News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-10-07 MTV: Katujengi hakkaa lapsia ja nuoria Itä-Helsingissä

Started by miheikki, 07.10.2014, 10:34:05

Previous topic - Next topic

jka

Quote from: Siili on 07.10.2014, 20:29:54
Quote from: Elcric12 on 07.10.2014, 20:19:08
Quote from: Sietäjä on 07.10.2014, 20:14:03
Quote from: jka on 07.10.2014, 20:08:20
Missään tuntemassani kulttuurissa ei saa pisteitä siitä että hakkaa mahdollisimman heikon. Päinvastoin sitä surkeamman looserin maineen saat mitä heikompia hakkaat. Pisteitä saa vain nousemalla itseään vahvempia vastaan kaikissa kulttuureissa joissa on edes jonkinlainen kunniakäsitys. Mikä ihmeen epäkulttuuri tänne on rantautunut ja miksi ihmeessä tätä epäkulttuuria tarvitaan lisää?

Ootko pelannut GTA:ta? Sitä kulttuuria tuo on.
Jenkeistähän tuo pisteytys on tänne rantautunut.

Ai että ihan anglosaksinen kulttuuripiirre?   :)

Maailmassa on kaksi kulttuuria jotka ei ole antaneet ihmiskunnalle mitään hyvää: nigga-gangsta-bum-bum-bum ja allahu-akbar-jihad-äbläwäblä.

Ei tarvitse ihmetellä mitä suomenkin kaduilla tapahtuu kun nämä kaksi kulttuurien lapamatoa kohtaavat.

Janne

YLE:n pääuutislähetyksestä ei pihahdustakaan, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Toistan aikaisemman havaintoni: YLE:n toiminta tässä casessa muistuttaa kummasti Rotherhamin viranomaisten ja tiedotusvälineiden toimintaa, kun Pakistanilaisvähemmistö käytti yli 1 400 brittilasta seksuaalisesti hyväkseen. He olivat tietoisia, mutta halusivat säilyttää illuusion monikulttuurisesta onnelasta.

On se ollut kova paikka Maikkarillekin sisällyttää samaan uutislähetykseen somppujen terrorismin rahoittamiseen liittyviä oikeudenkäyntejä ja jengiväkivaltaa. Kiitos MTV3, toivottavsti lähetystänne seurattiin laajalti.

Perttu Ahonen

Quote from: Malla on 07.10.2014, 20:46:09
Quote from: Perttu Ahonen on 07.10.2014, 20:32:52
Epäilemättä. Kysehän on 13-18-vuotiaista mamunuorista, joita varmasti vaivaa juuri tuo pitkä työttömyys ja ammatin puuttuminen.   

Jos heitä, ainakin noita  nuorimpia, vaivaisi pitkä työllisyys, lastensuojelullakin olisi kenties kysyttävää.
Mutta ei se kysy niiltä. Ei se uskalla.

Niinpä niin.  Jos näiden mamunuorien väkivaltaista jengikäytöstä perustellaan naama pokerina sillä, että koska ammatin puuttuminen ja pitkä työttömyys, niin digi-digi.  Kuinkahan monella ylipäätään 13-18 vuotiaalla on ammattipätevyys ja pitkä työttömyysputki takana.  Eli ihan samaa bashaa, kuin väite siitä, että mamujengien väkivalta johtuu kantaväetön syrjivästä käytöksestä mamuja kohtaan. 

Eino P. Keravalta

Quote from: Enni on 07.10.2014, 20:48:45
Ei helevatti kun meinaa aivot sulaa noita aiheeseen liittyviä Facebook-kommentteja ja -jakoja lukiessa.  :facepalm: Syynä ovat jonkun mielestä milloin videopelit, milloin se, että on rasistisesti huudeltu, ja jonkun mielestä tämä nyt vain on seurausta siitä, ettei "nuorisolla" ole parempaakaan tekemistä. Jotkut syyttää urheiluseuroja liian kalliista lisenssi- ja ties-mistä-maksuista, koska kaikilla ei ole varaa huippu-urheilla ja tuloshan on tietenkin tämä: lähdetään pieksemään joukolla viattomia ihmisiä.

