News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

En löytänyt poliittista kotia

Started by Jouko Piho, 15.01.2015, 13:38:37

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

En löytänyt poliittista kotia

Olen lähes kuuden vuoden ajan etsinyt itselleni poliittista kotia eli sellaista puoluetta, jossa voisin toimia ja edistää uskonnollisia ja yhteiskunnallisia ajatuksiani ja tavoitteitani eli Suomen itsenäisyyttä, eroa EU:sta ja Jumalan tahdon mukaisten vanhurskaiden ja oikeudenmukaisten lakien säätämistä. Minun ajattelussani usko ja politiikka kuuluvat erottamattomasti yhteen ollen saman elämän eri puolia.

Etsintä on nyt loppu: poliittista kotia ei löytynyt. Olen yhtä tyhjän päällä nyt kuin aloittaessanikin keväällä 2009.

Takana ovat jäsenyydet seuraavissa puolueissa (osassa olin myös ehdokkaana): Kokoomus (3 kuukautta), Kristillisdemokraatit (14 kuukautta), Itsenäisyyspuolue (5 kuukautta), perustamani uusi puolue Suomen Laillisuuspuolue (2½ vuotta) ja Keskusta (1½ kuukautta) sekä loppuvuodesta 2010 alustavat tunnustelut Perussuomalaisiin ja Muutos 2011 –puolueeseen, jotka ilmoittivat, että he eivät ota minua jäseneksi.

Mistään ei tullut mitään. Minut joko käytännöllisesti katsoen erotettiin, kun jo luvattu ehdokkuus vaaleissa peruttiin, tai minä erosin itse eri syistä johtuen tai minulle ei löytynyt enää tilaa listoilla tai minua ei haluttu alun perinkään mukaan tai kannatusta ei vain ollut tarpeeksi, kuten kävi oman puolueeni kanssa, jonka toiminnan jouduin lopettamaan 25.11.2014.

Viimeisin yritykseni löytää poliittista vaikutuskanavaa alkoi 28.11.2014, kun minut hyväksyttiin Keskustan Loviisan paikallisyhdistyksen ja johtokunnan jäseneksi. Tänään, 15.1.2015, olen lähettänyt Loviisan Keskustan johdolle eroilmoitukseni puolueesta. Samalla luovun pyrkimästä Keskustan kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun vaaleihin.

Syy erooni on yksinkertainen. Keskustan Loviisan johto julkaisi Loviisan Sanomien Facebookissa 14.1.2015 kannanoton, jonka mukaan minun Loviisan Sanomien Facebook-sivuilla yksityishenkilönä, ei Keskustan jäsenenä, julkaisemani uskonnolliset ja profeetalliset kirjoitukset ovat herättäneet närää ja ne ovat olleet äärimmäisyyksiin meneviä. Johtokunnan kahdeksan jäsentä ilmoittivat yksimielisesti: "Me katsomme, että Pihon näkemykset eivät edusta johtokunnan näkemyksiä eivätkä Loviisan Keskustan näkemyksiä." Julkinen ilmoitus jatkui: "Pihon asemaa jäsenenä tullaan käsittelemään seuraavassa Keskustan Loviisan paikallisyhdistyksen yleisessä kokouksessa."

Katson, että viimeinen lause merkitsee sen verran selvää epäluottamusta minua kohtaan, että kyse ei voi olla muusta kuin siitä, että minut aiotaan erottaa seuraavassa kokouksessa paikallisyhdistyksestä. Haluan säästää Loviisan Keskustan minun erottamisen vaivalta ja lähetin siksi oman eroilmoitukseni.

Ymmärrän, että Loviisan Keskusta on kirjoitusteni tuottaman kielteisen julkisuuden vuoksi hankalassa välikädessä, koska monet ihmiset liittävät mielipiteeni Keskustaan, vaikka en ole kirjoittanut keskustalaisena vaan uskovana yksityishenkilönä. Siksi on parempi molempien kannalta, että tiemme eroavat.

