News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-05-21 Englannin prinssi Charlesin moraalinen tuohtumus

Started by Marija, 21.05.2014, 18:11:00

Previous topic - Next topic

Marija

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288691309833.html?pos=ksk-trm-uutu-ostu

Kuvassa vasemmalla, selvästikin Putinin henkisesti nujertamalta vaikuttava, murhemielinen Britannian prinssi Charles. Itse Putin, kuvassa oikealla:

(http://is13.snstatic.fi/img/658/1288691340332.jpg)

Prinssi Charles vertasi Putinia Hitleriin
Julkaistu: 21.5.2014 9:53

Vanhan säännön mukaan Britannian kuninkaalliset eivät saisi puuttua politiikkaan. Prinssi Charlesin kerrotaan poikenneen rajusti tästä säännöstä vierailullaan Kanadan Halifaxissa.

Charles ja Cornwallin herttuatar Camilla tapasivat vierailunsa aikana muun muassa kanadalaisia toisen maailmansodan veteraaneja, kertoivat useat brittimediat keskiviikkona.

The Independentin mukaan prinssin keskustelukumppaneihin kuului myös Marienne Ferguson, 78, joka oli paennut natseja ja menettänyt perheenjäseniään holokaustissa.

Ferguson pääsi pakenemaan Danzigista eli nykyisestä Gdanskista vuonna 1939, juuri ennen kuin natsi-Saksa liitti silloisen vapaakaupungin alueeseensa. Tässä yhteydessä Charles esitti pistävän kommentin Venäjän presidentistä Vladimir Putinista.

- Prinssi sanoi: Ja nyt Putin näyttää tekevän lähes samoin kuin Hitler, kertoi Ferguson.

Prinssi viittasi ilmeisesti siihen, että Venäjä liitti Krimin niemimaan itseensä maaliskuussa.

- Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä, ja niin varmaan moni muukin, Ferguson pohti.

- Olen kuitenkin hyvin yllättynyt siitä, että hän esitti kommentin. Heidän (kuninkaallisen perheen) ei pitäisi sanoa tuollaisia asioita.

Prinssi Charles kohtaa Putinin kesäkuun alussa Normandiassa, jossa valtionjohtajat juhlistavat D-päivän maihinnousun 70-vuotispäivää 6. kesäkuuta.

Jouko Juonala

Arvoisa kuninkaallinen tuntuu aluksi kovin "unohtaneen", että se oli pääasiassa Neuvostoliitto ja sen puna-armeija, joka yhdessä Liittoutuneiden kanssa, vapautti Hitlerin ja natsien alistaman natsisaksan kansan fasismista, ja (sikäli kuin tiedetään) ajoi Hitlerin itsemurhaan.

Britannian kuningashuoneen omia syntejä vuosisatojen, ehkä tuhannenkin ajalta, voisi pitkästikin luetella. Aiheen yleisökirjoitukset IS:ssa ottavatkin laajasti kantaa juuri nimenomaan tähän asiaan.

Sitruunamelissa

Täytyy toivoa, että skippaavat tämän äijän, kun tulee aika kruunata seuraava kuningas. Se vähä mitä olen Brittien kuningasperhettä uutisissa seurannut on jättänyt vakutelman, että prinssi William on pilalle hemmoteltua isäänsä huomattavasti edustavampi.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Marija

Dianan ongelmat juonsivat paljolti Charlesin luonteen kylmyydestä. Tästä on tullut tv-dokumenttia. Itseasiassa Diana piti koko kuningashuonetta henkisesti jääkylmänä yhteisönä ja pakeni sitä.

Tämä ei toisaalta ole mikään ihme. Mitkään lämminsydämiset ihmiset eivät tekisi niitä tekoja, joita Britannian kuningashuone on maailmalla iät ja ajat tehnyt.

