News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

"Kunnia"kulttuureista

Started by Ari-Lee, 15.10.2014, 03:17:47

Previous topic - Next topic

Asra

Quote from: Lalli IsoTalo on 16.10.2014, 21:01:27

Voinko auttaa sinua mitenkään? Videoillani on jonkin verran katsojia.

Mielestäni apua kunniaväkivaltaan liittyen tarvitsevat ennenkaikkea maahanmuuttajataustaiset naiset, jotka joutuvat häpeämään ikäänkuin kahteen suuntaan. Toisaalta oman perheensä kesken länsimaisia vapaita arvojaan ja toisaalta suomalaisten keskuudessa oman perhepiirin kunniakulttuuria.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Pollard

Isoin ongelma on siinä, että länsimaat ovat muuttuneet täysin kunniattomiksi. Pyytelemme loputtomasti anteeksi ulkomaalaisten rötöstelyä. Pitäisi päästä jonkinlaiseen järkevään tasapainoon näissä asioissa.

Japanissa kunnian menetys saattaa aiheuttaa itsemurhan tai uhrautumisen. Melkein kuin vastakohta, jollekkin lähi-idän ruutitynnyrille, joka tappaa vaikka jalkapallotuomarin saatuaan punaisen kortin. Fukushiman onnettomuuden aikana tuo kunnia taisi näkyä niin, että kaikki eivät luikkineet sieltä heti pakoon, vaan koittivat saada tilanteen haltuun.
http://www.huffingtonpost.co.uk/2013/07/09/fukushima-nuclear-disaster-masao-yoshida-dead-cancer_n_3568293.html

Kouluampumisia voisi varmaan pitää jonkinlaisina "kunnia"murhina. Koitetaan palauttaa oma kunnia kostamalla muille ihmisille.

Wikipediasta löytyy aiheesta aika paljon tietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honour

Islamista ollaan montaa mieltä. Muhishan taitaa kuitenkin olla heille se tärkein roolimalli. Kunniamurhasiko hän koskaan naisia? Olen lukenut vain, että hänellä oli poikkeuksellisen vanhoja ja nuoria naisia, jopa lapsi vaimonaan.

Sisilialaisista kravateista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Omertà

Parsifal

Quote from: Ari-Lee on 15.10.2014, 03:17:47
Joku on kehittänyt sellaisen viruksen, mikä täräyttää aivot sellaiseksi puuroksi, että shit ja shinola vaihtavat paikkaa. Yhenäkkiä kaikki paska onkin ihqua ja kaikki mikä on pyhää ja kallista onkin maahan tippunutta guanoo.

Sitä kutsutaan kulttuurimarxismiksi. Sen tavoitteena näyttäisi olevan kaiken hyvän ja kauniin häpäisy ja ruman ja pahan ylistäminen niin taiteissa kuin yhteiskunnassakin; lähinnä tulee mieleen jonkinlainen poliittis-ideologinen saatananpalvonta. Tosin uskon, että se vetoaa pääasiassa jo valmiiksi kajahtaneisiin yksilöihin, joiden todellisuudentaju ei yllä keskivertoihmisen tasolle ja joiden moraalissakin on melkoisia puutteita. Näille sitten marxismi eri muodoissaan tarjoaa otollisen tarttumapinnan.

Pelottavaa on, kuinka paljon tuollaisia hulluja kuitenkin riittää vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

QuoteSellainen virus on jo vallannut kasvualustaa laajalti. Ajattele Venäjän terävintä kärkeä ja mitä kaikkea he puuhastelevat.

Venäläiset toimivat aivan loogisesti - jos asiaa tarkastelee heidän oman perinteisen arvopohjansa huomioon ottaen, jossa ihmishenki ei ole minkään arvoinen ja käsitykset omistussuhteista ovat melkoisen hämärät. Varkaiden ja rosvojen kulttuuria.

Kuitenkin Venäjällä on, ristiriitaista kyllä, myös äärimmäisen kaunista (korkea)kulttuuria, jota ei rappiokulttuuri ole vielä lannistanut. Sotshin olympialaisissa soitettin Tsaikovskia; lännestä (tai ainakin Suomesta, jossa yksi sivistyksen vaihe tuntuu kokonaan sivuuttaneen kansan syvät rivit) taas on jo vaikea löytää juhlallistakaan yleisötapahtumaa, jota ei olisi pilattu jonkin sortin pop-musiikilla.

