News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Eurovaalien ennakkoäänestys alkaa tänään

Started by Micke90, 14.05.2014, 15:40:52

Previous topic - Next topic

Äänestätkö ennakkoon vai vaalipäivänä?

Ennakkoon
158 (68.4%)
Vaalipäivänä
65 (28.1%)
En äänestä
8 (3.5%)

Total Members Voted: 231

Voting closed: 25.05.2014, 18:34:28

monokultturisti

Quote from: Jani Rantala on 17.05.2014, 16:43:07
Onko kukaan äänestänyt muuta kuin Halla-Ahoa.
Äänestin Muutoksen Jari Leinoa. Mainittakoon, että syy oli puoluepoliittinen. En jättänyt äänestämättä Halla-ahoa siksi, että ajattelisin hänen olevan parempi olla lähtemättä Brysseliin.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

Marija

Quote from: monokultturisti on 23.05.2014, 11:57:03
Quote from: Jani Rantala on 17.05.2014, 16:43:07
Onko kukaan äänestänyt muuta kuin Halla-Ahoa.
Äänestin Muutoksen Jari Leinoa. Mainittakoon, että syy oli puoluepoliittinen. En jättänyt äänestämättä Halla-ahoa siksi, että ajattelisin hänen olevan parempi olla lähtemättä Brysseliin.

Itsekin olen niin varma persujen ja Halla-ahon voitosta, että tähän luottaen laitoin oman ääneni persuja astetta ärhäkkäämmälle Muutos-puolueelle. Että EU:hun saataisiin toinenkin kunnon kiukkupussi.

monokultturisti

Quote from: Marija on 23.05.2014, 12:05:59
Itsekin olen niin varma persujen ja Halla-ahon voitosta, että tähän luottaen laitoin oman ääneni persuja astetta ärhäkkäämmälle Muutos-puolueelle.
Itse asiassa minulla ei ollut perusteena olla äänestämättä Halla-ahoa myöskään se, että uskon hänen pääsevän läpi muutenkin. Jos hän jää rannalle, olen tietysti vastuussa.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

Micke90

Ennakkoon äänestäneitä on 730 586, joka on yli 4000 enemmän kuin Ylen viralliset 726 000. Äänestys-% on 17,3, joka sekin on enemmän kuin Ylen antama virallinen luku eli 17,1.

2011-04-17

Quote from: Micke90 on 24.05.2014, 21:53:23
Ennakkoon äänestäneitä on 730 586, joka on yli 4000 enemmän kuin Ylen viralliset 726 000 tuhatta. Äänestys-% on 17,3, joka sekin on enemmän kuin Ylen antama virallinen luku eli 17,1.

Ennakkoäänimäärä näyttäisi päivittyvän ylöspäin pienin askelin. Aikaisemmin tänään luku oli 730 505 kpl. Äänioikeutettujen määränä näyttäisi olevan vain kotimaassa äänestävät, joten mahtaisiko tuosta luvusta puuttua tämän lisäksi myös ulkomailla äänensä antaneet? Ennakkoääniä annettiin ulkomailla melkein puolet enemmän kuin vuonna 2009.
QuoteUlkomailla äänesti ennakkoon yli 14 300

Eniten ennakkoäänestäjiä kävi äänestämässä ulkomailla Ruotsissa, Saksassa, Belgiassa ja Espanjassa.

Ennakkoon äänestäneiden määrä kasvoi vuoden 2009 europarlamenttivaaleista, jolloin etukäteen kävi äänestämässä 9 795 henkeä.
http://yle.fi/uutiset/ulkomailla_aanesti_ennakkoon_yli_14_300/7259316?ref=leiki-es
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

Leso

Quote from: Rubiikinkuutio on 21.05.2014, 17:25:33
Quote from: Topi Junkkari on 21.05.2014, 15:37:55

Totta kai annetaan laittaa, miksi ei muka annettaisi? Mitä hyötyä olisi repiä lippu ja lähettää äänestäjä uuden lipun kanssa takaisin koppiin kirjoittamaan se sama numero uudelleen?

Vaikeuttaa äänen myymistä tai dominoivan väkivaltaisen aviomiehen yritystä valvoa, että eukko äänestää oikein.

Paras tapa ostaa ääniä on maksaa siitä, ettei äänestetä.

Miettikääpäs sitä. Nää on kansainväliset vaalit.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Micke90

Itse uskon, että hyvä sää pikemminkin nostaa kuin laskee äänestysvilkkautta. EU-vaaleissa ei äänesteitä, koska EU:hun ei luoteta eikä uskota siihen, että 13 suomalaista voisi vaikuttaa EU-päätöksentekoon. Ihmisten tulisikin nähdä nämä vaalit enemmän sisäpolitiikkana, jossa ihmiset pääsevät ottamaan kantaa Käteisen, Urpolaisen ja Stubelon epäonnistuneeseen politiikkaan. Jytky näissä vaaleissa vaikuttaa ratkaisevasti siihen, millaista politiikkaa Suomessa harjoitetaan seuraavat 5 vuotta.

haermae

Tulipa mieleen: jos on käynyt ennakkoäänestämässä, voiko käydä vaalipäivänä uudestaan äänestämässä?

