News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

nenäpäivää

Started by markkuk, 07.11.2014, 19:32:46

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:14:23
Avaa esimerkiksi se linkki ja lue se teksti.
Sehän oli jotain ulkomaan mongerrusta, kaivappa sieltä itse yksi onnistunut rojekti ja esitä se luotettavasti, niin että sen pystyy jäljittämään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: Horn Hill on 08.11.2014, 23:33:52
No eipä tietenkään. Minäkään en ole mikään affena.

Mikroevoluutiota en kiistäkään, kuten esim. tuossa esimerkkinä mainitut antibioottiresistentit bakteerit. Mutta makroevoluutiosta ei ole riittäviä todisteita, vain ateistisuvakkitiedehenkilöiden harras usko sekä toivo.

https://www.youtube.com/watch?v=sFwt6onKqtk

Kerttu Täti

Quote from: dothefake on 08.11.2014, 23:36:09
Sehän oli jotain ulkomaan mongerrusta, kaivappa sieltä itse yksi onnistunut rojekti ja esitä se luotettavasti, niin että sen pystyy jäljittämään.
Ei kuulu minulle, en ole yhtään väitettä kehitystöprojektien onnistumisesta esittänyt. Autoin sinua ihan hyvää hyvyyttäni, kun aihepiiri tuntuu sinua kiinnostavan. Raportti on luotettava, googlella on kääntäjä jonka avulla pääset jyvälle

- jos sulkeistat kaiken ulkomaanmongerruksen tiedoistasi, niin ei ehkä kannattaisi suurella suulla huudella väitteitä olemattomista onnistumisista.

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:40:21
Ei kuulu minulle, en ole yhtään väitettä kehitystöprojektien onnistumisesta esittänyt. Autoin sinua ihan hyvää hyvyyttäni, kun aihepiiri tuntuu sinua kiinnostavan. Raportti on luotettava, googlella on kääntäjä jonka avulla pääset jyvälle.

Ahaa! Olet Hyvän Tekijä! Huomenna seurakuntavaaleissa ehdokkaana?
Ei yhtään väitettä eikä liene yhtään onnistunutta projektiakaan. Olette sujut! Ja minä olen sovittelija.

Kerttu Täti

Quote from: Emo on 08.11.2014, 23:46:01
Ahaa! Olet Hyvän Tekijä! Huomenna seurakuntavaaleissa ehdokkaana?
Ei yhtään väitettä eikä liene yhtään onnistunutta projektiakaan. Olette sujut! Ja minä olen sovittelija.
Etkö sinäkään osaa - tai halua - lukea sitä raporttia? Tynnyrissä totuus on omissa käsissä.

Mitä mieltä olet muuten Jeesuksen rikkaita koskevista puheista, laupiasta samarialaista koskevasta vertauksesta ym? Pitääkö nämä raamatunkohdat ottaa tosissaan?

dothefake

Eli ne eivät onnistu. Noinkin ulkomaanapukiimainen ei ikinä jättäisi käyttämättä onnistuneen projektin suomaa propagandaa.
-Tytti Tuppurainen

Golimar

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:28:12
Perustelut. Kiitos.

Mitä muuten Venäjällä Novyje Izvestijassa kirjoiteltiinkaan Perussuomalaisista venäläismielisimpänä? Sen sijaan esimerkiksi viherpiiperot homo-, ihmisoikeus- ym kantoineen eivät liene kovin suuressa suosiossa itänaapurissa, ei nykyisin ei aiemmin.

Joskus tuntuu siltä että Venäjä on ihmisten viimeinen refugi.

Kerttu Täti

Quote from: dothefake on 08.11.2014, 23:48:50
Eli ne eivät onnistu. Noinkin ulkomaanapukiimainen ei ikinä jättäisi käyttämättä onnistuneen projektin suomaa propagandaa.
Tynnyrin tietämättömyydessä totuus pysyy omanasi.

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:55:37

Mutta sinä jaksat meitä käännyttää ja siitä sinnikkyydestä pisteet!

Horn Hill

Quote from: Emo on 08.11.2014, 23:38:12
Mutta makroevoluutiosta ei ole riittäviä todisteita, vain ateistisuvakkitiedehenkilöiden harras usko sekä toivo.

https://www.youtube.com/watch?v=sFwt6onKqtk

Ateistisuvakkitiedehenkilö?  :-*

Näiden argumenttien edessä minä olen sanaton!
Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

dothefake

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:55:37
Ensimmäisen kerran joku teistä heittää pyyheen kehään, kun ei pysty vastaamaan enää mitään itse asiasta. Jälleen kiitos rehellisyydestä.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: Horn Hill on 08.11.2014, 23:59:01
Ateistisuvakkitiedehenkilö?  :-*

Näiden argumenttien edessä minä olen sanaton!

