News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jukka Wallin : Kirjoitukset ja muu toiminta

Started by Jukka Wallin, 01.08.2014, 12:29:31

Previous topic - Next topic

kgb

Tarkoitat varmaan syyteoikeutta.

Oikolukea voi tekstinsä itsekin ja miettiä vähän onko kirjoitetussa mitään järkeä syntaktisesti tai sisällöllisesti.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Jukka Wallin

Quote from: kgb on 31.05.2018, 17:00:53
Tarkoitat varmaan syyteoikeutta.

Oikolukea voi tekstinsä itsekin ja miettiä vähän onko kirjoitetussa mitään järkeä syntaktisesti tai sisällöllisesti.

Kun on paha luki-ja kirjoitushäiriö, kuten minulla, niin vaikka kuinka ottaisin asiasta selvää, niin en välttämättä huomaa virhettä. Eikä tätä virhettä huomannut kukaan muukaan, jotka sattumalta sen luki kuin vastapuoli toista vuotta myöhemmin...  Kuten se yllä olevissa Mikko Niskasaren kirjoituksissa on luettavissa.

Yleensä asiaa yritetään hoitaa siten,että otetaan yhteyttä ja huomautettaan asiasta ja annetaan aikaa korjata,mutta näin ei minun tapauksessa käynyt, vaan vietiin suoraan poliisille.

Niin syyttäjän alkuperäinen vaatimus oli 8 kuukautta ehdollista. Joka vastaisi törkeää kirjanpitorikosta :facepalm:
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Skeptikko

Quote from: Pullervo on 31.05.2018, 12:38:07
Miksei Hesari edes mainitse Suomidemokraatteja nimeltä?

Ja miksi Hesari kirjoittaa jutun siten, että siitä syntyy helposti monista asioista varsin harhaanjohtava vaikutelma? Esimerkiksi Hesarin jutun perusteella moni otaksunee tuomitun henkilön vastustaneen ns. tasa-arvoista avioliittoa, vaikka hän näytti pikemminkin kritisoineen sen vastustajia. Pelkäsikö Hesarikin joutuvansa kunnianloukkauksesta syytetyksi jollei hyssyttele asiaa - vai halusiko Hesari kenties tarkoituksella vahvistaa vääriä mielikuvia?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Jukka Wallin

Quote from: Skeptikko on 31.05.2018, 17:36:05
Quote from: Pullervo on 31.05.2018, 12:38:07
Miksei Hesari edes mainitse Suomidemokraatteja nimeltä?

Ja miksi Hesari kirjoittaa jutun siten, että siitä syntyy helposti monista asioista varsin harhaanjohtava vaikutelma? Esimerkiksi Hesarin jutun perusteella moni otaksunee tuomitun henkilön vastustaneen ns. tasa-arvoista avioliittoa, vaikka hän näytti pikemminkin kritisoineen sen vastustajia. Pelkäsikö Hesarikin joutuvansa kunnianloukkauksesta syytetyksi jollei hyssyttele asiaa - vai halusiko Hesari kenties tarkoituksella vahvistaa vääriä mielikuvia?

Tätä minä jäin myös miettimään,koska arvostelin kyseisessä kirjouksessa nimetä mainittuja juuri negatiivisesta suhtautumisesta siihen, eikä päinvastaisesta syystä. Ihmettellen milksi niin sanottu natsi-kuva tapaus on kovapala hesarille, kun toinen kättä heiluttavista oli somali ja vihreiden varakaupunginvaltuutettu...

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 17:13:11

Kun on paha luki-ja kirjoitushäiriö, kuten minulla

Noi sun tekstit ei kyllä vaikuta siltä että vaiva olisi todella paha, ja toisekseen, kai nyt itsekin ymmärrät että jos alkaa syytellä toisia rikollisiksi netissä, niin kannattaisi lukea hitaasti ja varmentaa kahdesti.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 17:43:10
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 17:13:11

Kun on paha luki-ja kirjoitushäiriö, kuten minulla

Noi sun tekstit ei kyllä vaikuta siltä että vaiva olisi todella paha, ja toisekseen, kai nyt itsekin ymmärrät että jos alkaa syytellä toisia rikollisiksi netissä, niin kannattaisi lukea hitaasti ja varmentaa kahdesti.
Jos se olisi noin yksinkertaista, niin kaikki toimisi hyvin. Minulla on oikoluku kokoajan päällä, mutta olen sokea tietyille virheille ,joihin ei auta sekään...