Näen itse täysin mahdollisena sen, että voisin toimia sekä uskonnollisia ja profeetallisia sanomia esiintuovana rohkeana julistajana että radikaaleja muutoksia isänmaallisuuden ja arvokonservatiivisuuden suuntaan tahtovana poliitikkona. Mutta tällainen ennakkoluuloton yhdistelmä ei ole näköjään Suomessa mahdollista.

Moni on ihmetellyt sitä, miksi minä ylipäätään menin mukaan Keskustaan. Kummastelu on paikallaan, koska on totta, että näkemykseni eroavat joissakin asioissa melko paljon Keskustan linjasta.  Haluan esim. Suomen eroa EU:sta, mitä Keskusta ei aja. Olen maahanmuuttokriittinen, mikä ei kuulu Keskustan agendaan. Olen homoavioliittolakia vastaan, kun Keskustasta löytyi kuusi arvoliberaalia lain kannattajaa. Kannatan talousdemokratiaa eli irtautumista kansainvälisten pankkien velkaorjuudesta siten, että Suomi laskee itse liikkeelle oman valuuttansa eli markan. En ole kuullut, että Keskustassa kukaan olisi samaa mieltä.

Eli näkemyseroja on niin paljon, että en pitkään ajatellut missään nimessä voivani liittyä Keskustaan. Menin mukaan Keskustaan lopulta sen takia, että halusin uskoa ystäväni Arto Merisalon kehotusta, että minun olisi parempi yrittää toimia jossakin olemassa olevassa isommassa puolueessa pyrkien sisältä päin vaikuttamaan sen puolueen politiikkaan. Merisalon ajatus on varmaan sinällään hyvä, mutta minun kohdallani tämäkään idea ei toiminut tai en päässyt kokeilemaan sen toimivuutta, kun jo tuli epäluottamuskenkää.

Olen nyt käynyt Suomen puoluekentän läpi. Olen ollut kuudessa vuodessa jäsenenä viidessä puolueessa. Loput puolueet ovat sellaisia, joihin en voi katsoa edes yrittäväni liittyä. En voi toimia missään puolueessa Suomessa. Omassa puolueessani, Suomen Laillisuuspuolueessa, olisin voinut tehdä työtä Suomen ja suomalaisten hyväksi, mutta se ei saanut tarpeeksi kannatusta.
Summa summarum: jatkan uskonnollista ja yhteiskunnallista toimintaani eri tavoin, mutta puoluepolitiikka ei ole minua varten. Minun ideani, visioni ja toimintatapani ovat puoluepolitiikan ulkopuolella.

Useat ihmiset ovat yrittäneet tolkuttaa minulle tätä totuutta vuosien aikana, mutta minulta meni näin kauan, ennen kuin uskoin sen todeksi.

Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Ja olenhan saanut joka tapauksessa paljon mielenkiintoisia ja opettavaisia kokemuksia.

Taistelu Jumalan ja Suomen puolesta jatkuu.

Siinähän onkin hyvä iskulause: Jumalan ja Suomen puolesta!

siviilitarkkailija

Kepu ei petä koskaan. Ainakaan niitä jotka sen tuntee.

Mutta eihän totuudenpuhujille koskaan ole tilaa majatalossa, vaan ainoastaan hommaforumin rostralla.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

kriittinen_ajattelija

Ehdotan  Sinivalkoinen Rintama puoluetta.
Ei muutakun soitto Olavi Mäenpäälle ja ehdolle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sinivalkoinen_Rintama

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Jouko Piho

Quote from: kriittinen_ajattelija on 15.01.2015, 13:55:51

En mene enää puoluepolitiikkaan mukaan.

nimierkki

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2015, 13:38:37
Näen itse täysin mahdollisena sen, että voisin toimia sekä uskonnollisia ja profeetallisia sanomia esiintuovana rohkeana julistajana että radikaaleja muutoksia isänmaallisuuden ja arvokonservatiivisuuden suuntaan tahtovana poliitikkona. Mutta tällainen ennakkoluuloton yhdistelmä ei ole näköjään Suomessa mahdollista.

