News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suomen inttiin uusi käytäntö: juokseminen loppuu

Started by Dirre, 10.07.2009, 11:06:50

Previous topic - Next topic

SK

QuoteJaha, että oikein laitoksessa töissä

Onko sielläpäin mitään kannanottoa tähän armeijan nössöyttämiskehitykseen? Omasta vinkkelistäni tavoitteena tuntuu olevan se, että pakollinen armeija nössöytetään ja häpäistään siihen pisteeseen, että joskus 2010-luvulla on sitten "pakko" siirtyä vapaaehtoiseen ammattiarmeijaan kunnon liksoilla ja sitten se NATO-jäsenyyskin tuntuu luonnolliselta.

Lienemme samaa mieltä siitä, että armeijan nössöyttäminen on edennyt liian pitkälle.

Nössöyttämiskehityksestä en puhuisi tuolla nimellä. Usein unohdetaan se tosiasia, että varusmiespalvelus on mennyt mielestäni laadukkaampaan suuntaan. Jos 80-luvulla käsikranaatti/telamiina/radio-rastilla koulutuksesta meni puolet ajasta siihen, että "Taakse poistu! Pyörävaja kaksi kertaa kiertäen, mars mars!" ja puolet ajasta käytettiin itse asiaan, tuhlattiin aikaa epäolennaisuuksiin. Nykypäivänä keskitytään enemmän itse asiaan ja jätetään turhat pelleilyt vähemmälle.

En näe mitään "pakkoa" siirtyä palkka-armeijaan ainakaan seuraavana vaihtoehtona. Ruotsin armeijan touhut ovat synnyttäneet keskustelua myös meillä, mutta palkka-armeijaan siirtyminen kokonaisuudessaan on naurettavaa puhetta. Yleinen asevelvollisuus on tällä hetkellä ainoa tapa. Jos jotain muutoksia mietitään, niin ensimmäisenä pitäisi uudistaa kutsuntajärjestelmä (josta ollaan jo puhuttukin). Nykyiset kutsunnat ovat vajavaisia, ainakin omien havaintojen perusteella. Ennen kuin palkka-armeijaa voidaan edes miettiä vakavasti, pitää kokeilla valikoivaa asevelvollisuutta.

Palkka-armeijaan ei voida siirtyä heti, vaan sekin pitää tehdä pienin askelin. Esim. erikoisjääkärien kaltaista koulutusta pidän hyvänä asiana, varsinkin nykypäivän sodankäyntiä ajatellen. Pieni palkka-armeija olisi paikallaan SIETO-vaiheessa, jota voitaisiin käyttää tiedustelutietojen perusteella. Kuitenkin korostan edelleen, että yleinen asevelvollisuus on ainut vaihtoehto.

NATO-jäsenyyden hyvistä ja huonoista puolista voisi kirjoittaa kymmeniä sivuja, mutta pidän tärkeänä, että meillä on ns. NATO-optio koko ajan käytettävissä. En nyt sekoita kansainvälistä kriisinhallintaa Suomen puolustamiseen, mutta NATO-jäsenyyttä pitää pohtia Suomen puolustamisen kannalta.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Aldaron

Quote from: mikkoellila on 19.07.2009, 16:36:53
Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 10:24:39
Siellä missä itse olin intissä, Auk:hon valikoituivat suurin piirtein kaikki ne joilla oli yo-todistus.

Tämä on mahdotonta, koska yo-todistus on n. 50 prosentilla ikäluokasta.

Vaihtelee joukko-osaston, komppanian/patterin ja saapumiserän mukaan.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

finiteinfinity

Quote from: sisukaskriitikko on 19.07.2009, 16:14:30
Olen vahvasti yleisen asevelvollisuuden kannalla.

Älä käytä asioista vääriä termejä, koska yleistä nykymuotoinen epäoikeudenmukainen ja miesten ihmisarvoa halventava orjuutus ei ole nähnytkään. Naiset, jehovat, mamut jne. pääsevät kuin koira veräjästä, eikä heitä orjuuteta kärsimään.

Elisa

Quote from: zxcv1 on 19.07.2009, 17:33:54

Älä käytä asioista vääriä termejä, koska yleistä nykymuotoinen epäoikeudenmukainen ja miesten ihmisarvoa halventava orjuutus ei ole nähnytkään. Naiset, jehovat, mamut jne. pääsevät kuin koira veräjästä, eikä heitä orjuuteta kärsimään.

