News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Teemu Lahtisen ek-vaaliketju 2015 | Uusimaa 64

Started by Teemu Lahtinen, 02.10.2014, 22:36:42

Previous topic - Next topic

Teemu Lahtinen

Quote from: Rikastettu uraani on 08.02.2015, 18:53:00
Mitä Teemu arvelet/spekuloit tulevien vaalien Uudellamaalla läpi pääsevien perussuomalaisten määräksi? Ketkä ovat mielestäsi ns. varmat valituksi tulevat? Onnea kampanjaan ja vaaleihin!

Tosi vaikea paikka arvoida ja pitää ihan hatusta heittää, että paikkamäärä pysyy samana tai tippuu korkeintaan yhdellä. Viimeksi vaalimatematiikka suosi niin että saimme viimeisen paikan ja se voi mennä ihan miten vaan nyt, riippumatta kannatuksen muutoksista. Varmoja ei taida olla kuin Soini ja juuri siksi peli on täysin auki. Soini vetää perässään muutoin melko pienin eroin sijoittuvat ehdokkaat.

Teemu Lahtinen

Parin seuraavan viikon vaalitapahtumat:

Kohti vaaleja Hyvinkäällä   14.2.2015 klo 11.00   Hyvinkää   Hyvinkää kauppatori   
Nummelan laskiaisrieha   15.2.2015 klo 10.00   Vihti   Nummelan lentokeskus   
Kampanjan avajaiset   20.2.2015 klo 18.00   Espoo   Albergan kartano, kellarisali. Paikalla myös Olli Immonen ja Jussi Halla-aho
Tikkurilan maalaismarkkinat   21.2.2015 klo 10.00         
Klaukkalan talvimarkkinat   22.2.2015 klo 10.00         

Taikakaulin

Muistutus huomisesta:

(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10411271_10152744158022775_6779722914727012243_n.jpg?oh=a9636849368bce160a4fecd6b744d624&oe=55555103)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Simo Grönroos

Halla-ahon vaalisuositus:

"Uudenmaan vaalipiiristä muistutan lukijoita Teemu Lahtisesta, joka iästään huolimatta on maahanmuuttokriittisen liikkeen grand old man. Lahtinen on yksi Suomen Sisun perustajajäsenistä ja sen pitkäaikainen puheenjohtaja. Sisun keskustelusivuilta ja toiminnasta taas - kuten tiedätte - lähti 2000-luvun alussa liikkeelle moni suuri asia. Lahtinen on toiminut Espoon kaupunginvaltuustossa vuodesta 2009. Hän on myös ammunnan ja metsästyksen harrastaja, mikä pantakoon niissä piireissä merkille."

Kaikki Jussin suositukset: http://halla-aho.com/scripta/vaalivinkkeja_lukijoille.html

Teemu Lahtinen

Tukiryhmän ydin kokoustaa huomenna perjantaina klo 18 Helsingin keskustassa. Jo on kiinnostuneita liittymään hommiin, niin minuun tai Simoon voi ottaa yhteyttä.

Teemu Lahtinen

Numerot siis tulivat ja sain Ilmaveivi-Granlundin pelinumeron 64.

Liitteenä käytettäväksi tarkoitettu mainosbanneri, saa levittää maahanmuuttokriittisissä piireissä.

Perjantaina olen Espoontorilla tavattavissa ja lauantaina tukiryhmä kokoontuu Leppävaarassa viiden aikoihin. Kiinnostuneet voivat olla yhteydessä Simoon.

Taikakaulin

Hyvä numero muistaa. Nipa 64 oli aikoinaan vallankumouksellinen pelikonsoli Marioineen ja Goldeneyeineen.  8)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Kalevi Aronen

Kyllä on niin kovia ehdokkaita Uudellamaallakin, että jos näillä ei vaaleissa päästä vähintään kakkoseksi, niin ihmettelen kovasti.
Om mani padme hum.

Teemu Lahtinen

Simo Grönroos

Kampanjanavaustilaisuuden videointi: https://www.youtube.com/watch?v=V7GrhP6-Y5M

Mukana europarlamentaarikko Jussi Halla-aho ja kansanedustaja Olli Immonen

Teemu Lahtinen

Päivitinpä ketjun otsikkoon numeronkin.

