesta suorastaan väkisin käteen työnnetty universaali vapaudut kaikesta vastuusta-kortti, jolla voi selittää aivan kaiken negatiivisen rassissteista johtuvaksi.
Lisäksi kortti tarjoaa selityksen silloinkin kun rassissmia ei edes ole ollut, sillä sitä on joskus ollut.
Ainoastaan mielikuvituksen rajallisuus rajoittaa kortin pelaamista.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

foobar

QuoteJutun tutkinta alkoi verkkaisesti. Hätösen mukaan sitä on syytä nopeuttaa viimeaikaisen keskustelun johdosta.

– Yritämme kiirehtiä tutkintaa. Juttu on ollut hetken aikaa hiukan kodittomana, mutta aihe on saanut nyt paljon huomiota. Toivon, että parissa viikossa saadaan jotakin konkretiaa, Hätönen kertoo.

Käsitelläänkö rikosilmoitustasi verkkaisesti? Hyökkää kansanryhmiä vastaan mediassa omasta päästäsi keksimilläsi jutuilla ja aiheuta siinä sivussa työnantajallesi valheillasi mainehaittaa ja a vot, poliisi onkin hetken kuluttua sutjakka apurisi imagonpuhdistuskampanjassasi.

Vähän epäilen ettei homma toimisi näin nuivan pottunokan moista yrittäessä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

internetsi

Pravda kirjoitti, että Hutsusta oli tulossa esimerkki ja roolimalli matunuorille (lue=kehitysmaanuorille). Caustin suuruus onkin juuri tässä. Matuilussa ja mokutuksessa on samanlaisia piirteitä kuin jehovilla. Kyseisessä uskonnossa se suurin ja tavoiteltavin juttu elämässä on päästä jehovayhteisössä pitkälle. Viimeksi katsomassani jehovadokkarissa joku jehova oli innoissaan, kun oli päässyt jehovien Suomen pääkonttoriin töihin, talkkariksi. Normaali ihminen katsoo, että mitä kettua, mitä erinomaista on olla talkkari, kun taas jehovat arvostaa, koska on pääkonttorissa töissä. Sama malli on tässä Hutsun osalta. Vajakkien ja mokuttajien mielestä Hutsu on menestynyt ja esimerkillinen, kun on päässyt ihan telkkariin, radioon, konsultiksi ja valtuustoonkin asti sekä hänelle sattuneet ikävät asiat ovat valtamedian uutisia. Vajakkikuplaa voi verrata jehovakuplaan. Normaali ihminen miettii, että onko tuo nyt sitten menestyjä, kun on ollut suojatyöpaikoissa ja päässyt telkkariin ruikuttamaan rasifismista.

Näissä kulteissa tosiaan se suurin ja tavoiteltavin juttu on sen oman kultin sisällä. Ja se on koko elämä. Jehovalapsille kerrotaan, kuinka pitää ahkerasti palvoa valtakunnansalille jehovaa, kiertää ovilla ja seistä lehtitelineenä asemalla, jotta voi päästä jopa pääkonttoriin (talkkariksi). Haittamatujen kultissa, erityisesti somalien kohdalla, on näemmä se tavoiteltavin juttu olla kuin Hutsu: ruikuttaa rasifismista. Varmaan myös matulapsille hehkutetaan, kuinka pitää kitistä, nillittää, tuoda omaa matuuttaan esille joka asiassa, niin sitten voit joskus päästä punikkien listalta valtuustoon tai päästä radioon tekemään ohjelmaa.

Suomeen on syntynyt tällaisia kultteja, jossa niihin kuuluvien ihmisten koko elämä rakentuu kulttiin. Jehovilla se on oma jehovanpalvonta ja vajakeilla/matuilla on kaikki haittamaahanmuuttoon perustuva puuhastelu, rasifismista ruikuttaminen ja oman matuuden esilletuonti. Tuollaisessa kultissa saa tosiaan arvostusta sillä, kun jehova antaa Tuusulanväylän bussipysäkillä olevalle Herätkää!-lehden ja käännyttää hänet jehovantodistajaksi, se on kova juttu. Samalla tavalla vajakkikultissa on kova juttu, kun näyttää rasifistille kamelin munat ja jättää rasifistin kyydistä Tuusulanväylälle. Like a boss!