Kahteen kertaan ei tietenkään voi äänestää, mutta voiko käydä vaihtamassa ennakkoon annetun äänen?

Ts. jos vaikkapa minä olisin käynyt ennakkoäänestämässä vihreää Heidiä (nimi ja puolue muutettu), mutta olisin sen jälkeen muuttanut mieleni ja haluaisinkin äänestää vaalipäivänä sosiaalidemokraattista Liisaa (nimi ja puolue muutettu), onnistuisiko?

Micke90

Quote from: haermae on 25.05.2014, 09:19:42
Kahteen kertaan ei tietenkään voi äänestää, mutta voiko käydä vaihtamassa ennakkoon annetun äänen?

Ei.

Nuivake

Tulipa mieleen: jos on käynyt ennakkoäänestämässä, voiko käydä vaalipäivänä uudestaan äänestämässä?

Ts. jos vaikkapa minä olisin käynyt ennakkoäänestämässä vihreää Heidiä (nimi ja puolue muutettu), mutta olisin sen jälkeen muuttanut mieleni ja haluaisinkin äänestää vaalipäivänä sosiaalidemokraattista Liisaa (nimi ja puolue muutettu), onnistuisiko?

Tuohon auttaa vain katumuspilleri. Niitä voi käydä kysymässä lähimmästä apteekista.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Nikolas

Quote from: Nikolas Ojala on 20.05.2014, 02:34:29
Paljonko äänestysvilkkaus riippuu säästä?

Ensi sunnuntaille on ennusteltu melko mukavaa säätä. Ainakin Forecan mukaan aurinkoista ja helteistä on luvassa: http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/fin46
Erinomainen äänestyssää heti aamusta!

84

Se on täytetty.

Suomi2050

Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni äänestänyt! :) Vähän jännitti mutta ihan hyvin meni. Vaalivirkailijakin vähän hymyili ja sanoi, että taidan olla tämän paikan nuorin äänestäjä.

l'uomo normale

Ennen näitä hienoja tietokonezydeemeitä vielä 90-luvun alussa ainakin jotkut kävivät äänestämässä ennakkoäänestyksessä ja sitten varsinaisessa vaalissa, kun inttivät kyllin pitkään vaalipäivänä virkailijalle, että eivät  varmana olleet ennakkoon äänestäneet. Siitä jäi varmasti kiinni ja vaalirikoksen seuraamuksena oli äänioikeuden peruuttaminen joksikin ajaksi. Edistyksellisesti katsottiin kuitenkin 90-luvulla, ettei mikään rikos saa estää kansalaista käyttämästä demokraattisia oikeuksiaan. Äänioikeuden menettämisseuraamus kumottiin ja nykyisin äänestysvilpistä selvinnee sakoilla.

Topi Junkkari ainakin pystyisi selvittämään, saisitko lopulta äänestää toisen kerran jos tarpeeksi kiistäisit, ettet ole äänestänyt ennakkoäänestyksessä, vai kutsuttaisiinko poliisi tai järjestyksenvalvoja heittämään sinut ulos. Jos mahdolliset merkinnät viranomaisten rekistereissä itsestä eivät haittaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Alkuasukas

Vaikka on päivä lämmin, niin vielä enemmän lämmitti lappuun raapustettu 84.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Eino P. Keravalta

Minä olen 90-luvulla äänestänyt samoissa vaaleissa kaksi kertaa.

Broidi ei halunnut äänestää, joten sain hänen luvallaan hänen äänestyskorttinsa ja henkilöpaperinsa ja painelin koppiin. En tarkkaan muista, mutta saatoin palkita broidin parilla kaljalla.

;)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

törö

Kävin antamassa RKP:n vastaisen äänen 84:lle.

Uuno Nuivanen

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.05.2014, 12:17:08

Broidi ei halunnut äänestää, joten sain hänen luvallaan hänen äänestyskorttinsa ja henkilöpaperinsa ja painelin koppiin. En tarkkaan muista, mutta saatoin palkita broidin parilla kaljalla.

;)

Oliko se silloin, kun äänestit vihreitä?1!

Ja juu, kasi ja nelonen perään käytiin äsken piirtämässä lappuun.

Topi Junkkari

Quote from: tuo mies on 25.05.2014, 12:13:22
Topi Junkkari ainakin pystyisi selvittämään, saisitko lopulta äänestää toisen kerran jos tarpeeksi kiistäisit, ettet ole äänestänyt ennakkoäänestyksessä, vai kutsuttaisiinko poliisi tai järjestyksenvalvoja heittämään sinut ulos. Jos mahdolliset merkinnät viranomaisten rekistereissä itsestä eivät haittaa.