Toistan, että näiden kunniakulttuureiden edesottamuksia ei voida arvioida samalla tavalla ja samoista syistä käsin kuin suomalaista kulttuuria.

Kun arvot, tavoitteet, keinot ja motivaatio ovat erilaiset, eivät samat olettamukset päde.

Herätkääpä sosiologit, herääpä Suomen kansa!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Janne J. M. Muhonen

Syrjäytymistäkin on "oireineen" näemmä kahdenlaista. Kun keskimääräinen kantaväestöläisnuori jää vaikkapa ilman toisen asteen opiskelupaikkaa ja putoaa muutoinkin kelkasta, hän mitä luultavimmin sulkeutuu kotiinsa tiiraamaan animea ja selaamaan internetin saloja. Uussuomalaisen (ja toki myös kantasuomalaisen anarkomarkon) tapauksessa looginen loppuuntulema taas onkin se, että aletaan hakata toisia nuoria kättäpidemmällä ja hyppimään uhrien päiden päällä.
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

Mikko pa

Ajankohtaisessa kakkosessa tulee juuri koulukiusaamis ilta, minkähänlaisia nää käkkäräpäät ovat koulussa, siis ne ketkä siellä nyt viittivät käydä?
Tämän ketjun aiheesta voisi pitää yhden A2 illan myös.
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Saippuakupla

Quote from: Saippuakupla on 07.10.2014, 18:57:21
Jatkossa väkivaltaan yllyttävistä viesteistä on tiedossa määräaikaisia porttikieltoja.

JJohannes

En tiedä oletko pelannut sitä itse? GTA:ssa nimittäin sivullisten vahingoittamisella/tappamisella saa poliisit peräänsä (toisin kuin suurimmassa osassa muista peleistä) eikä siitä ole mitään hyötyä pelin itsensä kannalta, se pelkästään vaikeuttaa tavoitteiden saavuttamista. Joku toinen myös ilmeisesti oletti GTA:n olevan amerikkalainen peli. Väärin, se on skotlantilainen.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Sietäjä

Quote from: jka on 07.10.2014, 20:23:37

Olen pelannut. Eikä ole koskaan tehnyt mieli lähteä kadulle pätkimään turpaan mahdollisimman heikkoja. Enkä tiedä ketään muutakaan.

Toisaalta en tiedä ketään jolle tulisi mieleen katkoa ihmisten päitä ja laittaa toimenpiteestä video nettiin. Jostain syystä näyttää näillä kahdella porukalla olevan paljon enemmän yhteistä kuin GTA:n pelaaminen.

Niin, ei ole tehnyt mieli, koska sulla on todellisuudentaju tallella. Sen sijaan kaikilla erityisnuorilla ei ole ja on ihan fakta, että nuo wanna be -gangstat ihailevat GTA:ta, Scarface-leffaa ja muita väkivaltaisen populaarikulttuurin kliseitä. En usko, enkä väitä, että niissä olisi syy, mutta niistä on hyvä ammentaa oikeaa asenneilmapiiriä. Ja tämä ei ole mitään mutua, vaan 20 v työkokemuksesta kerättyä aineistoa ongelmanuorison kiinnostuksen kohteista ja mielen liikkeistä.

Sietäjä

Quote from: JJohannes on 07.10.2014, 21:26:56

En tiedä oletko pelannut sitä itse? GTA:ssa nimittäin sivullisten vahingoittamisella/tappamisella saa poliisit peräänsä (toisin kuin suurimmassa osassa muista peleistä) eikä siitä ole mitään hyötyä pelin itsensä kannalta, se pelkästään vaikeuttaa tavoitteiden saavuttamista.

