News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kulttuuri ja tiedostavaiston sensuuri - yhdistetty (ks. ensimmäinen viesti)

Started by Titus, 29.09.2014, 11:50:32

Previous topic - Next topic

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jatu

Olen huojentunut. En ole vuosiin pystynyt nukkumaan kunnolla, ja olen joutunut päivisin ruoskimaan itseäni piikkilankavitsalla tämän epäkohdan takia.

Vihdoin vääryys korjataan. Olisi ehkä kuitenkin parasta että EU:n valtionpäämiehet kokoontuisivat yhteiseen konferenssiin jossa pyydettäisiin kollektiivisesti anteeksi koko monikulttuuriselta maailmalta.
Lisäksi voitaisiin Astrid Lindgrenin kalmo tuomita vertauskuvallisesti elinkautiseen vankeuteen kansanryhmää vastaan kiihottamisesta. Rangaistuksen voisi kärsiä vaikka tämä Karin Nyman.
- On se vaan kauheaa jos on alkoholismia perheessä.
- Juu, muistan kun ensi kertaa näin äitini juovan..
- Niin.. Humalassa tulee helposti vilauteltua.

Jukka Wallin

Onko kenelläkään Mika Waltarin kirjojen uusintapainoksia. Minulla on Mikael Karvajalka ja Mikael El-Hakim kirjat, mutta ne ovat julkaistu jo 1950-luvulla. Niissä on myös Neekeri sana, olen yrittänyt vertailla miten näitä alkuperäisiä on sensuroitu vuosikymmenien aikana.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Eino P. Keravalta

On loukkaus koko länsimaista sivistystä, demokratiaa, sananvapautta, ihmisoikeuksia, suvaitsevaisuutta, historiaa, taidetta, moniarvoisuutta ja kulttuuria kohtaan, että klassisista teoksista aletaan jälkeenpäin poistelemaan sanoja, jotka taiteilija on itse sinne valinnut.

Tämä sensuurin akti on musta päivä kaikelle humanismille ja länsimaisille vapauden arvoille. Kun tälle tielle lähdetään, ei loppua näy. Joudumme kumartelemaan yhä useammin barbarismia, orwellilaisuutta, valheellisuutta, arvokolonialismia ja elämään pelon ja arvottomuuden keskellä omasta kulttuuristamme ja omista perinteistämme luopuen.

Jokainen sivistynyt ihminen vastustaa kuolemaansa saakka tällaista rikosta vapautta ja ihmisyyttä vastaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Iloveallpeople

Etelemeren kuningas. Mihin tuo nimi viittaa?

Edit. "Toimittaja" on ilmeisesti halunnut julkaista uutisen kirjoitusvirheineen.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ämpee

Monia kulttuureja kannattavat sijaisloukkaantujat saivat taas veistettyä kulttuurista viipaleen, ja siten kavennettua putkinäköä entisestään.
Suvaitsevaisuus ja monien kulttuurien kannattaminen on kaiketi pitkälle veistettyä ironiaa, jota on aika vaikea aikuisenkin tajuta, sillä tavoite on ollut kaiken aikaa juuri päinvastainen.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Bwana

Itse asiassa tuo sana on ollut jo ainakin "Minä olen Peppi Pitkätossu"-kirjassa (WSOY 2014, kokoelma Peppi Pitkätossu, Peppi aikoo merille ja Peppi Pitkätossu Etelämerellä-kirjojen tarinoista) muutettuna "alkuasukaskuninkaaksi". Se ei kuitenkaan ole muutettu kautta tuon julkaisun vaan kokoelmateoksen loppupuolella Efraim Pitkätossuun viitataan taas hänen alkuperäisellä ja oikealla tittelillään.

Tämä tietopläjäys juontaa juurensa siitä, että ko. kirja on taas meillä iltalukemisena.
Nkosi sikelel' Afrika.

Nationalisti

Quote from: Nanfung on 29.09.2014, 19:16:08
QuoteThe Bishop of Uppsala, Bishop Bergman, sent his young son to Germany in the 1930s where he joined the Hitler Youth movement. The spectacle and symbolism of Nazism fascinated the young Ingemar as his films were later to fascinate millions of film buffs with their mysticism.

Muistaakseni Peppi Pitkätussun kirjoittaja Astrid Lindgren oli yhtä innokas Aatun ihailija kuin Ingemar Bergman?

Ei ollut.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Uimakoulutettava

Itse asiassa Peppi Pitkätossun perinteisiä sosiaalisia sukupuolikonstruktioita murtava revolutsiooni jää todellisuuteen verrattuna puolitiehen.

Tämän tarinan sankari:

Sukupuoltaan korjaava isäpuoli varasti Kim Kardashianin alusvaatteet

Bruce Jenner kärsi pitkään väärässä kehossa. Nyt hän on valmis paljastamaan painavan salaisuutensa koko maailmalle.

_ _

Kim Kardashian itse sai tietää isäpuolensa salaisesta haaveesta jo vuosia sitten, kun hänen alusvaatteensa katosivat.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015020619154113_vi.shtml
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

ilkka75

Tuohon Ilta-sanomien uutiseen kerron, että 13:30 sitä on päivitetty. Kommenttiosio poistettiin. Satuin lukemaan sen 13:15 ja siinä oli neljä sivua hyvin nuivaa mielipidettä. Puf, sinne meni.

Mutta ihan kivasti ironiaa siinä, että uutisoidaan sensuurista ja sitten sensuroidaan mielipiteet sensuurista.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Vaniljaihminen

Tämä ilmiö on niin sanoinkuvaamattoman typerää, että en ota mitään siihen liittyvää edes puheeksi. Kuka on se joka tämmöistä edes tahtoo? Kenellä on niin paljon aikaa, että ylipäänsä kehtaa ryhtyä tämmöiseen typerään puuhasteluun? Maailmassa ei taida olla järkeä enää. Onko tämän kaiken takana jonkinlainen jumala tai paholainen, sillä ihminen itse ei näin alas voi vajota. Maailman suurin synti on tekopyhyys. Kaikelle muulle pahalle mitä ihmiset tekevät, löytyy edes jossain määrin selitettävissä oleva motiivi, mutta tekopyhyyttä ei selitä mikään muu kuin ihmisen oma halu olla mahdollisimman tyhmä ja mitäänsanomaton aliapina.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Bienveillant

Mikään uhraus ei ole liian suuri suvaitsevaisuuden, monikulttuurisuuden ja kansainvälisten sopimusten puolesta. Hajaantukaa, rasistit, täällä ei ole mitään nähtävää!

Edit: olin niin kiihottunut kirjoittaessani, että unohdin vielä mainita NNeekerinsuukot ja Fazerin lakujen kääreen...kuvottavat, alistavat, länsimaiden ansaitsemattoman hegemonian rasistiset symbolit, katosivat samaan suvaitsevaisuuden hyökyaaltoon kuin Pepin isä.
Sohvaltahuutelija

dothefake

Päättyykö tämä vaino siihen, että neekerit hävitetään?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Maija Poppanen

Täytyy vissiin kaivaa mun Peppi-kirjat esiin, ja kiillottaa ne säämiskällä.

Menköön Kymmenen pientä neekeripoikaa samalla.

Oiva Armas

Kirjaroviot Tukholman torille, Pepit palamaan! Eihän neekereillä tosiaan mitään kuninkaita ollut, ruotsalaisillapas onkin, hah.

Afrikan sarvessa on vain klaaniruhtinaita ja poppaimaameja.

Koekaniini

Quote from: ilkka75 on 14.02.2015, 14:08:20
Tuohon Ilta-sanomien uutiseen kerron, että 13:30 sitä on päivitetty. Kommenttiosio poistettiin. Satuin lukemaan sen 13:15 ja siinä oli neljä sivua hyvin nuivaa mielipidettä. Puf, sinne meni.

Mutta ihan kivasti ironiaa siinä, että uutisoidaan sensuurista ja sitten sensuroidaan mielipiteet sensuurista.

Todella törkeää että kommentit poistetaan! Olisivat ihan reilusti sitten ilman kommentti-osiota, kuten on lisääntyvässä määrin ollutkin.
Itsekin tuonne raapustin ja olisi ollut kiva tietää mikä on ollut julkaisuraja tällä kertaa.
Epäilen kuitenkin että kommentti-osio on jäänyt vahingossa auki.
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

kummastelija

Quote from: Roope on 29.09.2014, 12:34:23
Quote from: Malla on 29.09.2014, 12:00:32
Onko tuollainen edes laillista? Tekijänoikeudet?

Teosten tekijänoikeudet on nykyään Lindgrenin lasten ja lastenlasten hallitsemalla yhtiöllä, joka on siunannut muutokset. Huvittavaa kyllä, yhtiön tehtäväksi mainitaan Astrid Lindgrenin työn suojeleminen.