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 17:47:08

Jos se olisi noin yksinkertaista, niin kaikki toimisi hyvin.

Auttaisiko se että jos tiedät ettet osaa lukea etkä kirjoittaa, niin jättäisi sitten suosiolla kirjoittamasta ihmisistä sellaisia asioita jotka tiedät voinesi käsittää väärin?

Ei se mikään puolustus ole ettei osaa lukea. Tuohan olisi joka hörhölle täysi "vapaudun kaikesta"- kortti kun aina voi sanoa että en voinut tietää asian x olevan kielletty kun en osaa lukea.

Töppäsit, älä vingu vaan pyydät anteeksi, poistat tekstit ja maksat sakot&korvaukset niinkuin suoraselkäisen täytyykin tehdä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

anatall

Joopa joo...

Wallinin mielestä 612-kulkueen tapaiset tapahtumat pilaavat kansallismielisten maineen ja itse sitten, noh...  :facepalm:
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Jukka Wallin

Quote from: anatall on 31.05.2018, 18:06:43
Joopa joo...

Wallinin mielestä 612-kulkueen tapaiset tapahtumat pilaavat kansallismielisten maineen ja itse sitten, noh...  :facepalm:

Kyse ei ole mistään natsi-kulkueessta tai islamin vastaisesta kirjoituksesta, vaan aivan puhtaasta asiasta joka vastapuoli kokee loukkaavaksi.

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 18:02:01
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 17:47:08

Jos se olisi noin yksinkertaista, niin kaikki toimisi hyvin.

Auttaisiko se että jos tiedät ettet osaa lukea etkä kirjoittaa, niin jättäisi sitten suosiolla kirjoittamasta ihmisistä sellaisia asioita jotka tiedät voinesi käsittää väärin?

Ei se mikään puolustus ole ettei osaa lukea. Tuohan olisi joka hörhölle täysi "vapaudun kaikesta"- kortti kun aina voi sanoa että en voinut tietää asian x olevan kielletty kun en osaa lukea.

Töppäsit, älä vingu vaan pyydät anteeksi, poistat tekstit ja maksat sakot&korvaukset niinkuin suoraselkäisen täytyykin tehdä.

Olisin pyytänyt ja myös pyysin,mutta se hänelle riittänyt, vaan hän valitsi aivan toisen lähestymistavan. Kirjoituksia on muutettu jo poliisikuulustelustelun aikana. En voi julkisesti kertoa miten asiaa pyrittiin hoitamaan aluksi. Joten suosittelen ettette muodosta mielipidettänne Helsingin Sanomien kirjoituksesta, vaan tilaatte tuomion Hovioikeudesta.

no future

Niin, jos aletaan valheellisesti syyttelemään uhreja vakavista rikoksista, niin on todella yllättävää että uhri kokee tämän loukkaavaksi.

Mitä sellaista merkitystä tuolla rikoksella edes oli, että siitä piti alkaa kirjoittelemaan? Eikö se ollut vain lyömäaseena ihan johonkin muuhun asiaan liittyen?

Jukka Wallin

Quote from: no future on 31.05.2018, 19:43:04
Niin, jos aletaan valheellisesti syyttelemään uhreja vakavista rikoksista, niin on todella yllättävää että uhri kokee tämän loukkaavaksi.

Mitä sellaista merkitystä tuolla rikoksella edes oli, että siitä piti alkaa kirjoittelemaan? Eikö se ollut vain lyömäaseena ihan johonkin muuhun asiaan liittyen?