Media, joka koostuu vihervassareista melkein kokonaan, on lähtenyt mukaan tähän vajakki- ja matukulttiin. Asia olisi verrannollinen siihen, jos valtamediassa olisi ollut uutinen, kuinka jehovan todistaja käännytti jonkun Tuusulanväylän pysäkillä, wow! Jehovat eivät kuitenkaan ole samassa asemassa. Jos jehovan käännytysjuttu paljastuisi kusetukseksi, niin kyllä oman kulttinsa sisällä olisi suuri skandaali. Siellä tuollaisesta kusetuksesta nousisi hirveä haloo. Valtamediaan se ei päätyisi, normi-ihminen ei tietäisi siitä mitään. Hutsun juttu päätyy valtamediaan, koska valtamedia on mukana vajakki- ja matukultissa, joten tieto asiasta leviää myös normaaleille kaduntallaajille. Someaikana siitä ei voi oikein jättää uutisoimatta ja muutenkin media rakastaa skandaaliuutisia.

Nähtäväksi jää se, menetteekö Hutsu nyt kokonaan mediatilansa tämän jälkeen. Yleensä median hirviöksi nostamaa henkilöä lynkataan viikko, jonka jälkeen ei kuulu mitään. Esimerkkinä vaikka Saul Schubakin "heikompi aines". Kohu ja unohdus. Parempi vertaus olisi Fahad Firas "olen 17 vuotias ja voin todistaa sen", koska hän oli median kanssa "samalla puolella". Viikko kohistiin, sen jälkeen ei mitään. Hutsu on kuitenkin päässyt mediaan useasti, nyt varmaan ehkä kuukauden pari miettii seuraavaa valettaan, ennen kuin jatkaa. Mielenkiintoista on nähdä se, ignooraako media Hutsun, jatkaako samalla mallilla vai jääkö jonkinlaiseen välitilaan.
Lohjan persut

Kapseli

Quote from: ämpee on 13.11.2019, 12:42:47
Itse en ihan ymmärrä näitten kehitysmaalaisten pakonomaista tarvetta löytää rasismia kaikkialta, vaikka Suomessa on hyvin vähän rasismia.

Kyseessä on vajakkien toimesta suorastaan väkisin käteen työnnetty universaali vapaudut kaikesta vastuusta-kortti, jolla voi selittää aivan kaiken negatiivisen rassissteista johtuvaksi.
Lisäksi kortti tarjoaa selityksen silloinkin kun rassissmia ei edes ole ollut, sillä sitä on joskus ollut.
Ainoastaan mielikuvituksen rajallisuus rajoittaa kortin pelaamista.
Juuri näin. Tällä kortilla on myös ennaltaehkäisevä vaikutus. Kun koko elämä menee rasismista kärsimiseen niin kukaan ei vaadi eikä oleta sellaiselta ihmiseltä mitään. Tuet juoksee ja jokaisesta kädennostosta vyötärön yläpuolelle kirjoitetaan selviytymis- ja sankaritarinoita.

Työkkäri ei härnää eikä kela kysele vippaskonstien perään. Jos itse kyselet työhalujen perään niin rasismi.

Viimeinen suomalainen

Quote from: foobar on 13.11.2019, 12:43:00
QuoteJutun tutkinta alkoi verkkaisesti. Hätösen mukaan sitä on syytä nopeuttaa viimeaikaisen keskustelun johdosta.

Käsitelläänkö rikosilmoitustasi verkkaisesti? Hyökkää kansanryhmiä vastaan mediassa omasta päästäsi keksimilläsi jutuilla ja aiheuta siinä sivussa työnantajallesi valheillasi mainehaittaa ja a vot, poliisi onkin hetken kuluttua sutjakka apurisi imagonpuhdistuskampanjassasi.

