News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-11-16 FB: 5 tummaihoista hakkasi suomalaisen Kalliossa

Started by jupakko, 17.11.2014, 05:31:59

Previous topic - Next topic

Marius

Quote from: J. Lanta on 17.11.2014, 23:27:26
Täytyy myöntää, että en ole missään osin maailmaa joutunut ongelmiin somalien/somaleiden kanssa. Se, että en pidä jostain kovasta metelistä tai hemmetin ärsyttävästä luonteesta, ei tarkoita ongelmia. Siinä mielessä ME:n kanssa samaa mieltä, että arabit ovat paljon ongelmallisempaa porukkaa, paljon! Osasta Afrikkaa tulee myös paljon väkivaltaisempaa porukkaa kuin somalit.

"...en pidä jostain kovasta metelistä tai hemmetin ärsyttävästä luonteesta ei tarkoita ongelmia".

Nyt et kyllä, anteeksi vaan, tiedä alkuunkaan mistä puhut.
Kova meteli ja metelöijän ärsyttävä luonne eivät muka tarkoita ongelmia?
Voi olla, jos et asu asunnossasi.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tykkimies Pönni

QuoteSamuliloov: erittäin hyvä huomio tuo katu-uskottavuus! Hyvin vielä kuvailit sitä!

Kiitos!

Quote from: Malla on 17.11.2014, 23:11:17
Quote from: J. Lanta on 17.11.2014, 22:41:05
Malla: etkö oikeasti ymmärrä, mitä katu-uskottavuudella tarkoitetaan? Se on vähän sama asia, kun toiset miehet saavat helpommin naisia baarissa. Nämä ovat baari-uskottavia, usein ehkä myös kadulla uskottavia. Joka tapauksessa kyseessä on pääasiassa mentaalinen seikka, mutta kulkee kyllä jollain tavalla käsi kädessä fyysisen puolen kanssa. Muistelen, että sinä olit asunut ulkomailla, olenko väärässä? Italia tai Hollanti...

Enkuissa olen asunut. Italiassa vain käynyt.  Muksu asuu Hollannissa. Minulla ei ollut pulmia kaduilla, eikä muksulla ole.
Ei, en ymmärrä, mitä baaari/katu-uskottavuudella tarkoitetaan. Ehkä se johtuu siitä, että etten käy baareissa. Muksu kai käy joskus, puolisonsa ja ystäviensä kanssa.

Jokainen kohtaaminen, oli se sitten kadulla, töissä tai missä vaan on loppupeleissä henkien taistelu missä aina henkisesti vahvempi voittaa. Henkinen vahvuus voi perustua fyysiseen vahvuuteen vain osittain ja jos kykenet voittamaan pelkosi olet aina vahvempi kuin jos annat pelkosi ohjata sinua vapaasti. Se kuka antaa pelon hallita, vetää kaikenlaisia kiusaajia puoleensa kuin magneetti. Pienillä tempuilla voit nostaa olemuksesi uskottavuutta mikä siis tarkoittaa käytännössä sitä ettet näytä kehonkielesi kautta pelkoasi muille ja näin pääset paljon helpommalla. Kuten sanottua kiusaajat, oli ne sitten mamujengi tai esimiehesi, kiusaavat aina niitä kenen olemuksesta pelko paistaa selvästi.

Viranomaisten tulisi tietenkin hoitaa kadut, koulut ja kaikki muut mahdollisimman "siisteiksi" ja menettelyt millä tämä mamujengiongelma on "hoidettu" antaisi mielestäni syyn laittaa muutama viranomainen lusimaan mutta ongelmaa ei koskaan edes voida ratkaista viranomaisvoimin kokonaan. Terveessä yhteiskunnassa kaikkien tulee tehdä voitavansa. Kenenkään ei tule antaa kriminaaleille henkistä tilaa yhtään enempää kuin omat henkiset voimavarat antaa myöten. Jos kaikki vain luikkii karkuun jokaisesta tilanteesta, ei viranomaisetkaan voi asialle mitään. Minkälainen poliisi tulee siitä jonka vanhemmat väistelevät kaikkia pelottavia tilanteita ja joka itse opetetaan lapsena pelkonsa vietäväksi?

Jos kadulla tulee ryöstäjä puukon kanssa vastaan, juokse niin lujaa kuin pääset tai anna rahasi suosiolla mutta yritä voittaa pelkosi aina kun se on mahdollista. Näin toimien teet ryöstäjien elämän omalta pieneltä osaltasi vaikeammaksi ja jos tarpeeksi moni muu tekee myös niin, ryöstäjä joutuu vaihtamaan ammattia. 

