News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Blogi: Kyuu Eturautti

Started by Kyuu Eturautti, 27.01.2013, 19:37:20

Previous topic - Next topic

Kyuu Eturautti

Quote from: J. Lanta on 08.03.2015, 17:30:15
Jos mietimme vaikka esiintymistäsi radio rockissa ja viime vuoden eurovaaleja ennen ja vertaamme noita kahta vaikka Nuutti Hyttisen taannoiseen haastatteluun, niin eri on kuin yöllä ja päivällä. Mutta ei kerrota tätä kenellekään, tarkoitus ei ole aiheuttaa pahaa porua. Minun vaatimaton vinkkini on vain se, ettei kannata vetää missään nimessä liian vapaamuotoiseksi.

"You can go up-ways, you can go down-ways, but you can't go side-ways :D"

"Teitittely ei ole koskaan pilannut kauppoja, sinuttelu on" - Kaarina Suonperä

^ Nuo olivat toki ääriesimerkkejä mutta pointti varmaan välittyi...
Kiitos, tästä on hurjasti apua. Aikanaan kun 12-vuotiaana menin tietokonekauppaan hommiin, sain erinomaista oppia teitittelystä silloiselta pomoltani. On sangen mahdollista, että olen unohtanut tästä osan. Toisaalta, voin "syyttää" nykyistä työympäristöä kansainvälisen kaupan alan perheyrityksessä, siellä kun tietty keveän ystävällinen asenne on toivottavaa ja pomot ovat arkisessa työnteossa samalla tasolla kuin muutkin. Poliittisessa palopuhumisessa epäilemättä pitää toimia toisin - nyt en puhu ihmisille, jotka tunnen.

Otan siis haasteen vastaan ja koitan elämää kameran edessä hieman lisää, nyt kun sain jonkinlaisen ex tempore -kuvauspaikan rakennettua. Pieni homma oli roudata puhujanpönttöä ja katsoa taustalle verhoja, iso homma oli keksiä miten saan focuksen fiksusti kun en voi samaan aikaan olla kameran takana ja edessä.

Mutta olisi tässä myös naisten päivän blogausta. Totean tänään, että en aio ajaa naisten tai seksuaalivähemmistöjen oikeuksia.

QuoteEn vain hyväksy valtion tehtäväksi tällaista segretaatioajattelua. Jo perustuslakimme sanoo - nimeämättä miehiä tai naisia - että ihmisiä ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan henkilöön liittyvän syyn perusteella. Nuo ovat viisaita sanoja. Koskakohan haluaisimme elää niiden mukaan?

Punainen lanka siis on, että lain tasolla pitäisi puhua ihmisistä, kansalaisista, täysivaltaisista aikuisista. On turha tuhlata pykälistä tilaa lokerointiin, etenkin kun jokaisen lokerotyypin suuntaan kumartaminen on pyllistämistä toiselle.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Maija Poppanen

"Teitittely ei ole koskaan pilannut kauppoja, sinuttelu on" - Kaarina Suonperä

Mun täytyy olla tästä eri mieltä, ja aika paljon olen kauppaa tehnyt.

Teitittely on turvallista vain, jos asiakas on ikivanha, muuten kannattaa turvautua ystävälliseen sinutteluun.

Tämä näin pelkästään tuosta Suonperä-siteerauksesta...

Kyuu Eturautti

Ainahan asiassa pitää olla >1.0 puolta. Sanoisin että tästä voisi rivien välistä lukea sen, että palopuheissakin on tärkeää osoittaa kunnioitusta kuulijaa ja kuulijan älykkyyttä kohtaan. Vaikka vähän vihapuhumiseksi meneekin, pitää antaa kuulijan, katsojan ja lukijan kokea että arvostan hänen antamaa huomiota asialle.

Piti myös palata vielä tähän...

Itse asiassa, Kyuu on noussut huimaa vauhtia maahamuuttokriittisen porukan kärkipaikoille, ainakin sen porukan tietyn reunan osassa.

...meinaan en ole näin hallitsematonta tirskahdusta saanut aikaan kun otin tästä vähän iloa irti kavereiden kanssa.

"Valitse Kyuu. Valitse Tietyn Reunan Osa."

Oikeasti, en tiedä mitä tuolla reunalla on ja tarjoillaanko siellä kahvia, mutta kuulostaa tosi hauskalta paikalta. Rivien välistä se tarkoittaa myös toista hyvin tärkeää asiaa: kriittisyys maahanmuuttopolitiikan nykylinjaa kohtaan ei ole vain uhkaavan oloisten perussuomalaisten sovinistimiesten yksinoikeus. Halusi kukaan korrekti taho sitä myöntää tai ei, tämä uhka ja halu toimia sitä vastaan yhdistää ihmisiä varsin monesta paikkaa sateenkaaren varrelta. Ja siitä voi taas jatkaa seuraavalla aasinhukutusyrityksellä siihen, että Suomi - jota haluamme suojella - on aika tärkeä juttu aika monelle meistä.
Blogini Pirkan blogeissa

Kyuu Eturautti

Ikkunaremontin vuoksi en pääse vlogeja nyt kuvailemaan ellen jotain wanhoja innostu julkaisemaan. Sen sijaan näppäimistösormi on vielä iskussa ja päivän aihekin löytyi paperittomien terveydenhoidosta. Ei muuta kun taotaan kuumaa rautaa ja vaaditaan paperillisten terveydenhoitoa.

