News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-12-01 HS: Ääriliikkeet marssivat itsenäisyyspäivänä

Started by rähmis, 01.12.2014, 16:09:39

Previous topic - Next topic

Taikakaulin

(http://i.imgur.com/5dEwU4f.jpg)

Olin itsekin kyseisessä kulkueessa. Brunila paineli kuin spanieli tuolla kameransa kanssa ja halusi tietenkin ikuistaa jokaisen osallistujan naaman "datajournalistiseen" natsiarkistoonsa. Siellä on nyt minustakin sitten kuva jossain Mikaelin muistikortilla, mutta mitäs tuosta.

Tosiaan Brunilan touhut onneksi estettiin loppuvaiheessa ja kuulin hänen avautuvan poliiselle jotenkin näin: "Täällä marssii sata uusnatsia ja teidän mielestäni minä olen joku ongelma tässä!!!??".  :D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Teemu Lahtinen

Järjestäjät ja apuhenkilöstökin poislukien kulkueeseen osallistui ainakin parisen sataa henkeä, sillä soihtuja oli 175 kpl ja ne kaikki jaettiin ja parisen kymmentä ainakin kulki ilman soihtua.

EL SID

Quote from: Teemu Lahtinen on 13.12.2014, 00:20:25
Järjestäjät ja apuhenkilöstökin poislukien kulkueeseen osallistui ainakin parisen sataa henkeä, sillä soihtuja oli 175 kpl ja ne kaikki jaettiin ja parisen kymmentä ainakin kulki ilman soihtua.

Sääli ettei tuota tapaa ole täällä pohjoisessa. Olisi jotenkin aidon isänmaallista marssia Vaasan torille itsenäisyyspäivän iltana ja laskea seppele vapaudenpatsaan juurelle, eikä vain seurata televisiosta linnan juhlia.

-PPT-

80-luvulla punk-bändit lauloivat anarkiasta ja silloin se oli tosi jännää mutta nyt aikuisen miehen korvissa se on vain vanha vitsi.

Huolestuttavaa onkin se että Suvi Auvinen on nyt paljon vanhempi kuin minä olin silloin kun minusta anarkismi oli jänskää.

B52

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 12.12.2014, 17:18:27
Ulla Appelsinin anarkisteja analysoiva kirjoitus: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418386087488.html

Sitä mietin, miten voi olla niin että Sanomien viihdejulkaisussa voi olla täysjärkisempi päätoimittaja kuin heidän päälehdessä?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Uuno Nuivanen

On tässä mädäntyneessä mediamaailmassa sentään (ainakin) yksi toimittaja jota fanittaa. Rohkea nainen tuo Ulla, Sanoman ideologian vastaisuudesta voi hyvinkin saada kenkää.

Aukusti Jylhä

Kovin on harhaista Brunilan maailmankuva, säälittää kyllä. Ja maailmankuvasta on muodostunut Brunilalle niin todellinen, että se saa miehen jo häiriköimään rauhalisissa soihtukulkueissa. Hän elää niin vahvasti omassa maailmassaan, että jopa virkavallalle hän vakuuttelee sen olevan totta ja "eksänyttajuu!!1!!".

Tämmöinen on tuttua lähipiiristä, ja on muuten todella rasittava tila ihmisellä tuommoinen. Vatsahaava nyt ekana tulee mieleen.

edit: Tärkein meinasi unohtua:

JA MEITÄ NE SANOVAT FOOBIKOIKSI!!!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

MW

Quote from: käpykaarti on 12.12.2014, 21:58:16

Hyvä Ulla! Voin aistia jo sen känkkäränkkä-manian mikä vasureitten parissa ryöpsähtää kohta valloilleen. Seinällä nähdään.

Se, mikä askarruttaa, on miksi tämä perseily sallitaan, ja tavallaan siihen jopa kannustetaan näillä viistoistaminuuttisilla ja idiotismin ymmärryksellä?

Miksi näemme Li Anderssonin kaltaisten kultalusikka suussa syntyneiden pissisten YLE- TV:ssä puolustavan väkivaltaa, ja nyökyttelemme sille?

Kutsu sitä, ja se tulee luoksesi. Ymmärrä sitä, ja se vetää sinua turpaan ja orjuuttaa sinut.

EDIT: täällä Housessa taivutus on vaikeaa.

