News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-12-14: Suomalaismiehen väitetään solvanneen virolaista taksikuskia

Started by Micke90, 15.12.2014, 01:15:09

Previous topic - Next topic

Micke90

Suomi-video järkyttää Virossa: Suomalaisasiakas huutaa karkeita solvauksia virolaiselle taksikuskille

QuoteSilminnäkijä-ohjelma myös varoittaa videon sisällön olevan hyvin loukkaavaa. Videolla ei näy itse tilannetta, vain ääni kuuluu. Mies kiroilee runsaasti ja haukkuu niin virolaisia kuin muutenkin ulkomaalaistaustaisia taksikuskeja.

-----

Videon julkaisija kertoo välikohtauksen tapahtuneen muutama päivä sitten, mutta videon alkuperästä tai siinä esitettävästä tilanteesta ei ole saatu varmistettuja tietoja. Videon julkaisija on kirjoittanut oheen tekstin: "Suomalainen kotimatkalla". Videon alussa näkyy teksti: "Welcome to Finland".

Jos joku löytää videon, saa laittaa linkin tänne.

koli

Mörökölli

Tabula Rasa

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Micke90

Paljonkos noita ulkomaalaisia taksikuskeja Suomessa on? Itse en ole koskaan törmännyt yhteenkään, vaan kaikki ovat olleet suomalaisia.

Tabula Rasa

Maakunnissa ja muissa kunnon paikoissa näin onkin. Pk-seudulla taas on näitä mamuja jotka eivät löydä baaria vantaalta tai takaisin haltialaan. Se sitten ei auta kuin odottaa kotimainen joka löytää ja kertoo että noillekin vajokeille on ihan yhtä mahdollista tarkistaa osoite jota eivät tunne taksikeskuksesta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Micke90

Quote from: Tabula Rasa on 15.12.2014, 01:35:22
Maakunnissa ja muissa kunnon paikoissa näin onkin. Pk-seudulla taas on näitä mamuja jotka eivät löydä baaria vantaalta tai takaisin haltialaan. Se sitten ei auta kuin odottaa kotimainen joka löytää ja kertoo että noillekin vajokeille on ihan yhtä mahdollista tarkistaa osoite jota eivät tunne taksikeskuksesta.

Sehän se onkin, kun itse asun Helsingissä, monikulttuurin ytimessä. Tosin en ole koskaan ottanut taksia jonosta, vaan aina soittanut etukäteen, jos olen tarvinnut.

JJohannes

Virolaisista ja rasismista puheenollen, pääsin viikko takaperin todistamaan ihan oikean bussirasistin toimintaa eli ne eivät ilmeisesti olekaan vain Hesarin pääkirjoituksissa esiintyviä satuolentoja. Olin bussin kyydissä etupenkillä ja viereeni istui siisti ja asiallisen oloinen n. 45-vuotias nainen joka räpläili iPhoneaan koko matkan ja soitteli jostain työasioista kaverilleen. Bussin kuljettaja oli virolainen, joka kuunteli jotain Suomessa kuuluvaa vironkielistä radioasemaa josta tuli vironkielistä eurodancea, poppia ja iskelmää sekä keskustelua.

Kun bussi saapui keskustaan, matkustajat alkoivat siirtyä ulos. Vieressäni istunut nainen nousi myöskin ja meni kuskin viereen ja sanoi tälle: "Sori, sulla oli radio aika kovalla... Ja kielikin oli väärä!". Tämän jälkeen nainen paineli vauhdilla ulos bussista ja kuski jäi siihen ihmettelemään, että "no anteeksi, mutta mikä vika siinä kielessä on?". Kohautin hänelle hartioitani ja mietin, josko lähtisin naisen perään ja sanoisin hänelle muutaman valitun sanasen (esimerkiksi sen, että "suomalaisilta" kanavilta ei juuri muuta tule kuin englanninkielistä neekeriräppiä ja pissispoppia, että onko se sitten parempaa) mutta hänellä oli jo sen verran etumatkaa ettei maksanut vaivaa.

Kummallinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Melbac

Quote from: JJohannes on 15.12.2014, 07:52:48
Virolaisista ja rasismista puheenollen, pääsin viikko takaperin todistamaan ihan oikean bussirasistin toimintaa eli ne eivät ilmeisesti olekaan vain Hesarin pääkirjoituksissa esiintyviä satuolentoja. Olin bussin kyydissä etupenkillä ja viereeni istui siisti ja asiallisen oloinen n. 45-vuotias nainen joka räpläili iPhoneaan koko matkan ja soitteli jostain työasioista kaverilleen. Bussin kuljettaja oli virolainen, joka kuunteli jotain Suomessa kuuluvaa vironkielistä radioasemaa josta tuli vironkielistä eurodancea, poppia ja iskelmää sekä keskustelua.

Kun bussi saapui keskustaan, matkustajat alkoivat siirtyä ulos. Vieressäni istunut nainen nousi myöskin ja meni kuskin viereen ja sanoi tälle: "Sori, sulla oli radio aika kovalla... Ja kielikin oli väärä!". Tämän jälkeen nainen paineli vauhdilla ulos bussista ja kuski jäi siihen ihmettelemään, että "no anteeksi, mutta mikä vika siinä kielessä on?". Kohautin hänelle hartioitani ja mietin, josko lähtisin naisen perään ja sanoisin hänelle muutaman valitun sanasen (esimerkiksi sen, että "suomalaisilta" kanavilta ei juuri muuta tule kuin englanninkielistä neekeriräppiä ja pissispoppia, että onko se sitten parempaa) mutta hänellä oli jo sen verran etumatkaa ettei maksanut vaivaa.

Kummallinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Aika pienestä taas tehdään porukasta "rasisteja".Et ole muuten itse tainnut ikinä kuunnella ulkomaisia radioasemia ollenkaan koska et näe tossa ongelmaa?.Se musiikki mitä sieltä tulee voi olla ihan v*tun ärsyttävää.Oikein toivon että joudut matkustamaan sellaisella bussilla joku >30min jonka kuski soittaa jotain Lähi-itämaista musiikkia kovalla.. :D

Trendkill

Siis mitä tuossa nyt oli? Itse olisin luultavasti tehnyt samoin kuin tuo kyseinen nainen. Aivan sama olisiko radiosta tullut virolaista tai arabian kielistä saastaa.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

JJohannes

Siis tietysti radion kovalla olosta voi kuskille huomauttaa (se ei tosin tässä tapauksessa ollut minusta sen kovemmalla kuin tavallisesti busseissa on) mutta en käsitä, että mikä vironkielisessä musiikissa on vikana, ainakin kun muut bussikuskit kuuntelevat lähes yksinomaan englanninkielistä musiikkia (paitsi ne edellä mainitut lähi-idän ihmeet, jotka luukuttavat arabipoppia)?

Trendkill

Quote from: JJohannes on 15.12.2014, 08:19:20
Siis tietysti radion kovalla olosta voi kuskille huomauttaa (se ei tosin tässä tapauksessa ollut minusta sen kovemmalla kuin tavallisesti busseissa on) mutta en käsitä, että mikä vironkielisessä musiikissa on vikana, ainakin kun muut bussikuskit kuuntelevat lähes yksinomaan englanninkielistä musiikkia (paitsi ne edellä mainitut lähi-idän ihmeet, jotka luukuttavat arabipoppia)?

Itse olisin huomauttanut siitä, että a) musiikki oli liian kovalla, ja b) siitä että kyseessä oli virolainen radiokanava. Ei suomalaisten tarvitse joutua kuuntelemaan virolaista roskaa julkisissa liikennevälineissä. Se, että suomalaiset radiokanavat soittavat englanniksi laulettua musiikkia on taas suomalaisten radiokanavien ongelma, tosin kyllähän ne suomenkielistäkin musiikkia soittavat.

Tällaisista asioista palautteen antaminen on velvollisuus, jotta vähä-älyinen prole oppii maan tavoille.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

kaneh_bosm

Quote from: koli on 15.12.2014, 01:20:07
Quote from: Micke90 on 15.12.2014, 01:15:09
Jos joku löytää videon, saa laittaa linkin tänne.

Quote from: kriittinen_ajattelija on 14.12.2014, 21:40:27
https://www.facebook.com/video.php?v=688114327975085

Virolainen taksikuski saa vihapuheita vastaansa suomalaiselta.

Jeesus, mikä urpo. Olisin itse taksikuskina pysäyttänyt auton ja pyytänyt asiakasta poistumaan.