Tottakai se on mahdollista. Mikään ei estä sinua toimimasta rohkeana julistajana ja poliitikkona. En tosin usko, että mikään tolkullinen puolue ostaa tuota kombinaatiotasi, mutta voithan kerätä valitsijayhdistyksen.

Jos sun jutuissa on jotain tolkkua niin eiköhän niitä nimiä riittävästi erilaisiin vaaleihin löydy. Jos tukijoita ja äänestäjiä ei löydy, niin se on ehkä merkki siitä, että sun juttuja ei pidetä järkevinä.

Taikakaulin

100 nimeä tarvitsee vain kerätä, niin pääsee ehdokkaaksi ilman puolueita.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Sour-One

Tämäpä kovin outoa!

Jouko Piho

Quote from: Sour-One on 15.01.2015, 19:30:26
Tämäpä kovin outoa!

Minulle  tapahtuu outoja asioita. Olen kirjoittanut elämästäni ja ajatuksistani kirjan, jonka nimi on Outo tie.

Eino P. Keravalta

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2015, 19:42:07
Quote from: Sour-One on 15.01.2015, 19:30:26
Tämäpä kovin outoa!

Minulle  tapahtuu outoja asioita. Olen kirjoittanut elämästäni ja ajatuksistani kirjan, jonka nimi on Outo tie.

Jumalan tietkin ovat kuulemma tutkimattomat.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Olisiko Jouko niin, että Suomi on liian pieni Sinulle?

USA:ssa olisit jo tehnyt miljoonia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2015, 16:33:44

'

Liity Suomen työväenpuolueeseen. Voit jorista siellä omiasi välittämättä siitä mitä muut puuhailee. STP:n kanssa ei ole niin väliksi mitä ite touhuaa verrattuna siihen mikä puolueen linja on.

Ant.

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.01.2015, 19:53:51

Yhdysvalloissa on mahdollista tehdä rahaa osaamisella. Teemu Selänne olisi voinut tehdä Suomessa satoja tuhansia, Yhdysvalloissa hän teki miljoonia. Pirkko Jalovaara teki Suomessa satoja tuhansia, Yhdysvalloissa hän olisi tehnyt todennäköisesti miljoonia. Smoukahontas "kielinainen" Sara olisi Suomesta käsin tehnyt ehkä kymmeniä tuhansia, mutta tekee Yhdysvalloissa satoja tuhansia.

Jouko Piho ei tienaa profetioillaan Suomessa yhtään mitään eikä hänellä ole yhtään kannattajaa. Jouko Piholla ei ole mitään osaamista tällä saralla. Väite siitä, että Piho tekisi Yhdysvalloissa miljoonia on samaa sarjaa, kun väittäisi, että joku 4. divarin jääkiekkoilija tienaisi Yhdysvalloissa "taidoillaan" miljoonia.
Homma is the new black.

Ville Hämäläinen

Ei politiikka hyviä miehiä kaipaa, eikä hyvä mies politiikkaa!
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

dothefake

Olisiko Jumalalla mitään osaa tapahtumiin?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kyklooppi

Olisiko paras luottaa vain jumalaan ja antaa hänen tehdä taivaallista politiikkaansa?
Ihmisten räpeltely on niin pientä kun jumala kuitenkin  täysistunnot johtaa.
Ihmisjäte.

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 15.01.2015, 22:33:52
Olisiko Jumalalla mitään osaa tapahtumiin?

On.

Eikä vain osaa vaan helahoito.

Jouko Piho

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.01.2015, 19:53:51

En halua rahaa.

