News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-07-06 Kirkko ja kaupunki: Teit sitten pennun ulkomaalaisen kanssa

Started by tommi, 08.07.2009, 17:35:34

Previous topic - Next topic

Elisa

Quote from: Turkulaine on 13.07.2009, 19:11:55
Quote from: Elisa on 13.07.2009, 18:47:12
Entä sitten? Pitäisikö avioliitot ja sukupuolinen kanssakäyminen afrikkalaisten ja eurooppalaisten välillä kieltää? Vai mihin tällä pyritään?

Luulen, että JNappula ilmaisi vain vilpittömän mielipiteensä asiasta sekä sen, että hänen mielestään asiasta pitää olla oikeus puhua.

Mitä useampi ihminen ymmärtäisi että mielipiteen ei tarvitse olla yhtä kuin poliittinen toimenpide-ehdotus, sen parempi. En minä ainakaan halua kieltää asioita vain siksi etten itse pidä niistä. 

Melkein jokaisessa unkarilaiskodissa on jossain seinällä taulu, jossa lukee:

"Varo ajatuksiasi, sillä niistä tulevat sanasi.
Varo sanojasi, sillä niistä tulevat tekosi.
Varo tekojasi, sillä niistä tulevat tapasi.
Varo tapojasi, sillä niistä syntyy luonteesi.
Varo luonnettasi, sillä se määrää kohtalosi."
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Äänestäjä

Quote from: Elisa on 13.07.2009, 19:48:20
Entä sitten? Pitäisikö avioliitot ja sukupuolinen kanssakäyminen afrikkalaisten ja eurooppalaisten välillä kieltää? Vai mihin tällä pyritään?

Luulen, että JNappula ilmaisi vain vilpittömän mielipiteensä asiasta sekä sen, että hänen mielestään asiasta pitää olla oikeus puhua.

Mitä useampi ihminen ymmärtäisi että mielipiteen ei tarvitse olla yhtä kuin poliittinen toimenpide-ehdotus, sen parempi. En minä ainakaan halua kieltää asioita vain siksi etten itse pidä niistä. 

Fiksuja nuo unkarilaiset.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

mikkoellila

Quote from: Äänestäjä on 14.07.2009, 16:05:43
Quote from: Elisa on 13.07.2009, 19:48:20

Fiksuja nuo unkarilaiset.

Kuulostaa lähinnä Orwellin romaanissa 1984 kuvatussa yhteiskunnassa vallitsevalta ajattelutavalta.

Muistuttaa myös katolilaista synnintunnustusta:

QuoteConfiteor Deo omnipotenti vobis fratres, quia peccavi nimis cogitatione, verbo, opere et omissione, mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Miniluv

QuoteKuulostaa lähinnä Orwellin romaanissa 1984 kuvatussa yhteiskunnassa vallitsevalta ajattelutavalta.

Unkarilaisilla on fiksu idea. Sanat ja teot tulevat ensin ajatuksista ja sitten kiteytyvät luonteenpiirteiksi. Ajatuksiaan taas voi itse hallita ja hillitä helpommin kuin noita seurausilmiöitä.

Ei ole tietenkään koko totuus, mutta "varo DNA:si aminohappoja" ei ehkä samalla tavalla inspiroi mihinkään positiiviseen muutokseen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Äänestäjä

Quote from: mikkoellila on 14.07.2009, 17:44:58
Kuulostaa lähinnä Orwellin romaanissa 1984 kuvatussa yhteiskunnassa vallitsevalta ajattelutavalta.

Kyllähän siinä vähän ajatuspoliisimaisia piirteitä on, mutta itse assosioin sen nimenomaan toisin päin, eli oletin Unkarin historialla Neuvostoliiton kuristuksessa olevan tekemistä sen kanssa, että tuo taulu on niin yleinen. Eli että tuota viestiä itselleen muistuttamalla voi auttaa itseään välttämään Neuvostoliiton massiivisen aivopesun.