No odotellaan tässä ihan rauhassa että evoluutio kehittelee sinulle terävämpää vasta-argumentointikykyä  :)

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 23:47:44
Etkö sinäkään osaa - tai halua - lukea sitä raporttia? Tynnyrissä totuus on omissa käsissä.

Mitä mieltä olet muuten Jeesuksen rikkaita koskevista puheista, laupiasta samarialaista koskevasta vertauksesta ym? Pitääkö nämä raamatunkohdat ottaa tosissaan?

Olipa hyvä että kävin vielä vilkaisemassa, muuten en olisi nähnyt lisäystäsi.

Eli joo, kyllä pitää ottaa tosissaan, mutta tosissaan ottaminen ei tarkoita että pitää hyväksyä ns. haittamaahanmuutto eli niiden ihmisten teot, ketkä tulevat tänne perustamaan islamilaista kalifaattia ja alunpitäenkin valehtelevat kokemistaan vainoista jotta pääsevät maahan, sitten lomailevat lähtömaissaan ja elävät Suomen veronmaksajien piikkiin.
Tuollainen "pakolaisuus" rikkoo jo itsessään useampaa käskyä vastaan, alkaen valehtelun synnistä.

Samaten nenäpäivähöpinöitä voi hyvin vastustaa, koska on täysin aukottomasti jo toteen näytetty, että kannettu vesi ei kaivossa pysy ja raha-apu vain a) passivoi tai b) lihottaa kehitysmaiden diktaattoreiden henkilökohtaista rahapussia.

Jos todellisia vainottuja Suomeen tulee, esimerkiksi muslimimaiden vainottuja kristittyjä, niin heitä pitää auttaa. Tai muslimimaiden vainottuja naisia ja lapsia, vaikka olisivat muslimejakin. Kunhan ovat oikeasti vainottuja.

Emo

Quote from: Axel Cardan on 09.11.2014, 00:08:26

maailma ei muutu paremmaksi, jos jonkun muun lapsen puolesta kuolee omani.

Tämä! Kuin minun näppikseltäni. Vanhempana minäkin ajattelen oman lapseni turvallisuutta ja tulevaisuutta, ja kurkunkatkojakulttuurin maahanvyöry uhkaa sitä turvallisuutta monin tavoin konkreettisesti jo nyt.

Kerttu Täti

Quote from: Emo on 09.11.2014, 00:09:58
Olipa hyvä että kävin vielä vilkaisemassa, muuten en olisi nähnyt lisäystäsi.

Eli joo, kyllä pitää ottaa tosissaan, mutta tosissaan ottaminen ei tarkoita että pitää hyväksyä ns. haittamaahanmuutto eli niiden ihmisten teot, ketkä tulevat tänne perustamaan islamilaista kalifaattia ja alunpitäenkin valehtelevat kokemistaan vainoista jotta pääsevät maahan, sitten lomailevat lähtömaissaan ja elävät Suomen veronmaksajien piikkiin.
Tuollainen "pakolaisuus" rikkoo jo itsessään useampaa käskyä vastaan, alkaen valehtelun synnistä.

Samaten nenäpäivähöpinöitä voi hyvin vastustaa, koska on täysin aukottomasti jo toteen näytetty, että kannettu vesi ei kaivossa pysy ja raha-apu vain a) passivoi tai b) lihottaa kehitysmaiden diktaattoreiden henkilökohtaista rahapussia.

Jos todellisia vainottuja Suomeen tulee, esimerkiksi muslimimaiden vainottuja kristittyjä, niin heitä pitää auttaa. Tai muslimaiden vainottuja naisia ja lapsia, vaikka olisivat muslimejakin. Kunhan ovat oikeasti vainottuja.

Mites se syntinen nainen?

Minun käsitykseni mukaan Raamattu aika tarkkaan kieltää tuomitsemisen so. jumalan rooliin asettumisen ihmiseltä.

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 09.11.2014, 00:18:06
Mites se syntinen nainen?

Minun käsitykseni mukaan Raamattu aika tarkkaan kieltää tuomitsemisen so. jumalan rooliin asettumisen ihmiseltä.

Ei tässä helvettiin ketään olla tuomitsemassakaan. Mutta kyllä Raamattu käskee toteamaan synnin synniksi oli se synti minun oma syntini tai jonkun toisen synti. Ei kristinusko ole sitä että tulkaa ja valehdelkaa minulle kaikki niin minä uskon teitä.

