News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-06-08 Hämeen Kaiku: James Hirvisaari kutsuu maahanmuuttajia loisiksi

Started by Saippuakupla, 09.06.2014, 10:03:16

Previous topic - Next topic

Jari Leino

Olen seurannut hieman huvittuneena tiettyjen henkilöiden tarvetta pöyristyä Hirvisaaren loisimistäkystä ja samalla muistellut erästä aiempaa täkyä, jossa kirjoitettiin, että "verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre".

Jussi kirjoitti tuon kuuluisaksi nousseen bloggauksensa 3.6.2008. Tällöin hän oli vielä nouseva kyky, joka oli ollut perussuomalaisten sitoutumaton kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä vuoden 2007 eduskuntavaaleissa, mutta ei tullut valituksi 2 215 äänellä. Ei siis kansanedustaja eikä edes kaupunginvaltuutettu. Vuoden 2008 kunnallisvaaleissa (26.10.) Jussi valittiin Helsingin kaupunginvaltuustoon sitoutumattomana perussuomalaisten ehdokkaana 2 977 äänellä.

Kun Jussi kesällä 2008 kirjoitti bloggauksensa otsikolla Muutama täky Illmanin Mikalle, kyseessä oli ilmiselvä kuntavaalikampanjaan liittyvä kohujulkisuuden ja syytteen kalastelu, joka jäi silloin yritykseksi. Illmanin Mika päätti olla tarttumatta täkyyn, enkä muista mediankaan asiasta tuolloin kovin paljon kohisseen.

Itse olin vielä tuolloin Jussin tukiryhmässä. Suhtauduin kirjoitukseen tuoreeltaan hyvin samalla tavalla kuin monet hommalaiset Hirvisaaren kirjoitukseen nyt, eli suunnilleen "hohhoijaa, toivoisinpa että täysin turhien, pikkunäppärien provojen asemasta yritettäisiin tuoda sitä omaa asiaa esille asiallisilla kirjoituksilla". Kuntavaalien jälkeen, kun Jussi oli valittu, minun teki mieli sanoa Jussille, että poista nyt se turha täky sieltä Scriptasta, kun kerran Illmanin Mika ei siihen tarttunut. Ja olisin sanonutkin, jos Jussi olisi ollut tunnettu siitä, että hän kuuntelee muiden neuvoja. ;)

Vasta kun Jussi oli jo valittu kaupunginvaltuustoon, poliisi ilmoitti aloittavansa rikostutkinnan (12. joulukuuta 2008). Halla-ahoa epäiltiin kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Samoihin aikoihin Jussi kirjoitti ensimmäiset omat hahmotelmansa siitä, millaista maahanmuuttopolitiikkaa hän haluaa:

224. Maahanmuuttopolitiikan hahmottelua, osa 2: Kontrolli, 8.12.2008.
223. Maahanmuuttopolitiikan hahmottelua, osa 1: Käsitteet, 5.12.2008.

27.3.2009 apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske päätti poliisin suorittaman esitutkinnan perusteella nostaa syytteen Halla-ahoa vastaan. Asia käsiteltiin Helsingin käräjäoikeudessa 25.8.2009.  Eurovaalit olivat siinä välissä 7.6.2009. Päällä ollut syyte todennäköisesti vaikutti hyvin paljon Timo Soinin päätökseen olla ottamatta Jussia ehdolle jo viime eurovaaleissa. Tästä episodista alkoi myös koko muutospuolueen saaga.

Emme voi tietää, miten Jussin olisi käynyt ilman tuota tuomiota. Itse luulen, että hän olisi päässyt eduskuntaan ja europarlamenttiin myös ilman tuomiota, koska median demonisointi eli mainostus oli muutenkin niin kovaa.

Turhaan tuomioon johtanut kirjoitus on noussut jonkinlaiseksi hommalaisuuden pyhäksi epistolaksi, josta on vängätty eri foorumeilla kyllästymättä viimeiset viisi vuotta. On kirjoitettu kirjoja siitä, mitä Jussi Halla-aho sanoi ja mitä Halla-aho todella tarkoitti. Sekä nuivat että suvaitsevaiset näyttävät olevan ihastuttavan yksimielisiä ainakin yhdestä asiasta: koko maahanmuuttopolitiikan arvostelun oikeutus riippuu tästä yhdestä ja ainoasta Halla-ahon täkykirjoituksesta ja vain siitä.

Myöhemmin tuo täysin turhasta täkystä tullut tuomio on vaikuttanut mm. siihen, että Jussi joutui eroamaan valiokunnan puheenjohtajuudestaan ja sitä käytetään yhä jatkuvasti häntä vastaan.

Viimeksi muutama päivä sitten Heidi Hautala pöyristeli sitä, miten Halla-ahon lausunnot somalien loisimisesta ovat kammottavia. Sen jälkeen James Hirvisaari totesi blogissaan, että hän ei ainakaan kaipaa yhtään ketään Suomeen loisimaan. Ja hommalaiset pöyristyivät.

Minulle tuosta Hirvisaaren kirjoituksesta tuli mieleen eräs elokuvataiteen ikimuistoisista kohtauksista:

I am Spartacus!
https://www.youtube.com/watch?v=FKCmyiljKo0

Jari Leino

Quote from: Tabula Rasa on 10.06.2014, 22:28:42
Muutoslaiset voisivat ajaa suoraa demokratiaa jossain vaikutusvaltaisen kokoisessa puolueessa kuten ps:ssa mikäli nämä sinne otettaisiin.

En tiedä otettaisiinko, mutta yksikään "vaikutusvaltaisen kokoinen puolue" ei halua ajaa suoraa demokratiaa, koska suoran demokratian perusajatus on vallan siirtäminen pois vaikutusvaltaisen kokoisilta puolueilta kansalle.

Muutos = valta kansalle.

Siksi valtapuolueet eivät tykkää Muutoksesta. Siksi valtamedia haluaa vaieta Muutoksen kuoliaaksi.

Quote from: Tabula Rasa on 10.06.2014, 22:28:42omon, keeneri ja sieg fail eivät auta suoraa demokratiaa pätkän vertaa. Vaikka niitä olisi kuinka mukava heilutella.

Kuka heiluttaa sellaisia?

Jari Leino

Quote from: ihminen on 10.06.2014, 10:50:48
Nämä herrat ovatkin ihan toisessa luokassa.

Teemu Lahtinen
http://www.teemulahtinen.fi

Johannes Nieminen
http://www.nieminen.info

He ovat hoitaneet asiansa aina asialinjalla ja molemmilla pitkä tausta myös kunnallispolitiikassa. Soisin mielelläni molemmille eduskuntapaikan. Tietäisin että heidän palkoissaan verorahani eivät menisi sirkuspelleilyyn ja tuloksiakin voisi syntyä.

Verorahojen tehokkaasta käytöstä olikin jo puhetta tuossa muutama viesti aiemmin.

Mutta huolimatta siitä, että PS on verorahojen kannalta erittäin tehoton koneisto, niin:

Jos minä saisin päättää, niin Uudellamaalla PS:n läpimenijöiden listan kolmen kärki olisi Lahtinen, Nieminen ja Elo.

Valitettavasti nämä asiat eivät kuitenkaan aina mene niin kuin minä haluaisin.

Kyseisen kolmikon suuri hetki olisi ollut viime ek-vaaleissa. Ihmettelinkin silloin, miksi Mestari ei laittanut suosituslistalleen jotain näistä ykköseksi ja käskenyt keskittää äänet. Jätkät olisivat vaikka voineet vetää pitkää tikkua. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että ihmiset osaavat äänestää ihan itse ja inhoan kaikenlaisia suosituslistoja, mutta tässä tilanteessa Mestarin mahtikäsky olisi kerrankin ollut paikallaan. Se jäi kuitenkin tulematta.

Ek-vaaleissa 2011 PS sai Uudellamaalla 7 paikkaa Soinin äänillä (43 437). Viimeisen Soinin vanavedessä läpi menneen äänimäärä oli 2553.

Muista tuloksista on helppo nähdä, mitä Mestarin keskittämiskomennolla oltaisiin voitu saada aikaan:

Lahtinen, Teemu        2024
Elo, Simon                     1241
Nieminen, Johannes          887

Tulevissa vaaleissa tilanne on aivan erilainen. Edes ehdokaslistalle pääsy ei tule olemaan aivan läpihuutojuttu. Ehdokkaiden määrä ja laatu on noussut todella paljon. Tämä tarkoittaa aivan erilaista asetelmaa myös lopputuloksissa. Valitettavasti.

Vuoden 2015 ek-vaaleissa läpimeno PS:n Uudenmaan listalta vaatii 3000-5000 henkilökohtaista ääntä. Paikkamäärä saattaa olla sama, mutta siellä on tällä kertaa Soinilla vain 20 000 henkilökohtaista ääntä ja sen jälkeen tulee useita kovia 5000 äänen ehdokkaita. Ja istuvilla kansanedustajilla on todella kova etulyöntiasema.

KöpiKoppi

Quote from: James Hirvisaari on 10.06.2014, 21:58:42

Mitä kansanedustaja+avustaja -tiimiin tulee, olen avustajalleni sanonut, tärkein tehtävämme on olla olemassa. :)

Niin no joillekkin tärkeintä on lisääntyä ja täyttää maa ja toisille riittää pelkkä olemassaolo. Mutta minkäs teet. Jokaisella on omat missionsa.

törö

Hirvisaaren kannattaisi opetella trollaamaan kun hän näköjään on päättänyt rakentaa uransa sen varaan. Nykyinen tyyli ei vain toimi.

Pätevä trolli panisi päälleen Guevara-paidan ja puhuisi luokkavihollisien tappamisesta, koska se on median suojelema tapa ilmaista itseään eikä se herätä samanlaista opittua vihareaktiota kuin kiljuskinien jutut.

Yleisö tajuaa, että kyse on pelkästä vittuilusta, mutta hölmö luokkavihollinen kokee sen uhkaavaksi ja joutuu sopertelemaan jotain itse keksittyä skeidaa, mikä ei siten toimikaan käytännössä.
Trollin on pyrittävä saavuttamaan shakki ja matti ensimmäisellä siirrolla, koska sitä yleisö arvostaa. Pelkkä shakki johtaa vain ikävystyttävään peliin, jota juuri kukaan ei viitsi seurata, minkä johdosta vastustaja voi selittää pelin kulun jälkikäteen ihan niin kuin haluaa.

James Hirvisaari

Kun olen tullut politiikkaan, olen tullut ainoastaan tukemaan kansanliikettä ja olemaan kanavana kansalaismielipiteelle, en olemaan itse jotenkin erityisen hyvä politiikan tekijä. Olen kerännyt puolueelle kannatusta ja ääniä. Perussuomalaisissa todellakin ajattelin niin, että olen olemassa, olen vahvuudessa. Ja pelkästään siinä on todella vahva tuki puolueelle. Julkisuuden olen hoitanut tarkoituksellisesti niin, että puolue saa näkyvyyttä, mutta ps-johto ei siitä tykännyt.

Nyt Muutoksessa on tilanne hieman toinen, koska harteillani on koko eduskuntaryhmä. Mielestäni se on myös näkynyt. Puolen vuoden aikana olen saanut itsestäni moninkertaisesti enemmän tehoja irti kuin entisessä puolueessa kolmen vuoden aikana.

Edelleenkään en pidä itseäni minään erityisenä. Luonteeni puolesta minä mieluummin avustan kuin olen estradilla. En korosta itseäni, mutta tuen satasella muutospuoluetta ja puolueen keulakuvaa ja puheenjohtajaa Jari Leinoa. Hänet olisi nyt saatava median kiinnostuksen kohteeksi, sillä Muutos on oikeasti mielenkiintoinen puolue. Media on suurin vallankäyttäjä, ja mediapeli ratkaisee myös vaalit. Valitettavasti suomalainen media on laadutonta.

Mielestäni yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltaminen yhteisessä rintamassa ovat menestyksen ydintekijöitä. Kritiikki on toki sallittava, kunhan se pidetään oman porukan sisällä. Mutta kuten sanottu, minun kritisoimiseni on tuuleen huutamista, koska en missään mitassa itseäni kehu enkä korosta. Vaikka olen ihmeiden kautta kansanedustajan tehtävässä, olen hengeltäni nimenomaan tukijoukko enkä keulakuva, ja se monelta kritiikin tuoksinassa unohtuu.

Kuten mainitsin, en toimi palautteen perusteella vaan näyn ja vision perusteella. Minua ei oikeastaan voi ymmärtää ilman metafysiikan perspektiiviä. Kuuntelen sisäistä ääntä ja toimin vaistolla ja intuitiolla. Hyvin se on tähän saakka pelittänyt. :)
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Nanfung

En voi muuta kuin hämmentyneenä ihmetellä, että James Hirvisaaren sananvalinnoista on saatu aikaan tälläinen mekkala?

Sivistyskieltä äidinkielenään käyttävät kirkkoherrat syyllistyivät tämän tästä samanlaisten sanojen käyttöön, merkatessaan monen kirkonkirjoissa olevan henkilön kohdalle "inhys"?

http://www.genealogia.fi/lyh/i.htm
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Oami

Muutoslaiset voisivat ajaa suoraa demokratiaa jossain vaikutusvaltaisen kokoisessa puolueessa kuten ps:ssa mikäli nämä sinne otettaisiin. Kuitenkin turhanpäiväinen räksytys ajaa muutoslaisia yhä kauemmas vakavasti otettavasta politiikanteosta.

Lihavointi minun. Kuten siis ehkä ilmeisesti myönnät, niin ei oteta. Joten mitäpä järkeä tästä on murehtia?

Mihin satojen tuhansien eurojen tukiaisilla toimiva puolue edes tarvitsee muutoslaisia? Kyllä kai se voisi suoraa demokratiaa ajaa ominkin avuin. Jos se siis haluaisi sitä.

omon, keeneri ja sieg fail eivät auta suoraa demokratiaa pätkän vertaa. Vaikka niitä olisi kuinka mukava heilutella.

Ei kai niin. Miten se tähän liittyy? Ei muutos sellaisia heiluttele.

Lisäksi persoonat jotka vaativat oman puolueen per henki tekevät kasvun mhdottomaksi

Niinku ketkä, ja mitä sellaisille persoonille pitäisi tehdä?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

ihminen

Quote from: Taikakaulin on 10.06.2014, 20:28:50
Hirvisaaren puolueen kärkiehdokkaan ja parin muunkin jäsenen tasokasta arvostelua foorumin jäsenistöstä:
(kuvat Taikakaulimen alkup. viestissä)

Juuri tämän aineksen takia muutos näyttäytyy häviäjänä, nämä henkilöt eivät ymmärrä että se millä oli yläasteen "kovin" jätkä ei toimi enää aikuisten maailmassa. Saa tälläisellä "älykkyydellä" toki huomiota, seurauksena tosin se että kukaan ei ota todesta ja halua kuunnella mitä sinulla on sanottavaa.

Olen mielestäni antanut ihan asiallista palautetta ja antanut myös perustelut mielipiteilleni, no yhdessä viestissä hieman intouduin Ant.:in osuvan analyysin saadessa minut nauramaan ääneen. Oli siinäkin viestissä kuitenkin pieni pointti.

Mutta kuten nämä herrat keskustelussaan facessa osoittavat, kritiikki on turhaa ja siihen suhtaudutaan herkkähipiäisen pikku tytön tavoin. Kiitän kuitenkin pienestä huomiosta jonka keskustelun lopussa sain.

Sitten asiaan,

Quote from: Jari Leino on 10.06.2014, 22:14:58

Muutos - vastinetta rahalle!

Sitä että Muutoksella saisi vastinetta rahalle en epäile.

Yleisesti toteaisin että tehkää niinkuin parhaaksi näette, voi vain kuvitella kun saatte haluamanne huomion mikä se reaktio on ja kuinka todesta touhu otetaan kun palaute lähes saman mielisten keskuudessa on tällaista.

Jossain vaiheessa toivoisin että päästäisiin keskustelemaan asiallisesti ja yleisesti maahanmuutosta ja sen vaikutuksista, eikä siitä mitä ne natsirasistifasistit taas toimivat ja sanoivat. Tähän voidaan vaikuttaa omalla toiminnalla ja tekemisellä. EU vaalien aikaan Halla-ahon asialliset esiintymiset saivat minut jo toivomaan että olemme päässeet tilanteeseen jossa asia otetaan vakavasti ja sen saa sanoa ääneen ja sanoma menee jopa perille.

Tästä voidaan joko oppia tai sitten ei.

Tarjolla on siis leipää ja sirkushuveja, toisella linjalla saadaan ainakin sirkushuveja ja maksaahan se sirkuksenkin katsominen.

Tämä ketju on saanut suhteellisen suuren huomion huolimatta siitä että "uutinen" oli jossain puoluesidonnaisessa pikkulehdessä. Omasta mielestäni teille on ollut eduksi se että asiaan ei mediassa tartuttu, se on ollut eduksi myös maahanmuuttokriittiselle keskustelulle. Henkilökohtaisen huomion saaminen jäi pois ja sitähän tällä tavoiteltiin, näkyvyyttä laskelmoidusti.

EU vaaleissa saitte kokonaisuudessaan 4768 ääntä ja nyt on uusi tilaisuus ovella. Onnea vaaleihin muutokselle ja myös Jamekselle, siinähän se toimintaanne kannatettavien määrä sitten punnitaan ja te voitte vain itse vaikuttaa siihen millaiseksi puolueeksi profiloidutte.

JT

Olen varmaankin sanonut tämän jo aiemminkin, mutta näen edelleen Muutoksen arvon suurimmillaan niissä hetkissä, kun vaikkapa Jari Leino päästetään täräyttämään Ylen suorassa televisiolähetyksessä suoraa asiaa maahanmuuttopolitiikasta.

Muutos ei kenties saa vaaleissa läpi yhtään kansanedustajaa, mutta on jo sinänsä arvokasta, että asioista puhutaan ujostelematta. Sellainen parantaa kaikkien puolueiden ryhtiä mainitussa asiayhteydessä.

Valtamediaa ei voi pakottaa huomioimaan yhden miehen eduskuntapuolueryhmää mitenkään. Vaalit ja suorat lähetykset taitavat olla Muutoksen ainoa mahdollisuus.

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Jorma Peelo

Olen äänestänyt Persuja muistaakseni vuodesta 2003 joka ainoissa vaaleissa. Persut on jo näyttönsä antanut ja
kovasti ne näytöt ovat heppoisia. Ensi vaaleissa en enää äänestä maahanmmuuttokriittistä tai EU-kriittistä ehdokasta.
Ensi kerralla äänestän ehdokasta, joka on maahanmuuttovastainen ja EU-vastainen. Tuollaiselle puolinaiselle muka
kriittiselle pelleilylle en enää vaivaudu ääntäni antamaan.

sivullinen.

Quote from: ihminen on 09.06.2014, 23:38:09
Quote from: sivullinen. on 09.06.2014, 21:19:46
Pian hallituskiimapersut saavat taistella sosialistien kanssa pienimmän oppositionpuolueen paikasta. Vihreät ja Vasemmistoliitto pystynevät säilyttämään kannatuksensa. Persut putoavat Jytkyä edeltäneeseen aikaan "prosenttipuolueeksi". Näin käy, jos ei muuta kritiikkiä löydy kuin omien -- ja entisten omien -- lyöminen. Kaikki muu puhe tuntuukin olevan persuilta kielletty sosialistin loukkaamisen pelossa.

Eli Jameksen sanavalinnoista ei siis saa valittaa edes silloin kun ne vain haittaavat sitä asiaa jota tälläkin palstalla pyritään parantamaan?

Saa olla eri mieltä. Et tainnut kuitenkaan olla erimieltä tai mitään mieltä edustaja Hirvisaaren bloggauksesta, vaan aloit olemaan erimieltä vasta kun lehdessä ensin vääristeltiin kirjoitusta ja sitten itkettiin vääristellyn kirjoituksen kauheutta. Mikä siinä silloin haittasi ajettua asiaa? Eikö se ollut Hämeen Kaiun sananvalinnat eikä Hirvisaaren? Eikö silloin olisi oikea tapa soittaa Hämeen Kaikuun ja valittaa lehden laadusta? Sinä valitat sosialistien itkuista etkä Hirvisaaren kirjoituksista syyttäen Hirvisaarta niistä.

Sosialistien itkut voi parhaiten välttää olemalla lukematta sosialistien itkupotkuraivarijulkaisuja.

-- -- --

Hirvisaaren huomiot muista "uutisenarvoisista" kirjoituksistaan herättivät minussa oivalluksen: Hirvisaaren esityksiä eivät joukkoviestimet ole uutisoineet, koska hän kuuluu pienpuolue Muutokseen, mutta kyseiset viestimet ole viime aikoina uutisoineet myöskään persujen toimia, vaikka nämä kuuluvat suurpuolue Persuihin. Joten syy ei ole täysin puolueessa. Syy on enemmänkin valtiollisen viestintästrategian muutoksessa. Osittain se johtuu ulkopoliittisen uutisannin runsaudesta, kuten Ukrainan kriisin muuttumisesta sodaksi; osittain sisäpoliittisen uutisannin runsaudesta, kuten päähallituspuolueiden puheenjohtajavaihdoksista; osittain kesän tulosta ja vakavien aiheiden välttelystä; osittain jalkapallohuumasta ja Brasialian AY-liikkeen julistusten huomiontarpeesta; osittain vaalivapaasta eli epäpoliittisesta ajankohdasta; mutta isoilta osin myös uudesta suhtautumisesta protestiliikehdintään. Nyt ei enää protestiääniä uskalleta solvata. Solvaus kun ei enää vieraannuta kansaa niistä, vaan toimii ennemminkin mainoksena ja kehoituksena tutustua vääristelyjen takana oleviin totuuksiin; kehoituksena etsiä elämistä eli loisista kertovan kirjoituksen lähde olettaen sen sisältävän jotain muuta kuin eläimellistä sisältöä -- ja todeta asian näin olevan.

Perinteisen median uskottavuus ei enää ole itsestään selvää. Perinteisen median "totuuksiin" suhtaudutaan nykyisellään erittäin lähdekriittisesti. Jos lähdettä ei löydy tai se on valheellinen -- kuten tässä tapauksessa --, se yhä vähentää perinteisen median uskottavuutta. Se on itseään ruokkiva kuolonkierre. Se taas johtanut tilanteeseen, jossa perinteinen media on jättänyt ikävät aiheet kokonaan käsittelemättä. Se toivoo voivansa palata niihin myöhemmin kun lama on mennyt ohi ja ihmiset ovat vastaanottavaisempia; se pelkää pelaavansa itsensä pysyvästi ulos ja siksi on vapaaehtoisesti jättäytynyt väliaikaisesti ulos. Nykyisen tilan muuttuminen pysyväksi olisi mitä suotavin. Jos kaikki vakava asiakeskustelu käytäisiin internetin keskustelupalstoilla, olisi suvakkien propagandakoneisto aseeton ja maahanmuuttokritiikillä vuosien etumatka. Nyt pitäisi vain käydä sitä keskustelua, eikä jäädä jankkaamaan hesarin uutisten mielipidekirjoituksien vihervasemmistolaisesta näkökulmasta.

Haluan lopuksi erikoisesti kiittää Jari Leinoa hänen viestistään. Olen siitä enemmän kuin samaa mieltä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

JoKaGO

Quote from: Topi Junkkari on 10.06.2014, 10:22:24
Quote from: Rubiikinkuutio on 10.06.2014, 10:04:48
On siellä muitakin Topin mielipiteitä ajavia poliitikkoja, kutem Guzenina-Richardsonin sukupuolineutraalit äitiyspakkaukset ja miesten synnytyksen edistäminen ovat varmasti Topille kovasti enemmän mieleen kuin Hirvisaaren vanhoilliset naiivit näkemykset aiheesta. Myös ilmeisesti Jani Toivolan tapa politkoida on miellyttänyt Topia suuresti, vaikka hän luokkitteleen tämän sairaaksi ihmiseksi.

Ad hominemiin tässä kannattaakin mennä, kun argumentit kuutiolta loppuvat.

Jollei perse kestä merivettä, kannattaa antaa puolison olla yksin keittiössä (ei siis hellan ja nyrkin välissä  ;) )
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Lyyli

Quote from: JoKaGO on 14.06.2014, 20:48:14
Quote from: Topi Junkkari on 10.06.2014, 10:22:24
Quote from: Rubiikinkuutio on 10.06.2014, 10:04:48
On siellä muitakin Topin mielipiteitä ajavia poliitikkoja, kutem Guzenina-Richardsonin sukupuolineutraalit äitiyspakkaukset ja miesten synnytyksen edistäminen ovat varmasti Topille kovasti enemmän mieleen kuin Hirvisaaren vanhoilliset naiivit näkemykset aiheesta. Myös ilmeisesti Jani Toivolan tapa politkoida on miellyttänyt Topia suuresti, vaikka hän luokkitteleen tämän sairaaksi ihmiseksi.

Ad hominemiin tässä kannattaakin mennä, kun argumentit kuutiolta loppuvat.

Jollei perse kestä merivettä, kannattaa antaa puolison olla yksin keittiössä (ei siis hellan ja nyrkin välissä  ;) )

Voisitko hieman täsmentää, mitä tarkoitat?

JoKaGO

Jaa, Lyyli nukahti jo  8)

Tuolla aiemmin Jari Leino kirjoitti hyvän historiakatsauksen liittyen nuivan genren nousun derivaatan (lokaaliin) maksimiin siis aikaan, jolloin nuiva genre löi julkisuuteen voimalla läpi.
Pointti siis se, että nyt muka olisi päästy johonkin ja siellä pysytään, kunhan ollaan Soinin hys-hys-tupauuno-linjalla. Ei näin!
Jussi on nyt noussut sellaista tahtia ja sellaisiin asemiin, että harva voisi tehdä saman nomenklatuuran ulkopuolelta. Sampo nousi ensin kyökin kautta korkealle, mutta omilla avuillaan ja toimillaan EU-parlamentissa otti paikkansa kansakunnan kaapin päältä. Jussilla on tämä vielä edessään, enkä epäile hetkeäkään, ettei se Jussilta onnistuisi.

James on nyt pilkillä siellä, mistä Jussi poistui, koska siellä on takuuvarma kalapaikka. Nyt vain isompaa Rapalaa veteen, kun tämä edellinen ei ollut ottavainen. Nuivuus on päässyt vasta tähän nykyiseen statukseen asti, mutta parempaa on luvassa, kun toiminta jatkuu. Jos tähän jäädään makaamaan, myös PS palaa RKP:n ja KD:n tasolle kannatuksessa, mutta se on tietenkin PS:n murhe. Muutos ei selvästikään tyydy nyky-statukseensa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Saippuakupla

Siivosin ketjua. JoKaGo lopettaa höpinät tuplatunnuksista.