Toki myös tausta katolilaisuuteen voi olla varteenotettava selitys.

Elisa toivottavasti osaa kertoa lisää.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Miniluv

Ilmaisin itseäni huonosti. Tämä on lähempänä sitä, mitä tarkoitin: huono tapa on helpompi juuria silloin kun se on vielä ajatuksia, kuin silloin, kun se on jo tapa.

Joka tapauksessa yhdistän tuon muualle kuin kommunistien ajatuspoliiseihin.

Kannatti herätä aamulla, että pääsi keskustelemaan itsehillinnästä sinun kanssasi :)

Kami

Quote from: kmruuska on 14.07.2009, 18:12:57
Quote from: Miniluv on 14.07.2009, 18:07:47
QuoteKuulostaa lähinnä Orwellin romaanissa 1984 kuvatussa yhteiskunnassa vallitsevalta ajattelutavalta.

Unkarilaisilla on fiksu idea. Sanat ja teot tulevat ensin ajatuksista ja sitten kiteytyvät luonteenpiirteiksi. Ajatuksiaan taas voi itse hallita ja hillitä helpommin kuin noita seurausilmiöitä.

Ihanko totta? Minun kokemukseni mukaan taas tekoja on paljon helpompi "hallita ja hillitä" kuin ajatuksia.

Aivan kuin olisi yhdenlaisia ajatuksia ja tekoja. Toiset teot ovat automaattisia, et pysty ylittämään niitä helposti. Sitten taas tapa jolla ensiksi reagoimme tilanteeseen on opitun ja itsen sekoitus. Ensimmäistä kertaa reagoidessa miltei puhtaasti itse? En silti ymmärrä tuota ajatusten hallintaa ja hillintää. Joudun kysymään: "Miten ihminen joka ymmärtää asiat noin kokee ajattelevansa?".

Olen törmännyt ihmisiin jotka sanovat ajattelevansa sanoilla. Itsestäni en voi moista sanoa. Kaikki on kuvia, rakenteita ja tuntemuksia joita voin tulkita sanoilla, yleensä varsin kehnosti ja epätarkasti.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Elisa

Miniluv ymmärsi pointin hyvin. Muut voisivat pohdiskella asiaa hieman syvällisemmin. Kyse ei ole mistään ideologiasta vaan ihmisluonnosta.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Turkulaine

Quote from: Elisa on 14.07.2009, 22:30:27
Miniluv ymmärsi pointin hyvin. Muut voisivat pohdiskella asiaa hieman syvällisemmin. Kyse ei ole mistään ideologiasta vaan ihmisluonnosta.

Minua jäi askarruttamaan miten tuo unkarilainen sanonta liittyi siihen mitä minä kirjoitin?
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Elisa

Quote from: Turkulaine on 14.07.2009, 22:38:16

Minua jäi askarruttamaan miten tuo unkarilainen sanonta liittyi siihen mitä minä kirjoitin?

Se liittyi siihen siten, että vaikka kuinka puolustaisimme sananvapautta, meillä tulisi olla joku raja siihen, mitä sanomme, koska kaikki (ainakin näin pitkissä ketjuissa) sanomamme asiat pyrkivät implisiittisesti tekoihin.

risto

Quote from: Kami on 14.07.2009, 19:03:43
Olen törmännyt ihmisiin jotka sanovat ajattelevansa sanoilla. Itsestäni en voi moista sanoa. Kaikki on kuvia, rakenteita ja tuntemuksia joita voin tulkita sanoilla, yleensä varsin kehnosti ja epätarkasti.

Jännä juttu, itse olen aina luullut, että ~kaikki ihmiset ajattelevat sanoilla. Itse ainakin ajattelen varsin puhtaasti ja vain sanoilla, lähes aina suomeksi.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

urogallus

Quote from: risto on 14.07.2009, 23:29:01

Jännä juttu, itse olen aina luullut, että ~kaikki ihmiset ajattelevat sanoilla. Itse ainakin ajattelen varsin puhtaasti ja vain sanoilla, lähes aina suomeksi.

