News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-11-14 HS: Hunnutettu kohtaa vihaa

Started by Lovecraft, 14.11.2014, 08:04:09

Previous topic - Next topic

Asra

Quote from: Sunt Lacrimae on 14.11.2014, 21:56:27

Edes kerrankin haluaisin nähdä sellaisen rasismikohtaamisen, jossa olisi muutakin näyttöä arvioitavaksi kuin "tama torkea rassismi!1"- tilitys. Oikeasti suurin osa noista huutelijoista taitaa olla jonkin sortin päihdeongelmaisia tai avohoitopotilaita.

Kautta aikojen humalaiset ovat huudelleet nuorille tytöille. Somalit usein vielä edesauttavat volyymitasollaan ja värikylläisellä pukeutumisellaan humalaisten huomion kohdentumista. No, oli tämä HS:n kertoma tapaus, jota ketju käsittelee, oikeasti tapahtunut tai ei niin uutinen sen ei pitäisi olla. Tällaista tapahtuu kaikille, ihan hunnusta riippumatta.

Tapahtuu myös vakavampaa rasismia, joka usein purkautuu todellisena väkivaltana. Tästä media ei vaan kerro. Esimerkiksi erään melko tunnetun mediapersoonan pikkusisko hakattiin äidin ja veljen toimesta. Syynä oli, että siskolla oli suomalainen poikaystävä. Kunniaväkivaltaa tehdään systemaattisesti, selvin päin ja usein koko suvun toimesta. Siinä on yhtälailla kyse rasismista, joka ei vaan kohdennu alkuperäiseen maaliin vaan sijaiskärsijään, joka on usein koko perheen heikoin ja suojattomin. Tällaisten vuoksi ärsyttää, jos jotkut valittavat ja toimittajat julkaisevat näitä :'( tarinoita väitetyistä kohtaamisista puoliharmittomien humalaisten kanssa.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

-PPT-

Joka kerran keksitään sitä aina epäillään.

Tuo sanonta sopii hesariin. Nimittäin, aivan hyvin jotkut hesarin kertomat jutut voivat olla ihan tottakin mutta koska lehti on useasti jäänyt kiinni sepitetyistä tarinoista heidän kaikkiin sanomisiin suhtautuu epäluulolla.

JoKaGO

Quote from: -PPT- on 14.11.2014, 22:32:56

Tuo sanonta sopii hesariin. Nimittäin, aivan hyvin jotkut hesarin kertomat jutut voivat olla ihan tottakin mutta koska lehti on useasti jäänyt kiinni sepitetyistä tarinoista heidän kaikkiin sanomisiin suhtautuu epäluulolla.

Näin on, poikuuden  ;) ja luottamuksen voi menettää vain kerran.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Aallokko

Jos nämä hunnutetut olisivat kuuluisia työteliäisyydestään, vaatimattomuudestaan, ystävällisyydestään, rehellisyydestään, arvonannostaan suomalaisuutta kohtaan, avuliaisuudestaan, huumorintajustaan, kohteliaisuudestaan jne, niin huntuhan olisi vain tunnistettava "brändi", jollaisen nähdessään jokaiselle tulisi välittömästi hyvä ja rento olo. Jokainen haluaisi vähintään yhden hunnutetun naapuriinsa.

Miksiköhän näin ei ole? Ai niin, tietysti koska rasismi.

Ant.

QuoteHelsinkiläinen Hewida Ahmed istui muutama viikko sitten työpäivän jälkeen illalla junassa, kun tuntematon mies alkoi räyhätä hänelle.

Tyyppi löytyy Facebookistakin. Tekee tärkeää työtä:

"Works at ‎FINN MAMU -Monikulttuurinen yhdistys ry جمعية أهلية‎"

Ei niin, etteikö väitetty tapahtuma olisi voinut tapahtuakin, mutta perinteisesti maahanmuuttoteollisuuden edustajien uhrikertomukset ovat olleet melkoista propagandaa, joista ei ole jäänyt mitään todisteita.

Näkyy muuten olevan Egyptistä kotoisin, jossa kristittyjen tappaminen, kaappaaminen ja heidän oikeuksiensa polkeminen on kansanhuvia. Facebook-profiilinsa perusteella henkilö näyttää olevan kovin tuohtunut Suomen ja Israelin "rasismista", mutta Egyptin kristittyjen kansanmurha ei näytä hetkauttavan.
Homma is the new black.