OK et näköjään lukenut Mikko Niskasaaren kirjoituksia asiaan liittyen? Joten kannattaa lukea ne ensin ja vasta sen jälkeen arvostella.

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 19:52:24

OK et näköjään lukenut Mikko Niskasaaren kirjoituksia asiaan liittyen?

Mites joku Mikko tähän asiaan liittyy?

Kysehän on siitä että
1) kirjoittelitko nettiin asianosaisen tehneen rikoksia joita hän ei ole tehnyt, useampaan kertaan?
2) Mikä oli näiden kirjoitusten tarkoitus? Eli miksi näin teit?

Tästä on kyse. Ei jostain bloggaajasta.

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 20:12:03
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 19:52:24

OK et näköjään lukenut Mikko Niskasaaren kirjoituksia asiaan liittyen?

Mites joku Mikko tähän asiaan liittyy?

Kysehän on siitä että
1) kirjoittelitko nettiin asianosaisen tehneen rikoksia joita hän ei ole tehnyt, useampaan kertaan?
2) Mikä oli näiden kirjoitusten tarkoitus? Eli miksi näin teit?

Tästä on kyse. Ei jostain bloggaajasta.

Mikko Niskasaari on itse myös joutunut vastapuolen "hiilostamaksi" ja voitti loppujen lopuksi vasta EIT:ssä. Tosin hän kirjoitti toimitajana,mutta siltikin.

En kirjoittanut useampaa kirjoitusta, vaan jakelin samaa kirjoitusta muun muassa minun omaan bloigiin ja Puheenvuoroon. Tässä itseäni koskeavssa keskustelussa on myös sama kirjoitus tai jopa kaksi. Minuluv muokkasi niitä, kun en itse sitä pystynyt tekemään, juuri aikalukon takia.

Kirjoituksen oli tarkastella kriittisesti nimeltä mainittujen henkilöiden suhtautumista sukupuolineutraaliin avioliittolakiin... Mainitsin erään Jyväskylän yliopiston professorin niin ikään nimeltä, kun hänen oma maailmankatsomus opettamaansa oppiaineeseen katsoin olevan hieman ristiriitaista.

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 20:20:51

Mikko Niskasaari on itse myös joutunut vastapuolen...

En kirjoittanut useampaa kirjoitusta, vaan jakelin samaa kirjoitusta muun muassa minun omaan bloigiin ja Puheenvuoroon.

Eli tuo Mikko ei liity sinun asiaan mitenkään.

Ja jälkimmäisessä siis myönnät tehneesi sen monta kertaa, moneen eri paikkaan.

Oikeasti, mistä oikein tässä enää valitat? Hömöilit, kanna vastuusi.

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 20:32:34
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 20:20:51

Mikko Niskasaari on itse myös joutunut vastapuolen...

En kirjoittanut useampaa kirjoitusta, vaan jakelin samaa kirjoitusta muun muassa minun omaan bloigiin ja Puheenvuoroon.

Eli tuo Mikko ei liity sinun asiaan mitenkään.

Ja jälkimmäisessä siis myönnät tehneesi sen monta kertaa, moneen eri paikkaan.

Oikeasti, mistä oikein tässä enää valitat? Hömöilit, kanna vastuusi.

Ei jakaminen tai kirjoituksen monistaminen ole ollut ennen minun tapausta tuomittavaa. Tämä siksi, että tein oikeuden mielestä rikoksen uudelleen, vaikka KO on otettu se kanta, että saman rikoksen voi tehdä vain yhdesti josta voidaan tuomita siitä hetkestä lähtien,kun se on tehty ensimmäisen kerran. Professori Tolvanen (tämä löytyy myös Mikon toisesta kirjoituksesta) otti kantaa minua koskevassa artikkelissa kantaa tähän. Hän vertasi minun rikosta vesien pilaamiseen,joka alkaa siitä hetkestä ,kun se tapahtuu, eikä milloin se löytyy.

Nythän HO otti kannnan että se vanhenee vasta silloin kun se on viimeksi ollut löydettävissä ja nimenomaan Hommalta...