Heille on varmasti musertavaa tajuta, että Venäjä edelleen voi hyvin ja vahvistuu. Jo viimeisimmän tsaariperheen aikaan nämä kolmea eri maata hallitsevat serkukset: tsaari Nikolai II, kuningas Yrjö V ja Saksan keisari Vilhelm II riitaantuivat keskenään ja pian syttyikin I maailmansota.

http://tv.hs.fi/articles/show_hs/1065

Englannin kateus Venäjää kohtaan ei siis ole mikään uusi asia, näin se historia ja vanha kauna taas nostaa päätään. Mutta moraalisen närkästyksen esittäminen prinssi Charlesin taholta aikaansaa jo hymyilyä. Eikä varmaan vähiten Venäjällä.

Yrittäkää, britit kestää.  :)

Marija

Venäläisiä prinssi Charlesin lausunto ei yhtään hymyilytä:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288691548809.html?pos=ksk-trm-uuti-ospu

Prinssi Charlesin Hitler-vertaus ärsytti Venäjällä
Julkaistu: 21.5.2014 18:26

Venäläislehden mukaan prinssi Charlesin kommentointi vaaransi Britannian ja Venäjän suhteet.

Prinssi Charlesin Hitler-vertaus ei naurattanut Venäjällä. Laajalevikkisen Moskovskij Komsomolets -lehden mukaan kruununperijän kommentti riskeerasi Britannian ja Venäjän suhteita, joita jo muutenkin varjostavat omanlaisensa pilvet.

- Britannian kruununperijä prinssi Charles riskeerasi kansainvälisen skandaalin ja on vaarassa monimutkaistaa Venäjän ja Britannian suhteita, moskovalaislehti kirjoitti The Telegraphin mukaan.

Prinssi Charlesin mukaan Putin näytti miehittäneen Krimin lähes samalla tavalla kuin Hitler aikanaan toimi Puolassa ja Tshekkoslovakiassa.

Kremlin kommenttia ei ole kuulunut. Prinssin Hitler-vertauksen kohteeksi joutuneen presidentti Vladimir Putinin lehdistövastaava Dmitri Peshkov kieltäytyi kommentoimasta asiaa lehdistölle.

Prinssi Charlesin ja Putinin on määrä tavata toisensa Normandian maihinnousun 70-vuotispäivänä kesäkuun 6. päivänä.

Elisa Rimaila

Marija

Tässä The St. Petersburg Times'in kirjoitus asiasta:
     http://www.sptimesrussia.com/story/39879

QuotePRINCE CHARLES CAUGHT COMPARING PUTIN WITH HITLER

By Jennifer Monaghan
The St. Petersburg Times
Published: May 22, 2014 (Issue # 1811)

MOSCOW — A former Polish war refugee said Prince Charles likened President Vladimir Putin to Nazi leader Adolf Hitler during a royal visit to Canada, British news reports said.

Prince Charles purportedly made the comment earlier this week while being shown around the Canadian immigration museum in Nova Scotia by museum volunteer Marienne Ferguson, who lost relatives during the Holocaust, The Daily Mail reported.

Ferguson, 78, said that they were discussing Nazi Germany's takeover of countries when Prince Charles said something to the effect of "it's not unlike...what Putin is doing," the BBC reported Wednesday. "I must say that I agree with him and am sure a lot of people do" Ferguson said, before describing the conversation as "very heartfelt and honest," according to The Daily Mail.

Prince Charles' comments can be seen as particularly unguarded, given that members of the royal family traditionally remain politically neutral.

The prince is due to meet Putin for D-Day anniversary celebrations in France next month, the BBC reported.

A spokesman for Clarence House, the prince's official office, declined to comment on the conversation, which it said was private.

Putin's spokesman Dmitry Peskov also declined to comment.

Jaakko Sivonen

Charles on aivan oikeassa tässä asiassa: Putin jäljittelee ulkopolitiikassaan Hitlerin toimintaa 1930-luvun lopulla.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

sense

Valetta ei kukaan vaivaudu noteeraamaan, totuuden sanominen saa aikaan paskakyrskyn...

kriittinen_ajattelija

Quote from: sense on 21.05.2014, 20:51:49
Valetta ei kukaan vaivaudu noteeraamaan, totuuden sanominen saa aikaan paskakyrskyn...
Juu onhan niitä vertauksia kiva tehdä Hitleristä, oma suosikkini on "Paavo Arhimäki on kasvissyöjä kuten myös Hitler"
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Sour-One

pääasiassa Neuvostoliitto ja sen puna-armeija, joka yhdessä Liittoutuneiden kanssa, vapautti Hitlerin ja natsien alistaman natsisaksan kansan fasismista, ja (sikäli kuin tiedetään) ajoi Hitlerin itsemurhaan.

Olipa harvinaisen kauniisti todettu venäläisistä.

Marija

Quote from: Sour-One on 21.05.2014, 20:58:51
pääasiassa Neuvostoliitto ja sen puna-armeija, joka yhdessä Liittoutuneiden kanssa, vapautti Hitlerin ja natsien alistaman natsisaksan kansan fasismista, ja (sikäli kuin tiedetään) ajoi Hitlerin itsemurhaan.

:)

Tämänvuotinen (natsisaksasta saadun) Suuren Isänmaallisen Sodan Voitonpäivän paraati Moskovan Punaisella torilla, 9.5.2014:
     http://www.youtube.com/watch?v=D4x_OmqGs40

Kuvat ja ääni puhuvat puolestaan. "Kuunnelkaa ja katsokaa!"

ilmarinen

Quote from: Marija on 21.05.2014, 21:38:56
Quote from: Sour-One on 21.05.2014, 20:58:51

Tämänvuotinen (natsisaksasta saadun) Suuren Isänmaallisen Sodan Voitonpäivän paraati Moskovan Punaisella torilla, 9.5.2014:

Täyttä roskaa. Neuvostoliitto on koko maailmanhistorian sairain ja eläimellisin valtio. Venäjän kieli on vastemielistä mokellusta, kuin kuuma peruna olisi ihmisen suussa. Kommunismi on sairain ja perverssein ideologia mitä ihmisen aivot ovat tuottaneet.

Sinun viestiisi vastauksesksi sopii pari Uuno Kailaan säkeistöä.

Kaukaa, aroilta kohoaa Iivana Julman haamu. Turman henki, se ennustaa: verta on näkevä aamu.

Ei ota vieraat milloinkaan kallista perintöänne. Tulkoot hurttina aroiltaan! Mahtuvat multaan tänne.

normi

Itä-Euroopan kannalta Neuvostoliiton voitto Saksasta merkitsi verisen ripulin vaihtumista tavallisempaan kakkaan.
(Olen kuunnellut YLE:n puheelta näitä arkiston helmiä, niin aivan helvetisti sitä sosialismia ja anti-imperialismia (amerikkalaisvastaisuutta), kapitalismin vastaisuutta ja neuvostoliiton myötäilyä ne ohjelmat ovat olleet.
Kovasti toimittajien asenne on muistuttanut tätä nykyajan vastaavaa valtauskontoa eli monikulttuurisuus-suvaitsevaisuutta)

Charles on oikeassa rinnastuksessa. Siltikään suomalaisten poliitikkojen ei kannata lähteä Charlesin linjalle, se on isompien ja kauempana Venäjästä olevien maiden poliitikkojen tehtävä.
Impossible situations can become possible miracles

Tykkimies Pönni

QuoteKommunismi on sairain ja perverssein ideologia mitä ihmisen aivot ovat tuottaneet.

Näin varmaan on mutta kannattaa kuitenkin muistaa että kommunismi keksittiin euroopassa ja se vietiin venäjälle eurooppalaisten ja amerikkalaisten toimesta, suunnittelemana ja rahoittamana. Venäjä oli, monien muiden maiden ohella, kommunismin kokeilualue. Huonosti kävi. Nykyään kommunismin pääpesäkkeenä toimii EU, joten kannattaa ennemmin varoa omia kuin venäläisiä.

Marija

Ja siis Venäjähän ei itse valtiona ja talousmuotona ole ollut kommunistinen enää yli 20 vuoteen, itseasiassa jos tarkkoja ollaan, ei koskaan.

Venäjähän on kapitalistinen, tai kuinka tuota kutsuttaisiin? Kommunismi tulee liittää käsitteeseen "Neuvostoliitto", joka itseasiassa oli paljon enemmän kuin "Venäjä". Venäjä taas on pikemminkin tsaaristinen. Sitä samaa tsaaristista Venäjän imperiumia Putin juuri pyrkii uudelleen rakentamaan.