Sama juttu minulla. Ei pyöri kuvat päässä ja mikään ei tunnu miltään...

Enpä minä kyllä juuri uniakaan näe (tai siis muista näkemiäni unia), ja nekin mitkä muistan ovat jotenkin "kirjallisia", eivät siis kovin visuaalisia. En osaa selittää sitä sen paremmin.

Turkulaine

Quote from: Elisa on 14.07.2009, 23:05:09
Se liittyi siihen siten, että vaikka kuinka puolustaisimme sananvapautta, meillä tulisi olla joku raja siihen, mitä sanomme, koska kaikki (ainakin näin pitkissä ketjuissa) sanomamme asiat pyrkivät implisiittisesti tekoihin.

Kiitos. En kyllä nytkään ymmärrä mihin tekoihin johtavat sellaiset ajatukset ja sanat jotka vain oikeastaan vain toteavat tiettyjä realiteetteja. Ehkä voidaan pitää aiheesta filosofinen keskustelu pyöräretken jälkeen hiprakassa. Mulla on aika kehittynyt "sosiologin kyynärpää". Siis sellainen joka luiskahtaa pöydältä jankatessa etusormi yläviistoon osoittaen. :)
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Elisa

Quote from: Turkulaine on 14.07.2009, 23:35:21

Kiitos. En kyllä nytkään ymmärrä mihin tekoihin johtavat sellaiset ajatukset ja sanat jotka vain oikeastaan vain toteavat tiettyjä realiteetteja. Ehkä voidaan pitää aiheesta filosofinen keskustelu pyöräretken jälkeen hiprakassa. Mulla on aika kehittynyt "sosiologin kyynärpää". Siis sellainen joka luiskahtaa pöydältä jankatessa etusormi yläviistoon osoittaen. :)

Sitä odottaen!  :-*

risto

Quote from: Turkulaine on 14.07.2009, 23:35:21

Kiitos. En kyllä nytkään ymmärrä mihin tekoihin johtavat sellaiset ajatukset ja sanat jotka vain oikeastaan vain toteavat tiettyjä realiteetteja.

Viittaisiko Elisa tässä ketjussa esitettyihin ajatuksiin, joiden mukaan...
...mustan kanssa naimisiin meneminen on valkoisten/kantaväestön vihaamista
...mustan kanssa naimisiin meneminen on maanpetoksellista toimintaa
...on ihan ookoo, että mustille/mulateille/mustan kanssa naimisissa oleville kettuillaan
...mustaa ei haluta lähipiiriin (kategorisesti, ei siis jotain tiettyä mustaa)
...mustan kanssa ei voi/kannata mennä naimisiin, koska valkoinen on arvokkaampi ja kauniimpi väri
...mustan kanssa ei voi/kannata mennä naimisiin, koska mustat ovat tyhmiä tai geeneiltään heikompia

Lisääkin superpöllöjä juttuja tässä riemastuttavassa ketjussa on ollut, mutta näillä pääsee alkuun. Ylläolevat ajatukset eivät ole millään tavalla "realiteettien toteamista".

Esimerkiksi tuo (Einon?) pöllö väite, että jotkut valkoiset vihaavat kansaansa/rotuaan/jotain, ja siksi naivat mustan. Eiköhän nuo hommat mene niin ei-järjestettyjen avioliittojen maissa, että ensin rakastutaan, sitten korjataan vahinkoa. En minäkään mennyt suomalaisen valkoihoisen ja vaaleahiuksisen naisen kanssa naimisiin siksi, että olisin vihannut mustia, keltaisia tai vihreitä. Enkä myöskään siksi, että rakastaisin erityisesti valkoisia. Paremminkin voisi todeta, että kysyntä ja tarjonta kohtasivat omalla kohdallani juuri tämän naisen kohdalla. Pois en vaihtaisi, mutta varmaan jossain mahdollisessa maailmassa vaimoni voisi olla eri ihminen tai jopa eri värinen.

