News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Aleksi Hernesniemen ek-vaaliketju 2015 | Vaasan vaalipiiri

Started by Aleksi Hernesniemi, 23.01.2015, 11:16:16

Previous topic - Next topic

Aleksi Hernesniemi

(https://kotisivukone.fi/files/hernesniemi.ehdolla.fi/kuvat/hernesniemieduskuntaanjpg.jpg)

Arvoisa hommalainen

Olen Aleksi Hernesniemi, 23-vuotias yhteiskuntatieteiden kandidaatti ja Perussuomalaisten Nuorten 1. varapuheenjohtaja. Olen kotoisin Kannuksesta, Keski-Pohjanmaalta. Olen myös Perussuomalaisten puoluevaltuuston jäsen sekä PS:n Keski-Pohjanmaan piirin hallituksen jäsen. Olen perheyrittäjäperheestä.

Politiikkaa ja taloutta olen seuranut 16-17 -vuotiaasta. Muita kiinnostuksen kohteita ovat mm. luonnossa liikkuminen, pianon ja kitaran soitto, keskipohjalaiset murteet (kielioppi), suomensukuiset kansat ja klassinen runous. Suoritin varusmiespalveluksen Kainuun Prikaatissa 1. jääkärikomppaniassa, saapumiserä II/10. Kotiutunut alikersanttina. Palvelusaika 362 vrk. Varusmiespalveluksen jälkeen olen ottanut osaa vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön MPK:n ja Reserviläisliiton kautta. RES:n jäsenkortti löytyy. Voit lukea hieman pidemmän elämäntarinani verkkosivuiltani.

Vuonna 2012 minut valittiin Kannuksen kaupunginvaltuustoon nuorimpana jäsenenä. Valtuustossa en ole halunnut jäädä tuppisuuksi, vaan olen pyrkinyt jatkuvasti viemään asioita eteenpäin. Olen tehnyt lukuisia valtuustoaloitteita ja muutosesityksiä niin valtuustossa kuin sivistyspalveluiden lautakunnassa. Suoraa demokratiaa olen halunnut edistää käytännön tasolla, kun olen järjestämässä kyläkouluaiheista kansanäänestysaloitetta, joka keräsi allekirjoitukset liki 20% äänioikeutetuista.

Hommaforumia olen seurannut sen perustamisesta lähtien. Myös sitä ainoaa ja oikeaa Vieraskirjaa luin ja ehdin kirjoitellakin. Jyväskylän Hommakerhoissa minua on voinut aika ajoin tavata.

Suomi velkaantuu järkyttävään tahtiin, mutta siitä huolimatta eletään niin sanottua "jakovaran" aikakautta. Valtiontalouden alijäämät ovat huolestuttavia, koska sitä paikataan veronkorotuksilla ja velkaantumisella. Viime hallitukset ovat innokkaasti leikanneet valtion niin sanotuista ensimmäisen ja toisen kehän tehtävistä (poliisi, armeija, terveydenhuolto, koulutus), mutta sen sijaan maahanmuutto ja sokea maailmanparannus ovat jääneet täysin huomion ulkopuolelle. Suomi on mielestäni suomalaisten edunvalvontakoneisto, minkä vuoksi ensisijainen tehtävä on taata kansalaisille hyvä elämä omassa isänmaassa. On moraalisesti arvelluttavaa, että kun Suomessa monella maaseudun kulmalla asiat ovat rempallaan, rahaa lapioidaan miljarditolkulla epätarkoituksenmukaisiin asioihin. Nuiva vaalimanifesti on vieläkin ajankohtainen asia.