EDIT: Onneton typo korjattu.

J. Lannan haamu

Oli kyllä kivanoloinen tilaisuus tuo kampanjatilaisuus! Mestari, Immonen sekä itse juhlakalu kaikki vetivät hyvät setit! Tuli ihan hyvälle mielelle...

Mutta ei mitään niin hyvää, ettei jotain huonoakin :). Tuossa alussa Mestari totesi, että "toisin kuin muiden puolueiden, meidän pitää joka päivä ja jatkuvasti antaa hyvä syy kannattaa meitä. Muuten he lakkaavat kannattamasta meitä....".

On totta, että kenties neljän vuoden aikana laadun ja syvyyden puolesta olisi voitu tehdä jotain enemmän, mutta se tekemättömyys ei varmasti ole läheskään kaikkien (maahanmuuttokriittisten) osalta se syy, miksi intressit lopahtivat. Vaan kertakaikkinen selkärangan puute kaikessa rasismidiskpaskassa. Eikä tästä varmaan pysty tai pidä puolueen maahanmuuttokriitikoita syyttämään, vaan kompleksissa ja liian heterogeenisessä puolueessa on varmaan hankala saada tiettyjä asioita tehtyä.

Mikään muu ei kuitenkaan kuulosta ja näytä yhtä irstaalta, kun se, että raavaat miehet ja pönäkät tietävän näköiset naiset, kuten Ruohonen-Lerner, irtisanoutuvat ja edes sivulauseessa syyttävät omiaan. Se ei kommunikoi äänestäjän suuntaan vahvaa identiteettiä, kuinka voisikaan. Nuo ovat kyllä asioita, joihin ei tietysti ole mitään neuvoa, kuinka olisi voitu tehdä toisin, etenkin kun tiedettävästi puolueen johto on mitä on. Mutta silti, viimeiset neljä vuotta ovat vahvasti indikoineet, että PS on sodassa muita puolueita vastaan. Ja puolustamalla tuota sotaa ei voida voittaa, mutta hyökkäämällä voidaan.

Teemulle kovasti tsemppiä ja menestystä tähän loppuaikaan, hyvin vakuuttava tilaisuus ja hienosti toteutettu.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Teemu Lahtinen

Huomenna tiistaina maahanmuuttoaiheinen seminaari Laurean Hyvinkään kampuksella klo 13 alkaen. Ihan loppuun asti en jouda olemaan, kun tyttären uimakoulu painaa päälle.

Teemu Lahtinen

Espoon valtuustotalolle kaarsi mainostaksini, joten oli pakko näpäyttää kuva. Kyytiin joutui hyppäämään SDP:n ex-ministeri Leena Luhtanen.

Topi Junkkari

Quote from: Taikakaulin on 20.03.2015, 13:36:23
Nipa 64 oli aikoinaan vallankumouksellinen pelikonsoli Marioineen ja Goldeneyeineen.  8)

Minä yhdistän Teemun pikemminkin vanhaan kunnon kuusnepaan, Commodore-merkkiseen.

Tässä Teemun vaalilaulu: https://www.youtube.com/watch?v=ViKkjSzdwL4

Quote from: Teemu Lahtinen on 23.03.2015, 20:27:13
Ihan loppuun asti en jouda olemaan, kun tyttären uimakoulu painaa päälle.

Opetelkaa, tyttäret, uimaan!
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Taikakaulin

Quote from: Topi Junkkari on 26.03.2015, 02:20:50Minä yhdistän Teemun pikemminkin vanhaan kunnon kuusnepaan, Commodore-merkkiseen.

Minulle tuo härpäke ei merkinnyt mitään, mutta tämä onkin sukupolvikysymys.

Mika

Quote from: Teemu Lahtinen on 23.03.2015, 21:51:10
Espoon valtuustotalolle kaarsi mainostaksini, joten oli pakko näpäyttää kuva. Kyytiin joutui hyppäämään SDP:n ex-ministeri Leena Luhtanen.