Tällä kertaa tilitys tuli sydämestä. Kiitos nykyisen julkisen terveydenhoidon mallin ja sivulla toimivan vakuutusperkelejärjestelmän (helvetin lähellä etten kiroile nyt), jouduin aikanaan kärsimään lähes viisi vuotta jatkuvista hermokivuista, joihin en saanut hoitoa tai lääkettä, en julkiselta, enkä yksityiseltä. Homma lähti ratkeamaan vasta kun eräs terveydenhuoltoalan toimija suostui väärentämään minulle pari paperia, jolla sain päästyä hoitoon - omalla rahallani toki. Omaan siis jotain pientä hampaankolossa nykyjärjestelmää vastaan.

QuoteViitisen vuotta olen aina välistä koittanut saada Tampereella terveyskeskuksesta lääkärin aikaa. Voin soittaa ajanvarausnumeroon, mutta kulutan vain puhelintani suotta. Joskus saan sieltä neuvon että terveyskeskuksella asiat saattavat toimia. Sitten matkaan kuuden kilometrin päähän (sinänsä mukavaa ulkoilureittiä) terveyskeskukselle ja jonotan siellä puolisen tuntia. Sitten ihmeen kaupalla hyvästä asiakaspalveluasenteesta kiinni pitävä rouva kertoo, että nyt ei ole aikoja. Ehkäpä koittaisin joku toinen viikko uudestaan. Tarina toistaa sitten itseään.
Blogini Pirkan blogeissa

Make M

Quote from: Kyuu Eturautti on 10.03.2015, 18:22:29
Ikkunaremontin vuoksi en pääse vlogeja nyt kuvailemaan ellen jotain wanhoja innostu julkaisemaan. Sen sijaan näppäimistösormi on vielä iskussa ja päivän aihekin löytyi paperittomien terveydenhoidosta. Ei muuta kun taotaan kuumaa rautaa ja vaaditaan paperillisten terveydenhoitoa.
...

Blogista
QuoteMinä olen siinä mielessä etuoikeutettu paskiainen, että minulla on varaa pikkuasioita varten mennä yksityiselle vastaanotolle. Tampereella on sentäs vielä yksi veronsa Suomeen maksava yksityinen lääkäriasema, josta saan lääkäriajan samalle päivälle. Hoidan asian sitä kautta ja tapahtuneen jälkeen olen jälleen vähän tyytyväisempi veronmaksaja. Kyllä kannattaa tässäkin kuussa taaas firmalta laittaa viisinumeroinen euromäärä verottajalle, kun niin hyvin nämä peruspalvelut toimivat. En pääse lääkärille, enkä omaa mitään sosiaaliturvaa jos firma menisi alta. Kaiken ilon kukkuraksi rahoillani tehtyjen pykälien avulla vakuutusyhtiö voi halutessaan laittaa minut hoitokieltolistalle, jolloin en saa apua rahallakaan.

Valitan, että tartun mokomaan yksityiskohtaan. Mutta miten pari-kolmetuhatta euroa kuukaudessa voittoa takova firma maksaa viisinumeroisen euromäärän verottajalle?

Kyuu Eturautti

Quote from: Make M on 14.03.2015, 17:57:32
Blogista
QuoteMinä olen siinä mielessä etuoikeutettu paskiainen, että minulla on varaa pikkuasioita varten mennä yksityiselle vastaanotolle. Tampereella on sentäs vielä yksi veronsa Suomeen maksava yksityinen lääkäriasema, josta saan lääkäriajan samalle päivälle. Hoidan asian sitä kautta ja tapahtuneen jälkeen olen jälleen vähän tyytyväisempi veronmaksaja. Kyllä kannattaa tässäkin kuussa taaas firmalta laittaa viisinumeroinen euromäärä verottajalle, kun niin hyvin nämä peruspalvelut toimivat. En pääse lääkärille, enkä omaa mitään sosiaaliturvaa jos firma menisi alta. Kaiken ilon kukkuraksi rahoillani tehtyjen pykälien avulla vakuutusyhtiö voi halutessaan laittaa minut hoitokieltolistalle, jolloin en saa apua rahallakaan.

Valitan, että tartun mokomaan yksityiskohtaan. Mutta miten pari-kolmetuhatta euroa kuukaudessa voittoa takova firma maksaa viisinumeroisen euromäärän verottajalle?
1. Verotushan ei mene ihan tasapainoin joka kuukausi, kun eivät toki tulot eivätkä menotkaan. Maaliskuun aikana menee maksuun isompi erä. Toki joinain kuukausina vähemmän.
2. Tuossa oli ajatusvirhe, olisi pitänyt muotoilla "firmoilta", koska tässä osoitteessa ja hallinnassani niitä pyörii kaksi. Toisen osuus toki on summasta se ylivertainen leijonaosa mutta vasta nämä kaksi yhdessä ylittävät viisinumeroisuuden rajan, eivätkä kyllä ihan rimaa hipoenkaan.

Ja kun nyt tässä viestiketjussa ollaan, mainittakoon päivän blogaus joka käsittelee lännen ja Venäjän suhteita median näkökulmasta. Ehdotan, että etenkin ennen Ukrainan kriisiä loimme itse aika hyvät edellytykset itänaapurin median näkyvyydelle sulkemalla itse pois tietyt aiheet keskustelusta. Kun meillä kaikki julistivat monikulttuurin ihanuutta, oli helppo ulkopuolisen tuoda kyseenalaistava näkökulma.