Oon vain kokeillut, enkä ole asiantuntija itse pelissä, mutta sen sijaan tiedän, että jengi hekumoi nimenomaan pelin tapoilla. Myös sivullisten. On sellanen fiilis, että nää tietyt junnut ei edes ajattele isommin pelissä edistymisestä, vaan saa kicksit kaikesta sairaasta.

Kemolitor

Quote from: RP on 07.10.2014, 15:35:03
Helsingin Sanomatkin on herännyt:
QuoteMTV: Raaka katujengi pahoinpitelee nuoria Helsingissä – pisteitä tyrmäysiskuista

Nuorisosta koostuva katujengi pahoinpitelee ja ryöstää lapsia ja nuoria. Tapauksia on ollut yhteensä jo noin 70, kertoo MTV.

Kiinniotettuja on MTV:n haastatteleman ylikomisario Tuomo Lotan mukaan jo noin parikymmentä ja vangittuja neljä.

Jengi koostuu 13–18-vuotiaista nuorista, ja tapauksia on sattunut ainakin Itä-Helsingissä ja Alppipuistossa. Väkivallan uhrit ovat olleet sivullisia.

Ryhmä on MTV:n mukaan käyttänyt poikkeuksellisen raakaa väkivaltaa, josta se on tehnyt jonkinlaista keskinäistä peliä. Pelissä on jaettu pisteitä muun muassa siitä, jos saa uhrinsa maahan ensimmäisellä lyönnillä.
http://www.metro.fi/uutiset/a1387807423823

Haastava päivä ollut toimituksille, juttuja on pitänyt editoida vauhdissa uusiksi. Nyt tuosta samasta linkistä löytyy tällainen uutinen:

Raaka katujengi pahoinpitelee lapsia ja nuoria pääkaupunkiseudulla

Nuorisosta koostuva katujengi pahoinpitelee ja ryöstää lapsia ja nuoria pääkaupunkiseudulla. Tapauksia on ollut yhteensä jo noin 70.

Asiasta uutisoi ensimmäisenä MTV.

Ylikomisario Tuomo Lotan mukaan kiinniotettuja on ollut noin parikymmentä, vangittuna on ollut neljä nuorta.

"Ja tänään tiistaina poliisi on vaatinut vangittavaksi vielä kolmea 15–17-vuotiasta nuorta viime viikonlopun tapahtumien vuoksi."

Jengi koostuu 13–18-vuotiaista, erilaisiin pienempiin ryhmiin kuuluvista nuorista.

Väkivallantekoja ja omaisuusrikoksia on sattunut loppukesästä alkaen siellä, missä nuoria on kokoontunut, lähinnä Alppipuistossa, Heurekan alueella ja Espoossa.

Väkivallan uhrit ovat olleet sivullisia, kaikki nuoria.

Hesarin uutisen uusimmassa versiossa sanotaan mm. näin:

"Ja tänään tiistaina poliisi on vaatinut vangittavaksi vielä kolmea 15–17-vuotiasta nuorta viime viikonlopun tapahtumien vuoksi."

http://www.hs.fi/kaupunki/a1305882196379

Ikä alkaa minulla painaa ja muisti pätkii. Mitähän nämä "viime viikonloput tapahtumat" mahtoivat olla?

Eino P. Keravalta

QuoteNuorisosta koostuva katujengi pahoinpitelee ja ryöstää lapsia ja nuoria.

Miksi attribuutiksi on valittu nimenomaan ikä? Eikö nyt kaikille ole muutoinkin selvää, että se jengi ei ole keski-ikäistä tai eläkeikäistä sakkia?

Tietysti ikä yhdistää jengiä, mutta voihan sitä yhdistää moni muukin asia - jopa osuvammin. Miksei esimerkiksi uutisoitu, että 'maahanmuuttajajengi' hakkaa ja ryöstää?

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tosiasiallinen Nuiva

Näköjään toimittajien rohkeus aamulla on muuttunut poliittiseksi korrektiudeksi illalla. Yhä enemmän tekijöiden ulkomaalaistaustaisuus on sensuroitu uutisista.