Vähän epäilen ettei homma toimisi näin nuivan pottunokan moista yrittäessä.

Jep, vrt. case Halla-ahon saamat tappouhkaukset. Taisi käydä kuin Ruåttissa Palmen murhatutkimuksille...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Näkkileipä

Vaihtoehtoinen selitys...
Koska Husua on rangaistu, jopa tavallista kovemmin median toimesta ja myös erotettiin puolueesta määräajaksi, eikä hän vain jäänyt "sairauslomalle" niin tuli sellainen outo ajatus mieleeni,  että Husu puhuukin totta tuosta taksi & rasisti tapauksessa. Mutta koska se rasisti ei ollutkaan persu, vaan jonkun toisen puoleen edustaja ja/tai joku muu korkeamman tason henkilö, joka saattaa olla myös suvaitsevaisuuden esikuva, jonka maine ja työpaikka olisi mennyttä. Siksi mitään taksin turva-videoita ei löydy, eikä tulla löytämään ja se selittäisi myös senkin, että Husulla olisi kuitti todisteena taksimatkasta.

HDRisto

"Hätönen onkin jo tuttu hommalla, vihreä poliisi joka tutki  Mäenpään, Räsäsen ja Al-Taeen  puheita".

Kumma kun ei ketään muuta niistä 50 koulutetusta tähän joutanut.
Mutta onhan se hyvä että lopputulos on selvillä, nyt vain kehitellään kavereiden kesken sopivat tutkimustulokset.

nollatoleranssi

Quote from: Näkkileipä on 13.11.2019, 14:31:27
Siksi mitään taksin turva-videoita ei löydy, eikä tulla löytämään ja se selittäisi myös senkin, että Husulla olisi kuitti todisteena taksimatkasta.

Nauhoitusten idea on tutkia nopeita rikoksia mm. taksikuskien pahoinpitelyitä ja asiakkaiden maksamatta jättämistä. Ei niitä ole ideana säilyttää viikkoja Husujen tarinatuokioiden takia. Muutenkin taksissa voi helposti tulla yksittäisiä sanallisia tilanteita kenelle tahansa kuskille.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

QuoteHusu Hussein valehtelukohussa – mikä on totuus väitetystä hirttosilmukasta? Poliisi: "Ihan oikea juttu kyseessä"

Jutun tutkinta alkoi verkkaisesti. Hätösen mukaan sitä on syytä nopeuttaa viimeaikaisen keskustelun johdosta.

Juttujen tutkinta voi viivästyä monesta syystä mm. koska on raiskauksia ja muita kepposteluita tutkittavana tai sitten on muitakin syitä. Hyvin yleisiä muita syitä ovat mm. rikosta on hyvin vaikeaa ratkaista nykyisten tietojen perusteella tai poliisi epäilee onko mitään rikosta tapahtunut.

Tässä tapauksessa jutun tutkinnasta puhuu vihapuhepoliisin johtaja Pekka Hätönen. Vihapuherikokset ovat prioriteettilistalla hyvin korkealla oman poliisiyksikön takia eli ne menevät monien törkeiden rikosten tutkinnan ohi tuon takia. Voidaankin hyvin ajatella, että tutkinnassa ei ole tapahtunut mitään edistystä ja koko tapaus on siirretty sivuun, koska ei ole ketään epäilyä ja todisteet eivät johda minnekkään muualle kuin Husu käsiin.
Kriitikon varjo -blogi

Ajattara

Quote from: nollatoleranssi on 13.11.2019, 15:57:25

Nauhoitusten idea on tutkia nopeita rikoksia mm. taksikuskien pahoinpitelyitä ja asiakkaiden maksamatta jättämistä. Ei niitä ole ideana säilyttää viikkoja Husujen tarinatuokioiden takia. Muutenkin taksissa voi helposti tulla yksittäisiä sanallisia tilanteita kenelle tahansa kuskille.
Mutta tapaus sai valtakunnallista julkisuutta heti seuraavana päivänä (ehkä..tapahtumapäivä on tosin vaihdellut useamman kerran), joten kyllähän tallenteet olisi voitu säilyttää siihen asti, että selviää onko tapauksessa enemmänkin tutkittavaa.