Loimme Venäjän medialle pelipaikan
Blogini Pirkan blogeissa

Make M

Quote from: Kyuu Eturautti on 14.03.2015, 18:23:21
2. Tuossa oli ajatusvirhe, olisi pitänyt muotoilla "firmoilta", koska tässä osoitteessa ja hallinnassani niitä pyörii kaksi. Toisen osuus toki on summasta se ylivertainen leijonaosa mutta vasta nämä kaksi yhdessä ylittävät viisinumeroisuuden rajan, eivätkä kyllä ihan rimaa hipoenkaan.

Mutta silti. Netistä löytämäni talouslukujen perusteella molempien firmojesi voitot yhteensä olivat viimeksi alle 40000. Edes koko vuoden osalta ei saada tästä veroa maksettavaksi viisinumeroista lukua.

Kyuu Eturautti

Tuskin löysit uusimman firman lukuja kun ei ole vielä yksi tilikausi edes kasassa. Mutta katsotaan miten voin avittaa avoimuutta. Korostan kuitenkin että firmoissa on muutakin väkeä, jotka ovat poliittisesti kanssani eri linjoilla, eivätkä nämä firmat maksa suoraan tai kikkailuvälillisesti minun poliittisen näpertelyni kuluja.

Mutta, kävin juuri verkkopankista katsomassa. En aio kertoa tarkkoja lukuja, mutta laskin kuukauden sisään menevien maksujen summaksi noin 11 kiloeuroa maksuja, jonka kohteena oli verohallinto.

Omistan kuutta eri ei-julkista osakeyhtiötä, joista neljässä toimin osana hallintoa. Näistä neljästä kahdella on minkään asteen merkittävää, aktiivista liiketoimintaa ja niissä vastaan itse juoksevasta hallinnosta. Näistä kahdesta - Tietovelhot oy:stä ja Tietotunkki oy:stä - on puhe. En tiedä mitkä kaksi näistä firmoista osuivat tarkastukseesi. Tunkin ensimmäinen pidennetty tilikausi päättyy vasta joulukuussa.

Veronmaksuja hoitaa minulle pieni tilitoimisto, joka katsoo mitä maksetaan ja milloin. Saan toki verotiliotteet suoraan verottajalta itselleni ja jos tulee jotain tarkastuksia, hoidan ne itse.

Pakolliset lisät nyt kun firma-asioihin mennään: firmoissa joiden hallintoon vaikutan on 100% kotimainen omistus, ei verosuunnittelua, ei verovelkoja, ei senttiäkään julkista tukea pohjalla.
Blogini Pirkan blogeissa

Make M

Quote from: Kyuu Eturautti on 14.03.2015, 20:34:08
Mutta, kävin juuri verkkopankista katsomassa. En aio kertoa tarkkoja lukuja, mutta laskin kuukauden sisään menevien maksujen summaksi noin 11 kiloeuroa maksuja, jonka kohteena oli verohallinto.

Laskitko tuohon 11000:een mukaan ALVit? ALV ei ole firman maksamaa veroa. Firmat vain välittävät verohallinnolle tuon lopulta kuluttajalle maksettavaksi jäävän veron.

Kyuu Eturautti

Laskin vain kaikki verohallinnon suuntaan menevät suoritukset.

Tarkoitus ei ollut kehua veronmaksukykyä, vaan osoittaa että rahaa menee, mutta vastineen saaminen on vähän siinä ja tuossa. Tottakai se oli pölhöpopulistinen tempaus, hetkeäkään en muuta väitä.
Blogini Pirkan blogeissa

Make M

Quote from: Kyuu Eturautti on 14.03.2015, 21:28:07
Laskin vain kaikki verohallinnon suuntaan menevät suoritukset.

Tarkoitus ei ollut kehua veronmaksukykyä, vaan osoittaa että rahaa menee, mutta vastineen saaminen on vähän siinä ja tuossa. Tottakai se oli pölhöpopulistinen tempaus, hetkeäkään en muuta väitä.

Arvonlisävero ei kuitenkaan ole sellaista rahaa, jonka maksamisesta voi ottaa kunnian firmalle tai firman omistajalle, koska se ei koskaan ole ollutkaan firman rahaa. Rahaa (ALV) tietysti menee mutta se ei ole sinulta eikä firmaltasi pois. Se on kuluttajalta pois. Ja kuluttaja on se, joka voi valittaa siitä saako riittävästi rahalle vastinetta.

Ymmärrän kyllä, että yrittäjä haluaa liittää ALVitkin "maksamiinsa" veroihin, koska näin verottajalle menevän rahasumman saa näyttämään moninkertaisesti suuremmalta. Ja yrittäjän sädekehä siinä samalla mukavasti kiillottuu. Tavallinen kadunmies ei tätä silmänkääntotemppua yleensä tajua eivätkä yrittäjät yleensä ole erityisen aktiivisia tästä kertomaan.

nimim. yksityisyrittäjä

Kyuu Eturautti

Jeps. Olet kyllä oikeassa, ilmaisin itseni huonosti tuosta. Tarkistin ja yksi maksuista on alv:tä, noin kolmasosa summasta. Ehkäpä tuntui liian kivalta saada tuo viisinumeroisuus siihen että tarkastelin liian nopeasti.

