News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-08-16 YLE: Pizzayrittäjän mielestä asiakas ei ole aina oikeassa

Started by rähmis, 16.08.2014, 10:28:53

Previous topic - Next topic

rähmis

Pizzayrittäjän mielestä asiakas ei ole aina oikeassa – yöllä lentelevät nyrkit ja kirosanat

(naps)

Samir Ressam on pitänyt Kokkolassa pizzeriaa pian 20 vuotta. Hän tietää nyt, että päivällä suomalainen on kohtelias ja osaa kiittää. Yöllä viina astuu kuvaan.

– Osa asiakkaista on yöllä mahdottomia viinan takia. He eivät kohtele meitä ihmisinä, vaan orjina. Pitää saada tilata heti ja saada tilaus heti. Sitten haukutaan ja nimitellään ilman syytä.

Välillä ovat lentäneet nyrkit, usein haukkumasanat. Niskaan on satanut ilkeyksiä niin suomalaisille kuin ulkomaalaistaustaisille työntekijöille. Naiset saavat osansa sanallisista pahoinpitelyistä, miehiin otetaan fyysistä kontaktia.

– Täällä on tapahtunut aika paljon. Viimeksi meidän työntekijämme hakattiin pahasti. Asiakas meni tiskin taakse ja hakkasi miestä kunnolla. Onneksi hakkaajan vaimo tuli väliin. Silti työntekijä sai vakavat vammat ja oli kolme päivää poissa töistä. Toista työntekijää on tintattu suoraan naamaan. Minuakin on nimitelty ja haukuttu. Kerran asiakas kaatoi minut lattialle ja hakkasi niin, että kaksi kylkiluuta murtui.

Pizzayrittäjän mukaan mitään muuta selitystä aggressioille ei ole kuin alkoholi.

(naps)

Putiikkia ei kuitenkaan voi pistää öisin kiinni, sillä iso osa myynnistä tehdään juuri yöllä. Itse asiassa yöpizzeria syntyi juuri asiakkaiden toiveesta.

YLE

Tabula Rasa

Se sitten kun muhikset pieksävät pokeille suutaan tai nyrkkejä ei oikeuta kuitenkaan eväämään näiden ravintolaan pääsyä koska rasismi. Eli haistakaa itse. Ei kiinnosta paskan vertaa ennen kuin kohtelu tässä asialssa on tasapuolista. Nimenomaan duunareille ja yrittäjille. Nykyään vain mamumaskotilla on oikeus kokea vääryyksiä. Muiden turha valittaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Mehud

"Sampan" omassa maassa ja kulttuurissa ilman alkoholia hakataan naisia, riehutaan kaduilla ja vainotaan vääräuskoisia. Ehkä tästä syystä heitä ei arvosteta suomessa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Eino P. Keravalta

Millä planeetalla tuo Samir oikein elää?

Olen aikanani juhlinut aktiivisestikin ja notkunut monenkin pizzerian jonossa yön tunteina odottamassa pizzaani lukuisten muiden kanssa. Olen ollut niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin pizzayrittäjien palveltavana useassa kaupungissa. Enkä koskaan ole todistanut ainuttakaan huutelua, väkivallanteoista nyt puhumattakaan.

Tiedän ja ymmärrän, että Samirin mahdollisuus kokea kielteisiä asioita on moninkertainen omaani verrattuna, mutta silti tilastollinen todennäköisyys jo vaatisi, että olisin tämän neljännesvuosisadan aikana nähnyt edes pari tappelua. Mutta ei mitään. Koskaan. Ihmiset ravintolasta tullessaan ovat toki humalassa, mutta aika moni on jo väsynyt eikä jaksa remuta, vaan odottelee, että saisi ruokansa ja pääsisi kotiinsa. Vähän jonossa joku iloisempi heittää huulta tai yrittää vielä kiinnittää vastakkaisen sukupuolen huomion, mutta minkäänlaista nujakkaa tai edes suukopua en ole vuosien 1986 ja 2014 välillä havainnut. Ja voin vakuuttaa, että nuorena todella tuli kulutettua niin juottoloiden, pizzapaikkojen kuin taksienkin palveluja.