Ottaahan se muita, jo oman imperiuminsa hukanneita suurvaltoja kamalasti päähän. Siksi on Englannin Kallellakin naama jo aivan rutussa.

Tosiasiallinen Nuiva

:facepalm:

Tuolla juhlitaan myös voittoa Suomesta ja puolenmiljoonan suomalaisen karkoitusta esi-isiensä mailta.

Tässä sinulle Marija lukemista iltapäiväksi: http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/venajan%20tuntija%20arvioi%20putinisteja-20757
Non poteris veritatem

Parsifal

Quote from: Marija on 23.05.2014, 15:53:04
Ja siis Venäjähän ei itse valtiona ja talousmuotona ole ollut kommunistinen enää yli 20 vuoteen, itseasiassa jos tarkkoja ollaan, ei koskaan.

Monet venäläiset haikailevat silti neuvostoaikoja. Perusvenäläinen ajattelu tuntuu kulkevan niin, että vähät puutteesta, kunhan päästään polkemaan, sortamaan, murhaamaan ja alistamaan muita kansoja!

QuoteOttaahan se muita, jo oman imperiuminsa hukanneita suurvaltoja kamalasti päähän. Siksi on Englannin Kallellakin naama jo aivan rutussa.

Enemmän se ottaa päähän Venäjän naapurimaita, jotka ennen pitkää tulevat kokemaan Venäjän imperialismin ja yleisen roistomaisuuden omissa nahoissaan. Venäjä on aina ollut rikollisten ja murhaajien hallitsema valheiden valtakunta.

Kansojen historiassa arveltiin tämän ominaisuuden olevan mongolivallan peruja, mutta Venäjän uhreja se ei paljon lohduta.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Marija

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 23.05.2014, 16:03:16

:facepalm:

Tuolla juhlitaan myös voittoa Suomesta ja puolenmiljoonan suomalaisen karkoitusta esi-isiensä mailta.

Tässä sinulle Marija lukemista iltapäiväksi: http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/venajan%20tuntija%20arvioi%20putinisteja-20757

Joo. Asiallinen kirjoitus. Tiedostan kyllä jo pitemmältä ajalta myös itse olleeni ja olevani eräänlaisten vahvojen, Venäjä-myönteisten tiedonantojen kohde. Toisaaltahan Suomessa levitetään varsin Venäjä-vastaistakin propagandaa, joten olen kokenut jopa oikeutetuksi kertoa ja tarjota vaihteeksi päinvastaistakin näkökulmaa, sen mukaan kuin olen itse asiasta kuullut ja sitä ymmärtänyt.

Jos olen täällä jotain Venäjästä kirjoittanut, jos huomaatte, en ole niinkään kirjoittanut heidän politiikastaan, kuin itse kansasta, sen kulttuurista ja uskonnosta, heistä itsestään. Olen pitänyt itseäni oikeudenmukaisena, pyrkinyt näkemään paljon mainitun "vihollisemme" myös heidän itsensä silmin: tuntevina, aatteellisina ihmisinä, jotka myös itse ovat kokeneet meidät, minun kansani, heidän vihollisinaan. Ystävällisen, empaattisuuteen pyrkivän kirjoitteluni taustalla onkin oma tarkoitukseni toimia rauhan ja toistemme suvaitsevaisuuden hyväksi.

Tapasin taannoin muuan pikkulapsena Leningradin piirityksestä paenneen ja selviytyneen naisen. Helsingin pommituksissa myös omien isovanhempieni kotitalo sai osuman. Kun kuuntelin hänen kertomustaan, istuin tuijottaen viereistä seinää. Epäilemättä itse olin tämän naisen silmissä "vihollisen lapsi", kuten hänkin, tuolloin pieni lapsi oli ollut meidän vihollisemme. Vaikken saanut sanaa suustani, halusin ystävällisellä eleellä osoittaa hänelle, etten ole hänen vihollisensa, ettei kansojemme välillä tarvitse enää olla vihollisuuksia.