Mutta, tuhatmäärin euroja joka tapauksessa veroja, eikä tähän kuulu henkilöstöön liittyviä kuluja. En ole tyytyväinen siihen mitä rahalla tehdään.

Ongelma on toki sama, maksoi sitä veroja euron verran kahvikupissa vai tuhatmäärin firman toiminnasta.
Blogini Pirkan blogeissa

Kyuu Eturautti

Quote from: Uuno Nuivanen on 14.03.2015, 22:35:35
Jou Kyy, miten Simonin ja Teemun lärvät saa pois tuosta pällistelemästä?
Varmaan jollain adblockilla. En tunne näitä itse joten en osaa neuvoa.

Mutta herranen aika, sehän olisi rasismia ruveta piilottelemaan komeita suomalaisia miehiä! Eikö VHM saa näkyä? Mitä me pelkäämme? Kuka ostaa vokaalin? Hakisinko lisää kahvia?
Blogini Pirkan blogeissa

Uuno Nuivanen

Adblock ei tepsi, siksi kysyinkin. Tai sitten en osaa.

Komeita on, mutta alkaa tuntumaan iholle tunkemiselta. En äänestä. Anteeksi OT.

Kyuu Eturautti

Quote from: Uuno Nuivanen on 14.03.2015, 22:44:48
Komeita on, mutta alkaa tuntumaan iholle tunkemiselta. En äänestä. Anteeksi OT.
Joo, en tosiaan ole koskaan halunnut blokata netistä sisältöä, koska olen hyvin kiinnostunut propagandasta.

Mutta jotta nyt mennään vähän edes argumentum ad hominem -puolelle, todettakoon että eiköhän tämä ole paras henkilöketju keskusteluun miesten komeudesta. Omalla kauneuden ja nöyryyden yhdistelmällä olen mitä mainioin valinta puimaan asiaan liittyviä helliä tunteita.

Toisaalta "siitä puhe mistä puute" -sanonta ei taida toimia, koska miehistä ei nyt siis ole puutetta. Ainakaan Homman yläreunassa.
Blogini Pirkan blogeissa

Uuno Nuivanen

Annos rujoutta on komeaa..  Ei ole mitään komeampaa kuin suomalainen mies. Jotain nättejä poikia, esim. ulkomailla, voi olla, mutta niitä me ei lasketa.

Sinäkin voisit ottaa karvakorvat pois päästä ja liittyä persuihin, niin äänestäjiä olisi jonoksi asti!1!  :P

n.n.

Quote from: Uuno Nuivanen on 14.03.2015, 22:44:48
Adblock ei tepsi, siksi kysyinkin. Tai sitten en osaa.
OT mut tepsii se. Klikkaa kuvaa oikealla, lisää suodatin ja editoi niin, että riville jää jotain tyyliin 'http://cms.hommaforum.org/images/banners/ek2015/*';
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Kyuu Eturautti

Quote from: Uuno Nuivanen on 14.03.2015, 23:43:15
Sinäkin voisit ottaa karvakorvat pois päästä ja liittyä persuihin, niin äänestäjiä olisi jonoksi asti!1!  :P
Huh, Uuno, heittelet minulle tuossa yhdessä lauseessa täkyjä kuin tohtori valtakunnansyyttäjälle oikein.

Jos persut olisivat enemmän kuin Kike Elomaa ja vähemmän kuin Timo Soini niin tätä olisin joskus epäilemättä harkinnutkin. Persut ovat ihan terve lisä poliittisen pelin kentälle. Aika näyttää mihin suuntaan kehitys menee, mutta hyvänä puolena voi todeta sen että keskusteluyhteys tuntuu olevan avoin. Samaa ei voi kaikista kentän toimijoista sanoa. Puhtaan henkilökohtaisena mielipiteenä totean, että persuissa on hyvää terve isänmaallisuus, mutta huonoa isänmaan kansalaisten lokerointi.

Tiivistettäköön mietteeni vaikkapa tällaiseen otantaan. Sitä kritisoidaan kovasti muslimeja ja koraania siitä, mitä siellä käsketään. Sitten tehdään omaa politiikkaa vetoamalla raamattuun, joka kaikesta mainiosta sisällöstään huolimatta sisältää myöskin ikäviä kohtauksia ja nykymaailmaan sopimattomia pätkiä. Miten olisi vähän enemmän protestanttista työmoraalia ja vähän vähemmän kristillistä dogmatiikkaa?

Lopuksi totean varsin leveällä hymyllä, että tulkkasin tuota lausetta vielä yhdellä väärällä tapaa: että perussuomalaisten jäsenehdot kieltäisivät nimenomaisesti pörrökorvat. En tiedä tarkoin millä perustein, mutta se on aivan kauhean rasistista. Toisaalta, eipä rasismia kait perusteltavaksi ole tehtykään.

P.S. Tuosta offtopicista tulee hassuja muistoja. Aamulehden blogeissa tuon tuosta kävi niin että kommenttiketjussa päädyttiin kysymään tietotekniikkaneuvoja joita sitten yhteisövetoisesti koeteltiin jakaa parhaamme mukaan. Foorumi vaihtuu, perinne säilyy.
Blogini Pirkan blogeissa

Kyuu Eturautti

Tänään päivitän vanhaa ehdotustani asuntopulan ratkaisemiseksi. Ykköskohteena ovat (myös pätkä-)työntekijät, kakkosena opiskelijat mutta tämä ehdotus ei tule auttamaan turvapaikkashoppailijoita.