Veikko

Quote from: Aallokko on 14.11.2014, 22:46:40
Jos nämä hunnutetut olisivat kuuluisia työteliäisyydestään, vaatimattomuudestaan, ystävällisyydestään, rehellisyydestään, arvonannostaan suomalaisuutta kohtaan, avuliaisuudestaan, huumorintajustaan, kohteliaisuudestaan jne, niin huntuhan olisi vain tunnistettava "brändi", jollaisen nähdessään jokaiselle tulisi välittömästi hyvä ja rento olo. Jokainen haluaisi vähintään yhden hunnutetun naapuriinsa.

Miksiköhän näin ei ole? Ai niin, tietysti koska rasismi.

Hunnutettuja on naapurissa - so. samassa korttelissa - vaikka kuinka. En heitä vihaa, en oikeastaan edes inhoa, mutta en voi olla tuntematta pientä vastenmielisyyttä joka kerta sellaisen nähdessäni.

Ja miksiköhän näin? Tuossa yläpuolella on vihjeet siihen hyvin aseteltuna ja lueteltuna. Niin on huntu tunteistettu kuin brändätty.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

MW

Quote from: JoKaGO on 14.11.2014, 21:39:34
Quote from: Kerttu Täti on 14.11.2014, 21:22:05
Metrossa esimerkiksi juopuneen salihousukaverin taholta - tähän puuttui toinen saman kaliiberin oikea mies ja pyysi tytöiltä anteeksi, miehekäs teko. Kampissa metroaseman Mäkkärin kulmilla joku niinikään oman elämänsä nuori sankari -sekakäyttäjä huuteli juurikin ihan koulutyttöikäisille somaleille että painukaa v*ttuun kotimaahanne täältä. Tytöt siihen että olemme suomalaisia, josta tämä äien äiä sai buustia niin että meinasi käydä päälle ja kiroten huusi maksavansa veroillaan näidenkin olot. Toki maksoi, joskin viinavero lienee ainoa kolehti millä tämä ropoja Suomelle ikinä oli kantanut. Tytöt karkuun. Näitä riittää, säälittävät ikuiset takapenkin pojat ainoissa toimissa mitä osaavat.

Ovatko nämä "ikuiset takapenkin pojat, oman elämänsä sankarit-sekakäyttäjät" jokin mittari suomalaisten rasistisuudelle? Oletko sitä mieltä, että nämä eivät keksisi jotain muuta väylää purkaa pahaa oloaan, mikäli Suomessa ei olisi maahanmuuttajia?

Ja kirjoitetaan "äijien äijä" ja "vittuun", sitä paitsi, älä vähättele viinaveroa, sitähän stubido kumppaneineen niin kovasti haluaisi taas nostaa.

Höh. lainataan jostain pari miljardia lisää, ja värvätään vitusti ylitarkastajia ja valtuutettuja, mielellään lukutaidottomista mamuista, niin kohta sekakäyttäjäkin on kultamuna kunnalle mille vaan.

Raporteissa.

JoKaGO

Quote from: Veikko on 14.11.2014, 23:00:40
Hunnutettuja on naapurissa - so. samassa korttelissa - vaikka kuinka. En heitä vihaa, en oikeastaan edes inhoa, mutta en voi olla tuntematta pientä vastenmielisyyttä joka kerta sellaisen kantajan nähdessäni.

Sama vamma. Erityisesti noin 7-8-vuotiaiden tyttöjen pään peittävät huivit kesällä sylettävät. Nuo tytöt tosin pelaavat palloa ja leikkivät muutenkin ikäistensä poikien kanssa, mutta pojat ovat shortseissa ja T-paidassa. Ehkä heidän vanhempiaan sylettää minun kaljamahani, kun kävelen puistossa shortseissa paidatta helteellä. Mutta minä olinkin täällä ensin  8)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Taimen

Ei nyt tapaukseen tai uutiseen liittyen vaan yleisesti julkisiin,
Myöhäisissä metroissa ja junissa ei nyt tosiaan ole mikään ihme törmätä kakkosluokan matkustajaan, joka on päihtynyt ja muullakin tapaa häiriintynyt. Kun show alkaa niin taatusti huomion kohteeksi valikoituu helposti pukumies tai huivipäinen maahanmuuttaja - pukumiehet nyt tuppaakin suosimaan rauhallisempia kulkuvälineitä. Eipä niiltä häiriköiltä saa olla kyllä rauhassa tuulipuvussakaan.