Päivän mittaan myös päivystävät selittelijät ovat ryömineet koloistaan ja alkaneet etsiä syitä kaikkialta muualta, paitsi itse kriminaaleista ja heidän tapakulttuuristaan.

Kysynkin lurkkaavilta toimittajilta, miten he elävät itsensä kanssa? Viinipullo ja humalatila ei käy selitykseksi. Jos asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä, niin tilanne vain pahenee. Eikä minua tai varmaan muitakaan forumilaisia paljon lohduta parin vuoden päästä heristää sormea ja todeta "mitä minä sanoin".
Non poteris veritatem

RP

Quote from: Sietäjä on 07.10.2014, 19:54:30
Aamulehti perustaa tietonsa siihen  somessa kiertäneeseen sähköpostiin, jossa oli maininta tuosta. Mutta poliisi ei sitä vahvista toistaiseksi ja siksi toiset lehdet eivät sillä herkuttele.
Sen somessa kiertäneen viestin aitoutta ei kai ole mitään syytä epäillä. Se kiersi ennen noita virallisia uutisia, sisältäen valtaosin samat tiedot; ne uutiset selvästikin julkaistiin kun somen perusteella toimittajat alkoivat soittelemaan viranomaisille ja siellä somessakin muu kuin alkuperinen viestin lähettäjä otti yhteyttä siinä mainttuun henkilöön saaden vastauksena, että ei tätä ollut tarkoitus vuotaa julkisuuteen...

Poliisin mielestä se, että meillä katujengit etsivät lapsia raasti pahoinpideltäväksi ei ole tiedottamisen arvoista.  Jos kaikki, mistä Jari Aarniota syytetään, on totta, se ei siltikään heikennä minun uskoani Helsingin poliisilaitokseen yhtä paljon kuin tämä episodi.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Eino P. Keravalta

Tosiaan, ammattiselittelijät sun muut päivystävät dosentit ovat kilvan vierittäneet syytä kaikkialle muualle, paitsi tekijöiden itsensä niskaan.

Kysynkin siis heiltä, eikö näissä maahanmuuttajanuorissa tai heidän kotikulttuurissaan itsessään ole mitään vikaa? Voiko tosiaan olla niin? Ja mistä te sen tiedätte?

Edelliseen liittyen kysyn teiltä myös, päteekö sama myös valkoihoisiin rikollisiin - että he itse eivät ole syypäitä mihinkään, vaan vika on aina ympäröivässä yhteiskunnassa?

Kolmanneksi kysyn teiltä vielä, mihin luulette edustamanne moraalin tässä yhteiskunnassa johtavan?

törö

^^^ Se on jännä juttu, että ruotsalaisomisteinen MTV3 kertoo näistä asioista rehellisemmin kuin tasokas ja moniääninen suomalainen media.

Bwana

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 07.10.2014, 21:47:20
Kysynkin lurkkaavilta toimittajilta, miten he elävät itsensä kanssa? Viinipullo ja humalatila ei käy selitykseksi. Jos asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä, niin tilanne vain pahenee. Eikä minua tai varmaan muitakaan forumilaisia paljon lohduta parin vuoden päästä heristää sormea ja todeta "mitä minä sanoin".

Tämän kääntöpuolena sanoisin, että mikään ei minua niin ilahduttaisi kuin se, että minun pitäisi tulevaisuudessa rehellisesti myöntää olleeni väärässä maahanmuuttopolitiikan kritiikissäni.

Valitettavasti näyttää siltä, että olen oikeassa tässäkin asiassa.  :(
Nkosi sikelel' Afrika.

Fincum

Quote from: Perttu Ahonen on 07.10.2014, 21:03:43
Quote from: Malla on 07.10.2014, 20:46:09
Epäilemättä. Kysehän on 13-18-vuotiaista mamunuorista, joita varmasti vaivaa juuri tuo pitkä työttömyys ja ammatin puuttuminen.   