Summa summarum...

• Houkutellaan tilillä rahaansa pitävät mukaan riskittömällä tavalla turvata rahat inflaatiolta - pieni, mutta täysin varma korko sidottuna inflaatioon.
  • Rakennetaan vähillä pykälillä ja suomalaisilla tekijöillä yksinkertaista mutta toimivaa. Rakennusliikkeen kate on pienmpi, riski olematon - ei tarvitse murehtia asuntojen myynnistä, riittää että pykää ehjän talon.
  • Sama kunnille: ei jättisummia tonteista, mutta varmasti hoidettua toimintaa ja kunta hyötyy toki myös siitä että asuntotilanne helpottuu. Mahdollisuus rahoitusapuun kunnallistekniikassa.
  • Vuokrasumma perustuu vain välittömiin kuluihin.

Eli jätetään asuntotuotannosta tässä projektissa pois jännitys kaikilta osin ja keskitytään perusasioihin.
Blogini Pirkan blogeissa

Sheo

En tiedä mihin J. Lanta mahdollisesti viittaa tuossa tyylin heittelyssä (onko sitä tapahtunut vai oliko vain varoituksen sana ettei tapahtuisi?). Mielestäni noissa omissa videopläjäyksissä voi vetää hiukan vapaampaa linjaa kuin tavallisissa haastatteluissa, koska tilanne on kuitenkin aivan erilainen. En ole havainnut, että täällä foorumin puolellakaan olisi tyyli heitellyt.

Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että Kyuu Eturautti on noussut nuivan linjan kärkipaikoille - nähtäväksi jää seuraako siitä mitään. Luulenpa että toiminnallasi ainakin jokin merkitys on, kun noita katsojalukujakin ylen vaaligallerian puolelta katsoo. Esiintyminen sekä eurovaali- ja eduskuntavaalivideoissa on niin vakuuttavaa ja se mielikuva, mikä noista haastatteluista välittyy on jotain sellaista, mitä en osaa kuvailla, mutta lyhyesti se on hyvä juttu. Kokonaisuutta ajatellen sanoisin esiintymisen olevan kärkijoukkoa maanlaajuisesti, vaikka ei kaikkia mielipiteitä allekirjoittaisikaan. Oma otanta toki pieni, mutta jos vertaa vaikka katsotuimmat-kategoriassa muihin kärkipäässä oleviin, niin harva sieltä nousee samalle tasolle.

Turha siinä on pörrökorvista tai otsanauhasta valittaa, kun homma toimii noin hyvin. Niistä voisi jopa kehuakin. Olen kuullut, että muutkin katselevat kissavideoita (vai onko tämä taas median levittämä huhu), joten ehkä ne korvatkin tuo lisää katsojia. Jos pörrökorvien avulla saadaan järkevämpää politiikkaa, niin sehän on hieno asia.  :D
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

Totti

Quote from: Kyuu Eturautti on 20.03.2015, 15:26:11
Tänään
päivitän vanhaa ehdotustani asuntopulan ratkaisemiseksi.

Olet selvästi pohtinut asiaa mutten en kannata ajatustasi tällaisesta sosialismista.

Ehdotuksesi on olennaisesti verorahoilla subventoitua asumista missä myös oletat rakennusyritysten tinkivän hinnoistaan ja rakentavan kannattamattomia kämppiä. Halpaa rakennusmaatakin pitäisi löytyä jostain; varmaan joku myy ilmaiseksi jos kauniisti pyytää. Vuokrakaan ei saisi tuottaa mitään jotta omistaminen varmasti olisi pelkkää tappiota.

Ehdotuksellasi on jalo ajatus mutta se on täysin epärealistinen. Yksityinen pääoma ei tule hakeutumaan sijoituskohteisiin, jotka jo lähtökohtaisestikin ovat tappiollisia ja jossa valtiolla on merkittävä sananvalta.

Toisekseen olet ratkaisemassa ongelmaa väärästä päästä. Pääkaupunkiseudun ns. asuntopulaa ei voi rakentaa pois mitenkään. Jos tänä vuonna kasvatat asuntokantaa 10 000 asunolla, ne täyttyvät kaikki saman tien ja asuntojonoon tulee heti tuhansia uusia jonottajia.

Pk-seudun asunto-ongelma pitää ratkaista kansallisella tasolla missä suurten keskusten houkuttelevuus lasketaan niin, että työpaikkoja syntyy myös muualle Suomeen. Asia hoituu antamalla pk-seudun asuntojen hintojen nousta sekä verotuksella ja veroalennuksilla maaseudulla. Tietullit ja muutkin keinot voisi tulla kyseeseen.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Kyuu Eturautti

Ensinnäkin päivän blogaus pakkoruotsista ja pohjoismaisesta yhteistyöstä, johtuen päivän vaalipaneelista aiheen tiimoilla. Ehdotan, että pohjoismainen yhteistyö on Suomessa kaapattu pakkoruotsin markkinointitoimistoksi, vaikka oikealle yhteistyöllekin olisi tilausta. Muistutan myös, että..