Metron ja lähijunan viimeisen vaunun voisi hyvin pyhittää liputtomille matkustajille, saisi maksavat asiakkaat nauttia matkasta.

MW

Quote from: -PPT- on 14.11.2014, 22:32:56

Eikös se uusin mainoskampanjakin mennyt, että "useita sepitteitä, yksi näkökulma"?

Vai ymmärsinkö väärin?

jmk

Onkohan otsikossa kirjoitusvirhe. Todennäköisemmin "Hunnutettu koiraa vihaa."

Ant.

Huntu kertoo kantajan olevan muslimi ja ei tapa-sellainen. Ja kaikkialla siellä missä muslimius jyllää jyllää myös ei-muslimien vainominen. Tässä ei juuri poikkeuksia ole. Tai käykääpä itse muslimimaat läpi vaikka kokojärjestyksessä ja miettikää, missä muslimit eivät vainoaisi muunuskoisia.

Pitämällä huntua vapaaehtoisesti henkilö viestittää minulle kannattavansa ideologiaa, jonka mukaan minua tulisi vainota tai minut tappaa. On yhdentekevää, onko hän itse valmis tekemään tämän.

Minun mielestäni tässä ei ole mitään jännää tai ihanaa. En tietysti reagoi tähän ulkoisesti millään tavalla, mutta kyllä minä sisällä aina muistan, että tuossa on henkilö, joka julistaa aivan avoimen julkeasti vihaa minua ja omaisiani kohtaan.

Vastaava symboli on hakaristi. Tuskin juutalainen on mielissään, jos häntä vastapäätä istuu bussissa henkilö, joka kantaa hakaristitunnuksia. Ero hunnun ja hakaristin välillä on kuitenkin se, että hakaristi symboloi jo pääosin kuopattua viha-aatetta. Keskitysleirit on suljettu ajat sitten. ISIS, Boko Haram, Taleban, Muslimiveljeskunta, Hamas ja kumppanit taas voivat oikein hyvin.
Homma is the new black.

Ernst

Niin, vihamerkeillä ja vihamerkeillä on eronsa. Suvikset ovat oppineet vasta 70-80 vuotta vanhat vihamerkit. Uusia vasta tavailevat.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Haplotaxida

Toisaalta, jos ei kuitenkaan väitetä kohtaavan sitä vihaa jokapäiväisesti miltei kaikkialla, vaan lähinnä satunnaisesti, niin minkä vuoksi perusväittämää (sitä tapahtuu) pitäisi silloin kyseenalaistaa – varsinkin kun ja jos se voidaan yleistää erilaisuuden omakohtaiseen kokemiseen yleisemminkin? Sitä voi siksi hyvin pitää totena, ottamatta välttämättä kantaa yksittäisiin tapauskertomuksiin.

Sen jälkeen sen voi asettaa vaikkapa globaalimpaankin mittakaavaan.

Esim. viimeisimmässä Silminnäkijässä esitettiin varsin järkyttävä dokumentti "katuhäirinnästä" pakistanilaisittain.  Tuon äskettäin katsottuani, niin en hetkeen oikein tiennyt mitä ajatella Hesarin tavasta uutisoida aihetta. Vaikka yhteiskunnassamme parannettavaa löytyy monelta saralta ja monien asenteista, että käytöksestä, niin onko niitä siltikään syytä nostaa aina korostuneesti keskiöön, varsinkaan jos positiivisempia sävyjä on samalla hahmotettavissa?

Ei niistä tarvitse vaieta, mutta pahoin pelkään, että epäkohtien korostetunomaisen tietoisuuden – sen sijaan, että mahdollista agendaa ajettaisiin tarttumalla jo olemassa olevaan hyvään - levittäminen voi kääntyä myös itseään vastaan, silloin kun oikeasti onkin jo melko hyvin.

Ihan kuin ihmissuhteissa muutenkin.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Asra

Quote from: Ant. on 14.11.2014, 23:39:22
Huntu kertoo kantajan olevan muslimi ja ei tapa-sellainen. Ja kaikkialla siellä missä muslimius jyllää jyllää myös ei-muslimien vainominen. Tässä ei juuri poikkeuksia ole. Tai käykääpä itse muslimimaat läpi vaikka kokojärjestyksessä ja miettikää, missä muslimit eivät vainoaisi muunuskoisia.

Pitämällä huntua vapaaehtoisesti henkilö viestittää minulle kannattavansa ideologiaa, jonka mukaan minua tulisi vainota tai minut tappaa. On yhdentekevää, onko hän itse valmis tekemään tämän.