Quote from: Pollard on 16.10.2014, 23:16:07
Isoin ongelma on siinä, että länsimaat ovat muuttuneet täysin kunniattomiksi. Pyytelemme loputtomasti anteeksi ulkomaalaisten rötöstelyä. Pitäisi päästä jonkinlaiseen järkevään tasapainoon näissä asioissa.

Länsimaillahan on hyvät ja kunnialliset arvot. Ongelmana on, että niistä ei uskalleta pitää johdonmukaisesti kiinni. Kaiken maailman kulttuurirelativismi on saastuttanut päätöksenteon, eikä edes Venäjän kanssa ole pystytty olemaan riittävän jämäköitä kylmän sodan jälkeen.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Mehud

Quote from: Lalli IsoTalo on 16.10.2014, 19:20:17
Tämä "kunnia/ylpeys/häpeä" -kulttuuri häiritsee tai vaivaa minua siksi, että kaikkein oudoimmat (minun perspektiivistäni katsottuna) tapahtumat ovat olleet "kunnia/ylpeys/häpeä" -kulttuurimiesten tuottamia. Ne ovat olleet outoja siksi, että aivan mitätön tapahtuma (minun perspektiivistäni katsottuna) on aiheuttanut mittasuhteilta ihan ihmeellisen tilanteen (minun perspektiivistäni katsottuna).

Kerron kaksi esimerkkiä.

1. Olin vaimoni kanssa Tunisiassa lomalla. Turistibussimme palasi Sahara-reissulta, ja pysähtyi johonkin kaupunkiin, jotta voisimme käydä julkisessa vessassa, joka oli jonkin stadionin yhteydessä. Kun poistuimme vessasta, joku paikallinen pikkurikollinen alkoi vaatia meiltä maksua ilmaisen vessan käytöstä, ja asettui oven eteen. Otin vaimoani kädestä kiinni ja marssin ulos vessasta. Tämä (minua selvästi isompi) pikkurikollinen häiriintyi, kun en kiinnittänyt häneen mitään huomiota, vaan kävelin rauhallisesti kohti bussia. Pikkurikollinen alkoi huutaa minulle englanniksi, että hän tappaa minut ja raiskaa vaimoni. Mitä enemmän jätin hänet huomiotta, sen pahemmaksi uhkaukset kävivät.

Pääsimme bussiin vahingoittumattomina.

2. Olin Stockmanin Herkussa ostoksilla, ja joku oli tukkinut hevi-osaston omilla kärryillään. Siirsin kärryjä. Menin peruna-sipuli -osastolle valikoimaan itselleni parhaat jälkellä olevat banaani-shalotti-sipulit, jolloin välimerellisen oloinen mies tuli naamalleni. Minua 10 cm lyhyempi mies tuli tuijottamaan minua 2 cm päästä! Hän sanoi hiljaisella äänellä, melko tuoreella suomella: "Minä tapan sinut. Minä tapan sinut."

Se mies haastoi minut kaksintaisteluun elämästä ja kuolemasta, koska olin siirtänyt hänen ostoskärryjään, jotka tukkivat koko käytävän. Tämä tapahtui keskellä kirkasta päivää Stockmannilla. Miehen suomalainen vaimo, ilmeisen korkeaa sosioekonomista luokkaa, seurasi tapahtumaa huolestuneena vierestä, ja sanoi minulle "olisit voinut pyytää, että siirrämme vaunuja".

Niin olisin, mutta minulla oli kiire, eivätkä normaalit kröhimiset "ixkjuusmiit" auttaneet.

Se mikä minua tässä "häpeä/kunnia/ylpeys" -kuvuissa ihmetyttää on se, miten sen kulttuurin miehet ovat valmiita vetämään herneet nenäänsä tukehtumiseen asti maassa, jossa valtio kouluttaa kaikista miehistä (ja osasta naisia)tehokkaita tappajia.

Miehenä minua ihmetyttää tuossa "kunnia"kulttuurissa se kiihko, jolla ihan pikkuasioista tehdään elämän ja kuoleman kysymyksiä. Minua ihmetyttää se siksi, että olen ulkopuolinen.

Sisäpiiriläisille tuo kaikki on loogista ja rationaalista.

Jos tuo Stokkan tapauksen mies piti ostoskärryään hänen entisen vuohensa korvikkeena? Ei toisten partnereihin täällä suomessakaan kosketa. Tuo Stokka oli tämän muukalaisen nakkarin jono, missä pieninkin asia voi aiheuttaa nokkapokkaa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!