Tämän rauhan hyväksi haluan ja pyrin toimimaan.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Marija on 23.05.2014, 17:55:00

Stalinin puna-armeijan ihailu ei ole rauhantyötä, vaan jotain ihan muuta. Lisäksi rosvoparooni Putinin fanitus ei myöskään mitenkään liity ihmisten keskenäisen luottamuksen parantamiseen, vaan on myös ihan jotain muuta.

Tähän mennessä toimintasi on ollut siis mielestäni ihan jotain muuta, kuin itse väität.
Non poteris veritatem

Marija

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 23.05.2014, 18:07:58
Quote from: Marija on 23.05.2014, 17:55:00

Stalinin puna-armeijan ihailu ei ole rauhantyötä, vaan jotain ihan muuta. Lisäksi rosvoparooni Putinin fanitus ei myöskään mitenkään liity ihmisten keskenäisen luottamuksen parantamiseen, vaan on myös ihan jotain muuta.

Tähän mennessä toimintasi on ollut siis mielestäni ihan jotain muuta, kuin itse väität.

"Putinin fanitus"? En ole fanittanut mitään. Olen ainoastaan osoittanut kunnioitustani naapurimaalle.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Marija on 23.05.2014, 18:11:12

"Putinin fanitus"? En ole fanittanut mitään. Olen ainoastaan osoittanut kunnioitustani naapurimaalle.

No mikä tämän ketjun avaus sitten muka on?

Putin on toiminut hyvin samoin tavoin kuin Hitler ja ihmisillä on oikeus sanoa se, myös kallella, eikä siitä ole mitään syytä vetää hernettä nenään.

Tapasi osoittaa kunnioitusta naapurimaalle perustuu pelkästään valtiojohdon nuoleskeluun, eikä tavallinen venäläinen siitä varmaan paljoakaan nauti.
Non poteris veritatem

Marija

Enhän minä ole vetänyt mitään hernettä nenään.  :-\

Tein aloituksen siitä, kuinka Englannin prinssi Charles on vetänyt herneet nenäänsä.
Tuohan on ihan uutinen mediassa, ympäri maailman.

Enkä minä nuoleskele mitään ulkovallan valtiojohtoa. Missään.

Kirjoitin vaan, että englanninprinssi on - hah  ;D - saanut omalle imperiumilleen kilpailijan.
Pakkohan tuolle kuvalle on nauraa. Olematta silti mikään erityinen "putinisti".
Vielä vähemmän olen brittinisti. Pöh.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Marija on 23.05.2014, 18:37:19

Enkä minä nuoleskele mitään ulkovallan valtiojohtoa. Missään.

Tästä olemme selvästikin täysin eri mieltä. Luulisi, että itsekin huomaisit sen, mutta jos ei niin ei.

Kaikkein alhaisinta on kuitenkin fanittaa tuota rosvojoukkoa, jota puna-armeijaksikin kutsuttiin. Ja älä taas sano että enhän minä mitään...

Luulisi kaikkien suomalaisten olevan sitä mieltä, että niin puna-armeijan, kuin Putininkn rosvoretket ovat sellaisia rikoksia, joita ei voi ymmärtää. Ellei sitten ole aikanaan (kaiketi vahingossa) mainostamasi IPUn kannattajia.
Non poteris veritatem

Marija

No, kullakin meistä on kunnioituksen kohteemme. Jotkut täällä diggaavat ihan natseja. Olenko minä hyökännyt heitä vastaan? Olkoot natseja, mutta minä en ole.

Jos annan osittaisen kunnioitukseni puna-armeijalle, sikäli kuin heidän toimensa liittyivät esim. natsisaksan kaatamiseen, en anna kunnioitusta heille siinä, että pyrkivät myös Suomeen.

Samat ihmiset voivat tehdä yhtäällä hyvää, toisaalla pahaa.

Lasse

Quote from: Lasse on 23.05.2014, 19:17:11
- In response to the international uproar created when he reportedly
compared Russian President Vladimir Putin to Hitler, His Royal Highness
Prince Charles today issued the following letter of apology to the
Russian people.

