News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-01-19 Pohjalainen: Kotoutuminen vaatii nyt erityishuomiota

Started by Iloveallpeople, 19.01.2015, 14:07:01

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteKotoutuminen vaatii nyt erityishuomiota

Maahanmuutto ja kotoutuminen herättävät paljon vaikeita kysymyksiä juuri, kun Suomen hallitus on hyväksymässä maahanmuuttopoliittista selontekoa. Selonteko pitäisi tulla hyväksytyksi tällä viikolla.

Suomeen tuli turvapaikanhakijoita viime vuonna reilut 3 600. Luku on yllättävän pieni verrattuna vaikkapa Ruotsin 80 000:een ja ottaen huomioon, että Euroopan unionin alueelle tuli viime vuonna yhteensä 600 000 turvapaikanhakijaa.

Huomio on kiinnittymässä Suomessa turvapaikkaa hakevien määristä maahanmuuttajien kotoutumiseen. Siinä ilmenee sitkeitä ongelmia niin meillä kuin muuallakin Euroopassa.

Kotoutumiskoulutukseen on varattu tälle vuodelle 52 miljoonaa euroa, mikä on peräti 18 miljoonaa euroa enemmän kuin viisi vuotta sitten.
...

On nurinkurista, että monenlaisia ja useimmiten kalliita kotoutumisohjelmia kehittäneet Euroopan maat kärsivät eniten ääri-islamismista. Yhdysvalloissa asuvia muslimeita jihadisteiksi lähteminen ei kiinnosta, vaikka USA:n liput palavat säännöllisesti Lähi-idän uskonnollisissa mielenosoituksissa.

Näyttää siltä, että hyvinvointiyhteiskunta ei rokota terrorismia vastaan, eivätkä sosiaalituet taltuta jihadisteja.
...

Pohjalainen
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Ari-Lee

Artikkelissa kerrotaan sekä ongelma että syy.

QuoteKotoutumiskoulutukseen on varattu tälle vuodelle 52 miljoonaa euroa, mikä on peräti 18 miljoonaa euroa enemmän kuin viisi vuotta sitten.

Tuon lisäksi ilmainen elämä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

SimoMäkelä

QuoteOn nurinkurista, että monenlaisia ja useimmiten kalliita kotoutumisohjelmia kehittäneet Euroopan maat kärsivät eniten ääri-islamismista. Yhdysvalloissa asuvia muslimeita jihadisteiksi lähteminen ei kiinnosta, vaikka USA:n liput palavat säännöllisesti Lähi-idän uskonnollisissa mielenosoituksissa.

Näyttää siltä, että hyvinvointiyhteiskunta ei rokota terrorismia vastaan, eivätkä sosiaalituet taltuta jihadisteja.

On hyvä, että silmät aukeaa tosiasioille mediassakin.

Isäntä ja loinen

QuoteHuomio on kiinnittymässä Suomessa turvapaikkaa hakevien määristä maahanmuuttajien kotoutumiseen.

Suotavaa olisi, että seuraavaksi huomio kiinnittyisi monikulttuuri-ideologian yhteiskunnalliseen kestämättömyyteen.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Ernst

Quote from: Ari-Lee on 19.01.2015, 14:11:35
Artikkelissa kerrotaan sekä ongelma että syy.

QuoteKotoutumiskoulutukseen on varattu tälle vuodelle 52 miljoonaa euroa, mikä on peräti 18 miljoonaa euroa enemmän kuin viisi vuotta sitten.

Tuon lisäksi ilmainen elämä.

Niin, harvoin siitä kasvaa hyvin käyttäytyvää lasta, jota paijataan kaikella, mitä pikku prinssi haluaa, kehutaan paremmaksi kuin muut ilman oikeaa aihetta ja opastetaan etsimään epäonnistumisen syy aina muualta kuin omasta toiminnasta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

sense

Lasketaanpa:

Suomessa 3600 "pakolaista" tuottaa kotouttamiskuluja 52 miljoonaa euroa vuodessa.

Ruotsissa 80 000 "pakolaista" tuottaa kotouttamiskuluja samalla kaavalla 1144 miljoonaa euroa vuodessa.

Tarvitseeko sanoa enempää!

Itse asiassa tarvitsee! Katsotaan vielä, mitä lysti maksaa EU:n tasolla:

EU:ssa 600 000 "pakolaista" tuottaa kuluja samalla kaavalla 8580 miljoonaa euroa vuodessa.

Nyt meni kyllä sanattomaksi, jos luku on edes suuntaa-antavasti oikeaa kertaluokkaa. Ja miksi ei olisi? Lisäksi tämä koskee vasta kotouttamiskuluja, sehän on vasta päänavaus kulupuolessa!