Leso

Quote from: Kerttu Täti on 09.11.2014, 00:18:06Minun käsitykseni mukaan Raamattu aika tarkkaan kieltää tuomitsemisen so. jumalan rooliin asettumisen ihmiseltä.

Piruakos sitten tänne kirjoittelet?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

dothefake

Eikö julmetun ulkomaanavun syytäminen tuhoon tuomitun elämisen jatkamiseksi ole asettumista jumalaksi?
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: Leso on 09.11.2014, 00:24:27

Jalat vietiin suusta.

Kerttu Täti

Quote from: Leso on 09.11.2014, 00:24:27

Kenet minä olen tuominnut? Ketä olen nimitellyt? Ketkä tuomitsevat? Ketkä nimittelevät?

dothefake

Quote from: Kerttu Täti on 09.11.2014, 00:36:09
Kenet minä olen tuominnut? Ketä olen nimitellyt? Ketkä tuomitsevat? Ketkä nimittelevät?
Olet tuominnut Leninin, nimitellyt Stalinia ja tuominnut tuomitsevaiset. Häpiä.
-Tytti Tuppurainen

Leso

Quote from: Kerttu Täti on 09.11.2014, 00:36:09

Mitämitämitämitä? MINÄKÖ?

Voi vittu mitä lässytystä. En nyt ole asiakaspalvelutuulella, joten en nitistä ihmisyyttäsi niin kuin asiakaspalvelutoimissani tuppaan kaltaisillesi tehdä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kerttu Täti

Quote from: dothefake on 09.11.2014, 00:49:51
Olet tuominnut Leninin, nimitellyt Stalinia ja tuominnut tuomitsevaiset. Häpiä.
Missä? Perustele väitteesi.

Quote from: Axel Cardan on 09.11.2014, 00:42:42
meidät.

jotka haluamme pitää oman maamme ja rahamme ja jakaa niistä muille, vainotuillekin, haluamallamme tavalla.
Missä? Perustele väitteesi.

Goman

Quote from: Kerttu Täti on 08.11.2014, 22:51:57
KVG.
http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/IW3P/IB/2000/04/05/000178830_98101911023545/Rendered/PDF/multi_page.pdf

Aivan sattumanvaraisesti valitsin tuolta Maailmanpankin listalta yhden projektin: Malawin vesijärjestelmä.

Sitä on parannettu vuosikymmeniä , ja puhdasta vettä onkin saatu väestölle, ja terveysolot ovat kohentuneet. Aivan viimeisintä tietoa vesijärjestelmien toimivuudesta ei tuossa vanhahkossa katsauksessa ole. Joten jää arvailujen varaan, ovatko kaivot ja putket edelleen toimintakunnossa. Jos joku Hommalainen sattuu olemaan Malawin suunnalla, niin käyköön tarkistamassa..

MUTTA , itse perusongelmaan , eli väestönkasvuun joka ylittää edelleen reippaasti sen mitä tarvittaisiin kansakunnan terveeseen rakenteeseen, ei tuolla projektilla näytä olleen mitään vaikutusta.

Malawin väestö kasvaa edelleen kestämättömästi. Jokaisella naisella on keskimäärin n. 5 lasta. Kun kestävään kehitykseen tarvittava lapsiluku olisi 2,5-3

http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/68a3186ba35cd2819e4ecdf399302c49/1415515575/application/pdf/313047/Tervetalous.pdf

Tähän keissiin pätee oikein sananmukaisesti vanha totuus: Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Kerttu Täti

Quote from: Axel Cardan on 09.11.2014, 01:11:51
no, täällä pidetään humanitaarista maahanmuuttoa käytännössä täysin selkeänä elintasopakolaisuutena ja siten eräänlaisena etnisen tason petoksena.

me emme pidä siitä.

sinä sanot, että emme ole tässä asiassa oikeassa, ja olemme siltä osin rasistisesti värittynyttä tai värisevää porukkaa.

ja me sanomme, että kehitysapu menee diktaattorien ja roistojen taskuihin ja passivoi afrikkalaisia.

ja sinä tuomitset meidät.

menikö oikein.

Ei mennyt sinne päinkään oikein, sillä en ole keskustellut mainitsemistasi asioista tässä ketjussa lainkaan. Älä syötä vääärää informaatiota, väitä Dothfaken tapaan, että käymäni keskustelu olisi koskenut jotain muuta kuin se on koskenut.

