News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-10-17 HS: Ulkomaalaisten karkotusmatkoilla ei ökyillä

Started by Iloveallpeople, 17.10.2014, 18:26:32

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteSuomen poliisi vakuuttaa: Ulkomaalaisten karkotusmatkoilla ei ökyillä

Ruotsissa ihmetellään kriminaalihuollon luksusta karkotusmatkoilla

Suomen poliisi saattaa vuosittain satoja karkotus- ja käännytyspäätöksen saaneita ulkomaalaisia kotimaahansa, koska he eivät suostu palaamaan vapaaehtoisesti. Poliisi vakuuttaa, etteivät virkamiehet tuhlaa saattomatkoilla valtion rahoja ökyhotelleihin ja muuhun luksukseen kuten ruotsalaisten epäillään tehneen.
...

"En tiedä, mikä Ruotsissa on tilanne, mutta me noudatamme valtionhallinnon matkustusmääräystä. Saattamismatkat ovat verrattavissa mihin tahansa virkamatkoihin", sanoo komisario Liisa Lintuluoto Helsingin poliisilaitokselta.

Hänen mukaansa saattajat voivat joissakin tapauksissa jäädä ulkomaille useammaksi kuin yhdeksi yöksi riippuen matkan pituudesta ja siitä, tapahtuuko saattamislento yöaikaan.

"Lentäminen on raskasta, sillä saattamismatka voi kestää 30 tuntia eikä poliisi voi silloin nukkua. Noudatamme aika samoja lepoaikoja kuin lentoyhtiöt", Lintuluoto sanoo.
...

Helsingin Sanomat
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Rändöm

Eikö se sitten ollut ökyilyä, kun afrikkalaista karkotettavaa lennätettiin takaisin kotimaahansa, mutta tämä sitten hieroi paskaansa polisiin naamaan ja tästä syystä sai palata takaisin Suomeen loisimaan? Aikamoinen ökymatka tämäkin eikä tehtävää saatu edes hoidettua.

Mehud

Hetkinen, ollaanko nyt enemmän huolissaan karkoitusmatkoilla käytetystä rahasta, vai karkotettavien tänne raahaamisesta ja niiden aiheuttamista kuluista. Jokainen sentti mikä karkotusmatkalla kuluu on karkotettavan syytä, niitä tänne rahtaavien syytä. Ei poliisien. Ilmeisesti tämä karkoituksista johtuva kulu on pois maahanmuuttajien "kotoutukseen" tarkoitetusta rahasta ja siksi käännellään lillukoiden varsia. Itse olisin valmis puolittamaan maahanmuutosta aiheutuvista kuluista ja siirtämään ne karkotuskuluiksi. Se olisi win win tilanne kaikille osapuolille, niin suomalaisille kuin maahanmuuttajillekin. Ei olisi enää sataa mätämunaa pilaamassa kymmenen maahanmuuttajan mainetta ja suomessa tapahtuva väkivalta ja raiskausrikokset maahanmuuttajien osalta lähes loppuisivat kuin seinään. Jouduttaisiin sitten "selviytymään" oman rikollisuuden kanssa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Aallokko

Karkotusten toimeenpano pitäisi ulkoistaa Venäjän suoritettavaksi. Varmasti hoituisi kustannustehokkaammin sitä kautta. Ja kas kummaa, kun tieto tästä leviäisi, voisi karkotettavaksi tänne tuppautuvien määrässä tapahtua ihmeellinen pudotus.

SimoMäkelä

Pääasia, että karkotetaan oikeasti eikä vaan leikisti. Tietysti parasta, että paskasakkia ei alkujaankaan päästettäisi Suomeen.

Maastamuuttaja

En kadehdi pahantuulisten maastamuuttajien saattotehtäviä hoitavien poliisien mahdollisuutta liottaa varpaitaan hyvätasoisen hotellin uima-altaalla.

Mitä karkotuksiin fiskaalisessa merkityksessä tulee, minua kiinnostaa paljonko sellainen toiminta maksaa. Yhtä lailla kiinnostaa, miten homma käytännössä hoituu. Eli mikä on karkotuspäätösten toteutumisaste? Onko karkotetuilla nimiä?

Ennen kaikkea minua kiinnostaa, onko minulla oikeus/mahdollisuus saada näitä tietoja. Jos ei, miksi?

Nöyrästi toki totean, että suomalainen demokratiakoneisto hyväksyy, jopa suorastaan vaatii veroni piinallisen tarkasti määriteltyjen perusteiden mukaan. Samanlaista tarkkuutta ei kuitenkaan noudateta verovarojen käytön tiedotuksessa.

Tämä on suomalaisen yhteiskuntakoneiston geneettinen erityispiirre. 

Mehud

Quote from: Maastamuuttaja on 17.10.2014, 21:59:36
En kadehdi pahantuulisten maastamuuttajien saattotehtäviä hoitavien poliisien mahdollisuutta liottaa varpaitaan hyvätasoisen hotellin uima-altaalla.

Mitä karkotuksiin fiskaalisessa merkityksessä tulee, minua kiinnostaa paljonko sellainen toiminta maksaa. Yhtä lailla kiinnostaa, miten homma käytännössä hoituu. Eli mikä on karkotuspäätösten toteutumisaste? Onko karkotetuilla nimiä?

Ennen kaikkea minua kiinnostaa, onko minulla oikeus/mahdollisuus saada näitä tietoja. Jos ei, miksi?