Älä käytä asioista vääriä termejä! Jehova tarkoittaa jumalaa ja nainen on eri asia kuin mies.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

SK

Quote from: zxcv1 on 19.07.2009, 17:33:54

Keksitkö sitten parempaa termiä asialle? Tasa-arvo keskustelu oli muistaakseni toisessa ketjussa.

Mitä taas alkuperäiseen juttuun tulee, niin käsittääkseni Afrikan pojat on aika kovia juoksemaan, mutta eipä huipputuloksia ole cooperin testissä näkynyt. Myöskin afrikkalaisten moniosaaminen pitäisi jotenkin näkyä. Heidänhän pitäisi olla pioneeri-it-spade moniosaajia samaan aikaan.

Ja vielä kysyisin, että millä perusteella asepalvelus on orjuuttamista?
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

mikkoellila

Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 17:27:00
Siellä missä itse olin intissä, Auk:hon valikoituivat suurin piirtein kaikki ne joilla oli yo-todistus.

Joo: vaihtelee välillä 45-55 %.

Oliko sinulla vielä muita tyhmiä kommentteja?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Aldaron

Quote from: mikkoellila on 19.07.2009, 20:26:57
Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 17:27:00

Joo: vaihtelee välillä 45-55 %.

Oliko sinulla vielä muita tyhmiä kommentteja?

Olet näköjään entiselläsi. Kuten vanha sanonta kuuluu: "Unkraut vergeht nicht..." ;D
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: mikkoellila on 19.07.2009, 16:36:53Tämä on mahdotonta, koska yo-todistus on n. 50 prosentilla ikäluokasta.

Minua lähinnä ihmetyttää, että mikä meriitti se yo-todistus muka on? Ovatko esim. B:n paperit lukiosta kovempi saavutus kuin valmistuminen amistosta paperimieheksi?

Lisäksi en ymmärrä, että mitä armeija tekee sillä tiedolla, miten hyvin minä osaan vaikkapa matikkaa tai äidinkieltä. Niiden osaamisesta ei mielestäni armeijassa juurikaan ollut hyötyä.

Joskus tuli kielelliseen eksaktiuteen pyrkimisen kanssa vähän ongelmiakin siellä armeijassa. Kerran hiihtämään lähtiessämme kokelas ohjeisti meitä jotenkin näin: "Sukset ja sauvat yläkerran varastosta noutaen rakennuksen eteen jonoon järjesty." Haimme hiihtokamat ja laitoimme pihalla sukset jalkaan. Kokelas saapui paikalle ja alkoi karjua: "Kuka antoi luvan kiinnittää siteet!!!" Sukset pois jalasta ja komennon jälkeen takaisin, ja eikun hiihtämään.

Palatessamme hiihtolenkiltä käytiin tällainen sananvaihto:

Kokelas: "Sukset yläkerran varastoon palauttaen tupiin mars."
Minä: "Herra kokelas."
Koksu: "Alokas xxxxxx."
Minä: "Saako viedä sauvat myös?"

Jostain syystä kaveri veti hirveät pultit ja laittoi minut juoksemaan yhden vähän kauempana sijainneen kepin ympäri.

Aldaron

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 19.07.2009, 22:47:34
Quote from: mikkoellila on 19.07.2009, 16:36:53Tämä on mahdotonta, koska yo-todistus on n. 50 prosentilla ikäluokasta.

Minua lähinnä ihmetyttää, että mikä meriitti se yo-todistus muka on? Ovatko esim. B:n paperit lukiosta kovempi saavutus kuin valmistuminen amistosta paperimieheksi?

Lisäksi en ymmärrä, että mitä armeija tekee sillä tiedolla, miten hyvin minä osaan vaikkapa matikkaa tai äidinkieltä. Niiden osaamisesta ei mielestäni armeijassa juurikaan ollut hyötyä.

Joskus tuli kielelliseen eksaktiuteen pyrkimisen kanssa vähän ongelmiakin siellä armeijassa. Kerran hiihtämään lähtiessämme kokelas ohjeisti meitä jotenkin näin: "Sukset ja sauvat yläkerran varastosta noutaen rakennuksen eteen jonoon järjesty." Haimme hiihtokamat ja laitoimme pihalla sukset jalkaan. Kokelas saapui paikalle ja alkoi karjua: "Kuka antoi luvan kiinnittää siteet!!!" Sukset pois jalasta ja komennon jälkeen takaisin, ja eikun hiihtämään.