Hyvä että kyyti kelpasi.  Tiukkapipoisemmalle demarille tuollainen kyyti voisi aiheuttaa sieluun vamman. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Teemu Lahtinen

Kävimme tänään tukiryhmän kanssa läpi asioita ja vaikka muuten menee kivasti, niin yksi hälytysmerkki nousi: raha. Lahoituksia on tullut kyllä, jopa pari huomattavaakin summaa ja yhteensä on koottu parisen tuhatta euroa, omaa rahaa olen sijoittanut 4700e.
Yksi vaaliviikolle ajoittuva suurehko kampanja kuitenkin kummittelee vielä sitoumuspuolella ja tukiyhdistyksen hallitus kuumottaa -8700e saldoa, joka pitäisi saada maksetuksi niin ettei se napsahda heidän näpeilleen.

Vetoan maahnmuuttokriittiseen liikkeeseen kampanjan tukemiseksi, jokainen lahjoitus tilille FI35 5722 9020 1568 88 on merkittävä ja tervetullut tuen osoitus!

foobar

Riittääkö tili (hieno 88-tarkistusnumero muuten!), vai pitäisikö olla muutkin detaljit (kts. http://www.teemulahtinen.fi/tue-kampanjaa-osallistu/) kohdallaan?

No, pistin joka tapauksessa summan joka on riittämiin tasapainossa oman tahtotilan ja paremman puoliskon napinakynnyksen välillä. :)
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Teemu Lahtinen

Quote from: foobar on 28.03.2015, 16:33:17
Riittääkö tili (hieno 88-tarkistusnumero muuten!), vai pitäisikö olla muutkin detaljit (kts. http://www.teemulahtinen.fi/tue-kampanjaa-osallistu/) kohdallaan?

No, pistin joka tapauksessa summan joka on riittämiin tasapainossa oman tahtotilan ja paremman puoliskon napinakynnyksen välillä. :)

Suuri kiitos!

Tilinumero on aivan riittävä tieto, nuo muut ovat lähinnä sitä varten, jos jonkun maksuohjelmat tms sellaisia vaatii.

Teemu Lahtinen

HS:n mukaan olen listamme seitsemänneksi äänestettävin ja kuinka ollakaan, on vaalipiiristämme tällä hetkellä valittu seitsemän persuedustajaa. Kiikunkaakun paikka siis on, riippuen pitkälti siitä, onnistummeko pitämään seitsemän paikkaa vai pieneneekö delegaatiomme yhdellä. Asemat ovat sikäli paranemaan päin, jos PRL lähtee europarlamenttiin ja jos edelleen Arja Juvonen kerää hoitsuääniä Vantaalta Hämeeseen muuttaneelta Johanna Jurvalta. Huomionarvoista gallupissa kuitenkin on, että moni kova nimi ja muutama istuva kansanedustaja löytyy graafista alapuolelta.

Yhtäkään ääntä ei ole vielä annettu, sillä ennakkoäänestys alkaa vasta huomenna 8.4. ja koko peli on avoinna. On tärkeää pelata loppuun asti, sillä marginaalit aivan varmasti tulevat olemaan listalla pieniä Soinin jälkeen. Jos jotain viime vaaleista skene on voinut oppia, niin taktikointi voi johtaa tappioon ja siksi pyydänkin kaikkia, jotka minut haluaisivat nähdä edustamassa kansaa, todellakin äänestämään numeroa 64, sillä se on ainoa keino vaikuttaa asiaan. Vaikka muiltakin listoilta saattaa löytyä hyviä yksittäisiä ehdokkaita, niin järkevä äänestäjä punnitsee mahdollisuuttaan tosiasillisesti vaikuttaa eduskunnan ja sen Perussuomalaisen ryhmän kokoonpanoon sen sijaan, että kirkasotsaisesti pitäisi kiinni periaatteessa parhaaksi katsomastaan, mutta todennäköisyyksien ulkopuolella olevasta listasta/ehdokkaasta1. Edellisten eduskuntavaalien kohdalla äänten jakautuminen monen hyvän ehdokkaan kesken johti siihen, että nuiva asia ei Uudellamaalla realisoitunut edustajapaikoiksi. Valta Suomessa kuuluu kansalle ja nyt jos koskaan isänmaa tarvitsee järkeviä päätöksentekijöitä uurnilla.