nollatoleranssi

Quote from: Roope2 on 13.11.2019, 08:08:37
Hussein osallistui syksyllä 2015 Iltalehden järjestämään maahanmuuttokeskusteluun. Keskustelussa Hussein kertoi joutuneensa pahoinpitelyn kohteeksi ihonvärinsä takia.

– Olen jopa herännyt sairaalassa, kun minua on lyöty pesäpallomailalla. Ainoa syy oli, että olen väärän värinen, Hussein kertoi.

Husseinin tarina on raju, mutta ei historian tuntien yhtään mahdoton Suomessa, jossa pesäpallo on kansallispeli, ja jossa mailoilla on tehty joskus muutakin kuin kunnareita.

Erikoista kyllä, sairaalassa heräämisestä tai pesäpallomailasta ei ole mitään mainintaa Husseinin elämäkerrassa Minä Husu, suomalialainen (Minerva Kustannus, 2017).

Mainintaa tapauksesta ei löytynyt IL:n keskustelun lisäksi mistään muualtakaan.

Jos henkilö jollain ihmeen tavalla päätyy suomalaiseen sairaalaan ja tulee siellä tajuihinsa, niin kyllähän poliisikin on kiinnostnut pesäpallomailan lyömäjäljestä, vaikka se olisi osunut kuinka kovaluiseen kalloon tahansa.

Edit: päiseen = luiseen

Tämä on hyvin mielenkiintoinen juttu, että Husu keksi jo tuolloin tarinan omasta pahoinpitelystään ja mitään todisteita siitä ei löydy. Jos Husu olisi oikeasti pahoinpidelty pesäpallomailalla, niin varmuudella muistaisi sen vuosia myöhemminkin.

Tulee vaikutelma kuin Husu olisi kertonut keksittyjä tarinoita useiden vuosien ajan ja on toivonut niillä saavan julkisuutta ja huomiota.

Toikin on mielenkiintoinen tieto, että päivää ennen taksitarinaa olisi kertonut mainitun kerjäläistarinan. Eli kuinka usein näitä tarinoita tulee ja onko tietoisesti yritetty heittää koukku mediaa varten?
Kriitikon varjo -blogi

Bellerofon

Quote from: Herranro47 on 13.11.2019, 11:37:44

Etenkin kun se rasismi tuntuu tosiasassa olevan lähinnä satunnaista huutelua, jota aktivistien mukaan tapahtuu ihan koko ajan joka paikassa, mutta "tavallisten" mamujen mielestä vain harvoin

Jaksanut btw ihmetellä vuosikausia, kuinka jumalattoman vähän mihinkään rasistiseen käytökseen oikeassa elämässä törmää, kun vertailukohdaksi ottaa tosiaan sen, että sen pitäisi "virallisen totuuden" mukaan olla niin hirmuusen arkipäiväistä ja joka paikassa läsnäolevaa tavaraa.
Luulisi, että kaltaiseni päivittäin Helsingin katuja eestaas koluava ihminen törmäisi vähän väliä paikalle kesken rasistisen aktin, mutta mahdottoman laihaksi on jäänyt saldo.
Älä nyt niin lapsellinen ole, että rasismi näkyisi. Olet varmaan joskus ajatellut, että joutaisi ulkomaalaiset raiskarit kotimaihinsa tai vahingossa katsonut pahasti lähijunassa möykkääviä nuoria. Siellä se rasismi asuu suomalaisten ajatuksissa ja viipyvissä katseissa. Harmaa suomalaismassa ei ymmärrä värikkäämpää ja iloisempaa elämäntapaa. Ja muista, että pahinta rasismia on sellainen rasismi, joka ei näy eikä kuulu.