QuoteRuotsin kielen merkitys pohjoismaisena kielenä ammutaan nopeasti alas muistuttamalla, että vaikkapa norjalaiset tai tanskalaiset eivät puhu ruotsia. Mielestäni tässä kuitenkin kierretään oleellisinta asiaa, nimittäin sitä että ruotsalaiset eivät myöskään puhu ruotsia kansainvälisessä yhteydessä.

Sheolle kiitokset hörhöyden puolustamisesta (kai sen sellaisena saa ottaa?). Vaikka olen Hommafoorumille palvelintilaa hoitanut jo vuosikausia, olen ollut pääosan ajasta aika pelokas tulemaan keskusteluun osaksi. Päivänä muutamana muistutin kuitenkin itselleni perusperiaatteestani, joka sanoo että altista itsesi erilaisille mielipiteille ja porukalle joka on muutakin kun vain nyökkäilyä kaiken puolesta. Aika iso osa laajennetusta tuttavapiiristäni on väkeä, joka ei tänne astuisi edes kesyttämättömien ravieläinten voimatoimien avulla. Juuri siksi haluan keskustella täällä ja ajoittaiset persoonaa vastaan annetut kritiikit vain vahvistavat sitä, että valinta oli oikea. Edustan selvästi omaa nuivuuden lokeroani maahanmuuttomyönteisellä maahanmuuttokriittisyydelläni ja pörrökorvilla. Ehkäpä sillekin on paikkansa.

Totti kommentoi asuntonäkökulmaani ja totuuttahan tuossa toki on. Osa ideasta lähtee aivan omasta kantapäästä, ajatuksesta jota jakaa jokunen muukin: Toivoisi voivani säästää varojani pienellä, mutta turvatulla korolla, mieluiten vielä niin että rahoja käytetään Suomen hyväksi. Ideassani on kaukaa haettuja osia, mutta mielestäni ne eivät ole teorettisia mahdottomuuksia, lähinnä hieman kauempaa otettua pöydän putsaamista. Ideani kyseenalaistaa monet käytännöt ja tavat, mutta on mielestäni kuitenkin reilu eri osapuolille. Tällä hetkellä asuntopolitiikassa reilu ei riitä, vaan pitää kurottaa tähtiin. Katson, että ajoittain pilvenreuna riittää. Ehdotan, että on myös yrityksiä - paljonkin - joita ei kiinnosta jättivoitto niin paljon kuin terve liiketoiminta. Jokainen yrittäjä ei halua rikastua.

Loppuosasta olen eri mieltä. En kannata enemmän veropykälistöä ja alueellista kikkailua, vaan nykyisenkin vähentämistä. En halua että eri kokoisille yrityksille on eri sääntöjä, kuten en myöskään kovin suuressa määrin eri sääntöjä leveyspiirien mukaan. Liikenne voi olla yksi poikkeus tähän ja tässäkin ehdotan tiedonvaihtoon perustuvaa mallia gps- tai muidenkaan laitteiden oston sijaan. Arvelen, että promillen investoinnilla (vrt. gps-malli) voidaan saada leijonaosa hyödyistä. Tietotekniikan alalla oppii tuon sataprosenttisen tavoitteen ongelman. Monesti 80-90% tavoitteesta on saavutettavissa murto-osalla sadan prosentin toteutuksen kuluista ja tämä riittää.
Blogini Pirkan blogeissa

MW

Omasta vinkkelistäni katson, että on mukavaa, että Kyuun kaltainen hörhö voi viihtyä tässä seurakunnassa.

Ei tää nyt korvien pörröisyydestä ole kiinni.

Totti

Quote from: Kyuu Eturautti on 23.03.2015, 22:47:07
Totti kommentoi asuntonäkökulmaani ja totuuttahan tuossa toki on. Osa ideasta lähtee aivan omasta kantapäästä, ajatuksesta jota jakaa jokunen muukin: Toivoisi voivani säästää varojani pienellä, mutta turvatulla korolla, mieluiten vielä niin että rahoja käytetään Suomen hyväksi.

Turvallisia suomalaisia säästökohteita löytyy nytkin. Voit esim. sijoittaa suomalaisiin yhtiöihin, jossa omistustausta on suomalainen. Tällaisia löytyy sekä pörssissä, että sen ulkopuolella. Suomalaisia rahastojakin on olemassa jos ei jaksa perehtyä osakekauppaan.

QuoteIdeassani on kaukaa haettuja osia, mutta mielestäni ne eivät ole teorettisia mahdottomuuksia,

En ideasi ole teoreettisesti mahdoton mutta käytännön tilanne on sellainen ettei ehdottamasi rahoitusmalli tule toimimaan.

Suuri mörkö on valtion rooli, joka heti karkottaa sijoittajia. Ongelma nimittäin on, että ehdottamasi hanke helposti politisoituu ja siitä tulee painajainen sijoittajille kun joku sosialisti alkaa ostelemaan ääniä jakamalla kämppiä ilmaiseksi.

Suomessa on jo lukuisia esimerkkejä asuntopolitiikan karilleajosta: 70-luvun vuokrasääntely, Hitas-rakentaminen, korkovähennykset jne.
Kaikissa oli tarkoitus "tuottaa asuntoja halvalla" mutta todellisuudessa ne vain vääristivät markkinoita joko luoden asuntopulaa, korottaen hintoja tai rikastuttanut opportunisteja.