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 20:46:00

Ei jakaminen tai kirjoituksen monistaminen ole ollut ennen minun tapausta tuomittavaa.

Onhan se siinä että koska sen viimeksi teit, on luonnollinen siinä mistä vanheneminen alkaa vaikka kuinka väität kopioineesi vain alkuperäistä kirjoitustasi. Sinä sen teon teit, monta kertaa eri alustoilla.

Ja oikeasti, miksi kiemurtelet asiasta? Sinä teit väärin, kait sen myönnät? Joten kärsi seuraukset kun mies.

Eli; otappas Jukka se kanta että teitkö väärin. Jos vastaat kyllä, niin eikö rehellinen henkilö silloin vastaa väärintekemisestään eikä yritä venkoilla pykälillä?

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 20:53:42
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 20:46:00

Ei jakaminen tai kirjoituksen monistaminen ole ollut ennen minun tapausta tuomittavaa.

Onhan se siinä että koska sen viimeksi teit, on luonnollinen siinä mistä vanheneminen alkaa vaikka kuinka väität kopioineesi vain alkuperäistä kirjoitustasi. Sinä sen teon teit.

Ja oikeasti, miksi kiemurtelet asiasta? Sinä teit väärin, kait sen myönnät? Joten kärsi seuraukset kun mies.

Kärsin seuraukset "kuin mies" heti, kun tuomio on laillinen ja yleisen oikeuskäytännön mukainen. Siihen asti en ole rikollinen. Tuomiosta voi vielä valittaa, jos asianajani mukaan on syytä vielä katsoa olevan ristiriitoja yleiseen oikeuskäytäntöön. Periaatteessa HO katsoi asian olevan vain tavallinen kunnianloukkaus,mutta tulkitsi vanhenemista käsittääkseni väärin. Jos syyteoikeus oli vanhentunut niin silloin minua ei olisi voitu tuomita mihinkään.

Eli kirjoitat jutun 2016,mutta kirjoitus löydetään vuonna 2020, niin sinut tuomitaan vuonna 2020  kunnianloukkauksesta. Tässä tapauksessa vanheneminen alkaa vasta löytöhetkestä.

Lalli IsoTalo

Jukka, tämän viimeisimmän jutun jälkeen, mitkä ovat poliittiset tavoitteesi?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.05.2018, 21:10:30

Ne mitä ne ovat olleet aikaisemminkin...

Vesa Heimo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 20:56:34

Kärsin seuraukset "kuin mies" heti, kun tuomio on laillinen....Jos syyteoikeus oli vanhentunut niin silloin minua ei olisi voitu tuomita mihinkään.

Teitkö omasta mielestäsi väärin syyttäessä pahoinpitelyn uhria pahoinpitelijäksi?

Jukka Wallin

Quote from: Vesa Heimo on 31.05.2018, 21:17:54

Kärsin seuraukset "kuin mies" heti, kun tuomio on laillinen....Jos syyteoikeus oli vanhentunut niin silloin minua ei olisi voitu tuomita mihinkään.

Teitkö omasta mielestäsi väärin syyttäessä pahoinpitelyn uhria pahoinpitelijäksi?

En tehnyt sitä tahallisesti ja korjasin asian heti kun se esiteltiin minulle.

Tämä tästä tapauksesta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:11:52
Quote from: Lalli IsoTalo on 31.05.2018, 21:10:30

Ne mitä ne ovat olleet aikaisemminkin...

Jos sinulla on (omien sanojesi mukaan) todettu paha luki-ja kirjoitushäiriö, josta seuraa, että asiat saattavat mennä sekaisin, niin onko julkinen virka - jossa luetaan, kirjoitetaan ja puhutaan paljon - parhaiten kykyjäsi vastaava? Eikö kannattaisi toimia alalla, jossa muut kykysi tulevat parhaiten esiin?
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.05.2018, 21:23:19

Jos sinulla on (omien sanojesi mukaan) todettu paha luki-ja kirjoitushäiriö, josta seuraa, että asiat saattavat mennä sekaisin, niin onko julkinen virka - jossa luetaan, kirjoitetaan ja puhutaan paljon - parhaiten kykyjäsi vastaava? Eikö kannattaisi toimia alalla, jossa muut kykysi tulevat parhaiten esiin?