Nissemand

Maailmassa on siis tarinan ja homman perusteella ainakin kaksi ihmistä joita häiritsee toisen kuuntelemaan vääränlainen musiikki. Ymmärrän sen äänentasosta marisemisen, mutta kyllä pitää olla melkoinen karjalalippis jos on sitä mieltä että Suomessa  kuunnellaan vain suomalaista musiikkia. Tulee heti mieleen semmonen stereotyyppi isämmuanpuallustaja.

Edit. Itse aiheesta... Ei jaksanu kuunnella videota 40 sekuntia pidemmälle. Sais mies kyllä sukeltaa avantoon. Tuskin jäisi kukaan kaipaamaan
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

ekto

Ymmärsinkö oikein, että humalainen mies on haukkunut kovasanaisesti taksikuskin?

Melbac

Quote from: Nissemand on 15.12.2014, 09:48:45
Maailmassa on siis tarinan ja homman perusteella ainakin kaksi ihmistä joita häiritsee toisen kuuntelemaan vääränlainen musiikki. Ymmärrän sen äänentasosta marisemisen, mutta kyllä pitää olla melkoinen karjalalippis jos on sitä mieltä että Suomessa  kuunnellaan vain suomalaista musiikkia. Tulee heti mieleen semmonen stereotyyppi isämmuanpuallustaja.

Edit. Itse aiheesta... Ei jaksanu kuunnella videota 40 sekuntia pidemmälle. Sais mies kyllä sukeltaa avantoon. Tuskin jäisi kukaan kaipaamaan
Eli alkuperäinen kirjoittaja on kyseisenlainen karjalalippis kun valitti siitä että suomalaiset kanavat soittavat englantilaista musiikkia?. :D

SimoMäkelä

Aika kahjo tyyppi se kyyditettävä. Ihme, kun taksimies vielä kyyditsi perille. Tarvis kuonoonsa...meinaan se asiakas.

Nissemand

Quote from: Melbac on 15.12.2014, 10:39:52
Quote from: Nissemand on 15.12.2014, 09:48:45
..., mutta kyllä pitää olla melkoinen karjalalippis jos on sitä mieltä että Suomessa  kuunnellaan vain suomalaista musiikkia. Tulee heti mieleen semmonen stereotyyppi isämmuanpuallustaja.
Eli alkuperäinen kirjoittaja on kyseisenlainen karjalalippis kun valitti siitä että suomalaiset kanavat soittavat englantilaista musiikkia?. :D

Ei vaan ihminen joka kokee ongelmaksi sen että joku kuuntelee jotain muuta kuin suomalaista musiikkia on se karjalalippis. Varsinkin jos se häiritsee niin paljon että siitä pitää mennä oikein erikseen mainitsemaan.

Volyymi vieläkin asia erikseen. Kyllä itselläkin menisi heti hermot jos joku luukuttaisi Arttu Wiskarin hittituotantoa niin lujalla, etten pystyisi sulkemaan sitä pois omilta korvilta
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Kyklooppi

Taksikuskin haukkuminen kuuluu kai kulttuuriin kuskin ihonväriin katsomatta.
Olen siihen itsekin syyllistynyt alkoholin vaikutuksen alaisena ollessani.
Tästä on jo aikaa mutta kyllä se vieläkin hävettää.
Ihmisjäte.

Koekaniini

Asiakkaan käytös on kyllä pyllystä mutta kyllähän taksin pitäää tietää osoitteet. Voihan olla että asiakas on vieraspaikkakuntalainen eikä tunne kaupunkia ollenkaan. Siinä sitten ajellaan etsimässä osoitteita ja mittari nakuttaa... >:(
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

Micke90

Bussin kuljettaja oli virolainen, joka kuunteli jotain Suomessa kuuluvaa vironkielistä radioasemaa josta tuli vironkielistä eurodancea, poppia ja iskelmää sekä keskustelua.

Ei tuo ollut rasismia. Itseänikin ärsyttävät nämä venäjän-, viron- ja saksankieliset kanavat, joita ulkomaalaiset bussikuskit kuuntelevat. Kerrankin yksi somppu kuunteli jotain minaraaetin joikua niin, että bussi raikui. On monta kertaa tehnyt mieli huomauttaa näille sankareille asiasta, mutta en halua nimeäni ja kuvaani Hyysärin etusivulle maan pahimpien rasistien joukkoon.