Jos heitä, ainakin noita  nuorimpia, vaivaisi pitkä työllisyys, lastensuojelullakin olisi kenties kysyttävää.
Mutta ei se kysy niiltä. Ei se uskalla.

Niinpä niin.  Jos näiden mamunuorien väkivaltaista jengikäytöstä perustellaan naama pokerina sillä, että koska ammatin puuttuminen ja pitkä työttömyys, niin digi-digi.  Kuinkahan monella ylipäätään 13-18 vuotiaalla on ammattipätevyys ja pitkä työttömyysputki takana.  Eli ihan samaa bashaa, kuin väite siitä, että mamujengien väkivalta johtuu kantaväetön syrjivästä käytöksestä mamuja kohtaan.

Sama pätee näiden vanhempiin: väitän, että kaikkien 1-polven maahanmuuttajien elintaso on Suomessa korkeampi ja olot paremmat kuin lähtömaassaan vaikka olisivat Suomessa työttömiä.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

imaginaariluku

Quote from: Kemolitor on 07.10.2014, 16:06:03
Nyt tekijöinä on ollut kaksi pääosin maahanmuuttajataustaisten nuorten porukkaa. Pelkästään Helsingin poliisi on tutkinut syyskuun aikana yli 60 ryöstöä, ulkomaalaistaustaisten alaikäisten osuus teoista on 20. Tämäkin on rikoskomisario Mikko Halmeen mukaan melko paljon. Väkivalta on ollut vakavaa vain parissa tapauksessa, suurin osa uhreista on selvinnyt naarmuilla.
Ulkomaalaistaustaisten alaikäisten osuus on 20 %. Entä kokonaisosuus täysi-ikäiset mukaanluettuna? On ilmeisesti aivan liian hapokasta kerrottavaa julkisesti. Entäpä toisen polven maahanmuuttajien osuus? Se julkaistaneen samaan aikaan kuin stasin listat, ei taida elinikä riittää odotteluun.

L. Brander

Näköjään toimittajien rohkeus aamulla on muuttunut poliittiseksi korrektiudeksi illalla. Yhä enemmän tekijöiden ulkomaalaistaustaisuus on sensuroitu uutisista.

Päivän mittaan myös päivystävät selittelijät ovat ryömineet koloistaan ja alkaneet etsiä syitä kaikkialta muualta, paitsi itse kriminaaleista ja heidän tapakulttuuristaan.

Tilanne on jälleen aiheuttanut kollektiivisen paskahalvauksen toimittajissa, poliisissa (erityisesti) ja "tutkijoissa." Poliitikot ovat tietysti pääsääntöisesti olleet hiljaa, sillä he eivät ole aikuisia ihmisiä. Kaikille on liian vaikeata myöntää, että myös muut kuin kantaväestö voivat olla rasisteja.

Tässä tapauksessa on kyseessä törkeä, suunniteltu, järjestelmällinen ja aseistettu rasistinen väkivalta suomalaisia lapsia kohtaan.  Asiaa on hyssytelty ja tekoja on kertynyt kymmeniä. Kuinka moni joutui tämän toiminnan uhriksi vain siksi, ettei poliisissa ole yhtään ihmistä, jolla olisi rohkeutta puuttua ajoissa ja puhua asiasta?
Dystooppinen salamasota

Tragedian synty

Missä ovat valtiomiehet, jotka ilmoittavat: "Tämä on sodanjulistus Suomen kansaa vastaan. Suomen tasavalta, jonka ensisijainen ja ainoa tehtävä ja velvollisuus on puolustaa Suomen kansaa, taistelee vastaan!"
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

ElKaNi

Quote from: L. Brander on 07.10.2014, 22:03:17

Mistä tuo päätelmä että olisi kyse rasistisesta rikoksesta? Eikö tuon "pelin" idea ole se että uhrit valitaan sattumanvaraisesti.