1. kommenttini koski sotavetraanien vetämistä keskusteluun. Kaikki mitä nenäpäivästä totesin koski itse ohjelmaa, sen merkitystä ja sitä että kaikki ei voi kiinnostaa kaikkia, eikä tarvitsekaan.
2. Tämän jälkeen kommentointini onkin koskenut vertauksia, joissa afrikkalaisista ykskantaan todetaan: "esi-isä apinakin pysyy omin voimin hengissä, mutta neekeri ei" - jos tällaisen yhteydessä ei saa ottaa puheeksi rasismia, niin ...?
3. Lisäksi olen kommentoinut itseeni kohdistuneita nimittelyjä ja syytöksiä.

Viestini tässä ketjussa voit tarkistaa selaamalla ketjua ylöspäin.

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 09.11.2014, 09:39:44

2. Tämän jälkeen kommentointini onkin koskenut vertauksia, joissa afrikkalaisista ykskantaan todetaan: "esi-isä apinakin pysyy omin voimin hengissä, mutta neekeri ei" - jos tällaisen yhteydessä ei saa ottaa puheeksi rasismia, niin ...?

Saat ottaa rasismin puheeksi vaikka isääsi tai miestäsi isänpäiväaamuna onnitellessasi, ihan sama.

Mutta se on fakta, että neekerit pitää syöttää Afrikkaan sillä muuten he kuolevat sinne lämpimän ilmaston ja hedelmällisen maaperän ääreen, ja lisäksi Afrikasta valuu elintasopakolaisia länteen. Mitään he eivät tee ITSE oman elämisen tasonsa parantamiseksi.

Ja kun heitä mennään ebolalta tai joltain muulta sairaudelta pelastamaan, niin he hyväkkäät tappavat auttajansa tai ryöstävät sairaalat. Minulla on koiria ja sairas koirakin älyää olla purematta auttavaa kättä. Varmasti Korkeasaaren apinatkin antavat auttajan auttaa.
Mutta kehitysmaan ihminen ei tajua eikä käsitä omaa parastaan. On joko laiska tai tyhmä, ja tämän saa ottaa puheeksi koska meiltä ollaan koko ajan kinuamassa apua rahan muodossa ns. kehittyviin maihin, joista jokainen normaaliälyinen näkee että ne kehittyvät päin helvettiä jos ylipäätänsä kehittyvät ollenkaan.

dothefake

Ennenkuin valkoinen mies meni Afrikkaan sorkkimaan asioita, olivat siellä ylväät soturi-ja metsästäjäheimot eläen maan antimilla. Jos tuli kuivuus, niin kuoltiin. Jos tuli yltäkylläisyyttä, niin lisäännyttiin. Eläjiä oli sen verran kun maa elätti tai viitsittiin ruokaa hankkia. Ja luulenpa, että tiukan paikan edessä sitä hankittiin kaikin keinoin.

Sitten sinne menivät lähetyssaarnaajat.
-Tytti Tuppurainen

Veikko

Quote from: dothefake on 09.11.2014, 12:39:28
Ennenkuin valkoinen mies meni Afrikkaan sorkkimaan asioita, olivat siellä ylväät soturi-ja metsästäjäheimot eläen maan antimilla. Jos tuli kuivuus, niin kuoltiin. Jos tuli yltäkylläisyyttä, niin lisäännyttiin. Eläjiä oli sen verran kun maa elätti tai viitsittiin ruokaa hankkia. Ja luulenpa, että tiukan paikan edessä sitä hankittiin kaikin keinoin.

Sitten sinne menivät lähetyssaarnaajat.

Saanen esittää kunnioittavan oikaisuni: ylväät soturi- ja metsästäjäheimot elivät pääosin ryöstelemällä vähemmän ylväitä ja vähmmän sotaisia naapuriheimoja. Jopa niin suurin mittakaavoin, että isoja alueita jäi autioiksi, kun kaikki oli ryövätty, tapettu, poltettu ja viety (ja myyty) orjiksi.

Sitten tuli kolonialismi ja lähetyssaarnaajat ja tuo iloinen meno loppui.

Aikanaan sitten loppui kolonialismikin ja ylväät soturi- ja metsästäjäheimot pääsivät jatkamaan perinteitään sekä paikallisesti että maailmanlaajuisesti. Ja sen maailmanlaajuisen ryöstelyn oppivat myös ne vähemmän ylväät heimot.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

dothefake

Koetin olla kohtelias, mutta voihan sen noinkin sanoiksi pukea.
-Tytti Tuppurainen

Veikko

Quote from: dothefake on 09.11.2014, 13:33:00
Koetin olla kohtelias, mutta voihan sen noinkin sanoiksi pukea.

Minulta on nyt täällä sekä kohteliaisuus että huumorintaju kadoksissa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos