News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jorma Nordlin: Me käytämme vähän rahaa omien vanhempiemme hoitoon

Started by jore, 28.07.2014, 12:14:42

Previous topic - Next topic

jore

Käytämme alle 100 euroa kuukaudessa omien vanhempiemme hyväksi. "Päävastuun vanhustenhoidosta koetaan kuuluvan yhteiskunnalle."  Me maksamme siitä, kun yhteiskunta hoitaa vanhuksemme.  Me maksamme siitä paljon veroja ja silti vanhustenhoidon taso on huono.

http://jormanordlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/172718-me-kaytamme-vahan-rahaa-omien-vanhempiemme-hoitoon

Tabula Rasa

Njooh. Se sitten unohdetaan että ainoastaan kovatuloiset ovat oikeasti maksaneet eläkkeisiinsä kuluvat summat veroja. Päivääkään työssä olematon mummo ei voi saada samaa kun 10keur kuussa tienaava henkisesti ja tiedollisesti vaativaa työtä tehnyt henkilö.

Joko valtion tulee tarjota veroille vastinetta eli hoitaa yhteiskuntarauha johon kuuluu erityisesti vähäosaiset ja vanhukset, tai sitten syöttiläseliitti tulee heivata pellolle ja koko järjestelmä rakentaa uusiksi. Ei alta 10% kokonaisverotus ole mahdottomuus. Yhteiskunta vain näyttäisi paljolti toiselta.   
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Soromnoo

No johan on tutkimus  :facepalm:

En minä tue eläkkeelläni olevaa mutsiani sentilläkään kuukaudessa koska hän ei tarvitse mnun rahojani.

Jaska Pankkaaja

Kun kuuntelee tätä eläkeläisten valitusta pienistä eläkkeistä niin ei voi kun ihmetellä. Kun he kerran ovat tehneet niin helvetisti töitä ja maksaneet veroja niin miksi heidän eläkkeensä on niin pieni kun vaikkapa kaikilla mun eläkeläissukulaisilla on ihan ok eläkkeet?  :o

Toinen kyssäri: kun he ovat tehneet helvetisti töitä niin mikseivät he itse ole valmistautuneet etukäteen tulojen putoamiseen esim. arvopaperisäästöillä ja hankimalla pienillä kustannuksilla ylläpidettävän asunnon kuten esim. mun kaikki sukulaiset ovat tehneet?

Ööö vaikiampi kysymys: pitäisikö tälläisiä itse asiansa ryssineitä iniseviä senioreja esim. arvostaa heidän elämänkokemuksensa vuoksi?

Lisätään vielä että tämän päivän nuori aikuinen voi joutuakin pätkätyöhelvettiin eikä eläkettä kerry muutenkaan samaan malliin kuin suurille ikäluokille.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

JoKaGO

Perkele, mun isä tappeli Syvärillä ottaen nahkaansa pari osumaa. Elää kituuttaa vieläkin, duunarin eläkkeellä elää ja kuuluu riittävän stipendejä lapsenlapsilleenkin. Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot, ks. Jaska edellä.

Äitini meni huonekalutehtaalle töihin Talvisodan aikaan, teki kuusipäiväistä viikkoa tehtaalla plus oli silloin tällöin sunnuntaisin mottitalkoissa. Sodan jälkeen 8 mk:n tuntipalkasta napattiin yksi markka pois, eläkekassaan. Eli 12,5 % palkanalennus, myytiin ajatuksella "sitten kun ollaan vanhoja, niin saadaan hyvä eläke". Äitini ongelma oli oma hedelmällisyys ja isäni viriiliys, joten myöhemmin toimistovirkailijana ollessaan äitini kävi neljänä ruokatuntina synnytyslaitoksella palaten takaisin töihin heti iltapäivällä  :P

ATK tuli ja heitti äitini eläkeputkeen, ja eläkkeeksi muodostuikin nykyinen minimieläke + ~100 e/kk.

Mikä em. henkilöiltä jäi maksamatta, että yhteiskunta ei muka pystyisi heitä elättämään?
Äitini ei pärjäisi tuloillaan päivääkään, jollei isäni olisi elättämässä. Isäni tilanne on hyvä, sillä sotainvaliditeetti takaa paljon "hyvää" Valtiokonttorin taholta. Mielestäni vanhempani ovat itse tienanneet elatuksensa jos sitä tarvitsisivat. Meitä jälkipolvia on insinöörejä, maistereita ja lääkäreitä, eli kohtuu hyvin Rinne saa koko ajan lisää meiltä.

Vielä kerran, perkele, tuollaisia ylenantoja!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Taikakaulin

Itse olen luopunut ihan tyystin ajatuksesta, että eläisin joskus valtion maksaman eläkkeen varassa. Kulutan niin vähän rahaa verrattuna tienattuihin rahoihin, että minulle on kertynyt ja kertyy vastedeskin koko ajan säästöjä. Minua ei edes voisi vähempää kiinnostaa, paljonko minä olen "tienannut" valtion eläkkeitä. Niiden varaan en tule koskaan laskemaan elämääni. Eläkeikäkin saa nousta vaikka 100 vuoteen tässä 50 vuoden aikana. Jään "eläkkeelle" aina silloin kun siltä tuntuu ja jatkan taas töitä silloin kun tuntuu siltä, että säästöt eivät ole enää turvallisen massiiviset. Loppupeleissä ei ole kyse edes siitä tienaako 1000 vai 10 000 kuussa, vaan taidosta pistää "sukan varteen" jatkuvan idioottikulutusjoukkohysterian ja materialismin aikana.

Hatuttaa eräät omatkin "kaverit", jotka pummaavat joskus minultakin rahaa kuun lopussa, kun "sossu maksaa niin vähän, että rahat ehtii loppua ennen kun tulee uudet tuet". Samalla syödään prkl kallista hesemättöä ja karvakäsipitsoja päivästä toiseen ja juodaan toki kaljaakin kaiket ehtoot. Ei kai ihme kun rahat ei riitä. Ottaa niin päähän tuollainen typeryys välillä, ettei mitään rajaa.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

kyllästynyt

Minusta vanhusten hoidon kulut pitää periä vanhukselta itseltään, onhan hänellä ollut 40 vuotta aikaa säästää vanhuuden varalle. Aika moni on mielummin tuhlannut rahansa.

l'uomo normale

Asiantilaa aiottaneen muuttaa: Tulevaisuudessa ihmiset joutuvat hoitamaan vanhuksensa yhä enenevässä määrin omilla rahoillaan, jos niille hoitoa halajavat. Ensiaskeleita pitkäjänteisessä ilmapiirin muokkaamisessa, jotta kansa hyväksyisi tosiasiat, on jo otettu. Muistakaamme kaunis muotisana vastuu.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Teaparty

Quote from: tuo mies on 28.07.2014, 23:38:13
Asiantilaa aiottaneen muuttaa: Tulevaisuudessa ihmiset joutuvat hoitamaan vanhuksensa yhä enenevässä määrin omilla rahoillaan, jos niille hoitoa halajavat. Ensiaskeleita pitkäjänteisessä ilmapiirin muokkaamisessa, jotta kansa hyväksyisi tosiasiat, on jo otettu. Muistakaamme kaunis muotisana vastuu.

Siltä vahvasti vaikuttaa artikkelin perusteella. Veroja ja tiesmitä maksuja valtion kassaan ei tietenkään olla vastaavasti vähentämässä. Lopputuloksena on maailman korkeimmat verot ilman julkisia palveluita vastineeksi. Raha pistetään maailmanparannukseen, konttorirottailuun ja kaikenmaailman afrikasta hinattujen kelmien ylöspitoon.

Maksat perkeleellisen summan elämaksuja, sairausvakuutusmaksua, veroja ym. ja sitten mäkätetään kun käteen jäävistä satasista ei liikene kuin yksi kuussa sairasta mummoa auttamaan. Poliisi lähinnä viisastelee, että pitäisi huoltamonpitäjän laittaa munalukko bensapumppuun, terveyskeskus ei anna lääkärinaikoja ja puolitajuttomaksi huumatut vanhat ihmiset saavat maata ulosteissaan terveyskeskuksen vuodeosastolla. Siinä ei muuten ne verojen jälkeen käteen jäävät sataset auta, kun yksityinen hoitokoti veloittaa nelisen tonnia kuussa.

Semmoista on sosialidemokratia.

Eino P. Keravalta

Oletetaan, että vanhuksia on puoli miljoonaa.

Käytämme kehitysapuun ja mokutukseen viisi miljardia vuodessa kaikkine sivukuluineen ja rikoksineen.

Tämä tarkoittaa sitä, että jokaista vanhusta kohti olisi vuodessa käyttää 10 000 euroa enemmän, jos vain malttaisimme olla työntämättä noita rahoja ulkomaalaisten taskuun.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

JoKaGO

Quote from: Eino P. Keravalta on 29.07.2014, 00:00:18
Tämä tarkoittaa sitä, että jokaista vanhusta kohti olisi vuodessa käyttää 10 000 euroa enemmän, jos vain malttaisimme olla työntämättä noita rahoja ulkomaalaisten taskuun.