JoKaGO

Quote from: Marius on 17.11.2014, 23:42:17
Quote from: J. Lanta on 17.11.2014, 23:27:26
Täytyy myöntää, että en ole missään osin maailmaa joutunut ongelmiin somalien/somaleiden kanssa. Se, että en pidä jostain kovasta metelistä tai hemmetin ärsyttävästä luonteesta, ei tarkoita ongelmia. Siinä mielessä ME:n kanssa samaa mieltä, että arabit ovat paljon ongelmallisempaa porukkaa, paljon! Osasta Afrikkaa tulee myös paljon väkivaltaisempaa porukkaa kuin somalit.

"...en pidä jostain kovasta metelistä tai hemmetin ärsyttävästä luonteesta ei tarkoita ongelmia".

Nyt et kyllä, anteeksi vaan, tiedä alkuunkaan mistä puhut.

Tarkoitatko, henkilökohtaisesti?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Marius

JoKaGO

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Juoni

Quote from: me on 17.11.2014, 23:06:10

Ei me somalit niin pahoja olla. Olen aina ihmetellyt miksi esim. Irakilaisiin tai kurdeihin ei kohdistu yhtä suuri huomio. He kuitenkin tekevät enemmän rikoksia ja tehtailevat enemmän raiskauksia kuin somalit. Vielä kun ottaa huomioon sen, että heitä on puolet vähemmän kuin somaleita on mielestäni saavutus aika hyvä. Somaleihin kohdistuu kuitenkin enemmän paineita, ja muut saavat olla rauhassa tekemässä tuhojaan.

Tuo on totta ja samaa olen hämmästellyt itsekin. Ei sillä etteivätkö somalit(kin) olisi kehnoa (netto)mainettaan ansainneet, mutta kyllä arvostelu kohdistuu kohtuuttoman usein juuri heihin.

JoKaGO

Quote from: Juoni on 17.11.2014, 23:55:44

Ei me somalit niin pahoja olla. Olen aina ihmetellyt miksi esim. Irakilaisiin tai kurdeihin ei kohdistu yhtä suuri huomio. He kuitenkin tekevät enemmän rikoksia ja tehtailevat enemmän raiskauksia kuin somalit. Vielä kun ottaa huomioon sen, että heitä on puolet vähemmän kuin somaleita on mielestäni saavutus aika hyvä. Somaleihin kohdistuu kuitenkin enemmän paineita, ja muut saavat olla rauhassa tekemässä tuhojaan.

Tuo on totta ja samaa olen hämmästellyt itsekin. Ei sillä etteivätkö somalit(kin) olisi kehnoa (netto)mainettaan ansainneet, mutta kyllä arvostelu kohdistuu kohtuuttoman usein juuri heihin.

Turhaan länkytätte, laittakaa rikostilastot pöytään!

Kari Kinnunen

Quote from: Skeptikko on 17.11.2014, 23:39:26
En tosin vietä kovinkaan paljoa aikaa Itäkeskuksessa, missä on erityisen paljon somaleita. Joskus tosin käyn siellä ja kyllähän somaleita muuallakin näkee, mutta mitään erityisen selvää assosiaatiota mekastuksen ja somalimiesten välillä ei minulle ole muodostunut.

No juu. Lähi-itäkeskuksestahan mielikuvani peräisin. Tokikaan en ole vuosiin joutunut sinne, joten muistikuvani voi olla värittynyt.

Nykyään kun vältän paikkoja joissa on vähäinenkään riski monikulttuuriselle kohtaamiselle. Helsinkiä vältän tosissani. Aikoinaan siellä oli kiva käydä.

me

Quote from: JoKaGO on 17.11.2014, 23:57:08

Turhaan länkytätte, laittakaa rikostilastot pöytään!

Noh noh eipäs huudeta vieraille eikö ole opetettu käytöstapoja.

JoKaGO

Quote from: me on 18.11.2014, 00:02:53

Anteeksi huono käytökseni!

Niin, ne todisteet, rikostilastot kansallisuuksittain  ;)  Hyviin käytöstapoihin kuuluu myös todistaa väitteensä, että oma etninen ryhmänsä olisi väitetysti vähemmän rikollinen kuin jokin muu väitetty etninen ryhmä.

Kari Kinnunen

Mikähän muuten on. Kun ainakin mediassa yli kymmenenkin vuotta maassa asuneet somalit eivät osaa puhua kuin hädin tuskin ymmärrettävää suomea.