Palatessamme hiihtolenkiltä käytiin tällainen sananvaihto:

Kokelas: "Sukset yläkerran varastoon palauttaen tupiin mars."
Minä: "Herra kokelas."
Koksu: "Alokas xxxxxx."
Minä: "Saako viedä sauvat myös?"

Jostain syystä kaveri veti hirveät pultit ja laittoi minut juoksemaan yhden vähän kauempana sijainneen kepin ympäri.

Tiedätkö mitä? Juuri noin minäkin olisin hänen asemassaan tehnyt. Noinhan varusmiesjohtajan kuuluukin reagoida typerään puujalkahuumoriin. Jos vitsi olisi oikeasti ollut hyvä, sitä olisi sentään voinut pitää lieventävänä asianhaarana...  8)
- Pär Lagerkvist

- Henrik Tikkanen

IDA

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 19.07.2009, 22:47:34

Luin juuri yhdestä venäläisestä huippumatemaatikosta jutun. Hän oli täysin vakavissaan ja perustellusti sitä mieltä, että ihmisen henkinen kehitys pysähtyy, kun hän kiinnostuu matematiikasta. Omaksi iäkseen tämä papparainen arveli noin 12-vuotta ja kertoi kolleegoista, joita ei voi päästää yksin matkustamaan, koska he eivät ole kuin kuusi vuotta.

Toisaalta armeijassahan ketään ei jätetä ;)

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 23:15:25Tiedätkö mitä? Juuri noin minäkin olisin hänen asemassaan tehnyt. Noinhan varusmiesjohtajan kuuluukin reagoida typerään puujalkahuumoriin.

Sinun tekstiesi perusteella olen 99-prosenttisen varma, että et olisi pystynyt raivostumaan ko. kommentista yhtä vilpittömästi kuin tämä kaveri. Ko. herran ajatuksenjuoksusta kertoo paljon esim. hänen insinöörejä koskevat mielipiteensä:

QuoteTeidän on kenenkään aivan turha puhua mulle mistään mitään. Minun faija hommasi minulle kesätöitä paperitehtaalta, ja minä tienaan siellä 15 000 markkaa kuussa, eli pitäkää saatana turpanne kiinni. Kaikki insinöörit on muuten ihan apinoita, ja ne saisi viedä kaikki saunan taakse. Mikää, mitä ne suunnittelee, ei ikinä toimi meidän työpaikalla.

Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 23:15:25Jos vitsi olisi oikeasti ollut hyvä, sitä olisi sentään voinut pitää lieventävänä asianhaarana...  8)

Kun tässä ei oikeastaan ollut kyse mistään vitsistä. Ko. hepun luonteen tuntien oli syytä pelätä, että jos olisimme ilman täsmentävää kysymystä vieneet sekä sukset että sauvat varastoon, hän olisi tullut tupiin messuamaan, että "kuka helvetti antoi luvan viedä ne sauvat varastoon!"

JM-K

Palikkatesti on yksi yksinkertaisimmista psykologisista testeistä, jossa pystyy kuka tahansa normaalijakaumaan älynsä puolesta kuuluva huijaamaan mennen tullen. Ainoa juttu, mitä pitää pitää mielessä, on se, että vastaa samaa asiaa kartoittaviin kysymyksiin samalla lailla, esimerkiksi "minusta tuntuu joskus, että vihaan isääni - en pidä isästäni". Muuten aliupseerikoulun ovi heilahtaa...

Ko. testi perustuu vanhoihin jenkkiläisiin massatesteihin, joiden perusteella tsekattiin, kuka on kelvollinen toiseen maailmansotaan (vai oliko peräti ekaan maailmansotaan, paitsi että ei se silloin vielä eka ollut, kun toista ei oltu vielä käyty) ja kuka ei.

Olisi muuten näin psykologian vannoutuneena harrastajana kiva nähdä pari sellaista tyyppiä, jotka eivät ole kelvollisia sotaan. Ja nyt en tarkoita psyko-/sosiopaatteja. Niitä nyt ei voi laittaa kuin eduskuntaan.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: JM-K on 20.07.2009, 00:55:08Ainoa juttu, mitä pitää pitää mielessä, on se, että vastaa samaa asiaa kartoittaviin kysymyksiin samalla lailla, esimerkiksi "minusta tuntuu joskus, että vihaan isääni - en pidä isästäni".

Eikös suurelle johtajalle muuten ole pelkkää plussaa se, että vihaa isäänsä: Stalin ja Hitler tulevat ainakin mieleen, ja historiansa paremmin tuntevat pystyvät varmaan jatkamaan listaa.

Elisa

Quote from: JM-K on 20.07.2009, 00:55:08
Palikkatesti on yksi yksinkertaisimmista psykologisista testeistä, jossa pystyy kuka tahansa normaalijakaumaan älynsä puolesta kuuluva huijaamaan mennen tullen. Ainoa juttu, mitä pitää pitää mielessä, on se, että vastaa samaa asiaa kartoittaviin kysymyksiin samalla lailla, esimerkiksi "minusta tuntuu joskus, että vihaan isääni - en pidä isästäni". Muuten aliupseerikoulun ovi heilahtaa...

NIIN vanhanaikainen kysymys! Minä vihaan ja rakastan isääni vuorotellen ja samaan aikaan. Mutta armeija ei kai sopinutkaan naisille.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Aldaron

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 20.07.2009, 00:46:44
Quote from: Aldaron on 19.07.2009, 23:15:25Tiedätkö mitä? Juuri noin minäkin olisin hänen asemassaan tehnyt. Noinhan varusmiesjohtajan kuuluukin reagoida typerään puujalkahuumoriin.

Sinun tekstiesi perusteella olen 99-prosenttisen varma, että et olisi pystynyt raivostumaan ko. kommentista yhtä vilpittömästi kuin tämä kaveri.
Sikäli olet kyllä oikeassa että en olisi oikeasti suuttunut tuollaisesta läpästä. Tosin ihan vain periaatteen vuoksi olisin simuloinut ainakin lievää suuttumusta ja lähettänyt sinut kiertämään kasarmin tai vastaavaa. Tuollainen on kuitenkin lievää verrattuna siihen miten sinuun olisi suhtauduttu 1700-luvun Preussin armeijassa: http://www.youtube.com/watch?v=Gb0RV-H_Iiw
Laulu sisältää varsin yksityiskohtaista kuvausta tuon ajan Preussin armeijan kurinpitomenetelmistä...
- Pär Lagerkvist

- Henrik Tikkanen

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 20.07.2009, 01:09:03
NIIN vanhanaikainen kysymys!

Ei siihen kannata kiinnittä liikaa huomiota. Ko. testissähän kaikki muut kysymykset ovat vain hämäystä sen armeijan kannalta kaikkein tärkeimmän kysymyksen ympärillä. Elisakin voi vastata tähän rehellisesti: jos olisit maalari, maalaisitko pelkästään kukkia?

JM-K

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 20.07.2009, 01:07:35
Quote from: JM-K on 20.07.2009, 00:55:08Ainoa juttu, mitä pitää pitää mielessä, on se, että vastaa samaa asiaa kartoittaviin kysymyksiin samalla lailla, esimerkiksi "minusta tuntuu joskus, että vihaan isääni - en pidä isästäni".

Eikös suurelle johtajalle muuten ole pelkkää plussaa se, että vihaa isäänsä: Stalin ja Hitler tulevat ainakin mieleen, ja historiansa paremmin tuntevat pystyvät varmaan jatkamaan listaa.

Juu vihasivat, mutta ei varusmiespalveluksessa sotilasjohtajia kouluteta. Sitä varten on MPKK.

Enemmän ne kysymykset kartoittavat sitä, kuinka altis on manipulaatiolle ja kuinka herkästi tekee mitä käsketään ilman sen kummempaa aivotoimintaa.

Tuo esimerkkisi suksista ja sauvoista oli mainio. Oikeasti koksu ei suuttunut siitä, että auoit päätäsi vaan siitä, että auoit HÄNELLE päätäsi, koska HÄN ei osannut antaa edes noin yksinkertaista käskyä ilman, että lunttaa sen jostain vihosta.

JM-K

NIIN vanhanaikainen kysymys! Minä vihaan ja rakastan isääni vuorotellen ja samaan aikaan. Mutta armeija ei kai sopinutkaan naisille.

Naiset ylipäätään vihaavat ja rakastavat heille tärkeitä miehiä samaan aikaan... (tähän kuuluisi hymiö, mutta en edelleenkään käytä niitä).

Ei kai se armeija sinänsä sovi juuri kenellekään, mutta ihan opettava kokemus se kyllä on. Niin hyvässä kuin pahassa.