Jos minulla olisi rahaa ja kivoja kavereita jotka kirjoittavat kirjoitukseni, niin asiat menisi hyvin. Mutta kun ei ole ja en halua, muiden kirjoittavan kirjoituksiani,niin kärsin siitä sitten. Varsinkin kun tiedän että nämä asiat ovat osa minua, enkä sille voi mitään. Tämän pitäsi näkyä myös ulkopuolisille.

Mutta se on teille muutamille hauskaa, niin joudun kärsimään tästä. Näköjään  Harkimolla on sama juttu, ainakin twiittien perusteella.

JoKaGO

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:21:05

Tämä tästä tapauksesta.

Eli Tasavallan Presidentti Sauli Niinistöä lainatakseni et katunut tekoasi tarpeeksi vaimitenseoli. Kaduitko mielestäsi tarpeeksi?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jukka Wallin

Quote from: JoKaGO on 31.05.2018, 21:31:58
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:21:05

Tämä tästä tapauksesta.

Eli Tasavallan Presidentti Sauli Niinistöä lainatakseni et katunut tekoasi tarpeeksi vaimitenseoli. Kaduitko mielestäsi tarpeeksi?

En jatka asian puimista tämän enempää...

Lalli IsoTalo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:27:22
Jos minulla olisi rahaa ja kivoja kavereita jotka kirjoittavat kirjoitukseni, niin asiat menisi hyvin. Mutta kun ei ole ja en halua, muiden kirjoittavan kirjoituksiani,niin kärsin siitä sitten. Varsinkin kun tiedän että nämä asiat ovat osa minua, enkä sille voi mitään. Tämän pitäsi näkyä myös ulkopuolisille.

Kyllähän ulkopuoliset varmaan näkevätkin ja ymmärtävätkin asian samalla tavalla kuin sinä. Ja on Suomessa ollut puolustusministereitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa. Joten kaikki on mahdollista.

Mutta jos olisin uraohjaajasi, en suosittelisi poliitikon ammattia, koska vaikka ihmiset tajuaisivat ja ymmärtäisivät, että nuo asiat ovat osa sinua, kuten he varmaan tekevätkin, niin silti luulen, että nuo asiat ovat ihmisten mielissä rasite, joka estää heitä äänestämästä sinua.

Kaikella ystävyydellä,

Lalli
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.05.2018, 21:37:53
[
Kyllähän ulkopuoliset varmaan näkevätkin ja ymmärtävätkin asian samalla tavalla kuin sinä. Ja on Suomessa ollut puolustusministereitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa. Joten kaikki on mahdollista.

Mutta jos olisin uraohjaajasi, en suosittelisi poliitikon ammattia, koska vaikka ihmiset tajuaisivat ja ymmärtäisivät, että nuo asiat ovat osa sinua, kuten he varmaan tekevätkin, niin silti luulen, että nuo asiat ovat ihmisten mielissä rasite, joka estää heitä äänestämästä sinua.

Kaikella ystävyydellä,

Lalli

Kiitos neuvoista, mutta jatkan omalla linjallani. Ei kaikkien poliitikkojen tarvitse olla Tohtoreita tai maistereita.

Lalli IsoTalo

Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:43:08
Kiitos neuvoista, mutta jatkan omalla linjallani. Ei kaikkien poliitikkojen tarvitse olla Tohtoreita tai maistereita.

Ei tarvitse.  :)
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.05.2018, 21:51:01
Quote from: Jukka Wallin on 31.05.2018, 21:43:08

Ei tarvitse.  :)

Jos joku teistä haluaa tulla kalifiksi kalifin paikalle, niin tervetuloa vain. En ajatellut hoitaa tätä pestiä ikuisesti...