Vaihtoehtoja oli annettu tasan yhtä monta kuin juutalaisille 30-luvun saksassa.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Ano Nyymi

Iloveallpeople

Quote from: Ano Nyymi on 14.02.2015, 20:41:30
Quote from: Faidros. on 14.02.2015, 12:20:13
Quote from: Iloveallpeople on 14.02.2015, 12:16:00
Etelemeren kuningas. Mihin tuo nimi viittaa?

Kinthaalla.

Tuossa syrjitään pohjoismerta. Ja itämerta tietty.

Paremminkin Pohjiusmerta ja Itumerta.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Noottikriisi

Tällainen uutinen saa minut surulliseksi. Olisin toivonut että ruotsalaiset olisivat jo tarpeeksi kypsiä hyväksyäkseen nekeerikuninkaan. :(
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Ajattelija2008

Quote from: Noottikriisi on 14.02.2015, 20:56:53
Tällainen uutinen saa minut surulliseksi. Olisin toivonut että ruotsalaiset olisivat jo tarpeeksi kypsiä hyväksyäkseen nekeerikuninkaan. :(

Olihan siellä jo mulatti pääministeri. Reinfeldtissä on pari prosenttia neekeriä.

Ruotsin kuninkaan rakastajatar La Camilla on mulatti myöskin.

Eino P. Keravalta

Tämä on karmeaa.

Tänään ne poistavat neekeri-sanan. Huomenna ne poistavat neekerit.

Olemme vaarallisella polulla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jaska Pankkaaja

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.02.2015, 21:11:06
Tämä on karmeaa.

Tänään ne poistavat neekeri-sanan. Huomenna ne poistavat neekerit.

Olemme vaarallisella polulla.

Ties vaikka näin kävisikin.. mekanismeja on jopa useampi: äräbiväristen kalifaatti jossa neekerit ovat tietenkin kastroituja orjia niin kuin ennenkin äräbimassa, epätodennäköinen nazzivalta, täysi talousromahdus ja sitä seuraava äärilibertaari talous jne..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Nuivake

30-luvun kirjarovioista, Neuvostoliiton virallisen totuuden kautta Ruotsalaiseen todellisuuteen. Historia todellakin toistaa itseään.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Jena

Ensiksi on todettava, että Peppi Pitkätossun isän titteli ei ole määrittänyt neekereiden ja minun välisiä suhteita. Alakoulussa leikimme "kuka pelkää mustaa miestä" -hippaa ja lauloimme Sambalele-lastenlaulua, jonka sisältö varmaan nykyään tulkittaisiin arveluttavaksi. (Jopa Seppo Hovi on osallistunut rasististen ja kolonialististen puhetapojen tuottamiseen ja uusintamiseen, kts. https://www.youtube.com/watch?v=Gsd-77bdaU4)

Ongelma on siinä, että kirjojen editoiminen poliittisista lähtökohdista ei palvele mitään. Sensitiivisyyden himo suorastaan estää rakentavaa ja moniarvoista – siis länsimaista – suhtautumista kirjallisuuteen. Lähtökohdan pitäisi olla se, että vanhemmat ja opettajat voivat keskustella satujen sisällöstä lasten kanssa ja havainnollistaa, että näin täällä on ajateltu maailmasta 50 tai 70 vuotta sitten. Sama koskee toki kaikkea muutakin tietoa; sitä pitäisi oppia vertailemaan, punnitsemaan ja arvioimaan lähdekriittisesti. Peppi Pitkätossu kuuluu pohjoismaisen lastenkirjallisuuden kaanoniin, mutta se ei riitä, sillä eilispäivän fiktionkin pitää kumartaa uusia tabuja.

Jään odottamaan kirjallisuuspäivitystä, jonka ansiosta Setä Tuomon tuvassa asuu neekeriorjien asemesta koneinsinöörejä ja Tuomo itse on rakentanut tupansa yhteyteen tunnelmallisen rukoushuoneen. Vain siten kirjasta voi tulla aidosti voimaannuttava ja moniarvoisuutta edistävä.

IDA

Ruotsi on äärimmäisen kipeä maa. Ehkä säälittävin kansakuntien joukossa.
qui non est mecum adversum me est

Titus

that's a bingo!

Alkuasukas

Viimeisimpien raiskausuutisten perusteella Kuka pelkää mustaa miestä-leikki pitäisi palauttaa kouluihin.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)