Esimerkkinä vaikkapa tämä 'Husu' vai mikä YLE:n mannekiini somali olikaan.

Rekku

Salaliittoteoriat on ilmoilla jo.. paremmiston piirissä.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

me

Quote from: JoKaGO on 18.11.2014, 00:07:00

Niin, ne todisteet, rikostilastot kansallisuuksittain  ;)  Hyviin käytöstapoihin kuuluu myös todistaa väitteensä, että oma etninen ryhmänsä olisi väitetysti vähemmän rikollinen kuin jokin muu väitetty etninen ryhmä.

Nyt on sen verran myöhä etteen jaksa tilastoja kaivaa, mutta saat ne toki tilastokeskuksella oli oikein hyvät taulukot.

JoKaGO

Laittakaa tonne lärvikirjaan (joilla on oikeudet) juna-causti, kuinka siitäkään ei ole mitään todisteita, ja silti se on suvaitsevien yksi kovimmista argumenteista suomalaisia VHM:iä vastaan ja heidän rasistisuuttaan todistamaan.

Onkko

http://www.optula.om.fi/material/attachments/optula/julkaisut/tutkimuksia-sarja/VfwyB59Ll/266_Rikollisuustilanne_2013_2014.pdf

Kaikki paitsi liikennerikokset
epäillyt per tuhat

Somali 163/1000
Irak 146/1000
Iran 144/1000
Turkki 110/1000
Afganistan 105/100

Liikennerikoksissa turkki, irak ja ruotsi vetäsevät pohjat.

Onkko

Quote from: me on 18.11.2014, 00:12:48
Quote from: JoKaGO on 18.11.2014, 00:07:00

Nyt on sen verran myöhä etteen jaksa tilastoja kaivaa, mutta saat ne toki tilastokeskuksella oli oikein hyvät taulukot.

Minä jaksoin ja totesin että et tiennyt mistä puhuit.

Marius

Kari Kinnunen

Quote from: Onkko on 18.11.2014, 00:18:41

Somali 163/1000
Irak 146/1000
Iran 144/1000
Turkki 110/1000
Afganistan 105/100

Jostain syystä en ole lainkaan hämmästynyt.

Skeptikko

Quote from: Kari Kinnunen on 18.11.2014, 00:07:45
Mikähän muuten on. Kun ainakin mediassa yli kymmenenkin vuotta maassa asuneet somalit eivät osaa puhua kuin hädin tuskin ymmärrettävää suomea.

Esimerkkinä vaikkapa tämä 'Husu' vai mikä YLE:n mannekiini somali olikaan.

"Husu" Hussein on näköjään tullut Suomeen 15-vuotiaana. Se alkaa olla niin korkea ikä, että aika harva oppii enää kovin täydellisesti uutta kieltä. Minusta hänen suomensa on virheistä huolimatta selvästi parempaa kuin vain hädin tuskin ymmärrettävää. Mielestäni myös se, että hän pystyy osallistumaan TV-haastatteluihin, kertoo melko toimivasta kielitaidosta. Välillä tosin TV:ssä on nähty myös sellaisia maahanmuuttajia, joiden sanomasta ei meinaa saada tolkkua, mutta mielestäni Husu ei kuulu näihin tapauksiin.

Suomessa asuu myös henkilöitä, jotka ovat asuneet yli 20 vuotta, mutta eivät puhu tai edes ymmärrä juuri lainkaan suomea. Tiedän itsekin tällaisia. Olisin tällaisista paljon huolestuneempi kuin henkilöistä, jotka puhuvat yhtä hyvää suomea kuin Husu.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kari Kinnunen

Quote from: Skeptikko on 18.11.2014, 00:25:25
Olisin tällaisista paljon huolestuneempi kuin henkilöistä, jotka puhuvat yhtä hyvää suomea kuin Husu.

Meillä lienee er kriteerit ymmärrettävälle kielelle. Husun ansiot toimittajana lienee lähinnä somalius.

Myöskin kyvystä oppia kieli olen erimieltä. Tunnen suomalaisia jotka jo muutaman Norjassa asumisvuoden jälkeen käyvät Norjalaisesta.

Vaan antaapa tämän OT:n olla.

Antti Kontio

Quote from: Rekku on 18.11.2014, 00:08:22
Salaliittoteoriat on ilmoilla jo.. paremmiston piirissä.