My dear Russians,

Yesterday, it was reported that I compared your President Putin to
Hitler. If by making this comment I have in some way offended you, I am
deeply sorry. Adolf Hitler was one of the horrible villains in world
history, and comparing President Putin to him was uncalled for.

What I should have said, and what I say to you now, is that this Putin chap can be a bit Hitlery at times.

Let's take, for example, his penchant for taking territory that
doesn't belong to him and then adding it to his country and so forth.
Would you call that behavior Hitlery or not Hitlery? From where I sit,
it's more like something Hitler would do than something he wouldn't do,
and so the verdict must be, yes, the chap is being rather Hitlery when
he does that.

And, while we're on the subject, what about Putin's use of tanks?
Also very Hitlery. Again, let me be clear: I am not calling him
Hitler-but if you think you can use tanks and not come off a tad bit
Hitlery, you're not right in the head.

Since I made my remarks, some British politicians have suggested that
I abdicate my position as Prince of Wales and heir to the British
throne. In other words, they believe that I do not have the right to
free speech. If memory serves, back in the nineteen-thirties another
chap went around trying to punish people for speaking their minds. I'm
not going to name names, but if the shoe fits...

Yours truly,

H.R.H. Prince Charles
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Marija on 23.05.2014, 19:17:06

Jos annan osittaisen kunnioitukseni puna-armeijalle, sikäli kuin heidän toimensa liittyivät esim. natsisaksan kaatamiseen, en anna kunnioitusta heille siinä, että pyrkivät myös Suomeen.

Juuri tätä tekniikkaa käyttää mm. YLE kertoessaan monikulttuurista. Nostetaan jotain kivaa esiin ja unohdetaan kokonaiskuva. En suosittele.
Non poteris veritatem

Morsum

Quote from: Marija on 21.05.2014, 18:11:00
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288691309833.html?pos=ksk-trm-uutu-ostu

Kuvassa vasemmalla, selvästikin Putinin henkisesti nujertamalta vaikuttava, murhemielinen Britannian prinssi Charles. Itse Putin, kuvassa oikealla:

(http://is13.snstatic.fi/img/658/1288691340332.jpg)

Prinssi Charles vertasi Putinia Hitleriin
Julkaistu: 21.5.2014 9:53

Vanhan säännön mukaan Britannian kuninkaalliset eivät saisi puuttua politiikkaan. Prinssi Charlesin kerrotaan poikenneen rajusti tästä säännöstä vierailullaan Kanadan Halifaxissa.

Charles ja Cornwallin herttuatar Camilla tapasivat vierailunsa aikana muun muassa kanadalaisia toisen maailmansodan veteraaneja, kertoivat useat brittimediat keskiviikkona.

The Independentin mukaan prinssin keskustelukumppaneihin kuului myös Marienne Ferguson, 78, joka oli paennut natseja ja menettänyt perheenjäseniään holokaustissa.

Ferguson pääsi pakenemaan Danzigista eli nykyisestä Gdanskista vuonna 1939, juuri ennen kuin natsi-Saksa liitti silloisen vapaakaupungin alueeseensa. Tässä yhteydessä Charles esitti pistävän kommentin Venäjän presidentistä Vladimir Putinista.

- Prinssi sanoi: Ja nyt Putin näyttää tekevän lähes samoin kuin Hitler, kertoi Ferguson.

Prinssi viittasi ilmeisesti siihen, että Venäjä liitti Krimin niemimaan itseensä maaliskuussa.

- Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä, ja niin varmaan moni muukin, Ferguson pohti.

- Olen kuitenkin hyvin yllättynyt siitä, että hän esitti kommentin. Heidän (kuninkaallisen perheen) ei pitäisi sanoa tuollaisia asioita.

Prinssi Charles kohtaa Putinin kesäkuun alussa Normandiassa, jossa valtionjohtajat juhlistavat D-päivän maihinnousun 70-vuotispäivää 6. kesäkuuta.