Haplotaxida

Nauhoitteen perusteella voisi päätellä sen, että taksikuski olisi kysynyt opastusta – vaikka navigaattori - asiakkaan mielestä selkeään määränpäähän, josta asiakas on sitten kilahtanut. Ei asiallista, eikä mitenkään oikeutettua, mutta kielenkäyttö ja veroihinkin viittaaminen voisi kieliä siitä, että asiakas on ollut esim. vattuuntunut ja puristuksissa oleva rakennusalan pienyrittäjä - ja/tai välillä työttömäksi jäänyt työntekijä - pääkaupunkiseudulta. Kun kuppi menee lopulta nurin:

.. mä nään teitä joka päivä tarpeeksi.. vironpoikaa..

Voin toki olla väärässä, eikä sillä sinänsä ole mitään merkitystä.

Muoks: En ihan hatusta heittänyt veikkaustani. Olen mm. jo vuosia seurannut vierestä erään velvoitteistaan huolehtivan pienyrittäjän vuodatusta ja ahdinkoa aiheen tiimoilta, jonka suusta saattaisi jossain tilanteessa hyvin purskahtaa jotain tuonkaltaista, vaikkei henkilöä voisi luonnehtia juurikaan rasistiseksi. Pinna on ollut välillä äärimmäisen kireällä.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Arvoton

No, tosta hyvästä taas muutama kymmenen suomalaista taas pahoinpidellään, firmoista pöllitään tiiviimmin metallia ja muuta tavaraa ja kotomaassa lisätään vihaa suomalaisia kohtaan. Jälkimmäinen on viime vuosina ollut selvästi havaittavaa.

Yksi seuraus muun päälle, että tosta hyvästä taas muutama sata työnantajaa Suomessa jättää suomalaisen valitsematta vapautuneeseen työpaikkaan ja tilaa Tallinnan henkilöstö-/vuokrafirmoista eestiläisen.

Suomalainen ei voi näissä asioissa kuin hävitä.

Takseista sen verran, että mitä viime vuosina olen niitä käyttänyt pk-seudulla, keskiyön jälkeen kuskina on ehkä vain joka toinen ollut suomalainen. Kerran oli nuori somalimies, jolle piti neuvoa lähes jokainen risteys. Ei tainnut olla oman kaupungin poikii.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Micke90 on 15.12.2014, 01:31:35
Paljonkos noita ulkomaalaisia taksikuskeja Suomessa on? Itse en ole koskaan törmännyt yhteenkään, vaan kaikki ovat olleet suomalaisia.

Somppuja on pk-seudulla aika paljon taksikuskeina. Ilmeisesti ne jotka töitä haluavat saavat niitä helposti juuri tuolta alalta. Ei ainakaan ole häppöiset osaamisvaatimukset.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Micke90

Quote from: vihapuhegeneraattori on 15.12.2014, 14:11:49
Somppuja on pk-seudulla aika paljon taksikuskeina.

En ole koskaan törmännyt yhteenkään kamelikuskiin taksikuskina.

Shemeikka

Olin kesällä Helsingradissa mennessäni taksilla paikasta A paikkaan B, taksikuskiksi sattui henkilö jota rasistisesti ulkonäön perusteella epäilen mamuksi/mamutaustaiseksi. Kuski puhui hyvää suomea ja löysi paikan B ilman miettimistä. Ainut ongelma alussa oli, ettei kuski ensin halunnut ottaa minua kyytiin, urputti että etsimäni paikka on kävelymatkan päässä. Sain kuitenkin armon selitettyäni, etten tunne kaupunkia ja kiirekin alkaa olla.

Nappasin kyseisen taksin tolpalta muitten taksien joukosta, joten kaiketi taksi ei ollut ns. "pimeä taksi".

On noita kokemukseni mukaan taksikuskeiksikin eksynyt työvoimapulaa paikkaamaan.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Alapo

Quote from: Micke90 on 15.12.2014, 14:16:24
Quote from: vihapuhegeneraattori on 15.12.2014, 14:11:49
Somppuja on pk-seudulla aika paljon taksikuskeina.

En ole koskaan törmännyt yhteenkään kamelikuskiin taksikuskina.