No, jos tässä aiheessa voi tuota Kallion "pahoinpitelyä" pienellä fontilla kommentoida, väitän, että Sokea Reettakin huomaa Antti Turusen kuvan olevan tökerö lavastus. Kielikin esittää turvonnutta alahuulta.  :P

Asia ei paljastuessaan ole kovin hauska. Poliisihan joutuu asian tutkimaan, törkeässä pahoinpitelyssä siihen ei asianomistajan toive vaikuta.

Hauskaksi asian tekee vielä se, että Junes Lokka on syystä tai toisesta uhrin Facebook-kaveri.

Olipas järkevä vitsi koko homma! 

J. Lannan haamu

Quote from: Marius on 17.11.2014, 23:42:17
Kova meteli ja metelöijän ärsyttävä luonne eivät muka tarkoita ongelmia?
Voi olla, jos et asu asunnossasi.

Joo tarkoitin nimenomaan sitä, että olen säästynyt rikastukselta :D. En asuisi päivääkään asuntolassa tai missään asumiskelpoisessa tönössä, jossa olisi minkään maalaisia 'kunniakansalaisia' ympärillä. Pahin oli Milanon lähellä entisellä hyvällä alueella, jossa tätä nykyä paimensi muutama Napolin mafian kersa. Pari kertaa olin menossa pihalle pieksämään niitä kun vanhemmat saivat pysäytettyä. Koko pihapiiri kuulemma joutui ongelmiin, jos heille tehtiin jotain.

Off-topicointi loppuu omalta osaltani.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Skeptikko

Quote from: Kari Kinnunen on 18.11.2014, 00:32:09
Meillä lienee er kriteerit ymmärrettävälle kielelle. Husun ansiot toimittajana lienee lähinnä somalius.

Mielestäni ymmärrettävyyden raja menee siinä, että ymmärtääkö puhetta vaiko ei. Ja Husun puhe voisi olla vielä paljon huonompaa ennen kuin ymmärtäminen kävisi vaikeaksi. Ansioihin toimittajana en ota kantaa, vaan siihen, että hän pystyy osallistumaan TV-haastatteluun, mikä asettaa kielitaidolle paljon enemmän vaatimuksia kuin arkipäiväinen jutustelu haluamistaan aiheista.

Myöskin kyvystä oppia kieli olen erimieltä. Tunnen suomalaisia jotka jo muutaman Norjassa asumisvuoden jälkeen käyvät Norjalaisesta.

Puhutko nyt äidinkielenä norjaa puhuvana siitä, että he käyvät norjalaisesta vai mihin perustat väitteesi? Etenkin natiivitasoisen ääntämyksen oppiminen kielessä, joka ei ole ääntämykseltään hyvin lähellä omaa äidinkieltä, on useimmille mahdoton oppia enää aikuisiällä, vaikka kielitaito olisi muuten hyvä. Kun kuuntelee esimerkiksi jonkun Olli Rehnin tai vastaavien englantia, niin jopa ei-natiivisti englantia puhuvalle on tuskallisen selvää, ettei kyseessä ole todellakaan mikään englantia äidinkielenään puhuva henkilö. Ja Olli Rehnkin sentään on työskennellyt pitkään kansainvälisissä tehtävissä, väitellyt tohtoriksi Oxfordin yliopistossa jne.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

me

Quote from: Hohtava Mamma on 18.11.2014, 00:14:49
Quote from: me on 17.11.2014, 23:19:31
Jokainen kirjoittaa haluamallaan tavalla täällä kiroillen tai kiroilematta. Monien viesteissä vilisee sellaisia sanoja kuin esim. Neekeri, ryssä, rättipää jne. Puutu niihin myös, ei noiden joukossa helvetti sanan käyttö yhtään sen pahempi ole.

Ei kyse ole "helvetti"-sanasta. Nuo tekstisi -myös alkuperäisessä muodossaan irrottamatta- kuvastavat röyhkeää, ylimielistä ja osin vihamielistä asennetta kantaväestöä kohtaan.

Olet oikeassa, että moni muukin kirjoittaa melko karkeaa kieltä. Sinun tapauksessasi, ollessasi tietääkseni ainoa julkisomali tällä foorumilla edustat täällä ainakin jollain tasolla -väistämättä- koko Suomen somaleja, halusit sitä tai et. Olet sen asiantilan itse valinnut liittämällä allekirjoitukseesi tiedon taustastasi. Vaikutat käytökselläsi paljon ihmisten ennakkoluuloihin ja mielipiteisiin somaleista. On tietysti oma asiasi, haluatko esiintyä omaksesi ja viiteryhmäsi eduksi vai et.

