News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-01-23 Verkkouutiset nykypäivä: Timo Soini kieltäytyi Ylen haastattelusta

Started by Supernuiva, 23.01.2015, 16:36:40

Previous topic - Next topic

Supernuiva

Soinin mukaan Ylen MOT-ohjelma aikoo tehdä jakson Perussuomalaisesta puolueesta. Koska Soinin mukaan ohjelman tarkoituksena on levittää valhetietoa perussuomalaisista, ei hän anna ohjelmaan nauhoitettua haastattelua.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/soini%20yleisradio%20myrkynkylvo-30994

Iloveallpeople

Mitä tuosta itkemään. Tuollainen ohjelma tulee vaalien alla tasapuolisuuden nimissä varmaan kaikista eduskuntapuolueista. Tuleehan?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Nuivake

Quote from: Iloveallpeople on 23.01.2015, 16:38:55
Mitä tuosta itkemään. Tuollainen ohjelma tulee vaalien alla tasapuolisuuden nimissä varmaan kaikista eduskuntapuolueista. Tuleehan?

Tottakai. Samalla tavalla kuten esim. RKP on vähän väliä "nostettu tikun nokkaan".
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Pöllämystynyt

Mikähän lokausjuttu sieltä tulee? Soini on varmaan saanut tukun kysymyksiä jostakin aiheesta, jotka hän voisi julkistaa.

Se on kyllä ihan ymmärrettävää, ettei Soini tai kukaan toisinajattelija halua, että hänen kommenteistaan leikellään palanen sieltä ja toinen täältä, ja että näistä editoidaan jotain ihan muuta, kuin mitä on tarkoitettu. Jos tämä on se, mitä MOT aikoo, niin Soini toimi aivan oikein. Tosin aihetta kun en tiedä, niin pitää jossitella.

Jos MOT tahtoo kuulla kriittisiä kommentteja, niin voisi itsekin julkaista kysymyksensä täällä. Jos PS olisi tehnyt jotain väärin, sitä ei täällä hyväksyttäisi.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

IDA

Quote from: Pöllämystynyt on 23.01.2015, 16:56:35
Mikähän lokausjuttu sieltä tulee? Soini on varmaan saanut tukun kysymyksiä jostakin aiheesta, jotka hän voisi julkistaa.

Eiköhän sieltä tule taas säätiöjuttua. Jotkut vain ei eivät tajua, että puolueen jäsenistön enemmistöllä ei ole mitään erityistä säätiötä vastaan. Ilmeisesti jotkut myös odottavat, että puolueen jäsenyyden pitäisi olla palkallinen ammatti.
qui non est mecum adversum me est

Rubiikinkuutio

Quote from: Pöllämystynyt on 23.01.2015, 16:56:35

Se on kyllä ihan ymmärrettävää, ettei Soini tai kukaan toisinajattelija halua, että hänen kommenteistaan leikellään palanen sieltä ja toinen täältä, ja että näistä editoidaan jotain ihan muuta, kuin mitä on tarkoitettu. Jos tämä on se, mitä MOT aikoo, niin Soini toimi aivan oikein. Tosin aihetta kun en tiedä, niin pitää jossitella.

MOT tekee aina noin. Joka aiheessa ja joka kysymyksessä. MOT on huono televisioohjelma. MOT valitsee aiheensa satunnaisesti ja voi puollustaa tai lytätä ihan mitä tahansa, mutta aina se leikkelee ohjelmat ja lausunnut esittämään yhtä tiettyä "totuutta" täysin oikeasti totuudesta riippumatta.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Rubiikinkuutio

Quote from: IDA on 23.01.2015, 17:27:04

Eiköhän sieltä tule taas säätiöjuttua. Jotkut vain ei eivät tajua, että puolueen jäsenistön enemmistöllä ei ole mitään erityistä säätiötä vastaan.

Minulla on. Säätiöllä ohjataan sisäisesti demokraattisen puolueen varaintoja ulos puolueen sisäisen demokratian piiristä?

IDA

Quote from: Rubiikinkuutio on 23.01.2015, 17:33:48
Minulla on. Säätiöllä ohjataan sisäisesti demokraattisen puolueen varaintoja ulos puolueen sisäisen demokratian piiristä?