Nöyrästi toki totean, että suomalainen demokratiakoneisto hyväksyy, jopa suorastaan vaatii veroni piinallisen tarkasti määriteltyjen perusteiden mukaan. Samanlaista tarkkuutta ei kuitenkaan noudateta verovarojen käytön tiedotuksessa.

Tämä on suomalaisen yhteiskuntakoneiston geneettinen erityispiirre.

Minua taas ei kiinnosta pätkääkään mitä karkoittaminen maksaa, jos kuluille on perusteet, sillä yhteiskuntarauhan kannalta nämä kulut ovat mitättömiä ja tarpeellisia. Väärinkäytökset ovat sitten eri asia ja niistä tässä tuskin on kysymys, toisin kuin kehitysavussa, sekä maahanmuuttoon liittyvissä asioissa.

Ihmisiä ei karkoiteta, varsinkaan suomessa, ilman perusteita. Keholla ja valtiolla on sama ominaisuus, pyrkiä poistamaan kuona ulkopuolelle. Se on luonnollista, hyödyllistä ja mukavuutta parantavaa. Lentokoneet ovat valtion vessapaperia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Maailmanmies

Quote from: Mehud on 17.10.2014, 22:10:13

Minua taas ei kiinnosta pätkääkään mitä karkoittaminen maksaa, jos kuluille on perusteet, sillä yhteiskuntarauhan kannalta nämä kulut ovat mitättömiä ja tarpeellisia.

Tässäkin pitää muistaa se, että jos meillä olisi 400 karkotettavan sijasta 40000 niin millähän se maksettaisiin? Että parempi pitää paska ulkopuolella.

rähmis

Ökyhotelleja ja luksusta? Epäinhimillisiä oloja, sotaa, vainoa jne pakenevien kotinurkilla? Jokin tässä nyt ei täsmää.

Mehud

Quote from: Maailmanmies on 17.10.2014, 22:14:18

Minua taas ei kiinnosta pätkääkään mitä karkoittaminen maksaa, jos kuluille on perusteet, sillä yhteiskuntarauhan kannalta nämä kulut ovat mitättömiä ja tarpeellisia.

Tässäkin pitää muistaa se, että jos meillä olisi 400 karkotettavan sijasta 40000 niin millähän se maksettaisiin? Että parempi pitää paska ulkopuolella.

Olisit lukenut aikaisemman viestini missä olisin valmis puolittamaan kotouttamiseen laitettavat rahat ja siirtämään ne karkoituksiin. Olisimme silloin kaikin tavoin voiton puolella.

Maastamuuttaja

Quote from: Mehud on 17.10.2014, 22:20:49
Quote from: Maailmanmies on 17.10.2014, 22:14:18

Ei ole olemassa kustannuksetonta matkustusta.

Olisit lukenut aikaisemman viestini missä olisin valmis puolittamaan kotouttamiseen laitettavat rahat ja siirtämään ne karkoituksiin. Olisimme silloin kaikin tavoin voiton puolella.

Jääpää

"Tuhansia töitä , valvottuja öitä.."
Mistä löydän tiedot ja  kustannukset noille sadoille saattokeikoille?
QuoteHuom.

* Täytäntöönpannuista päätöksistä ei ole tilastoja.
Osa esityksistä raukeaa, luvut eivät sisälly taulukon tietoihin.
http://www.migri.fi/tietoa_virastosta/tilastot/karkotukset

QuotePoliisilaitoksille annettu virka-apu ulkomaalaisten maasta poistamisessa työl-
listi Lentoaseman yksikön henkilöstöä merkittävästi. Yksikkö antoi virka-apua
726 henkilön maasta poistamisessa (yhteensä 562 eri tehtävää). Yksikön
maasta poistamien 10 henkilön saattomatkat sitoivat osaltaan yksikön poliisi-
miesten työaikaa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ExternalFiles/Liikkuvapoliisi2011/$file/Liikkuvapoliisi2011.pdf

Kuka muu vielä heittää saattokeikkaa?  KRP,  HPL, SuPo  ..en jaksa, mutten usko enään mitään.
Sen voi ja saa tilastoida.

Yksi saattokeikka, ihan hyvä :
http://www.leffatykki.com/elokuva/saattokeikka
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

RP

Hesarin jutusta hieman joitain lukuja:
QuotePoliisihallituksen mukaan saattotehtäviin kuluu vuodessa noin kaksi miljoonaa euroa tai hieman yli.

Viime vuonna Suomesta poistui noin 2 400 käännytys- tai karkotuspäätöksen saanutta ulkomaalaista – suurin osa vapaaehtoisesti.

Poliisi joutui saattamaan 376 henkilöä kotimaahansa. Saatettavia on tyypillisesti yhdellä kerralla yhdestä kolmeen.

Lentoyhtiöt edellyttävät, että kutakin saatettavaa kohti on reittilennoilla oltava vähintään kaksi saattajaa. "Se sitoo resursseja vähän kohtuuttomasti", Kesti sanoo.

Suomi on osallistunut myös EU:n rajaturvallisuusviraston Frontexin järjestämille yhteislennoille, joissa useat EU-maat palauttavat samalla lentokoneella tietyn maan kansalaisia kotimaahansa.

Ruotsista poiketen Suomi ei ole viime vuosina vuokrannut kokonaisia lentoja saattomatkoja varten. "Se olisi halvin tapa toteuttaa matka, jos yhteen maahan pitäisi palauttaa paljon sen maan kansalaisia", Poliisihallituksen Esko Kesti toteaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/