News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Helsigin kaupungin talouden tarkoituksellinen tuhoaminen...osa II

Started by siviilitarkkailija, 05.12.2014, 14:58:25

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Viikissä on TROOPPINEN puutatarha nimeltä Gardenia. Vähemmän yllättävästi tämä ei ole onnistunut houkuttelemaan trooppisestakotoisin tai - innostuneita vihervasemmistolaisia vierailemaan tai maksamaan kasvihuoneen ylläpidosta.  Rakennuskustannukset 2001 valmistuneesta kasvihuoneesta olivat jyrkät 34 milj euroa. Joka vuosi lämmitys (ei ydinvoimalalla helsinkiä kiitos) ja valaistus maksavat muutaman miljoonan. Siis tuhdisti enemmän kuin mitkään kävijä- ja vuokratulot.

Nyt, vain 13 vuoden jälkeen, kaupunki joutunee purkamaan vihervasemmistolaisen rakentamistaiteen ja tropiikin lahjan. Tappioiden ollessa jossain 45 miljoonan euron kokoluokassa.  Tropiikin ylläpito vihervasemmistolaisen energian valinneessa kaupungissa on liian kallista. Rakennus ei ole kenekään syy. Ei ole lasikaton vika että siitä ja kasteluputkista tehtiin investointihulluuden esimerkki,  koska sama ja hullumpi meno jatkuu rakennuskorporaatiokommunistisen kokoomuksen ja vihreiden Helsingissä.

Valtio on tehnyt järjettömästä taloudenpidosta ei vai kannattavaa vaan rajusti ylipalkittua...kaupungin johtajille. Tämän hulluuden tekijöistä harva elostelee alle 10 000 euron palkkaluokassa. Ja kun saavat Helsingin talouden nurin ( 2 mrd miinuksella) odottavat riemulla 20 000 euron virkoja pakkoliitetyssä suur-Helsingissä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

jka

Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Guggenheimiin saadaan poltettua moninkertaisesti nuo rahat.

guest7001

Piiperöiden Kutsuplus-palvelu on 7kk olemassaolonsa aikana tuottanut 4 Miljoonaa Euroa tappiota.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/252471-verovaroilla-sata-minibussia

Nyt palvelu  (ja tappiot) halutaan moninkertaistaa.

Helsinkiin halutaan 100.000 uutta asukasta, uusiin asuntoihin. Lainahanat ovat kiinni ja historiallisen paha lama on käynnissä. Arvatkaa, maksavatko tulevat asukkaat itse asumisensa? Heh heh.

Kalle Isokalliota mukaillen "julkista rahaa poltetaan kuin mätiä ruuhia juhannuskokoissa".

Suomea ei näiltä seinähulluilta voi enää pelastaa muu, kuin lainahanojen sulkeutuminen.

siviilitarkkailija

Quote from: jka on 05.12.2014, 15:18:32
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Guggenheimiin saadaan poltettua moninkertaisesti nuo rahat.

Tappiot ja kustannukset tulevat olemaan n kymmenkertaiset Gardeniaan verrattuna.

Pitäisiköhän näiden kaupungin massiivirakennuttajien kontolle ottaa jatkossa hankkeidensa käyttö- ja talousriski. Eli ennenkun mitään rakennetaan,  hankkeen kannattajat ostavat kaikki pääsylipputulot itselleen. Henkilö- ja yritys- sekä yhteisökohtaisena rahoitusriskinä. Ja sitovat omaisuuttaan kiinni hankkeeseen niin että jos laitoksen kävijåmäärät eivät vastaa kuluja, maksaja löytyy muualta kuin kaupungin kassasta. Kaupungin riski voisi olla vaikkapa max 25% . Yksityiset 25% , yritykset 25% ja yhteisöt 25%. Ennen rakennuspäätöksen tekemistä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Ari-Lee

Helsinki tulee irroittaa muusta Suomesta. Hulluus ei saa levitä enää.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

niemi2

Quote from: siviilitarkkailija on 05.12.2014, 14:58:25
Ja kun saavat Helsingin talouden nurin ( 2 mrd miinuksella) odottavat riemulla 20 000 euron virkoja pakkoliitetyssä suur-Helsingissä.

Konsernivelkaa taitaa olla 7 miljardia euroa, eli velkaa piilotellaan liikelaitosten alle kun ei kantti kestä myöntää paljonko kaupunkin velkaantuu.

Kaupunki siis ottaa vaikka Helsingin Energian voiton kaupungin kassaan ja Helsingin Energia ottaa sitten velkaa nimiinsä hoitaakseen infran kasvattamisen ja saneerauksen.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Uuno Nuivanen

Lisäksi tämä kaikki on vasta alkua, ja kunnon mokutus on vasta lähtenyt käyntiin. Mielipuoliset haaveet maahan/helsinkiinmuuton (vars.) lukumääristä takaavat taloudellisen romahduksen, muiden vihreiden maksajat karkottavien toimien ohella. Jos Helsinki olisi pörssiyhtiö, suositukseni olisi MYY (ja äkkiä).

Mika

Quote from: niemi2 on 05.12.2014, 15:42:31
Quote from: siviilitarkkailija on 05.12.2014, 14:58:25
Ja kun saavat Helsingin talouden nurin ( 2 mrd miinuksella) odottavat riemulla 20 000 euron virkoja pakkoliitetyssä suur-Helsingissä.

Konsernivelkaa taitaa olla 7 miljardia euroa, eli velkaa piilotellaan liikelaitosten alle kun ei kantti kestä myöntää paljonko kaupunkin velkaantuu.

Vasemmiston kielenkäytössä tuo on elvytystä. Ja onhan se tietenkin tavallaan sitä.  Etenkin, jos uskotaan budjetteihin, jotka tehdään vuosi toisensa jälkeen ylioptimistisiksi pelkästään siksi, että yli varojen elämistä voidaan edes jollain tavalla perustella.

Tuo on poliitikkojen kannalta nerokas systeemi:  virkamiehet määrätään tekemään löysille olettamuksille perustuva budjetti, ja sitten kun se menee pahasti miinukselle, poliitikot voivat perustella toimiaan sillä, että he luottivat ennusteeseen, jonka talousasiantuntijat tekivät.  Budjetin tehneet virkamiehet eivät uskalla puhua poliittisesta "ohjailusta" mitään, koska muuten hyväpalkkainen työpaikka lähtisi alta. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

nimierkki

Quote from: siviilitarkkailija on 05.12.2014, 14:58:25
Rakennuskustannukset 2001 valmistuneesta kasvihuoneesta olivat jyrkät 34 milj euroa.

Nyt taisi mennä markat ja eurot sekaisin? Kallis härpäke joka tapauksessa.

siviilitarkkailija

http://www.metropoliselvitys.fi/

QuoteValtionvarainministeriö käynnisti joulukuussa 2013 erityisen kuntajakoselvityksen Espoon, Helsingin, Kauniaisten, Keravan, Kirkkonummen, Sipoon, Tuusulan, Vantaan sekä Vihdin välillä.

Selvitys valmistui 5.12.2014.

Ja sitten se lopputulos joka nyt ei pitäisi olla yllätys kenellekkään...

QuoteMetropolialueen kuntajakoselvittäjät Mikko Pukkinen, Cay Sevón ja Matti Vatilo esittävät metropolialueen viiden kunnan yhdistymistä uudeksi metropolikaupungiksi.

oooh kuinka en osannut kuvitella mitään noin älykästä ja oivaltavaa taloutensa sössineen Helsingin pelastukseksi. Nerokasta. Hienoa. Mahtavaa. Poliittinen voitto totaalisen taloustappion kautta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

guest7001

Kokoomus on täysin perseestä, mutta Espoossa Jukka Mäkelä on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Samoin Widen Kauniaisissa. Grani ja Espoo eivät taatusti suostu kustantamaan Stadin vasemmistopiiperöisten sikahintaisia visioita siitä, että kaikki alueet ghettouttetaan tasaisesti. Helsingissä nähdään nyt, mitä siitä on seurannut: Veronmaksajien joukkopako. Espoo ei taatusti halua menettää hyviä veronmaksajiaan Kirkkonummelle.

Metron varsi Espoossa voi osittain mennä pilalle (plus Suurpelto), mutta suuri osa Espoota on pelkkää pientalokaavaa, minne ei asuteta (eikä tulla asuttamaan) paskasakkia. Sen takia poliitikot itsekin asuvat noilla alueilla, presidenttiä ja aika montaa ministeriä myöten.

Espoo on toiminut viisaasti asuttaessaam mamut vain Suvelaan, Pohjois-Leppävaaraan, Kiloon ja Matinkylään. Ongelmat pysyvät noilla alueilla ja kunnon ihmiset saavat olla rauhassa ja heidän lapsensa saavat käydä hyvissä kouluissa. Ainakin vielä toistaiseksi.

Stadin Viherkokoomuksen kanssa ei kukaan halua olla missään tekemisissä. Ne ovat aivan seinähulluja. Vantaa on monenlaisissa ongelmissa, mutta hekään eivät ole läheskään niin sekaisin kuin Helsingissä. Ongelma-alueet ovat tarkkaan rajattu ja Vantaakin on sentään kaavoittanut esim. Ylästön ja Kartanonkosken, jotka ovat suht. mamuvapaita vyöhykkeitä. Ainoastaan radan varsi on menossa pilalle. Kivistöstä en ole varma. Joka tapauksessa Stadin tilanne on paljon surullisempi, varsinkin sen jälkeen kun 100.000 uutta somalikopperoa valmistuu.

(http://i.imgur.com/xf0V17g.jpg)

Nythän nuo uudiskohteet seisovat myymättä ja tähän asti Realiat, ARAt, SATOt ja muut vastaavat ovat ostaneet nuo kohteet 30% alennuksella pois markkinoilta turskaa tekemästä. Tämä ei voi jatkua kauan, eli jossain vaiheessa ainoa potentiaalinen ostaja noille kohteille on HeKa. No mitä se taas tarkoittaa?

Sitä, että 7000€/m2 asunnostaan maksanut huomaakin asuvansa keskellä mamulähiötä. Tuo on itse asiassa hyvinkin mahdollinen skenaario. Ja ihan loogista, kun muistaa Stadin suunnitelmat kasvattaa asukaslukunsa 800.000 asukkaaseen, vieläpä suhteellisen nopeasti. Lukekaa tämä Kauppalehden ketju, jos ette vielä ole ehtineet (jos olette suunnitelleet asunnon ostoa pk-seudulta).

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=239622&tstart=-2

Siili

Quote from: siviilitarkkailija on 05.12.2014, 14:58:25
Viikissä on TROOPPINEN puutatarha nimeltä Gardenia. Vähemmän yllättävästi tämä ei ole onnistunut houkuttelemaan trooppisestakotoisin tai - innostuneita vihervasemmistolaisia vierailemaan tai maksamaan kasvihuoneen ylläpidosta.  Rakennuskustannukset 2001 valmistuneesta kasvihuoneesta olivat jyrkät 34 milj euroa. Joka vuosi lämmitys (ei ydinvoimalalla helsinkiä kiitos) ja valaistus maksavat muutaman miljoonan. Siis tuhdisti enemmän kuin mitkään kävijä- ja vuokratulot.

Nyt, vain 13 vuoden jälkeen, kaupunki joutunee purkamaan vihervasemmistolaisen rakentamistaiteen ja tropiikin lahjan.

Tässä pohjaksi linkkiä:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/253537-surkea-kohtalo-34-miljoonaa-maksanut-gardenia-saatetaan-jopa-purkaa

niemi2

Holtiton rahankäyttö johtaa siihen, että toisilta säästetään. Nyt joudutaan tälläkin kertaa viemään vammaisilta resursseja, jotta maahanmuuttajille ja muille tuhlailuille jäisi enemmän tuhlattavaa:

Quote
Helsinki leikkaa vammaispalveluita – "Sen jälkeen olemme taas enemmän yksin"
....

Säästövelvoite 1,5 miljoonaa

Sosiaali- ja terveyslautakunta käsitteli tiistaina viraston ensi vuoden käyttösuunnitelmaehdotusta. Ehdotus jäi pöydälle.

Vammaispalveluiden osalta säästöpaine ensi vuodelle on 1,5 miljoonaa euroa.

Erityislapsenvahtipalvelun eli Elva-tuen maksamiseen Helsingiltä kuluu vuosittain 150 000 euroa.

Helsinki käyttää vuosittain vammaispalveluihin yhteensä 185 miljoonaa euroa.

Kaupunginhallitus hyväksynee käyttösuunnitelmaehdotuksen joulukuun aikana.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/253342-helsinki-leikkaa-vammaispalveluita-sen-jalkeen-olemme-taas-enemman-yksin
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

talous ja muutos

Quote from: detonator on 06.12.2014, 06:38:14
Kokoomus on täysin perseestä, mutta Espoossa Jukka Mäkelä on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Samoin Widen Kauniaisissa. Grani ja Espoo eivät taatusti suostu kustantamaan Stadin vasemmistopiiperöisten sikahintaisia visioita siitä, että kaikki alueet ghettouttetaan tasaisesti. Helsingissä nähdään nyt, mitä siitä on seurannut: Veronmaksajien joukkopako. Espoo ei taatusti halua menettää hyviä veronmaksajiaan Kirkkonummelle.

Metron varsi Espoossa voi osittain mennä pilalle (plus Suurpelto), mutta suuri osa Espoota on pelkkää pientalokaavaa, minne ei asuteta (eikä tulla asuttamaan) paskasakkia. Sen takia poliitikot itsekin asuvat noilla alueilla, presidenttiä ja aika montaa ministeriä myöten.

...

(http://i.imgur.com/xf0V17g.jpg)

Nythän nuo uudiskohteet seisovat myymättä ja tähän asti Realiat, ARAt, SATOt ja muut vastaavat ovat ostaneet nuo kohteet 30% alennuksella pois markkinoilta turskaa tekemästä. Tämä ei voi jatkua kauan, eli jossain vaiheessa ainoa potentiaalinen ostaja noille kohteille on HeKa. No mitä se taas tarkoittaa?

...

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=239622&tstart=-2

Vantaalle ja Espooseen ollaan rakentamassa uusia raidelinjoja, joitten varrelle on tulossa asuntoja ja työpaikkoja:

1. Kehärata Vantaalle
Wikipedia/Kehärata
Arvioitu valmistumisaika: heinäkuu 2015
Wikipedia/Kehärata/Vaikutukset
"Rata mahdollistaa noin 40 000 – 50 000 asukkaan asuntoalueiden rakentamisen tulevina vuosikymmeninä. Uusia työpaikkoja arvioidaan syntyvän noin 60 000 kehäradan varteen. Lisäksi kehäradan odotetaan helpottavan nykyisen noin 12 miljoonan lentomatkustajan liikkumista vuosittain. Lentomatkustajien määrän ennustetaan nousevan 17 miljoonaan vuodessa vuoteen 2017 mennessä, koska muun muassa Finnair laajentaa laivastoaan huomattavasti tulevina vuosina."

2. Länsimetro Espooseen
Wikipedia/Länsimetro
Matinkylä - Ruoholahti
Arvioitu valmistumisaika: syksy 2016
* Tarvitaan paljon lisärakentamista, jotta matkustajia riittäisi kunnolla metroon.

3. Länsimetron jatke Espooseen
Wikipedia/heinäkuu 2015
Kivenlahti - Matinkylä
Arvioitu valmistumisaika: 2020
* Halutaan rakentaa metroasemien lähistöön.


Uudisasukkaat:

1. Kehärata
Lentokenttäyhteyttä tarvitsevat globaalit yhtiöt, Itämeren alueella toimivat yhtiöt, venäjänkauppaa käyvät yhtiöt ja kaukaisempien maakuntien kanssa toimivat pääkaupunkiseudun yhtiöt.
Ilmeisesti Suomessa vielä riittää em. yhtiöitä täyttämään uudet työpaikat. Silloin niitten työntekijät muuttavat Kehäradan varrelle ja sen lähistölle.
- Hyvä- ja keskipalkkaiset ulkomaalaiset eivät muodosta ongelmaa.

2. Länsimetro Espooseen
* Mistä alueelle saadaan hyvä- tai keskipalkkaisia työpaikkoja?
- Muuttaisiko sinne virastoja Helsingistä?
- Espoon etelä- ja itärannikon yhtiöitä houkuttaa muutto Kehäradan varteen.
* Mistä alueelle muuttaisi kohtuullisesti tai hyvin toimeentulevia ihmisiä?
- Muuttaisiko sinne vauraita eläkeläisiä?
- Muuttaisiko sinne vauraita virastotyöntekijöitä Helsingistä?
- Riittäisikö alueen täyttämään vauras väestö vai muuttaisiko sinne myös matalapalkkaisia, pätkätyöläisiä, työttömiä yms.?

3. Länsimetron jatke Espooseen
* Alueelle ei juurikaan muuta hyvä- tai keskipalkkaisia työpaikkoja.
* Alueesta muodostuu matalapalkkaväen asuinalue. Sinne voi myös muuttaa runsaasti halpatyövoimaa ja työttömiä.
- Uudet asunnot täytyy myydä halvalla, koska:
--- Pienituloisilla ei ole varaa edes keskihintaisiin asuntoihin.
--- Asunnonvuokraajat haluavat vähintäänkin kohtuullisen vuokratuoton.
* Kivenlahteen ja siitä jonkin matkaa itäänpäin metronvartta tulee "punainen alue" eli alue, jossa asuu runsaasti ulkomaalaista halpatyövoimaa.
- Tämän jälkeen alueelle onkin helppo sijoittaa kaupungin vuokrataloihin ilman poliittista vastarintaa pätkätyöläisiä, työttömiä ja sosiaalitapauksia sekä alkuasukasväestön että maahanmuuttaneitten parista.


Espoon kehitysennuste:
* Punainen vyöhyke (ulkomaalaisten huonotuloisten osuus iso) alkaa laajeta itäänpäin pitkin Länsimetron aluetta.
- Varsinkin tyypilliset kokoomusäänestäjät muuttavat pois, kun lähistölle alkaa muuttaa huonotuloisia ulkomaalaisia.
--- Media alkaa kirjoitella neekerikauhun karkoittavan Espoon etelärannikon vauraan ja keskituloisen väestön.

nimierkki

Quote from: Siili on 06.12.2014, 08:07:43
Quote from: siviilitarkkailija on 05.12.2014, 14:58:25
Viikissä on TROOPPINEN puutatarha nimeltä Gardenia. Vähemmän yllättävästi tämä ei ole onnistunut houkuttelemaan trooppisestakotoisin tai - innostuneita vihervasemmistolaisia vierailemaan tai maksamaan kasvihuoneen ylläpidosta.  Rakennuskustannukset 2001 valmistuneesta kasvihuoneesta olivat jyrkät 34 milj euroa. Joka vuosi lämmitys (ei ydinvoimalalla helsinkiä kiitos) ja valaistus maksavat muutaman miljoonan. Siis tuhdisti enemmän kuin mitkään kävijä- ja vuokratulot.

Nyt, vain 13 vuoden jälkeen, kaupunki joutunee purkamaan vihervasemmistolaisen rakentamistaiteen ja tropiikin lahjan.

Tässä pohjaksi linkkiä:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/253537-surkea-kohtalo-34-miljoonaa-maksanut-gardenia-saatetaan-jopa-purkaa

Hintakeskusteluun vielä tällainenkin linkki: http://mikkosavelius.puheenvuoro.uusisuomi.fi/164628-helsingin-gardenia-nurin-vai-nousuun
Quote
Mistä tappiollisuus johtuu? Vuonna 2001 valmistunut kortteli maksoi aikanaan lähes 6 miljoonaa euroa. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että joissakin uutisissa mainittu 34 miljoonaa olivat rakennusaikaisia markkoja, ei euroja.

Haplotaxida

Quote.. Puutarhan alkuperäinen toiminta-ajatus luontokouluineen muodostaa enää osan toiminnasta. Viime vuosina kaupungin virastoilla ei ole ollut rahaa ostaa palveluita, ja puutarha on kukkinut tyhjille käytäville. ..

Varmaankin ihan kiva pikkupaikka, mutta mikä idea Gardenian rakentamisessa alkujaankaan oli, edes Viikin tiedepuiston kehittämisen kontekstissa - siihenhän se ilmeisesti liittyy? Olikos tuon alkujaan tarkoitus tulla jotain tuottamaankin ja pyörimään, muutenkin kuin vain kaupungin ostopalvelujen ja suoran tuen avulla?

Quote.. Vuonna 2001 kasvitieteellinen puutarha sai julkisia varoja käyttöönsä 2.441.537 markkaa (ilman laskennallisia tilakustannuksia). Puutarhan menot, 3.072.631 markkaa, olivat 631.094 markkaa suuremmat kuin puutarhan valtiolta ja yliopistolta toimintaansa saama budjettirahoitus. Kasvihuoneiden tuomat pääsylippu- ja erityisesti käyttömaksut (vuonna 2001 yhteensä 708.064 mk) ja äärimmäisen tiukka budjetti mahdollistivat sen, että kuitenkin tultiin toimeen ja että rahaa jopa siirtyi seuraavan vuoden toimintaan.

Kaisaniemen kasvihuoneiden kävijämäärä, noin 42.000 henkeä, laski edelleen edellisvuodesta (58.000 kävijää v. 2000). Peruskorjattuina syksyllä 1998 avattujen kasvihuoneiden uutuudenviehätys on hiipunut, ja kävijämäärä on alun ennätysten jälkeen palannut 1980-luvun perustasolle. Viikkiin rakennetusta Gardeniasta puutarha sai, Töölönlahden perukassa olevan kaupungin Talvipuutarhan lisäksi, uuden kilpailijan. ..

- Kasvitieteellinen puutarha, toimintakertomus 2001 (.pdf)
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

niemi2

Julkisissa hankkeissa on myös aina se nyrkkisääntö, että idea myydään päättäjille halvemmalla ja sitten hinta nousee 2-3 kertaiseksi alkuperäisestä.

Helsingillä on kova vimma kaivaa tunneleita ja vastaavia hankkeita, joissa hinta nousee tuon 2-3 kertaa budjetoidun. Keskenkään ei voi jättää, joten maksettava on.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

siviilitarkkailija

#17
Nyt on saatu aikaan jättiläismäinen harppaus kohti mielipuolista ja tolkutonta pääkaupunki-Suomea. Kehärata on avattu ja entinen M-juna kulkee Helsingin keskustasta Lentoasemalle. Tämän mielipuolisen urakan ja eurostoliiton järjettömien tunneli-vaatimusten johdosta ihmisten kuljettaminen lentoasemalle on saatu tasolle joka hengästyttää. Kehäradalla ei ole vain yhtä vaan monta juna-asemaa keskellä tyhjiä pelto- ja metsätontteja. Ilmeisenä ajatuksena että korporaatiokommunistisen kokoomuksen ja sosialistipuolueen grynderit riemumielin alkavat rakentamaan alueille asuntoja. Työpaikkojahan ei enää ole kiitos euron, eikä muuten tule, kiitos finanssipolitiikan. Ellemme ryhdy työllistämään loputonta velkakuormaa kasvattamalla.

On jotenkin aika hengästyttävä ajatus että Suomen lähi-historian yksi suurimmista liikennehankkeista, johtaa tilanteeseen jossa rakennetaan kaupunkijunarata keskelle maaseutua, ilman että hankkeen palvelutaso ja edut ovat millään osin muuta kuin poliittista huuhaata. Kysymyksessä on eräänlainen kaupungin öky-rakentaminen jota ei tietenkään voitu tehdä kaukoliikenneyhteyksiä vaan aivan omaa, kaupunkien omia kevyempiä junia varten, koska muutenhan hanke olisi ollut taloudellisesti kannattava.

Helsingin joukkoliikennehankkeet ovat täysin verrannollisia Ateenan olympia-kisoja varten rakentamiin järjettömiin ja täysin kannattamattomiin infrastuktuurihankkeisiin.

ps Tämä ei tarkoita sitä että kannattaisin esim euroedustaja Paavo Väyrysen liikennepoliittisia hankkeita
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Eino P. Keravalta

#18
Nyt siis kehärata kulkee jossakin peltomaisemassa, mutta asemanseuduille on kai tarkoitus rakentaa suuriakin kaupunkikeskittymiä.

Luulevatko ne todella, että joku ostaisi noita asuntoja omalla rahallaan? Vantaalla esimerkiksi on jo nyt melko paljon uudistuotantoa myymättä: uudet asunnot seisovat pölyttymässä, koska nykyisessä taloustilanteessa ihmisillä ei ole joko rahaa tai uskallusta hankkia asuntoja.

Niinpä asunnot päätyvät ennenpitkää ilmaisten asujien käyttöön, rakensi ne sitten kuka tahansa. Silloin kyllä tulevat kaupunkikeskukset saadaan täyteen kukkaansa, sillä pelkästään EU:n tuleva, automaattinen taakanjako tuo myöhemmin Suomeen joka vuosi parikymmentätuhatta sandaaliparia. Kyllä siinä Leinelä äkkiä täyttyy!

Ja kun tulevina vuosina nämä uudet, hienot alueet on täytetty lukutaidottomilla ja jengiytyvillä Afrikan sarvi-insinööreillä, ei kukaan työssäkäyvä halua moiseen ghettoon lastensa kanssa veroja maksamaan. Koko kehärata on siis rakennettu pultsareille, sekakäyttäjille, elämäntapatyöttömille, jihadisteille, synnytyskoneille, koraanikoululaisille, etnojengeille ja joukkoraiskaajille.

Hei, me tienataan tällä!

PS: Kyllä siinä japanilaisturistit ihmettelevät, mihin maahan ovat tulleet, kun lentokentältä junaan noustessaan kaikki suomalaiset ovat mustia kuin terva ja pitävät kauheaa älämölöä kultaketjut kaulassa: onko muumipeikkokin musta?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kulttuurirealisti

Quote from: Mika on 05.12.2014, 15:50:46Tuo on poliitikkojen kannalta nerokas systeemi:  virkamiehet määrätään tekemään löysille olettamuksille perustuva budjetti, ja sitten kun se menee pahasti miinukselle, poliitikot voivat perustella toimiaan sillä, että he luottivat ennusteeseen, jonka talousasiantuntijat tekivät.  Budjetin tehneet virkamiehet eivät uskalla puhua poliittisesta "ohjailusta" mitään, koska muuten hyväpalkkainen työpaikka lähtisi alta.