Olisiko nyt niin, että Samir on koonnut yhteen kaikki viisi 20 vuoden aikana tapahtunutta ikävää sattumusta ja leiponut niistä törkeästi yleistävän kuvan, jonka mukaan jokaikinen suomalainen vähänkään viinaa saadessaan alkaa raivopäiseksi hulluksi, joka haluaa lyödä kaikkia, potkia paikkoja hajalle ja solvata jokaista, kenen naama sillä hetkellä ei satu miellyttämään? Oli miten oli, juttu ei likimainkaan anna oikeaa käsitystä yöllisistä tavoista. Ja vaikka moinen pätisikin joidenkin idioottien kohdalla, se 99 prosenttia osaa kännissäkin hoitaa asiansa sopuisasti, vaikka vähän askel horjuisikin ja äänihuulet tapailisivat nuotintynkää.

Toisaalta, jos suomalaiset ovat väkivaltaisia hulluja vain kännissä, on sekin verrattomasti parempi kuin se, että monet muut kansat ovat väkivaltaisia hulluja aivan selvänäkin..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.08.2014, 10:44:57

Olen aikanani juhlinut aktiivisestikin ja notkunut monenkin pizzerian jonossa yön tunteina odottamassa pizzaani lukuisten muiden kanssa. Olen ollut niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin pizzayrittäjien palveltavana useassa kaupungissa. Enkä koskaan ole todistanut ainuttakaan huutelua, väkivallanteoista nyt puhumattakaan.

Mitä Eino ei näe, sitä ei tapahdu.  :roll:
Pelkästään Kalliossa asuessani kävi selväksi että käntynvääntäjille huutelu on aivan  arkipäivää.

Edit: jutussa mainittu insidentti onkin tuttu tapaus mutkien kautta. Mutta valhetta tietysti siis kaikki koska ählämi ja rasismia ei ole  :roll:
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Melbac

Mitä itse noissa tullut käytyä niin on noissakin sitä vikaa eli voivat ottaa ihan ihme hepuleita ihan ihme asioista.Varsinkin jos tyyppi ei osaa suomea niin voivat luulla vaikka mitä jos puhut esim jollekkin eli taitavat itse haukkua asiakkaitaan omalla kielellä noissa kun tietävät ettei suomalaiset ymmärrä kieltä.

Eino P. Keravalta

QuoteMitä Eino ei näe, sitä ei tapahdu.

Itse en koe asiaa tuolla tavalla, mutta täytyy myöntää, että sinulla on aika jännä elämänfilosofia, ehkä jopa jännempi kuin solipsismi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Melbac

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 16.08.2014, 10:48:49

Pelkästään Kalliossa asuessani kävi selväksi että käntynvääntäjille huutelu on aivan  arkipäivää.

Edit: jutussa mainittu insidentti onkin tuttu tapaus mutkien kautta. Mutta valhetta tietysti siis kaikki koska ählämi ja rasismia ei ole  :roll:
Ja ne samat huutelijat huutelee myös valkoisille suomea puhuville suomalaisekkin?.

Tabula Rasa

Lisäksi eikös nyrkinpuinti kuulunut rikkaampien kulttuurien sosiaalisuuteen ja kaupankäyntiin jota pitää ymmärtää? Liekkö sopeutumista tulijoiden kulttuuriin voidaan laskea kantiksille viaksi?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Eino P. Keravalta

Jos suomalaiset kerran ovat tuollaisia sikoja, minusta yrittäjällä on täysi oikeus laittaa suomalaisille porttikielto pizzeriaansa. Myykööt lättyjään toisille lähi-itäläisille.

Mehud

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.08.2014, 11:17:50
Jos suomalaiset kerran ovat tuollaisia sikoja, minusta yrittäjällä on täysi oikeus laittaa suomalaisille porttikielto pizzeriaansa. Myykööt lättyjään toisille lähi-itäläisille.

Ei onnistu koska suomalaiset ovat niitä oikeassa olevia, eli maksavia asiakkaita.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Griffinvaari

Nämä tuilla toimeentulevat, velvoitteitaan hoitamattomat "yrittäjät" ovat kepulikonsteillaan kukkahattujen tuella valtion kustantamana kilpailleet ennen niin runsaslukuisen suomalaisen laatuyrittäjäkunnan ulos alalta, siinä sivussa tappaneet polttamalla joukon suomalaisia asukkaita, koska modejen uhatessa täällä ei voi ilmaista todellisia tunteitaan, sanon vain että kyllä tämä ruikutus roistolta, hieman hivelee.

Peltipaita

Tuosta tiskin takana hakkaamisstoorista saa sellaisen kuvan että humalainen asiakas on vain mennyt tiskin taakse ja alkanut mättämään kebabmiestä kuonoon ja mitään ei ole tapahtunut sitä ennen. Lähes uskottava tarina.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Mika

QuoteVälillä ovat lentäneet nyrkit, usein haukkumasanat. Niskaan on satanut ilkeyksiä niin suomalaisille kuin ulkomaalaistaustaisille työntekijöille.

Tuo kertoo siitä, ettei tässä taida olla kysymys niinkään rasismi-itkemisestä, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei yöpizzerian pitäminen ole niitä miellyttävimpiä ammatteja, etenkään rauhattomilla alueilla.  Tottahan sekin on, että monet suomalaiset ovat kusipäitä, jotka muuttuvat entistä kusipäisemmiksi juotuaan viinaa.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Kommunisti-muslimi

Minä en kyllä suoralta kädeltä tyrmää tuon pizzeriayrittäjän kertomuksia, vaikka en ole itse missään pizzeriassa tuollaiseen törmännyt. Ihan varmasti moni suomalainen juo räyhäviinaa, sitä ei voi kieltää. Kunta voisi palkata yövartijan tuohon pizzeriaan, niin sitten huomattaisiin, että miten asiat siellä ovat.

koli

Hankkisivat järjestyksenvalvojan tai opettelisivat uimaan. Hesburgerissa ja Mäkkärissä on aina järjestyksenvalvoja paikalla, roskaruokansa saa lähes aina välittömästi käpälään ja ei tarvitse jonottaa missään ahtaassa pienessä rasvankäryisessä luolassa useampaa minuuttia. Ruuan laatukin on aina sama ja ei tarvitse pelätä, että saa raakaa, palanutta tai pilaantunutta paskaa naamansa eteen.
Mörökölli

Veikko

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 16.08.2014, 10:48:49

Kalliossa ja Sörnäisissä suurimman osan ikääni asuneena en ole koskaan - toistan: koskaan - kuullut tai nähnyt, että näille käntynvääntäjille olisi kukaan rasistisesti huudellut tai nimitellyt heitä. Käsiksi käymisestä puhumattakaan. Ja tuona aikana olen sentään asioinut erinäiset kerrat paikallisissa karvakäsi-pizzerioissa ja vastaavissa - ja mitä erilaisimpina vuorokaudenaikoina. Omalta kohdaltani tunnustan: en ole nähnyt, mitä ei ole tapahtunut. Olen nähnyt vain mitä on tapahtunut, mutta se ei ehkä riitä arkipäivän totuudeksi?
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Uuno Nuivanen

QuoteViimeksi meidän työntekijämme hakattiin pahasti. Asiakas meni tiskin taakse ja hakkasi miestä kunnolla. Onneksi hakkaajan vaimo tuli väliin. Silti työntekijä sai vakavat vammat ja oli kolme päivää poissa töistä. Toista työntekijää on tintattu suoraan naamaan. Minuakin on nimitelty ja haukuttu. Kerran asiakas kaatoi minut lattialle ja hakkasi niin, että kaksi kylkiluuta murtui.

Näistähän on tietenkin suoritettu poliisitutkinta, ja käräjillä paukuteltu asianmukaiset tuomiot tekijöille.

Jos ei, niin onko jälleen kerran kyseessä paremman kulttuurin rikas tarinankerrontaperinne?  ??? Vai onko tähän jokin muu kebabpizza haudattuna?

(Kantasuomalaisten juoppous, väkivaltaisuus ja yleinen kehnous on toki oletus aina.)

no future

Näin sitä hommaa viedään eteenpäin kun asiallisetkin jutut tyrmätään heti apukoulutason sönkötyksellä.  :facepalm:

Alapo

QuoteRessam laskee, että hän on vuosien aikana opettanut työhön 20–30 työntekijää. Moni heistä ei halua jatkaa pitkään, koska asiakkaat eivät arvosta eivätkä kunnioita. Oma jaksaminenkin on ollut katkolla.

Ettei vaan syy olisi palkkauksessa, eräs karvakäsipitseriassa töissä ollut iranilainen sai aina kahdeksan tunnin palkan, pienimmän mukaan, ilman lisiä vaikka työtunteja saattoi olla tuplamäärä. Ja osan siitäkin pimeenä :roll:

Ari-Lee

Ja heti tiedän vastauksen: Järjestyksenvalvojat. Tai jos ongelmat jatkuvat vielä sittenkin on poliisiviranomaisen puututtava aukioloaikoihin.

Sitä en osaa sanoa miksi YLE uutisoi tällaista roskaa verotuotoilla.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tommi Korhonen

Minusta ei olisi yhtään ihmeellistä että rähinäviinasta johtuen yöllä rähistään. Ei ole tavatonta, jos ei ehkä ihan yhtä yleistä kuin artikkeli esittää.