• Valtiojohtoinen kehitysyhteistyön rahoittaminen lopetetaan
  • Pakolaiskiintiöistä luovutaan
  • Paperittomille ei järjestetä "maksuttomia" palveluita.
  • Rahalliset etuudet vastaanottokeskuksissa oleville turvapaikanhakijoille lopetetaan.
  • Kunnille maksettavat tuet pakolaisten vastaanottoon lopetetaan.
Varsinaiset vaaliteemat ovat kiteytetysti:

• Suomeen tarvitaan työtä ja yrittämistä. Vähemmän byrokratiaa. Verotusta alennettava.
  • Elävä maaseutu on Suomen vahvuus - siitä kannattaa pitää kiinni.
  • Itsenäisyys on kaiken kulmakivi. Suomalaiset tietävät parhaiten omat asiansa. Irti EU:n ja euron kahleista.
  • Kotimaa ensin. Sokeaan maailmanparannukseen ja rajattomaan maahanmuuttoon ei ole varaa.
  • Puolustuskykyinen armeija on vapauden tae. Puolustusvoimain määrärahat ja kertausharjoitukset kestävälle tasolle. Ottawan miinakieltosopimuksesta irtauduttava.

Vaalituki

Haluaisitko auttaa eduskuntavaalikampanjaani pienellä lahjoituksella? Kiitän avustasi.

Aleksi Hernesniemen tukiyhdistys
FI11 5108 0220 0725 08
BIC: OKOYFIHH
Viesti: Vaalituki 2015

Lisää luettavaa & katsottavaa

Verkkosivut | www.aleksihernesniemi.com
Uuden Suomen blogi
Facebook-sivu
Twitter
Instagram

Aleksi Hernesniemi

Facebook-kansikuvat eduskuntavaalikampanjaa varten. Valinnanvaraa on.

(http://files.kotisivukone.com/hernesniemi.ehdolla.fi/kuvat/hernesniemieduskuntaan001.png)

Taikakaulin

Aleksi Hernesniemi näyttäisi olevan HS:n vaalikonevastausten perusteella Perussuomalaisten oikeistolaisin ehdokas.  :)

http://kirkas.info/artikkeli/tilastollinen-poliitikkokartta-2015
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Kalevi Aronen

Miten vaan, mutta se on hienoa, että Perussuomalaisten ehdokkaat ovat akateemisia ja ehdottoman päteviä kansanedustajiksi. Tsemppiä Aleksi.
Om mani padme hum.

Yuki

Testailin tuota vaalikonetta kaikissa vaalipiireissä ja olit minua toisiksi lähin ehdokas koko Suomessa samassa vaalipiirissä olevan Susanna Kosken jälkeen, muistaakseni 88% samaa mieltä (Koski 90%).

J. Lannan haamu

Susanna Koskessa on jotain dynamiikkaa, hän on kompetentti jne. Mutta ainoa ongelmansa on se pikkuvanhuus ja tyttömäisyys. Kyllä hän väitellä osaa ja esiintyä, sitä en kiellä, mutta hänessä ei minusta ole vielä sitä vakavastiotettavuutta...sitä mitä on Elina Lepomäessä. Oletko Yuki häneen tutustunut?

Joka tapauksessa, jos Aleksi tarvitset tai olet kiinnostunut kansanedustajan avustajasta, niin ilmaisen vakavan mielenkiintoni tehtävään :)
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Yuki

Quote from: J. Lanta on 06.03.2015, 02:37:17
Susanna Koskessa on jotain dynamiikkaa, hän on kompetentti jne. Mutta ainoa ongelmansa on se pikkuvanhuus ja tyttömäisyys. Kyllä hän väitellä osaa ja esiintyä, sitä en kiellä, mutta hänessä ei minusta ole vielä sitä vakavastiotettavuutta...sitä mitä on Elina Lepomäessä. Oletko Yuki häneen tutustunut?

Joka tapauksessa, jos Aleksi tarvitset tai olet kiinnostunut kansanedustajan avustajasta, niin ilmaisen vakavan mielenkiintoni tehtävään :)

En ole äänioikeutettu Suomessa, joten voin vain leikkiä vaalikoneilla. Elina oli muistaakseni myös yli 80%.