JM-K

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 20.07.2009, 01:19:14

Ei siihen kannata kiinnittä liikaa huomiota. Ko. testissähän kaikki muut kysymykset ovat vain hämäystä sen armeijan kannalta kaikkein tärkeimmän kysymyksen ympärillä. Elisakin voi vastata tähän rehellisesti: jos olisit maalari, maalaisitko pelkästään kukkia?

Minun aikanani siinä kysyttiin, että "haluaisitko olla kukkakauppias". Ne on varmaan vaihtaneet kysymyksiä, kun joku viäpeli on hoksannut, että "perskeles, jokuhan voi siviilissä kertoa, mitä me täällä kysellään"

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: JM-K on 20.07.2009, 01:25:53Minun aikanani siinä kysyttiin, että "haluaisitko olla kukkakauppias". Ne on varmaan vaihtaneet kysymyksiä, kun joku viäpeli on hoksannut, että "perskeles, jokuhan voi siviilissä kertoa, mitä me täällä kysellään"

Niin, ja ehkä 2000-luvulla ko. kysymystä on päivitetty paremmin aikaamme sopivaksi. Yksi hyvä kyssäri olisi vaikka, että "haluaisitko isona sisustusohjelman juontajaksi?"

Quote from: JM-K on 20.07.2009, 01:23:10Tuo esimerkkisi suksista ja sauvoista oli mainio. Oikeasti koksu ei suuttunut siitä, että auoit päätäsi vaan siitä, että auoit HÄNELLE päätäsi, koska HÄN ei osannut antaa edes noin yksinkertaista käskyä ilman, että lunttaa sen jostain vihosta.

Meidän porukkaa käskytti tosiaan lähinnä kaksi kokelasta, joista toinen käyttäytyi aina asiallisesti ja oli varsin pidetty, ja sitten tämä toinen, luonnehäiriöinen kaveri, jota vihattiin yli joukkue- ja komppaniarajojen. Lähinnä hänestä tuli mieleen, että Lammio olisi varmaan ollut pitkälti samanlainen 30 pinnaa alemmalla äo:lla. Tämä asiallisempi kokelas ei varmasti olisi vetänyt kysymyksestäni samalla tavoin hernettä nenään.

Elisa

Mikä on armeijan kannalta kaikkein tärkein kysymys?

Jos olisin maalari, maalaisin pelkästään ihmisiä ja eläimiä. Onneksi en ole maalari.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: JM-K on 20.07.2009, 00:55:08Olisi muuten näin psykologian vannoutuneena harrastajana kiva nähdä pari sellaista tyyppiä, jotka eivät ole kelvollisia sotaan. Ja nyt en tarkoita psyko-/sosiopaatteja.

Tulee mieleen Tabun klassikkosketsi, jossa anarkomarkon näköinen Kari Heiskanen on tutkintolautakunnan haastattelussa:

Quote- Kertokaa raadille lyhyesti, millaisin perustein aiotte kieltäytyä asepalveluksesta.
- En minkäänlaisin.
- Kuulkaa, kyllä teidän joku peruste täytyy antaa, muuten suoritatta asepalveluksen vankikopissa.
- Ei kun mä siis nimenomaan haluan armeijaan. Mä olen vallan innokas tappamaan ja kuolemaan itsekin, jos niikseen tulee.
- Siis te haluatte asepalvelukseen?
- Kyllä, mä nimenomaan haluan, ja toivon mukaan myöskin sotimaan ja listimään paskamahoja. Ryöstämään ja raiskaamaankin mä olen vallan innokas.
- Hetkinen, hetkinen, ryöstäminen ja raiskaaminen ei millään tavalla liity asepalvelukseen.
- No mut mähän vaan sanoin, että se sopis mun luonteelle vallan hyvin.
- Tuohan on aivan sairasta. Kuulkaas, asepalvelus on rauhanajan elämän luonnollinen jatke, ettehän te siviilissäkään voi tuolla tavalla elostella.
- Mutta sitä vartenhan mä ruodikseen pyrinkin. Mä olen kuulkaa varsinainen tappokone, jos niikseen tulee.

Sarppi

Olisi muuten näin psykologian vannoutuneena harrastajana kiva nähdä pari sellaista tyyppiä, jotka eivät ole kelvollisia sotaan. Ja nyt en tarkoita psyko-/sosiopaatteja. Niitä nyt ei voi laittaa kuin eduskuntaan.

Jenkkitestit feilasi ainakin Richard Feynman: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=280480687&blogId=332427895 (ote jommasta kummasta hänen elämäkerrallisesta kirjastaan, osuva kuvaus...)