Leso

Milloin se kotoutuminen ei ole vaatinut erityishuomiota?
Ähäp! Impiwaaralaista aikaa ei lasketa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Arvoton

Tärkeintä kotouttamistoimenpiteissä on se, että kutsutaan maahan joka vuosi 5 000-10 000 kotoutettavaa lisää. Näinhän meillä on menty jo vuosia ja järjestely todettu oikeaksi.

Ari-Lee

Käsittääkseni ELY keskus vastaa kotouttamiskoulutuksesta. ELY kilpailuttaa ja edullisin saa rahat. Näin varmistetaan paitsi rahan meno niin luokattomasta koulutuksesta. Ja joka vuosi tulee uusia luokattomasti koulutettuja.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Detainee

Raha ei olekaan paras rauhanvälittäjä, vai oliko se maailman paras välittäjä.

repsikka

Kannattaa panna merkille, kuka on Pohjalaisen nykyinen päätoimittaja: Toni Viljanmaa, henkilö, jonka toimet ovat tälläkin foorumilla keränneet runsaasti kiitosta.

Ernst

Quote from: Ari-Lee on 19.01.2015, 15:20:36
Käsittääkseni ELY keskus vastaa kotouttamiskoulutuksesta. ELY kilpailuttaa ja edullisin saa rahat. Näin varmistetaan paitsi rahan meno niin luokattomasta koulutuksesta. Ja joka vuosi tulee uusia luokattomasti koulutettuja.

Voisikohan Nuiva yhteenliittymä perustaa Todella Kotouttavan InternaatinTM.  Opit olen omaksunut amerikkalaisista tv-sarjoista, kuten Texas Ranger. 6kk per kurssi, laiva,  vetäjänä kapteeni Baines -tyyppinen merikarhu, kova mutta humaani,  apunaan rannikkojääkäriveteraaneja (hätätilassa laskuvarjopellekin käy, jos ei oksentele ympäriinsä).  Idea on lähteä merille merikelpoisella mutta rähjäisellä aluksella, hankkia elanto kalastuksella ja kalanjalostuksella, myydä lasti satamiin, kunnostaa laiva, opetella navigointia vanhan koulukunnan mukaan, opetella ensiaputaitoja, matematiikkaa, tähtitiedettä, merenkulkua, metallitöitä, biologiaa, elintarvikehygieniaa, ruoanlaittoa, sosiaalisia taitoja ja muuta itsehillintää. Mekkaan saisi kumartaa, jos osaa oikein katsoa suunnan sekstantilla. Uskontoa harjoitetaan suu kiinni. Jos 6 kuukautta tuottaa tulosta, se jaettakoon kotiutettavien ja kapteenin kesken. Muu miehistö olkoon kuukausipalkalla (siis nämä veteraanit). Jos ei osaa olla ihmisiksi 6 kuukaudessa, käyköön seuraavan reissun.  Päihteettömyys. Rommia ei lasketa päihteeksi ja sitä jaetaan kapteenin harkinnan mukaan kylmissä vesissä seilatessa.

EDITH: kapteeni Bainesin kuva unohtui.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Shemeikka

QuoteOn nurinkurista, että monenlaisia ja useimmiten kalliita kotoutumisohjelmia kehittäneet Euroopan maat kärsivät eniten ääri-islamismista. Yhdysvalloissa asuvia muslimeita jihadisteiksi lähteminen ei kiinnosta, vaikka USA:n liput palavat säännöllisesti Lähi-idän uskonnollisissa mielenosoituksissa.

Taikaseinä nimenomaan antaa aikaa ja rahaa miettiä uskontoa yms. Kun on turvattu toimeentulo, on mahdollista mietiskellä ja pohdiskella. Amerikassa energia menee leivän tienaamiseen.

Parhaiten kotoutuvat ne, joita kotoutetaan vähiten.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kyklooppi

On ensiarvoisen tärkeää että taloudelliset asiat ovat kunnossa kun kotouttamisesta on kyse mutta
yksi ja todella tärkeä asia on.
Mitä sinä ja minä,me kaikki yhdessä voimme tehdä kotoutumisen onnistumiseksi?
Tavallaan vastuu on meidän jokaisen,pidetään parempaa huolta kotoutettavasta
niin kaikki järjestyy parhain päin.
Paljoa ei vaadita ja asenne ratkaisee.
Ihmisjäte.

Sitruunamelissa

Quote from: venla viitakoski on 19.01.2015, 17:25:14
Tavallaan vastuu on meidän jokaisen,pidetään parempaa huolta kotoutettavasta...
No moi rölli. Turhaan varmaan vastaan, mutta kotoutettava on kyllä itse vastuussa kotoutumisessaan. Mitä enemmän lellitään, sitä visummin oppii avuttomaksi reppanaksi (turha edes kieltä opetella, kun tulkkipalvelut juoksee "ilmaiseksi" ikuisesti). Itse en katso olevani millään tavalla vastuussa kenenkään kotoutuksesta. Mutta jos sinä tunnet näin, niin varmaan lähdet mielellään auttamaan avuttomaksi sitä yksilöä, jonka tunnet olevan vastuullasi. Maksa vaikka ne tulkkipalvelut ja loputtomat suomenkielen alkeiskurssit näin aluksi, tai tulkkaa ja opeta itse.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Eino P. Keravalta

Mitään 'kotoutumista' ei ole olemassakaan.