Aukusti Jylhä

Quote from: MW on 13.12.2014, 00:49:42
Quote from: käpykaarti on 12.12.2014, 21:58:16

Hyvä Ulla! Voin aistia jo sen känkkäränkkä-manian mikä vasureitten parissa ryöpsähtää kohta valloilleen. Seinällä nähdään.

Se, mikä askarruttaa, on miksi tämä perseily sallitaan, ja tavallaan siihen jopa kannustetaan näillä viistoistaminuuttisilla ja idiotismin ymmärryksellä?

Miksi näemme Li Anderssonin kaltaisia kultalusikka suussa syntyneiden pissisten YLE- TV:ssä puolustamassa väkivaltaa, ja nyökyttelemme sille?

Kutsu sitä, ja se tulee luoksesi. Ymmärrä sitä, ja se vetää sinua turpaan ja orjuuttaa sinut.

Kaitpa siitä on sitten herroille enemmän hyötyä kuin haittaa. Ainakin valvontaa on helpompi tiukentaa ja tarkentaa kun siihen on jotain konkreettisia syitä. Siis hivutella lakeja sinne totalitarismin suuntaan. Enemmän nuo danarkistit haittaa tekevät yksilönvapaudelle, mikä toki on oikeaoppisen kommunistin johtotähti.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

l'uomo normale

Quote from: käpykaarti on 13.12.2014, 00:45:39
Kovin on harhaista Brunilan maailmankuva, säälittää kyllä. Ja maailmankuvasta on muodostunut Brunilalle niin todellinen, että se saa miehen jo häiriköimään rauhalisissa soihtukulkueissa.

Mitenkähän vastaava innostunut kuvaaminen onnistuisi nyky-Suomessa jonkin vassarien mielenosoituksen yhteydessä?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ant.

Quote from: -PPT- on 13.12.2014, 00:38:44
Huolestuttavaa onkin se että Suvi Auvinen on nyt paljon vanhempi kuin minä olin silloin kun minusta anarkismi oli jänskää.

Minulla oli käsitys, että Auvinen on parikymppinen, mutta se onkin Nyt-liitteet haastattelun mukaan 30-vuotias ja sillä on lapsikin. Auvinen on mahdollisesti yksinhuoltaja, kun vasemmistonuorten lehden sivuilla Auvinen kertoo asustelevansa koiransa ja lapsensa kanssa (puolisoa ei mainita).

Jollain tavalla vinksahtanutta, että 30-vuotta täyttänyt ihminen kannattaa poliisitonta ja vailla lakia olevaa yhteiskuntaa, jossa kaikki ovat gangstaräppäreitä. Tavoite toteutuu kun hillutaan yöllä kaupungilla, joudaan kaljaa ja kivitetään ikkunoita.

Nyt-liitteessä Auvinen kertoo käyvänsä töissä ja että jo anarkistien kokouksia voi olla neljä-viisikin viikossa. Siihen päälle yöllä tapahtuva "suora toiminta". Kukahan sitä pientä lasta hoitaa?

Aikuistuisi nyt iso nainen.
Homma is the new black.

Teemu Lahtinen

Kovin on harhaista Brunilan maailmankuva, säälittää kyllä. Ja maailmankuvasta on muodostunut Brunilalle niin todellinen, että se saa miehen jo häiriköimään rauhalisissa soihtukulkueissa. Hän elää niin vahvasti omassa maailmassaan, että jopa virkavallalle hän vakuuttelee sen olevan totta ja "eksänyttajuu!!1!!".

Todellakin, kummastelin samaa kun haastattelivat Koivulaakson kirjaansa varten. Brunila erityisesti intti kokoajan kysymyksiä ja väitteitä, joilla ei ollut oikein mitään kiinnekohtaa reaalimaailmaan. Hämmentävää keskustella ihmisen kanssa, joka on kovasti tietävinään paremmin, mitä olen tehnyt ja kenen kanssa pitänyt yhteyksiä.

Aukusti Jylhä

Quote from: tuo mies on 13.12.2014, 00:55:43
Kovin on harhaista Brunilan maailmankuva, säälittää kyllä. Ja maailmankuvasta on muodostunut Brunilalle niin todellinen, että se saa miehen jo häiriköimään rauhalisissa soihtukulkueissa.

Mitenkähän vastaava innostunut kuvaaminen onnistuisi nyky-Suomessa jonkin vassarien mielenosoituksen yhteydessä?

