News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-02-07 Yle: Chimamanda Ngozi Adichie: Islamista on tullut rotu!

Started by koli, 08.02.2015, 22:32:13

Previous topic - Next topic

koli

QuoteChimamanda Ngozi Adichie: Eurooppa teeskentelee, että rodulla ei ole merkitystä

...
Adichie on yksi Afrikan nykykirjallisuuden kuumimmista nimistä, nainen, joka puhuttelee erityisesti nuoria ja ajattelevia ihmisiä, ja jonka kirjojen oikeuksia on myyty yli 30 maahan. Suomessa kaikki hänen neljä kirjaansa ovat löytäneet lukijansa.
...
Itse hän näkee itsensä ennen kaikkea feministisenä tarinankertojana. Adichie muotoilee olevansa iloinen feministi. Hänen uusin teoksensa on tänä vuonna ilmestynyt 52-sivuinen essee Why we should all be feminists. Se käsittelee nimensä mukaisesti naisten yhteiskunnallista asemaa. Teosta ei ole vielä suomennettu.

"Islamista on tullut rotu"

Edellisessä romaanissaan Kotiinpalaajat Adichie pohti paitsi sukupuolen, myös ihonvärin merkitystä Yhdysvalloissa. Hän oivalsi, että nigerialaiselle ihonväri muuttuu merkitykselliseksi asiaksi vasta Amerikassa. Rasismia hän näkee myös Euroopassa, vaikka meiltä puuttuu Yhdysvaltain tapainen orjuuden historia.

– Eurooppalaiset teeskentelevät, että rodulla ei merkitystä. Euroopassa rodussa ei ole kysymys vain ihonväristä, vaan myös uskonnosta. Monissa Euroopan maissa muslimina olemisesta on tullut rotu. Samalla tavalla kuin mustuudessa, siinä on kyse moninaisista kielteisistä asioista ja voimakkaista stereotypioista.
...
Koko uutinen ylenannon sivuilta: http://yle.fi/uutiset/chimamanda_ngozi_adichie_eurooppa_teeskentelee_etta_rodulla_ei_ole_merkitysta/7682630

Rotuja onkin olemassa ja islam on rotu! :flowerhat:
Mörökölli

Tokugawa Ieyasu

QuoteNigeriaan liittyy suunnaton määrä kielteisiä mielikuvia sekä lännessä että naapurimaissa. Osaksi se on pitkän sotilasvallan peruja, osin korruptiosta, rikollisuudesta ja etnisistä konflikteista johtuvaa, osin kansallisiin erityispiirteisiin liittyvää. Nigerialla on naapurimaidensa silmissä henkisesti vähän samanlainen rooli Afrikassa, kuin Venäjällä Euroopassa. Adichie kertoo ajoittain häpeävänsä maansa huonoa mainetta. Mutta hänen mukaansa mielikuviin liittyy myös nigerialainen käyttäytymiskoodi, jota muualla Afrikassa paheksutaan.

– Nigerialaisilla on eräänlainen anteeksipyytämättömyyden ja semiaggressiivisen itseluottamuksen henki. Nigerialaisena minä rakastan sitä, mutta jos en olisi nigerialainen, en pitäisi siitä. Muut afrikkalaiset ihailevat meidän tiytynlaista osaamisen asennetta, vaikka he samaan aikaan ovat kauhuisssaan nigerialaisista.

Ja tuo muiden afrikkalaisten nigerialaiskauhu ei sitten ole rasismia? Ei, koska eivät ole valkoisia.
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

Rändöm

QuoteChimamanda Ngozi Adichie: Eurooppa teeskentelee, että rodulla ei ole merkitystä

Aivan samaa mieltä. Eurooppalaiset tietoisesti valehtelevat itselleen uskotellessaan, ettei Eurooppaan tulvivilla muukalaisroduilla muka olisi mitään kielteisiä vaikutuksia maanosamme oloihin ja yhteiskuntajärjestykseen. Esimerkiksi mustien afrikkalaisten, joihin Adichie itse lukeutuu, läsnäolo Euroopassa on ollut huomattavan vahingollinen. Myös muslimien yleensäkin, rotuun katsomatta.

Kotkankantaja

No voihan...!
Koko ajan olen kuvitellut että inhoan islamia sen väkivaltaisen, totalitaarisen ideologian takia, mutta nyt paljastuukin että olen ollut vain ihan tavallinen rassisti. Prkl ne muslimit ovatkin olleet koko ajan oikeassa kun ovat syyttäneet meidän rasismiamme syyksi omaan perseilyynsä.

Kyllä nyt pukkaa identiteettikriisiä...!
Todellisuus on fasistista