QuoteLoppuosasta olen eri mieltä. En kannata enemmän veropykälistöä ja alueellista kikkailua, vaan nykyisenkin vähentämistä.

Nytkin on jo olemassa alueelliset verot eli kuntaverot. Jo niidenkin puitteissa olisi helppo ohjaa asumis- ja työpaikkavirtoja.

QuoteEn halua että eri kokoisille yrityksille on eri sääntöjä, kuten en myöskään kovin suuressa määrin eri sääntöjä leveyspiirien mukaan.

Yrityskokoon liittyvää verotusta en itsekään kannata, mutta leveyspiirisäännöt ovat hyvin perusteltuja koska ei ole tarkoituksenmukaista, että suomalaiset pakkautuvat etelään.

Valtion tulisi harrastaa kovempaa aluepolitiikkaa jottei ruuhkasuomi ruuhkaantuisi vielä enemmän. On suurta kansantaloudellista haaskausta pistää kansalaiset kilpailemaan resursseista rajoitetulla ruuhkaisilla alueella kun voisi elää ja tehdä työtä melkein missä tahansa muuallakin.

Tämän puitteissa en pitäisi pahana jos yritys, joka luo työpaikkoja kriisikuntiin saisi vaikka täyden yhteisöverovapauden kunnes kunnan kriisistatus lakkaa. Ajatukseni on, että kunnat esim. pisteytettäisiin ja sen perusteella työpaikkoja luova yritys saisi jonkinlaisen verohuojennuksen. Samalla suorat rahalliset yritystuet lakkautettaisiin kokonaan.

Tästä olisi suurta hyötyä kaikille: pienkunta saa veronmaksajia, ruuhkakeskuksen hintataso laskee kun sisäänmuuttopaine vähenee, ruuhkakeskusten ei tarvitsisi valtionosuuksien kautta tukea kriisikuntia niin paljon jne.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

J. Lannan haamu

Quote from: Sheo on 23.03.2015, 21:33:17
En tiedä mihin J. Lanta mahdollisesti viittaa tuossa tyylin heittelyssä (onko sitä tapahtunut vai oliko vain varoituksen sana ettei tapahtuisi?)

Juu, tarkoitin lähinnä, että pitää vapaankin tyylin jollain tavalla 'kurissa' tai 'paketissa', ja ei, en ole sitä vielä nähnyt ongelmia tai muuten epäkorrektiutta toveri Kyuun touhuissa, mutta etenkin noissa virallisissa tilanteissa asiaa voi aina pohtia hieman etukäteen. Maija Poppanen totesi myös hyvin ja komppaan, että ei teitittely mikään ehdottomuus ole missään nimessä, voi useassa tapauksessa kuulostaa kornilta. Ja tilanteen mukaan mennään, tyyli ja habitus vapaasti mutta tietyllä tavalla tunnistettavissa, antaa sisällön olla sitten vaikka kuinka non-orthodox...

Hyvä, että muutkin ovat huomanneet Kyuun erinomaiset livehaastattelut, vastaukset tulevat kuin apteekin hyllyltä ja loistavia 'kilttejä' mutta näpäyttäviä adjektiiveja. MInun on vaikea lähestyä ehdokasta, jolla on kovin monta eri vaaliteemaa. Koittaisin ainakin priorisoida kaksi-kolme ja ottaa loput kaksi sinne taustalle, jos tarvetta.

Ja sitten puolipakollinen ulkonäköjuttu, varmasti olisi Kyuulla äänestäjiä persuissa, perkeleen komea mies ja tietyt pienet nyanssit lisäävät tyylikkyyttä. En tiedä, kuuluvatko pörrökorvat näihin tosin :D

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kyuu Eturautti

Quote from: Totti on 23.03.2015, 23:02:24
Quote from: Kyuu Eturautti on 23.03.2015, 22:47:07
Totti kommentoi asuntonäkökulmaani ja totuuttahan tuossa toki on. Osa ideasta lähtee aivan omasta kantapäästä, ajatuksesta jota jakaa jokunen muukin: Toivoisi voivani säästää varojani pienellä, mutta turvatulla korolla, mieluiten vielä niin että rahoja käytetään Suomen hyväksi.
Turvallisia suomalaisia säästökohteita löytyy nytkin. Voit esim. sijoittaa suomalaisiin yhtiöihin, jossa omistustausta on suomalainen. Tällaisia löytyy sekä pörssissä, että sen ulkopuolella. Suomalaisia rahastojakin on olemassa jos ei jaksa perehtyä osakekauppaan.
Olen säästänyt sekä pörssissä, että sen ulkopuolella, että rahastoilla. Nämä eivät kuitenkaan ole turvallisia säästökohteita, eivätkä taatusti sellaisia jota saisit ns. keskivertomummelille myytyä. Riskit ovat toki vähimmillään pieniä, myönnetään, mutta järjestelmä on silti riskeille altis ja yksinkertaisimmillaankin monimutkainen. Yksiselitteinen, valtion takaama määrä on eri asia. Johan se on osoitettu sillä, että aikanaan valtion tuotto-obligaatioita merkittiin laajalti myös ns. säästäjäpiirien ulkopuolelta.