Asiaahan yriettiin ottaa puoluekokouksessa vahvast esille, mutta ei se oikein ottanut tuulta alleen.

Itse en ole perehtynyt asiaan sen tarkemmin, mutta hyväntahtoisesti voisi ajatella, että säätiö voi auttaa puoluetta selviämään yli mahdollisten vaikeampien aikojen. Miikäli kaikki raha käytettäsiin kentälle, niin mahdollisen vaalitappion jälkeen ei olisi rahaa, eikä omaisuutta.

Mitä hallintaan tulee, niin se on kaksipiippuisempi juttu. Itse asiassa olis erittäin hyvä, jos olisi toisistaan riippumattomia organisaatioita samalla asialla, mutta sellaisia ei tietenkään polkaista eloon hetkessä. Itse suosisin sitä, jos säätiöllä, Suomen Perustalla jne... olisi mahdollisimman löyhät hallinnolliset suhteet puolueeseen, mutta ymmärrän kyllä pointin, että koska tällä hetkellä pääosa rahoituksesta tullee puolueen ansaitsemina valtion tukina, niin varojen hallintakin voisi olla puoluekokouksen demokraattisesti valitsemien edustajien käsissä.

Rubiikinkuutio

Quote from: IDA on 23.01.2015, 18:04:58

Itse en ole perehtynyt asiaan sen tarkemmin, mutta hyväntahtoisesti voisi ajatella, että säätiö voi auttaa puoluetta selviämään yli mahdollisten vaikeampien aikojen. Miikäli kaikki raha käytettäsiin kentälle, niin mahdollisen vaalitappion jälkeen ei olisi rahaa, eikä omaisuutta.

Joo siis rahastointi sinäänsä ei ole minusta periatteen tasolla huono juttu, eikä säästäminen.

Mitä hallintaan tulee, niin se on kaksipiippuisempi juttu. Itse asiassa olis erittäin hyvä, jos olisi toisistaan riippumattomia organisaatioita samalla asialla, mutta sellaisia ei tietenkään polkaista eloon hetkessä. Itse suosisin sitä, jos säätiöllä, Suomen Perustalla jne... olisi mahdollisimman löyhät hallinnolliset suhteet puolueeseen, mutta ymmärrän kyllä pointin, että koska tällä hetkellä pääosa rahoituksesta tullee puolueen ansaitsemina valtion tukina, niin varojen hallintakin voisi olla puoluekokouksen demokraattisesti valitsemien edustajien käsissä.

Hankala kysymys. Itse pidän ongelmallisena, kun se tuppaa johtamaan siihen, että rahaston kautta voidaan vaikuttaa puolueeseen ja sitäkautta ohi puoluedemokratian. Näen enemmän ongelmia kuin hyötyjä.

Foundation

Suomalaiset eivät vain ymmärrä, miten hieno ja poikkeava puolue persut on ja miten hieno ihminen Timo Soini on.

Siitäkään huolimatta suomalaiset eivät ymmärrä, vaikka persujen anti politiikalle on ollut keskinäistä kinastelua, suunsoittoa ulkopuolisille ja oppositiosta heitettyjä yhdentekeviä varjobudjetteja.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

IDA

Itse en ymmärrä niitä nuivia, jotka kiertelevät netissä ja muualla arvostelemassa nuivia puolueita tai edustajia. Mikään ei mene koskaan oikein ja tarkalta vahtimiselta ei edes muisteta arvostella mokupolitiikkaa ollenkaan.

Tässä(kin) Soini on täysin oikeassa. YLE puskee jotain skandaalia ennen vaaleja saadakseen taas itselleen Kepun, SDP:n ja Kokoomuksen ihanan, kohti leppoisia eläkepäiviä toimittajile, ja varsinkin hallintovirkamiehille, vievän tasapainon.

Professori

Otsikko on hiukan harhaanjohtava. Näin siksi että Soini sanoi näin: "Yle tekee niin kuin haluaa. En lähde kuvitukseksi moiseen mollausjaksoon. Haastattelun annan - suorassa lähetyksessä, muuten en".

Hän siis antaa haastattelun, mikäli MOT:n toimittaja sellaisen haluaa.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/