Niinhän minä pystyisin, ja niin pystyisi kustakin äänestyspaikasta vastaava virkailija. Nykyään asia on aika selvä: äänestyspaikoilla käytössä olevat vaaliluettelot on tulostettu äänioikeusrekisteristä ennakkoäänestyksen jälkeen ja niistä puuttuvat ennakkoon äänestäneiden tiedot kokonaan. Kiistotapauksessa on parikin "ylempää tahoa", joille soittaa ja tiedustella asian todellista laitaa (kunnan keskusvaalilautakunta ja Väestörekisterikeskus).

Oikeusministeriön vaalilautakunnille antamasta vaaliohjeesta näitä vaaleja varten:
Mikäli vaalilautakunta pystyy luotettavasti selvittämään, ettei asianomainen äänestäjä vielä ole äänestänyt, häneltä ei tule evätä äänioikeuden käyttämistä. Kaikissa tämänkaltaisissa tapauksissa vaalilautakunnan on, mikäli se on vakuuttunut siitä, että asianomainen ei ole käyttänyt äänioikeuttaan, pyrittävä selvittämään sekaannus niin, etteivät äänioikeutetut joudu siitä kärsimään.

Sitten on vielä pari detaljia hallinto-oikeuden tai korkeimman hallinto-oikeuden päätöksistä, mutta tapaukset lienevät äärimmäisen harvinaisia. Jos äänestäjällä kuitenkin on vaalipäivänä esittää omaa äänioikeuttaan koskeva myönteinen HaO:n tai KHO:n päätös, hänen on annettava äänestää.

Kävin juuri äänestämässä, olen kotona ruokailemassa ja valmistaudun lähtemään iltavuoroon äänestyspaikalle.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.05.2014, 12:55:55
Quote from: Eino P. Keravalta on 25.05.2014, 12:17:08

;)

Oliko se silloin, kun äänestit vihreitä?1!

Kyllä ne äänet jollekin marksilaiselle menivät. Anteeksi.  :(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8788

Gommi

Vaalipäivä, eikä vieläkään tiedä ketä äänestän. Vanhoja patuja, joilla ei enää ole intoa ja tahtoa radikaaleihin asioihin vai nuorta urakiituria, jolla on tahtoa muttei kokemusta.

Kenties teen paniikkiratkaisun ja liputan Ozan Yanarin puolesta. Hän osaa turkkiakin. Eis se oo liittymässä juuri Eu:hun?

Myrkkymies

Aina voi äänestää komentajaa. 127.  :roll:

chacha2

Äänestin aamuyhdeksältä tänä aamuna.
Äänestyspaikalla ei ollut tunkoa.

¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Supaplex

Suomi2050

Quote from: Nousuhumala on 25.05.2014, 14:23:13
Quote from: suvisnuiva on 25.05.2014, 11:55:18
Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni äänestänyt! :) Vähän jännitti mutta ihan hyvin meni. Vaalivirkailijakin vähän hymyili ja sanoi, että taidan olla tämän paikan nuorin äänestäjä.
No kerro nyt kuka vei voiton? Suvis vai nuiva?  :)

Se on vaalisalaisuus.  :-X

Lemmy

Aku Ankka ja kirkkovene taitavat päästä voitolle  :roll:
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Fidel Von Infidel

törö

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.05.2014, 13:10:07
Kyllä ne äänet jollekin marksilaiselle menivät. Anteeksi.  :(

Kai nyt opetat penskoillesi, että ehdokkaan on ainakin tarkoitettava hyvää?

Jonkun Urpilaisen tasoisen pölypään äänestäminen on pelkkä hölmö virhe, jollaisien tekeminen kuuluu normaalin ihmisen nuoruuteen, mutta ihmisoikeuksilla ratsastavan fanaatikon äänestäminen on sama kuin painaisi pistoolin piipun ohimolleen.

qwerty

Äänestyspaikalla oli väljää, kuten lähes aina. Hyvä juttu jos porukka ei tällä äänestysalueella vaivaudu uurnalle ;) Ei meinaan ole kovin Perussuomalainen alue :-\ Jännää katsoa monta ääntä numero 84 saa. Alueen äänikuninkaaksi ei mitään asiaa. Jos edes Top 10, niin hyvin meni :)

Eteenpäin on menty. Viimeksi selasivat paperisia vaalilistoja. Nyt äänestysoikeuden tarkistus osio oli tietokoneistettu. Tuolla postilla olevien virkailijoiden ikä oli samalla pudonnut parista noin 70-vuotiaasta pariin noin 18-vuotiaaseen.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

MacGyver

Äänestyspaikalta tultu juuri. Perinteiselle paikalle Helsingin yhteiskoulun lukiolle suuntailin ja katselin että onpa porukkaa ja paljon. Ovella sitten selvisi että siellä on jotkut lasten kesäpäivät, peppi pitkätossuu jne... Äänestys peruskoululla. No sielläpä olikin hiljaista kun huopatossutehtaalla.

Lappuun: 84