Ne, jotka ovat kotoutuneet, ovat olleet sitä kaiken aikaa ja ne, jotka eivät ole kotoutuneet, eivät koskaan kotoudukaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ari-Lee

Quote from: Eino P. Keravalta on 19.01.2015, 17:47:25
Mitään 'kotoutumista' ei ole olemassakaan.

Ne, jotka ovat kotoutuneet, ovat olleet sitä kaiken aikaa ja ne, jotka eivät ole kotoutuneet, eivät koskaan kotoudukaan.

On vain loputtomasti väärinymmärtämistä ja väärinymmärtämisen väkisin ymmärtämistä ja hukkaan heitettyjä resursseja. Kas kun "hei me tienataan näil'".

Mursu

Quote from: Shemeikka on 19.01.2015, 17:19:11
Taikaseinä nimenomaan antaa aikaa ja rahaa miettiä uskontoa yms. Kun on turvattu toimeentulo, on mahdollista mietiskellä ja pohdiskella. Amerikassa energia menee leivän tienaamiseen.

Parhaiten kotoutuvat ne, joita kotoutetaan vähiten.

Monennaista on se, että kun ihminen on työssä, hänen tuulee pystyä myymään jotain yleensä valtaväestölle. Tällöin ei oikein voi ottaa kovin halveksuvaa asennetta valtaväestöön. Samalla myös kantaväestö saa positiivisia kokemuksia maahanmuuttajista. Maahanmuuttajien kotouttaminen tukia nauttimaan on idioottimaisinta, mitä voi olla.

Minusta tuon kirjoituksen ajatus oli vähän: "kotouttaminen ei toimi, siis tarvitsemme lisää kotouttamista."

Blanc73

QuoteSuomeen tuli turvapaikanhakijoita viime vuonna reilut 3 600. Luku on yllättävän pieni verrattuna vaikkapa Ruotsin 80 000:een

Ruotsiin vertailu on täyttä idiotismia. Tärähtänyt länsinaapurimme on käytännössä avannut rajansa kaikille halukkaille soskuturisteille, Suomi ei (vielä).
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

foobar

Quote from: Blanc73 on 19.01.2015, 19:36:48
QuoteSuomeen tuli turvapaikanhakijoita viime vuonna reilut 3 600. Luku on yllättävän pieni verrattuna vaikkapa Ruotsin 80 000:een

Ruotsiin vertailu on täyttä idiotismia. Tärähtänyt länsinaapurimme on käytännössä avannut rajansa kaikille halukkaille soskuturisteille, Suomi ei (vielä).

Jos olen tulkinnut lukuja oikein, Britteihin sai vuonna 2013 ennen valituskierroksia turvapaikanhakijoista oleskeluluvan noin 5900 henkilöä (75% hakemuksista hylättiin; hakijoita oli siis noin 23500). Briteissä on 64 miljoonaa asukasta. Ruotsissa niitä on 9.6 miljoonaa. Ruotsia voi vain houreinen hullu pitää tyypillisenä vertailukohtana.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Pikkuvaimo

On ensiarvoisen tärkeää että taloudelliset asiat ovat kunnossa kun kotouttamisesta on kyse mutta

No ei se todellakaan noin mene. Kotoutumisessa on kyse muuttajan omasta sopeutumisesta ja se on SUURIMMAKSI OSIN päänsisäistä. Sitä kuuluisaa asennetta ja halua tulla osaksi yhteiskuntaa. Intoa opetella kieli. Kärsivällisyyttä sietää omat virheensä.

Ei siinä kauheasti ulkopuolinen voi auttaa muuten, kuin välillä tsemppaamalla. Sanoo eräs, joka asui vieraassa maassa vieraassa kulttuurissa ja vieraan kielen joutui opettelemaan. Se nyt vielä olisi puuttunut, että KAIKKI olisivat kovasti asennoituneet minuun, kun nyt olen muuttanut maahan... ei kiitos sellaista massahuomiota. Halusin ja haluan olla vain ihminen muiden joukossa.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Kyklooppi

Ei voi kuin todeta että minulla on kohtalaisen huono ja vaikeasti ymmärrettävä huumorintaju ;D
Ihmisjäte.