1 Tässä yhteydessä ei ole syytä mennä keskusteluun jokaisen ehdokkaan ja listan yhtäläisestä mahdollisuudesta tulla valituksi, vaan aksiomaattisesti galluppeihin perustuvat todennäköisyydet otetaan huomioon.

Kyuu Eturautti

Pitää piipahtaa tänne "verivihollisten" alueelle toteamaan, että avoimessa vaalikoneessa Teemu tulee kakkoseksi itseni jälkeen. Katsoin läpi asioita joista olemme eri mieltä ja siinäkin erot ovat vähäisiä, lähinnä lähestynyt itse eri suunnasta.

Punainen lankani? Puoluerajoja ei pidä nähdä esteinä vaan yhteistyölle pitää olla avoin vaikka erimielisyyksiäkin on. Onnea Teemulle, on ilo lukea ajatuksiasi.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Teemu Lahtinen

Quote from: Kyuu Eturautti on 08.04.2015, 22:03:02
Pitää piipahtaa tänne "verivihollisten" alueelle toteamaan, että avoimessa vaalikoneessa Teemu tulee kakkoseksi itseni jälkeen. Katsoin läpi asioita joista olemme eri mieltä ja siinäkin erot ovat vähäisiä, lähinnä lähestynyt itse eri suunnasta.

Punainen lankani? Puoluerajoja ei pidä nähdä esteinä vaan yhteistyölle pitää olla avoin vaikka erimielisyyksiäkin on. Onnea Teemulle, on ilo lukea ajatuksiasi.

Suuret kiitokset sanoistasi. Samassa hengessä myös puoluerajat ylittäen olen toiminut ja aion  myös jatkaa.

Ja onnea ja menestystä myös!

Teemu Lahtinen

Tässä vielä äänestysohjeita Uudellemaalle. Tuo lakanakuva tuli otettua jo eilen ja jaettua somessa, vaalilippu on sitten tältä aamulta.

Teemu Lahtinen

Lähetin oheisen kirjoituksen 29.3. Länsiväylän vaaliareenalle,mutta vielä tänään 11.4. ilmestyneessäkään numerossa sitä ei oltu julkaistu, joten ensijulkaisen sen nyt itse:

Uskonnonopetuskaan ei ole ongelmatonta

Länsiväylän uutisointi yhdistetystä uskonnonopetuksesta on virittänyt aiheesta keskustelua ja uskontojen edustajat ovat kirjoittaneet (LV näköislehti, selaa sivulle 10) aktiivisesti siihen liittyvistä ongelmista. Olen samaa mieltä siitä, että eri uskontojen tunnustuksellista opetusta ei voida yhdistää, mutta haluan muistuttaa, että tunnustuksellisen uskonnon opettaminen peruskouluissa on itsessään ongelmallista.

Minusta maallisen julkisyhteisön ei pidä tukea minkäänlaista uskomusjärjestelmää, vaan opettaa nuoria älylliseen ja kriittiseen ajatteluun ja uskomuksista riippumattomaan pohjoismaiseen moraalikäsitykseen. Uskonnollinen kasvatus tulisikin jättää perheen ja uskonnollisten yhteisöjen vastuulle. Tunnustuksettomuudesta huolimatta en halua riisua koulua sen perinteistä, kuten Suvivirrestä ja joulujuhlista. Ympäröivän yhteiskunnan kulttuuri saa näkyä kasvatuksessa ja sen arvomaailman taustat on hyvä tuntea.

Tästä teemasta ei oikein voi keskustella ilman yhden uskonnon erityishuomioimista - tahdomme tai emme.  Muhamettilaisuuden opettamisessa me kaikki varmasti haluamme olla varmoja siitä, ettei lapsia kiihoteta opetuksen myötä asenteissaan muita vastaan tai yllytetä ääriajatteluun. Julkisessa keskustelussa on usein esitetty, että koululaitoksen kontrolloimana islamin opetus pystyttäisiin toteuttamaan siten, että ääriajattelulle ei opetuksessa annettaisi sijaa.  Tämä näkökulma herättää kuitenkin pohtimaan sitä, minkälaista yhteiskuntaa olemme nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla rakentamassa, jos emme voi luottaa islamilaisiin seurakuntiin?