Mutta...tuohan kuulostaa Suomen valtion budjetoinnilta Kataisen ja Vanhasen hallituksissa?
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

siviilitarkkailija

#20
Quote from: Eino P. Keravalta on 03.07.2015, 09:41:02
Nyt siis kehärata kulkee jossakin peltomaisemassa, mutta asemanseuduille on kai tarkoitus rakentaa suuriakin kaupunkikeskittymiä.

Luulevatko ne todella, että joku ostaisi noita asuntoja omalla rahallaan? Vantaalla esimerkiksi on jo nyt melko paljon uudistuotantoa myymättä: uudet asunnot seisovat pölyttymässä, koska nykyisessä taloustilanteessa ihmisillä ei ole joko rahaa tai uskallusta hankkia asuntoja.

Niinpä asunnot päätyvät ennenpitkää ilmaisten asujien käyttöön, rakensi ne sitten kuka tahansa. Silloin kyllä tulevat kaupunkikeskukset saadaan täyteen kukkaansa, sillä pelkästään EU:n tuleva, automaattinen taakanjako tuo myöhemmin Suomeen joka vuosi parikymmentätuhatta sandaaliparia. Kyllä siinä Leinelä äkkiä täyttyy!

Ongelma on siinä että kokoomus, vihreät ja sdp pitää valtaa pääkaupunkiseudulla ja näiden kolmen intressissä on ylläpitää velkarahalla rakennettavaa infrastruktuuria. Tämä on vähän sama asia kuin metro. Sekin OLI PAKKO SAADA KUN MUILLAKIN SUURKAUPUNGEILLA OLI. Lentoaseman paikallisjunayhteys oli sekin PAKKO SAADA KUN MUILLAKIN SUURKAUPUNGEILLA ON. Junayhteys kyllä, paikallisjunayhteys...ei.

Sekä Finnavia että Finnair molemmat vastustivat nykyistä junaa ja olisivat ehdottomasti halunneet kaukojunayhteyden. Sen avulla Finnavia olisi voinut lopettaa Tampereen lentoaseman ja samalla olisi voinut myös Jyväskylälle käydä leikkuri kääntymässä. Lentomatkailun erikoisuuksista johtuen suoralla kaukojunalla olisi voitu Helsinki-Vantaasta tehdä nopeampi lentoliikennesolmu kuin Pietarin omasta lentoasemasta. Samoin tavaraliikenteeseen olisi voitu saada ihan mielettömiä kasvumahdollisuuksia. Mutta koska helsinkiläiset äänesti korporaatiokommunisteja ja vihreitä niin sehän ei käy. Ei käy...

Koko kehäradan tarkoitus ON ESTÄÄ KAUKOLIIKENNE.*  **Helsinki on julistamattomassa sodassa muuta Suomea vastaan jossa maakuntien viha ja kauna on johtanut totaaliseen sotaan puolin ja toisin. Seurauksena on käytännössä se että Helsinki kehittää vain ja ainoastaan Helsinkiä, ja koska muualla maassa suhtaudutaan Helsingin hulluuteen (ymmärrettävästi vastentahtoisena rahoittajana nuivasti) niin vastavetona Helsingin KAUPUNGIN mielipuolipäättäjät ovat päättäneet että "korvataan sitten suomalaiset ulkomaalaisilla".

Kehärata ei ainoastaa kulje pitkin peltomaisemaa vaan sen asemat on rakennettu keskelle tyhjää metsä- ja rakennusmaata. Edes LENTOASEMAN OMA JUNA-ASEMA ei tietojeni mukaan vie SUORAAN LENTOASEMALLE VAAN MATKUSTAJAT LAITETAAN KULKEMAAN PITKÄ KIERTOTIE PÄÄSTÄKSEEN ASEMALTA TOISELLE!

* Kehärata ei yhdistä vaan erottaa ja toimii eräänlaisena muurina joka haittaa merkittävästi ja loputtomasti kaukomatkustajia siirtymästä suoraan lentoasemalle aina Tikkurilan aseman kautta. Tampereen lentoaseman toiminnan loppumisesta huolestuneet tamperelaiset voivat huokaista helpotuksesta...toistaiseksi. Finavian seuraava lopetuskohde lienee Jyväskylä.

** Itse radan rakenteet on tarkoituksella tehty niin heikoiksi ettei sinne ole kaukojunilla koskaan mitään asiaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

acc

Quote from: siviilitarkkailija on 03.07.2015, 10:02:51

Sekä Finnavia että Finnair molemmat vastustivat nykyistä junaa ja olisivat ehdottomasti halunneet kaukojunayhteyden. Sen avulla Finnavia olisi voinut lopettaa Tampereen lentoaseman ja samalla olisi voinut myös Jyväskylälle käydä leikkuri kääntymässä. Lentomatkailun erikoisuuksista johtuen suoralla kaukojunalla olisi voitu Helsinki-Vantaasta tehdä nopeampi lentoliikennesolmu kuin Pietarin omasta lentoasemasta. Samoin tavaraliikenteeseen olisi voitu saada ihan mielettömiä kasvumahdollisuuksia. Mutta koska helsinkiläiset äänesti korporaatiokommunisteja ja vihreitä niin sehän ei käy. Ei käy...


Ehkä joskus tulevaisuudessa rakennetaan päärataan mutka, joka menee lentokentän ali.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Bienveillant

Quote from: siviilitarkkailija on 03.07.2015, 10:02:51
Edes LENTOASEMAN OMA JUNA-ASEMA ei tietojeni mukaan vie SUORAAN LENTOASEMALLE VAAN MATKUSTAJAT LAITETAAN KULKEMAAN PITKÄ KIERTOTIE PÄÄSTÄKSEEN ASEMALTA TOISELLE!
Tämä on jostain syystä netissä levinnyt huhu, mutta on väärä tieto, juna-asemalta aukeaa suora yhteys terminaaliin myöhemmin tänä syksynä.
Sohvaltahuutelija

Arkontti

Quote from: Bienveillant on 03.07.2015, 15:06:33
Quote from: siviilitarkkailija on 03.07.2015, 10:02:51
Edes LENTOASEMAN OMA JUNA-ASEMA ei tietojeni mukaan vie SUORAAN LENTOASEMALLE VAAN MATKUSTAJAT LAITETAAN KULKEMAAN PITKÄ KIERTOTIE PÄÄSTÄKSEEN ASEMALTA TOISELLE!
Tämä on jostain syystä netissä levinnyt huhu, mutta on väärä tieto, juna-asemalta aukeaa suora yhteys terminaaliin myöhemmin tänä syksynä.

HSL:n sivulla:
QuoteYhteydet Helsinki-Vantaan lentoasemalle kesällä 2015

Liikennöinti Kehäradalla alkaa 1.7.2015, mutta Lentoaseman rautatieaseman käyttöönotto viivästyy. Se avautuu viimeistään 10.7. eli heti, kun Tietotien sisäänkäynnin rakennustyöt valmistuvat. Suora sisäänkäynti terminaaliin avautuu myöhemmin syksyllä.

Kulku lentoasemalle 1.–9.7.2015
Aviapoliksen juna-asemalta on maksuton bussikuljetus lentokentän terminaaleille. Bussimatka kestää noin viisi minuuttia, ja bussit liikennöivät noin viiden minuutin välein junien kulkuaikoina.

Kulku lentoasemalle viimeistään 10.7.2015 alkaen
Lentoaseman rautatieaseman Tietotien sisäänkäynti otetaan käyttöön viimeistään 10.7. Tietotieltä on maksuton bussikuljetus lentokentän terminaaleille. Bussit liikennöivät noin viiden minuutin välein junien kulkuaikoina. Tietotien sisäänkäynniltä on noin 350 metrin kävelymatka ykkösterminaalille ja 700 metrin kakkosterminaalille. Suora sisäänkäynti terminaaleille valmistuu myöhemmin syksyllä.

https://www.hsl.fi/keh%C3%A4rata

Viivästystä tosiaan siis hieman.

siviilitarkkailija

Kannattaa huomioida että 700 m pituus  ja n 10 m korkeusero kohtelee ihmisiä hyvin eriarvoisesti. Erityisesti lentomatkustaessa eri olo- , matkatavara- ja uupumustiloissa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Peltipaita

Siinä olisi perussuomaiaisille aihe Helsingin valtuustossa. Ketjun otsikon mukainen kysymys sanalla miksi... ? Vaan eipä taida persuista olla edes tähän kun omat kivat hallituskaverit ei tykkäisi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

guest7001

Oletteko lukeeneet asuntoaiheisia uutisia viime aikoina? Noita uutisia voisi lukea myös ns. kriittisellä silmällä.

Uutinen 1: Kehyskuntien omakotitalot muuttuvat arvottomiksi
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti pysäyttää maksukykyisen väen muuton Nurmijärven tapaisiin mamuvapaisiin kehykuntiin, missä lapset voivat käydä mukavaa ja turvallista kyläkoulua.
Todellisuus: Täällä.

Uutinen 2: Omakotitalojen hinnat romahtivat PK-seudulla (hinnat ovat laskeneet n.3-5%, kun ne ensin nousivat 200%)
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti valehdella hyvätuloisen väen haluavan hinnalla millä hyvänsä näille alueille, joissa "sosiaalisesti kestävän asuntopolitiikan" helmet tulevat omien lasten maksettavaksi, mm. pilattujen koulujen muodossa.
Todellisuus: Kuinka monta radanvarren kerrostaloaluetta löydätte tältä listalta? Ja miksi poliitikot itse asuvat näillä alueilla, kaukana radasta ja kaapujengistä? Hmm...

Uutinen 3: Rata ja hyvät yhteydet nostavat alueen arvostusta
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti valehdella hyvätuloisen väen haluavan hinnalla millä hyvänsä näille alueille, joissa "sosiaalisesti kestävän asuntopolitiikan" helmet tulevat omien lasten maksettavaksi, mm. pilattujen koulujen muodossa.
Todellisuus: Missä rata, silleä sosiaalinen asuntotuotanto, dokut ja kaapujengi.

Poikkeukset: Etelä-Haaga ja Kulosaari (infra ja talot rakennettu ennen vihervasemmistolaisten mädättäjien invaasiota) ja Kauniainen (no... tiedätte kyllä).