Sitruunamelissa

Quote from: venla viitakoski on 19.01.2015, 21:23:02
Ei voi kuin todeta että minulla on kohtalaisen huono ja vaikeasti ymmärrettävä huumorintaju ;D
Ahaa, juu, taisi mennä ihan ohi. Et sattumoisin ole HS-kommentoija nimimerkiltään Vihreä Humanisti? :D
(Muokkaus jälkeenpäin: tässä kohtaa sitten tuli viestimääräkseni 666, vaikka luku on sen jälkeen jo kasvanutkin.)
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Aallokko

Kotoutus, kyllä.

Kotouttava kuokka, kotouttava perunamaa, kotouttava parakki ja siellä oma kotouttava punkka kotouttavia unia varten.

Taikaseinä, rummuttelu kulttuurikeskuksessa ja tuliterä kerrostalokolmio merellisessä Helsingissä eivät kotouta.

Kyklooppi

Quote from: Sitruunamelissa on 19.01.2015, 21:27:56
Quote from: venla viitakoski on 19.01.2015, 21:23:02
Ahaa, juu, taisi mennä ihan ohi. Et sattumoisin ole HS-kommentoija nimimerkiltään Vihreä Humanisti? :D

Tuo viestiesi lukumäärä 666 saa harmaat hiukseni sojottamaan kohti taivoa.
Ihmisjäte.

siviilitarkkailija

Totta. Sopeutumattomat  ja rikolliset tulee kotouttaa sinne mistä tulivat. Kantona tässä kaskessa on demlamafia.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kemolitor

Aivan oikein:
Maahanmuuttajien kotoutuminen on prosessi, jossa suomalaisten tulee myös kotoutua aiempaa monikulttuurisempaan Suomeen ja tuntea se kodikseen.

Tarja Filatov

— Liian usein maahanmuutosta puhutaan ongelmana, kun se on mahdollisuus ja maahanmuuttajat tärkeä resurssi. Siksi monikulttuurisuuskasvatus ei kohdistu vain tulokkaisiin vaan myös kantaväestöön, Alan Smith sanoo.

Alan Smith

- Kokonaisvaltainen kotouttamistyö edistää kaksisuuntaista kotoutumista,  maahanmuuttajien ja valtaväestön suhteiden syventymistä, sanoo kehittämissuunnitelman tekoa puheenjohtajana ohjannut professori Riitta Pyykkö Suomen Kulttuurirahastosta.

JYU

- Kotoutuminen on kaksisuuntainen prosessi. Maahanmuuttajat eivät voi kotoutua tänne, jos suomalaiset eivät samalla kotoudu monimuotoisempaan Suomeen.

Risto Laakkonen

Onnistunut kotoutuminen näkyy siinä, että maahantulijat ovat mukana muokkaamassa tapojamme, mukana vaikuttamassa yhteisiin päätöksiin ja mukana ratkaisemassa kulttuurien kohtaamisesta syntyviä konflikteja. Kumppanuutta on etsittävä niin urheiluseuroissa, nuorisojärjestöissä, asukasyhdistyksissä, vanhempainilloissa kuin politiikassa.

Vihreät

MW

Hyvin puhuttu, siellä takarivissä! Jäi tosin mainitsematta, että ainoat keiden odotetaan polvistuvan ja ottavan kahvaa myöten ovat, tadaa!  Arvasitte! Ei kun tiesitte, ja minä en ole huvittunut siitä. En ollenkaan.

foobar

Quote from: Kemolitor on 19.01.2015, 22:17:23
Onnistunut kotoutuminen näkyy siinä, että maahantulijat ovat mukana muokkaamassa tapojamme, mukana vaikuttamassa yhteisiin päätöksiin ja mukana ratkaisemassa kulttuurien kohtaamisesta syntyviä konflikteja. Kumppanuutta on etsittävä niin urheiluseuroissa, nuorisojärjestöissä, asukasyhdistyksissä, vanhempainilloissa kuin politiikassa.

Vihreät

Tämä on näistä varmaan älyttömin. Siitä tulee väkisinkin mielikuva maahanmuuttajista joiden suurin meriitti on harata kaikessa vastaan ja luoda ongelmia, ja tulla tunnustetuiksi korvaamattomana apuna yhteiskunnan rakentamisessa kun heidän kanssaan jostain päästäänkin yllättäen, edes tilapäisesti kuvitteelliseen yhteisymmärrykseen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Sitruunamelissa

Quote from: venla viitakoski on 19.01.2015, 21:39:39
Tuo viestiesi lukumäärä 666 saa harmaat hiukseni sojottamaan kohti taivoa.
Kyllä nyt HS:n Vihreä Humanisti yhden 666:n ansaitsisi, jos olisi tosissaan. Olkoon siis se 666 tervehdykseni kaikille oikeasti vihreille mokuttajahumanisteille. :) (Juu, lopetan off-topikin tähän.)