Jouko Piho

Quote from: venla viitakoski on 15.01.2015, 23:33:04
Olisiko paras luottaa vain jumalaan ja antaa hänen tehdä taivaallista politiikkaansa?

Kyllä.

Jumala tekee taivaallista politiikkaansa myös ihmisten välityksellä.

Mutta odotan uutta tietä, koska kaikki politiikan tiet ovat johtaneet umpikujaan. Kun ihmisten tiet loppuvat, Jumalan tiet alkavat.

Jouko Piho

Quote from: Jani Rantala on 15.01.2015, 20:11:15

Liity Suomen työväenpuolueeseen.

En mene enää mihinkään puolueeseen.

Jouko Piho

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.01.2015, 19:47:36

Jumalan tietkin ovat kuulemma tutkimattomat.

Niin ovat.

Usein niitä ymmärtää kyllä jotenkin jälkeenpäin.

Jouko Piho

Quote from: Ant. on 15.01.2015, 20:36:46
Jouko Piho ei tienaa profetioillaan Suomessa yhtään mitään eikä hänellä ole yhtään kannattajaa.

Profetioilla ei pidä tienata, mutta kannattajia minulla on paljon. Tiedän sen saamani palautteen perusteella.

Kyklooppi

Eikös laulussakin lauleta "kotia meillä ei täällä oo"
Ihmisjäte.

Boon Choo

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2015, 23:59:28
Quote from: venla viitakoski on 15.01.2015, 23:33:04

Kyllä.

Jumala tekee taivaallista politiikkaansa myös ihmisten välityksellä.

Mutta odotan uutta tietä, koska kaikki politiikan tiet ovat johtaneet umpikujaan. Kun ihmisten tiet loppuvat, Jumalan tiet alkavat.

Pelottavaa. Kuka sinua oikeasti johdattaa? Miksi politiikka ja uskonto ovat sidoksissa? Eikö se ole oma valinta?
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

Jouko Piho

Quote from: Boon Choo on 16.01.2015, 00:43:51

Pelottavaa. Kuka sinua oikeasti johdattaa? Miksi politiikka ja uskonto ovat sidoksissa? Eikö se ole oma valinta?

Mikä tässä on pelottavaa?

Minua johdattaa Jumala. Minä olen antanut elämäni hänen haltuunsa.

Politiikka ja uskonto ovat sidoksissa, koska ne ovat kumpikin osa meidän elämäämme. Ei niitä pidä lokeroida erikseen jonnekin ilmatiiviisiin bokseihin.

Totta kai kyse on omasta valinnasta. Minä valitsen Jumalan, joka vaikuttaa kaikkeen, myös politiikkaan. Tahdon tehdä Jumalan tahdon kaikessa, myös politiikassa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jouko Piho on 16.01.2015, 00:00:39
Quote from: Jani Rantala on 15.01.2015, 20:11:15

Liity Suomen työväenpuolueeseen.

En mene enää mihinkään puolueeseen.
Höh
Mikset mene. Puolue on vain ja ainoastaan väline, jossa voisit levittää omaa profetiaasi.

dothefake

Ehkä osasi ei ole politiikassa, olet potkiskellut tutkainta vastaan?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ikuturso

Sain taannoin lähipiiriltä silmilleni mm. Mika Niikon Raamattusiteeraukset eduskunnassa. Perussuomalaisena minun olisi tullut myös kuulemma vastata niistä. Samoin sain kuulla, että eduskunnassa ei saisi sekulaarissa Suomessa siteerata Raamattua.

Minä vastasin, että uskonnonvapaus tarkoittaa myös sitä, että eduskunnassa saa arvomaailmansa hakea Raamatusta, Koraanista tai vaikka Linnunradan Käsikirjasta Liftareille. Jos tällainen henkilö saa riittävästi kannatusta, se tarkoittaa sitä, että edustuksellisen demokratian Suomessa on ihmisiä, jotka arvostavat tietynlaista arvopohjaa. Jos Raamatun siteeraajaa ei äänestetä uudelleen, sitten hän varmaan teki jotain, mitä kansa ei halua.