Kiril

Quote from: Jorma Peelo on 11.06.2014, 14:14:38
Olen äänestänyt Persuja muistaakseni vuodesta 2003 joka ainoissa vaaleissa. Persut on jo näyttönsä antanut ja kovasti ne näytöt ovat heppoisia. Ensi vaaleissa en enää äänestä maahanmmuuttokriittistä tai EU-kriittistä ehdokasta.

Ensi kerralla äänestän ehdokasta, joka on maahanmuuttovastainen ja EU-vastainen. Tuollaiselle puolinaiselle muka kriittiselle pelleilylle en enää vaivaudu ääntäni antamaan.
Soini pelaa nyt vaarallista peliä. Lakaisemalla maahanmuuttokritiikin maton alle, saadaan kannatus luookkaan 10% ensi ek-vaaleissa.

Kuningasweecee

Quote from: JT on 09.06.2014, 10:19:49
Quote from: törö on 09.06.2014, 10:10:03
Seuraavien eduskuntavaalien jälkeen Muutoksella ei taida olla yhtään kansanedustajaa.

Hirvisaari varmasti tietää tämän itsekin. Toivottavasti James ottaa kaiken irti mahdollisesta viimeisestä vuodestaan eduskunnassa.

En pidä lainkaan pahana, että maahanmuuttopolitiikkaan liittyvissä asioissa ylitetään uutiskynnystä - tavalla tai toisella.

Tietysti jos tuosta tuomio tulee niin voihan eduskunta vissiin jollain enemmistöllä pistää Hirvisaaren pihalle? Erottihan ne Juhantalonkin aikanaan, vaikka se nyt olikin paljon vakavampi juttu.

MW

Quote from: Kuningasweecee on 15.06.2014, 03:08:48
Quote from: JT on 09.06.2014, 10:19:49
Quote from: törö on 09.06.2014, 10:10:03
Seuraavien eduskuntavaalien jälkeen Muutoksella ei taida olla yhtään kansanedustajaa.

Hirvisaari varmasti tietää tämän itsekin. Toivottavasti James ottaa kaiken irti mahdollisesta viimeisestä vuodestaan eduskunnassa.

En pidä lainkaan pahana, että maahanmuuttopolitiikkaan liittyvissä asioissa ylitetään uutiskynnystä - tavalla tai toisella.

Tietysti jos tuosta tuomio tulee niin voihan eduskunta vissiin jollain enemmistöllä pistää Hirvisaaren pihalle? Erottihan ne Juhantalonkin aikanaan, vaikka se nyt olikin paljon vakavampi juttu.

Varastaminen ja kähmintä on ihan eri asia. Kuuluu mandaattiin. Mutta ei saa sanoa, mitä ei saa sanoa.

normi

Siis... james kutsui loisijoita loisiksi ja koska katsoi mahdollisten "loisijoiden" olevan mamuja, niin se oli sitten haram... tästähän on kyse, tokihan se on provosoivaa, mutta kutsuivathan kommaritkin porvareita verenimijöiksi ja lahtareiksi jne... sitä ei ennen katsottu miksikään sopimattomaksi puheeksi ja sen ymmärrettiin olevan kommariretoriikkaa/propagandaa... se sallitiin.

eli hohhoijaa, ennen kielenkäyttö oli paljon räväkämpää eikä tarvinnut pelätä sanovansa jotan väärää koko ajan, oli sellainenkin harmiton laulu kuin bingo bango bongo eikä siitä kukaan hermostunut...

Tässä kyseisen biisin sanat... ja ei tarvi näinä amattiloukkaantumisen aikoina ihmetellä miksi tätä huumori kappaletta ei enää kuule koskaan...

Quotehttp://www.kboing.com.br/hullujussi/1-1077665/

Quotehttps://www.youtube.com/watch?v=2dcYrG6CRi4
Impossible situations can become possible miracles