Minä kaipaan värisokeutta. Sellaista värisokeutta, että esim. mustat eivät voi vedota siihen, että ovat mustia, eivätkä valkoiset siihen, että ovat valkoisia. Sellaista värisokeutta, että jokaista kohdellaan lähtökohtaisesti samalla tavalla, jos eivät henkilökohtaisesti muuhun anna aihetta. (En nyt viittaa maahanmuuttopolitiikkaan, jossa maahanmuuttajat ovat tietysti eri asemassa kuin suomen kansalaiset, ja jossa erilaisia pistetytysjärjestelmiä voidaan käyttää).

Mustien ja valkoisten älykkyyserot ovat tilastollisia. Yksilöiden kanssakäymisissä näillä ei ole mitään väliä. Tässäkin ketjussa on kirjoitellut sellaisia järjen jättiläisiä, että luultavasti puolet Afrikan mustastakin väestöstä on heitä fiksumpia.

Jos minä erityisesti haluan, että lapsistani tulee pitkiä, menen naimisiin ja hankin lapsia pitkän naisen kanssa. En ajattele, että naiset ovat keskimäärin miehiä lyhyempiä, että en voi mennä yhdenkään naisen kanssa naimisiin saadakseni pitkiä lapsia.
Jos taas haluan erityisesti älykkäitä lapsia, menen naimisiin älykkään naisen kanssa. En ajattele, että naiset ovat  miehiä keskimäärin n. 4 pojoa heikompia älykkyystestissä, tai että vaikka mustat ovat keskimäärin, populaatiosta riippuen 5-30 pojoa heikompia älykkyystestissä kuin me, vaan valitsen parhaat päältä.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Ernst

Quote from: risto on 15.07.2009, 08:57:36
En ajattele, että naiset ovat  miehiä keskimäärin n. 4 pojoa heikompia älykkyystestissä, tai että vaikka mustat ovat keskimäärin, populaatiosta riippuen 5-30 pojoa heikompia älykkyystestissä kuin me, vaan valitsen parhaat päältä.

Jos olisit tarpeeksi älykäs, ymmärtäisit, että älykkäimmät naiset valitsevat myös, eikä valinta mitenkään varmasti osu sinuun  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Maailmanmies

Mustien ja valkoisten älykkyyserot ovat tilastollisia. Yksilöiden kanssakäymisissä näillä ei ole mitään väliä. Tässäkin ketjussa on kirjoitellut sellaisia järjen jättiläisiä, että luultavasti puolet Afrikan mustastakin väestöstä on heitä fiksumpia.

Ne ovat tilastollisia, mutta tiedätkö sitä, että tilastot perustuvat ihan oikeaan reaalimaailmaan. Älykkäitä mustiakin toki on, mutta heitä on niin vähän, että he toiminnassaan taantuvat muiden tasolle. En ole tavannut sellaisia mustia joiden kanssa voisi keskustella yhteiskunnallisista ongelmista älykkäässti ja vailla rotukorttien heittoa.

Maailmanmies

Meitä valkoisia on vain 8% maapallon väestöstä. Me olemme ainoa ryhmä joka edes käy tällaista keskustelua onko jotain "rasismia" haluta valkoinen kumppani, vai haluanko valita "parhaan mustan päältä"
Mustille ja aasialaisille on aivan OK sanoa, että naikaa ryhmän sisältä, monessa muslimimaassa on pakko naida serkku.

En kuvittele, että edes pystyisin kuorimaan kermoja mustien naisten joukosta. Kyllä siinä pitää ottaa koko paketti luineen karvoineen jos vaikka ghanalaisen naisen ottaa. Todennäköisesti osan palkastaan hän lähettää kotiin ja haluaa kutsua ison joukon sukulaisia kylään ennalta määräämättömäksi ajaksi. Puhelinlaskutkin nousevat pilviin.