Olen kirjaimellisesti meinannut törmätä, useammin kuin kerran. Yks kamelikuski oli ajaa kylkeen kampin kaukoliikenneterminaalissa,. jonka sisäänkäynnissä lukee isolla että "peruuttavaa pitää väistää", sitä kävin kilpailevan firman kuski ojentamassa. Eräs toinen oli tulla transporterilla kylkeen larun rampista, tuuttas suoraan kiihdytyskaistalta bussikaistalle ja siitä sitten keskimmäiselle kaistalle. Taksien kanssa on noita läheltä-piti tilanteita ollut aika runsaasti. Onhan noihin tupakoiviin venäläisiin Kajonin kuskeihinkin meinannut tulla törmättyä. Kun ei noi liikennemerkit meinaa noilla lähialueiden kansalaisille merkata mitään, vaikka ne olis ns.ammattiautoilijoitakin.

Jotenkin ei ehkä yllätä että joltain palaa pinna ja antaa sitten täyslaidallisen jollekin virolaiselle. Kun aika monelle alalle on tullut paljon vironpoikia ja palkkataso on tippunut. Ja kiitos virolaisten, kun pöllivät vielä monesta firmasta työkalutkin, niin sitten ne jäljelle jäävät tekee paskoilla työkaluilla töitä, tai muuten epäkurantista halpojen virolaisten työnjäljestä pitäis tehdä priimaa kun ei asunnot kelpaa ostajille. Muutamien virolaistenkin tulo omallekin työpaikalle on aiheuttanut yksikölle kymmeniä tuhansia korjauskuluissa vuoden aikana. Ja on useampikin työläinen joka kertoo että on tullut edellisessä työssään tullut virolaisen halpatyövoiman jyräämäksi.

jka

Quote from: Alapo on 15.12.2014, 17:25:59
Olen kirjaimellisesti meinannut törmätä, useammin kuin kerran.

Samoja kokemuksia. Parikin kertaa vain hyvät refleksit on pelastaneet kolarilta. Yhden kerran ollut kamelikuskin kyydissäkin ja melkein sanoin että eiköhän jäädä tähän ja otan jonkun toisen joka osaa ajaakin 30km/h ylinopeudella joka oli siis nopeus koko matkan ja kaveri luuli olevansa joku Juha Kankkunen mutta hyvä kun pysyi auto tiellä.

Voin suoraan omien kokemusten perusteella sanoa että noi somppukuskit täytyy olla vanhoja Mogadishun teknikaali-kuskeja. Ajotyyli on täysin sama. Eihän Mogadishussakaan ole liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Ainakaan jos on konekivääri katolla. Näiltä taksisuhareilta puuttuu vain kk.

Taksit ovat nykyään selvästi vaarallisin ryhmä liikenteessä. Voittaa sokeat mummotkin.

JJohannes

Quote from: Melbac on 15.12.2014, 10:39:52

En ole koskaan valittanut yhdellekään bussikuskille minkäänkielisen musiikin kuuntelusta. Kuuntelen tietenkin myös itse englanninkielistä musiikkia. Lähinnä halusin sanoa, että jos virolaisen kuuntelema vironkielinen iskelmä/pop on "epäisänmaallista" ja "suomalaisille sopimatonta" ja kokee aiheekseen valittaa siitä, miksei sitten (ilmeisesti) valita siitä kun suomalainen bussikuski luukuttaa (afro-)amerikkalaisten tekemää englanninkielistä musiikkia? Eikö se ole paljon enemmän "epäsuomalaista" ja kauempana omasta kulttuuristamme kuin virolainen musiikki?

En myöskään siis halunnut sanoa, että kyseinen huomauttelu tekee kenestäkään "rasistia". Lähinnä vaan tarkoitin, että kun on nähnyt niin paljon kyseenalaisia tarinoita "rasistisista" möläyttelijöistä julkisissa kulkuvälineissä niin tällä kertaa todisti tuollaista möläyttelyä henkilökohtaisesti.

Mutta tämä taitaa olla off-topic.

dothefake

Kyseessä on ollut äärisuomalainen, maltilliset suomalaiset tuomitsevat tuollaisen käytöksen ankarasti!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Marjapussi

Quote from: Micke90 on 15.12.2014, 12:29:07
Ei tuo ollut rasismia. Itseänikin ärsyttävät nämä venäjän-, viron- ja saksankieliset kanavat, joita ulkomaalaiset bussikuskit kuuntelevat.

Enpä ole käyttänyt dösää stadissa kovinkaan paljon viime aikoina, mutta en muista ikinä kuulleenni saksankielistä kanavaa soitettavan. Mitäs sieltä tuli "Die Fahne hoch" kenties. ;)
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?