Quote from: J. Lanta on 23.03.2015, 23:10:49
Hyvä, että muutkin ovat huomanneet Kyuun erinomaiset livehaastattelut, vastaukset tulevat kuin apteekin hyllyltä ja loistavia 'kilttejä' mutta näpäyttäviä adjektiiveja. MInun on vaikea lähestyä ehdokasta, jolla on kovin monta eri vaaliteemaa. Koittaisin ainakin priorisoida kaksi-kolme ja ottaa loput kaksi sinne taustalle, jos tarvetta.

Ja sitten puolipakollinen ulkonäköjuttu, varmasti olisi Kyuulla äänestäjiä persuissa, perkeleen komea mies ja tietyt pienet nyanssit lisäävät tyylikkyyttä. En tiedä, kuuluvatko pörrökorvat näihin tosin :D
Kiitos vinkeistä. Pidän suuresti Muutoksen "erilaiset ihmiset suoran demokratian puolesta" -linjasta, mutta en tietenkään voi tietää mitä tapahtuu tulevaisuudessa.  Koitan olla polttamatta siltoja kovin vahvasti mihinkään suuntaan, kaikelle yhteistyölle pitää olla avoin.

Pitääpä selkeästi pohtia myös tuota priorisointia. Lähtökohtaisestihan perusosaamisen tasolla tilanne on, että osaan tietohallintoa ja laaja-alaisten tietotekniikkaprojektien suunnittelua, kun taas haluan toimia kulttuurin parissa. Toisin sanoen, edellinen on työ ja jälkimmäinen harrastus.
Blogini Pirkan blogeissa

Possumi

OT mutta oliko Tampere Kupliissa tällä viikolla joku sananvapauskeskustelupaneeli, missä, koska ja osallistutko?

nm. ei jaksa nyt guuglettaa :3

J. Lannan haamu

Quote from: Kyuu Eturautti on 24.03.2015, 00:35:37

Harrastus voi oikein mainiosti olla vaikka pääkompetenssi, vaikka siitä ei olisikaan ns. niin paljoa sisältöosaamista. Kuinka paljon Teuvo Hakkaraisella on 'osaamista'' maahanmuutosta, silti se saattaa olla hänen ykkös ja kakkosteemansa :).

Olen yrittänyt tätä aina silloin tällöin tuoda esille ja säästää vähän eduskunta-avustajan roolia varten, mutta ihan ensiksi helpoin tapa etenkin noin kieliä osaavalle miehelle, on tutustua Geert Hofsteden kulttuuriteorioihin. Toinen asia on lukea vaikkapa Richard D. Lewiksin 'mekö erilaisia' sekä 'When Cultures Collide'. Noiden tekeleiden jälkeen maahanmuutosta tai ylipäätään 'kulttuurista' voi tehdä pääkompetenssin osa 1, 2 ja 3 :D. Sekä kääntää koko sosio-kulttuurisen kestävyyden päälaelleen.

Muuten, tuossa Richard D. Lewiksen kirjassa (ei välttämättä tarjoa mitään tajunnanräjäyttävää, mutta hyviä pointteja silti) on eräs parhain kulttuurikategorinen esimerkki, siinä kuvataan kuinka eri kulttuureissa 'identiteettiä' vai olikohan habitusta, no anyways, ammennetaan huumorista, myyteistä ja todella monista muista millekin kulttuurille perinteisistä asioista, on muuten todella diippiä ja silti 'for dummies' -tyylisesti.

Olen kyllä lähtökohtaisesti sitä mieltä, että iso osa maahanmuuttokriittisistä kansanedustajista tai ehdokkaista mokaa siinä vaiheessa, jos he yrittävät iskostaa monikulturismia päälleliimattuna persoonaan, ts. eivät ole kenties täysin nuivia. Kukaan muu, kun identitaarinen ihminen, joka lähtökohtaisesti ja sisäsyntyisesti on jollain tavalla nuiva, ei voi ymmärtää ja sisäistää monikulturismin petosta niin hyvin, eikä varsinkaan voi paasata ja todistaa sen puolesta yhtä hyvin kuten edustaja Hirvisaari teki tuoreimmissa puheenvuoroissaan. Siinä iloisessa mielessä kaikki tuntemani tai edes jollain tavalla tietämäni muutoslaiset ovat kyllä todella nuivia :D.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kyuu Eturautti

Quote from: Possumi on 24.03.2015, 01:13:29
OT mutta oliko Tampere Kupliissa tällä viikolla joku sananvapauskeskustelupaneeli, missä, koska ja osallistutko?

nm. ei jaksa nyt guuglettaa :3
Kyllä. Sunnuntai, klo 14, paikka taidehalli TR1 (Finlaysonin alueen sisäpihalla).

http://2015.tamperekuplii.fi/ohjelmakartta/#sunnuntai-tr1-5

Pitää vähän parannella ohjelmakuvausta, mutta tässä lyhyesti. Allekirjoittanut on puheenjohtajana ja panelisteina ovat...

• Ville Ranta joka täällä muistettaneen ehkäpä parhaiten muhammed-pilakuvakohusta.
  • Heikki Luoto, Hommafoorumin vakiokävijöitä, persujen tamperelainen valtuutettu ja noh...vihapuhuja.
  • Olli Ylönen, yliopisto-opettaja viestinnän, median ja teatterin yksiköstä, tällä hetkellä vetää viestinnän etiikasta ja oikeudesta jaksoa ja myös taustoja journalismin puolelta
Blogini Pirkan blogeissa