En sano, että pystyn haravoimaan siitä porukasta sellaisen, joka käyttäytyy kuten suurin osa meistä ja jonka arvot ovat samankaltaiset omieni kanssa.

Virkamies

Quote from: Maailmanmies on 15.07.2009, 09:36:58
Meitä valkoisia on vain 8% maapallon väestöstä. Me olemme ainoa ryhmä joka edes käy tällaista keskustelua onko jotain "rasismia" haluta valkoinen kumppani, vai haluanko valita "parhaan mustan päältä".

Se lienee varmaan ainakin osittain totta. Mitä sitten kun tämän asian tiedostaa? Pitäisikö a) muuttaa yhteiskuntaa niin, että meillä myös naisten oikeutta valita kumppani rajoitetaan b) jatkaa samalla tavalla kuin nytkin vai c) tehdä jotain muuta?

Quote from: Maailmanmies on 15.07.2009, 09:28:22
En ole tavannut sellaisia mustia joiden kanssa voisi keskustella yhteiskunnallisista ongelmista älykkäässti ja vailla rotukorttien heittoa.

Minä olen. Heitäkin on.

Minä kaipaan värisokeutta. Sellaista värisokeutta, että esim. mustat eivät voi vedota siihen, että ovat mustia, eivätkä valkoiset siihen, että ovat valkoisia. Sellaista värisokeutta, että jokaista kohdellaan lähtökohtaisesti samalla tavalla, jos eivät henkilökohtaisesti muuhun anna aihetta.

Aamen.

PaulR

Quote from: Maailmanmies on 15.07.2009, 09:36:58
Meitä valkoisia on vain 8% maapallon väestöstä. Me olemme ainoa ryhmä joka edes käy tällaista keskustelua onko jotain "rasismia" haluta valkoinen kumppani, vai haluanko valita "parhaan mustan päältä".

Minä kaipaan värisokeutta. Sellaista värisokeutta, että esim. mustat eivät voi vedota siihen, että ovat mustia, eivätkä valkoiset siihen, että ovat valkoisia. Sellaista värisokeutta, että jokaista kohdellaan lähtökohtaisesti samalla tavalla, jos eivät henkilökohtaisesti muuhun anna aihetta.

Lukisin riston ja Maailmanmiehen kommentit eri järjestyksessä.

Äänestäjä

Ymmärsin toki tuon.

Jatkoin vain pohdiskelua askeleen pidemmälle. Eli minua jäi kiinnostamaan miksi juuri Unkarissa tuo sanonta on niin suosittu ja yritin yhdistellä tätä Unkarin historiaan. Voihan tuollainen toki olla sattumaakin. Joku taulukauppias on vaan ollut riittävän aktiivinen.  :)

Elisa

Quote from: urogallus on 14.07.2009, 23:34:48

Enpä minä kyllä juuri uniakaan näe (tai siis muista näkemiäni unia), ja nekin mitkä muistan ovat jotenkin "kirjallisia", eivät siis kovin visuaalisia. En osaa selittää sitä sen paremmin.

Suurin osa ihmisistä ajattelee äidinkielellään, mutta joillekin kehittyy käsitteellinen ajattelutapa. Siskoni, jolle vahvin kieli oli alakouluikäisenä italia, myöhemmin suomi tai saksa ja aikuisena ruotsi, ajattelee käsitteellisesti. Minä ajattelen aina jollain kielellä. On ollut mielenkiintoista seurata miten eri tavoin omaksumme uusia kieliä tai vaihdamme kielestä toiseen ja se johtuu juuri ajattelutapojemme rakenteellisesta erosta.

Elisa

Quote from: Äänestäjä on 15.07.2009, 10:45:23

Ymmärsin toki tuon.