Minun mielestäni tässä ei ole mitään jännää tai ihanaa. En tietysti reagoi tähän ulkoisesti millään tavalla, mutta kyllä minä sisällä aina muistan, että tuossa on henkilö, joka julistaa aivan avoimen julkeasti vihaa minua ja omaisiani kohtaan.

Vastaava symboli on hakaristi. Tuskin juutalainen on mielissään, jos häntä vastapäätä istuu bussissa henkilö, joka kantaa hakaristitunnuksia. Ero hunnun ja hakaristin välillä on kuitenkin se, että hakaristi symboloi jo pääosin kuopattua viha-aatetta. Keskitysleirit on suljettu ajat sitten. ISIS, Boko Haram, Taleban, Muslimiveljeskunta, Hamas ja kumppanit taas voivat oikein hyvin.

Islamin pimeimmässä ytimessä Saudeissa on pitkälti yli miljoona kristittyä. Vainoamista? Tällaiset yleistykset, että muslimit vainoavat ovat älyllistä epärehellisyyttä. Ihmiset voivat olla idiootteja ihan riippumatta mihin uskontoon kuuluvat. Euroopassa joukkopoltettiin juutalaisia mustan surman aikaan. Ei kukaan taida perustella sitä sillä, että kristinusko... Saatikka ei-muslimien saavutukset sotimisen osalta. Ei-muslimit ovat tappaneet ja vainonneet paljon enemmän kuin muslimit.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

tietotyöläinen

Quote from: Siili on 14.11.2014, 14:19:41
Islam on erinomainen liima patriarkaalisuudelle.  Kiinniliimautunut patriarkaalisuus on puolestaan pitänyt muslimimaat paskastanioina.

Ihmettelen suuresti, miksi suvakkien pitää niin kovasti puolusteella tuota liimaa.

Olipas harvinaisen hyvin sanottu.

Olen törmännyt tähän ilmiöön keskustellessani suvakkiystävieni kanssa islamista. "Ei islam sitä ja ei islam tätä". Ehkä ei, mutta mitä sitten? Joka tapauksessa muslimit sitä ja muslimit tätä ja erityisesti MENA-alueen ihmiset sitä ja tätä, se ratkaisee.

On täysin keinotekoista saivartelua yrittää eriyttää islam muslmimaiden ongelmista tai muslimi-mamujen mukanaan tuomista ongelmista, vaikka siihen ehkä on silloin tällöin olemassa teoreettisia perusteitakin.

Jos tänne suuntausi äärikristittyjen aborttiklinikoiden räjäyttelijöiden invaasio, niin ketä kiinnostaisi lässytys, että ei raamatussa kehoteta räjäyttämään aborttiklinikoita. Kenelle edes tulisi mieleen yrittää argumentoida näin?

MW

Sama. Vähänkö järkytyin nähdessäni ensimmäiset kaapularppaajat Nokialla 90-luvun lopulla.

Ja järkytyn aina vaan. Tuo oppi on niin  syvemmältä...

Ant.

Quote from: Asra on 14.11.2014, 23:52:19

Islamin pimeimmässä ytimessä Saudeissa on pitkälti yli miljoona kristittyä. Vainoamista? Tällaiset yleistykset, että muslimit vainoavat ovat älyllistä epärehellisyyttä. Ihmiset voivat olla idiootteja ihan riippumatta mihin uskontoon kuuluvat. Euroopassa joukkopoltettiin juutalaisia mustan surman aikaan. Ei kukaan taida perustella sitä sillä, että kristinusko... Saatikka ei-muslimien saavutukset sotimisen osalta. Ei-muslimit ovat tappaneet ja vainonneet paljon enemmän kuin muslimit.

Älä nyt viitsi. Tiedät aivan hyvin, että nämä "miljoona kristittyä" ovat Itä-Aasiasta tulleita kotiapulaisia, joita kohdellaan mahdottoman huonosti. Monet ovat käytännössä isäntäperheidensä orjia. Uskonnollisia oikeuksia heillä ei ole. Maassa ei ole esimerkiksi yhtään kirkkoa, kristityt eivät voi saada maan kansalaisuutta eikä muslimi voi kääntyä kristityksi, jos haluaa säilyttää päänsä.

Yhtä fiksua olisi väittää, että Yhdysvalloissa ei suhtauduttu huonosti tummaihoisiin 1700-luvulla, koska maassa oli niin paljon tummaihoisia.

Kristityt vainosivat keskiajalla juutalaisia julmasti. Onneksi tästä on jo satoja vuosia aikaa.
Homma is the new black.

Perttu Ahonen

Väitän, että hunnutettu nainen kohtaa Suomessa rakkautta.

(http://www.morsiamelle.com/photos/long_veil_W1304_1.jpg)

Toki Suomen historiassa ei huntu ole aina merkinnyt rakkautta, vaan suomalaisten vainoa ja alistamista. esim. miekkalähetys ja muu käännytystoiminta, jonka perimmäinen tarkoitus oli Suomen haltuunotto.

Tästä on kansantarinakin olemassa - Hunnun herrasta.  http://www.youtube.com/watch?v=jyslSrPCj-s&feature=related

Sara Bahmanpour  Vaikuttaa ihan symppikseltä ja tyylikkäältä naiselta.

Luotsi

No itse olen käynyt sellaisessa pariinkiin otteeseen, eli Malesiassa. Sielläkin islamistit (eli fundamentalisti-muslimit) ovat koettaneet nostaa päätään juurikin noissa vääräuskoisten vainoamismerkeissä, mutta se on laitettu viranomaistoimin nopsasti ja tiukalla otteella kuriin. No eipä Malesiassa nyt kyllä "muslimius jyllää", vaikka se valtauskonto >60% osuudellaan onkin. Taustalla on ymmärtääkseni eri ryhmien välinen yhteiskuntasopimus siitä, ettei mitään uskonnollista extremismiä, käännytystyötä tms sallita kenenkään taholta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Leso

Pikkasen vaan tulee mieleen se video, jossa nainen kävelee 10 tuntia Manhattanilla ja saa osakseen vaan harrastuneisuutta.  Niin, siis niinku idean puolesta.
Ei mitenkään yllättävää, ettei hyysäri jaksa paria tuntia kauempaa.

Mutta jos ois oikein taustatyötä tehty, niin ois tsekattu tämä kanssa.

[...] Ei-muslimit ovat tappaneet ja vainonneet paljon enemmän kuin muslimit.

Kyllähän tuo sinänsä pitää paikkansa siinä mielessä, että islami on maailmanuskonnoista nuorin, kun taas ihmiskunta on paljon, paljon, paljon vanhempi.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Asra

Quote from: Leso on 15.11.2014, 00:11:34

Kyllähän tuo sinänsä pitää paikkansa siinä mielessä, että islami on maailmanuskonnoista nuorin, kun taas ihmiskunta on paljon, paljon, paljon vanhempi.

Aiheeseen liittyvä Wikipedian artikkeli on islam-ketjussa mainittu pariinkin kertaan. Artikkelissa on listattu sotia kuolonuhrien määrän perusteella, eikä aikaikkuna ole ollenkaan islamia suosiva.

Leijona78

Quote from: Ant. on 15.11.2014, 00:03:38
[...]

Islamin pimeimmässä ytimessä Saudeissa on pitkälti yli miljoona kristittyä. Vainoamista? Tällaiset yleistykset, että muslimit vainoavat ovat älyllistä epärehellisyyttä. [....]

Älä nyt viitsi. Tiedät aivan hyvin, että nämä "miljoona kristittyä" ovat Itä-Aasiasta tulleita kotiapulaisia, joita kohdellaan mahdottoman huonosti. [....]

Koska minä en tiedä mitä tuohon sanoa, otin googlen apuun. Googletin Christianity in Saudi-Arabia.

Tämä oli hakutuloksella kolme:

QuoteSaudi Arabia is ranked as the #6 most difficult country to be a Christian in the world, according to the World Watch List.

QuoteThe open practice of any religion other than Islam is forbidden here, and conversion to another faith is punishable by death. Most Christians are ex-pats from Asia or Africa.

http://www.worldwatchlist.us/world-watch-list-countries/saudi-arabia/

Ja ei, en ota kantaa tuon objektiivisuuteen. Mutta ei kristityistä löytyvä uutisointi tue muuta kuin juuri mitä tuo worldwatchlist kertoo. Tämä uutinen on syyskuulta 2014:

QuoteDozens of Christians 'including women and children' are arrested in Saudi Arabia after tip-off to state's Islamist police force

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2756134/Dozens-Christians-including-women-children-arrested-Saudi-Arabia-tip-state-s-Islamist-police-force.html

"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Leso

Quote from: Asra on 15.11.2014, 00:16:02
Quote from: Leso on 15.11.2014, 00:11:34

Aiheeseen liittyvä Wikipedian artikkeli on islam-ketjussa mainittu pariinkin kertaan. Artikkelissa on listattu sotia kuolonuhrien määrän perusteella, eikä aikaikkuna ole ollenkaan islamia suosiva.