SK

Ko. testi perustuu vanhoihin jenkkiläisiin massatesteihin, joiden perusteella tsekattiin, kuka on kelvollinen toiseen maailmansotaan (vai oliko peräti ekaan maailmansotaan, paitsi että ei se silloin vielä eka ollut, kun toista ei oltu vielä käyty) ja kuka ei.

Niitä, jotka koittaa kusettaa, kuitenkin riittää. Kyllä kasarmeilla näkee jos jonkilaista viheltäjää. Ja niin kummallisia suorituksia, että ei välillä tiedä mitä ajattelisi.

Tuosta eduskuntajutusta sen verran, että haluaisin tehdä ne testit myös kansanedustajille, ja muille suvaitsevaistolle. Olisi hauska nähdä, mitä testit sanovat...

rapa-nuiv

Mitä ?
Eikö se ollut ne maan ulkopuoliset olioiden yhteydet?
Vanne kiristää vieläkin niin päätäni etten ole ihan varma.

Itse kuitenkin maalaisin vain nakunaisia ja lohikäärmeitä rekka-autojen kylkiin.
Jaxuhali !

mikkoellila

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 20.07.2009, 01:29:08
Meidän porukkaa käskytti tosiaan lähinnä kaksi kokelasta, joista toinen käyttäytyi aina asiallisesti ja oli varsin pidetty, ja sitten tämä toinen, luonnehäiriöinen kaveri, jota vihattiin yli joukkue- ja komppaniarajojen. Lähinnä hänestä tuli mieleen, että Lammio olisi varmaan ollut pitkälti samanlainen 30 pinnaa alemmalla äo:lla. Tämä asiallisempi kokelas ei varmasti olisi vetänyt kysymyksestäni samalla tavoin hernettä nenään.

Lammio oli enimmäkseen ihan asiallinen upseeri. Väinö Linna vain itse oli idiootti, joka inhosi Lammion kaltaisia upseereita. Siksi Linna yritti esittää Lammion inhottavana tyyppinä, mutta paljasti vain oman vihansa upseereita kohtaan.

Armeijassa pitäisi olla enemmän Lammioita. Valitettavasti siellä on skappareina enimmäkseen tyhmiä, laiskoja juoppoja.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

aivovuoto

Quote from: rapa-nuiv on 20.07.2009, 20:22:35
Niinpä niin.
Itse ainakin kohtasin palvelusaikanani useasti pieniä (ja suurempiakin) vihreitä miehiä.

En nyt muista oliko tuota tekemässäni testissä, mutta tiedustellaanko niissä koskaan vihreistä miehistä?  :roll:

Esa N.

Quote from: aivovuoto on 20.07.2009, 21:39:07
Quote from: rapa-nuiv on 20.07.2009, 20:22:35
Niinpä niin.
Itse ainakin kohtasin palvelusaikanani useasti pieniä (ja suurempiakin) vihreitä miehiä.

En nyt muista oliko tuota tekemässäni testissä, mutta tiedustellaanko niissä koskaan vihreistä miehistä?  :roll:

Eivät ainakaan minulta tiedustelleet. Tiedustelivat vain arvostanko vanhempiani ja mitä mieltä olen puutarhanhoidosta. Lisäksi kyselivät, tuntuuko minusta siltä, että minua seurataan, vainotaan tai ohjaillaan. Ainiin ja vanne-kysymys oli toki.

Sitten harjoituksissa taisteltiin rämesuon räpyläjalkaisia vastaan. Ei ryssiä eikä muitakaan kansanryhmiä.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Ammadeus

Quote from: mikkoellila on 20.07.2009, 21:20:03
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 20.07.2009, 01:29:08

Lammio oli enimmäkseen ihan asiallinen upseeri. Väinö Linna vain itse oli idiootti, joka inhosi Lammion kaltaisia upseereita. Siksi Linna yritti esittää Lammion inhottavana tyyppinä, mutta paljasti vain oman vihansa upseereita kohtaan.

Armeijassa pitäisi olla enemmän Lammioita. Valitettavasti siellä on skappareina enimmäkseen tyhmiä, laiskoja juoppoja.

Aika tyly tuomio Mikolta,enimmäkseen tyhmiä laiskoja ja juoppoja..
Voihan sinne joku tyhmälaiskajuoppokin mahtua mutta että enimmäkseen.
Eppäillä soppii..