Tuo ei kuitenkaan ole minusta puhdas uhriutumisjuttu. Kyllä se oli arkinen mutta kärjistetty viikonlopputarina. Ei käy kateeksi yrittäjää jolla ei ole juuri muutakaan kykyä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Skeptikko

Quote from: Peltipaita on 16.08.2014, 11:27:19
Tuosta tiskin takana hakkaamisstoorista saa sellaisen kuvan että humalainen asiakas on vain mennyt tiskin taakse ja alkanut mättämään kebabmiestä kuonoon ja mitään ei ole tapahtunut sitä ennen. Lähes uskottava tarina.

En ole itse montaakaan kertaa elämässäni asioinut kebabpaikassa, osittain siksi etten pidä tuontyyppisen "kebabin" mausta (toisentyyppinen kotona tehty on maultaan ihan ok), joskin koiria ulkoiluttaessa läheisen kebab-paikan kurdit ovat tarjonneet muutamaan kertaan koirille kulholliset kinkku(?)suikaleita, joten en ole nähnyt tuollaista rähinää. Ottaen kuitenkin huomioon, että olen itsekin nähnyt useita ja kuullut vielä useammista jopa päiväsaikaan päihdehörhöjen tekemistä selkkauksista tavallisissa ruokakaupoissa, pitäisin aika kummallisena sitä, että nämä hörhöt eivät koskaan ajautuisi myös läheisiin kebab-paikkoihin tai että niihin päätyessään he osaisivat aina käyttäytyä nuhteettomasti, toisin kuin ruokakaupassa. Mielestäni oikea paikka täillaisille hörhöille ei ole liikkua vapaasti ja vaarana muille ihmisille.

Sama koskee näitä humalaisia tupakanpummaajia, jotka käyvät väkivaltaiseksi, kun heille kohteliaasti toteaa, ettei voi tarjota tupakkaa koska ei tupakoi. Ei näille vinttivikaisille tarvita etenkään päihtyneenä mitään suurempaa syytä siihen, että ne käyttäytyvät väkivaltaisesti.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Blanc73

QuoteOsa asiakkaista on yöllä mahdottomia viinan takia. He eivät kohtele meitä ihmisinä, vaan orjina.

Vice versa:
QuoteOsa pizzerioista ovat yöllä luokattomia asiakkaan humalatilan takia. He eivät kohtele heitä kuluttajina, vaan kusetettavina kännisinä hölmöläisinä.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Uuno Nuivanen

Tjaah, tämä nyt on tätä puolen miljardin Yleä, jolla on lakisääteinen, pyhä tehtävä, mokutus. En tosin ymmärrä, enkä tule koskaan ymmärtämäänkään, että miten systemaattinen kantasuomalaisten mollaaminen edistää kyseistä asiaa.  ???

Vuosikymmenten aikana on tullut käytyä mamupitserioissa kerran jos toisenkin, kännissä ja selvinpäin. Ihan kelvollisesti on palveltu, enkä ole itsekään tullut koskaan vetäisseeksi Ahmedia turpaan noin niinkuin varmuuden vuoksi. Niin, ja koskaan en havainnut mitään järjestyshäiriöitä noissa. Lettujen taso on toki vaihdellut, mutta yhtään ei ole tarvinnut jättää syömättä. Tosin olen ollut enemmän kiinnostunut ruoasta kuin mamun elämäntarinasta.

Peltipaita

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.08.2014, 17:36:34
Tjaah, tämä nyt on tätä puolen miljardin Yleä, jolla on lakisääteinen, pyhä tehtävä, mokutus. En tosin ymmärrä, enkä tule koskaan ymmärtämäänkään, että miten systemaattinen kantasuomalaisten mollaaminen edistää kyseistä asiaa.  ???

Yle ei selvästikään elä vielä Internet-aikaa jossa heidän uutisointiaan puntaroidaan ja jossa läpi ei mene ihan mikä paska tahansa. Toki on vielä oljenkortena yleisö, jotka eivät lue muuta kuin otsikot, mutta he ovat katoava luonnonvara. Kannattaako Ylen mokutuksen edistämiseksi panostaa näihin "uunoihin" vai yrittää saada ajattelevat ihmiset mukaansa - siiinäpä tuhannen taalan kysymys. Jos haluaa saada ajattelevat  ihmiset mokutuksen taakse, mokutuksen täytyy olla huomattavasti hienovaraisempaa, ovelaa, enkä tiedä onko tehtävä edes mahdollinen. Mutta joka tapauksessa nykyinen tyyli mokuttaa ei tule viemään heidän asiaansa eteenpäin ja lisäksi saa Ylen näyttämään tyhmältä agendansa kanssa.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

acc

Quote from: Peltipaita on 16.08.2014, 18:46:48
....mokutuksen täytyy olla huomattavasti hienovaraisempaa, ovelaa, enkä tiedä onko tehtävä edes mahdollinen. Mutta joka tapauksessa nykyinen tyyli mokuttaa ei tule viemään heidän asiaansa eteenpäin ja saa Ylen näyttämään tyhmältä agendansa kanssa.