Mutta:

Siilitie
Itäkeskus
Myllypuro
Meri-Rastila
Kontula
Mellunmäki
Koivukylä
Martinlaakso
Espoon Keskus
Myyrmäki (muuttunut aivan kaameaksi paikaksi)
Pukinmäki
Kannelmäki
Malmi
Malminkartanon itäpuoli
Pohjois-Leppävaara

jne.

Kun tiedetään kohta alkava "työperäisen venekansan" invaasio ja Ritva Viljasen Stadin täysin kajahtaneet kasvusuunnitelmat, jättäisin itse Mustan Pekan (no pun) muille ja välttäisin radanvarren (ja muidenkin alueiden) uudistuotantoa kuin ruttoa.

valkobandiitti

Palaan vielä alkuperäisen viestin Gardeniaan. Veronmaksajille se tuli maksamaan paljon enemmän kuin tappiot. Liikevaihto tuli melkein kokonaan koulujen maksamista luokka- ja luontoretkistä jotka tietysti maksoivat lähinnä pääkaupunkiseudun veronmaksajat. Meniköhän Helsingin Veden vesitehtaan 84m€ jo rikki?
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Bienveillant

Quote from: detonator on 03.07.2015, 17:38:35
Oletteko lukeeneet asuntoaiheisia uutisia viime aikoina? Noita uutisia voisi lukea myös ns. kriittisellä silmällä.

Uutinen 1: Kehyskuntien omakotitalot muuttuvat arvottomiksi
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti pysäyttää maksukykyisen väen muuton Nurmijärven tapaisiin mamuvapaisiin kehykuntiin, missä lapset voivat käydä mukavaa ja turvallista kyläkoulua.
Todellisuus: Täällä.

Uutinen 2: Omakotitalojen hinnat romahtivat PK-seudulla (hinnat ovat laskeneet n.3-5%, kun ne ensin nousivat 200%)
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti valehdella hyvätuloisen väen haluavan hinnalla millä hyvänsä näille alueille, joissa "sosiaalisesti kestävän asuntopolitiikan" helmet tulevat omien lasten maksettavaksi, mm. pilattujen koulujen muodossa.
Todellisuus: Kuinka monta radanvarren kerrostaloaluetta löydätte tältä listalta? Ja miksi poliitikot itse asuvat näillä alueilla, kaukana radasta ja kaapujengistä? Hmm...

Uutinen 3: Rata ja hyvät yhteydet nostavat alueen arvostusta
Käännös: Radanvarren uudistuotannon somalikopit eivät mene kaupaksi ja yritämme epätoivoisesti valehdella hyvätuloisen väen haluavan hinnalla millä hyvänsä näille alueille, joissa "sosiaalisesti kestävän asuntopolitiikan" helmet tulevat omien lasten maksettavaksi, mm. pilattujen koulujen muodossa.
Todellisuus: Missä rata, silleä sosiaalinen asuntotuotanto, dokut ja kaapujengi.

Poikkeukset: Etelä-Haaga ja Kulosaari (infra ja talot rakennettu ennen vihervasemmistolaisten mädättäjien invaasiota) ja Kauniainen (no... tiedätte kyllä).

Mutta:

Siilitie
Itäkeskus
Myllypuro
Meri-Rastila
Kontula
Mellunmäki
Koivukylä
Martinlaakso
Espoon Keskus
Myyrmäki (muuttunut aivan kaameaksi paikaksi)
Pukinmäki
Kannelmäki
Malmi
Malminkartanon itäpuoli
Pohjois-Leppävaara

jne.

Kun tiedetään kohta alkava "työperäisen venekansan" invaasio ja Ritva Viljasen Stadin täysin kajahtaneet kasvusuunnitelmat, jättäisin itse Mustan Pekan (no pun) muille ja välttäisin radanvarren (ja muidenkin alueiden) uudistuotantoa kuin ruttoa.
Jäsen Detonator kirjoittaa paljon mutta asiaa. Homma on just näin. Esimerkkinä Matinkylä, länsimetron uusi ja uljas pääteasema, on rakennettu täyteen asuntoja jotka ovat niin kalliita ettei niitä tahdo kukaan ostaa.
Sohvaltahuutelija

TheJ

Matinkylästä on itseasiassa maksukykyinen väki jatkuvasti nostamassa kytkintä koska rikastusaste on päässyt riittävälle tasolle. Viimeinen niitti oli tuo HOAS-kämppien rypäs tuohon kaupungin vuokrataloja vastapäätä muutama vuosi takaperin. Aiemmin oli vain kohtuullisen pieni nippu kaupungin kämpissä asuvia Somaleita, mutta viereen tuotiin vielä iso rypäs rikkautta ympäri Afrikkaa.

Itäkeskus saa näin länsipään versionsa kunhan asema on valmis ja kaikki rakenteilla olevat talot on täytetty ulkomaalaisvahvistuksilla.

Sääliksi käy niitä jotka ääliönä ostivat kovan rahan kämppiä tuosta Ison Omenan takaa kovaan hintaan. Itse aikoinaan katselin ja totesin että Melko Kallista vaikka teoriassa sijainti onkin aika hyvä palvelujen suhteen. Sitten tajusin mitä ollaan rakentamassa alueelle (HOASin setti vanhan amiksen paikalle, muutenkin koko mesta täyteen kerrostaloa + metroasema) ja totesin että turvallista matkaa niille jotka noihin muuttavat.