Jouko Juonala

Arvoisa kuninkaallinen tuntuu aluksi kovin "unohtaneen", että se oli pääasiassa Neuvostoliitto ja sen puna-armeija, joka yhdessä Liittoutuneiden kanssa, vapautti Hitlerin ja natsien alistaman natsisaksan kansan fasismista, ja (sikäli kuin tiedetään) ajoi Hitlerin itsemurhaan.

Britannian kuningashuoneen omia syntejä vuosisatojen, ehkä tuhannenkin ajalta, voisi pitkästikin luetella. Aiheen yleisökirjoitukset IS:ssa ottavatkin laajasti kantaa juuri nimenomaan tähän asiaan.

ARvoisa aloittaja tuntuu unohtaneen, että Neuvostoliiton harjoittama nationalistinen kommunismi oli vielä suurempi hirmuhallinto kuin Hitlerin fasismi konsanaan. Saksa kopioi jopa keskitysleirit Neuvostoliitosta.

EDIT: Jotain Neuvostoliiton onnelasta kertonee se, että saksalaisia paenneet Puolan juutalaiset pakenivat muutamia kuukausia myöhemmin Saksan miehittämille alueille Neuvostoliiton tyranniaa, koska ajattelivat Saksan antisemitisminkin olevan parempi kohtalo.

Lähde: Kommunismin mustan kirjan Neuvostoliittoa käsittelevä alue.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Myrkkymies

Quote from: Lasse on 23.05.2014, 19:19:18

My dear Russians,

Yesterday, it was reported that I compared your President Putin to
Hitler. If by making this comment I have in some way offended you, I am
deeply sorry. Adolf Hitler was one of the horrible villains in world
history, and comparing President Putin to him was uncalled for.

What I should have said, and what I say to you now, is that this Putin chap can be a bit Hitlery at times.

Let's take, for example, his penchant for taking territory that
doesn't belong to him and then adding it to his country and so forth.
Would you call that behavior Hitlery or not Hitlery? From where I sit,
it's more like something Hitler would do than something he wouldn't do,
and so the verdict must be, yes, the chap is being rather Hitlery when
he does that.

And, while we're on the subject, what about Putin's use of tanks?
Also very Hitlery. Again, let me be clear: I am not calling him
Hitler-but if you think you can use tanks and not come off a tad bit
Hitlery, you're not right in the head.

Since I made my remarks, some British politicians have suggested that
I abdicate my position as Prince of Wales and heir to the British
throne. In other words, they believe that I do not have the right to
free speech. If memory serves, back in the nineteen-thirties another
chap went around trying to punish people for speaking their minds. I'm
not going to name names, but if the shoe fits...

Yours truly,

H.R.H. Prince Charles

Täh? Panssarivaunujen käyttö on Hitlermäistä? Onko tää tyyppi maistissa tai jotain? Muutenkin aika hämmentävä tiedote.  :D

Golimar

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 23.05.2014, 19:26:57

Juuri tätä tekniikkaa käyttää mm. YLE kertoessaan monikulttuurista. Nostetaan jotain kivaa esiin ja unohdetaan kokonaiskuva. En suosittele.

Puna-armeijan sotilaat käyttäytyivät kuin mielisairaat pirut, tuollainen saastainen joukkio ei ansaitse muuta kuin halveksuntaa tai ankaran rangaistuksen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Germany

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_and_evacuation_of_German_civilians_during_the_end_of_World_War_II

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_Poland

http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin:_The_Downfall_1945

Marija

Quote from: Golimar on 23.05.2014, 19:40:12
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 23.05.2014, 19:26:57

Puna-armeijan sotilaat käyttäytyivät kuin mielisairaat pirut, tuollainen saastainen joukkio ei ansaitse muuta kuin halveksuntaa tai ankaran rangaistuksen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Germany

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_and_evacuation_of_German_civilians_during_the_end_of_World_War_II

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_Poland

http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin:_The_Downfall_1945

Jaaha. Kiitos dokumenteista. Eihän tuota voi kiistääkään. En kyllä itse ole aiemmin ollut tietoinen puna-armeijan näin mittavasti harjoittamasta, tässä itäsaksalaisten ja puolalaisten kaltoinkohtelusta.