Tilanne on jälleen aiheuttanut kollektiivisen paskahalvauksen toimittajissa, poliisissa (erityisesti) ja "tutkijoissa." Poliitikot ovat tietysti pääsääntöisesti olleet hiljaa, sillä he eivät ole aikuisia ihmisiä. Kaikille on liian vaikeata myöntää, että myös muut kuin kantaväestö voivat olla rasisteja.

Tässä tapauksessa on kyseessä törkeä, suunniteltu, järjestelmällinen ja aseistettu rasistinen väkivalta suomalaisia lapsia kohtaan.  Asiaa on hyssytelty ja tekoja on kertynyt kymmeniä. Kuinka moni joutui tämän toiminnan uhriksi vain siksi, ettei poliisissa ole yhtään ihmistä, jolla olisi rohkeutta puuttua ajoissa ja puhua asiasta?

RP

Quote from: törö on 07.10.2014, 21:54:31
^^^ Se on jännä juttu, että ruotsalaisomisteinen MTV3 kertoo näistä asioista rehellisemmin kuin tasokas ja moniääninen suomalainen media.

Marssijärjestyshän tässä casessa oli
Facebook
Netin "rasistipalstat" (muro taisi ehtiä ennen Hommaforumia, täältä hävisi sen verran viestejä, ettei sitä enää voi tarkistaa)
MTV
Muu "virallinen" media
Hesari
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Leijona78

Joo-o. Meille jotka osaamme ajatella ja tehdä päätelmiä voimme siis sanoa että kyseessä on siis mamujen harrastama knockout game ja pätee sekä Tikkurilan, Kauklahden että Alppipuiston keisseissä, ties missä muuallakin mutta siitä ei vain ole uutisoitu.

Suora haistakaa vttu medialle; piilotellessanne detaljeja mahdollistatte vastaavanlaisen toiminnan vastaisuudessa. Tästä pitää perkele saada puhua oikeilla nimillä eikä harrastaa mitään tekopyhää poliittisesti korrektia hymistelyä.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Rändöm

Quote from: Tragedian synty on 07.10.2014, 22:09:32
Missä ovat valtiomiehet, jotka ilmoittavat: "Tämä on sodanjulistus Suomen kansaa vastaan. Suomen tasavalta, jonka ensisijainen ja ainoa tehtävä ja velvollisuus on puolustaa Suomen kansaa, taistelee vastaan!"

Suurin osa suomalaisista poliitikoista itse johtaa tätä sotaa Suomen kansaa vastaan, joten eihän heidän kätyreidensä ojentaminen käy päinsä. Mitä tulee suomalaisiin valtiomiehiin, aika harvassa he taitavat olla.

Petri_Petri

Quote from: Iloveallpeople on 07.10.2014, 15:20:36
QuotePoliisi: "Väkivallantekijöillä ei ole järjellistä syytä"

Pääkaupunkiseudulla rajusta katuväkivallasta epäiltyjen nuorisojengien jäsenet eivät osaa selittää tekojaan järjellisesti, kertoo ylikomisario Tuomo Lotta Helsingin poliisista.

- Siellä on uhreilla pistohaavojakin ja päätä on hakattu. Kiinniotetut eivät ole osanneet kertoa mitään järjellistä syytä sille, miksi haluavat hakata muita. Tähän heidän alakulttuuriinsa vain nyt liittyy väkivalta syyttömiä kohtaan. Porukassa tyhmyys tiivistyy, Lotta sanoo.

Minä osaan kertoa syyn tuohon, se on narsismi. Olen vajaan vuoden analysoinut narsismia ja ylläolevat lainaukset sopivat analyysiini täydellisesti.

Pari kuukautta sitten tajusin onnellisuuden kaavan: vapaus-voima-rehellisyys. Mielestäni kaavalla pystytään selvittämään mm. ihmisen toiminta. Palikoista ihmisellä (ja asioilla) voi olla nolla, yksi tai kaikki kolme. Kaksi on epästabiili tila (psykoottinen tila, skitsofreeninen tila), jolloin mitä tahansa voi tapahtua. Kun palikoista on kaksi, niin kolmas tulee automaattisesti tai menetetään vähintään yksi.