Teemu Lahtinen
eduskuntavaaliehdokas (ps.)

guest11919

Olen kovin pahoillani siitä, että ehdokkaani on nyt aktivoitunut näissä sekundaariasioissa, joissa minulla vielä kaiken lisäksi on voimakkaan eriävä mielipide. Minulle tuli yllätyksenä myös sana sekularismi mainosbannerissa - se on turhan alleviivaava tuolla tavoin käytettynä. Vaikka olen tietoinen ehdokkaani uskonnottomasta vakaumuksesta, olin jotenkin joutunut sellaiseen ymmärrykseen, että hän osaa pitää "mölyt mahassaan" valittuaan vaikuttamisväyläkseen kristillissosiaalisen puolueen.

Olen tukenut ja äänestänyt ehdokastani vain ja ainoastaan siksi, että olen luottanut hänen osaamiseensa ja aktiivisuuteensa maahanmuuttoasioissa. Lisäksi olen arvioinut, että hänellä todellisia mahdollisuuksia mennä läpi.

Vielä: uskonnonopetuksen tunnustuksellisuus poistettiin 2003.

Ja kyllä: huomaan, etttä kirjoitus on koskevinaan myös maahanmuuttoasiaa. Mielipidekirjoitus olisikin pitänyt rakentaa viimeisen lauseen esittämän argumentin varaan ja vain sen. Nyt se jää irralliseksi kommentiksi, jota tuskin kukaan edes lukee.

Teemu Lahtinen

Quote from: Bona on 11.04.2015, 18:30:05
Olen tukenut ja äänestänyt ehdokastani vain ja ainoastaan siksi, että olen luottanut hänen osaamiseensa ja aktiivisuuteensa maahanmuuttoasioissa. Lisäksi olen arvioinut, että hänellä todellisia mahdollisuuksia mennä läpi.
-- --
Ja kyllä: huomaan, etttä kirjoitus on koskevinaan myös maahanmuuttoasiaa. Mielipidekirjoitus olisikin pitänyt rakentaa viimeisen lauseen esittämän argumentin varaan ja vain sen. Nyt se jää irralliseksi kommentiksi, jota tuskin kukaan edes lukee.

Keskeinen pointti jopa, mutta maahanmuutto sellaisenaan koetaan vielä aika voimakkaaksi teemaksi, joten sillanrakennukseen piti käyttää vaivaa. Mutta otetaan opiksi ja pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

Vielä: uskonnonopetuksen tunnustuksellisuus poistettiin 2003.

Täytyy selvästi päivittää tietämystä sitten. Jos opetus ei enää ole tunnustuksellista, niin onko sitten lainkaan esteitä ytheisopetukselle? Siis mikä on oppiaineen sisältö tällaisessa tilanteessa?

Minulle tuli yllätyksenä myös sana sekularismi mainosbannerissa - se on turhan alleviivaava tuolla tavoin käytettynä.

Kyseinen banneri on kierrätyskamaa viime vaaleista. Jos olisi ollut graafikoita käytettävissä, olisi varmaan menty ytimekkäämpiin viesteihin eli juuri näiden vaalien teemoihin, mitkä on kyllä nostettu siihen esille.

Teemu Lahtinen

Jos on pula graafikoistakin, niin nyt tarvittaisiin suhtkoht yksinkertaista video-osaamista.

Oma osaaminen/softan ominaisuudet ei nyt jostain syystä riitä, kun pitäisi kaapata kolmen minuutin pätkä web-videosta. Olen kyllä saanut itse liikkuvan kuvan kaapattua, mutta ääni ei millään tartu mukaan. Aiemmin ongelmaa ei ole ollut ja olenkin nappailut pätkiä mm Espoon valtuuston kokouksista. Mutta nyt ei vaan onnistu.

Kyse on seuraavasta paneelista ja erityisesti pätkästä ajassa 32:00-35:00 jossa Carl Haglundin kanssa väittelemme maahanmuutosta.

http://livestream.com/accounts/6845410/events/3933157

Pystyisikö joku napaamaan talteen ko pätkää?