Kirvelee!  >:(
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Faidros.

Oma ratkaisuni oli se, että ostin vanhemmiltani talon, mutta jätin heille asumisoikeuden elämänsä loppuun. Näin he pystyivät ostamaan tarvittavat hoidot, sekä asumaan kodissaan niin kauan kuin pystyivät. Asuin myös itse aivan naapurissa.
Itsestäni ei omaishoitajaksi olisi ollut.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: JoKaGO on 28.07.2014, 21:06:21
Perkele, mun isä tappeli Syvärillä ottaen nahkaansa pari osumaa. Elää kituuttaa vieläkin, duunarin eläkkeellä elää ja kuuluu riittävän stipendejä lapsenlapsilleenkin. Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot, ks. Jaska edellä.

Äitini meni huonekalutehtaalle töihin Talvisodan aikaan, teki kuusipäiväistä viikkoa tehtaalla plus oli silloin tällöin sunnuntaisin mottitalkoissa. Sodan jälkeen 8 mk:n tuntipalkasta napattiin yksi markka pois, eläkekassaan. Eli 12,5 % palkanalennus, myytiin ajatuksella "sitten kun ollaan vanhoja, niin saadaan hyvä eläke". Äitini ongelma oli oma hedelmällisyys ja isäni viriiliys, joten myöhemmin toimistovirkailijana ollessaan äitini kävi neljänä ruokatuntina synnytyslaitoksella palaten takaisin töihin heti iltapäivällä  :P

ATK tuli ja heitti äitini eläkeputkeen, ja eläkkeeksi muodostuikin nykyinen minimieläke + ~100 e/kk.

Mikä em. henkilöiltä jäi maksamatta, että yhteiskunta ei muka pystyisi heitä elättämään?
Äitini ei pärjäisi tuloillaan päivääkään, jollei isäni olisi elättämässä. Isäni tilanne on hyvä, sillä sotainvaliditeetti takaa paljon "hyvää" Valtiokonttorin taholta. Mielestäni vanhempani ovat itse tienanneet elatuksensa jos sitä tarvitsisivat. Meitä jälkipolvia on insinöörejä, maistereita ja lääkäreitä, eli kohtuu hyvin Rinne saa koko ajan lisää meiltä.

Vielä kerran, perkele, tuollaisia ylenantoja!

Äitisi on eläkeputkessa ja eläkettä 100 eur/kk eikä muita tuloja?

Sour-One

PaulR

Quote from: tuo mies on 28.07.2014, 23:38:13

Kyllä. Suomalaiset ovat valmiita maksamaan kovia veroja ulkoistaakseen vanhustenhoidon valtiolle, mutta taitaa lähitulevaisuudessa käydä niin, että valtio sysää vastuunkannon takaisin luopumatta veronkannosta.

ekto

Tämä on juuri asian laita. Ehkäpä tällä saadaan taas lasten teko muotiin  ;D Sehän väheni merkittävästi siinä vaiheessa kun valtio otti hoitaakseen jokaisen lapsesta vaariin asti. Ei tarvinnut saada lastensa tontin nurkille mummon mökkiä.

JoKaGO

Quote from: ekto on 30.07.2014, 09:53:30
Quote from: Sour-One on 29.07.2014, 21:34:39
Quote from: ekto on 29.07.2014, 20:07:19
^minimieläke + 100€

katos joo.. my mistake. paljon on muuten minimieläke?

http://lmgtfy.com/?q=minimiel%C3%A4ke&l=1

No, korjataan, äitini eläke kokonaisuudessaan, siis kansaneläke + työeläke yllämainitulla työ- ja henkilöhistorialla on rapiat 800 e/kk eli vuodessa vähän päälle 10.000 e. Hän maksoi siitä veroa viime vuonna vajaa 200 e (siis 17 e/kk  :) ).

Avautumiseni pohjana oli siis se, että hän parikymppisenä likkana joutui luopumaan 12,5% palkastaan, jotta saavutti nykyisen 200 e/kk päälle minimieläkkeen, joka siis pamahtaa tuosta vain esim. maatalojen emännille, jotka eivät kuunaan ole maksaneet yhtään mitään yhteiseen "pottiin". Ja tottakai, ilman tällaisia tutkijan syyttelyitäkin, pidämme huolen äitimme hyvinvoinnista.

Quote from: Sour-One on 29.07.2014, 18:34:04
Äitisi on eläkeputkessa ja eläkettä 100 eur/kk eikä muita tuloja?

Eläkeputkessa? 90-vuotias mummo?