Tästä tuli jatkopohdinta. Suomen maahanmuuttopolitiikka keskittää maahanmuuttajataustaiset tiettyihin suurkaupunkeihin ja sitä kautta tiettyihin vaalipiireihin. Abdullah Tammen islamilainen puolue ei ottanut tulta, mutta koska meillä on eduskunnassa ensimmäinen Koraania siteeraava kansanedustaja?

Jos palaan Joukon aiheeseen, niin nyt näyttää siltä, että edustuksellinen demokratia ei tarjoa sinulle tietä eduskuntaan. Olisin toisaalta halunnut nähdä, miten oma puolueesi olisi menestynyt. Isojen puolueiden kanssa on se ongelma, että ensin pitää päästä esimerkiksi kunnallispolitiikkaan, sitten sisäpiiriin ja sitten ehkä ehdokkaaksi - ellei ole julkkis. Sinulla tuo tie katkesi puolueiden tai sisäpiirien ja omien näkemystesi kuilun vuoksi, joten et päässyt edes mittauttamaan suosiotasi kansalla. Toisaalta oman puolueesi kannattajakortteja kerätessäsi sait myös käsityksen, että juuri tänä päivänä kansa ei nähnyt tilausta arvomaailmallesi - vaikka uskon, että koet, että juuri nykypäivänä sille olisi pitänyt olla tilaus.

Sinulle on tilaus selvästi jossain muualla kuin politiikassa. Toivottavasti löydät vielä sen.

Olen viime aikoina kokenut yhtä sun toista poliittisella saralla ja olen päättänyt, että en käännä selkääni kenenkään mielipiteille. Mieluummin kuuntelen radikaalejakin ehdotuksia, jos ne tulevat suoraan sydämestä tai selvästi pohdittuna. Sen sijaan joskus järkevältäkin kuulostava mielipide, jos se tulee papukaijamaisesti toistettuna menee usein nopeampaa rataa mappi Ö:hön. Ehkä juuri siksi, että kun se on papukaijamielipide, tietokone on käsitellyt sen ja sata sen kaveria jo monta kertaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Ernst

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2015, 16:33:44

Hyvää agendaa voi ajaa puolueiden ulkopuolellakin, ja vaikuttaa myönteisesti.  Tilaa on!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Boon Choo

Quote from: Jouko Piho on 16.01.2015, 00:52:38
Quote from: Boon Choo on 16.01.2015, 00:43:51

Mikä tässä on pelottavaa?

Minua johdattaa Jumala. Minä olen antanut elämäni hänen haltuunsa.

Politiikka ja uskonto ovat sidoksissa, koska ne ovat kumpikin osa meidän elämäämme. Ei niitä pidä lokeroida erikseen jonnekin ilmatiiviisiin bokseihin.

Totta kai kyse on omasta valinnasta. Minä valitsen Jumalan, joka vaikuttaa kaikkeen, myös politiikkaan. Tahdon tehdä Jumalan tahdon kaikessa, myös politiikassa.

Kaikki eivät jaa jumalaasi. Tunget jumalaasi sinne mihin se ei kuulu - juurikin johonkin boksiin. Pelottavaa on se, että yrität omia yksinoikeuden Jumalaan (huomaa iso kirjain). Poliittinen yhteensopimattomuus on vain oire. Työnnät oman uskonnollisuutesi muiden elämään. Siitä eivät taida tykätä edes ne jotka ovat muuten samaa mieltä kanssasi..
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

koli

Ehkä Jumala rankaisee sinua jostain synneistäsi? Sovita syntisi ja tasaa tilit Jumalan kanssa, Jouko.

Älä luovuta koskaan! Jumalan tahto on, että sinusta tulee Suomen pääministeri.
Mörökölli