Se suomalainen vaikeneminen tarkoittaa myös sitä, että joskus saavuttaa paljon enemmän nielemällä kuin puhumalla suunsa puhtaaksi.

Ja mikäpä minä olen sinua neuvomaan. Mies tekee, mies vastaa.

Noh noh eipäs nyt neuvota siellä, jokainen pysyy omalla tontillaan ja kirjoittaa kuten haluaa. En minäkään neuvo ketään miten tulisi kirjoittaa, tai valita kuinka joku kirjoittaa röyhkeästi. Ihmettelen missä näet vohamielisen asenteen. Kirjoitin vain mielipiteeni kuinka vastustan katupartioita, jos se on vihamielisyyttä niin olkoon ei kiinnosta.

Ja nyt huom. kaikille tiedoksi kuten aikanaan kun tänne tulin ilmoitin en edusta somaleita, enkä ketään muuta. Jos joku ei tätä ymmärrä se on hänen oma ongelmansa. Jos jollakin on agressioita somaleita kohtaan niin olen todella huono kohde sellaisten purkamiseen, suosittelen menemään vaikka Itä-Helsinkiin minne voi manata somaleita livenä, eikä tarvitse bittimaailman kautta minulle valittaa.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kari Kinnunen

Quote from: me on 18.11.2014, 00:51:35
Ja nyt huom. kaikille tiedoksi kuten aikanaan kun tänne tulin ilmoitin en edusta somaleita, enkä ketään muuta. Jos joku ei tätä ymmärrä se on hänen oma ongelmansa. Jos jollakin on agressioita somaleita kohtaan niin olen todella huono kohde sellaisten purkamiseen, suosittelen menemään vaikka Itä-Helsinkiin minne voi manata somaleita livenä, eikä tarvitse bittimaailman kautta minulle valittaa.

Nih ja kuitenkin sigussasi oikein mainostat somaliuttasi. Halusit tai et, edustat viiteryhmääsi.

Ja somaleiden tapaaminen livenä. Taidanpa jättää väliin. Voin minä keskustella myrkkykäärmeistäkin mutta en minä ehdoin tahdoin sellaisen tielle halua asettua.

me

Quote from: Kari Kinnunen on 18.11.2014, 01:11:46
Quote from: me on 18.11.2014, 00:51:35

Nih ja kuitenkin sigussasi oikein mainostat somaliuttasi. Halusit tai et, edustat viiteryhmääsi.

Ja somaleiden tapaaminen livenä. Taidanpa jättää väliin. Voin minä keskustella myrkkykäärmeistäkin mutta en minä ehdoin tahdoin sellaisen tielle halua asettua.

Olen tietenkin somali ja voin mainostaakin sitä koska minulla on siihen oikeus ja olen ylpeä siitä. Se ri kuitenkaan tarkoita että edustan kaikkia 15000 somalia, joka on aika absurdi väite. Ei kukaan pysty edustamaan yhtä ihmisryhmää. Tästä asiasta olen väitellyt lähes joka kerta eri- ihmisen kanssa täällä hommassa. Suurin osa ymmärtää etteen edusta ketään, mutta on se vähemmistö joka ei millään pääse yli vaan pitää aina jankuttaa vastaan.

Kari Kinnunen

Quote from: me on 18.11.2014, 01:37:14
Olen tietenkin somali ja voin mainostaakin sitä koska minulla on siihen oikeus ja olen ylpeä siitä.

Toki on mutta miksi.

No juu, antaapa aiheen me olla minunkin puolesta. Asia ikäänkuin selvisi.

Juoni

http://www.optula.om.fi/material/attachments/optula/julkaisut/tutkimuksia-sarja/VfwyB59Ll/266_Rikollisuustilanne_2013_2014.pdf

epäillyt per tuhat

Somali 163/1000
Irak 146/1000
Iran 144/1000
Turkki 110/1000
Afganistan 105/100

Kas, menin muutaman vuoden vanhoilla tiedoilla, jolloin tilanne oli (ainankin joidenkin rikosten osalta) kärkikolmikon tai -nelikon kohdalla toinen.

Pahoittelut omalta osaltani virheellisen tiedon komppauksesta.

Man in a Suit

epäillyt per tuhat

Somali 163/1000
Irak 146/1000
Iran 144/1000
Turkki 110/1000
Afganistan 105/100

Hieman valikoivemmalla maahanmuuttopolitiikalla siis, maahanmuuttajien rikollisuus olisi 67% pienempi. 
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.