Jos nuiva pääsisi Yleen toimittajaksi, hänen palkansaamisensa edellytyksenä olisi toimituksen linjauksien noudattaminen. Jos nuiva tekisi rehellistä journalismia, sitä ei päästettäisi julkisuuteen ja nuiva saisi potkut. Tilalle otettaisiin aito mokuttaja.

Parempi vaihtoehto olisi, että nuiva vetää mokutuksen överiksi jolloin kuulijoista ja katselijoista älykkäämpi puolisko kääntyy mokutusta vastaan. Nuiva toimittaja saisi pitää palkkansa, esimieskin olisi tyytyväinen, vaikka ehkä olisi ymmärtänyt, mistä todellisuudessa on kyse. Kaikki olisivat oman etunsa vuoksi hiljaa. Suurin uhka toimituksen rauhalle olisi aidon mokuttajan palkkaaminen. Joka tapauksessa salanuivuudella ja silmien siltä ummistamisella suhteellisen järkevätkin ihmiset voisivat työskennellä Ylessä. Kansaa ilahdutettaisiin säännöllisin väliajoin ohjelmilla ja uutisilla, joissa mokutus rikkoo kaikki mahdolliset komiikan rajat.   - Tämä toimintamalli lienee normimeininkiä diktatuureissa.

Kun aikansa on harjoitettu ylimokutusta, merkittävä osa väestöstä ei enää usko mokutukseen. Silloin mokuttajapoliitikot menettävät ääniä ja Ylen politiikkakin muuttuu.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Peltipaita

Quote from: acc on 16.08.2014, 20:46:22
Quote from: Peltipaita on 16.08.2014, 18:46:48
....mokutuksen täytyy olla huomattavasti hienovaraisempaa, ovelaa, enkä tiedä onko tehtävä edes mahdollinen. Mutta joka tapauksessa nykyinen tyyli mokuttaa ei tule viemään heidän asiaansa eteenpäin ja saa Ylen näyttämään tyhmältä agendansa kanssa.

Jos nuiva pääsisi Yleen toimittajaksi, hänen palkansaamisensa edellytyksenä olisi toimituksen linjauksien noudattaminen. Jos nuiva tekisi rehellistä journalismia, sitä ei päästettäisi julkisuuteen ja nuiva saisi potkut. Tilalle otettaisiin aito mokuttaja.

Parempi vaihtoehto olisi, että nuiva vetää mokutuksen överiksi jolloin kuulijoista ja katselijoista älykkäämpi puolisko kääntyy mokutusta vastaan. Nuiva toimittaja saisi pitää palkkansa, esimieskin olisi tyytyväinen, vaikka ehkä olisi ymmärtänyt, mistä todellisuudessa on kyse. Kaikki olisivat oman etunsa vuoksi hiljaa. Suurin uhka toimituksen rauhalle olisi aidon mokuttajan palkkaaminen. Joka tapauksessa salanuivuudella ja silmien siltä ummistamisella suhteellisen järkevätkin ihmiset voisivat työskennellä Ylessä. Kansaa ilahdutettaisiin säännöllisin väliajoin ohjelmilla ja uutisilla, joissa mokutus rikkoo kaikki mahdolliset komiikan rajat.   - Tämä toimintamalli lienee normimeininkiä diktatuureissa.

Kun aikansa on harjoitettu ylimokutusta, merkittävä osa väestöstä ei enää usko mokutukseen. Silloin mokuttajapoliitikot menettävät ääniä ja Ylen politiikkakin muuttuu.

Ehkä nyt jo toimitaankin näin. Niin överiksi ne usein vetävät. Jos näin on, olo on hieman nolo - menin retkuun, mutta juuri tätä tarkoitin: hienovaraista ja ovelaa, ehkä tämä on juuri sitä.

Myrkkymies

Ensisijaisestihan tämä ei ole ylen vika vaan puolueiden, jotka ovat kirjanneet ylelle mocu-agendan lakiin.