Kyllä siinä alkaisi kova möykkä, ehkä jopa poliisille saataisivat mainita jos olisi lähistöllä: heidän oikeuksiaan ja aatteitaan mahdollisesti vaarannetaan lakien vastaisesti! Ja jos ei poliisia olisi maillahalmeilla, niin turpiinhan siinä voisi tulla. Pahastikin, riippuu vähän onko kyseessä vasemmistonaisten marssi, vai jokin supermustan blokin A:ta KAIKILLE, VAIKKA **TTU VÄKISIN -marssi.

Fasistejahan nuo innokkaimmat vasemmistolaiset ovat, ei siitä mihinkään pääse.

MW

Quote from: Ant. on 13.12.2014, 00:57:09
Jollain tavalla vinksahtanutta, että 30-vuotta täyttänyt ihminen kannattaa poliisitonta ja vailla lakia olevaa yhteiskuntaa, jossa kaikki ovat gangstaräppäreitä. Tavoite toteutuu kun hillutaan yöllä kaupungilla, joudaan kaljaa ja kivitetään ikkunoita.

Nyt-liitteessä Auvinen kertoo käyvänsä töissä ja että jo anarkistien kokouksia voi olla neljä-viisikin viikossa. Siihen päälle yöllä tapahtuva "suora toiminta". Kukahan sitä pientä lasta hoitaa?

Jos, Luoja, allah ja piru suokoon ettei, jotain tapahtuisi tuolle "anarkistille", ketä se olisi ensimmäisenä kirkumassa apuun tai vastuuseen?

Aikuistuisi todella.

Kuka tuommoisen hörhön on palkannut töihin? Anna mä arvaan: "Julkinen sektori"? Onhan meillä varaa.

DuPont

Quote from: Ant. on 13.12.2014, 00:57:09

Jos lasta kasvatetaan anarkismiin, täytyy sen vitun äpärän toki selvityä jo itsekin. Mitä muka vaatii, yhteiskunnan tai sorrettujen äitien apuako. Isääkö, hah.

Perhe, konservatiivista juonittelua...

eskonaama

Ainahan se noin menee. Ne jotka eivät oikeasti tiedä mitä on väkivalta tai sota, eniten haaveilevat ja herkuttelevat sillä.

Kun kerta Auvinenkin kovaan väittää ettei turvautuisi poliisiin hätätilanteessakaan, luuleeko hän muuttuvansa Chuck Norrikseksi, kaivaa taskustaan Jatimatikin ja ammuskelee sillä kaikki? Eheei. Jokainenhan on oman elämänsä supersankari kunnes joku ottaa ne luulot pois ja laskeudutaan maan pinnalle. Yleensä tämä tapahtuu normaalin aikuistumisen yhteydessä mutta joillekkin se ei ole vaihtoehto.
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Sunt Lacrimae

Quote from: Teemu Lahtinen on 13.12.2014, 00:57:21

Todellakin, kummastelin samaa kun haastattelivat Koivulaakson kirjaansa varten. Brunila erityisesti intti kokoajan kysymyksiä ja väitteitä, joilla ei ollut oikein mitään kiinnekohtaa reaalimaailmaan. Hämmentävää keskustella ihmisen kanssa, joka on kovasti tietävinään paremmin, mitä olen tehnyt ja kenen kanssa pitänyt yhteyksiä.

Brunilan ja kaverinsa Kukka Rannan roskajuttuja on tullut seurattua siitä asti kun nämä raapustelivat Voimaan ja erinäisiin nettijulkaisuihin tarinoita töhrijöiden konflikteista erään edesmenneen vartioimisliikkeen kanssa, ja molemmilla tuntuu olevan tuo kosketus todellisuuteen kovasti hakusessa. Silloinkin näille pölhöille kelpasi mikä tahansa "Käveltii vaa radanvartta huppu päässä ja sit kymmenen stevaria hyppäs puskasta niinq vittu naamioverkot päällä ja pamputti ja kaasutti meidät, naapurin koiran ja vanhainkodin liikuntakerhon jonka porukka käveli siit ohi, ja sit kameratallenteet hävis"- tyylinen höpöhöpö josta löytyy esimerkkejä vaikka Muutaman töhryn tähden- kirjasta.