Niin, en minäkään islamia suosi, enkä mitenkään suo suosittavankaan.
Teinimeininkiä, sitä islami on.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Emo

Euroopassa joukkopoltettiin juutalaisia mustan surman aikaan. Ei kukaan taida perustella sitä sillä, että kristinusko... Saatikka ei-muslimien saavutukset sotimisen osalta. Ei-muslimit ovat tappaneet ja vainonneet paljon enemmän kuin muslimit.

Kristityissä on paljon juutalaisvihaajia, se ei ole mikään vaiettu uusi asia. Muilta osin kommenttisi on surkeaa selittelyä ja ei-muslimien selän taakse piiloutumista.

Leijona78

Osittain off-topic, mutta: Tiedättekö muuten (ja tämän kuulin afrikkalaiselta) millä nimellä arabit kutsuvat afrikkalaisia? Abeed, joka tarkoittaa orjaa. Sen valossa onkin paradoksaalista, että itä-afrikkalaiset, jotka toki ovat osittain lähellä arabeja ovat niin painokkaasti muslimeja. Se kun on käsittääkseni niin että "oikeaoppinen" arabimuslimi katsoo alaspäin afrikkalaismuslimia juuri tuon abeed-näkökulman takia.

En halua lähteä kuitenkaan kinastelemaan Asran kanssa. Olen jo aikaisemmin todennut että olen iloinen siitä että hän on täällä ja tuo toisenlaista näkökulmaa asioihin kuitenkaan millään tavalla loukkaamatta muita vaikka näkökulmat ajoittain olisivatkin erilaisia.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

MW

Huokaus ja helpotus. Laita vielä kuva Saudi-Arabian suurimmasta kristillisestä kirkosta, niin uskon heti. On se rauhanuskonto, kunhan saa juoda verta.

Asra

Quote from: MW on 15.11.2014, 00:30:13

Huokaus ja helpotus. Laita vielä kuva Saudi-Arabian suurimmasta kristillisestä kirkosta, niin uskon heti. On se rauhanuskonto, kunhan saa juoda verta.

Jos on kristitty, niin pakkoko sitä on mennä julkiharjoittamaan Saudeihin. Saman pitäisi päteä myös toisin päin, eikö?

Leijona78

Laita vielä kuva Saudi-Arabian suurimmasta kristillisestä kirkosta, niin uskon heti.

Suurinta en löytänyt, vanhimman kyllä. On kuitenkin hyvä sen kohdalla todeta että kyseessä on raunio.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Jubail_Church.jpg/640px-Jubail_Church.jpg)

Sen ongelma on kuitenkin seuraavanlainen (Wikipediasta):

QuoteJubail Church is an ancient (4th-century) Assyrian church building near Jubail, Saudi Arabia, discovered in 1986. Possibly to minimize damage, the government hides it from locals and even archaeologists.

Ja edit:iä vielä kehiin.

Tukien Ant. in näkemystä asiasta löysin seuraavan tekstin Wall Street Journalista.

QuoteSaudi Arabia is the only state in the world to ban all churches and any other non-Muslim houses of worship. While Saudi nationals are all "officially" Muslim, some two to three million foreign Christians live in the kingdom, many for decades. They have no rights to practice their faith. The Saudi government has ignored Vatican appeals for a church to serve this community, despite the fact that in 1973 Pope Paul VI approved a proposal for the Roman city council to donate city lands for a grand mosque in Rome. The mosque, opened in 1995, is among the largest in Europe.

Christian foreign workers in Saudi Arabia can only pray together clandestinely. Religious-police dragnets against scores of Ethiopian house-church Christians, mostly poor women working as maids, demonstrate the perils of worshiping: arrest, monthslong detention and abuse, and eventual deportation.

http://online.wsj.com/articles/SB10001424052702303563304579443534070918824

MW

Quote from: Asra on 15.11.2014, 00:33:43

Jos on kristitty, niin pakkoko sitä on mennä julkiharjoittamaan Saudeihin. Saman pitäisi päteä myös toisin päin, eikö?

Jos on muslimi, pakkoko tulla kerjuulle pohjoiseen? Eikö? Kerjäläisiähän te käytännössä olette, joistain kebab-tyypeistä huolimatta.