Jatkoin vain pohdiskelua askeleen pidemmälle. Eli minua jäi kiinnostamaan miksi juuri Unkarissa tuo sanonta on niin suosittu ja yritin yhdistellä tätä Unkarin historiaan. Voihan tuollainen toki olla sattumaakin. Joku taulukauppias on vaan ollut riittävän aktiivinen.  :)

Mielenkiintoinen teoria. Luulen, että perinne on kuitenkin paljon vanhempi kuin Neuvostoliitto. Toisaalta sosialismin aikana, kun kirkossa käymisestä rangaistiin, saattoivat katolista moraalia ilmentävät, mutta uskontoon suoraan liittymättömät perinteet lisääntyä. Pitääkin ottaa selvää...

mikkoellila

Useimmat ihmiset ajattelevat enimmäkseen nonverbaalisesti. Kieli on kehittynyt TOISTEN ihmisten kanssa kommunikointia varten, ei päänsisäistä ajattelua varten. Tästä syystä jotkut ns. ajattelevat ääneen eli puhuvat itsekseen: ajatukset on helpompi ilmaista verbaalisesti nimenomaan ääneen lausuttuina kuin päänsisäisesti ajateltuina.

Samasta syystä pikkulapset lukevat ääneen itsekseen opittuaan juuri lukemaan.

Oho. Kaikki minun uneni ovat kuin elokuvia, joissa minä olen päähenkilö.

Sivumennen sanottuna kaikki minun seksuaaliset uneni ovat kuin pornoelokuvia, joissa minä olen miespäähenkilö ja ylipäätään ainoa miespuolinen henkilöhahmo. Seksiunissani ei ole koskaan olemassakaan toisia miehiä minkäänlaisina hahmoina. Kuulemma monilla miehillä on unia siitä, että he tappelevat naisista toisten miesten kanssa. Itse en ole koskaan sellaista unta nähnyt. Ilmeisesti en seksiunissani koskaan edes muista, että maailmassa on olemassa toisia samaa sukupuolta olevia henkilöitä. On vain minä ja naiset. Tämä ajattelutapa ilmenee reaalimaailmassa siten, että tulen usein jutelleeksi baarissa/kotibileissä varattujen naisten kanssa, noteeraamatta heidän poikaystäviensä/aviomiestensä läsnäoloa tai edes olemassaoloa. Tässä mielessä Elisa on oikeassa siinä, että ajatukset johtavat helposti tekoihin...
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Elisa

Quote from: mikkoellila on 15.07.2009, 16:19:15
Oho. Kaikki minun uneni ovat kuin elokuvia, joissa minä olen päähenkilö.

Sivumennen sanottuna kaikki minun seksuaaliset uneni ovat kuin pornoelokuvia, joissa minä olen miespäähenkilö ja ylipäätään ainoa miespuolinen henkilöhahmo.

Minusta on hassua, että miehet näkevät seksiunia. Minä en muista koskaan nähneeni unta seksistä.

Mietin uniani todella paljon ja tulkitsen elämääni niistä. Aamuisin käytän yleensä puolisen tuntia yön tapahtumien pohtimiseen. Joskus uneni ovat niin lähellä reaalimaailmaa, että en ole varma onko joku asia todella tapahtunut, vai olenko nähnyt siitä unta.

mikkoellila

Itsekin kannatin tällaista värisokeutta ennen kuin rupesin rasistiksi.

En ole koskaan ollut multikultiuskovainen. Ennen kuin minusta tuli rasisti, olin ääri-individualisti. Pidin jokaista ihmistä ainutlaatuisena yksilönä enkä hyväksynyt demografisten ryhmien välisten tilastollisten erojen käyttämistä yhteiskunnallisen päätöksenteon perusteluna. En koskaan kiistänyt näiden tilastollisten erojen olemassaoloa, mutta kannatin silti jokaisen ihmisen kohtelemista erillisenä yksilönä.

Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että tällainen atomistinen individualismi on epärealistinen ihmiskuva. Ihminen ei ole anonyymi yksilö X, vaan mies/nainen, suomalainen/ulkomaalainen, eurooppalainen/afrikkalainen, hetero/homo, terve/sairas, normaali/perverssi jne. Ihmisillä on tiettyjä ominaisuuksia A, jotka korreloivat toisten ominaisuuksien B, C, D kanssa

Jos ihmisellä on esimerkiksi kymmenen lävistystä naamassa, hän on todennäköisesti psyykkisesti epänormaali. Näihin Rapalan mannekiineihin kannattaa suhtautua hyvin nuivasti. Myös esimerkiksi nakkikioskijonossa raivoisasti karjuvia känniääliöitä kannattaa vältellä; ei pidä ajatella, että ehkä juuri tämä yksittäinen naama punaisena karjuva raivohullu onkin mukava yksilö. Tilastolliset korrelaatiot kannattaa ottaa huomioon. Nakkikioskijonossa karjuminen korreloi positiivisesti väkivaltaisen käyttäytymisen kanssa. Vastaavasti afrikkalainen rotutausta korreloi positiivisesti ns. afrikkalaisen kansanluonteen kanssa.

Afrikkalaisia kannattaa siis vältellä samalla tavalla kuin nakkikioskijonossa karjuvia känniläisiä kannattaa vältellä. Afrikkalaisia kannattaa vältellä samalla tavalla kuin nuoren naisen kannattaa vältellä kävelemistä pimeän puiston läpi kello neljä aamuyöllä minihameessa ja korkokengissä. Tämä on realismia. Maailma on tällainen. "Jokainen ihminen on yksilö ja on olemassa älykkäitäkin afrikkalaisia" on samanlainen argumentti kuin "ehkä juuri tämä yksittäinen naama punaisena karjuva raivohullu onkin ihan mukava heppu".

Henkipatto

Ei ole tietenkään koko totuus, mutta "varo DNA:si aminohappoja" ei ehkä samalla tavalla inspiroi mihinkään positiiviseen muutokseen.

Pikkulempi pliis... DNA koostuu fosfaateista, pentoosisokereista ja emäksistä. DNA sisältää ohjeet asetella aminohappoja järjestykseen.
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

MW

Quote from: mikkoellila on 15.07.2009, 16:38:25
Tämä on realismia. Maailma on tällainen. "Jokainen ihminen on yksilö ja on olemassa älykkäitäkin afrikkalaisia" on samanlainen argumentti kuin "ehkä juuri tämä yksittäinen naama punaisena karjuva raivohullu onkin ihan mukava heppu".

Jep, Mikon 'raivokas' puritanismi jaksaa joskus hymyilyttää, mutta tälläinenhan maailma on, panssaroitujen limusiinien ja kongressisalien lasien tällä puolen.

Tulin juuri, kohta palatakseni, pieneltä paikkakunnalta, jossa meikku on se epäilyttävä "mikäs saatanan seppä sää oot?" -tyyppi. Enkä syytä ketään. Alle kymmenessä vuodessa olen kuitenkin luonut sinne sellaisen tuttujen verkoston, että turpakäräjiltä yleensä vältytään. Pelaan säännöillä. Jos nyt sitten lähden pelaamaan ensinkään, eli kylän baariin keskiyön jälkeen. Päiväsaikaan kaikki pelaa hienosti, ja tarvittaessa apuja saa melkein keltä vaan.

Miniluv

Quote from: Henkipatto on 15.07.2009, 22:28:23

Pikkulempi pliis... DNA koostuu fosfaateista, pentoosisokereista ja emäksistä. DNA sisältää ohjeet asetella aminohappoja järjestykseen.

Se mun uskottavuus kai meni tuonne vasemmalle? Kuinka kauan sitten?

Toinen huoneentaulu: googlaa ennen kuin postaat

:D