Ns. äärioikeistostakaan ei taida löytyä yhtä pihalla olevaa porukkaa ellei erästä edesmennyttä naantalilaista joukkoineen lasketa, ja niilläkin oli sentään huumoriarvoa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Aukusti Jylhä

Quote from: Sunt Lacrimae on 13.12.2014, 08:18:38
Ns. äärioikeistostakaan ei taida löytyä yhtä pihalla olevaa porukkaa ellei erästä edesmennyttä naantalilaista joukkoineen lasketa, ja niilläkin oli sentään huumoriarvoa.

Näitä ei kyllä pitäisi päästää mihinkään mediaan vouhottamaan, vahinkoa tapahtuu aina. Ei ehkä kovin laajalti, mutta pönkittää juurikin näiden rinnakkaistodellisuudessa elävien luokkataistelijoiden maailmankuvaa. Joka siis ei perustu todellisuuteen. Mitäköhän herra poliisi on mielessään miettinyt, kun natsinmetsästäjä Brunila on tullut kertomaan hänelle totuuksia marssijoista? Ja kuvitteliko Brunila, että nyt se poliisi ottaa ne kaikki kiinni, kun kerta uusnatseja!!!

Lähtisitkö Brunilan kanssa kaljalle? Voisiko Brunilan kanssa puhua leppoisia vaikkapa kalastuksesta? En tunne, mutta veikkaisin aika tosikoksi kaveria...natsinmetsästäjää.

SimoMäkelä

Quote from: Ant. on 12.12.2014, 17:48:07
Quote from: Kemolitor on 12.12.2014, 17:37:36
Ulla Appelsinin anarkisteja analysoiva kirjoitus: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418386087488.html

Erittäin hyvä kirjoitus minusta, suositan todellakin lukemaan. Siitä ei oikein osaa mitään palasia tänne lainatakaan, pitäisi ottaa koko teksti.

Äärimmäisen hieno kirjoitus. Kohta käy Facebookissa kuhina kun Saska Saarikoski ja kumppanit purkavat kiukkuaan.

Tuleekohan kollegoilta Ullalle fatwa?

Sunt Lacrimae

Quote from: käpykaarti on 13.12.2014, 09:13:43
Quote from: Sunt Lacrimae on 13.12.2014, 08:18:38

Näitä ei kyllä pitäisi päästää mihinkään mediaan vouhottamaan, vahinkoa tapahtuu aina. Ei ehkä kovin laajalti, mutta pönkittää juurikin näiden rinnakkaistodellisuudessa elävien luokkataistelijoiden maailmankuvaa. Joka siis ei perustu todellisuuteen. Mitäköhän herra poliisi on mielessään miettinyt, kun natsinmetsästäjä Brunila on tullut kertomaan hänelle totuuksia marssijoista? Ja kuvitteliko Brunila, että nyt se poliisi ottaa ne kaikki kiinni, kun kerta uusnatseja!!!

Lähtisitkö Brunilan kanssa kaljalle? Voisiko Brunilan kanssa puhua leppoisia vaikkapa kalastuksesta? En tunne, mutta veikkaisin aika tosikoksi kaveria...natsinmetsästäjää.

No varmaan juuri tarkoitushakuisuus ja puutteellinen kyky kokonaisuuksien hahmottamiseen on syynä sille, että Brunilan kaltaiset vouhottavat milloin mistäkin kansallishenkisestä toimijasta suunnilleen samoin sanankääntein. Nämä ovat pakkomielteisiä oman elämänsä Simon Wiesenthaleja joille koko vastapuoli näyttäytyy yhtenä ja samana, ja kyky ja halu hahmottaa eri liikkeiden välisiä eroavaisuuksia ja ristiriitoja puuttuu täysin. Kyse on eräänlaisesta omituisesta varjonyrkkeilystä mielikuvituksen tuotteena syntynyttä vihollispastissia vastaan.

Edellisellä vertauskuvalla en halua rinnastaa Simon-vainaata Bruniloihin, Koivulaaksoihin, jne., koska Wiesenthal teki mielestäni tärkeän ja merkittävän elämäntyön oikeiden natsien metsästyshommissa, vaan tarkoitan sitä että mainitsemani henkilöt luulevat olevansa Wiesenthaliin rinnastettavia sankareita vaikka oikeasti he ovat pelkkiä fanaatikkoja.
Play stupid games, win stupid prizes.

foobar

Quote from: B52 on 13.12.2014, 00:42:11

Sitä mietin, miten voi olla niin että Sanomien viihdejulkaisussa voi olla täysjärkisempi päätoimittaja kuin heidän päälehdessä?