Paras lukemani teos narsismista on Sam Vakninin Ilkeä ihminen - narsistin kuva http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

Narsisti ei itsekään ymmärrä miksi tekee jotain, miksi hakkaa vaimoaan. Joskus hänelle tulee hetkellisia totuuden hetkiä, jolloin hän tunnustaa ettei tajua tekemisiään. Sitten hän taas palaa narsistiksi eikä suostu myöntämään ettei ymmärrä tekojaan.

Maahanmuuttajille on pari kymmentä vuotta toitotettu, että he ovat voimavara, me tarvitaan heitä. Heidän aivoihinsa on sitten iskostunut rehellinen uskonsa täydelliseen voimaan. He ovat myös saaneet toteuttaa sitä vapaasti, kun sitä kyseenalaistaneet ovat rasisteja. Näin heillä on vapaus, voima ja rehellisyys. Ei ole muuta totuutta kuin nuo kolme palikkaa. Narsisti siten todella uskoo siihen itse, eli on siltä osin täysin rehellinen itselleen. Kun narsisti tajuaa pienenkin särön jossain noissa kolmessa, niin yksi palikka katoaa ja hän on sekopäisessä tilassa. Vapaalla ihmisellä nuo kolme palikkaa on vahvoja, mutta narsistilla ne ovat vain näennäisesti. Narsisti sitten yhden palikan säröillessä räjähtää psykoottiseen vihaan sekunnissa, kun vapaalla ihmisellä vihan tunteen nostaminen tapahtuu vähitellen.

Tuon katuväkivallan osallistujat ovat siten narsisteja.

Avaan tälle foorumille tässä kuussa ketjun "On vain vapaus-voima-rehellisyys", jossa valotan ajatusta laajemmin.

Ohjeeni tilanteen korjaamiseksi on selkeä: narsistilta on vietävä kaksi palikkaa kerralla, jolloin hän hetkelliseksi avautuu todellisuuteen. Sitten riippuen kuinka syvälle hän on narsismiin vajonnut, voidaan mahdollisesti ainakin lievimmät tapaukset saada muuttamaan suuntaa kohti vapautta.

törö

Quote from: Tragedian synty on 07.10.2014, 22:09:32

Näkyvät olevan varttumassa PiF:n foorumilla.

http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=161183

foobar

Onneksi Helsingin nuorisotoimen johtaja on keksinyt, että mamujengien väkivallassa kyse onkin kantaväestön nuivasta suhtautumisesta maahanmuuttaja nuorisoon.  Minä annan hänelle hyvän neuvon: ongelmat eivät poistu kantaväestöä syyllistämällä. Ongelmat poistuvat tosiasioiden tunnustamisella ja työskentelyllä tosiasioiden parissa, ei poliittisten mielikuvien parissa.

Ei kannata alkaa pidättelemään hengitystään tuon tajuamista odotellessa kun vastapuolella on kaveri joka ei bongaa oman ideansa absurdiutta esittäessään, että tietyn maakunnan ongelmat ratkaistaan ottamalla Suomeen 10 MILJOONAA maahanmuuttajaa. Ilmeisesti vieläpä valikoimatta niitä sen kummemmin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Leijona78

Quote from: RP on 07.10.2014, 22:12:16
Netin "rasistipalstat" (muro taisi ehtiä ennen Hommaforumia, täältä hävisi sen verran viestejä, ettei sitä enää voi tarkistaa)

Peräti PIF:issä puhutaan tästä, http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=161183

Edit: Jaaha, Törö ehti ensin.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

guest3656

Quote from: Petri_Petri on 07.10.2014, 22:13:58
Minä osaan kertoa syyn tuohon, se on narsismi.

Minäkin osaan kertoa syyn tuohon: se on degeneroituneet, kivikautiset rappiokulttuurit, joiden barbaarisia edustajia hyysärit ovat tuottaneet riesaksemme.