Appelsinilta on tullut sen verran paljon selväjärkisiä kirjoituksia, etteivät ne ole mitään tilastollisia anomalioita vaan pikemminkin hänen linjansa. Se on sitten eri asia mikä osa näistä jutuista on puhtaasti hänen omaa mielipidettään, ja mikä sitä mitä lukijat haluavat nähdä - ja että onko näillä kahdella lopputuleman kannalta eroa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

törö

^ Appelsiinin kannattaisi lukea itsekin ajatuksella se kohta missä tuomitaan sodan lietsominen, sillä Iltasanomien päämäärä vaikuttaa olevan saada aikaiseksi sota Venäjän kanssa.

Jukka Wallin

Quote from: Taikakaulin on 12.12.2014, 23:44:47
(http://i.imgur.com/5dEwU4f.jpg)

Olin itsekin kyseisessä kulkueessa. Brunila paineli kuin spanieli tuolla kameransa kanssa ja halusi tietenkin ikuistaa jokaisen osallistujan naaman "datajournalistiseen" natsiarkistoonsa. Siellä on nyt minustakin sitten kuva jossain Mikaelin muistikortilla, mutta mitäs tuosta.

Tosiaan Brunilan touhut onneksi estettiin loppuvaiheessa ja kuulin hänen avautuvan poliiselle jotenkin näin: "Täällä marssii sata uusnatsia ja teidän mielestäni minä olen joku ongelma tässä!!!??".  :D

Joo näin häiskän kuvaavan, mutta se ei häirinnyt minua mitenkään. Julkisella paikalla saa kuvata  niin paljon kuin viitsii. Minulla on virallinen kuva itsestäni jukkawallin.com sivulla. Joten sitä voi hwlutessa käyttää, jos kuva luonnossa on hieman epäselvä.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Lahti-Saloranta

Minä kun olen aina luullut että ne uusnatsit ovat niitä jotka riehuvat ja rikkovat näyteikkunoita pyörätelineillä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

MW

Quote from: Lahti-Saloranta on 13.12.2014, 20:44:07
Minä kun olen aina luullut että ne uusnatsit ovat niitä jotka riehuvat ja rikkovat näyteikkunoita pyörätelineillä.

Ei saa luulla. Ikkunoiden rikkominen pyörätelineillä on kiitettävää aktivismia, ainakin jos minä olen lukenut hesarini oikein. En muuten tilaa, enkä maksa, pakko sanoa tässä vaiheessa.

Foundation

Quote from: Teemu Lahtinen on 13.12.2014, 00:57:21

Väliäkö tuolla, kun Brunila tarvitsee luokkasotansa ja persut sitä ydinperhetukiaisillaan pitävät yllä.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

nollatoleranssi

Quote from: törö on 13.12.2014, 18:21:48
^ Appelsiinin kannattaisi lukea itsekin ajatuksella se kohta missä tuomitaan sodan lietsominen, sillä Iltasanomien päämäärä vaikuttaa olevan saada aikaiseksi sota Venäjän kanssa.

Lehdistön vapauteen kuuluu ikävistä asioistakin kertominen.

Olisihan se toisaalta aikamoinen saavutus yhdeltä lehdeltä tehdä "Mainilan laukaukset".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Taikakaulin

Joku ukrainalainen nationalisti kirjoittaa 612-kulkueesta:  Finnish festive march to the Independence day

Pari virhettä oli paikannimien suhteen eksynyt tuohon tekstiin.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ArtturiE

Quote from: MW on 13.12.2014, 21:12:29
Quote from: Lahti-Saloranta on 13.12.2014, 20:44:07

Ei saa luulla. Ikkunoiden rikkominen pyörätelineillä on kiitettävää aktivismia, ainakin jos minä olen lukenut hesarini oikein. En muuten tilaa, enkä maksa, pakko sanoa tässä vaiheessa.

En lue enkä tilaa, vaikka yrittivät tabletilla lahjoa.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

JJohannes

https://twitter.com/koivulaakso/status/544511556353282048

Joko Hännikäisellä on pahasti putki päällä tai alan minäkin kallistua sen mahdollisuuden puoleen, että joku olisi ehkä kaapannut hänen Facebook-tilinsä.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.